Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Patje, zal zo eens kijken.

@Spijkervrouwtje, ja, lichte ongiekrampen vooral. En weer van die bultjes onder mijn oksel. Ontstoken haarzakjes. Had ik ook ineens toen ik zwanger was. Zitten er nog maar is wel minder gewordne. Maar nu dus weer nieuwe bultjes. :rolleyes:
    Verder (nog) geen symptonen...

@Judy, ja lief zijn die he?
    En duim maar flink voor mij. :)
    En ja, ieder zijn keuzes idd!

2. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Candijtje, bedankt voor je aanbod meis. Ik heb hier nog 1 test liggen dus wanneer ik die gebruikt heb en er 'niets' was dan laat ik het je weten...

3. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ judy

Vandaag zei hij weer dat het nog lang gaat duren... ja duh wat is lang dan?!
    Britt haar rechter neus gat is door de beademings dingen aan elkaar gaan groeien.. ziet er niet zo mooi uit en dat gaatje is echt inieminie vergeleken met de andere.
    Dus heb ik er iets van gezegd maar daar doen ze voorlopig niks aan omdat ze er geen last van heeft.
    Maar wij hebben zo iets daar gaan ze haar later mee plagen.
    Dus moeten zien hoe het groeit enz enz.
    En toen begon hij over dat ik aan mezelf moet gaan denken en begon me ma ook nog is.
    Dus was huilen geblazen.
    Dacht: mensen wat weten jullie er nou van.
    Wil toch bij m'n dochter zijn.
    Ze zeggen dat ik rust moet nemen en lekker aan mezelf moet denken.
    En niet zo vaak moet komen.
    Met mar afgesproken dat ik volgende week dan om de dag doe de ene dag 1x en de andere 2x per dag.
    Doe ik ook maar een week en dan ga ik toch weer 2x :rolleyes: ;)
    En dat heb ik ook tegen Meijssen gezegd.. zei ie: Ja dat dacht ik al.
    Ja logisch toch is toch je meisje dat daar ligt.
    En kan ik wel aan mezelf gaan denken maar kan haar daar niet de hele dag zonder mama laten liggen.
    Zeiden ze gisteren ook ineens dat ze minder de fles moeten aanbieden.
    Snap ik ook niks van want ze heeft er behoefte aan laat dat meisje dan lekker aan een flesje zuigen.
    Maar dan komt er weer ja ze is nog maar 33 weekjes.
    Sja dat is ze maar ze ligt met meer dingen voor dan andere van haar leeftijd.
    De ene is sneller dan de andere.
    Maar goed.. zo dat is er ook weer uit hihi.

@ marlieke

Spannend hoor!

4. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Moontje, meis, jij lucht je hart hier maar lekker hoor!
    En ik begrijp best dat je zoveel mogelijk bij je meisje wilt zijn.
    Aan de andere kant begrijp ik de anderen ook. Wanneer jij op een gegeven moment probs krijgt vanwege alle drukte dan heeft Britt dan weinig aan je. Dus probeer toch zoveel mogelijk je rust te nemen, buiten de bezoekjes aan Britt om!

5. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    Hier ligt er 1 in de box constant te mmm-en. :)
    Erg interessant vind ie dat en dan het liefst brrr erachteraan. Of een krakerige aaaa.

Raar kind! :)

6. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    Erg interessant vind ie dat en dan het liefst brrr erachteraan. Of een krakerige aaaa.

7. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    @ Candijtje, ja, time flies......7 maanden geleden.....zat ik er hetzelfde bij als Moon, arme Moon....

Maar ik geef pas twee dagen brood. Moet ze niets van hebben......trekt al vieze koppies bij de gedachte volgens mij. Steeds tegen het einde van een uur rommelen met brood vindt ze het lekker, maar ja, dan is het op.... Ach, ze hoeft niet, het is steeds een paar stukjes oefenen, aan de smaak wennen, we zien wel.

Vera ook al zo lekker aan het slapen! Mirthe heeft net van half 1 tot half 4 geslapen, heerlijk, heb ik eindelijk het meest irritante klusje voor mijn werk, wat ik al drie maanden af had moeten hebben, af kunnen maken!

Nu ligt ze in de box bij te komen van de aardappel-peentjes-erwtjes hapje....

En inderdaad, je hebt gelijk, zonder dwang, niets moet met eten, komt vanzelf wel! Hier ging de eerste maand geen mond open voor een lepeltje, steeds duwen. Nu heeft ze haar mond al open als ik met het bordje aan kom lopen, net een vogeltje! Komt vanzelf wel....

En ja, jij kan ook goed typen!

