Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @All, er kwam wel een 8 in voor...

Maar liefst €8,25! Poeh, poeh! :)

@Hester, Marciano past niet meer in het badje. En in bad gaan met hem is zoveel gedoe. Het lijkt mij ook wel wat om meneertje alleen in het grote bad te doen. Maar ik vraag me af hoe je dat dan moet doen...

@Moon, meisje toch... Laten we hopen dat dit nu echt de laatste keer is dat je wee-en hebt VOOR de 37 weken. Hier word weer stevig geduimd. Ook het kaarsje gaat vanaaf weer aan voor jullie.

Tis nog vroeg, maar ik kon niet meer slapen. Ik heb dat altijd vanaf 1 dag voor we op vakantie gaan. Herkenbaar? Kan ik wel nog mooi een wasje draaien en zo dadelijk nog even weer strijken. Scheelt alweer voor vanmiddag. Het is trouwens wel een hele volksverhuizing hoor, met zo'n ukkie op vakantie gaan. De matras voor het campingbedje moet mee (daar hebben we wel een campingbedje gereserveerd maar er zit een heel dun matrasje in, zei men) Het aankleedkussen moet mee (was er niet), luiers, voeding, 2 flesjes, olvarit, pampers, kleertjes, wandelwagen (ja marciano zit al in de wandelwagen, die kan helemaal plat dus dat is ideaal). En dan nog het nodige voor onszelf, kleding, handdoeken, theedoeken, vaatdoekjes, verzorging, enz. enz. pffff. Het is te hopen dat we straks zelf nog in de auto passen... :)

2. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    hoi dames, ben er weer.
    Heb nog niet bij gelezen maar wou even laten weten dat we weer terug zijn en alles goed is gegaan.
    Ik ben alleen al de hele week een beetje ziek, beetje verhoging geen zin in eten stijve nek en steken achter mijn oor, vanmorgen kreeg ik mijn oog niet bopen en zat er allemaal pus, dus ik denk zelf dat er ergens een ontsteking zit, als het morgen niet beter is dan maar ff naar de HA.
    Ik moet zo werken dus ik kom straks weer ff terug en ga dan even bij lezen.

gr pat.

3. Hester

Hester Niet meer actief

Uiteraard erbij blijven! Weet niet meer wie dat tegen me zei, maar ik laat hem uiteraard geen seconde los in bad!

We hebben een badzitje van Bebe Jou, die zit met een zuignap op de bodem van het grote bad vast en daarop kan hij goed liggen / zitten om hem in te zepen. Maar vervolgens neem ik hem onder de armpjes en zwier ik hem zo het hele bad door: lol dat hij heeft! Hij spoelt dan lekker schoon, alle wasgel eraf.

En ik leg hem op buikje in het ondiepste deel van het bad (houd uiteraard m'n handen onder hem) en dan kan hij eigenlijk heel goed "zwemmen": hoofdje houdt hij keurig boven het water en hij drukt zich op zijn knietjes alsof hij gaat kruipen over de bodem van het bad of hij trappelt zijn beentjes. Als je dan een beetje meebeweegt met je handen, kun je hem zo het hele bad laten verkennen. Have fun! :D

Een drijvend speeltje erbij en het feest is compleet :) Ik zit overigens wel de hele tijd op mijn knieën voor de badkuip, dat moet je wel prettig vinden (anders misschien op een kussen ofzo) omdat je ook een béétje aan je rug moet denken.

@Moon: succes en houd de moed erin!

4. babs1980

babs1980 Actief lid

2 nov 2006
    378
    0
    0
    Jaja! Vanmorgen ben ik weer tante geworden van een meisje!
    Ze heet Amy en ze is precies geboren op de 2e verjaardag van haar grote broer Ryan!

Ik ga zo snel naar huis, ff opfrissen en dan natuurlijk mijn nichtje bewonderen!

Wilde het gewoon ff met jullie delen!

5. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Marlieke: ge: 89 kg, hg: 84 kg, sg: 65 kg wdg: 82, 84, 83, 82,5, 82 (tsss :rolleyes:)
    Barbara: ge: 75 kg, hg: 83 kg, sg: 70 kg wdg: 85/83,2/83,4/80,6 :D
    Emmie: ge: 64 kg, hg: 75 kg, sg: 64 kg
    Viona:ge: 79 kg,hg: 82 kg, sg: 60 wdg: 82, 82, 80, 81 (zucht..hoe kan dat nou :( )
    Linnepin: ge: 77 kg,hg: 80 kg sg: 70 wgd 79, 77.4, 77.0
    Judith:ge: 68 kg,hg: 69,5 kg, sg: 65 wdg: 69,5; 68,9; 68,8 (zucht)
    Marielle: ge: 58,5 kg,hg: 61,5 kg, sg: 58,5 wdg: 61,2, 61,5, 60,4
    Senna1979: ge: 79 kg hg: 79 kg sg: 72
    Manuela79: ge: 65 kg hg: 78 kg sg: 65 wdg: 77
    Lailae: Af te vallen: 28, nu afgevallen: 8,9
    Sandra: Af te vallen: 30, nu afgevallen: 2,0
    Hester: ge: 68 kg, hg: 75 kg, sg: 70 kgwdg: 74
    karin ge: 59kg hg: 70,8 kg sg: 64 kg wdg: 70.4
    Mamasanne: ge:64 kg hg: 67kg sg :62 k,g
    Pietje77 ge: 74 hg: 86 sg: 70 wdg: 86/86.5 :oops:/85.5 :D
    Lique80 ge: 107 hg: 125 sg: 100 wdg: 124

ge = gewicht eerst
    hg = huidig gewicht
    sg = streefgewicht
    wdg = weegdaggewicht

6. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Marlieke: ge: 89 kg, hg: 84 kg, sg: 65 kg wdg: 82, 84, 83, 82,5, 82 (tsss :rolleyes:)
    Barbara: ge: 75 kg, hg: 83 kg, sg: 70 kg wdg: 85/83,2/83,4/80,6 :D
    Emmie: ge: 64 kg, hg: 75 kg, sg: 64 kg
    Viona:ge: 79 kg,hg: 82 kg, sg: 60 wdg: 82, 82, 80, 81 (zucht..hoe kan dat nou :( )
    Linnepin: ge: 77 kg,hg: 80 kg sg: 70 wgd 79, 77.4, 77.0
    Judith:ge: 68 kg,hg: 69,5 kg, sg: 65 wdg: 69,5; 68,9; 68,8, 69,0 (weekendje duitsland was gewichttecnisch niet oké)
    Marielle: ge: 58,5 kg,hg: 61,5 kg, sg: 58,5 wdg: 61,2, 61,5, 60,4
    Senna1979: ge: 79 kg hg: 79 kg sg: 72
    Manuela79: ge: 65 kg hg: 78 kg sg: 65 wdg: 77
    Lailae: Af te vallen: 28, nu afgevallen: 8,9
    Sandra: Af te vallen: 30, nu afgevallen: 2,0
    Hester: ge: 68 kg, hg: 75 kg, sg: 70 kgwdg: 74
    karin ge: 59kg hg: 70,8 kg sg: 64 kg wdg: 70.4
    Mamasanne: ge:64 kg hg: 67kg sg :62 k,g
    Pietje77 ge: 74 hg: 86 sg: 70 wdg: 86/86.5 :oops:/85.5 :D
    Lique80 ge: 107 hg: 125 sg: 100 wdg: 124

ge = gewicht eerst
    hg = huidig gewicht
    sg = streefgewicht
    wdg = weegdaggewicht

7. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    @ Barbara, gefeliciteerd! En grappig hè. Op dezelfde dag jarig, haha... Ik heb ook twee vrienden, broers, allebei op tweede kerstdag jarig.... was zolang ze thuis woonden voor mij wel handig, nu wat lastiger, maar ja, ze hebben niet zo heel veel gezamenlijke vrienden...

@ Hester, ga je ook met Laurens samen in bad? Daar kijk ik nu echt naar uit! Nu in het zwembad gaat het ook goed om allebei af te drogen en aan te kleden, dus dat lukt dan thuis vast ook wel ;)

@ Sally, nog nieuws van Moon verder, zag dat de weëen weer begonnen zijn? Ooowwww.....hou B'tje nou binnen Moon!

Ik ga nu even twee babybadjes vol was wegwerken. Opvouwen en strijken, hopelijk slaapt Mirthe nog even.....

8. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    allereerst @ britt, gecondoleerd met het verlies van je schoonvader, ik wens jullie heel veel kracht toe voor de komende tijd.

