Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Remember: meid, welkom terug! We hebben je gemist, maar hoe is het nu met je? Ik heb aan je gedacht hoor.

Over lepeltje eten: eerst werd het eten ervan afgelikt, maar nu weet ie dat ie moet happen, het wegwerken en dan komt er een nieuwe hap, hihihi.

Ik ga nog ff een onderwerp starten in de lounge. Tips gevraagd: Deniz is zo bang in de lift, en we wonen op de hoogste etage. Hij gaat nu echt huilen als ik naar de lift loop. Wat moet ik eraan doen?

2. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @cimbomlu, wat vervelend van die lift! Ik zou zeggen doorzetten en er geen aandacht aan besteden hoe moeilijk dat ook is. Anders zou ik het niet weten.

@ remember, welkom terug.

ggrr, dacht ik weer de oude te zijn, krijg ik weer een zere keel.............pppff wordt er een beetje moe van, zou misschien wel door het gedoe met mijn vader komen dat ik wat vatbaarder ben ofzo.
    Vorig jaar tijdens zwangerschap nergens last van gehad.
    Ik voel me gelukkig niet meer zo down zoals vanmorgen, jee zeg wat voelde ik me kl#te, ik ken dat helemaal niet van mezelf.

Morgen voor het eerst naar babyzwemmen eindelijk. Het begint al om 8.55 dus ik moet er vroeg uit morgen.
    Ik denk dat ik lopend ga want dan kan ze lekker gaan slapen in de wagen na het zwemmen.
    Ik mag zo wel vast de spulletjes gaan klaarzetten wat ik mee moet nemen, en niet vergeten om mijn bikinilijn te scheren, hahah.

Fijn dat moon weer thuis is, hoop dat britt ook snel mee naar huis mag, maar als ik haar op de foto zie dan zie ik een heel sterk kindje, dus dat komt vast goed.

3. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Cimbomlu, krijgt hij misschien geen last van z'n oortjes in de lift? IS het alleen de lift bij jullie of bij alle liften?

Patje, goed uitzieken hoor! Zorg goed voor jezelf! Ik ben sind de zwangerschap niet meer verkouden geweest, terwijl ik het normaal altijd vaak ben. *afkloppen*

Morgen naar de manueel therapeut voor Nicky's nekje. Het gaat echt veel beter en hopelijk zit er niks meer vast in haar nekje of ruggenwervels.
    En ook ik ben gek op m'n meisje! Ik vind het zo heerlijk om haar 's morgens uit bedje te halen. Ze is dan zo vrolijk en ligt te lachen. Echt genieten is dat!

4. Moon: wat lekker dat je thuis bent probeer tussendoor ( de bezoekjes) goed te rusten! Wat een mooi wondertje zeg!

Patje: Ik heb het idee dat ik super vatbaar ben voor alles ik krijg ook de raarste dingen die ik in mijn zwangerschap niet had deze week kooorts, bloedblaren en weer van die bulten onder oksel en bikinilijn.
    En ik heb een spiraaltje 4 weken geleden laten plaatsen en daar wordt ik ook niet blij van ik ben 5 dagen niet ongesteld geweest en de rest wel. Echt vermoeiend. Ik hoop volgende week niet in Center Parcs, hoe gingen zij jouw vader behandelen?

Ik heb net al een half uurtje gelopen naar Gui zijn school en terug en Joya ligt nu in de wagen te slapen in de gang. Ik vind de lodger bunker echt lekker zijn haalt nml iedere keer d'r dekentje weg en is telkens verkouden en nu ligt ze erin en kan ze 'm niet zo snel open krijgen.

Trouwens ladies voor Pampers moet je nu bij de c1000 zijn 3 voor 18,95.

