Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs1980

babs1980 Actief lid

2 nov 2006
    378
    0
    0
    Wat een mooie foto's meid! Je kunt zien dat je er echt van genoten hebt meid! Super!

Wat betreft de BV, hier kan ik je helaas niet mee helpen.

2. babs1980

babs1980 Actief lid

2 nov 2006
    378
    0
    0
    Marlieke: ge: 89 kg, hg: 84 kg, sg: 65 kg wdg: 82, 84, 83, 82,5, 82 (tsss :rolleyes:)
    Barbara: ge: 75 kg, hg: 83 kg, sg: 70 kg wdg: 85/83,2/83,4/80,6/80,3
    Emmie: ge: 64 kg, hg: 75 kg, sg: 64 kg
    Viona:ge: 79 kg,hg: 82 kg, sg: 60 wdg: 82, 82, 80, 81, 80
    Linnepin: ge: 77 kg,hg: 80 kg sg: 70 wgd 79, 77.4, 77.0
    Judith:ge: 68 kg,hg: 69,5 kg, sg: 65 wdg: 69,5; 68,9; 68,8, 69,0 (weekendje duitsland was gewichttecnisch niet oké)
    Marielle: ge: 58,5 kg,hg: 61,5 kg, sg: 58,5 wdg: 61,2, 61,5, 60,4
    Senna1979: ge: 79 kg hg: 79 kg sg: 72
    Manuela79: ge: 65 kg hg: 78 kg sg: 65 wdg: 77
    Lailae: Af te vallen: 28, nu afgevallen: 8,9
    Sandra: Af te vallen: 30, nu afgevallen: 2,0
    Hester: ge: 68 kg, hg: 75 kg, sg: 70 kgwdg: 74
    karin ge: 59kg hg: 70,8 kg sg: 64 kg wdg: 70.4
    Mamasanne: ge:64 kg hg: 67kg sg :62 k,g
    Pietje77 ge: 74 hg: 86 sg: 70 wdg: 86/86.5 :oops:/85.5 :D
    Lique80 ge: 107 hg: 125 sg: 100 wdg: 124; 122,9; 121,6

ge = gewicht eerst
    hg = huidig gewicht
    sg = streefgewicht
    wdg = weegdaggewicht

Niet veel eraf, maar goed iets is beter als niets toch.
    Kan ook bijna niet anders met alle gebak/beschuit met muisjes en etentje afgelopen week!

3. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Zo, Rinke is gister de dag doorgekomen...... Mirthe heeft gewoon vier flessen gekregen en geen groentehap, omdat ze zo ontregeld was en tja, ze moet nog niets, dus Rinke heeft dat goed aangepakt, ben trots op m!

Gevolg is wel dat er gister geen reet in huis is uitgevoerd, dus ja, zul je zien, Mirthe vandaag het zonnetje en mama het huishouden doen ;) mooi niet! Nee, er was gelukkig niet zoveel te doen, dus dat komt wel goed. Tot nu toe gaat het ook met Mirthe goed, geen verhoging meer, ze heeft nog niet gehuild, maar ja, wat niet is.....haha....
    We gaan zo maar eens boodschappen doen, de lucht ziet er nu wel mooi uit, zou het droog blijven vandaag?

@ Haha, die Cim, tja, die bladblazer was volgens mij best duf, hoewel, de bladblazerblazer dan hè... Wat een negatief tempo hadden die mannen zeg, een paar blaadjes, zucht... wat duurde de dag lang!
    Enne, ik ben enorm bang voor spinnen en ze beweerden dat als ik die film, je weet wel, had gezien, mijn angst minder zou zijn, confronteren met de angst heet dat! Dus hup naar de videotheek en Deniz voor de TV zetten, ik moet zeggen, die jonge Huub Stapel is voor mama ook geen straf om naar te kijken ;)
    (oh, bij mij heeft het niet geholpen......geen %tje)

@ Shanna, oh, ken je gevoel, ik verveel me voor geen meter, ben veel te druk, maar toch, dat gevoel.....misschien is het meer "geen zin om iets te doen"..... Maar ja, volledig thuis zou ik ook niet kunnen.....gek hè...

