Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Patje, je bent toch niet stiekem zwanger he? :)

Krijgt Femke al een papfles 's avonds? Of een extra grote fles? Dit doen we namelijk sinds een kleine week bij Marciano. Meneertje had namelijk ook dat ie veel wakker was 's nachts. Nu krijgt ie een halve liga (rijstebloem stopt, dus dat mag ie niet) door de fles. Werkt perfect!

2. babs1980

babs1980 Actief lid

2 nov 2006
    378
    0
    0
    Een halve liga door de fles? Werkt dat echt? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
    Maar het is misschien wel een idee inderdaad!

3. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Even snel berichtje

Ze gaat zo naar a'foort.

4. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Babs, ja je hebt liga 1e stap vanaf 4 maanden. Die mogen ze dus gewoon hebben. liga finkruimelen en eventueel door een zeef drukken. Dan door de fles doen.

@Moon,wat geweldig nieuws meid!

5. Oh Moon geweldig Yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

6. babs1980

babs1980 Actief lid

2 nov 2006
    378
    0
    0
    Moon wat geweldig meid! Het gaat super met jullie kleine meid he! Die komt er wel hoor!

Marlieke, wij deden die liga bij Sanne altijd wel door een fruithapje, maar door de fles had ik nog nooit gehoord! Grappig zeg.
    Wordt de melk daar veel dikker van of valt dat wel mee?

7. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Moon..Wat geweldig nieuws!!

8. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Zoooo herkenbaar!

De afgelopen week was het hier ook een ramp. Wat wordt je daar moe van zeg (iedere keer weer wakker, geen diepe slaap voor mamma etc.).
    Britt en Femke schelen 3 dagen, dus ga je even een hart onder de riem steken....
    Britt slaapt sinds vannacht (nu maar hopen dat het niet eenmalig was) weer door. Hoefde er vannacht geen een keer meer uit (gisteren nog 2 x en dat was al een flinke verbetering met de week ervoor), dus denk dat ze haar 'sprong' heeft gemaakt. [-o<
    Hoop voor jou dat Femke deze fase ook snel gepasseerd is....

Had zelfs het CB gebeld, om te vragen wat ik moest doen.
    Standaard antwoord: ja, je moet er doorheen. Geen idee hoe lang het duurt. Kan aan van alles liggen (tandje die doorkomt, prikkels verwerken, niet alleen willen zijn). Advies: iedere avond hetzelfde doen (en niet in bed nemen), dus in ons geval: groentehap, nog even beneden, in bad, lekker insmeren + masseren, pyjama aan, fles geven (incl. pap, want dat werkt perfect voor het doorslapen), in de slaapzak, speen geven en bedje in. 's Nachts speen geven, even aaien en weggaan. En dat dan 10 x ofzo....
    Ja, en nu lijkt het z'n vruchten af te werpen....

Verder gaat hier alles goed.

Gefeliciteerd allen, die nu (alweer) een beeb hebben van 5 maanden!! . Wat gaat het snel he?

Oh, Britt is wakker. Tot snel.

Oh, en Moon: wat een fantastisch nieuws zeg!
    Gefeliciteerd!

9. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Babs, nee, de melk word er niet echt veel dikker van. Speen 2 van Avent is bij ons voldoende om het eruit te krijgen. Ik doe ook nog door elke fles 1 schepje johannesbroodpitmeel dus...

10. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Hey meiden!

Wat is het hier stil zeg..of iedereen is gewoon heerlijk aan het genieten op de bank :D

Ik zit hier een beetje alleen op de bank GTST te kijken..Chanelle ligt al sinds 19 uur heerlijk te slapen in der bedje en mannetjes is aan het klussen aan de auto..olie verversen enzo..
    Hihi ik kan hem wel zien via de webcam daar in de garage..maar ik zie alleen zijn onderbenen omdat hij onder de auto staat :rolleyes:

We zijn van het weekend lekker een stuk wezen rijden met mijn nieuwe auto..eerst vanaf Goes naar hier. En zondag eerst naar Baarle, toen naar Breda en daarna weer naar huis.

Zo ik heb nog wel moeite moeten doen om die auto te verzekeren omdat die te snel is..maar gelukkig is het me na een half uurtje ofzo toch gelukt..stond ik daar in Goes..pfff :|

Oh in Breda heb je leuk Nijntje-winkeltje..wilde eigelijk heel de winkel wel leegkopen..hebben wel een bromtol en een opblaasbal met een belletje erin gekocht..maar ik weet zeker dat we vaker daar heen gaan 8)

En ja de auto rijd heerlijk..hij is zelfs een beetje luxe..leren bekleding..hihi..

Ik hoorde van het weekend dat die Twingo alweer te koop stond..en vandaag zag ik 'm ook staan..dus waarschijnlijk heeft hij niets aan die deuk gedaan en de rest..maar ja..had wel kunnen verwachten..
    Maar hij n**** mij..maar ik heb hem erger gen****..hihi..

Chanelle slaapt de laatste paar dagen gelukkig wat meer door..wordt niet meer midden in de nacht wakker..maar wel vroeg in de morgen..en als ze tussen 8 en 9 uur wakker wordt..denk ik..maak gelijk een flesje voor der..nou nu heeft ze al twee keer geflikt dat ze weer bijna lag te slapen..nou ik heb der lekker eruit gehaald.. 8)
    Mama lekker in de maling nemen :confused:

En o ja we hebben lekker bonbons meegenomen voor mijn moeder vanuit Baarle..ze was er erg blij mee..hihi..
    En ik heb me groot gehouden..ik heb er geen één op..goed hè?! :thumup:

Vanmorgen weer gewerkt..het was veel te rustig..ik doe al weinig..maar vandaag was het wel heerl erg :oops:

Morgen weer vroeg op..hopen maar dat het niet zo regent als nu..vind ik echt niet leuk [-X

Ik ga CSI verder kijken..

