Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hester

Hester Niet meer actief

Oja, de Sims! Dat is zo leuk!! En idd erg verslavend. Ik heb deel2 maar heb het nu al wel een jaar niet meer gespeeld, misschien toch weer eens oppakken?

Gisteren zijn we voor het eerst weer uit eten geweest gezellig met 11 anderen, in het midden van het land. Dat was toch wel een avontuur.. Op de heenweg hebben we er 3 uur over gedaan (normaal 1,5 uur) vanwege:
    1. een poepluier die verschoond moest worden
    2. drie files
    3. een flesvoeding

@ all: Ik heb de fles overigens gewoon met koud water gegeven (tja, er zit helaas geen magnetron in onze auto). En later in het restaurant ook nog een koude fles, hij dronk het zo heerlijk op.. :confused: Dát is weer een voordeel van jullie borstvoeding!

(Toen om 23.15 u pas daar weer vertrokken, dus ik heb wel een beetje een korte nacht gehad. Gelukkig geen files op de terugweg :) )

2. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Louise moet nog wennen aan het ritme buiten je buik, In je buik sliep ze lekker overdag, als ze gewiegd werd door jouw bewegingen. En 's nachts kon ze haar lol op als jij rustig was! Ik heb het idee dat Deniz het nu wel door begint te krijgen. Wat ook belangrijk is, is dat je overdag gewoon de gordijnen open laat en 's nachts dicht, dat helpt voor de kleintjes met het aanleren van een normaal ritme.
    Toen de kraamhulp weg was, kon ik pas echt rust vinden om alles te verwerken. En over wandelen: gisteren ben ik pas voor het eerst een wat langere wandeling gaan maken. Ik kwam pas na 2 weken voor het eerst buiten!
    Ik heb nog steeds bij lopen trouwens het gevoel dat er een zak met 10 kilo aardappels aan mn buik hangt.

Viona: hahaha, Chanelle heeft een nieuw werkwoord verzonnen: uitbakeren :D

Ky: hoe is het nu met Lara? Ik heb begrepen dat er een virusje heerst met diarree. Tenminste, ik heb een avond diarree gehad, mannetje een dag en gisteren belde mn schoonzus dat ze al 4 dagen diarree heeft!
    Geef haar maagje eventjes rust nadat ze zo hevig heeft overgegeven en dan voorzichtig weer voeden.
    Taxi Kolk... :)

Ster: ik hoop dat je een beetje hebt kunnen bijslapen!

Hester: je kan ook een thermosflesje heet water meenemen en dat dan aan het koude water toevoegen zodat je toch wat handwarme melk hebt. Van koud drinken kunnen ze ... darmkrampjes krijgen

3. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Hester.. Misschien een tip voor de volgende keer..als je toch warme voeding wil geven..opgewarmd of gekookt water in een thermofles meenemen. Gekookt water blijft echt super lang warm..dus moet je eerst iets af laten koelen. Had laatst gedeeltelijk gekookt water en gedeeltelijk koud mineraalwater in de thermofles gedaan..na een hele dag was die nog perfect op warmte..kon direct gebruiken.
    Kleine thermoflesjes zijn te koop bij de Hema ;)

4. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    HIHI..Cimbomlu was me voor met de tip 8)

5. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Jee zeg wat ene lappen tekst, dat jullie daar tijd voor hebben met zo`n ukkie in de buurt... Ik leef bijna van voeding naar voeding. Ook omdat ze niet genoeg heeft aan mijn bV voeden we haar bij met de fles, een dik uur zijn we zo onderweg. Daarnaast de visite nog inplannen en de dag is alweer zo voorbij...

Kraamtranen, tsja ook ik heb er aan moeten geloven. Raar fenomeen hoor, huilen om amper iets en niet te stoppen ook. Manlief hoefde maar iets te zeggen en pang daar biggelde de tranen alweer over mn wangen. Nooit gedacht dat dat ook bij mij zou gebeuren....

Gister voor het eerst na de bevalling samen met Vera en manlief naar buiten geweest. Wat een onderneming, moesten naar de apotheek en ik wilde ff naar het kruidvat. Vera in de maxicosi in de auto, wagen in de bak. Voordat alles goed en wel zat waren ff verder...
    Maar wat heerlijk om zo trots als en pauw achter de wagen te wandelen... En Vera? Nou die heeft van niets gemerkt die sliep overal dwars doorheen... En ik wee tniet wie nou meer straalde, papa achter de wagen of toch mama terwijl ze achter de wagen liep ;)

Heerlijk, Manlief heeft vakantie! 3 volle weken samen met Vera, daar gaan we van genieten. En als het weer nou ook nog eens even meewerkt... Want nu wil ik vaker naar buiten, is voor mezelf ook lekkerder...