Britt vannacht beter geslapen?

@ Pietje, betere ideeën zijn er niet! Verwarming staat al op 20 (warmer is hier wel errug warm, zo'n grote woonkamer heb ik niet...) heb de nieuwe chocomelpads voor de Senseo in huis (echt heerlijk, dus Senseogebruikers, op naar de supermarkt! enne, wel slagroom hè.....oh nee, we moesten afvallen :oops: daarom gaat het zo langzaam ;)) nu die jankfilm nog.....

Hoe was het met de dames op de creche?
    Oh en wij knippen Mirthe's nageltjes elke week, aangezien we anders van die horrorochtenden krijgen als Velo met Keano, zielig is dat! Met het in haar blootje spelen kreeg ze het zelfs voor elkaar haar ruggetje open te krabben bij een mislukte draaipoging!

@ Patje, die Femke! Hier zitten er volgens mij veel te veel michelinvrouwtje-bandjes in de weg! Hoewel ze nu slanker lijkt te worden, dus wie weet komt dat draaien ook nog wel!

Voetbal kijken, wat een slechte wedstrijd, zie ik nu in het nieuws, heb jij je vermaakt?

Ik hoop voor je pa dat die chemo niet al te veel bijwerkingen geeft en gaat aanslaan, snap je gedachte wel hoor. Als het alleen maar uitstel is, tja, waarom dan zoveel pijn en ongemak.... Geen harde gedachte, gewoon realistisch...

@ Moon, wauw, wat een mooie foto's!
    Ik heb ook zelf gekozen om geen kraamhulp te nemen hoor, maar meer omdat ik die dames in huis wil om mee te helpen met kramen, niet alleen voor het huishouden, dat zou ik zo stom vinden! Maar dan zouden ze eigenlijk moeten regelen dat er twee keer per week, zo lang als jullie naar het ziekenhuis moeten, een huishoudelijke hulp komt, zoiets! Daar is helemaal niet over nagedacht!
    Je zou, als Britt thuis komt, uitgestelde kraamhulp kunnen krijgen (als het vergoed wordt), maar ook dat vond ik stom. Ik had alles al geleerd in het ziekenhuis, dus had helemaal geen hulp meer nodig enne, ik hoefde niet meer te herstellen, dus ach....
    Kraamhulp en dergelijke zijn niet gericht op vroeggeboortes!

Maar jij hebt genoten zo te zien, prachtig hoor!
    En dat jouw borstvoeding nog maar 50/60 is.....gewoon wat vaker even kolven, zorg dat je het op gang houdt. Bij mij was de eerste dag veel, daarna minder en na een weekje kwam het weer volop op gang.... Het gaat vast binnenkort stromen! Enne, die mooie foto's voor je zetten bij het kolven schijnt ook wel eens te kunnen helpen!

Best gek hè, zo bloot in het ziekenhuis zitten, haha....de eerste keer dat die verpleegster zei "trek je kleren maar uit" had ik even zoiets van :confused: en toen, oooh ja, natuurlijk....haha...

NOu, de lucht is alweer donker, maar Mirthe is ook half in slaap gevallen in de box, dus ik laat haar maar even lekker liggen nu.....boodschappen doen we dan vanmiddag wel even....

Zal zo mijn gewicht nog even aanpassen en dan ga ik maar eens even de was ophangen, haha.....huisvrouwenbloed stroomt waar het niet gaan kan....met tegenzin...

4. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Marlieke: ge: 89 kg, hg: 84 kg, sg: 65 kg wdg: 82, 84, 83, 82,5, 82 (tsss :rolleyes:)
    Judith:ge: 68 kg,hg: 69,5 kg, sg: 65 wdg: 69,5; 68,9; 68,8, 69,0, 68,5
    Pietje77 ge: 74 hg: 86 sg: 70 wdg: 86/86.5 :oops:/85.5 :D

ge = gewicht eerst
    hg = huidig gewicht
    sg = streefgewicht
    wdg = weegdaggewicht

Ja, ja, we gaan er weer voor! Net nu de pepernoten er weer volop zijn, zucht...die truffelpepernoten, zo lekker.......en dan heb ik vanaf nu echt elke week minstens 1 verjaardag/feestdag, tot februari ergens aan toe...... hmmm, dat wordt afzien!

5. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ judy

Okay dan ga ik het vaker doen.

Ja heel raar haha.
    Marco had ook foto's met blote borsten maar die had ie meteen weer verwijderd want niet iedereen hoefde die te zien ;)

Maar ik ga me aankleden en naar m'n kleine meissie.

6. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Sandra, Judith, Cimbomlu
    Hopelijk vergeet ik niemand!
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb Keano gisteravond zoals altijd zijn slaapzak aangedaan.
    Toen ging hij huilen, ik dacht hij heeft vast nog meer honger dus heb ik nog even gevoed. Daarna wreef hij in zijn oogjes en heb ik hem op bed gelegd. om 20.15. En na 5 minuten was hij stil en lekker aan het slapen tot 08.15! Hiervoor lag hij altijd om 21.00 op bed en sliep dan tot ongeveer 07.00 door.

@Sandra
    Fijn dat alles goed was bij de therapeut.

@Judith
    Heb gelijk Keano's nageltjes gevijld ;)
    Hou ze echt wel bij hoor, maar ik knip ze niet.

@Shanna2
    Gefeliciteerd en Beterschap!

@Cimbomlu
    Goed gedaan!

@Patje
    Sterkte :idea:

7. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @moon, wat een mooie foto's zeg! Je was echt aan het genieten, wat is dat heerlijk he, zo'n kleine hummel op je borst!
    Tja en met het kolven....zo vaak mogelijk proberen te kolven, als je je beeb aanlegd gebeurd dat zo'n 8 keer op een dag eerst, dus probeer ook zo vaak even te kolven.
    Hoeveel is per persoon verschillend, maar een pasgeboren beeb drinkt niet echt niet meer dan 60 cc denk ik!
    Krijgt bze je bv per sonde toegedient? Of geven ze wat anders?

@ judy, hahah, tja, ik heb een slanke dame, geen last van michelineribbels.
    ppff, voetbal was niet veel aan, tis dat ze gewonnen hebben, maar leuk was anders.

8. Hester

Hester Niet meer actief

Ja, die groente en fruit doe ik op eigen initiatief, het CB adviseert (waarschijnlijk) na 6 maanden ermee te beginnen, maar ik heb het er helemaal niet met ze over gehad. Laurens vindt van een lepel eten fijner dat uit de fles; vanaf de allereerste hap die hij kreeg (dat was Nutrix pap) was hij om :) Nu wil hij zijn flessen melk nog wel, maar heeft hij veel liever een lepeltje: hij begint dan ook heerlijk geluidjes te maken als "mjam mmm mmm" bij ieder hapje :D En hij lust alles.

Het is voor hem dus gewoon een extraatje, omdat hij er zo van geniet: hij krijgt half potje fruit 's morgens op mijn vrije dag en de dag dat oma oppast. En wanneer ik hem 's avonds uit het KDV ophaal, krijgt hij bij thuiskomst lekker een beetje groente (wortel, bloemkool, sperzieboontjes enz) Dan hoeft hij niet meteen een fles, maar heeft hij toch even een lekker eet-momentje rond 18 uur.

Over de nageltjes: die knippen regelmatig, want Laurens maakt best wel veel krassen anders op zijn gezichtje, omdat hij altijd met een doekje + knuffel slaapt die hij tegen z'n gezichtje wrijft. Gewoon met een baby-nagelknipper knippen :)

9. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Judith:ge: 68 kg,hg: 69,5 kg, sg: 65 wdg: 69,5; 68,9; 68,8, 69,0, 68,5
    Pietje77 ge: 74 hg: 86 sg: 70 wdg: 86/86.5 :oops:/85.5 :D/86.5 :evil:

ge = gewicht eerst
    hg = huidig gewicht
    sg = streefgewicht
    wdg = weegdaggewicht

Tja..dat schiet natuurlijk niet op ..maar heb inmiddels stiekem ff gewogen en die extra kilo is er inmiddels weer af ;) Ben ongi geworden en dan ben ik altijd wat zwaarder :rolleyes:

Moon: wat een ontzettend mooie foto's! Het geluk straalt er af! Super! Wat betreft voeding: blijven stimuleren, denk ik. Dus wat vaker kolven.. Ik hoop dat alles goed gaat.
    oho Elle huilt..

