Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Candijtje

    Candijtje Fanatiek lid

    19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Ik sta te poppelen om mee te kunnen kletsen hier ;0 Naja, eerst nog maar "even " bevallen ;)
     
  2. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    haha, kom hier anders bar weinig, het is nog veel te spannend op het bevallingslijsttopic.... Zullen we gewoon uiteindelijk allemaal samen overgaan? Kan geen maanden meer duren.....;)
     
  3. Candijtje

    Candijtje Fanatiek lid

    19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Psies, dat lijkt me een goed idee en wel net zo gezellig ook toch...
     
  4. Viona

    Viona Fanatiek lid

    12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Heyyyyyyy!

    Ik ga ook nog niet helemaal hierheen verhuizen hoor..veelste spannend op het bevallinglijsttopic.
    Eerlijk gezegt heb nu pas dit topic gevonden :oops:
    Hihi en het is natuurlijk veel leuker als iedereen hier is ;)
    Als ik alleen al een beetje tijd heb..ga ik op het bevallinglijsttopic..zooo spannend vind ik het allemaal :D
     
  5. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Zo, ik ben ook voor het eerst hier te vinden. Was nog niet eerder op zoek gegaan. Alles goed met jullie kindjes? Met Finn alles prima. Heerlijk mannetje. Wat kunnen ze er toch tevreden uit zien he, als ze zo lekker liggen te slapen. Elke keer krijg je weer zo'n verliefd gevoel. Heerlijk.
    x Linda
     
  6. Niet meer actief

    Het is inderdaad geweldig. Die roze wolk heeft mij gelijk gevonden! Ookal komt slapen nu niet meer in mijn leventje voor, door de roes heb ik het niet eens door. Ik zit steeds te wachten totdat ze wakker wordt, hihi. Dat zal over een paar weken (of dagen?) vast wel anders zijn, hahaha!
    Als het weer aanhoud en ze begint te groeien mogen we ook lekker buiten zitten.
     
  7. Viona

    Viona Fanatiek lid

    12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    En als je dan buiten zit en heerlijk aan het kletsen bent..en je ziet die kleine liggen..dan denk je..fantastisch dat ze het zo goed doet en wat ben ik trots op haar!
    Slapen zou ik ook wat meer willen doen..maar als je die kleine dan weer zo heerlijk voldaan ligt..is het niet erg meer :D
     
  8. Niet meer actief

    Ja dat is absoluut waar. Ik leef nog helemaal in een roes. Maar sjeetje wat heb ik zere borsten zeg, het is echt verschrikkelijk! Het voelt alsof ze gaan ontploffen!
     
  9. Viona

    Viona Fanatiek lid

    12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Dat had ik aan het begin ook van die gevoelige borsten..als ik dan niet de borst/afgekolft had gegeven(lag toen in het ZH namelijk) dan liepen ze gewoon leeg. Het was ook alsof ze elk moment konden ontploffen.
    Nu als mijn borsten helemaal vol zitten dan voel ik dat duidelijk aan mijn tepels..het voelt alsof je het koud hebt..je tepels trekken dan samen :(
    Nu zijn je borsten nog heel de tijd opgezwollen..maar bij mij zijn ze al, wanneer ze leeg zijn, heel erg zacht ;)

    Maar je borsten doen het dus goed :thumup:
     
  10. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    O Ky ik heb het ook gehad hoor. Dat is echt de stuwing. Ben je over een paar dagen vanaf. Ik was een paar dagen geleden ook net nog Pamela Anderson, maar nu zijn ze weer gewoon zacht. En ze doen ook geen pijn meer. Dus troost je met de gedachte dat het als het goed is snel over is.
    x Linda
     
  11. Niet meer actief

    Hey thanx, ja ik kan niet eens meer met mijn armen langs mijn lichaam zitten en als ze gedronken heeft fan sijpelt het er gewoon uit!
    Ze drinkt erg goed gelukkig, alleen heeft ze sinds gisteren verschrikkelijke last van darmkrampjes. Vooral vandaag is ze heel erg onrustig, slaapt niet langer als een half uurtje en blert de hele buurt bij elkaar. Volgens de kraam moet ik steeds 3 uur wachten met voeden, want anders dan verergeren de krampen. Maar een voeding is het enige wat haar rustig maakt, ze komt nu elke 1,5-2uur. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, ik kan haar toch ook niet zo laten huilen? Ik vind het zo zielig!
    Het is ook zo warm...
     
  12. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Als je zeker weet dat ze honger heeft zou ik haar gewoon aanleggen hoor. Finn komt ook niet altijd om de drie uur. En dan geef ik hem ook gewoon.
    Doen wat je gevoel zegt, hoor.
    x Linda
     
  13. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    In het ziekenhuis was naast mij een mevrouw en haar baby ging ook 's avonds onbedaarlijk huilen. Zij gaf toen gewoon elke keer BV en na 12 uur 's nachts hebben we de uk niet meer gehoord tot 6 uur. Die was 's avonds gewoon aan het hamsteren voor de nacht!
     
  14. Niet meer actief

    Ik heb haar vanaf gisteravond 8x gevoed... Maar na die van 2:50u heeft ze geslapen tot 6:00u. Heerlijk, 3 uurtjes! Zw ligt nu wat te dommelen op mijn borst, als ze zo slaapt probeer ik haar weer neer te leggen en duik ik er ook weer in...
     
  15. Hester

    Hester Niet meer actief

    He, ik zie dit topic nu pas!
    Wat leuk!
    Fijn om te zien dat het met de juni-mama's zo goed gaat. Hier gaat ook alles perfect, wat heerlijk om zo'n kleintje te hebben.
     