Lootjes trekken....ik heb er altijd eentje waarvan ik denk, nee hè... Nu ook weer, maar Rinke moest met mijn moeder ruilen, hij had mij.....en wij maken altijd samen de gedichten...en mijn nichtje had alle lootjes uitgedeeld en geen zin om opnieuw te gaan beginnen. Nu weet ik wel dat een tante (die ik niet wilde maar wel heb) haar man heeft en die man doet alsof hij niet kan lezen en alleen zij vindt het zielig...weet nu al dat het een erg aardig en kort gedicht gaat worden..... Dus ik ga maar los op haar, hahahaha....

@ Patje, buikzit? Van de Bjorn?
    Ja, sorry, wil niemand moe maken.....zal vaker meelezen en proberen ietsjes korter te zijn, maar goed, ik sta er bij mijn vrienden om bekend, denk dat het blijvend is.....

Haha, 5 jaar, ja, hoog tijd om te verhuizen! Maar een kavel....zelf bouwen dus!?!? Helaas is dat hier in Amersfoort niet te betalen....de mensen die ik ken die het doen hebben "oud geld", lekker makkelijk... Ach, wie weet, ooit....toch maar richting de andere provincies...

@ Marlieke: Ik begin vast met aftellen: 10.....

@ Moon......ach meissie!

Meijssen zei ook elk gesprek dat ik om mezelf moest denken, dat hoort ie te doen en dat meent hij ook echt. Maar hij zal je echt niet wijzen dat je minder moet komen hoor! Gewoon gaan zo vaak als jij dat wilt, dan denk je ook aan jezelf. Verder moet je dan gewoon thuis mensen laten helpen en Marco laten rijden enzo..... Dat heb ik ook gedaan. Even geen huishouden, geen auto rijden en geen boodschappen, dat deden we dan soms samen, of mijn moeder nam dat over. En zo had ik genoeg energie om 2 keer per dag bij Mirthe te zijn!

Natuurlijk wil je bij haar zijn, dat snapt die Meijssen ook vast wel en ach, die zie je toch maar 1 keer per week ;)

Vraag anders eens wat de verpleging van dat neusje vindt, als jij je er drukker om maakt dan de arts eraan wil doen, zij kunnen hem nog wel eens overreden.... Evertine en Lia zijn verantwoordelijken toch? Dat zijn wel goede luisteraars!

En Meijssen zeg dat het nog lang gaat duren, ja meid, nog zeker 3 weken en je loopt er al zo lang......dat bedoelt hij vast. Bij ons zei hij elk gesprek dat het nog lang ging duren en voor ons waren het maar 4 weekjes.... Zeg nou zelf, 3 weken is ook nog lang......en zo goed als die dame het doet, dat zal echt niet veel langer zijn! Ik heb daar veel kindjes zien komen en zien gaan en zelfs die waarvan ik dacht dat ie niet met 36 weken weg mocht, mocht gaan met 36,4 geloof ik, dus niet ver er vandaan!

Lucht je hart maar hier hoor, wij bieden de virtuele schouder wel.....enne....misschien een rare suggestie, maar ik vond het prettig dat ik met de moeder van Wiebe (Mirthes buurman in het Meander) kon praten over de ontwikkelingen tussen alle mama's met "op tijd geboren" kinderen, maar die couveusevereniging (daar krijg je volgens mij nog een boekje van als Britt naar huis gaat) vond ik niet aantrekkelijk....dus als je aanspraak wilt.......dan mail je maar!

@ Marlieke, hier is het mmmmm-en in de box over gegaan tot zzzzzzzzzzz-en.....hahaha...

Oh, nou, ik wilde het echt kort houden :oops:

8. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente

9. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    @ Candijtje, ja, time flies......7 maanden geleden.....zat ik er hetzelfde bij als Moon, arme Moon....

Maar ik geef pas twee dagen brood. Moet ze niets van hebben......trekt al vieze koppies bij de gedachte volgens mij. Steeds tegen het einde van een uur rommelen met brood vindt ze het lekker, maar ja, dan is het op.... Ach, ze hoeft niet, het is steeds een paar stukjes oefenen, aan de smaak wennen, we zien wel.

Vera ook al zo lekker aan het slapen! Mirthe heeft net van half 1 tot half 4 geslapen, heerlijk, heb ik eindelijk het meest irritante klusje voor mijn werk, wat ik al drie maanden af had moeten hebben, af kunnen maken!

Nu ligt ze in de box bij te komen van de aardappel-peentjes-erwtjes hapje....

En inderdaad, je hebt gelijk, zonder dwang, niets moet met eten, komt vanzelf wel! Hier ging de eerste maand geen mond open voor een lepeltje, steeds duwen. Nu heeft ze haar mond al open als ik met het bordje aan kom lopen, net een vogeltje! Komt vanzelf wel....

En ja, jij kan ook goed typen!