Nog ff snel: gister was een groot succes op de creche! Anna wilde vandaag wel weer!1 :D :D Dus mama ook weer blij! Elle heeft alleen erg weinig geslapen..maar ja,.. ontdek thuis ook niet precies hoeveel ze slaapt. :oops: Ze kan nl ook gewoon in haar wieg wakker liggen zonder een kick te geven...

10. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Nou nee,....
    .... Weer hetzelfde verhaal, alleen kwam ze nu al om 1.15.... en 1.30 en 2.00 en toen weer om 3.15 en 3.45. Daarna pas om 7.30, dus dat was weer lekker.

Heb het gisteren maar eens opgezocht in de boeken en wat blijkt....
    .... Een sprongetje! (die van 19 weken, voor degenen die het boek Oei, ik groei ook hebben).
    Kan 1 week duren, maar ook 6 weken ( :confused: ).

In het kort komen de volgende dingen aardig overeen:
    - slechter slapen ('s nachts weer wakker)
    - bezig gehouden willen worden
    - alleen mamma mag haar troosten (en rondsjouwen tot ik een ons weeg, auw, mijn rug!) en denk dan niet dat mamma mag gaan zitten.
    - niet meer willen liggen
    - je stevig vasthouden (zowel tijdens het drinken, als tijdens het rondsjouwen.... auw, mijn haar!, auw, niet in mijn nek krabben!, auw, laat mijn lip eens los! etc.)
    - En ja, het huilerige, humeurige en hangerige spreekt voor zich....

Alleen het slechte eten past niet (tijdens iedere sprong al niet).
    Die Michelinrollen van de mijne worden alsmaar dikker.... Dus omrollen zit er hier voorlopig denk ik ook nog niet in, haha.

Moest haar vandaag naar de creche brengen (ja, ben weer op mijn werk.... en heb wederom GEEN ZIN), maar dat vond ik niet zo leuk. Vooral omdat ik weet dat ze nu niet oppie toppie is....
    .... Maar ja, nu kunnen ze daar lekker met haar rond gaan sjouwen, scheelt mij weer....
    Ga zo maar even bellen hoe het met d'r gaat....
    .... En ook maar eerder ophalen dan gepland ( :oops: , tja: mamma he?!).

Wat het nagels knippen betreft:
    Ik bijt ze altijd af! Ja, misschien geen fijn idee, maar het werkt prima. Zo kun je tenminste niet in die ieniemiene vingertjes knippen....
    Ik doe het altijd tijdens het geven van de fles, dan vindt Britt toch niets erg wat ik doe (lees: neuspompje, want ze is weer verkouden, grrrr.... KDV)!

Moon
    Mooie foto's! Lekker genieten meid van jullie kleine Britt!

Ga maar weer ens wat doen....

Tot later!

11. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Heeft iemand enig idee hoe snel een kindervoetje groeit? Ik ben op zoek naar slofjes oid voor Elle en haar voetjes zijn nu 9 cm. Zal dat snel groeien, kan nl slofjes kopen van 9,5 cm..maar ja als ze daar na 2 weken al weer uit is...

12. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Moon, wat een geweldige foto's ! Lekker genieten!
    En Bv inderdaad vaker kolven, maar daar begeleiden ze je toch wel een beetje in?

13. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @ Pietje,Hier nog geen verstand van voetmaatjes, dus kan je niet helpen.

