Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs1980

babs1980 Actief lid

2 nov 2006
    378
    0
    0
    haha Marlieke!

2. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Haha, Marlieke! Veel succes. We zitten een beetje in dezelfde vruchtbare periode. Maar met paps in het ziekenhuis enz. Zal het er deze maand wel niet van komen!
    Het gaat trouwens iets beter met mijn vader. Hij wordt nog steeds in slaap gehouden en hij wordt nog beademt. Ook ligt hij aan de dialyse, maar heeft geen koorts meer, poept en plast weer. dus er is hoop! Rustig aan wakker worden is het idee, maar hij raak in paniek en gaat dan hyperventileren. De tijd zal het leren.

Verder zag ik iets over een buggy, ik ga van het weekend eerst maar eens de wagenbak inruilen voor de zitdeel op de kinderwagen, haha!
    Gisteren voor het eerst wortel gegeven, mhaw niet vies, maar ze was na een paar hapjes echt wel klaar!

3. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Marlieke: ge: 89 kg, hg: 84 kg, sg: 65 kg wdg: 82, 84, 83, 82,5, 82, 80,5, 80, 81 :)oops:)
    Barbara: ge: 75 kg, hg: 83 kg, sg: 70 kg wdg: 85/83,2/83,4/80,6/80,3/80,1/80,2/79,5 :whistle:
    Emmie: ge: 64 kg, hg: 75 kg, sg: 64 kg
    Viona:ge: 79 kg,hg: 82 kg, sg: 60 wdg: 82, 82, 80, 81, 80, 79,5 ( \:D/ )
    Linnepin: ge: 77 kg,hg: 80 kg sg: 70 wgd 79, 77.4, 77.0
    Judith:ge: 68 kg,hg: 69,5 kg, sg: 65 wdg: 69,5; 68,9; 68,8, 69,0, 68,5
    Marielle: ge: 58,5 kg,hg: 61,5 kg, sg: 58,5 wdg: 61,2, 61,5, 60,4, 61 :(
    Senna1979: ge: 79 kg hg: 79 kg sg: 72
    Manuela79: ge: 65 kg hg: 78 kg sg: 65 wdg: 77 / 76
    Lailae: Af te vallen: 28, nu afgevallen: 8,9, 9,7
    Sandra: Af te vallen: 30, nu afgevallen: 2,0
    Hester: ge: 68 kg, hg: 75 kg, sg: 70 kgwdg: 74
    karin ge: 59kg hg: 70,8 kg sg: 64 kg wdg: 70.4
    Mamasanne: ge:64 kg wdg: 65.4kg sg :62 k,g
    Pietje77 ge: 74 hg: 86 sg: 70 wdg: 86/86.5 :oops:/85.5 :D/86.5 :evil:/85.5/85.5hmm
    Lique80 ge: 107 hg: 125 sg: 100 wdg: 124; 122,9; 121,6; 121,9; 121,8; 120,5

ge = gewicht eerst
    hg = huidig gewicht
    sg = streefgewicht
    wdg = weegdaggewicht

Zo, het gaat niet hard, maar er is tenminste iets af. Van het weekend heeft de weegschaal 115,7 aangegeven. Maar toen hadden we net een stress dag achter de rug in het ziekenhuis.. Heel weinig eten en nog minder drinken. Maar het is allemaal mogelijk, we gaan gewoon door!

4. hahaha, nu maar hopen dat het een schot in de roos was.

Hier heeft Joya het verbazend goed gedaan. Ik schrok vanmorgen gewoon wakker gaat het wel goed.
    Ff gekeken en ze lag op haar zij te slapen met knorretje ( zo'n tutteldoek met kop van Knorretje, haar favo)
    En uiteindelijk 8.15 uur voeding gegeven. Dus 12 uur geslapen zonder inbakerdoek Yeahhhhhhhhhhhhhhhhh

Vanmiddag ff mission impossible, laarzen zoeken.
    Altijd een ramp, te brede voeten, hoge wreef en brede schacht.
    En ff kijken voor kleding ik heb zo weinig wat ik nu aankan en ik dacht ik koop niets maar ik blijf wel lang schommelen en niet genoeg voor mijn maat

Verder ben ik benieuwd of het echt erg stormachtig wordt.
    Wij hebben uit voorzorg stoelen en luifel van schommelbank afgehaald.
    De storm in het begin van het jaar vergeet ik nooit meer:
    ik had net te horen gekregen dat wij een meisje kregen en na alle waarschuwingen moest ik gewoon wat meisjes kleding gaan kopen liep ik hier in het stadshart kwamen er ramen naar beneden zetten. De splinters voelde ik tegen mij aan gaan, echt bizar. Maar ik had wel wat aankopen hahaha

5. Hester

Hester Niet meer actief

@ patje: Laurens heeft ook een favoriete knuffel. Hij heeft 'm vanaf dat hij een week of 6 was, het is een schaapje van Prenatal.