  16. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Goh jullie zijn gewoon al begonnen hier...ik bevakeer nog gewoon op het bevallingstopic, vergeet gewoon hier te kijken van alle spanning, haha....

    Ky, herkenbaar die borsten! Inmiddels zijn de mijne weer helemaal terug bij af, alleen een stukkie zachter...gelukkig nog geen theezakjes, dus hopelijk blijft het zo, gewoon mijn eigen vertrouwde maatje! Baalde in het begin wel, want al mijn zomerbloesjes waren ineens te strak! Moest ik nieuwe kleren gaan kopen, maar ja, die zouden nu weer te los zitten, dus heb maar even gewacht...haha...

    Ik zou Lara gewoon aanleggen als ze daar om vraagt. Op het cb zei de pleeg vandaag dat kindjes zo zelf hun ritme bepalen....juist het uitstellen zou averechts werken, omdat ze zich dan zo moe huilen, dat ze te weinig drinken en dus weer sneller om eten komen!

    Mijn kleine meid heeft vannacht enorm geslapen! Om elf uur legden we haar in bed en we schrokken gewoon wakker van de wekker om 5.15 (Rinke moet dan op), nou ja, helemaal verbaast! Rinke douchen, ik naar beneden voor een fles en flessenwarmer van "ze zal zo wel komen"....nog niets, Rinke om 6 uur naar zijn werk...nog niets....om half zeven lag ze een klein beetje te pruttelen en als bezorgde mama heb ik haar toen maar gelijk verschoond, werd ze wakker...denk ook niet dat ze nog heel veel langer had geslapen, maar we gaan haar vanavond maar eens om 10 uur naar bed brengen, kijken of ze het dan ook tot half zeven trekt.....zouden we dan nu richting doorslapen gaan?

    Mijn schoonzus had het over haar 4 mnd oude zoontje, om acht/negen uur laatste fles en dan slapen tot de volgende ochtend....lijkt mij ook wel lekker hoor....

    Maar goed, fijn om te lezen dat het hier dus goed gaat met de mama's, maar ik ga toch echt weer ff terug naar de andere juni-mama's locatie, wie zou de volgende bevalling volbrengen?

    Ik hoop Patje, want die had al bijna twee weken geleden moeten bevallen....
     
  17. Viona

    Viona Fanatiek lid

    12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Judy..Hoe doe jij eigelijk de tijden bepalen wanneer Mirthe moet eten?
    Volgens mij doe ik het helemaal fout..want ik kom niet altijd uit op elf met de laatste voeding.
    Wij doen altijd 'snachts voeden wanneer zij zelf komt en daarna doen we om de drie uur voeding. Die tijden van de drie uur wordt bepaald door hoelaat zij zelf 'smorgens komt.
    Ik wil graag weten hoe jij het doet.
     
  18. Viona

    Viona Fanatiek lid

    12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Ik ben nu zo een beetje aan het bedenken wat ik allemaal wil vragen bij het CB..hebben jullie nog adviesen?

    **Judy..Jouw advies wil ik nog wel hebben over de tijden van de voedingen hoor!
     
  19. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Nou, eigenlijk doe ik geen vast schema.... De nachtvoeding inderdaad wanneer ze er om komt en zo ook de eerste ochtendvoeding.... Daarna ongeveer om de vier uur....maar als ze eerder komt iets eerder, slaapt ze nog, dan laat ik haar slapen tot ze wakker wordt, maar dat was vandaag voor het eerst ;)

    Kreeg vandaag op het cb te horen dat dit ook goed is. Ik wilde nog wel eens rekken als ze na twee uur alweer begon te huilen, dan valt ze wel in slaap, maar het is vreselijk onrustig. Volgens het cb moet ik dan wel gaan voeden. De ene keer zal ze na 2 uur komen, maar misschien later weer 6 uur slapen. volgens haar bepalen de kindjes zo zelf het ritme en komt er vanzelf meer regelmaat in...

    Maar ja, toch hou ik een beetje een ongeveer aan. Dus na de ochtendvoeding ongeveer om de vier uur... Zo wordt het meestal 9-13-17-21... Die van 21 wordt vaak 22/23 uur, die van 9 wil ook wel eens 7 uur zijn....ach, het hoeft echt niet zo strikt, jij eet toch ook niet elke avond stipt 8 uur ontbijt, 12 uur lunch en 18 uur diner? Haha....

    Nu ik het zo allemaal aan het opschrijven ben merk ik dat ik er tot nu toe niet zo heel erg veel mee bezig was....je moet ook niet steeds op de klok kijken, laat Chanelle maar eens een dagje uit zichzelf komen. Zeker door jouw afgekolfde melk is het dan ook niet erg als ze eens een dag meer eet! Kijk maar eens wat ze doet.....

    Nou ja, denk dat ze je donderdag in het cb ook wel tips and trics kunnen geven....ik moet zeggen dat ik wel blij was dat ik vandaag de bevestiging kreeg dat ik net zo stikt en nauw moet zijn met tijden.....

    Zo, ik ga die kleine nog een flesje geven en dan eens kijken hoe lang ze blijft slapen!

    Kus voor jullie allemaal, wie weet ben ik morgen iets meer online...geen afspraken....
     
  20. Viona

    Viona Fanatiek lid

    12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Judy..Dank je wel! Ik ga vandaag proberen haar zelf er om te laten komen. Vanmorgen was het vier uur en acht uur. Dus ben benieuwd of ze nu ook na vier uur er om komt.
     

Deel Deze Pagina