Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs1980

babs1980 Actief lid

2 nov 2006
    378
    0
    0
    Judy en Patje:

GEFELICITEERD!

2. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb nu een regeling dat ik kortere vluchten doe en alleen overdag. Vanaf januari moet ik weer alle vluchten doen. Ik vlieg idd alleen Europa. We hebben wel de Egypte vluchten, Tunesie en Marokko. Kolven moet dus achter een gordijntje waar de passagiers zo bij kunnen. Van de week zat ik daar en toen rukte iemand het gordijn opzij omdat er geen toiletpapier meer was. Dus dat check ik nu eerst!

En natuurlijk gefeliciteerd!

Velobabe hier ook enroem haaruitval. En je kleintje groeit ook goed zeg. Doet onze BV toch goed zijn werk...

Lique heel veel sterkte meis hoop dat het gesprek wel positief zal zijn.

Bibi tijd voor jezelf nemen is het belangrijkste. We zien je vast snel weer terug.

Britt

3. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ lailae

Mijn moeder heeft op spiraaltje maanden gevloeid.

@ all

Pff is het normaal dat ik zo zweet?
    Word er niet goed van.. is dat ontzwangeren ofzo?

4. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    @Bibi, voor mij ben je altijd welkom hoor!

5. Hester

Hester Niet meer actief

@ bibi: je kunt ook gewoon lekker af en toe meelezen en hoeft niet (uitgebreid) te reageren hoor! En af te toe hier je ei kwijt kunnen, is ook een soort van ontspannen toch?

@ shelde: hoeveel cc krijgt ze per fles?

@ all: Ik geef Laurens nu 4 x 180/6 melk + 's morgens fruit; is dit ook een beetje wat jullie doen?

6. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Ik kan nog steeds niet geloven dat dat verhaal verzonnen was.
    Was zo verdrietig dat het was gebeurd en heb het toen ook aan mijn hubbie verteld zo van dan mag ik niet klagen over mijn bevalling...

Heb hem nog niet verteld dat het niet waar is.
    Straks wordt het forum verboden terrein...nee hoor.
    Sommige mensen liegen nu eenmaal :rolleyes:

Over de box
    Wie van jullie heeft een goed passend boxkleed?
    Nu hebben we een speelkleed in de box, maar dat is net iets te groot...
    Onze box afmeting 72x93...

@Viona
    Gefeliciteerd met je 306 ;)

@Shelde
    Een 06 van CZ. Hoezo? Wij zijn verzekerd bij OZ, maar die zijn samen gegaan met CZ. Je had al geantwoord aan Viona dus ik weet het antwoord al.

@Spijkervrouwtje, Candijtje inderdaad nog volledig BV, Overigens geven van de juni mama's Ster en Angel Eyes en voglens mijn Britt ook nog steeds BV.
    Ikke ook hoor ;) En ik geef ook nog geen fruithapjes.

@Judy
    Gefeliciteerd!

@Bibi
    PB!

7. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    180-200 cc met 6 schepjes. Meestal iets meer water, omdat ik ook nutriton gebruik en het soms iets te dik wordt anders.
    De laatste fles is een papfles--> 200cc met 6 schepjes en 2-3 eetlepels nutrix.

De hoeveelheid is volgens mij wel goed hoor. Ik mocht van het CB ook grotere flessen geven als ze daar aan toe is (dus 210/7). Misschien dat als je een grotere fles geeft, dat het beter uitkomt...

Moon, dat zweten... is door de hormonen. Ik heb nog steeds dat ik het snel warm heb (zoals nu). Zal vast met het ontzwangeren te maken hebben.

8. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Judy, Van Harte Gefeliciteerd!

Vera krijgt 3x 210/7 en na de fruithap een fles van 150/5 sàvonds heeft ze er nog 3 scheppen rijstebloem door. Fruit eet ze goed, groente is nog erg wennen :)

9. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Goedemiddag alweer!

Dank voor de felicitaties! Heb fantastische cadeautjes gehad van Rinke en Mirthe, leuk hoor! Nieuw horloge, cd's van Nelly Furtado, Jamiroquai en Coldplay en heeeeeerlijke Leonidas BonBons, die in het gouden papiertje, mijn favorieten!
    Lekker ontbijtje gekregen.....ontdekt Rinke nu dat ie ff champagne in de vriezer had gelegd om koud te worden, maar het dus vergeten is, snoepie.. Dus zitten we nu aan de champagne, :)

Voor mij is het trouwens vandaag een jaar geleden dat we Mirthe voor het eerst zagen wiebelen in mijn buik....mijn mooiste verjaardagscadeautje ooit!

@ Patje, gefeliciteerd, hebben we toch niet voor niets gestemd! En terecht trouwens! Maar ja, nou dat kindje nog, of mag je ook kerstkaartjes bestellen?

@ Bibi, je bent altijd welkom! Ook al ben je er niet vaak, maakt niet uit....wanneer jij wilt meid! Dus, ik ga geen gedag zeggen, want ik haat afscheid ;) Tijd voor jezelf is het aller belangrijkst, dus we zien je wel weer....als de tijd daar is!

