Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Sandra gebruik je ook iets op je tepels.
    Ik smeer na iedere voeding Bepanthen op mijn tepels. Probeer ze zoveel mogelijk in de openlucht te drogen. Verder verwissel ik na bijna elke voeding ook de compressen.

Britt

2. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    He Sandra kun je geen tepelhoedjes gaan gebruiken? Mijn zus en schoonzus hebben dat ooke en tijdje gedaan, kan je tepel rustig genezen en de kleine kan toch lekker doordrinken. ;)

Ik zit er trouwens aan te denken om te gaan babyzwemmen, zijn er meer mama's die dat gaan doen? Enige nadeel is dat bij het zwembad wat het dichste bij mij inde buurt is het babyzwemmen (op de dag dat ik kan) om 13.00 uur is, niet echt handig vindt ik zo midden op de dag :(
    Ik kan dan wel naar een zwembad wat verder weg maar daar is het al om 09.00 uur pff dat is wel weer erg vroeg voor mijn vrije dag :confused: Maar goed moet er nog even over nadenken. ;)

3. hi

ik probeer ff bij te lezen, en zal tussendoor wat reacties geven (als Joya meewerkt)

viona: lijkt me heerlijk in bad gaan, maar mag toch nog niet ik weet niet meer hoe lang niet

over anticonceptie: ik zit aan de spiraal te denken. Ik weet zeker dat ik geen 3e wil en ik vergeet nog wel eens een pil. dus bij nacontrole bespreken en mocht ik daarvoor iets willen dan nog ff condoom
    Maar ik weet dat de 1e x niet fijn gaat zijn helaas

remember: lekker zeg dat ze al doorslaapt

cimbomlu: lachen he, joya deed vandaag telkens haar hand tegen mijn mond.
    Was echt wakker

shanna: joya heeft ook zo'n koeka spenendoek, wel makkelijker zoeken in de wieg in het donker haha

Ky: heeft Lara aan 1borst genoeg. Ik wil ook over op 1 borst maar ik heb het 1x geprobeerd maar dan komt ze weer na een uur. Of zou ik een x moeten kolven om productie groter te maken voor 1 voeding.
    Trouwens mijn geboortekaartje is een leeg doosje die je ongevouwen verstuurd dus komt wel door de douane

Britt: joya ligt overdag niet in haar bedje anders loop ik teveel trappen.
    maar lekker beneden in hanmat of kinderwagen maar het liefst in de arm

Nachtvlinder: jeetje, wel goed dat de cb langs is gekomen En voel je niet schuldig kvz en vk zij experts en jij niet het is je 1e!

candijtje : er bestaan ook bruistabletten voor ijzer en daarkrijg je geen obstipatie van

ky mmmmm kwarktaart

Mijn schoonmoeder gaat met Joya babyzwemmen. Ik ben niet zo van het zwemmen en in badkleding moet ik ook ff niet aan denken.

Vannacht was weer iets minder terwijl ze de voedingen wek langer doortrekt.
    Voeding om 1/2 10 en later onder de douche en om 0.15 uur sliep ze eindelijk en om 4.45 uur kwam ze weer dus qua voeding lang doorgetrokken alleen toen tot 6.15 huilen van krampjes en daarna tot 1/2 10 geslapen.
    Vandaag gewandeld en boodschapjes gedaan was lekker en ze sliep lekker in de wagen alleen nu pijn. maar ja, het gaat heel erg vooruit
    Mevrouw van cb wss hier dinsdag en die zei dat ik vitamine moest gaan slikken dus ik ga door met gravitamon

Met de hechtingen gaat het goed alleen de aambeien zijn nog steeds vervelend maar mijn kuurtje is nog niet op dus ik heb nog de hoop dat het gaat helpen.

4. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ja, ik smeer met Bepanthen of lanonine of laat een druppel melk opdrogen. Ook na elke voeding 2 nieuwe compressen.

Spijkervrouwtje, tepelhoedjes heb ik. De eerste week geprobeert, maar het deed evenveel pijn als zonder. Maar ik zal het nog eens proberen, misschien gaat het nu beter...
    Babyzwemmen zit ik ook aan te denken om te gaan doen. Ik moet alleen even uitzoeken hoe en wat.

Lailae
    , ik hoop dat de aambeien snel weg zijn!