6. Niet meer actief

Hester, een vriendin van me deed altijd warm water in een thermosfles en een flesje koud water om het mee op de goede temperatuur te brengen. (oh zie net dat Cim dat ook al schreef, hihi) (hihi en Viona ook al)

Cim, ik heb haar na het overgeven niet gevoed, gewoon lekker laten slapen. Ik heb haar om 13:40 uur wakker gemaakt, ze had toen bijna 4 uur geslapen! Net gevoed en verschoont (2x :( ) en nu ligt ze rustig in de box. Geen koorts gelukkig en ze lacht ook weer. Tot nu toe is ze nog nooit zo lekker rustig geweest :D . Zal het ermee te maken hebben dat we haar vanochtend gedouched hebben?

Candijtje, over een paar weken krijg jij het ook wat rustiger! Ik duim met je mee voor mooi weer!

7. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ky fijn joh dat ze weer wat opgeknapt is. lijktme niks om die kleintjes ziek te zien :( Hoop dat ze snel van haar spruw af is zodat jouw borsten ook wat meer rust hebben. Misschien wat meer gaan kolven en haar de melk via de fles geven?

Hester lekker joh uiteten, ik zou dat ookw el willen maar wil haar eignelijknog niet naar een oppas brengen en om haar nu mee te nemen naar een restaurant hmm weet ik ook niet want meestal is ze savonds erg wakker :(

Candijtje, als over een week of 2/3 de meeste kraamvisite is geweest en je wat ritme hebt gekregen heb je vanzelf ook wat meer tijd voro het forum hoor :)
    Verder duim ik met je mee voor wat mooier weer want die regen van vandaag daar vindt ik ook weinig aan.

Manulea, jammer dat je met de BV moet stoppen maar ik snap dat je er inderdaad al wat rekening mee gehouden hebt. Ach voordeel is dat je nun iet alleen voor de voedingen staat maar dat je mannetje ze nu ook zoor zijn rekening kan nemen. ;)

Ster wat zielig dat Mira zoveel krampjes heeft. Geef je haar er iets voor of doe je het alleen met de tips vd het CB? En dat van chocolade wist ik niet :( laat ik daar nu net aan verslaafd zijn :confused: Maar goed bij Isa werkt gelukkig cinababy goed, kan ik mooi chocolade blijven eten :rolleyes:

Isa heeft ook veel vaak de hik, soms zelfs tijdens de BV maar ze laat de tepel daar niet los voor, en jusit door te drinken gaat de hik soms wel weer over ;) Maar ook heeft ze vaak de hik in haar bedje. Doe daar eigenlijk niks tegen, gewoon laten liggen en de hik gaat dan wel weer over, ze huilt er ook niet van, volgens mij vindt ik het meestal erger dan zijzelf :rolleyes:

Judith ik zou Mirthe gewoon meenemen hoor. Het is maar zo kort en als het niet gaat ben je toch zo weer thuis?
    En wat die draagzakken betreft. Het CB bij ons zegt dat een draagdoek (dus waar ze echt in ligt, bijv de lodger shelter) vanaf de geboorte mag en een buikdrager waar ze dus meer rechtop in zit/hangt (bijv die van babybjorn) die mag vanaf 6 weken omdat ze dan het hoofdje zelf al wat rechterop kunnen houden.

Met Isa gaat het hier weer lekker, ikheb het idee dat ze overdag wel wat sneller komt, soms al na 3 uur terwijl er eerst bijna altijd 4 uur tussen zat. Daarentegen komt ze na de laatste fles (rond 22.30 uur) meestal pas na zo'n 5 uur dus ik dnekd at onze kleine meid haar ritme een beetje aan het bijstellen is. Snachts wat minder maar overdag dan een keertje meer om wat reserve op te bouwen ;)

Vanmorgen met haar naar het dorp geweest voor een paar boodschapjes. Ben alle kortingsbonnen uit al die pakketten aan het opmaken, hebben jullie die ook zoveel gehad. :confused: Heb eerst alles eens op mijn gemak uit zitten zoeken en toen met een tas vol bonnen gaan winkelen :D
    Ben ook nog even een kinder kledingzaakje in geweest (waar ik ook een bon van had) en heb een mooi truitje en een broekje/leggingje van Mexx gekocht. Had nl een erg mooi paars jurkje gehad van mijn collega's maar daar hoorde eigenlijk nog een truitje ne leggingje bij, dus heb me die vandaag zelf maar kado gedaan :D

8. Hester

Hester Niet meer actief

Geweldig he candijtje, je voelt je zo trots!