@ Shanna, hier hetzelfde verhaal, ze zit echt in haar sprongetje. Ook hier was het een paar nachten drama. Ik was weer van plan om heer in te bakeren afgelopen nacht maar ze was zo mooi rustig gisteravond dat ik haar weer zo heb weggelegd. Ze kneurde een keer om 4.00 maar was zo weer stil, om 5.00 nog een keer, ben gaan kijken en ze had de oogjes nog dicht, vanaf 6.oo was ze echt wakker en zat gezellig te kletsen, hebben haar om 6.45 de fles gedaan.
    Het lukt Femke niet om door te slapen tot 7.30.
    Ik ben benieuwd hoe dat gaat als de klok verzet wordt.

@ velobabe, wat vervelend dat keano niet meer zo goed slaapt s'nachts. Misschien ook nog een sprongetje?

Femke is nu al bij mijn ma, want ik moet zo weer ff oppassen op de kids omdat pa en ma weer naar het ZH moeten. Femke moest al slapen, dus heb ik haar daar maar vast in bed gelegd, anders moest ik haar er hier weer uithalen, dat vind ik ook zielig.

14. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Haha, ja, die foto's, inderdaad hadden wij ook, mijn zwager is nog steeds van slag! Zijn vriendin kon geen bv geven, dus haar borsten bliezen ook niet op, haha, jaloeeers die jongen!

Maar met dat kolven, Britt krijgt nu waarschijnlijk nog 5 cc per keer ofzo? Mirthe zat na anderhalve week op 10 geloof ik, begon met 3 cc per keer.... Dus je kolft voorlopig genoeg en dat komt wel op gang!

Enne, schaf maar vast een vriezer aan, wij kregen na vier weken zo'n dertig/veertig potjes mee naar huis, wat allemaal overgekolft was zeg maar. Ze gebruiken steeds het liefst de verse, dus stoppen ze soms wat in de vriezer, jij kolft nu namelijk ook veel meer dan die kleine dame drinkt... Wij hebben ons rot gelachen, hadden 1 koeltasje van de supermarkt mee, maar kregen nog eens zo'n 2e gevulde tast mee naar huis! Dat is wel lekker, want dan kan Marco straks ook zo nu en dan een flesje geven en jij een wijntje drinken en je kolfproductie doorspoelen! Haha...

Mag je haar ook al aanleggen? Wij mochten dat na twee dagen proberen, ach gut, zo'n klein mondje om die enorme tepel!

@ Pietje, ze zeggen dat kindervoetjes de eerste tijd niet zo hard groeien... Mirthe had in verhouding enorme voeten toen ze geboren werd en ik zit nu nog steeds met sommige sokjes voor 3-6 mnd....niet alles hoor..... Maar ik heb geen idee hoe hard dat gaat.....

@ Shanna, jeetje zeg! Denk dat wij hetzelfde sprongetje hadden de laatste tijd hoor. Niet zo heftig als bij jou, moet ik eerlijk bekennen...en dat met eten, dat hebben wij ook nooit, hoezo slecht eten, waar denk je dat die rollen vandaan komen ;)
    Ik duim voor je dat het een weekje is en geen zes :confused:

Enne, mijn moeder deed dat ook altijd, nageltjes afbijten. Dat zal ze op maandag of vrijdag bij Mirthe ook wel doen :( want ik moet eerlijk bekennen dat ik al een tijdje niet heb hoeven knippen....

@ Hester
    Mirthe kletst ook veel meer tijdens het eten met de lepel, niet alleen mjam mjam, maar veel meer klanken dan wanneer ze normaal ligt te spelen. Alsof ze steeds wil zeggen, lekker mama, nog een hapje???

@ Velo, lekker zo'n nachtje! Als ik Shanna's verhaal zo lees een mooie voorbereiding op het 19 weken sprongetje ;) Enne, in het begin heb ik wel eens in Mirthe's vingertje geknipt :oops: Rinke ook, toen riep hij heel hard "pak een pleister"! Mirthe was toen gecorrigeerd nog in de min-leeftijd, dus kan je nagaan hoe ontzettend klein die pleister had moeten zijn.....mafkees! Haha, maar in het ziekenhuis gebruikten ze ook zo'n babynagelknipper, dus tja, zien doet volgen...