Zo dat was het weer ik ga zo trachten de ramen te zemen die zijn echt erg allemaal handjes van de buurtkinderen incl Gui

5. waar haal je ook alweer je profielnummer vandaan als je ook een beebiesite hebt.
    Shelde weet jij dat ook evt ik zag dat jij ook in Moon / Brittd´r gastenboek staat

6. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @lailae, pa moet deze week voor onderzoek naar de cellen in de tumoren, als die identiek zijn kunnen ze nog chemo in tabletvorm doen, verder is er niks meer wat ze kunnen doen.

Ben net terug van babyzwemmen, was wel leuk alleen had femke geen aandacht voor mij, ze keek haar ogen uit!
    Ze is nu wel moe, maar als ik haar nu naar bed doe dan komt ze over een uurtje weer voor eten, dus ik denk dat ik over 10 min de fles maar ga doen en dan moet ze dan maar lekker gaan slapen.
    En dan ga ik ook even lekker op bed.

7. babs1980

babs1980 Actief lid

2 nov 2006
    378
    0
    0
    Jeetje wat heb ik weer een hoop gemist zeg

Moon bevallen en al weer thuis. Gefeliciteerd meid en ik hoop dat Britt snel mee naar huis mag, zodat het "echte" genieten kan beginnen!

Kevin slaapt sinds zondag niet meer ingebakerd maar gewoon in een slaapzakje. En ik moet zeggen het gaat best aardig. 's Nachts gaat helemaal super (meesta 1x tutje geven) alleen overdag niet altijd. Iemand tips? Hij slaapt dan soms maar net kwartier.
    Verder is hij de laatste 2 dagen erg huilerig. Sprongetje denk ik.

Hoop dat het met de rest ook allemaal goed gaat?

8. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Lailae, als je je in een vriendenboekje geschreven hebt krijg je daarna het profile nummer, die heb ik opgeslagen in een tekstbestandje, zodat ik hem niet kwijt raak.

Shanna, was gisteren helemaal vergeten op jou te reageren. Nicky is eigenlijk vanzelf op 4 flessen overgestapt. Er ging meer tijd tussen zitten en eerst was het een week ongeveer de ene dag 5 flessen, de andere 4... en nu gewoon 4.
    Haar 'schema' is ongeveer 8u-12u-16u-20u.

Nou, ik ga me klaarmaken voor de therapeut.

9. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Hoi allemaal,
    Over die vier flessen..... Hoeveel drinken jullie kids dan op een dag? Finn krijgt nog steeds 5 flessen, want hij drinkt vaak maar 150 cc per keer. Ik maak wel 200cc, maar hij drinkt dat zelden op. Daarbij spuugt hij ook nog vrij veel, dus ik denk dat hij niet genoeg melk binnenkrijgt als ik op vier flessen over zou gaan. En eigenlijk, moet ik eerlijk zeggen, vind ik het heerlijk om het zo rond 23.00 uur nog even lekker zijn flesje te geven. Als ik gewoon de hele dag thuis ben geweest, zou het van mij niet zo nodig hoeven, maar als ik gewerkt heb, vind ik het heerlijk. Missen jullie dat niet?
    xxx Linda

10. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    @ Moon: welkom thuis meid, heftig hè, zo alleen vertrekken, man wat voel ik het allemaal weer opkomen, ben zoooo blij te lezen dat je optimistisch bent! Op naar de 36 weken dus Moon! En echt, geniet van alle kangaroe/buidel/voeding en knuffelmomenten die je mag en kan pakken!Jammer dat de server van Beebiesite eruit ligt, kan niet wachten die kleine Britt te bewonderen!

Oh en ik sluit me bij Laila aan, rust goed uit tussen de bezoekjes door, want de komende weken zijn slopend, neem dat van me aan. Elk moment met je kleine meid is heerlijk, maar je bent zo snel geneigd thuis weer gewoon te leven, zoals je altijd deed. NIET DOEN! Denk ook even aan je eigen lijf!

@ Remember, welkom terug op topic! Hoe is het nu met jou? Dat was in juli even een heftig bericht van je.....Alles goed gegaan, is de tumor verwijderd en nu genezen? Ik hoop het zo!
    En die kleine dame wordt echt wel groot! En mooi!