Lootjes trekken....ik heb er altijd eentje waarvan ik denk, nee hè... Nu ook weer, maar Rinke moest met mijn moeder ruilen, hij had mij.....en wij maken altijd samen de gedichten...en mijn nichtje had alle lootjes uitgedeeld en geen zin om opnieuw te gaan beginnen. Nu weet ik wel dat een tante (die ik niet wilde maar wel heb) haar man heeft en die man doet alsof hij niet kan lezen en alleen zij vindt het zielig...weet nu al dat het een erg aardig en kort gedicht gaat worden..... Dus ik ga maar los op haar, hahahaha....

@ Patje, buikzit? Van de Bjorn?
    Ja, sorry, wil niemand moe maken.....zal vaker meelezen en proberen ietsjes korter te zijn, maar goed, ik sta er bij mijn vrienden om bekend, denk dat het blijvend is.....

Haha, 5 jaar, ja, hoog tijd om te verhuizen! Maar een kavel....zelf bouwen dus!?!? Helaas is dat hier in Amersfoort niet te betalen....de mensen die ik ken die het doen hebben "oud geld", lekker makkelijk... Ach, wie weet, ooit....toch maar richting de andere provincies...

@ Marlieke: Ik begin vast met aftellen: 10.....

@ Moon......ach meissie!

Meijssen zei ook elk gesprek dat ik om mezelf moest denken, dat hoort ie te doen en dat meent hij ook echt. Maar hij zal je echt niet wijzen dat je minder moet komen hoor! Gewoon gaan zo vaak als jij dat wilt, dan denk je ook aan jezelf. Verder moet je dan gewoon thuis mensen laten helpen en Marco laten rijden enzo..... Dat heb ik ook gedaan. Even geen huishouden, geen auto rijden en geen boodschappen, dat deden we dan soms samen, of mijn moeder nam dat over. En zo had ik genoeg energie om 2 keer per dag bij Mirthe te zijn!

Natuurlijk wil je bij haar zijn, dat snapt die Meijssen ook vast wel en ach, die zie je toch maar 1 keer per week ;)

Vraag anders eens wat de verpleging van dat neusje vindt, als jij je er drukker om maakt dan de arts eraan wil doen, zij kunnen hem nog wel eens overreden.... Evertine en Lia zijn verantwoordelijken toch? Dat zijn wel goede luisteraars!

En Meijssen zeg dat het nog lang gaat duren, ja meid, nog zeker 3 weken en je loopt er al zo lang......dat bedoelt hij vast. Bij ons zei hij elk gesprek dat het nog lang ging duren en voor ons waren het maar 4 weekjes.... Zeg nou zelf, 3 weken is ook nog lang......en zo goed als die dame het doet, dat zal echt niet veel langer zijn! Ik heb daar veel kindjes zien komen en zien gaan en zelfs die waarvan ik dacht dat ie niet met 36 weken weg mocht, mocht gaan met 36,4 geloof ik, dus niet ver er vandaan!

Lucht je hart maar hier hoor, wij bieden de virtuele schouder wel.....enne....misschien een rare suggestie, maar ik vond het prettig dat ik met de moeder van Wiebe (Mirthes buurman in het Meander) kon praten over de ontwikkelingen tussen alle mama's met "op tijd geboren" kinderen, maar die couveusevereniging (daar krijg je volgens mij nog een boekje van als Britt naar huis gaat) vond ik niet aantrekkelijk....dus als je aanspraak wilt.......dan mail je maar!

@ Marlieke, hier is het mmmmm-en in de box over gegaan tot zzzzzzzzzzz-en.....hahaha...

Oh, nou, ik wilde het echt kort houden :oops:

10. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    haha die judy toch, kletskous!
    Ik heb de minimonkey en weet niet precies hoe ik haar daar in moet zetten voor de buikzit.
    Hier is een bouwkavel ook wel duur maar nog wel te betalen. Het duurt nog wel 8 jaar voordat je aan de beurt bent hoor dus kunnen we nog ff sparen.

@ moon, wat vervelend en iedereen denkt het beter te weten, allemaal goed bedoelt maar jij voelt zelf het beste wat je aan kan. Neem idd wel je rust maar als jij 2 keer per dag naar je dochter wil moet je dat gewoon doen.
    Geef idd andere dingen uit handen wat judy al zei.

@ marlieke, gezellig he als ze beginnen te kletsen, femke praat tegen de hond maar ja die zegt niks terug en dan begint ze steeds harder te gillen, maar ja daar praat de hond niet door. hihih ook zo'n maf kind.

11. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    Kletsen deed ie al een hele poos, maar mmm-en doet ie dus sinds gister. En sinds hij heeft ontdekt dat ie dat kan, doet ie het de hele dag.

@Judy, 10.. :)

Hier is het mmm-en ook eventjes gestopt. Ook aan het zzz-en nu. :)

12. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    hahaha hier ook zzzzzzzzzzzzzz-en gelukkig.