Stiekem heeft hij er 3 (ssssttttt!) maar hij denkt uiteraard dat het er eentje is. Er zit één in de wipstoel, één in de maxi cosi - stevig aan een speen-koordje vast aan zijn riempjes-, en één heeft hij als hij gaat slapen en daaraan zit ook nog eens een hydrofiele doek.

Elke dag een schone doek hoor, ik vind persoonlijk van die smerige knuffel-lapjes niet zo fris en hij is nu gewend aan elke dag een fris naar schoon wasgoed ruikend exemplaar.

Laatst bracht papa hem naar het KDV en je raadt het al: hij was z'n schaapje + doek vergeten mee te nemen :oops: Halverwege de ochtend ben ik de knuffel gaan brengen en bij de deur stond de leidster me al op te wachten: "heb je z'n knuffel misschien bij je? Hij kan niet goed slapen zonder". :) Dat een baby zich zo kan hechten aan een knuffel he? Hij knuffelt er ook echt mee voor het slapen gaan en 'vertelt' hem vanalles :D

Vooruit, omdat ik het niet laten kan...

6. Hester

Hester Niet meer actief

En nog eentje dan... :)

7. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Even snel berichtje.

@ judy

Nee helemaal voor aan als je binnen komt meteen rechts.
    Zusters vallen reuze mee had je al een PB-tje gestuurd.
    Ja het is heel anders.. wij vinden het rustiger en beter.
    Vandaag heeft ze voor het eerst een flesje gehad en ze dronk hem netjes leeg.
    Ik ga er zo weer heen en dan komt eline helpen met de bv.
    Want het loopt er gewoon uit zonder dat ze iets hoeft te doen en dat vind mevrouw wel makkelijk likt ze gewoon op.
    Ze is nu over de 2 kilo!
    Dus 1 punt heeft ze al gehaald ;)

Hihi ze is er voorlopig nog dus als je is aan wilt wippen.

Ik ga snel kolven anders ben ik niet optijd en staat er een boze oma aan de deur ;)

8. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Hiep Hiep Hoera, Britt is over de 2 kilo!

9. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Hester
    Slim van dat schaapje (die 3 schaapjes ;) )
    Wat een lief ventje bijna net zo lief als die van mij :D
    En zo te zien past jouw boxleed wel goed.
    Wij hebben nu een speelkleed in de box, maar dat is te groot.

Heb het al eens gevraagd, maar nu dus nog maar een keer...
    Onze box heeft als binnemaat 72x93...
    Weet iemand een passend boxkleed :(

10. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Ook van mij

HIEP HIEP HOERA VOOR BRITT!

11. Hester

Hester Niet meer actief

Thanks! We hebben 2 boxkleden: eentje past precies in de box, maar het kleed dat je hier op de foto ziet, past ook niet precies: de randjes staan een beetje rondom omhoog tegen de spijlen van de box, zeg maar.

Maar het is op zich wel gezellig zo.

Ik kan je helaas niet helpen aan een kleed met jouw afmetingen. Misschien kun je -als het echt niet past- op de één of andere manier een kleed zelf kleiner maken? (stuk afknippen en dat met de naaimachine of de hand netjes naaien?) Of twee kleinere kleden erin leggen? :-k Ik ben zelf niet zo handig, sorry, maar het is een idee.

