Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    kun je mij ook ff die schop onder de kont geven?

2. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ judy

Ze krijgt nog maar 1 ml per x.
    Maar de voeding wil nog niet.
    Is heel normaal zeggen ze dus moet nog opgang komen.
    Nee ze mag nog niet aan de borst :( ze heeft een sonde.

Heb nu een pijnlijke rechter borst .. steeds steken er door heen :(
    Geen idee wat het is.

3. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    @ Pietje, ach, mannen, Rinke heeft de eerste week na de geboorte mensen foto's gestuurd, aangezien velen niet haar nog niet zouden zien, alleen opa's en oma's... Had ie blijkbaar zonder hij het wist een wel erg bloederige foto gemaild, die inderdaad iets meer toont dan de bedoeling is....ahum.... maar ja, er zijn maar twee mensen die dat gezien hebben! Mijn overbesekste zwager natuurlijk en mijn vriendinnetje die (kinder)arts is en het gewoon machtig interessant vond....nou ja, vooruit!

@ Candijtje, ja domme mama voel jij je dan hè, Mirthe moest niet eens huilen, maar ik wel, gewoon in haar vingertje knippen! tsss...
    Fijne dag morgen, leuke cadeautjes!

@ Moon, tja, 1 ml, dat is nog veel minder dan 3! Wauw zeg... Nou, dus als jij 60 per keer kolft.... Het gaat vast heel snel allemaal, bij ons ging het ophogen van de voeding, toen Mirthe eenmaal wilde, enorm hard! En dan komt vanzelf die eerste keer aanleggen! Die pijn, kijk uit dat het geen borstontsteking is! Goed "leeg" kolven en steeds de kolf pakken als er veel druk op je borsten gaat staan! Het kan ook zijn dat ze nog groeien :oops: en daarom pijn doen. Weet je nog, toen je net tiener werd en ook van die pijnen had? Ik wel in ieder geval! Haha....

Oh, Candijtje en Pietje, die schoppen.....zucht, heb ze elke keer nodig als ik vrij ben, geen zin! Vandaag alleen een wasje opgehangen, wasje opgevouwen en wat opgeruimd in huis...wilde eigenlijk dweilen omdat Rinke en ik allebei nu een keertje met natte wandelwagenwieltjes door de kamer hebben gereden, maar ach.....dat komt het weekend wel weer, krijg toch geen visite en Mirthe ligt toch bijna niet op de vloer zonder kleed eronder....

4. Hester

Hester Niet meer actief

@ Moon: 1 ml! Kun je je ook niet voorstellen he, dat dat al gauw meer zal zijn... en op een gegeven moment drinkt jouw kleine meid ook zo 200 ml op! :)

Vanmorgen legde ik Laurens terug in bed en hoorde hem over de babyfoon nog gezellig even kletsen. Toen ik na 5 minuten kletspraat hem maar weer eruit wilde halen -hij leek toch niet moe genoeg voor een slaapje- lag meneer 180 graden gedraaid in zijn ledikant, op de dekens :-k Hoe krijgen ze het toch ook (zo snel) voor elkaar!

5. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    ach gossie, 1 ml, dat kun je je haast niet voorstellen!
    Je zult haast een extra vriezer aan schaffen, hihih.

pppff, femke heeft de hele boel bij elkaar gekrijst vanmiddag, mijn tante moest ook even oppassen omdat ik moest werken, ze had een baby nog nooit zo hard horen huilen, whawhaha, die femke toch!
    Ze heeft dus niet geslapen, ben benieuwd of ze nu wil slapen.

Paps krijgt 3 keer een vhemo, hij daarvoor 24 uur in het ZH blijven. Ik ben benieuwd hoe ziek hij ervan wordt, ze zeggen dat het meevalt.

6. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Goeie morgen dames,

nog niemand aanwezig zie ik!
    ppff hier weer een rotnacht gehad, madam werdt om 3.00 uur wakker en heeft gekletst tot 4.00 uur. Heb haar iets eten gegeven en toen nog gekletst tot 5.00uur, ze ging weer slapen rond 5.30....ben nu al moe en ik moet nog tot 17.30 werken.
    Ik hoop dat ze vannacht weer wat beter slaapt.
    Als dit geen sprongetje is dan weet ik het niet meer!

7. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ik ben er hoor, weer in ontkenning voor het werk :oops:

Wat een nacht! Nou ja, het is wel algemene sprongetjes week, Britt, Mirthe, Femke...nog meer mensen die een slechte nachtrust hebben of hadden deze week? Zucht...

Mirthe ging wel lekker vannacht. Om 23.30 even heel hard huilen, maar na een speentje met camomille sliep ze heerlijk verder en ik moest haar om 7.30 zelfs wakker maken om naar oma te gaan (waardoor ik mij dus had verslapen, dacht de wekker niet te hoeven zetten...)