De laatste dagen drinkt Nicky echt lang. Misschien te maken met de regeldagen... Ze ligt echt elke voeding ruim een half uur aan de borst.
    Ik heb vandaag gewoon niks over om te kolven. ;)
    Oh en die poepluiers zijn weer meer. Het zat net echt overal. Echt zo vies! Maar gelijk in badje gedaan!

5. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Lailae..Als je niet meer vloeid dan mag je weer in bad.

6. ik heb af en toe een soort van afscheiding maar echt bloed is het niet meer. Nog maar ff w8en dan denk ik he?

7. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Ik heb ook gewacht tot ik zeker wist dat het over was.

8. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
  9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hihi, het ziet er wel grappig uit. En zo te zien lag ze te slapen op de laatste foto ;)

Maar die doek is toch geen bakerzak? Want volgens mij hebben we dezelfde en de mijn is echt een vierkant dekentje.

10. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Hallo allemaal,

Net Mirthe de fles gegeven, heeft lekker van half elf tot half zes geslapen! Hebben wij toch ook even zeven uurtjes kunnen slapen! Nu ligt ze in haar bedje weer te kreunen en steunen voor ze in slaap valt, hihi..... Ze had van mijn collega's zo'n speelkleed gekregen en daar zit een hondenkopje bij, zwart wit en rood met knisperoortjes, ze is er helemaal verliefd op! Dus nu als ze gaat slapen nemen we het hondje mee en hangen dat aan de spijltjes van haar wieg, ligt ze er echt naar te staren....zo schattig!

Maar goed, ze heeft nu twee keer per dag megavolle poepluiers, een beetje dun ook, dus maar ff informeren wanneer iets diaree is, jullie nog tips? Wil niet straks weer met haar naar het ziekenhuis wegens uitdroging, maar tot nu toe "maar twee" luiers, van de vijf/zes, en de rest is nog flink volgeplast, dus het zal nog meevallen.... Denk dat het door de Nutriton komt....maar ja, anders spuugt ze alles weer uit.....

Dagindeling? Mirthe ligt wel elk slaapje in bed, alleen niet als we gaan wandelen. Dat is meestal tussen de voedingen van 10 en 2... De voedingstijden zijn ongeveer 6-10-2-7-11. tussen 7 en 11 wil ze nooit in bed slapen, tja, dan laten we haar nog wel eens, na een uur huilen en troosten en koud eten, bij ons op schoot in slaap vallen. Maar we proberen het wel altijd, want op een gegeven moment is juist dat het moment dat ze moet gaan slapen natuurlijkl!

Kwarktaart? Ik weet wat ons toetje gaat worden vandaag!

@ Sally, ja Sims is errug, maar wil graag Sims 2, want dit wordt een beetje oud....
    Ehm, alleen intake, maar als jij zegt dat bikkel (ook een leuke naam, de zoon van Martijn Krabbe heet ook echt zo hè?) al dagen ligt te krijsen, kunnen ze toch wel even kijken wat er is? Nou ja, snel naar de ha dan maar!

@ Spijkervrouwtje: Ik ben ons gisteren op wezen geven voor babyzwemmen. Ze gaan dan wel uit van de uitgerekende datum, dus ik start als Mirthe ongeveer vijf maanden is.... Helaas kon je alleen voor maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag opgeven, laat die eerste drie nou net mijn werkdagen zijn.....nou ja heb woensdag en zaterdag als voorkeuren opgegeven, op woensdag kan Rinke evt... hoewel die al helemaal in paniek raakte dat ie dan tussen allemaal vrouwen terecht zou komen en dan wel even zijn buikje weg moest werken...het is ook net zo vrouw soms....
    Maar ehm, negen uur op je vrije dag met klein kindje is toch niet vroeg? haha, straks is ze gewoon vroeg wakker en gaat ze niet meer slapen na de ochtendvoeding, kan je gelijk door naar zwemmen, hoef je haar niet eerst te wassen enzo......komt na het zwemmen wel!

@ Viona, in die doek krijg ik Mirthe ook niet ingebakerd! Die is net te klein.... Ik heb nu een echte bakerzak, maar anders is de methode van Ria Blom de beste, mocht je het echt willen gaan doen.... De uitleg is vast op internet te vinden... Mocht dat nou niet zo zijn en heb je interesse, zeg het dan ff, dan scan ik de plaatjes even in! (geldt voor iedereen hoor...)

