Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Marlieke; lief dat je het vraagt.. het gaat weer iets beter met mijn mams. Ik heb haar beste vriendin gebeld en die had ook al gemerkt dat ze de laatste tijd erg down was. Mijn moeder heeft trouwens een eensgezinswoning die van boven tot onder en voor tot achter helemaal volstaat met zooi. Ik heb jarenlang geprobeerd het huis netjes te houden maar ze kan niks weggooien. Het is een een hele grote bende en haar vriendin en ik hebben bekokstoofd dat we 4 november eens even flink de benedenverdieping gaan aanpakken. Misschien voelt ze zich wat beter als het huis een beetje op orde/netjes is. Ik heb ook donderdag een grote bos bloemen bij haar laten bezorgen en daar was ze erg blij mee. Het lastige is gewoon dat mijn moeder een uur rijden van ons vandaan woont dus dat maakt het wat moeilijker om regelmatig op visite te gaan. Bovendien is het zo'n bende dat ik niet eens met de kinderwagen bij haar naar binnen kan. Nou een heel verhaal, maar dan weet je een beetje hoe de vork in de steel zit. Er speelt uiteraard nog meer maar als ik dat allemaal moet typen zijn me meteen een paar pagina's verder.

Wat verschrikkelijk trouwens van het bericht van Eliza zeg... kreeg er tranen van in mijn ogen. Ik heb zo te doen met haar man Peter.

Linnepin, ik ben erg benieuwd naar de tattoo!

Brussie; veel beterschap!

Patje; veel sterkte voor maandag.

Spannend zeg al die meiden die voor een volgend kindje gaan! Ik hoop dat jullie (weer) een goede zwangerschap hebben en een gezonde baby krijgen.

Shelde; dat is inderdaad heerlijk zeg... lekker rozig een flesje drinken en knuffelen met die kleine, ik geniet daar ook heel erg van.

Ik ben zooo verliefd op die kleine meid. Ze heeft trouwens een nieuwe bijnaam van papa gekregen... bolletje pluishaar :D
    Ik zal eens kijkn of ik een foto van haar kan plaatsen.

Fijne dag allemaal!

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum

3. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Manuela, wat een mooi meisje hebben jullie toch.
    Het huis van je mams opruimen zal vast wel enigszins helpen. Dan is ze zelf misschien ook weer wat opgeruimder van gemoed.

@Linnepin, ja verschrikkelijk he? Dat van lieselotje...

4. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Goedemorgen dames,
    alles goed hier? Het is weer weekend! ik ben de hele week thuis, dus voor mij niet zo'n verschil, maar m'n mannetje is wel bij huis. Nou ja, in theorie want in praktijk is hij nu bij zijn ouders aan het werk. Mijn man zit met z'n ouders in maatschap. En hij heeft Anna mee genomen, dus Elle en ik gaan zo lekker met zn tweetjes de stad in!
    Vanmiddag lekker klussen in huis, en onze slaapkamer eindelijk eens opruimen...Ik weet dat er altijd iets blijft liggen als je gaat verhuizen, nou, bij ons is dat onze slaapkamer...In de hoek liggen nog wat dozen weggedrukt met administratie ed zucht..moet nu toch echt eens gedaan worden...

Ik weet niet waar Elle gister last van had, maar ze deed zo raar. Twee keer wilde ze bijna niets drinken en overstrekte ze zich al krijsend. Over de buik wrijven hielp wel iets, maar het ging niet echt over. Tuurlijk was ze vannacht ook wakker, maar toen was alles weer goed na een fles. Nu lijkt alles weer goed, maar ja, zien hoe het gaat vandaag.

Vind het wel leuk om te vertellen, ik hou een soort dagboek bij van mijn 2 meisjes. Af en toe schrijf ik daar in hoe ze zijn en wat ze leuk vinden, graag mee spelen enzo. Als ze later uit huis gaan krijgen ze die vanmij mee. Ik weet niet hoe lang ik dit volhou hoor, van de oudste was het inmiddels een half jaar geleden, maar het leek mij wel leuk.

Ben benieuwd naar de tattoo, ik heb er zelf een op mijn enkel. Mijn man een op z'n andere enkel. Niet dezelfde hoor, wel tegelijk laten zetten. Wil er misschien nog wel een , maar weet niet wat en weet niet waar. Ik hou er niet zo van om met de "mode" mee te gaan.