Maar die Femke heeft er wel een groot circus van gemaakt.. Als ze nou zo graag wil kletsen, moet ze dat overdag doen, hahaha.... De volgende keer als zij slaapt tegen haar aan kletsen, zou ze dat ook leuk vinden? ;)

Zucht, werken.....nou ja, zullen we dan samen de uren tot het weekend maar aftellen?

8. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ patje

Sterkte vandaag!

@ judy

En jij ook!

Men, zit ik met een rode plek op m'n borst.
    Heb ik ze gisteren gemasserd en is de pijn weg.
    En is ie nu ROOD!
    Straks naar de dokter toe.
    Is het toilet ook weer bezig die spoelt weer is niet door.
    Mooi begin van de dag pffff.

9. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Oh ja goede nieuws is dat haar voeding eindelijk door loopt.
    Ze vanaf zondag aan de borst mag :)
    We hebben gisteren haar saampjes verschoond en mevrouw dacht als de pamper toch open is plas ik en poep ik ook maar eventjes hihi.

10. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Fijne borsten Moon! Raar hoor, zo'n rode plek, misschien toch een irritatie/ontsteking? Succes bij de dokter, hopelijk heeft hij/zij de oplossing!

Ach, zo'n dag wordt wel weer goed als je straks bij Britt bent.....toch?

11. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Joepie! Nou, op naar zondag dus, wauw, dat is zooooo mooi, die eerste keer aan de borst....

Enne, ik geef Britt groot gelijk, als ze papa en mama zo weinig ziet, moet ze wel even flink gebruik maken van elke gelegenheid waardoor jullie ook maar iets langer met haar bezig kunnen zijn ;)

12. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Hier ook een mama die geen zin om te werken heeft maar wel op twerk aanwezig is... Heel saai ben nog alleen ook....
    Dan maar ff forummen, moet kunnen toch ;)

Papa was erg blij met zijn foto van Vera en hem op het canvas doek, en het boek opperdepop van de AH was ook een grote verassing! Baal alleen dat ikn u zelf tot 1600 uur moet werken, normaal gesproken tot 1500 uur maarja ik moet een client opvangen die naar huis gaat.... soms duurt zon dag wel lang dan...

Fijn Moon dat het goed gaat met kleine Britt.... hihi, kontje in de koude lucht en meteen maa rpoepen en plassen ;) Fijn hoor dat ze zondag aan de borst mag! Goed blijven masseren en kolven hoor zo word de kans op BO heel klein! Lekker geniteen van je kleine meidje!

Ik ga maar weer ff wat doen, kom vast later op de dag nog wel koekeloeren ;)

13. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Candijtje gefeliciteerd met je man! Natuurlijk vond hij de cadeautjes mooi, alles van zijn dochter is mooi toch?

Hier ook alleen, maar goed, dat is niet zo gek met een eigen kamer......maar het zet wel aan tot ongegeneerd forummen, haha.....ach, het is vrijdag....

De directeur wil wel dat ik vandaag wat dingen afmaak, maar ja, ik kan niet harder werken dan werkbaar hoor, de overige MT leden leveren voor geen meter aan wat ik nodig heb. Eentje mailde zelfs, heel flauw, wat hij had naar de directeur in plaats van naar mij. OF hij wil zeggen "kijk, ik werk wel baas" of "Ik zie Judith niet als gelijkwaardig"... Ik hoop het eerste, anders kan het nog leuk worden de komende tijd...

14. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Zkr raar... maar baal als een stekker.
    Hoop dat het geen ontsteking is.

Ja de dag word wel weer goed haha.
    8)

15. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Je moet nog wel even de tekst onder die echofoto aanpassen hoor, je bent niet alleen mama van 3***, maar ook van Britt!

16. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Hihi ja alleen op je eigen kamertje... mja vooral als het weekend bijna voor de deur staat he... kan me niet echt toe zetten om iets te doen.... Heb 2 clienten thuis waarvan ik er eentje straks om 1145 uur wegbreng, denk da tik maar lekker ga lunchen met de ander ;)

Alhoewel weekend voor de deur.... moet het weekend werken, nu dus 4 dagen achter elkaar... dat is al een hele poos geleden dat ik dat gewerkt heb! Zal dinsdag wel bij moeten tanken ;)

Het gaat echt super met Vera, om 1900 uur de laatste fles en mevrouw slaapt door tot 600 uur de volgende morgen. Vanmorgen lag ze gewoon wakker te wachten in der bedje. Zo grappig, ze geeft geen kik als ze wakker is.

Heb trouwens 2 feestjurkjes gekocht voor Vera. Eentje voor papa der verjaardag en eentje voor in november als op an oma hun feestje geven voor hun 40 jarige huwelijksdag. Ben benieuwd welke papa haar heeft aangetrokken.... Vind het altijd leuk om te kijken wat hij haar aantrekt.... toch vaak wel wat rosigs haha... ( hangt ook wel veel rose in de kast natuurlijk... )

Ow, ik ga nu maar ff de was opvouwen hierow.... hmmm misschien klets ik wel tegenmezelf zo... haha

17. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Hallo allemaal,

Nou, Britt heeft inderdaad oorontsteking! Snik, snik....
    .... Vind het zooooo zielig!