@ All, wat vinden jullie: Dit weekend is er een festival in de stad, heel gaaf, toneel enzo. Elk jaar is er een mega spectaculaire act, die dan twee minuten lopen van ons huis wordt uitgevoerd......maar pas om 23 uur... Wij willen even gaan kijken, maar willen voor 3 kwartier niet een oppas regelen.... Zouden jullie de kleine in de draagzak meenemen??? Als ze drie maanden oud zijn??? Ben benieuwd wat jullie vinden!

Nou, ik ga nog even een uurtje dutten!
    x

11. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Nog ff een aanvulling, het is buiten! Dus geen entree, geen drukke menigte enzo....

Jullie zijn allemaal nog lekker met de kleintjes bezig zeker...ga ik nu ook maar weer doen. Ronde 2 voor vandaag!

12. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    diarree is echt waterdunne poep. Vaak is de frequentie dan ook veel meer dan 2 luiers. De belangrijkste graadmeter bij ukkies mbt. uitdroging is als ze suffig worden en niet meer goed reageren, je voelt dat meestal als moeder wel. Andere dingen zijn plasluiers (heeft ze die nog naast de poepluiers?), kermen wat je niet van haar kent, huilen zonder tranen (meestal voor iets oudere kinderen beter te zien).
    Bij diarree altijd het vocht met ORS/dioralyte proberen aan te vullen.

En verder, Judy: Ik had laatst weer gehoord dat je een baby pas in de draagzak mee mag nemen als ie 3 maanden is, dit ivm de ontwikkeling van de wervelkolom.
    Je kan de kleine meenemen naar het festival, maar je hebt kans dat ze de hierna natuurlijk helemaal uit haar ritme is. Tsja, wat is wijsheid. Je kan het proberen. Dan zou ik vlak na de voeding vertrekken (Deniz ligt na de voeding echt op apegapen, dan kan je werkelijk alles met m doen, dus die tijd zou ik gebruiken!)

13. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    ze had net alweer gepoept, maar het is echt romig, dus geen water, maar wel dun.... voor de rest is ze niet anders en heb haar net even gewogen, 4360, terwijl het zondag 4170 was, dus 200 gram in 5 dagen :confused: denk niet dat er iets is....

goh, ze verkopen ze nog steeds als "vanaf dag 1"..... we zien ook wel, als ze om half elf eet, kunnen we gelijk erna even naar het plein lopen en van een afstandje kijken..... maar de kans is vrij groot dat we lekker ons bedje opzoeken ;) het festival is er volgend jaar weer...

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Zo meiden wat kletsen jullie veel zeg... en dat met een klein kindje in huis! :confused:

Sally; ik hoop dat het snel beter zal gaan met je mannetje! En natuurlijk ben je geen slechte moeder! Je kunt niet alles weten, helemaal niet als voor jou ook alles nieuw is. Dikke knuffel voor jou!

Spijkervrouwtje; zo te lezen gaat het erg goed bij jullie! Dat is echt fijn om te zien. En dat Isa alweer 4 weken oud is zeg... jeetje wat gaat de tijd hard.

Ky; wat fijn dat je sm weer weg is. Kun je weer lekker jezelf zijn. Ik hoop voor je moeder dat het snel beter met haar zal gaan. Hoe is het met de spruw van Lara, helpt het zalfje? Enne kwarktaart.. jammie!

Candijtje; balen dat je hb toch te laag is, hopelijk werken de staalpillen. Veel blijven drinken voor de ontlasting natuurlijk. Ik weet uit ervaring hoe vervelend het kan zijn. Door de ks waren mijn darmen helemaal van slag en heb ik 5 dagen geen grote boodschap gedaan. Nou dat heb ik geweten zeg... pfff wat een bevalling was dat toen het weer op gang kwam auw auw auw!

Hester; wat fijn dat Laurens zoveel slaapt! Heerlijk toch?!

Shanna; fijn dat Britt heeft kunnen poepen! Gaat dat nog steeds goed, want ik loop een beetje achter hier ;)

Shelde; hopelijk zijn de tepelkloven snel genezen. Dat lijkt me geen pretje!

Judith; ik zou lekker naar het fetival gaan kijken hoor, als het zo dichtbij is, ben je zo weer thuis als het niet leuk is of als Mirthe het niet trekt. Hopelijk is de diarree snel weer voorbij trouwens.

