Zo, weer een poging gedaan om wat bij te lezen. Heerlijke kwebbeltantes zijn jullie hoor, hihi.... Zo rond de 4 uur komt Vera nu voor een voeding, ze begint dan niet te huilen ofzo maar meer te pruttelen en te smakken. 1x komt ze ook snachts. Ook kolf ik nog minimaal 1x per dag, wat eruit komt verschilt van 30 tot 50 cc, niet bijster veel dus. Hetgene wat ik kolf krijgt ze de volgende voeding na de borstvoeding in een flesje, daarna vullen we haar voeding aan tot 90 cc ongeveer meestal 30 cc uit de borst en 60 cc flesvoeding als ik geen afgekolfde melk heb. Aanleggen vind ik soms nog wel eens lastig. Ze begint dan zo te schudden met haar hoofdje en word driftig als het niet al te snel lukt, soms zit ze wel 15 min. toe te happen, dan hapt ze zuigt ze en floep die tepel weer uit haar mondje... soms wel frustrerend voor moeders, met name snachts dan duurt het allemaal wat langer... Herkenbaar? Zere tepels heb ik gelukkig niet, ik smeer na elke voeding beptahan (o.i.d.) op mn tepels en dat werkt naar mijn idee erg goed. sochtends als ik wakker word en Vera komt even bij ons in bed liggen rond voedingstijd beginnen mn borsten meteen te lekken zeg, overdag gelukkig geen last van. Kleur ogen is hier ook nog onduidelijk hoor, de ene keer denken we bruin van papa en de andere keer lijkt het meer op blauw/grijs van mama... nog even geduld dus.... Ky, je voelt je al wat beter dus? Fijn hoor... Door de bloedarmoede heb ik ook af en toe hoofdpijn erg vervelend want ik wil me gewoon goed voelen. Maarja, hopelijk doen de staalpillen, de roosvicee ferro snel hun werk... Euh, nou ik wee tniet meer waar ik nog meer op wilde reageren eigenlijk... dus ik laat het hier maar ff bij... Prettig weekend meiden!
van geen enkel crempje/zalfje is echt bewezen dat het werkt. Een deel van de striae trekt vanzelf weg. Het moet van binnenuit genezen, dus wat je er ook op smeert, alles is goed De snelle methode is "gewoon" stoppen, niet kolven, en je borsten heeeel strak opbinden zodat de melk geen ruimte heeft. Vervelend maar effectief Hier idemdito. Vandaag erg veel huilen, alles geprobeerd, uiteindelijk gewandeld, en hij viel als een blok in slaap, sindsdien slaapt hij als een roos... Ik hoop zo dat het gewoon snel vanzelf overgaat! VOLHOUDEN HOOR! :-# -> sigaret verboden Hihihi, ze houdt het spannend! Deniz heeft blauwe ogen net als ik, papa heeft groen-bruine ogen. Ik hoop stilletjes dat het niet meer verandert...
Hihi, ja blauw is inderdaad wel mooi. Lara's ogen zijn ook (nog) blauw en ik hoop ook dat het zo blijft. Is wel mooi bruin haar met blauwe ogen (heb ik ook ). Maar ja, haar haar kan ook nog blond worden... En blond haar met bruine ogen vind ik ook erg mooi (heeft Jop ). Dus het blijft inderdaad spannend!
Dames, Hier echt een regeldag/nacht gehad! Ze is nog niet stil.. weet even niets anders dan haar laten huilen. Ga zo weer aan het bed ritueel beginnen... Verder heb ik nog een vraagje, hebben jullie ook hoofdpijn als jullie wakker worden? Heb het na ieder slaapje... Hoor het graag. Verder heeft de kleine uitslag op haar schaamlippen en rond de anus.., komt dat iemand bekend voor? Nou ik ga haar maar even troosten.. Slapen jullie kleintje trouwens allemaal op hun rug? Sam wil daar nog niet veel van weten, wordt na een half uur wakker en wil op haar zij, of ze is daar zelf al mee bezig.. Ze gooit ook alle dekens van zich af. Ga haar zo maar even goed inpakken. Jullie lezen het al, heb een beetje advies nodig! Hoop op reactie!
Gos wat een poepie Ky! Ik heb ook zo'n mooie foto, maar niet scherp helaas, ga m toch maar even bucketten! momentje please!
