Nachtvlinder ik hoop dat ze snel vinden waarom je kleine manneke zo huilt en natuurlijkb en je geen slechte moeder! Het is toch je eerste kindje, je kunt tochniet alles weten. Denk dat ik hetzelfde gedaan zou hebben hoor, je gaat toch niet meteen bij de eerste keer krijssen naar de dokter toch. Maar hoop dus dat je snel weer een tevreden mannetje hebt zonder pijn! Candijtje; fijn dat Vera zo tevreden is joh! Ik hoop voor je dat het zo blijft want bij Isa begonnen de krampjes ook pas toen ze 2 weken oud was maar misschien heeft Vera d'r gewoon lekker geen last van Ster ik kolf altijd na een voeding de borst die ze niet heeft gehad (of waar ze maar een beetje uit heeft gedronken) helemaal leeg en de borst waar ze wel uit heeft gedronken die kolf ik daarna ook nog even na. En kolven gaat niet ten koste van je BV hoor, je lichaam gaat dan juist meer aanmaken Genoeg blijven drinken zelf is wel heel belangrijk! De draagzak bevalt me erg goed, Isa vindt het heerlijk erin Ik vindt het (nu nog) niet erg zwaar maar heb dan ook totaal geen last van mijn bekkenbodem maar ik draag haar maar korte stukjes, meer om haar in slaap te laten vallen als ze de slaap niet kan vatten en als ze dan eenmaal slaapt dan leg ik haar (met doek en al, zoals nu ) in de box of op de bank neer Verder ben ik zo'n 3 weken na de bevalling weer gaan fietsen en het gaat goed hoor, nergens geen last van Chiesa lekker he als ze no na de wandeling doorslapen. Ik laat haar dan ook altijd in de kinderwagen liggen hoor, alles wat slaapt niet wakker maken Oja en Isa heeft ook nog wel een beetje opgezette borstjes, geen idee of dat nog kwaad kan En wat jouw borsten betreft, zachte borsten wil volgens mij niets zeggen over de hoeveelheid melk hoor. Die harde borsten in het begin zijn vooral door de stuwing veroorzaakt, daarna owrden je borsten (gelukkig) weer zachter. Shanna leuk stukje om te lezen dat die kleintjes al zo veel kunnen. Helaas voor het poepen heb ik geen tips, Isa heeft er nl niet zo'n moeite mee... vanmorgen had ze een spuitluier waarbij de poep door haar kleren heen op het boxkleed zat Gelukkig was mijn man thuis heb ik Isa aan hem gegeven met de vraag of hij haar "even" wilde verschonen Cimbolu vervelend dat jullie kleintje ook zo veel krampjes heeft. Werkt cinababy niet bij Deniz? Shelde hoop inderdaad dat Nicky iets zwaarder is Ky hoe is het nu met de spruw van Lara, heb je er al iets voor gekregen? Britt en Shanna. ik vindt het ook best moeilijk hoor om een echt ritme te krijgen. Merk nu wel dat ze uit zichzelf wat meer vastere tijden gaat krijgen mbt de voedingen. Verder overdag is het eerst na het voeden even knuffelen en als ze heel wakker is dan in de box tot ze in slaap gaat vallen dan probeer ik haar in bed te leggen (maar soms is het dan weer huilen ) Meestal slaapt ze in haar eigen bedje overdag na de vroege ochtend en na de 11-uur-voeding ongeveer een uurtje. De rest vd tijd ligt ze dan in de box of in de draagzak als ze niet stil wil zijn. Na de middagvoeding (15.00 uur)ga ik meestal wandelen of boodschappen doen en ligt ze dus in de kinderwagen / maxi cosi en dan slaapt ze daarin wel ongeveer 3 / 3,5 uur. Na de voeding van 7 uur savonds is ze meestal weer erg wakker en ligt ze dus in de box of bij ons op de bank. Savonds en snachts ligt ze in haar eigen bedje en gaat het prima. Viona, ik heb bij één voedingsbeha een soort schuifje eraan, kun je dus daarmee aangeven welke borst aan de beurt is Maar meestal kan ik het aan mijn borsten wel voelen welke aan de beurt is want Isa drinkt meestal maar uit een borst. En die draagdoek is echt heel fijn. Ik heb de Lodger shelter en die draagt goed. Op MP staan er genoeg te koop Judy, hier schijnt de zon nog steeds dus veel plezier in de stad Hester, gelukkig ben ik op 1 kilo na al weer op mijn gewicht maar ik heb nog wel zo'n flubberbuikje ana de voorkant Denk dat ik daar voor toch echt oefeningen zal moeten gaan doen...