@moon, ik hoop dat de beeb nog even blijft zitten waar ie zit! Sterkte meis.

uuhh verder zag ik dat er al weer 2 voor een tweede spruit gaan, knap hoor, ik moet nog eerst weer voor het eerst klussen...... :oops:
    Ik was tijdens onze vakantie voor de tweede keer ongi en ik moet zeggen dat het nu iets minder gevoelig was om een tampon in te brengen dan de eerste keer, dus het moet er nu dan toch maar een keer weer van komen.
    Ik voel trouwens nu heel erg duidelijk mijn eisprong, heb echt de hele dag dan steken in mijn zij! Wel handig voor als we voor een tweede aan de klus gaan.

@babs, gefeliciteerd met je nichtje!

verder ben ik het alweer kwijt :oops:

Onze vakantie was wel even lekker, paps was wel erg down, kon echt merken dat ie zichzelf niet was.
    Hij voelt zich ook erg slecht, vertelde aan mijn mannetje dat ie mee is gegaan omdat Femke er was, anders had ie helemaal geen zin om weg te gaan.
    Ik kan het nog steeds niet bevatten dat ie er snel niet meer kan zijn, nu ik dit zo schrijf komen er voor het eerst tranen in mijn ogen.
    Mijn vader is iemand van weinig woorden, dus hoe hij zich echt voelt dat weet niemand, is wel erg moeliijk.
    Er werdt bij ons thuis altijd al erg weinig gepraat, nooit problemen mee gehad maar in deze situatie vind ik het wel erg moeilijk.
    Ik kan er zelf ook moeilijk over praten als mensen me vragen hoe het met me is, dan staan ze je echt aan te kijken van: Nou nu moet je gaan huilen en je heel erg zielig voelen, weet niet wat ik daar mee aan moet.

Met Femke ging alles goed tijdens de vlucht, en ook verder geen problemen gehad. Ze is wel een beetje uit haar ritme, maar voor de avond is dat niet zo erg want ze heeft nu 3 avonden om 21.00/21.30 haar laatste fles gehad en geslapen tot 6.00/7.00, dus dat is net zolang als normaal.
    Het weer was ook perfect, op de wervelstorm na dan, het ging echt heel hard zeg! De bedjes lagen in het zwembad :)
    Het was van het ene moment op het andere moment echt gitzwart in de lucht! En regenen! Niet normaal.

Mijn pauze zit er bijna op, dus ik ga ff met het woeffie wandelen.

9. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Patje, vervelend dat je je niet zo geweldig voelt. Was de vakantie leuk? Hebben jullie ondanks alles nog een beetje kunnen genieten met elkaar?

@Hester, bedankt voor de tips!

@Babs, meis, van harte gefeliciteerd met je nichtje! En wat leuk, op de verjaardag van haar grote broer!

10. Hester

Hester Niet meer actief

Hmm, ik ben nog niet mét hem in bad geweest, ik houd niet zo van in bad liggen. We wonen in dit huis nu 2.5 jaar en ons bad is -voor onszelf- precies 3 x gebruikt :oops: Douchen heb ik wel 1 keertje met Laurens gedaan, ging wel aardig: ik zette hem gewoon op een gegeven moment in een cape gewikkeld in zijn wipstoeltje, zodat ik nog even kon afdouchen. En daarna badjas aan en hem aankleden. Maar het allerbeste vind ik toch hem in z'n eentje in bad :)

Succes met je was! Wat kan een klein kindje toch zoveel wasgoed geven he? (Vooral wortel-vlekken: beware! --> de keren dat ik Laurens wortel geef, krijgt hij geen slab meer en moet hij van mij heel netjes eten, haha!

@babs:Gefeliciteerd!

@patje: Moeilijk hoor, sterkte meid!

Vanavond gaan we overigens naar baby-massage :D (eenmalig, helaas: de cursussen zijn allemaal overdag en dan moet ik uiteraard werken)
    Wie doet er ook aan baby massage?

11. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    @Hester, ik doe niet aan babymassage, maar het lijkt me wel leuk. Laat je even weten hoe het was?

12. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Ik heb al aan babymassage gedaan. Was ook 's morgens. Gelukkig wel, want Sam gaat hier nu al om 19.00 naar bed.
    Het is heel leuk om te doen en gezellig en ze slapen er super op!
    Thuis schiet het er nog wel eens bij in, maar in het weekend halen we dat wel weer in!

13. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Hallo meiden,

Ik heb alweer een tijdje niets van mij laten horen, en ik heb ook nog niet bijgelezen :oops:

Ik ben er de laatste tijd gewoonweg niet aan toegekomen. Aangezien Kayleigh nog steeds niet doorslaapt 's nachts maar in plaats daarvan juist vaker komt, ben ik een beetje uitgeput geraakt. De afgelopen dagen ben ik bij mijn ouders zodat ik even kan bijtanken terwijl mijn moeder voor Kayleigh zorgt.