@ Candijtje: Leuke verrassing voor je ouders! Veel plezier, Aquadelta, lekker in het zwemparadijs!

@ Laila, ja, herkenbaar, een avondje familie geweldig, een langere tijd.....hmm..... Zeker mijn schoonfamilie! En mijn schoonmoeder lijkt dat maar niet te snappen, al haar kinderen vinden het niets, maar ze blijft het voorstellen. Nu ook weer, een mail met link van een appartement in Dtsl met de vraag wie zin heeft om een weekend te gaan in mei.......zou het tot haar zijn doorgedrongen dat niemand heeft gereageerd? Haha....

Maar een eicel van een cm? Is dat normaal? Wat groot! Hopelijk is het snel weg allemaal, want al die rotzooi blijven verliezen is nergens goed voor!

@ Britt, wat een lompe mensen heb je toch hè...ik denk dan altijd: dat gordijntje zit toch niet voor niets dicht? Zou me vreselijk beschaamd voelen en dat gordijntje niet eens open durfen schuiven! Bij welke maatschappij vlieg je? Wie weet hebben we nog eens een vlucht bij jou!

Knap hoor trouwens, dat je nog steeds kolft! Weet niet of ik dat vol zou houden met zo'n job!

@ Hester, wij gaven Mirthe toen ook 180/6, geven haar nu nog steeds die hoeveelheid, alleen 3 flessen. Maar inderdaad, 4 flessen en dan 's ochtends fruithap! Wij hebben ooit geprobeerd 4 keer 210/7 te geven, op advies van cb, maar dan liet ze steeds staan, dus weer teruggegaan naar 180!

Zooooo.....ik ga ze even mijn feestkleedje aantrekken, hahaha....om vier uur komen mijn ouders, dus ik heb nog even lekker de tijd om te chillen...

Tot morgen allemaal! Enne Moon, mag ze nou morgen echt? Laat het ff weten hoe de overtocht is gegaan! Toen Mirthe er een paar dagen lag kwam er een jongetje vanuit het WKZ, was wel impressive om te zien, zo'n vervoercouveuse.....of zou Britt gewoon in een bedje achtig iets gaan....oh, wat zal het heerlijk zijn een stuk sneller in het ziekenhuis te zijn. Enne, een stappie dichterbij huis, dus de volgende stap is NAAR huis!

x

10. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Bij transavia...en ik ben idd zelf ook erg trots dat ik het vol kan houden. Maar heb dan ook wel het geluk dat de BV zo goed gaat. Dat heeft natuurlijk ook niet iedereen. Heb wel last gehda van tepelkloven, enorme stuwing (eerste 2 maanden) en nu nog vaak waardoor Sven het amper kan bijhouden het drinken. Dus kolf soms thuis ook af om de druk er af te halen.

Hele fijne dag/avond

Britt

11. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @moon, ik zweette in mijn kraamtijd ook heel erg! Is heel normaal.

@ Judy, leuke cadeau's! Veel plezier nog vandaag!

@ hester, femke krijgt om
    7.00 fles 210/7
    10.00 fruit
    11.30 fles 210/7
    15.30 fles 210/7
    17.00 groente
    20.00 fles 210/7 en iets pap erbij.
    Ze drinkt niet alle flessen helemaal leeg, maar dat hoeft ook niet, soms laat ze 30 cc staan.

@ lailae, succes met spiraaltje, hoop dat je sne;l stopt met vloeien.

@ bibi, je bent hier altijd welkom hoor, en neem je rust op alle momenten dat het kan.

@all, BEDANKT VOOR ALLE STEMMEN!
    Ik zal eens kijken of ik ook kerstkaarten er kan bestellen.
    Ik heb nu de foto die bij ons in de krant stond vn femke bij de baby v/d maand gezet. Kans ik klein dat je daar wat wint, doen er echt veel mee telkens!

oh nee he, alweer femke alarm

12. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland

Mijn kleine man...!

Britt

13. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Hallo allemaal,

Daar ben ik dan ook weer eens even....

Allereerst:

Judy en Patje:
    Van harte gefeliciteerd!!

Hester:
    Britt dronk eerder ook 5 flessen (180ml) en moest echt moeite doen om dit om te toveren in 4.

Schema van Britt is nu als volgt:

7.30: 180 ml/6 scheppen + 3 el pap
    11.30: 210 ml/7 scheppen
    14.00: fruithapje (half potje)
    15.30: 210 ml/7 scheppen
    18.00: groentehapje (half potje)
    19.30: 180 ml/6 scheppen en 3 el pap

En tussendoor af en toe wat diksap!

Als ze straks hele porties fruit en groente gaat eten gaan de flessen van 7 scheppen terug naar 6.
    Britt is een echte vreter. Komt exact om de 4 uur voor de fles en moet het soms echt nog rekken.
    Hebben meer beebs dit?