@Manuela, wat een lief meisje! Ook al van die lekker rode blosjes op de wangen..Heeft ze bruine ogen? In ieder ge val heel donker ofniet? Ik lees dat het wat beter met je moeder gaat. Is altijd moeilijk als er iets met jeouder is, en nu woon je ook nog ver weg, dus kun jeniet zo ff heen. Hadden wij voorkort ook, maar afgelopen zomer zijn we verhuisd en wij wonen nu weer binnen een straal van 15 km. Is toch wel prettiger. Sterkte ermee in ieder geval.

Trouwens mijn man noemt Elle: Elle pelle. Nu zegt m'n oudste dat ook tegen haar!

Ik heb het topic nog niet gelezen zal ik zo ff doen..alhoewel weet niet of ik dat echt wil..zie nog wel
    @Brussie; hahaha ik wil er ook wel 5! Maarja, m'n man vind 2 echt wel genoeg..Hij heeft eral over gehad zich te laten sterilliseren, maar ik heb gevraagd of hij daar nog even mee wil wachten. Ik bedoel, na de geboorte van Anna (de oudste) wilde hij ook geen tweede. Dat kwam pas later, dus kun je nu nog niet zeggen dat je geen derde wil , toch?

pff is wel een heel verhaal geworden zie ik, haha
    Fijn weekend iedereen en ik lees wel verder wat er allemaal gebeurt en gekletst wordt

Doeidoei

5. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ brussie

Tegenwoordig duurd het voor de vrouw 10 min.
    En brengen ze als je gewoon bij bent 2 veertjes in je eileider.
    Heel simpel!

@ all

Britt gaat alweer goed!
    Kleine was gisteren heeeel erg boos toen papa en mama er waren.
    Want ze wilde al weer zelf ademen en dat stomme ding niet op haar neus.
    Dus hebben ze haar weer de snor gegeven.
    Lekker gebuideld met haar en ging ze helemaal haar hoofdje op tillen en naar me kijken :)

6. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Moon, wat een wonder is het toch..of niet? Zo'n klein hummeltje.

7. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hihi net gebeld.
    Ze doet het al weer helemaal alleen.
    Was nu 1700gr dus bijna weer op haar geboorte gewicht.

8. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Mooi dat het weer beter gaat met Britt, Moon!
    Hoe bedoel je met dat veertje? Je ligt gewoon op zo'n spreidstoel en ze doen die veertjes er ff in? En kunnen ze er ook weer uit dan?

Wij hebben wel wat bijnamen voor onze kinderen. Onze dochter, Emma, wordt ook wel Pluk genoemd (zo noemde ik haar toen ze in mijn buik zat). Soms ook Emping (is een indisch chippie) of Flip.
    Onze Ben noemen we vaak Bolle (al valt dat mee) of Flappie (dat valt niet mee :) ) en natuurlijk Benneman

Goed, ik voel me al iets beter, durf alleen nog geen koffie te drinken terwijl ik er zo'n zin in heb! Vanochtend 2 beschuitjes en 2 kopjes thee (bleh, smaakloos!) gehad. Blijft tot nu toe zitten!

Ik ga zo nog wel even lekker slapen, val bijna om! Dat valt me wel op: ik ben echt op! Als ik mijn ogen open doe slaap ik al! Eerst mijn dochter maar op bed leggen, dan hopen dat die kleine man ook wil slapen!

Oké meiden, allen fijn weekend!

9. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Moon, en nu gata het hard hoor. Dat zul je zien. Voor je het weet is ze 2 x haar geboortegewicht.

:)

@Brussie, jij ook een fijn week-end meid!

10. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ja benen in de beugels en dan gaan ze met iets naar binnen.
    Volgens mij kan het er dan niet meer uit.

Jij ook fijn weekend!

@ marlieke

Ja dat zal best het gaat nu al hard kwa gewicht :)
    Alleen maar mooi want 2 kilo dan gaan ze zich beter warm houden.

11. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ brussie
    heb even voor je opgezocht.