@ Shanna: :oops:
    ik krijg er kippenvel van :cry: :) ......ik hou wel van knuffels! Kan me ook haast niet voorstellen dat het voor Moon dus nog iets langer gaat duren dan bij ons.....en dat leek al een eeuwigheid!

@ Patje: Lekker hoor, zo vroeg zwemmen! Wij zwemmen om 12 uur smiddags en zijn dus eigenlijk bijna de hele dag kwijt.... En Mirthe wil dan eigenlijk ook liever slapen, ;)
    En die bikinilijn, gut, waar we ineens niet allemaal aan moeten denken hè, deed ik ook, maar het meerendeel van de groep bestaat uit uitgezakte papa's en de mama's zijn ook niet allemaal even "geschoren", dus tja, waar ik dan weer voor wakker lag?
    En die aandacht, tja, dat hebben wij ook! Dan zegt die juf: maak oogcontact met je kindje, maar die kijkt alleen maar naar de andere kindjes!

@ Cimbomlu, bang voor de lift, jeetje wat lastig.... Laat m eens de trap op kruipen, voelt hij gelijk hoe fijn de lift is....(oh, nee dat meen ik niet....) Misschien zorgen dat jullie zo vrolijk mogelijk de lift in stappen! Mirthe huilt altijd als ik een truitje over haar hoofdje moet trekken, dus daar maak ik altijd een spelletje van, dan is ze afgeleid en lukt het zonder huilen! Ofwel, zingend de lift in, Deniz zich goed op jou laten focussen zodat ie misschien niet door heeft dat jullie in de lift zijn????

@ Candijtje, groeit ook lekker dus die Vera.....enne, werkse! Net als ik kan ook jij dus de verleiding niet weerstaan af en toe wel even te lezen, hihi....

@ Sandra, goed hè, zulke ochtenden! Ik heb ook al een half jaar geen ochtendhumeur meer, hahaha....daarvoor hingen er vaak grote donderwolken boven mijn bed, maar nu wordt ik om 7 uur wakker gemaakt door Mirthes gezang en krijg ik een grote brede lach als ik boven het bedje hang, heeeeeerlijk! En hopelijk wordt dat nekje van Nicky snel beter, wat een vrolijk kind moet het dan toch worden, kan het nog beter?

Het schema van Mirthe is sinds zondag ook vernieuwd, ging ook vanzelf. Wij zitten nu op drie flessen.....
    8.00 fles 180/6
    11.00 fruithap en een liga
    14.00 uur fles 180/6
    16.30 groentehap
    18.30 fles 180/6 met 5 scheppen groeipap
    En dat tussendoor steeds wat sap of water.....en tussen de fruithap en tweede fles proberen we het middagslaapje, lukt nu aardig, hoewel ze best onrustig slaapt....

Over twee weken is het zo ver, dan mag ik 30 worden. Leuk hoor, want nu mag ik een extra leuk cadeautje uitzoeken van mijn ouders, haha... Dus we hebben gisteren een nieuwe fotocamera besteld! Kan niet wachten, maar ja, nog twee weken geduld en dan kan ik nog mooiere foto's maken van Mirthe, hahahaha....

Nou, ik ga een fles warm zetten en eens kijken hoe die kleine dreumes het in bedje doet.....zal je zien dat ze nu ineens tot drie uur gaat slapen ofzo, nou ja, ook goed.....

Tot de volgende keer
    x

11. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Wat fijn dat je al op 3 flessen zit! Mooi schema hoor!
    Jee zeg, 12 uur zwemmen, niet echt een mooie tijd nee! Hahah, ja dat oogcontact lukte mij ook niet, je moest koppie onder gaan en dan eerst contact maken, whawha, ze zag me niet eens gaan, dus was het een extra verassing voor haar toen we samen koppie onder gingen.
    Ze is net zo koppig als onze hond, die liep altijd heel erg hard langs mij heen als ik hem op curcus moest roepen om bij me te komen. Ze is zo lekker eigenwijs.......