Ik ben jullie echt niet vergeten en ik wou ff wat van mij laten horen.
    Voor iedereen die het nodig heeft: DIKKE KNUFFEL !

14. Hester

Hester Niet meer actief

Balen Bibi! Laat je lekker verzorgen.

15. Hester

Hester Niet meer actief

Hier nog ff een pic van vandaag :D

16. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ha meiden, Oooh, er is weer zoveel gekletst.
    Een paar reakties:
    Patje, een hele dikke knuffel. Als paps nooit een prater was, zal hij het nu ook wel niet zijn. Maar laat hem merken hoeveel je van hem houdt, anders weet ik het ook niet.
    Babs: hihi, ik zei het toch dat de baby vast op broerliefs verjaardag zou komen...! Gefeliciteerd!
    Marlieke; prettige vakantie! Veel (klus)plezier ;)
    Manuela: ik vind alleen dat er zo'n hetze is tegen moeders die eerder willen bijvoeden. Maar je hebt gelijk, gewoon doen wat je hart je ingeeft. Tot 6 maanden is de melk gewoon voldoende, daar gaat het niet om. Dus lekker doen waar je je goed bij voelt!
    Heb jij trouwens nog last van je litteken?
    Judy: geen jackpot? Geen reis naar Letoonia voor ons? Snif!
    Maar wel prachtige foto's hoor van jullie grote kleine meid!
    Oja, en je kwam in m'n droom voor vannacht, niet te geloven he, we waren op de reunie, of hoe dat ook heet. Helderziende blik...?
    Hester: het witte Difrax lepeltje is hier lichtoranje na de wortel-maaltijd :D

Vandaag is Deniz' haar voor de tweede maal in zijn leven uitgevallen. Manlief vroeg of ie teveel stress heeft...
    Oma is heel erg bezorgd ("stel dat ie nu kaal blijft") maar ik zeg vrolijk, neehoor, het haar valt net zolang uit totdat er een keer krullen komen!

17. Hester

Hester Niet meer actief

Ha, ons witte lepeltje is óók oranje van de worteltjes! :)
    Wat grappig van Deniz haar! Wanneer zullen de krullen komen? Laurens heeft nog steeds bijna geen haar (zie bovenstaande foto) :-k

18. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Waar haar zit, kunnen geen hersens zitten ... hihihi

19. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Marlieke; fijne vakantie!

Patje; bah wat vervelend dat het niet echt een fijne vakantie is geweest... heel veel sterkte met alles, lijkt me heel vreemd om te weten dat hij er snel niet meer zal zijn.

Hester; Wat een lieve foto zeg! Echt een schatje.
    Ik heb ook baby-massage gedaan, was erg leuk maar de laatste bijeenkomst was op mijn eerste werkdag dus toen kon ik er ook niet bijzijn.

Babs; gefeliciteerd!

Bibi; laat je maar lekker verwennen. Hopelijk kun je een beetje bijkomen.

Cim; je hebt ook gelijk hoor, maar zo vind ik dat ook met borstvoeding, dat is zo mogelijk nog erger een hetze, althans zo ervaar ik het. Het litteken doet geen zeer ofzo, heb er eigenlijk zo weinig last van dat ik soms echt moet kijken, oh ja, ik heb toch een ks gehad ;) Soms doet het wel zeer als ik bijv. tegen het aanrecht aanleun, dan komt het blad er precies tegenaan. En bij jou? Alles goed genezen?

Zo wij gaan lekker vroeg naar bed ondanks dat het een speciale dag is. Michel en ik zijn vandaag 3 jaar samen, ik heb een prachtige bos rozen gehad, 15 rode en 3 witte...

Vandaag is het ook precies een jaar geleden dat ik een positieve test in handen had... wat gaat de tijd toch verschrikkelijk snel!

Fijne avond allemaal... dikke kus

20. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Zo, de werkdag zit er weer op.
    Voel me nog niet helemaal fit, maar goed, hoop dat ik me morgen weer beter voel, want dan gaan we eindelijk weer eens op stap.

Zaterdag krijgt Femke haar eerste groentehapje, het potje worteltjes staat al klaar.
    Ben benieuwd hoe ze dat vindt.

Deel Deze Pagina