Shanna, wat zielig he als het er niet uit wil? Lara heeft vanacht echt de hele nacht liggen drukken en kreunen, maar gelukkig kwam vanochtend alles eruit. Vaak als ik haar een paar keer van houding verander, bijvoorbeeld op de zij en dan weer op de buik begint het vanzelf te knetteren. Dan is het net alsof het ergens vast in de bocht zat, haha. Ik merk dat Lara prikkelgevoelig is doordat ze erg onrustig is als we bijvoorbeeld de hele dag (of halve dag) op pad zijn geweest of als er veel bezoek is geweest. Somds wil ze niet slapen terwijl ze wel moe is en dan moet ik de omgeving echt rustig maken, anders verergert het alleen maar. Hierom hebben we overdag ook (bijna) nooit de tv aan staan. Okay, de 7 minuten huilen zijn voorbij, gaan mijn ukkie even troosten...
Judith, het weer zit je niet mee he? Of het is je timing... Cim, mijn moeder vindt het zeker jammer dat ik weg ga, maar die plannen waren er al voordat ze ziek werd. En ze wil dat wij verder gaan met ons leven. In januari of februari komt ze een paar weken die kant op. Gelukkig heeft ze de financiele middelen om te komen wanneer ze wil. Ik las dat Deniz al aan het oefenen met aanmoedigen? haha
ik ga een poging doen om met 1 hand te tiepen, heb nu een heel lief slapend meisje op mn borst.... Vera ligt eigenlijk heel vaak beneden in de box te slapen, ze ligt dan heerlijk in het voedingskussen onder een dekentje, geweldig gewoon. snachts slaapt ze in de wieg bij ons op de kamer. ideaal voor de nachtvoedingen. gister om half 11 savonds de laatste fles, vannacht om half 3 meldde ze zich weer en vanmorgen om 7 uur weer... over een voeding inc verschonen doe ik ook wel een uur hoor, 2x een kwartier bv, daarna 60 cc uit de fles nog een kwartiertje, boeren en verschonen en we zijn zo 50 min tot een uur verder.... maar vind het nu al heerlijk dat ze om de 4 uur komt. helaas is mn hb gehalte toch te laag dus ik moet aan de staalpillen... vervelender is dat dat ook mn onlasting hard maakt en dat ging al niet zo makkelijk... de 4e dag na de bevalling ook een klisma gehad daarvoor...brrr nou we wachten wel even af.... Nachtvlinder, ik hoop dat er niet iets ernstigds is met jemannetje hoor! en je bent heus wel een goede moeder! kop op! ik ga weer eens een poging doen om te kolven.... dagdag!