Hmm, heb er eigenlijk twee, maar de een is een slapende Mirthe in bad....in vol ornaat en daar waarschuwen ze tegenwoordig voor om die niet online te zetten...zucht, maar het is zo'n leuk plaatje... Nou ja, dan in ieder geval deze even:
Oh en Ky, wel doorzetten met het niet-roken hoor! Ik heb het heel lang erg moeilijk gehad, na een jaar wilde ik nog steeds een sigaret, wat, nu soms nog wel eens en ik ben toch al vijf jaar gestopt! Maar vind het nu zooooo vies! Zeker nu Mirthe er is! Mijn vader mag van mij ook niet binnen roken als Mirthe er is, bah! Gaat ie in het schuurtje staan, hihi... @ lique, wat een vragen! Ehm, nee, ik heb/had geen hoofdpijn...misschien iets met je ijzergehalte? Uitslag rond schaamlippen en anus: Bepanthen is geweldige crème, als dat niet helpt zou ik even naar de huisarts gaan! Mirthe slaapt op haar rug, geen idee of ze op haar zij lekkerder vindt, durf het niet te proberen nu ze door zou kunnen gaan draaien.... Extra strak instoppen is misschien een idee? Dan kan ze niet los komen? Hier ook zo'n dag, huilen, niet willen slapen, we hopen dat ze straks na de laatste voeding wel gelijk slaapt.....misschien onweer op komst? pfff, nou ja, uiteindelijk komen er weer goede dagen!
lique hier geen hoofdpijn als ik wakker wordt ( missschien slaap e kort?) En Devano vind het heerlijk om op zijn rug te slapen, maar merk dat hij een voorkeur heef om op zijn achterkant van zijn hoofd te liggen.. dus nu doe ik hem toch wel eens op zijn zij te leggen anders heeft hij dadelijk een scheef hoofdje. Ook hier een wakkere kleine na elke voding.. maar nu iligt hij heerlijk te slapen dus wij kruioen er ook in pff merk dat ik moe ben ik kan mijn letters niet meer vinden op mijn toetsenbord TRUST!
Ky en Judith, wat een mooie foto´s van jullie meiden! Ze zeggen dat de kleur van de ogen pas na een half jaar definitief word he. Ik ben zelf ook benieuwd wat ons kleintje voor kleur ogen krijgt. Waarschijnlijk gewoon bruin net als haar papa en mama Ze zien er nu ook nog steeds blauwig uit... Ik merk dat Siënna overdag na elke voeding direct weer in slaap valt en dan vaak ´s middags pas na 4 uurtjes wakker gemaakt moet worden en ´s avonds komt ze om de 3 uur (soms 2) en blijft ze een poos wakker. Ik heb liever dat ze dit ´s middags doet maar ja het is zo ook wel vol te houden. Mijn ritme is ook wanneer zij komt, gaat prima zo. Ben vanavond gezellig uit eten geweest. Heb Siënna de borst gegeven en ben toen meteen weg gegaan en gezorgt dat ik 3 uur later weer terug was. Mevrouw lag nog heerlijk te slapen haha. Ik vond het niet zo moeilijk om haar bij mn moeder achhter te lten maar misschien komt het omdat ik dicht in de buurt was en dus snel bij haar kan zijn. Moet effe terug lezen want ben veel vergeten... Dementie over gehouden van de zwangerschap
Ky en Judith heerlijke foto's! MEEERRRR en ik wil meer mooie beebs zien! kom op meiden! Devano doet het de laatste 2 dagen echt super! Hij krijst echt veel minder, en is nu ook echt wakker en kijkt veel om zich heen.. Ik heb het gevoel dat ik nu pas eenbeetje kan genieten van hem.. Want het is echt een opluchting dat hij niet of weinig krijst als ik hem verschoon of omkleed.. Mama is in *LOVE* HIer ook weer een heerlijke nacht.. hij kwam om half 12 en daarna weer om kwart voor 5 .. JA ik weet het het is niet echt doorslapen, maar voor ons is het wel een beetje uitslapen ga nu ff ontbijten en lekekr douchen tot strakkies! kussie