Essure-sterilisatie

Bij de Essure-behandeling zijn narcose
    (bewusteloosheid tijdens de operatie) en
    opname in het ziekenhuis niet nodig. Er
    worden namelijk geen sneetjes in uw buik
    gemaakt. De arts plaatst via een kijkbuisje
    in de baarmoeder een klein veertje in
    de eileiders. Die veertjes zorgen ervoor
    dat de eileiders na ongeveer 12 weken
    helemaal afgesloten zijn. Deze behandeling
    is definitief. U moet er dus zeker van
    zijn dat u geen kinderen meer wilt krijgen.
    Als u denkt over een sterilisatie met
    behulp van de Essuremethode, kunt u in
    overleg met de arts de volgende dingen
    overwegen:
    • Bij de Essuremethode is geen narcose
    of opname in het ziekenhuis nodig.
    • De Essurebehandeling duurt slechts 15
    minuten en gewoonlijk kunt u na 45
    minuten weer naar huis.
    • De Essurebehandeling laat geen littekens
    achter, omdat er geen sneetjes in
    uw buik worden gemaakt.
    • U kunt over het algemeen al na een
    dag weer uw normale activiteiten hervatten.
    • De behandeling is niet omkeerbaar; u
    kunt nooit meer zwanger worden.
    • Na de behandeling volgt een wachttijd
    van drie maanden voor de arts met
    behulp van een foto kan beoordelen of
    u voldoende beschermd bent tegen
    zwangerschap. Tijdens deze maanden
    gebruikt u een voorbehoedsmiddel.
    • De Essurebehandeling is nieuw en
    daardoor is er nog niet lang onderzoek
    naar verricht.
    • Aan elke behandeling zijn risico’s verbonden.
    Uw arts kan ze met u bespreken

12. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    klinkt heel definitief...

13. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Zkrs.. mijn tante had deze sterilisatie laten doen.
    Maar de andere is geloof ik wel nog terug te draaien.

14. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    We gaan nog ff een eindje wandelen.
    Hmpf, mijn lamp hangt nog niet...

15. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Tegenwoordig worden sterilisaties minder gedaan omdat de Mirena op de markt is: het spiraal met een heel klein beetje hormoon (5% van de hoeveelheid in de pil). Is nl. even veilig als een sterilisatie en wel omkeerbaar.

Nou, Deniz is echt eenkennig, zeg, hij begon te brullen toen hij bij m'n lieve schoonzus op schoot "moest".
    Judy: ik hoop dat Mirthe ook snel eenkennig wordt en flink gaat protesteren als SM haar pakt. hihihi

16. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Oja, hebben jullie je misschien al eens verdiept in een grotere maat autostoel? Vanaf 9 kilo bedoel ik.
    Nee, Moon, daarvoor moet Britt nog een beetje doorgroeien eerst... Maar dat komt wel goed, voor je het weet is ze zover! ;)

17. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Cim, ik zat er laatst ook aan te denken, een autostoel. Ik heb er nog geen... maar over een paar maandjes past de maxi cosi volgens mij niet meer.

Zo'n sterilisatie lijkt me maar niks! Brrr.

Wat een naar bericht over Eliza. Echt shocking!

Wij gaan zo naar opa en oma, frietjes eten en daarna film kijken bij een vriend. Is de eerste keer dat Nicky 's avonds ergens anders gaat slapen (daarna wel naar huis hoor), ben benieuwd hoe het gaat!

Ik zit een beetje in dilemma... een oude vriendin van me zegt binnenkort af te willen spreken (heb haar 5 jaar niet gezien).
    Dat heeft ze vaker gezegd en daarna niks laten horen. Ik heb ook niks bij Nicky's geboorte gehoord en had haar wel een kaartje gestuurd. Wij waren uitgenodigd op hun huwelijk, maar zijn niet geweest... Nicky was toen 3 weken en het was zo'n 2 uur rijden... Ik heb haar wel een kaart gestuurd.
    Ik vind het heel leuk dat ze wilt afspreken, maar ben bang dat het weer niks wordt. Omdat ze me al vaker heeft laten zitten. Ik zie deze 'afsrpaak' een beetje als laatste kans voor haar... want vriendschap kan niet van 1 kant komen.
    Wat vinden jullie?

18. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Haha dan moet ik groei middel in m'n voeding doen ;)

@ shelde

Ik ken je probleem.
    Mijn oude vriendin sms(t)de me nu ook sinds ik bevallen ben van Britt.
    En zegt ze dat ze me mist enz enz.
    Maar heb al paar keer meer gezegd dat de deur open staat en ze altijd mag komen maar dan laat ze niks meer van zich horen en zie je haar ook niet.
    En moet ook altijd van mijn kant komen.

Is moeilijk om dan te kiezen.
    Aan de ene kant lijkt het je leuk en aan de andere kant denk je zal wel weer niks worden.
    Denk dat je goed naar je gevoel moet luisteren.

@ sterilisatie

Lijkt mij ook niks.
    Dan moet Marco maar onder het mes ;)
    Ik moet over 5 of 4 weken naar de gyn en wil dan toch wel iets hebben.
    Kan alleen niet kiezen tussen de pleister pil of het spiraaltje

19. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Tja, wij doen gewoon condoom! Smeert ook niet zo...

20. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Jeetje, jullie hebben weer goed gekletst....

@ Moon: Mooi, die Britt gaat weer de goede kant op! En nu alleen maar die kant op blijven gaan! En inderdaad, zoals volgens mij Marlieke het al zei: voor je het weet.....Mirthe is nu al 8704 gram, hoezo 8 weken te vroeg en 1790 bij de geboorte? Haha, Britt wordt straks vast ook een heerlijk propje, zoals onze kinderarts zegt ;)

@ All, wat een bericht zeg, die Eliza, inderdaad shocking, jeeeeetje......kan me er echt geen voorstelling van maken hoe erg dit moet zijn, wat die man van haar moet doormaken, echt, zo ver weg van mijn bedje, maar zo werkelijk en dichtbij, dit had ons allemaal kunnen gebeuren, niet normaal zeg!

@ Cim, ja wij hebben al gekeken...mijn schoonvader doneert het ons en tja, mijn zwanger en schoonzus hebben m 5 maanden geleden gekregen ofzo, dus al zo lang vraagt mijn schoonvader elke maand wel een keer wanneer wij nou een stoel nodig hebben en welke we dan willen...
    Denk dat wij voor de maxi cosi priorifix gaan ofzo...met die extra stang... Het allerliefst heb ik een stoel die "verkeerd om" staat, hebben jullie dat gezien bij Blik op de Weg? Veel veiliger, maar ja alleen in Zweden te krijgen en mega duur....kan ik mijn schoonvader niet aan doen denk ik...
    We moeten nog maar eens kijken, maar Mirthe wordt aardig groot, maar vanwege veiligheid houden we haar zo lang mogelijk in de safe2go....(ehm, ander merk maxi...)

En tja, heb mijn SM Mirthe vandaag haar papfles laten geven, goed van mij hè? Had wel expres de groentehap van spruitjes gemaakt, dat lusten ze daar allemaal niet, hahaha, niemand die durfde te vragen of ze haar het hapje mochten geven....ben ik toch een trut hè....maar die eenkennigheid....die zit er al wel een beetje in haha...

@ Moon, lekker verhaaltje over die sterilisatie.... Ik moet er eigenlijk ook niet aan denken, maar denk toch dat ik na de tweede, als ik zeker weten geen derde wil, toch ook die stap ga zetten..... Voor mij is het op een gegeven moment toch te laat.... Stel nou dat mij zoiets als Eliza overkomt en Rinke krijgt een nieuwe vrouw die kindjes wil.....dan zou hij gesteriliseerd zijn.... En nog 25 jaar die pil slikken lijkt me ook niet wat! Condooms zijn niet mijn ding, daar heb ik in het verleden niet zulke prettige ervaringen mee gehad, dus er is een beetje een concomofobie ontstaan hier....zucht...wat een gedoe géén kindjes krijgen...

En als je dan naar dat babyboom zit te kijken denk je, zoooo oneerlijk! Ik zo vruchtbaar dat middelen noodzakelijk zijn, anderen niet vruchtbaar....

Heb nu Idols aan staan, wat een eikel is die Gordon toch zeg, bah!
    Vannacht een uurtje langer hè, ben benieuwd hoe de kleintjes het gaan doen! Hmmmm en dan nog 1 dagje werken en dan 10 dagen vrij, heerlijk....

Heb ik vast genoeg tijd eens rustig terug te lezen...nu ga ik een wijntje pakken en onderuit zakken! Tot later...

Deel Deze Pagina