Laurens is een echte slaapkop en heeft sinds het begin een vast ritme: iedere 3 uur wil hij eten (gaat huilen) en daar kun je de klok op gelijk zetten, echt op de minuut nauwkeurig Dan verschonen en een fles klaarmaken. Aan het einde van de fles valt hij in slaap en dan leg ik hem in zijn bedje. Daar slaapt hij tot de 3 uur weer voorbij zijn en dan weer verschonen / eten en weer in bed voor 3 uur. Zo gaat dit echt de hele dag door! 's Avonds na de fles van 19 uur is hij dan lekker wakker, dan komt mijn man thuis en spelen we met hem tot hij moe wordt of totdat de volgende 3 uur weer voorbij zijn. Na de avondfles gaat hij weer in bed. Ook 's nachts zit er 3 uur tussen de flessen en soms 4 uur. Dit is al vanaf dag 1 hetzelfde en hopelijk blijft het ritme nog even zo, ik kan nu goed mijn activiteiten plannen omdat ik precies weet wanneer meneer wil eten en tussendoor slaapt hij in zijn bedje. Geen idee waarom hij zoveel slaapt, maar het is natuurlijk wel heerlijk. Hij heeft gelukkig ook praktisch geen krampjes. Heel soms meldt hij zich na 2 uur al, dan geef ik hem dan gewoon een fles en daarna gaat hij weer slapen. Ik denk dat we echt een heel makkelijke baby hebben Uiteraard heeft hij ook wel eens een regeldag gehad: dan is hij een ochtend of middag heel huilerig en wil niets. Dit is nu 3 keer gebeurd, maar de dag erna is hij gelukkig wel weer zichzelf. Ik probeer iedere dag precies hetzelfde voor hem te laten zijn om regelmaat te creeren, dan weet hij waar hij aan toe is. En als hij gaat slapen telkens precies hetzelfde ritueel: knuffelen, speentje geven, muziekje aanzetten, deur op een kier en weglopen. Hij ligt dus nooit in de box en zit niet in zijn wippertje, daar komt hij helemaal niet aan toe, want ALS hij eindelijk lekker wakker is 's avonds, dan wil ik hem vasthouden en knuffelen en met hem spelen op de bank
Goed idee! Ben inderdaad bang dat ik mijn eigen regelmaat ook nog niet weer gevonden heb en ben al niet iemand van de klok. Zal voor haar waarschijnlijk wel moeilijk zijn dat ik iedere dag wat anders met haar doe (dan weer in bed, dan weer de box etc.). Hester, jij lijkt inderdaad een voortreffelijk mannetje op de wereld te hebben gezet. Fijn lijkt me dat dat je zijn ritme zo goed weet.... Knap gedaan hoor (allebei!). BRITT HEEFT GEPOEPT!! JIPPIE!! EINDELIJK!! Had via internet gelezen wat extra water (10 cc) bij haar flesje in te doen en niet teveel poeder. Had 100 cc gemaakt, met 3 schepjes poeder. Nou, dat werkte dus! Mevrouw zat al aardig te knetteren net en had weer enorme krampjes. Ze zat me toch te drukken en te kreunen. Haar (na Ky's tip, thanx) verschillende houdingen aan laten nemen. En met gebalde vuisten en een mega-rood hoofd kwam het eruit hoor. Haar natuurlijk flink aangemoedigd! Dacht eerst nog; het zal toch geen scheet zijn, maar nee hoor.... een mega-volle luier! En stinken! We hebben even gedanst, nadat ik haar luier had verschoond (anders wordt het zo'n zooitje). Jeetje, dat ik ooit nog zo blij zou zijn met poep! laat staan er zo uitgebreid over zou gaan schrijven! Haha....
Ik bedoelde 3780 gram. Chiesa, opgezette borstjes is normaal hoor. Nicky heeft het ook nu pas eigenlijk en het zij echt net borstjes. Niks om je zorgen over te maken. En over de BV. Ik heb de ene dag zachte borsten, de andere dag zijn ze vreselijk vol... ik kan er ook geen pijl op trekken. Maar als de kleine goed aankomt en goed drinkt, is er niks aan de hand! Ky, ik hoop dat de spruw snel over is! Hester, in shape blijven... ik doe nog niks. Als het weer goed is, wil ik wel gaan wandelen, maar verder nog rustig aan hoor! Shanna, vandaag is het ritme hier anders, omdat ze vannacht niet voor een voeding is gekomen. Echt een vast ritme is er nog niet. Nicky is wel altijd na 2 voedingen wakker en zit dan bij ons of ligt even in de box. Meestal is dit na de ochtendvoeding rond 10 uur en de avondvoeding van 8 uur. Ligt er net een beetje aan wanneer ze komt. Bij de andere voedingen valt ze vaak gelijk in slaap. Wat fijn dat Britt eindelijk heeft kunnen poepen! Waar je als moeder wel niet blij mee kan zijn?! Hester, wat heerlijk zo'n rustig mannetje! Zo weet je zelf ook goed waar je aan toe bent!