@linnepin, femke zit bijna op 4 flessen, maar idd dat innige contact zou ik wel missen. Ik genoot altijd erg van een slaperige femke tegen mij aan, want overdag ligt ze nooit lekker tegen je aan.

12. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    @ Patje, haha, ja dat onder water gaan is bij ons ook nog niet zo'n succes, mede vanwege dat oogcontact.......net als ikzelf houdt ook Mirthe volgens mij niet zo van verrassingen!

En ja, het is wel lekker 3 flessen, het lijkt me heel leuk als ze straks ook een broodje mee-eet! En, het geeft wel rust zo, moet ik zeggen.....

Ook al snap ik Linda ook, het is wel minder "tegen mij aan liggen", maar aan de andere kant: als ik uit mijn werk kom is ze heel wakker en kunnen we nog even een uurtje spelen. Dat spelen wordt steeds leuker, ze pakt mijn gezicht als ik boven haar hang, praat gericht terug en ligt enorm te schaterlachen! Ook het proberen te zitten, tijgeren en staan is erg leuk! Dus er is compensatie, maar ja....
    ....
    .....ook ik had het net wel even moeilijk dat ze na 10 minuutjes bij mama liggen maar niet wilde slapen en liggend in de box in 2 minuten sliep :snif: dat was juist altijd zo lekker, tegen het einde van de middag even lekker samen dutten op de bank....

13. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ judy

Ja iedereen zegt het van de rust.
    Maar dan voel je je weer goed en denk je de hele wereld weer aan te kunnen.
    En je wilt ook gewoon verder voor je kleintje.

Papa's en mama's hebben net heerlijk tukkie gedaan.
    Kwam me vader dus werden we helaas wakker.
    Maar Marco zei al tegen me pa ben een kraam vader ;)

14. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Sinds het weekend slaapt Vera in haar ledikantje en dat gaat ook weer prima. In haar wieg leek ze al een hele grote meid maar zo in haar ledikantje is het toch wel weer even een klein meisje... Nu al een soort van afscheidmoment mbt de wieg. Raar idee eigenlijk maar wel goed zo. Mn ouders zeiden al hou de wieg maar wij hoeven hem niet terug wie weet komt ie ooit nog wel van pas ;)

Sinds gisteren eigen aan het proberen of Vera het op 4 flessen uithoud. 4 flessen van 210. Om 6 uur dronk ze hem helemaal leeg. om 11 uur liet ze 60 cc staan wat ik haar om 12.30 heb gegeven en dronk dat toen op. Daarna lekker naar bed en rond 1500 uur er uit voor de volgende fles. Ook hier liet ze wat van staat en heb haar dat om 16.30 weer gegeven en nu ligt ze al weer 15 min in bed. Straks rond de klok van 1900 een papfles maar eens maken en kijken of ze de nacht doorhaalt tot 6 uur morgen ochtend. Wel een hele ruk denk ik maar wie weet...

Weet ff verde rniet meer waar ik nog op wilde reageren, dan maar ff bijlezen ;) Ohja fotoos van Vera in haar ledikant onde rhet www-knopje ;)

15. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @moon, lekker rustig aan doen hoor, ook al kun je de hele wereld aan. Je bent straks nog druk genoeg als de kleine meis in huis komt. :)
    Moet ze een bepaald gewicht hebben om thuis te mogen komen of een aantal weken oud zijn?

