Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Niks aan nee als je mannetje moet overwerken en dan ook nog op zaterdag!
    Ik hoef morgen alleen mijn oma maar in de krullers te zetten, maar dat is zo gedaan, verder gaan we morgen maar even gezellig op pad om onze snowboards weg te brengen om ze te laten slijpen omdat ze een aanbieding hebben en ik wil ook ff kijken of ze tweede hands ski's voor me hebben, want ik ski meestal ook wel 1 of 2 dagen en als ik huur ben je zo €50 kwijt dus als ze voor €100 er een leuk paar hebben staan neem ik ze mee.

2. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Hier vind Marciano appel ook helemaal het einde. En peer en banaan met kiwi. En lange vinger. Beetje aan likken en weer weg.

Wortels vind ie niet zo. Uit een potje dan. Eigengemaakt weet ik het (nog) niet.

Ga je op wintersport dan?
    Dat je je snowboard moet laten slijpen en op zoek bent naar ski's?

Ga nu even babyboom kijken. Heb ik gisteravond gemist want hebben gisteravond kinderstoel gekocht!

3. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ja, als het goed is gaan we in de week van de kerst.
    We hebben al geboekt, maar als pa één week later een chemo moet omdat zijn bloedplaatjes niet goed zijn dan moeten we annuleren want misselijk op vakantie is niet wat.

ggrr femke ook alweer wakker, ze slaapt overdag echt niet meer langer dan 3 kwartier. Hopeloos!
    Wordt er een beetje gek van.
    Ik stop nog 1 keer de speen erin en dan ga ik naar beneden en zet de radio maar aan om haar niet te horen want ze moet toch minstens 1 1/2 uur kunnen slapen dacht ik!

4. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Wat voor kinderstoel heb je gekocht?

Heb ff wat op haar tandje gesmeert en is nu stil, want ik denk dat ze daar gewoon last van heeft en daarom niet wil slapen. ohnee, ze huilt alweer.............

5. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Hester
    Ben niet zo handig :(

@Marlieke
    Nou ja, beter te groot dan te klein toch.

@Patje
    Kan ook niet tegen zieke kindjes :cry:

@Spijkervrouwtje
    Ben dus niet de enige met een te groot boxkleed 8)

@Judith
    Wel een leuk dekentje gezien, maar geen leuk kleed :)
    Gelukkig kwam Dokument te laat.
    Dan slapen we al.

@Linnepin
    Heb er geen woorden voor.
    Vervelend (understatement) dat jullie dit besluit hebben moeten nemen.
    Beter gelukkig apart dan ongelukkig samen.

@Marlieke en Patje
    Super voor Elmo. Ben echt blij voor haar.
    Toen ik het eerste stukje las dacht ik en een mooie bevalling, maar toen ik verder las...ook geen droombevalling nou ja...wel een mooie zoon!

Allemaal aan de foliumzuur :idea:

6. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @velobabe, ik begin in het voorjaar weer met de foliumzuur, denk dat we er dan weer voor gaan.
    Ik vind zo'n 2 jaar er tussen wel wat als het mag lukken, maar ik vind de tijd zo snel gaan......voor mijn gevoel ben ik net bevallen en zie ik me nog niet weer zwanger.

7. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Patje, hebben een tripp trapp stoel gekocht. Zo'n meegroei!

@Velobabe, ja das waar!

8. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Die hebben wij ook gekocht! Wat voor kleur hebben jullie? Wij hebben de hazelnoot met het gestreepte kussenset.

9. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    Wij hebben de naturel (blank) is dat niet dezelfde als hazelnoot? Ook met het gestreepte kussensetje! :)

10. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Nee, wij hebben een donkerbruine, gaaf is ie he? Hebben jullie 'm al thuis of zit er levertijd op?
    Wij hadden 'm besteld via internet en dat scheelde trouwens aanzienlijk met bijv prenatal.

11. Hester

Hester Niet meer actief

Oja die tripp trapp lijkt me ook wel wat. Hoewel de Prenatal huismerk stoel er ook wel redelijk uitzag. Ik vind die stoelen allemaal nogal monsterlijk lelijk :oops: dus we willen een zo onopvallend mogelijk exemplaar.

Tot nu toe eet Laurens in zijn wipstoeltje, maar hij gaat steeds vaker voorover zitten leunen, waardoor ik bang ben dat hij er binnen een paar weekjes niet meer (veilig) in kan zitten :-k

12. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Patje, hij is zeker gaaf. Wij hebben hem gekregen van mijn schoonmoeder. Alleen het kussentje moesten wij zelf betalen. Ze geeft altijd een zelfde bedrag er voor uit.

13. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Femke eet nu ook nog in haar wipstoel hoor, zolang ze zelf nog niet kunnen zitten mogen ze nog niet in een kinderstoel.

Mijn nichtje was hier laatst en toen ik femke naar bed deed zei ze: Huh laat je haar sokjes aan?
    Ik zeg: uh ja hoezo?
    Zei, ik heb geleerd dat dat niet mag, wij doen de sokjes altijd uit op het kinderdagverblijf.
    hhhmmm, wat doen jullie altijd? Ik had er nog nooit van gehoord.

Ikke was net ff pist-off, had ik aardappels geschild en iets voorgekookt om te roerbakken, zijn me die aardappels net te gaar geworden, ggrr ikke shaggie dus heb ze zo in de prullebak gemieterd.
    mannetje is nu naar de patatboer :)
    Nu eet ik "trekkerband met patatjes".

14. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    Marciano gaat ook met blote voetjes naar bed. De kraamhulp deed dit en ik heb dat eigenlijk zonder er bij stil te staan telkens gedaan.

15. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Volgens mij kreeg femke altijd sokjes aan, hihih zo zie je maar weer dat iedereen het anders doet.

16. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    als ik alleen ben, heb ik soms ook wel eens sokken aan :oops:

Ben aan de zelfgemaakte tiramisu, had er opeens zo'n zin in. Dus ff alle ingredienten snel gekocht (en weer een zegeltje, Lailae) en hoppakee. Ik ben vast aan het voorproeven. Mannetje proefde ook, "ah" zei hij " dat is een caloriebom!".
    Hij geeft Deniz nu de fles. Hopelijk slaapt hij dan lekker het klokje rond. Vannacht was het weer 5 uur en ik kon erna niet in slaap komen. Okee, m'n Agatha Cristie is nu wel uit, ik raadde voor het eerst goed wie de moordenaar was (altijd een heel onwaarschijnlijke, nu was het de dokter).

Nou, Marlieke, nu maar afwachten! [-o<

17. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    ha meiden, lekker he weer weekend. lleen balen dat het zo'n slecht weer is. Mannetje zou morgen nl eigenlijk de hondenkooi buiten afmaken (1 vd honden loopt nl telkens weg) maar ja met dit weer is dat neit echt een pretje :(
    He Marlieke lekker dat je al gepoetst hebt, ik moet morgen, nog pff is hier echt een zandbende door die honden :(
    En lekker geklust? Wij mogen vd week weer ;) Maar als ik jou was zou ik het vh weekend nog maar ff gezellig maken voor het geval je eisprong wat later was. (of heb je 'm gevoeld)

Hmmm cim tiramisu lekker hoor maar ja wel een caloriebom inderdaad. ;) Hoop voor je dat Deniz lekker slaapt vanacht.

Pff hadden wij weer vanacht hoor, slaapt ons meisje heerlijk door worden wij snachts wakker vh huilen vd kleine vd buren :confused: Die is 2,5 en heeft veel nachtmerries, dus schreeuwen en huilen niet normaal meer. Buuf heeft haar eerst iedere keer getroost maar denk dat ze gisteren besloten hadden om haar maar te laten liggen want ze huilde vanaf een uur of 3 bijna ieder half uur zon 5 a 10 min :confused: . kunt je dan ook vwel voorstellen dat ik doodop was vanmorgen :rolleyes: Nou ja vanavond maar niet te laat erin dan.

Nou ga ook ff stuk van babyboom kijken want heb gisteren maar een gedeelte gezien.
    doei fijn weekend!

18. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Hoi hoi allemaal,

Daar ben ik ook weer even.

Eerst wil ik Linda even zeggen dat ik het een moedig besluit van haar vind. Jeetje, kreeg er tranen van in mijn ogen. Deze beslissing zal niet makkelijk (geweest) zijn. In ieder geval heel veel sterkte en hoop dat jullie er samen (en met de kids natuurlijk) goed uit zullen komen!

Heb een heftige week achter de rug.
    In eerste instantie omdat Britt (nog steeds / alweer) slecht slaapt en mamma weinig aan haar rust toekomt. In het tweede geval omdat ik een knobbeltje in mijn borst heb ontdekt. Was even schrikken zeg. Voelde een soort spierpijntje en toen ik voelde, voelde ik dat. Ik natuurlijk de volgende dag direct naar de huisarts. Die voelde het ook. Ze dacht dat het borstweefsel was, maar heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis. 23 november krijg ik nu een mammogram. Vind het wel spannend allemaal. En hoewel ik niet echt een paniekerig iemand ben (eerder denk: nu niet druk maken. Mocht er wat zijn, kan ik me nog lang genoeg druk maken), schieten toch af en toe allerlei scenario's door mijn hoofd.
    Maar goed, dat zal wel te maken hebben met het feit dat mijn moeder 2 jaar geleden borstkanker heeft gehad.... Maar goed; genoeg hierover!