Sandra, wat goed dat Nicky is gegroeid! Geeft dat je weer goede moed? Chiesa, volgens mij zegt de grootte of de hardheid van je borsten niks over productie. Misschien dat je een keer kunt kolven om te kijken wat eruit komt? Al zegt dat volgens mij ook niet zo veel want ik krijg er maximaal 40cc uit. Viona, ik heb vanochtend inderdaad van de dokter een gel gekregen. Moet ik 4x per dag in haar mond smeren, maar ze vindt het smerig! Je had haar gezicht moeten zien, hahaha! Misschien dat ik er straks een foto van kan maken... Na elke voeding moet ik het ook op mijn tepels smeren. Volgens de dokter duurt het een paar dagen, ik hoop dat het snel weg is want ze is best zielig zo en komt overdag elke 2 uur omdat ze niet goed door drinkt. Sally, hoe is het sollicitatiegesprek van Jur gegaan? Ik ga even mijn kwarttaart afmaken (zit nu in de mixer). Denken jullie dat ik er ook roze muisjes op kan doen? Heb nog zoveel pakken over...
Ky, wat fijn at je iets hebt gekregen voor de spruw, wel zielig dat ze het zo vies vindt,maar ja het is voor haar eigen best wil he En volgens mij kun je best kwarktaart met muisjes maken maar ik zou die muisjes er dan wel pas opdoen als jede taart gaat opeten, evt per puntje erop strooien want misschien smelten ze anders of loopt de kleur door in je kwark. En anders wordt het gewoon zelf nog heeeeel lang iedere ochtend een boterham met muisjes Smakelijk.
**Spijkervrouwtje..Die draagzak is echt super leuk..even overleggen met Patric 8) **Ky..Tuurlijk kunnen daar muisjes op Ik vind muisjes echt super lekker..ik heb ook nog genoeg over en ook beschuit
Hester, ik kan nog niet gaan lijnen omdat er dan gifstoffen in de BV kunnen komen. Wij fitnessten altijd in de fitnessruimte van een vriend van ons en ik heb hem gevraagd mijn spullen te brengen die nog daar liggen (matje, gewichten etc) dus die komt hij dan volgende week langsbrengen. Dan begin ik rustig met wat oefeningetjes, maar mijn buikspieren laat ik nog even met rust. Ik wilde in eerste instantie veel gaan wandelen, maar daarvoor heb ik nog te veel last van mijn bekken. Dagindeling van Lara: Na de ochtendvoeding (variërend van 6-8 uur) slaapt ze meestal nog in ons bed door tot 11-12 uur. Daarna kleden we haar om. Tot een uur of 15-17 is ze klaar wakker en dan doet ze een (klein) dutje in haar ledikantje. Bij dat dutje is het erg moeilijk om haar (in haar eigen bedje) in slaap te krijgen. Na dat dutje is ze de hele avond aan het jengelen en hou ik haar lekker bij me tot de avondvoeding (20-22 uur). Na de avondvoeding ga ik haar baden en doe haar pyjama aan. Dan ligt ze eerst nog bij mij in bed tot de volgende voeding en dan leg ik haar in het ledikant. Ik voed op verzoek en dat is s nachts meestal elke 4 uur (soms ook 3 uur) en overdag elke 2-3 uur. De tijden hiervan verschillen nogal. Het gebeurt ook wel eens dat ze overdag helemaal geen dutje doet, maar dan slaapt ze vaak vanaf een uur of 18-19 tot de avondvoeding. Ik hou me dus helemaal niet aan schemas en dat terwijl ik voor mijn zwangerschap alleen maar met schemas leefde, haha. Misschien dat ik het daarom nu wel lekker vind dat alles helemaal los te laten
volgens mij was het photobucket en dan de url kopiëren? heb het zlef nog nooit gedaan, dus weet het niet zeker...