16. Hester

Hester Niet meer actief

Zijn jullie beebs al toe aan de wandelwagen in plaats van de kinderwagenbak / wiegbak? Ik krijg Laurens nog wel in de bak, maar vind het zo krap!
    Bovendien: hij heeft bovenaan nog zo'n 2 cm maar kruipt meteen omhoog en ligt dan tot aan de winkel en terug met zijn hoofdje tegen de bovenkant van de wagenbak te wroeten :-k

Zelf gebruik ik dat ding niet (hij gaat altijd met mij mee in de Baby Bjorn) maar m'n moeder gebruikt 'm wel. Ik heb nu onze Bugaboo 'omgebouwd' van wiegbak naar buggy, maar meneer slaapt dus hij kan even niet proefzitten. Alleen het ziet er best wel 'groot' uit.. :-k

Kortom, ik vroeg me dus af hoe jullie dit doen? :D

17. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Ik moest gistren weer rennen en vliegen , dus heb geen update kunnen geven.
    Dus ik ga nu even een poging wagen.

Ben vandaag weer begonnen met werken en is toch wel raar weer na 5 maanden vrij te hebben gehad.
    Ik heb wel het geluk dat ik letterlijk op de hoek werk en me meisie lekker thuis is met mijn zusje.
    Ze hebben het prima naar de zin gehad vandaag iig.

O'Mayra doet het nog steeds heel goed :D
    Ze slaapt nog steeds heel makkelijk, de bv gaat ook super en lachen kan ze als de beste.
    Het gaat allemaal wel erg snel.
    Ze had duidelijk behoefte aan bijvoeding, dus zijn wij vorige week al begonnen met fruithapje.
    Dat ze er al aan toe was was heel duidelijk, ze hapte gelijk vrolijk der potje leeg, zonder maar één keer een raar bekkie te trekken.
    (En papa maar in de aanslag staan voor DE foto)
    Ook heeft ze al wat groentehapjes gehad en daarmee idem dito.
    Ookj met beide geen enkele keer last gehad van krampjes of wat.
    Pap in der laatst voeding doen we niet, want tja heb natuurlijk geen klepje in mijn boobs :)
    Maar extra voeding is ook niet zo gek want ze is heel erg bewegelijk.

Ze is iig erg vlot sinds 27 sept draait ze zich al om.
    Ze was precies 3mnd en 1 wk, dacht dat het de eerste keer gewoon per ongeluk was, maar dezelfde middag gebeurde het nog 4x...... ze had het gelijk door \:D/
    En nu blijft ze hooguit 3 min op der rug liggen.
    Ze komt ook al wat vooruit, ze ligt iig niet lang op één plek.
    En met of zonder slaapzak maakt der ook niet uit :confused:
    Ben natuurlijk super trots op mijn meisie, maar ik vind het allemaal wel erg snel gaan, wil nog zo graag genieten van me kleine beebje :(

Ik ben nog niet geopereerd en genezen van mijn tumor, helaas!
    Heel veel testen gehad omdat ik weer zo'n apart geval ben.
    Soort van medische miracel.
    Ik heb namelijk niet de symptomen die ik zou moeten hebben bij mijn tumor en al helemaal raar omdat die van mij erg groot is.

Sta momenteel op de lijst om geopereerd te worden en dat zal op niet al te lange termijn gebeuren, iig nog dit jaar, 2007.
    Ik zal enige tijd nodig hebben om te herstellen en van sommige "naweeën' zal ik helaas helemaal niet meer kunnen herstellen, maar zal ik mee moeten leren leven.

Maar verder ook niets te klagen hoor, geniet nog volop van mijn meisje en me andere kindjes.
    En nog steeds geldt..... een dag niet gelachen is een dag niet geleefd ;)

Oooo ze roept, zal later even op jullie reageren.

18. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Remember: Fijn dat het met O'Mayra goed gaat! Nu jij nog. Heel spannend hoor, die operatie, zie je ertegenop? Stomme vraag van mij, want wie zou er nou niet tegenop zien.

Moon: welkom thuis MAMA!