En Cimbomlu, Viona en Ky: thanks voor de tip(s)! Ik had daar inderdaad niet aan gedacht, maar vind het een uitstekend idee. Hoeft die arme kerel ook geen koude flessen meer onderweg, haha!

Spijkervrouwtje: lekker shoppen!

Overigens, zo irritant: in het restaurant ging een kerel VLAK naast mijn baby ROKEN! Doe normaal!

Er was ruimte genoeg: hij had toch even kunnen vragen of ik misschien ergens anders wilde gaan zitten VOORDAT hij dat vieze ding opstak! Nu heb ik gezegd dat ik het heel vies vond en ben meteen ergens anders gaan zitten met Laurens. Waarop hij ook nog zei: "Ok wacht, ik blaas de rook wel de andere kant op". Tsssss, nou vraag ik je!? Alsof dat helpt.

9. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Oja heb trouwens gisteren de elctrische dubbele kolf van medela binnen gekregen. Tís even wennen maar hij werkt goed, voel me wel een beetje een koe met 2 van die plastich pompen tegen m'n borsten aan :confused:
    Maar het resultaat mocht er zijn gisteren in een minuutje of 7 ruim 80 cc.
    Vanmiddag weer geprobeerd (na de voeding) en toen had ik binnen 5 min toch nog 50 cc dus vanavond nog een keer en dan heb ik wel weer een 'flesvoeding' bij elkaar.
    Wat denken jullie trouwens moet ik haar meer aanbieden. s'avonds geeft dus af en toe mijn man een fles afgekolfde melk zodat ik wat eerder naar bed kan. Gisteren zat er 100 cc in de fles en die dronk ze binnen no-time in een keer achter elkaar leeg. Zou ik er meer in moeten doen (bijv 120) zodat ze echt zoveel kan drinken totdat ze niet meer wil?
    Ik weet niet precies hoeveel ze weegt nu (moet volgende week naar het CB) maar 1,5 week geleden woog ze 3030 gr.

10. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ky, gelukkig gaat het weer beter met Lara. Lijkt me ook eng om je kleintje zo te zien.

Hester, hihi wat verandert er toch veel met zo'n kleintje?! Maar jullie hebben vast heerlijk gegeten!

Viona, van voeding naar voeding... ik heb het idee dat ik de hele dag of een kind of een apparaat aan m'n tiet heb. Maardaar gaat verandering in komen... :(
    Ik hoop ook voor je dat het weer beter wordt en blijft! Lekker naar buiten met de kleine!

Spijkervrouwtje, lekker om weer te gaan shoppen!
    En wat betreft het kolven. WOW, dat gaat super joh! Ik reken 100 cc voor een fles. Maar met borstvoeding regelen ze zelf hoeveel te per keer drinken. Uit de borst drinken ze bijv. de ene voeding maar 60cc en de volgende 130 cc. Gewoon even kijken of ze genoeg lijkt te hebben.

Even een updateje van mij...
    M'n rechtertepel wil echt niet meer. Ik lig te huilen van de pijn als ik met die kant voed. De andere kant doet ook pijn, maar na een paar minuutjes is dat te verdragen. En aangezien ze de laatste tijd ruim een half uur drinkt, is het echt niet te doen.
    Ik ga wel door met kolven, maar daar heb ik niet genoeg aan, dus ik denk dat ik 1 of 2 flesvoedingen moet gaan geven.
    Om eerlijk te zijn voel ik me er echt kl*te onder, maar het kan zo echt niet. Dus weer dikke tranen vandaag. *zucht*

11. Hester

Hester Niet meer actief

Voel je niet slecht shelde over de flesvoedingen; mijn Laurens krijgt al vanaf dag 1 alleen maar FV en groeit als kool, doet het uitstekend en is een ontzettend tevreden baby.