Zoals ik al zei, slaapt Britt de laatste tijd niet zo goed.
    Ze komt moeilijk in slaap (duurt meestal wel een uur, zelfs na het ritueel wat altijd resulteerde in het feit dat ze direct in slaap viel), overdag echt hazenslaapjes en 's nachts wel 10 x wakker. Vanaf een uur of 4 (soms 5) is ze ook echt goed wakker en kan mamma de fles gaan maken en als ik geluk heb, valt ze na een uurtje nog even in slaap!
    Pffff, best vermoeiend! Maar las dat Britt niet de enige baby was? Patje: Hoe gaat het nu met Femke's slaapritme?

Het lijkt allemaal toch te maken te hebben met het niet alleen willen zijn. Vandaag werd dat overduidelijk. Als ik maar even uit het gezichtsveld van Britt verdween, was het krijsen geblazen! Ik kon niet eens even in alle rust naar het toilet. Het moet toch niet gekker worden!
    Het liefst wil ze de hele dag op schoot (maar dat kan natuurlijk niet) en als ze dus naar bed moet, grijpt ze m'n handen vast om ze vervolgens niet meer los te laten. Zo valt ze dan in slaap, maar als ik haar loslaat, is ze weer wakker. Als ik wil dat ze blijf slapen, moet ik minimaal 10 minuten haar handjes vasthouden.
    Dit is toch raar? Of niet? Hebben jullie tips?

Het eten gaat nog steeds prima.
    Britt krijgt nu 's ochtends een papfles, rond 11 uur een 15 uur een fles van 210/7 en voor het slapen gaan weer een papfles. Tussendoor krijgt ze nu wat diksap, een fruithapje of groetehapje.
    Zo grappig; ze associeert de wipstoel echt met happen en op schoot met de fles. Vanmiddag wilde ik haar haar fruithap op schoot geven, maar nee hoor.... Krijsen (en dan echt krijsen om de fles). Haar in de wipstoel gezet en toen was het goed....

Ben dit weekend trouwens helemaal alleen. Mannetje is weg met zijn ('oude') dispuut. Niet echt gezellig, aangezien bij ons de weekenden eigenlijk wel heilig zijn. Nou ja, zal ook wel weer snel om zijn. Zal wel regelmatig ff hier komen spieken, denk ik....

Nou, ik ga maar ff tukken, want voor je het weet is die kleine er weer.
    Weltrusten allemaal!

.

19. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    O ja;

Britt is vandaag 5 MAANDEN!! .
    Gaat echt snel....
    En er staan nieuwe foto's op onze site!
    Komen jullie ff spieken?

20. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Cimbomlu, niks hoor! Hier word vanavond ook nog wel weer vrolijk geklust... :)
    Maar heb wel telkens buikpijn (van die scheuten) als ik lig. Gisteravond echt wel veel en lang. Dat heb ik eerder nooit gehad. Zou dat dan van de eisprong zijn geweest? Maar volgens mijn banner moet ik die trouwens vandaag hebben...

@Spijkervrouwtje, zie bovenstaande...

@Shanna, Marciano is de laatste tijd ook wel aan het spoken hoor. 's Nachts gaat het nog redelijk. Meestal moeite met in slaap komen, maar daarna slaapt ie meestal wel door tot de volgende dag 7 uur, soms 8 uur. (vandaag 8 uur, lijkt het)
    Maar overdags... pfff. Ook hazeslaapjes van 1 uurtje hooguit! Ikzelf denk dat ie last krijgt van zijn tandjes, want hij huilt ook veel meer dan eerst.
    Jullie denken misschien, och, hij slaapt nog wel zoveel. Nou niet dus, want eerder sliep hij 's avonds gewoon vrijwel direkt. En overdag sliep hij 's morgens een uurtje in de box. "s Middags gaat meneer naar bed en eerder sliep hij altijd van 13.oo uur tot 16.00 uur. Nu dus niet meer. En dan 's avonds was hij meestal nog wel een pposje wakker tot ongeveer 18.00 uur. Nu slaapt ie meestal om 19.45 uur. Net voor ie de fles moet hebben. Dan is hij gewoon moe van alles wat er die dag gebeurt is.

Deel Deze Pagina