Iemand (volgens mij Ky) vroeg hoe het bij mij ging met bv, maar dat is niet gelukt. Er komt gewoon niet genoeg uit. Op die paar druppels kan ons moppie niet leven natuurlijk. Ik kon haar wel goed aanleggen meteen, dat was geen enkel probleem. De lactatiedeskundige in het zh zei ook al dat het vrij weinig voorkwam dat iemand na een borstverkleining nog (volledige) voeding kan geven dus we zijn lekker overgestapt op de fles.

Hier gaat het redelijk. De ene dag beter dan de andere. Ik moet zeggen dat het herstel van de ks me behoorlijk zwaar valt. Ik kan nog maar weinig en heb nog regelmatig pijn. Door de wond is het pijnlijk in- en uit bed stappen dus dat is snachts natuurlijk erg onprettig als ik er toch uitmoet voor Louise. De slapeloze nachten vind ik ook zwaar. Ik postte een paar dagen geleden dat Louise 6 uur sliep, maar dat is meer uitzondering dan regel. De hele dag door is ze helemaal van de wereld na een voeding en met de laatste voeding rond 23.00 uur is ze klaar wakker. Of ze valt in slaap maar wordt dan weer wakker van de hik. Hebben jullie kleintjes dat ook zo vaak? Dan zijn we vaak tot 3 uur bezig om haar eindelijk in slaap te krijgen.

De kraamtranen zitten ook nog steeds in de weg heb ik het idee... ik kon in het zh niet huilen omdat bij huilen, hoesten, lachen etc, mijn wond/buik heel erg pijn doet. Ik heb me daarom steeds ingehouden maar heb nu het idee dat ik nog steeds niet alles kwijt ben zeg maar.. Ik ben ook nog steeds niet naar buiten geweest sinds ik uit het zh ben, want lopen kan ik niet te lang, laat staan dat ik ga shoppen ofzo...

Nou het lijkt een flink klaagbericht, maar ik geniet ook heerlijk van onze prachtige meid als ze lekker in mijn armen ligt hoor! Dus het is zeker niet allemaal kommer en kwel ;) Ik ben ontzettend verliefd en mijn hart maakt een sprongetje iedere keer dat ik naar haar kijk!

Dikke knuffel voor jullie!

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ohja, ik ben trouwens compleet mijn eetlust kwijt! Tijdens de zwangerschap at ik voor 4 en nu voor een half zo'n beetje! Hopelijk helpt dit wat om al die kilo's eraf te krijgen ;)

Qua dagindeling/ritme proberen we Louise om de 4 uur te voeden, afhankelijk hoe ze het snachts doet gaat dat nu redelijk goed. Ze heeft een tijdje steeds haar flesje niet willen leegdrinken, en daardoor sliep ze weer slecht. Sinds we gestopt zijn met cinababy drinkt ze weer haar hele fles leeg!

16. Niet meer actief

Sandra, echt vervelend die tepelkloven, jakkes! Ik heb enorme respect voor je dat je zo lang volhoud, echt waar! Lara heeft spruw en sinds gisteravond doen mijn tepels ook pijn, dus ik heb vanochtend direct weer de HA gebeld (om 14u moet ik terugbellen). Nu ze weer pijn doen en ik tegen voedingen opkijk is BV echt geen pretje meer...

Judith, ik speel Sims 2 en heb ook de uitbreiding Seizoenen. Echt heel erg verslavend! Ik had het spel jaren niet meer gespeeld en toen ik deze net had gekregen werden steeds mijn kinderen afgepakt :cry: . En dat terwijl ik zwanger was, haha, ik begon bijna te twijfelen aan mijn moederschap, hihi.

Sally, hoe is het nu met jou en je uk?

Spijkervrouwtje, volgens mij hebben babys als ze iets ouder zijn een klein ochtendslaapje en later een middagslaapje. Dus misschien dat het babyzwemmen er precies tussenin valt? Ze zouden dat toch niet op een onhandige tijd inplannen?

Laila, ik dacht dat er echte muisjes in het doosje zaten, haha. Ik ga vanaf nu wel weer twee borsten proberen, want misschien dat het gewoon niet genoeg is en ze daardoor elke 2 uur komt. Ik laat nu één borst helemaal leeg drinken en dan bied ik de andere nog aan. Vanochtend heb ik het voor het eerst geprobeerd, dus ik ben benieuwd of het werkt. Wat een gehannes he die bvorstvoeding!