Patje, Shelde, Nachtvliinder, Judy: bedankt voor jullie adviezen mbt de lift (dat was toch een enge film vroeger?!?). Het is wat he, zo'n kleintje, je staat toch steeds weer voor een verrassing. Maar morgen ga ik het hem eens goed uitleggen, misschien helpt dat wel. Weet ik veel. Misschien heeft ie in een vorig leven wel iets raars in een lift meegemaakt ;)
    En, Judy, kindertjes hebben toch altijd een beetje angst als ze een truitje over hun hoofd heengetrokken krijgen? Dat komt nog van de vagina, dat was ook zo krap en donker en niet leuk :confused: . Deniz heeft dat trouwens nooit meegemaakt (die kwam via de ritssluiting uit m'n buik 8) ), dus voor truitjes heeft ie geen angst, hihihi.

Meneer vindt het trouwens prachtig om in z'n kinderstoel te zitten. Echt op z'n gemak zit hij erin. Bij opa en oma zetten ze hem dan voor het raam, dan kan hij lekker naar buiten kijken. Niet te lang, want dat mag nog niet. Maar altijd op je rug liggen word je op den duur ook zat denk ik...
    Wat hebben jullie voor kinderstoel? Wij hebben zo'n Chicco, die kan ook helemaal gekanteld worden, en daar kan hij dan nu al in.

19. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ patje

Ze hebben het nu over de uitgerekende datum dus 30 december.
    We gaan gewoon daar van uit dan valt het altijd mee als ze eerder naar huis mag.
    Morgen mag ik haar eindelijk voor het eerst vast houden.
    En vandaag hebben we geholpen met de verzorging.

20. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Moon; wat een prachtige meid is jullie Britt... hopelijk mag ze eerder naar huis toe!

Hester; ik heb geen idee hoe dat moet, Louise is gelukkig nog klein genoeg voor de kinderwagenbak ;)

Remember; leuk dat je er weer ben! Fijn dat O'Mayra het zo goed doet. Hopelijk zal voor jou de operatie vlekkeloos verlopen en ben je snel opgeknapt, het is allemaal niet niks zeg... Fijn dat je zo positief bent.

Cim; inderdaad rustig aan hem uitleggen dat de lift niet eng is, en dat mama dicht bij hem blijft etc. Baat het niet dan schaadt het niet he ;)

Linnepin; wij zitten sinds een paar dagen op 4 flesjes, we moesten Louise steeds wakker maken voor de avond en de ochtendfles... ze doet het super en drinkt bijna altijd haar flesjes leeg. Ze krijgt nu 210/7. Ik moet zeggen dat ik het wel lekker vind, kunnen wij tenminste ook eens lekker vroeg naar bed na een zware werkdag.

Judy; spannend weer een mijlpaal in je leven erbij.... welke camera hebben jullie besteld? Wat een lekkere bolle toet heeft Mirthe toch zeg... echt Hollands welvaren.
    Enne binnenkort keertje Rhijnauwen doen? Is dat trouwens niet een idee voor een meeting?

Candijtje; wat een heerlijk koppie heeft Vera toch, echt heerlijk om te zien dat die beebs het zo goed doen :D

Zo ik ben weer een beetje bij... pff, dinsdag en woensdag zijn altijd drukke (werk)dagen. Dus weinig tijd om hier te kletsen.

Met mijn moeder gaat het ook niet zo goed. Ik maakte me al even zorgen omdat ze al een flinke tijd erg negatief/down is. Nu zei ze gisteren tegen me dat ze er geen zin meer in heeft, ik vroeg waarin, nou in het leven.... pfff wat moet je daarop zeggen? Maak me best zorgen over haar. En ze woont ook niet om de hoek. Ik heb haar gezegd dat ze iedere dag dat ze wakker wordt tegen zichzelf moet zeggen dat ze 2 gezonde kinderen en 2 lieve, gezonde kleinkinderen heeft. Ze heeft tijd en geld genoeg om leuke dingen te doen etc. Beetje geprobeerd om haar op te vrolijken, maar ja, ik kan er weinig aan veranderen. Ik denk dat ik morgen maar even contact met haar ha zoek.
    Jullie kunnen er ook weinig mee, maar ik wilde het even kwijt.

Nu ga ik lekker slapen want morgen is het weer vroeg dag.

Knuff

Deel Deze Pagina