Ze heeft een penicilline-(hoe schrijf je dat?)-kuur gekregen van 7 dagen.
    Daarnaast zoutoplossing en een zetpil voor de nacht.

Jeetje, dit moet echt zo kloten voor haar zijn.
    Oorontsteking doet pijn!

Vannacht heeft ze toch redelijk geslapen. Wel een paar keer wakker geweest, maar van 19.30 tot 7.30 in haar bedje gelegen.
    Ze zit overdag wel continu om zich heen te slaan en wordt op sommige momenten ook echt boos (krijsen, om zich heen slaan, alle spieren aanspannen etc.).
    Hoop maar dat de kuur snel aanslaat!

Ze ligt nu in ieder geval lekker te slapen (en das toch het beste medicijn).

-------------------------------------------------------------------------------------
    Mannetje heeft nu lekker een week vakantie.
    Belde me vanochtend om 7.45 dat ie aan de kant van de weg stond met pech. Dynamo stuk. De wegenwacht was al langs geweest en had de accu opgeladen, maar hij was niet ver gekomen. Of ik hem even op wilde halen. Gelukkig was hij nog niet dichtbij zijn werk (Amersfoort), maar nog vlakbij huis.
    Eenmaal thuis belde hij zijn baas maar weer en hoorde dat ie lekker thuis mocht blijven. Hij had toch maar een paar uur les vandaag....
    Jippie! Dus nu een dagje langer vakantie!

Morgen (mits Britt wat beter is) gaan we lekker een dagje naar de sauna. Opa en oma komen of hier oppassen of we brengen Britt naar hen, zodat wij zondag lekker uit kunnen slapen.
    En volgend weekend gaan we lekker naar Landal Greenparks (passen andere opa en oma op Britt en hond).
    Heb er echt zin in! Even bijtanken....

Nou, ik hou er weer even mee op.

Misschien tot later!

18. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Oh ja, voor de mensen die nog aan het werk zijn:

Succes (nog even)!

19. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Nog even, zucht, nog 4 en een half uur! Jeetje zeg, de tijd kruipt vandaag.....

Arme Britt en haar oortje, hopelijk slaat de penicilinne snel aan!

Ach, als je man bij Amersfoort had gestaan had ik hem wel op willen halen hoor ;)

En Candijtje, een weekend werken, gedver, dat was voor mij (op een open dag afgelopen januari na) wel weer zes jaar geleden......hahaha...moet er ook niet meer aan denken! RESPECT!

Leuk hè, wat de papa's af en toe bedenken aan kleertjes uitzoeken. Rinke kan fantastische creaties bedenken, hoewel het meestal bij een spijkerbroekje met truitje blijft, dan kan ik er weinig over zeggen, hihi... Maar soms trekt ie een jurkje aan met een truitje dat net niet past wat kleur, maar hij vind van wel....

Nu is dat geen ramp, maar op de dagen dat mijn moeder haar ziet kan ik dat beter niet doen, want die kan daar echt niet tegen......of misschien wel een goed idee, dan gaat ze nieuwe kleertjes shoppen...

Vandaag is mijn nichtje van 11 weer een dagje bij mijn moeder, die is helemaal idolaat van Mirthe...wordt waarschijnlijk ook shoppen....ben alleen vergeten de regenhoes voor de wagen mee te nemen, dus ja, misschien durven ze het niet aan naar de stad te lopen....

Oh ja, werken.....

20. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Grote Britt: beterschap hoor, laat je oortjes maar snel genezen!
    Kleine Britt: nog 2 nachtjes slapen en dan mag je hopelijk echt aan mama's borst sabbelen! Moet mama geen gekke dingen met haar borsten doen, zoals ze laten ontsteken...
    Moon: ik hoop dat het allemaal meevalt met die rode plek!
    Judy: sterkte met werken! Klets maar lekker hier hoor, voor je het weet is het dan weekend. Je nieuwe avatar is een soort zoekplaatje, zeg!

Heb gisteren de hele dag gewerkt, dat is dan van 's morgens 8 tot 's avonds 12. Ben nu een beetje duffig. Deniz is vanmorgen door oma gebracht, die ligt nu z'n knisperboek op te eten.
    Hij heeft sinds kort een maillot onder z'n broek aan, en draagt ook een wollen trui, die heeft het niet koud! Als kind kon ik niet tegen "prikkende" kleren, maar hij lijkt er geen last van te hebben!
    Oja, vanmorgen met oma in de lift heeft ie weer niet gehuild \:D/

Deel Deze Pagina