Viona, wij hadden Lara ook eens ingebakerd met een hydrofielluier, echt superstrak. En inderdaad na een paar minuten komen we de slaapkamer binnen en had ze alweer één arm eruit. Wat een slimme dames zijn het toch he?

Judith, ik zou Lara wel meenemen in de draagzak, maar niet te dicht bij de boxen gaan staan...
    Over de draagzak; ik heb het laatst op het CB gevraagd en ze zeiden me dat als de draagzak goed aansluit bij de rug en het hoofdje ondersteund dit geen probleem is. We hadden het dan wel over de babybjorn. Het is volgens die vrouw niet de bedoeling je baby er uren in te hebben, maar voor eventjes kan het geen kwaad.

Manuela, de spruw lijkt nu al een beetje weg te trekken, vooral voor op haar tongetje wordt het minder. Alleen mijn tepels, auw! De kwarktaart heb ik nog niet geprobeert, want mijn moeder bleef logeren en ze mag dat niet eten ivm haar dieet en vond het zo lullig om dan zelf wel een stuk te eten. En nu ben ik alleen en alleen snoepen doe ik nooit. Alhoewel, ik heb nog niet ontbeten... Misschien dat ik dan zo toch maar een stukje probeer...
    Balen trouwens dat de BV niet gelukt is, maar daar had je je al een beetje op ingesteld toch? Ach ja, met FV worden kinderen ook groot.
    Lara heeft ook ontzettend vaak de hik, meestal proberen we haar dan wat melk (of water) te geven, maar niet altijd werkt dan. Wel zielig als ze net de hik krijgt als ze wil slapen, dan is ze zooooo moe...
    Ik heb sinds een paar dagen geen last meer van kraamtranen, maar daarvoor was ik echt een emotioneel wrak. En niet van verdriet, maar gewoon erg emotioneel. Het kwam vast door de hormonen. Gewoon lekker laten gaan meid, dat is het enige wat helpt.
    Ik kan ook nog steeds niet goed lopen, maar het gaat wel steeds iets beter. Misschien dat je morgen met Michel een stukje kan lopen, gewoon om er even uit te gaan. Louise vindt het vast heerlijk. En het hoeft niet ver, de eerst keer dat ik met Jop & Lara ben gaan lopen was het door de buurt, verder kwam ik niet. Na 10 minuten waren we weer thuis, maar Lara lach heerlijk te slapen en het was best lekker om even een frisse neus te halen. Het komt allemaal goed meid, over een paar weken kun je weer lekker alles.

Mijn tante heeft de middelen van Cinababy onderzocht en één van de middelen is een middel voor vrouwen tegen menstruatiepijn! Pfff, en dat heb ik aan Lara gegeven, absurd! Gelukkig werkt het middel bij sommige beebs wel, maar ik ben blij dat ik het niet meer geef.

Vanochtend na de voeding wilde ik Lara verschonen, nou, het zat tot aan haar nek! Dus heeft Jop haar gelijk maar weer onder de douche genomen. Toen ik haar net aangekleed had heb ik haar de gel tegen spruw gegeven en daar begon ze helemaal van te kokhalzen, echt zielig. Ze was erg moe dus ik heb haar op bed gelegd, even later ging ik kijken, heeft ze haar hele bedje onder gekotst. Toen ik haar oppakte was ze helemaal slap en versuft, zo ken ik haar niet. Maar ze heeft geen koorts. Ik heb haar nu in ons bed gelegd en ga steeds even kijken, want ze is zo stil... Echt creapy.

17. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Manuela..Nee is geen bakerzak..is gewoon zo'n doek van de Hema..maar is niet vierkant..maar rechthoekig..moet je maar eens goed kijken ;)

Chanelle heeft ook heel vaak last van de hik..vind het af en toe wel zielig..kan er niets aan doen jammer genoeg..maar we laten haar dan gewoon in haar bedje liggen..ze valt na een tijdje toch weer in slaap.
    Af en toe hoor je wel wat gejammer tussendoor..maar meestal blijft ze wel rustig liggen.