Ky, ik ben blij dat ze het zo goed doet op de borstvoeding. Het blijft wel pijnlijk... maar ja. Het is wel het beste voor je kleintje! Hubbie gelooft alleen niet dat de kloven overgaan (Rechts zit echt een gat ongeveer). Nou, hoop het toch wel, al zit er nog geen verbetering in. Enne buikspieren, wat zijn dat? Ik heb echt het gevoel alsof ik geen spier meer in m'n onderbuik heb!
Tjeempie een dagje winkelen en jullie zetten enorme lappen tekst neer! goh, Sal, meis, denk je wel even ook aan jezelf? Je bent geen slechte moeder! Absoluut niet! Dan zouden er heeeeeel veel slechte moeder zijn hier, want we klagen allemaal over huilen! Enne, er is vast een reden en zo'n klein manneke kan niet zeggen wat het is en jij bent geen arts en je hebt geen voelsprieten! Ik zei al dat die roze wolk soms grijs is, maar dat moederinstinct waar iedereen het over heeft, nou die heb ik ook niet altijd hoor! Ik ben geen babyfluisteraar, dat zijn we allemaal niet! Om ons heen worden prachtige verhalen verteld, de Wij Jonge Ouders gaat heus niet elke maand alleen maar rampscenario's publiceren! Tjonge, het is eigenlijk net een beetje als die graatmagere modellen en meisjes met anorexia! Wij krijgen allemaal beelden van gelukkige gezinnetjes en stralende en lachende beebjes, nou dat is dus niet altijd zo! Ik heb nog niet alles gelezen, dus weet niet of er nog iets uit je dokterbezoek ik gekomen, maar neem jezelf niets kwalijk! Als jij gelijk wist wat er met Devano aan de hand was? Nou, dan mag je van mij gelijk je artsdiploma halen....die mensen hebben daar niet zomaar voor gestudeerd en wij niet zomaar niet....toch? Ik had net geen verbinding, dacht ik....en maar vloeken en tieren, laptop kon geen verbinding vinden, balen! Ben maar begonnen met het fotoboek, ja lekker op tijd na 12 weken..... Kom ik er net achter dat er (ja, ik wist het wel, maar vergeet het steeds, nieuwe laptop hè) een knopje aan de voorkant van de laptop zit waarmee ik de verbinding kan uitzetten. Bijvoorbeeld als ik weer eens helemaal op ga in de Sims en niet tussendoor gestoord wil worden door mailmeldingen ofzo.... DOMDOMDOMDOM, zo zie je maar, ik ben aan werken toe! Echt wel, wordt vreselijk simpel van het thuiszitten! Aaaahhhh..... Oh, ehm, sims-dames, hebben jullie versie 1 of 2? Ik ben nog steeds prehistorisch bezig met 1, maar die accepteerd geen homo-stelletjes, flauw hè, die mannen willen maar niet in één bed slapen, hahaha... (Rinke had een megahuis gebouwd nu we de cheat voor veeeeel geld hebben gebruikt en wilde daar wonen met zijn broer, de vriend van zijn broer, een vriendin van ons en haar vriendin, tja, twee gay-couples, maar dat werkt dus niet....hihihi....) Oh, ik dwaal af, ff snel nog bijlezen en even kijken bij de bevallingen, is er nog nieuws?
hier ff de updat.. eigenlijk valt er niks te uppen was alleen maar een intake gesprek, geneens gekeken.. heb dus pas dinsdag een gesprek en check up! nu is hij rustig maar ja 5 dgen nog met een krijsende bikkel zitten, je kan me opvegen dan hoor! maar ja en volgens mij heeft hij nu ook spruw, dus ff bellen met de ha ook.. het stapelt wel mooi op he. Jammer dat ik niet kan zeggen dat ik er dan in 1 keer klaar mee ben.. haha judy sims verslavend he!