Fijne avond verder meiden!

11. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi mama's

Vindt het eigenlijkwel fijnd at het hier zo rustig is hoef ik niet zoveel bij te lezen :)

Moon fijn dat je je kleine meid nu zo dicht bij huis hebt! geniet ervan en lekekr he dat die BV begint te lopen. Ik heb nog verschillende resultaten met de neusspray, de ene keer gaat het super de andere keer kolf ik veel minder. Maar goed krijg het nog steeds bij elkaar gekolf allemaal dus we gaan nog lekker door ;)

Hester gefeliciteerd met de doop van Laurens!

Gisteren lekker naar de JG beurs geweest. We waren er lekker vroeg en teon was het nog heerlijk rustig. Zo'n beetje alles wel gezien en ook het nodige gekocht.... 8) Tja kon het niet alten hoor. Vond het alleen jammer dat er bijna geen speelgoed was, had dat toch wel verwacht eigenlijk :(
    Rond 14.00 uur zijn we weer gegaan want toen werd eht o druk dat je bijna struikelde over de kinderwagens. Ws dan ook blij dat ik Isa bij papa had gelaten ;)

Vandaag superdruk dagje op het werk gehad, dus heb nu flinke hoofdpijn. Heb de training met de honden dus maar afgezegd en ga zo lekekr vroeg naar bed ;)

Hier gelukkig (nog) geen last van een nachtbrakertje. Sterkte voor de mama's die dat wel hebben.
    Wel denk ikd at Isa last heeft van tandjes, veel kwijlen, en regelmatig mopperen en de hele dag 2 handjes in haar mond. ook heeft ze als ze een poepbroek heeft meteen vuurrode billen. En vorige week had ze oppeens 3 poepbroeken op 1 dag :confused: terwijl ze er normaal maar 1 in de week heeft...
    Heb dus een bijtring op de beurs gekocht maar ze geeft blijkbaar toch de voorkeur aan haar handjes :( Ga morgen maar ff van die zelf/druppeltjes halen om op haar kaakje te smeren.

12. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Hier ikke even snel,

@ moon, wauwie! Lekker je kleine meid dichtbij huis!

@shanna, hoe is het bij jou weer gegaan vannacht?

@ Marlieke, bedankt voor de tip, maar moeders heeft gister een iets andere fles gemaakt ( iets andere verhouding van de pap) en nu heeft ze vannacht DOORGESLAPEN! Jippie, ben blij, want ik was gister na 10 uur werken helemaal kapot, was om 22.30 thuis en kon geen boe of bah meer zeggen, en ik lag de hele tijd te malen van: oh nee hoor ik femke? Dus voor ik sliep was het al wel 0.00 uur geloof ik, maar kon herelijk slapen tot 5.45, ff speentje erin en na een half uurtje nog een keer, maar om 7.30 lag ze lekker in haar poepluier rond te kijken.
    Volgens mij heeft het bij femke aan haar sprongetje gelegen en ook aan een tandje, want ze krijgt op een hele rare plek een tandje, het is al wit en steekt er al uit, dus wie weet was het dat.
    Ik moet om 8.30 weg om te zwemmen dus ik ga er gauw vandoor, vanmiddag zal ik even verder reageren..............

doei doei.

13. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    Op een rare plek? Waar dan?

14. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    hoop voor femke wel in haar mond :confused: :)

15. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ze krijgt het tandje aan de linker onderkant en dan aan de voorkant komt ie eruit.
    Hele vreemde plek en normaal gaat een tandje naar boven en niet naar voren. Nou ja, ik kijk het ff aan hoe ie er verder uit komt.

Vanmorgen hebben ze onderwaterfoto's gemaakt bij het zwemmen, in 1 woord GEWELDIG! Echt een super gave foto. Over 2 weken krijgen we de foto waarschijnlijk.
    Femke bleef echt heel erg goed onderwater drijven, sommige kindjes die rolden om onder water, maar femke die zweefde echt!

Was echt super, voor diegene die ook babyzwemmen doen hoop ik dat ze ook onderwaterfoto's gaan maken!

Het is erg rustig zie ik hier vandaag.

@ spijkervrouwtje, wahwha ja gelukkig wel in haar mond :p

16. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Patje
    Ben het vandaag gaan vragen bij het zwembad...
    Hier begint het babyzwemmen pas bij 6 maanden...
    Kan wel vrij gaan zwemmen met de kleine.
    Helaas dus geen onderwaterfoto's hoe doen ze dat eigenlijk?

17. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @ velobabe, een badjuf duwt de baby op de buik onder water en geeft de beeb een duwtje voorwaarts, als het goed is blijven ze dan even op de buik drijven. Femke bleef trouwens echt een poosje onder water, ik zat echt zo te kijken, van pak jij haar of moet ik dat doen?

18. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Kan me voorstellen dat je iets had van Wow, gaat dat wel goed :confused:
    Kreeg Femke dan geen water binnen?

19. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Volgens mij wel wat maar niet veel hoor! Ze heeft nog niet gespuugd ofzo dus denk dat het wel meevalt!
    Ik zal van die foto proberen weer een foto te maken en dan hier te plaatsen.

20. Hester

Hester Niet meer actief

In principe hebben ze nog een reflex dat ze geen water binnenkrijgen, maar ik kan me wel voorstellen dat je echt geneigd was om haar te pakken! Wel mooi hoor, ik ben heel benieuwd naar de foto. Ziet er vast supergaaf uit!

Deel Deze Pagina