12. Marlieke: ge: 89 kg, hg: 84 kg, sg: 65 kg wdg: 82, 84, 83, 82,5, 82, 80,5, 80, 81 :)oops:)
    Barbara: ge: 75 kg, hg: 83 kg, sg: 70 kg wdg: 85/83,2/83,4/80,6/80,3/80,1/80,2/79,5 :whistle:
    Emmie: ge: 64 kg, hg: 75 kg, sg: 64 kg
    Viona:ge: 79 kg,hg: 82 kg, sg: 60 wdg: 82, 82, 80, 81, 80, 79,5 ( \:D/ )
    Linnepin: ge: 77 kg,hg: 80 kg sg: 70 wgd 79, 77.4, 77.0
    Judith:ge: 68 kg,hg: 69,5 kg, sg: 65 wdg: 69,5; 68,9; 68,8, 69,0, 68,5
    Marielle: ge: 58,5 kg,hg: 61,5 kg, sg: 58,5 wdg: 61,2, 61,5, 60,4, 61 :(
    Senna1979: ge: 79 kg hg: 79 kg sg: 72
    Manuela79: ge: 65 kg hg: 78 kg sg: 65 wdg: 77 / 76
    Lailae: Af te vallen: 28, nu afgevallen: 8,9, 9,7, 10,2
    Sandra: Af te vallen: 30, nu afgevallen: 2,0
    Hester: ge: 68 kg, hg: 75 kg, sg: 70 kgwdg: 74
    karin ge: 59kg hg: 70,8 kg sg: 64 kg wdg: 70.4
    Mamasanne: ge:64 kg wdg: 65.4kg sg :62 k,g
    Pietje77 ge: 74 hg: 86 sg: 70 wdg: 86/86.5 :oops:/85.5 :D/86.5 :evil:/85.5/85.5hmm
    Lique80 ge: 107 hg: 125 sg: 100 wdg: 124; 122,9; 121,6; 121,9; 121,8; 120,5

ge = gewicht eerst
    hg = huidig gewicht
    sg = streefgewicht
    wdg = weegdaggewicht

Sterkte Lique met je vader.
    Moon, wat goed 2 kilo alweer

boxkleed past bij ons ook niet helemaal perfect

13. over de boxkleden: volgens mij hebben ze van Koeka en babywalz het kleinste maatje

14. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Velobabe, dat boxkleed... Dat hoort zo meid! Dat is een soort van bescherming zeg maar. Voor het hoofdje. Tenminste, dat is mij verteld door de babyspeciaalzaak en ook door meerdere familieleden...

15. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @ marlieke, go girl! :whistle:

@moon, Wauw alweer 2 kilo! gaat goed daar zeg!

@hester, dat is ook handig ja 3 dezelfde, ik denk dat ik er ook ff 1 bij ga halen en dan kunnen ze om en om in de was.
    Femke gaat nu ze haar handjes vrij heeft ook echt tuttelen met winnie.

@lailae, nog zo'n slaapkop en zonder inbakerdoek!
    Wij zitten nog met 1 armpje los, maar doe nu af en toe overdag ook zonder inbakerdoek. Ik wil volgende week gaan proberen om s'nachts ook zonder te doen, want het gaat eigenlijk heel erg goed.
    En succes met je mission impossible :)
    Ik heb te dunne kuiten en smallevoeten dus ik heb ook altijd ruzie met laarzen.

Ik ga zo ook ff wat in de schuur zetten want ik wil alles wel heel houden, en op het dakterras de tuinset maar tegen de muur op de kop anders waait alles weg.
    Ik heb nu pauze en er is 1 klant uitgevallen dus heb mooi ff de tijd.

@ lique, ik hoop dat je vader snel opknapt.
    En hier heb ik ook zitten twijfelen om de wagenbak eraf te halen, maar als het echt koud is liggen ze wel iets meer beschermt in de bak, dus ik laat 'm er nog wel ff opzitten.
    Buggy hebben we ook al, we hebben er één van mc laren, oook van mijn zus en zo goed als nieuw want ze had een nieuwe van de verzekering gekregen en mijn neefje zat er toen haast al niet meer in. :)

16. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik zat ff verder te neuzen hier, en kwam bij de vlindertjes vanaf 25 weken terecht, ppff vreselijk zeg, toen ik nog geen mama was kon ik die verhalen goed lezen, maar nu lees ik ze met tranen ik in mijn ogen.
    Hebben jullie dat ook? Ik kan er echt niet meer tegen als ik hoor of zie dat er baby's of jonge kinderen ziek zijn.
    Een neefje van 9 van een meisje bij mij uit het team heeft een hersentumor, nou toen ze dat vertelde sprongen bij mij de tranen in mijn ogen, ik had echt zoiets van: Doe normaal joh, dat zij verdrietig is is normaal maar dan hoef ik toch niet te gaan huilen.....
    Heel vreemd, zouden het nog de hormoontjes zijn?

Ik zie dat het erg rustig is hier.......ga de hond maar ff uitlaten.

doeg doeg.

17. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @marlieke, nog ff een vraagje, ben je alweer aan de foliumzuur begonnen? Of heb je er niet aan gedacht?
    Zo niet, dan heb ik je er nu aan helpen herinneren ;)

Volgens mij is iedereen alvast de schuilkelder in ofzo voor morgen :) Nou ja, ik moet weer werken, aju maar weer.

18. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Patje, bedankt voor het helpen herinneren. De foliumzuur slik ik al vanaf de dag dat Marciano 1 maand oud was. Omdat we wisten dat we toch snel een 2e wilden.

19. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Even berichtje vanaf mijn werk want pff heb geen zin meer. (meot nog tot 20.00 uur :rolleyes: )

Hier is het boxkleeed ookt e groot horo, dus randjes staan omhoog maar vidnt het wel makkelijkwant dan valt er geen speelgoed uti en kunnen de honden het er tenmisnte ook niet tussen uitplukken wan tdie zijn gek op speelgoed :)
    Isa heeft (nog) geen favo knuffel maar ik heb dan ook overal anderen :) in haar bedje liggen er een stuk of 3/4 (waarvan zee r 1 roze vd rabo wel erg leuk vindt want die legt ze vaak op haar hoofd :) ) Verder zit er in het tasje voor het KDv 2 anderen en er ligt er ook altijd 1 in de kinderwagen en 1 in de luiertas. En ze houdt ze allemaal wel vast hoor ;) Vindt het wel makkelijk zo is het tenminste geen drama als er iets in de was zit of als we iets vergeten zijn ;) En moet zeggen ze geeft overigens toch meestal nog de voorkeur aan haar duim ;)

patje ik heb dat ook hoor , kan wel janken bij ieder verhaal wat ik hoor/zie over kindjes waar het niet goed mee gaat. Zal wel door het mama gevoel komen denk ik.

Nou ga nog maar even wat doen. doei!

20. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Hoi!

@ Moon, ooohh, dat is hetzelfde plekkie als Mirthe, wat een toeval! Nou ja, is ook wel lekker, dicht bij de deur voor koffie en thee en niet te dicht bij de deur richting de kolfapparaten en andere drukte! Maar als er gewacht moest worden op een plekkie, zijn zeker alle andere plekjes ook bezet en heb je niet veel privacy of wel? Als het je teveel wordt kan je vragen of je een keertje in de bv-kamer kan, misschien mag dat wel?!?!?

Hangt ons geboortekaartje nog aan de muur? Heb een roze met bruin geboortetegeltje als kaartje, hihi......ben gewoon ff nieuwsgierig!

Oh, misschien wandel ik wel een keertje langs!

Zie verder je pb!

@ Hester, ook al zo'n zitter! Mirthe kan zitten als zij zich vast kan houden, dus we kunnen in de stoel! Maar los inderdaad niet langer dan een halve minuut, ze is zo beweeglijk, haha, dat werkt niet!
    Mooie foto's hoor!

Hier geen favo knuffel, we geven gewoon van alles en nog wat, dus ach, de ene keer wil ze dit en dan weer dat! Wel een favo speeltje, een hele lichte rammelaar, prachtig!

@ Marlieke, you go girl! Als het storm wordt komen er vast meer beebjes, haha, gaat iedereen ineens :) (ja, daaaaaag van mijn kant niet zo'n plaatje hoor :oops: :))

@ Velo, geeeeen ideeeee.....wij hebben een 1 bij 1 box en ons boxkleed is denk ik 90 bij 110..... nou ja, knuffel over dat randje heen gezet.... Die van Ikea zijn ook veel te groot, maar misschien dubbelgevouwen wel voor jouw box? Dubbel is ie voor de mijne te klein, maar ja, ik heb een iets langere en bredere box, dus check de Ikeasite eens....

@ Patje, vreselijk hè, die vlinderverhalen.... Heb je maandag dokument gezien? Gaat over te vroeg geboren kindjes, een serie van 3 afleveringen. Daarin laten ze een jongetje zien die met 25,2 weken geboren is en nu, ik weet niet hoe oud hij is, maar denk een week, misschien langer, geen idee, is besloten de behandeling stop te zetten. Dus volgende week laten ze zien dat ze het kindje van de beademing af halen.......had tranen in mijn ogen (en dat zal volgende week nog wel erger worden!), wat hebben we toch een geluk gehad!

@ All, dat weeralarm zo erg joh? Vorige keer moest Rinke in Amsterdam blijven slapen, kon niet thuis komen. Ons tuinhekje vloog uit de tuin, vuilnisbakken vielen om en ik met die dikke buik alles binnen halen, zucht.....wat een avond! Gelukkig is ie nu thuis en hopelijk valt het mee.....

Zo, ik ga lekker avond vieren, ben al heel lang met dit bericht bezig geloof ik.....

Deel Deze Pagina