12. sandra: voel je zeker niet schuldig je hebt het belangrijkste al gegeven. En je kleine geniet er alleen van als mama ook relaxed is. Als jij dit niet bent wordt je voeding alleen maar minder dus als je nu wat fv geeft heb je misschien de kans dat je nog wle bv produceert.

Kop op meid!

knuffel

13. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Shelde, wat niet gaat gaat niet! Zou ook flesvoeding overwegen als het allemaal zo zeer zou doen.

@Hester, tja dat gevaar loop je in een restaurant! Misschien volgende keer een rookvrij restaurant?

Hier vandaag een paar collega's op visite gehad, ze waren met de pet rond geweest en ik kreeg een knuffeltje en een bon van prenatal van 115,- euro! Niet gek, kan ik mooi een boxkleed en tas van halen! Verder gaat het lekker hier. Overdag slaapt ze sowieso aardig veel en 's nachts is het tussen 3-4 en dan rond 7 uur weer! Mag dus absoluut niet klagen over mijn topper. Maandag gaat mijn mannetje weer te werk(2 weken, daarna is het bouwvak) zal mij benieuwen hoe het gaat alleen!

14. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Sandra, niet schuldig voelen hoor, je hebt het toch mooi al een tijd volgehouden... en dan nog, kijk inderdaad naar Laurens, die groeit ook!!! Enne, ik ben ook al bijna 30, geen druppeltje borstvoeding gehad, hahaha....

Ky, hmmm, zijn die Sims kopieerbaar denk je ;)
    Kijk, daarom wil ik Sims2, in 1 heb je gewoon ineens een kind! Niets zwanger! Nou, dat is mij dus niet gelukt, moest toch echt eerst zwanger zijn voor ik een kind had, misleiding die spelletjes! Daar leren kinderen toch helemaal verkeerde dingen van!

Viona, als ik Mirthe in de baker heb liggen, kijk ik wel even hoe warm het verder is natuurlijk....heb wel altijd een lakentje erover, dat wordt ook geadviseerd, zodat ze ook went aan het strak onder een lakentje slapen. Als dekentje gebruik ik een handdoek, tja, je leert wat dingen in het ziekenhuis, het wiegdekentje van de Prenatal was veel te groot, moest ik dan dubbelvouwen, dus een handdoek in leuke kleurtjes, werkt net zo prettig... Als de kamer onder de 22/23 graden is gebruik ik de handdoek, is het een graad op 23 of hoger, dan niet, het lakentje is, vanwege de maat, ook dubbelgevouwen, dus dat zou dan warm genoeg moeten zijn...

15. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Je moet haar niet vlak na het voeden in bad doen of onder de douche, even het eten een beetje laten zakken. Maar je weet het niet. Deniz heeft ook wel eens zn hele voeding eruit gegooid en daarna nergens meer last van gehad.

16. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    en ze moeten ook realistisch de zwangerschap en bevalling laten zien: slapeloze nachten, jeuk, rugpijn, weeen, vacuum, tangverlossing, etc... 8)

17. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ky, ik heb na jouw berichtje die Chamomilla d6 gehaald, gebruik jij het nu ook? Ik weet nog niet of het werkelijk helpt, weet alleen dat Mirthe het vreselijk vies vindt! Hahaha, die kop die ze erbij trekt!

Leuke foto bij Jop op zijn rug! En dat "in coma" het rompertje uit de blije doos! Ik heb gisteren de babydoos opgehaald van Prenatal, nou om te janken, wat een nutteloze doos!
    Doosje van Nutricia met een potje fruithapje en een potje groentehapje met een lepeltje en slabje, leeeelijk!
    Scheermesje voor papa
    Een ja echt wel 1 hele stopcontactbeveiliger
    Een "party" van maart '07, tja, oud nieuws dus...
    Wat folders en onzinblaadjes...
    C'est tout!

Jeetje Mirthe huilt nu al een uur met onderbrekingen in haar bedje.... Was een kwartier stil, maar kreeg de hik, dus weer wakker.....zucht.... Dit tijdstip wil ze nooit slapen, maar dat wordt dan toch wel lastig als dit straks juist het tijdstip is dat ze moeten gaan slapen.....

18. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    haha, ja, de meisjes die dat spelletje dan spelen kijken dan wel uit veel te jong aan sex te beginnen en risico te lopen zwanger te raken, hahahaha

19. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Sandra, Je hoeft je er idd niet schuldig over te voelen. Bij mij hingen de vellen er ook aan. Zelfs helemaal zwarte randjes. Met het smeren van de zalf na elke voeding ging het snel over.

Je kunt ook het borstvoedingscentrum bellen of zij nog tips hebben. En heb gehoord dat die tepelhoedjes ook erg goed helpen. Vriendin had een tepelontsteking en die was ook snel over met zo een hoedje.

Heel veel sterkte.

Ben vandaag bij consultatiebureau geweest.
    Sven is nu 4900 gram en 56 cm.
    Hij wwog bij de geboorte 4120 en was 53 cm.
    Hij zit boven het gemiddelde.
    Alles was in orde. Ik moest wel zorgen dat hij wat langer drinkt omdat hij snel weer wakker is en nu in de nacht om de 2 a 2,5 uur weer wilt drinken.
    Zij zegt dat om de 4 uur goed is. Maar ja als hij wil drinken dan laat ik hem gewoon drinken. Kan hem nu toch nog niet verwennen.

Ben gisteren en vandaag lang met hem weg geweest. Ben met mijn moeder schoenen gaan kijken voor mijn trouwerij. Ik ga nl 27 juli trouwen. Verder moest ik mijn jurk passen. Nog 2 kilo en dan ben ik weer op mijn eigen gewicht. Had een body gekocht voor onder mijn jurk en toen ik hem aan wilde doen zaten er nog twee piepers aan. Tja toen kon de jurk niet dicht. Dus moest ik daar weer mee terug.

Toen we thuis waren heeft hij 2 min in zijn bed gelegen en toen begon hij alweer te huilen.
    Heb hem lekker bij me op de bank genomen en toen heeft hij 2,5 uur op mijn buik geslapen. Nu heb ik hem net laten drinken en in bed gelegd.
    Meestal tussen 19 en 23 krijgen we hem niet in bed. Nu ligt hij er al bijna een half uur in. Dus hoop dat het eindelijk is gelukt.

Hier gaat alles dus zijn gangetje.
    Heb alleen nog erg last van mijn bil en stuitje.
    Kan nog steeds niet nromaal opstaan vanuit een stoel. Mijn bil is redelijk aan het herstellen na de operatie. Het gat gaat best snel dicht. Maar het ziet er niet uit. Dit wordt echt een lelijk litteken.
    Heb besloten om toch een klacht in te dienen bij het ziekenhuis.

Nou beetje veel gekletst. Probeer de volgende keer en beetje bij te lezen.
    Liefs Britt

20. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Judith..Die temperaturen zijn inderdaad wel makkelijk om te gebruiken om te kijken war ze onder moet liggen. Met deze dagen is de temperatuur in haar kamertje altijd 22graden en met warm weer 24graden.
    Ik gebruik de badthermometer altijd voor de temperatuur in het kamertje ipv voor het water in het badje. 8)

Nou naar die doos van Prenatal hoef ik dus ook niet naar uit te kijken :rolleyes:

**Lique..Er stond donderdag toevallig ook een mevrouw voor me bij de Prenatal en die moest ook allemaal cadeaubonnen hebben voor ongeveer even veel geld..hihi..maar het kan nooit zo zijn dat die voor jou waren..want ze had er ook een letter "R" bij gekocht en dat zou dan verkeerd zijn ;)

**Hester..Ik heb ook een hekel aan mensen die staan te roken in de buurt van mijn kleine meid..ik had precies hetzelfde gedaan als jou 8)

**Spijkervrouwtje..Dat is dan wel lekker zo winkelen met al die bonnen ;)

Ik heb trouwens die Lodger Shelter besteld..ik heb toch een nieuwe besteld..op MP stond ook niet die kleur die ik wilde hebben. Wilde eigelijk die roze hebben..maar ja ik zie Patric er niet mee lopen 8) .

Hihi ik was er gister zo mee bezig met die draagzak dat ik er gewoon vannacht erover heb gedroomd..droomde dat ik hem voor het eerst om deed enzo..
    Ging gelukkig niets mis in die droom :rolleyes:

**Bibi..Vanmiddag nog boodschappen gedaan..maar ben je niet tegen gekomen..lijkt me wel grappig om je inene tegen te komen ;)

Deel Deze Pagina