Mirthe was net tijdens het boodschappen doen erg gezellig! We hebben wat kleertjes gekocht (mooie muts en wantjes, zo snoepig) en een shirtje bij de H&M waarop staat Daddy's little angel ofzo.....haha....
    Eenmaal thuis lekker appeltje/peertje/liga, lekker in bad geweest (spetter de spetter is dat nu!) en nu ligt ze heerlijk te slapen in haar bedje.... Heel ander verhaal dan gisteren dus! Gelukkig.....

Ik ga maar weer eens wat huishoudelijks doen en een kop thee drinken....
    doei!

15. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Ga zo toch maar even met Britt naar de HA.

Belde net naar KDV en ze was erg onrustig. Sliep slecht, had iets verhoging en zat veel aan haar oortjes. Dus misschien wel oorontsteking (zou me niets verbazen na wekenlange verkoudheid).

Dus ff check, check, dubbel check....

16. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Oh jeetje, Shanna, succes bij de ha....

17. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Van het weekend beginnen we ook met de fruithap... Dan is papa ook thuis en ben ik ook thuis. Lijt me erg leuk om mee te starten. Vooral als Vera ons ziert eten zit ze te kijken van heej krijg ik nix?!?
    Gister de bumbostoel binnengekregen die ik via marktplaats gekocht heb. Zo`n grappig gezicht als ze daarin zit. Kannog niet te lang hoor maar ze zit er heel wijs in!
    4 flessen van 210/7 gaat eigenlijk hartstikke goed! De laatste fles rond 19.15 en mevrouw slaapt door tot de volgende morgen 6 uur en in het weekend vaak tot 7.15. Heerlijk kind!
    Geef haar5 voor snachts wel een pamper aan die heb je met extra inlayer ofzo... van de week gehaald met de pamperactie bij de C1000 zag dat de AH nu ook dezelfde actie had... nouja heb voorlopig genoeg luiers boven staan ;)

Hihi, leg Vera net op der buik in de box, en hop ze rolt zo zelf terug naar haar rug. Denk zie ik het nou goed... dus nog een keer op der buik gelegd en jahoor ze rolt zo weer om... de 3ex was teveel gevraagd toen was ze moe... haha

Nageltjes knip ik ook al een poosje gewoon met zo`n babynagelschaartje, mja ook al eens een keertje in het velletje geknipt.. domme mama! Zo lullig dat je je dan voelt....

@Shanna, vervelend zeg dat Britt zoveel gebroken nachten heeft... Wij zijn maar verwend met zo`n meisje wat heerlijk doorslaapt... Hopelijk heeft ze geen oorontsteking joh, zo sneu voor zo`n kleintje!

@Judy, die chococups voor de senseo heb ik ook gekocht ja... Errug lekker inderdaad! Maar nu kan ik nergens de navullingen vinden alleen die startersset maar daar zit ook weer zo`n houder bij... en die heb ik al :S

18. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Die pads zijn dus het proberenwaard? Okkay, ga ik ze ook eens halen..
    @Moon: jouw man/vriend heeft die foto's in ieder geval nog verwijderd... We hebben pas de foto's ontwikkeld en hadden afgelopen zondag een kraamfeest. Blijkt dat mijn man iedereen de foto's heeft laten zien, ook die waar ik nogal onflatteus met m'n benen wijd lag! Kwam ik pas achter toen iedereen weg was.. Hijvond dat dat er gewoon bij hoorde! Help!

19. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Hahaha, sjee Pietje das minder inderdaad. Ik heb toen duidelijk gezegd dat ik niet van dat soort fotoos wilde ;)
    Ach de fotoos van de placenta, het doorknippen van de navelstreng is dan nog tot daaraan toe he ;)

20. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Hmm, ik ga nu toch echt de wc boenen en een appeltaart bakken, manlief is jarig morgen vandaar... Heb toch zo`n leuk kado voor hem, een foto van hem en Vera op canvasdoek laten drukken, tis echt heel stoer! En Vera geeft hem het kookboek opperdepop van AH. Vond ik wel toepasselijk, hij houd van koken en is gek op zijn dochter... hihi

*schop onder mn kont* Ik ga wat doen :S

Later!

Deel Deze Pagina