Britt is gelukkig weer verlost van haar oorontsteking.
    De penicilline heeft zijn werk gedaan.

Britt komt sinds een paar dagen weer 's nachts (rond 4 uur!).
    Zo jammer, het ging zo goooooeeeeedddd!
    En no way, dat ze dan weer wil gaan slapen he?
    Als ik iedere keer op en neer moet lopen voor het speentje, loop ik zowat de halve marathon.
    Nu heb ik haar een paar keer bij ons in bed gelegd (ja, weet dat dit eigenlijk niet mag, maar je wilt wat he, 's nachts.....) en mevrouw valt dan gewoon als een blok in slaap.
    Wat kan dit zijn? Waarom wordt ze 's nachts weer ineens wakker? Iemand enig idee?
    Het kan toch niet zo zijn dat ze het expres doet (om bij ons in bed te mogen?), daar is ze toch nog te jong voor? En tot 6 maanden kon je een kind toch niet 'verwennen' met zulke dingen?

Ze wordt ergens wakker door, maar waardoor?

14. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    pppfff femke was weer eens helemaal hysterisch. Heb haar in bed laten liggen en ben maar wat liedjes gaan zingen, hielp niet echt dus heb ik haar ff op de arm gehouden, tja dan is madam stil. Ik denk, het is goed met je dus je gaat weer het bed in want je bent super moe. Ik heb een speeldoosje aangezet en eindelijk was ze stil, maar toen ik weer weg liep was het weer brullen, dus heb de deur dicht gedaan en ben naar beneden gegaan.

Hebben jullie kleintjes dat ook wel eens dat ze echt vreselijk overstuur zijn?
    Femke heeft het regelmatig, en ik heb dan zoiets van, je moet gewoon naar bed want je moet slapen, maar als mannetje alleen thuis is haalt ie haar eruit, hij krijgt haar dan ook niet stil en ze is dan wel stil als ze in de wipstoel zit dus dat is lekker makkelijk, maar daar moet ze dus echt niet aan wennen!
    Ze moet gewoon minstens 2 uur slapen s'middags.

Oh ik geloof dat ze nu stil is.....sssttt niet te hard juichen :-$

@ britt, leuke foto! Lekker ventje!

15. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Ja, Britt heeft dit ook vaker dan eerder.
    Het lijkt alsof ze zich aan ons vastklampt. Het liefst wil ze dat je erbij bent als ze in slaap valt. En dan nog het liefst dat je haar vasthebt of over haar hoofd aait.

Schiet me ineens te binnen: is dit niet de periode dat ze doorkrijgen dat ze 'alleen' gelaten worden??

Nog een vraag:
    Hoeveel fruit en groente geven jullie jullie beebs?

16. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    het zou me niks verbazen dat ze het nu door hebben hoor, ik heb femke maar weer in de box gelegd want ze bleef krijsen.....daar kan ik zo chagerijnig van worden, normaal gaat ze na haar groentehapje naar bed, maar om haar nu van 2 tot half 6 wkker te blijven is ook niet wat.
    Het ging zo goed met het slapen overdag, maar door het tijdsverschil is ze helemaal van slag.

@ shanna, femke heeft ook een paar nachten gehad dat ze liep te spoken en niet meer wou slapen na 3 uur. Wij hebben haar op een gegevn moment maar een klein flesje drinken gegeven en daarna wou ze wel weer verder slapen, dus misschien kun je dat eens proberen.

Femke krijgt een half potje fruit en groente, vandaag had ik zelf een halve banaan en een peer in de blender gedaan, maar ze heeft vandaag niet zo'n zin om te eten. Tussen de middag kwam er na de fles weer een hele golf melk uit dus misschien voelt ze zich niet helemaal lekker vandaag.

17. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Judy..Gefeliciteerd!!

**Bibi..Natuurlijk kan je altijd gezellig terug komen hier bij ons..neem maar lekker tijd voor jezelf..

**Britt..Waar vandaan vlieg je?
    Kom heel veel crew van Transavia tegen ;)

18. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ britt

Stoere man!

@ judy

Ja als er plekje is dan gaat ze echt.
    Dus hoop het wel.

Nou haar net in bad gedaan.
    Wat vond ze het fijn!
    Was echt leuk om te doen en leerzaam.
    Foto's volgen nog.. ik ga nu kolven en dan de afwassen doen voor Marco thuis is.

19. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Ik zelf vlieg nu vanaf Schiphol. Mijn man heeft nog wel eens taxi en dan vanaf Eindhoven,Maastricht Groningen en Rotterdam. Maar niet zo vaak meer.
    Wij wonen boven de grens van het melden op Rotterdam. Dus dat hoeft gelukkig niet. is een beetje ver.

Waar zie je veel Transavianen (zoals wij ze noemen)?

Zusje van een andere juni mama werkt er ook. Grappig he?

20. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Nee is dan inderdaad een beetje ver..hihi..anders was her wel grappig geweest ;)

Ik werk op Rotterdam Airport.

Deel Deze Pagina