Ik had ook heel erg weinig trek in eten..ik at niets tussendoor..bij mij waren daardoor alle kilo's in een week weg.
    Maar nu heb ik genoeg trek en wil er niets meer af :( :rolleyes:
    Er mogen nog genoeg kilo's eraf 8)

**Judith..Ja de doek is wel aan de kleine kant..maar gebruik het alleen als ze wat druk is en moet slapen. Gister avond had ik haar ook ingebakerd en heeft ze echt super lang geslapen..van 1830 tot 0015 uur..want toen heb ik maar even wakker gemaakt..anders zou ze midden in de nacht weer wakker worden..daarna heeft ze doorgeslapen tot 0530 uur.
    Maar af en toe slaap zo al zo wat na der voeding..dus dan is het niet nodig.
    Ik heb een boekje met allemaal bakermethodes met een gewone doek. Van Andrea Sarvady..
    Staan ook manieren in om een gewone lap stof te gebruiken als draagdoek..maar daar is Chanelle nog te klein voor..maar wel erg leuk :D

Als het maar voor drie kwartier is zou ik haar gewoon meenemen..meeste van de tijd merkt Mirthe er niets van.
    En zeker als het niet echt een menigte is enzo..

O ja doe jij Mirthe als ze ingebakerd is ook onder een dekentje of lakentje in haar bedje..of zonder iets er over hen?

**Ky..Ik heb laatst een kwarktaart gemaakt op de avond dat mijn vliezen waren gebroken..elke keer als ik kwarktaart hoor dan moet ik aan die vond denken :D

Hihi ja het zijn ontzettend slimme meiden..maar ja als ze dan daarna toch als nog slapen vind ik het prima.
    Ik vind het ook enorm schattig als ze ingebakerd is..lijkt ze weer wat kleiner..hihi..vind haar toch wel hard groeien..

Dat is wel eng zeg..dat ze slap en versuft is..hou der maar inderdaad even goed in de gaten..
    Misschien sterk ze weer wat aan bij de volgende voeding.

18. Niet meer actief

Viona, ze ligt nu lekker in ons bed te slapen. Ik ga af en toe even kijken.
    Maar ze groeien echt hard zeg! Af en toe kijk ik en denk ik jeetje, net bamboe. Ik ben blij dat ik niet hoef te werken en de hele dag bij haar kan zijn, want ik zou niks willen missen. Ik heb trouwens nieuwe foto's in mijn album. Wij hadden een truitje van een lokaal taxibureau gekregen dus we dachten we maken er een foto van. En toen begon ze opeens te lachen, zo schattig!

19. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Ky..Chanelle ligt nu ook bij ons op bed..ze lag daarnet nog lekker te slapen..maar nu is ze weer wakker :( Ze zal zo wel weer honger krijgen.
    Ik vind het ook heerlijk om thuis te zijn. Jammer genoeg moet ik halverwege augustus weer gaan werken..ik zie er echt enorm tegen op :(
    Echt Lara is echt een schatje..fantastisch hè die lachjes..die foto op Jop's rug is ook zo *SMELT*

20. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Hoi Dames,
    Eigenlijk moet ik nu gaan slapen, nu kan het namelijk....
    Echt een dramatische nacht, Mira had de hele tijd darmkrampjes en kon niet slapen. Zo zielig voor haar. Ik heb het consultatieburo gebeld en die gaven de volgende tips:
    *Je kan baby's nu echt nog niet verwennen, dus bij krampjes zoveel mogelijk troosten en geborgenheid bieden.
    *Borstvoeding kan nooit tekort zijn (dit dachten ze vroeger, maar is achterhaald, je lichaam past precies de goede hoeveelheid aan).
    *Achtermelk is belangrijk, probeer de baby goed de borst leeg te laten drinken (en begin met de borst waar je mee geeindigd ben).
    *Kolven oefenen; nadat je de laatste borst heb gegeven.
    *Chocolade en citrusvruchten kunnen invloed hebben, maar dat moet jezelf uittesten.
    *Darmkrampjes horen er helaas bij omdat de darmpjes nog niet volledig ontwikkeld zijn (is pas na een half jaar).

Kortom het stelde mij in ieder geval gerust, dat ik niet iets verkeerds doe of over het hoofd zie. Ga mijn Miraatje maar lekker knuffelen de komende tijd! En nu: slapen!

Deel Deze Pagina