De hoofdpijn heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je erg vast slaapt in de uurtjes dat je slaap pakt. Als het tenminste een zwaar voelende hoofdpijn is....? Heb ik ook regelmatig. wat frisse lucht doet dan wonderen.... En wat het slapen betreft: Heb daar icare laatst nog over gebeld. Het is inderdaad de bedoeling dat een baby vanaf de 3e week op zijn/haar rug gaat slapen ivm evt. doorrollen op de buik (vanaf de zij). Moest wel opletten of ze geen voorkeurshouding aan ging nemen (hoofd vooral links of rechts) en als dat het geval was, dit bij de afspraak met het consultatieburo melden. Britt slaapt op zich wel op haar rug, maar ligt ook af en toe nog heerlijk op haar zij. Kun je doen als je erbij bent toch? Of lekker op de borst leggen? Zou in het bedje wel proberen de rughouding vast item te laten zijn! Ky en Judy: Wat een mooie foto's weer.... Geweldig die kleintjes toch? Nachtvliinder: Wat fijn dat je eindelijk het gevoel hebt dat je aan het genieten bent! Wat een paar uur slaap wel niet kan doen he? Twijfel je nu nog aan het feit of je een goede mamma bent of hebben we dat uit je hoofd kunnen praten? Ky: Tja, ik ben alweer gezwicht voor een sigaret.... De avond dat ik met de borstvoeding gestopt was, kon ik het niet langer laten.... Maar NO WAY, dat ik weer helemaal ga beginnen. Zou echt zonde zijn.... En NO WAY in de buurt van Britt. Heb daarna ook direct handen gewassen en tanden gepoetst. Snap dat je het errug moeilijk vindt eraf te blijven.... MAAR NIET DOEN! (beetje hypocriet dit, ik weet het... ) En inderdaad, wat een lange dagen om te moeten werken straks (en heel raar dat je bazin niets van zich heeft laten horen!). Enige voordeel eraan is dat je lekker veel uren maakt, dus meer vrije dagen hebt en bij Lara kunt zijn. Toch? Britt had gisteren weer veel last van krampjes. Ze wilde gewoon poepen, maar het lukte haar niet. Zo zielig! Uiteindelijk is het er wel weer uitgekomen en mevrouw was heeeeel errug opgelucht.... Grappig he: Britt slaapt ook ALTIJD (tot nu toe dan, want ze is pas 3 weken, haha....) in de wandelwagen of tijdens het autorijden. Mocht het echt ff niet meer gaan, dan weten we dat.... De kraamzorg vertelde nog dat er vroeger echt mensen nog de politie belden als ze (meestal!) een man (....en terecht! ) 's nachts zagen lopen met een wandelwagen. Dachten dan dat hij een kind had gejat, hahah... Hoeveel uur is jullie kleintje wakker op een dag? Britt volgens mij best lang. Lees dat het gemiddelde zit tussen de 4 en 6 uur, maar daar gaat zij wel overheen hoor.
Hoi Meiden, Snachts gaat onze kleine meid het steeds beter doen. Gisteravond wakker gemaakt voor de voeding van 23.15 uur (want ik was doodop en wilde naar bed ) Daarna kwam mevrouw pas om 03.45 en daarna om 08.00 uur. Ik hoorde er al wel een keer om 07.00 uur maar toen heb ik er maar gewoon nog even laten liggen en ze viel weer heerlijk in slaap Daarna hebben mijn mannetje en ik foto's van Isa gemaakt. echt super, in haar blootje op een stapel handdoeken, met een grote giraffe en op papa's arm. Ik zal ze snel in mijn album zetten maar ik hoor dat het al weer bijna etenstijd is Verder probeer ik de laatste week wel wat meer tijden aan te houden met BV maar echt lukken doet het niet altijd Maar ik maak haar overdag wel na uiterlijk 4 / 4,5 uur wakker als ze dan nog niet zelf komt. Hier een echter rugslaper hoor, ze vindt het niet echt leuk op haar zij, alleen op haar buik vindt ze ook heerlijkmaar ja dat mag ze alleen als ze bij ons ligt. Lique voor uitslag zou ik inderdaad een paar dagen wat creme smeren en anders even naar het CB of de HA. En de (weer) bijna rokende dames niet doen hoor, vol blijven houden! We gaan zo even lekker met haar wandelen en dan ergens een broodje eten. Dus geen sauna vandaag maar denk niet dat we dat lang gaan uitstellen want heb er toch wel weer zin in. Gisteren trouwens weer voor het eerst sex gehad , was even wennen maar vond het toch wel weer fijn En mijn manentje ook )
shanna heerlijkkkkk devano slaapt ook zo met zijn handje onder zijn hoofd.. staat erg wijs Wink ff kijken of ik ook wat leuke pics heb..