13. Hester

Hester Niet meer actief

Moon, toen Laurens in het ziekenhuis lag (was echt heel ziek) was ik daar dag en nacht (sliep bij hem op de kamer, hij had een kamer alleen). Even 's morgens naar huis om nieuwe kleding te halen, douchen en de kat eten te geven en weer terug.

Dat was maar voor 8 dagen hoor, maar toch. Ze vonden daar ook dat ik meer tijd voor mezelf moest nemen (Laurens was toen precies 4 weken oud - en ik maar telkens heen en weer fietsen op die hechtingen, haha!) maar dat deed ik ook lekker niet. Geen moment spijt van gehad.

Doe wat je zelf ka en wil. Ik vond toen ook dat mijn kindje me nodig had en hield 'm lekker uren tegen me aan, zodat hij rustiger kon slapen (ik zag zijn hartslag en ademhaling op de monitoren zakken wanneer ik hem bij me nam). Natuurlijk is jullie situatie ietsje anders, maar doe lekker wat je zelf wilt!

Judy: geef jij Mirthe stukjes brood of geef je haar de korst?

All:Wie gebruikt er Dentinox?

14. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    ik gebruik dentinox.

15. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    Hier ook dentinox!

16. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Shelde: ha meid, weer terug! Waren de Turken lief tegen Nicky?

Viona: dus de kleine meid ziet met 'r stoel alle hoeken van de kamer, hihihi

Lique: sterkte met paps, moeilijk hoor.

Lailae heeft ie een paar mooie poppen uitgekozen? Ik heb bij de kassa van iedereen die voor me was de zegeltjes gebedeld...!

Patje een doorslapertje, proficiat!

Marlieke krampjes? Zusje? of toch broertje? O, o, o, je maakt het spannend voor ons!

Hester surprise's? Manlief weet helemaal niet wat dat is :confused: Oma heeft schoentjes voor 'm gekocht, die zal opa wel vullen met sinterklaas :)

Spijkervrouwtje moe geworden van het babyzwemmen?

Judy hahaha, wat een verhaal zeg, had je nou zo'n grote bak koffie dat je dit vol kon type, of typ je gewoon snel?
    Je hebt Candijtje in ieder geval aangestoken

Moon een GIGA knuffel voor jou

Vandaag kwam er een moeder met haar dochtertje langs op m'n werk. Leuk meisje. Til 'r op. Wat een veertje. Is een jaar ouder dan Deniz. Zegt 'r moeder dat ze 8 kilo is.
    8 kilo
    :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
    Deniz is een jaar jonger en al 9 kilo.
    Zware hersenen zullen we maar zeggen

17. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Dentinox, is dat beter dan Chamodent?

@ Patje, je moet Femke met haar rug tegen jouw buik houden, heupjes op jouw broekriemhoogte, beentjes vouwen en de monkey erom.... In zithouding dus, met de beentjes naar voren! Net zoals wanneer ze bij je op schoot zit. Dan de onderste band onder haar kontje door tot halverwege haar rug en de bovenste band zo dat ze er nog net overheen kan kijken....

Hoop dat je het snapt, want ik ben de handleiding ook kwijt.... Anders doe ik haar er binnenkort even in en maak ik een foto! (oh, misschien weer met de blauwe leeuw, haha...)

@ Hester, inderdaad groot gelijk, dus Moon doen wat jij wilt, want jij voelt je alleen goed als je doet wat jij wilt. Als je dat niet doet, voel jij je ook niet goed!

Ik geef Mirthe geen korstjes....nog niet. Ik merk dat ze al afgunst genoeg heeft tegen iets niet zachts in haar mondje, soms wil ze echt gaan kokken, maar dan opeens heeft ze door dat ze moet kauwen en slikken, haha... Dus ik snij heeeeeele kleine stukjes, met een beetje boter en smeerworst en soms doop ik ze even in de melk, niet alle stukjes hoor een paar in het begin. In plaats van een flesje 180/6 geef ik er 150/5 bij, daar doop ik dan die stukjes in en na het broodje drinkt ze de beker verder leeg....

@ Marlieke: Mirthe doet ook mmmmmm bij het eten! Zo grappig, lepeltje in haar mond en mmmmmmm..... zou ze het echt lekker vinden?
    Enne, bijna 9....

@ Cim: Turken zijn toch altijd lief tegen kleine meisjes?
    Enne, dat kindje was gewoon achterlijk licht! Met een jaar horen ze zo ongeveer rond de 11 kilo te zijn toch?

Mijn kop koffie was koud aan het einde van het verhaal.....tenminste nog 1 slok dan die koud was geworden, maar....ik type inderdaad best snel, gelukkig praat ik langzamer!

Zo, ik ga de herhaling van Hollands Next kijken, lekker 0 IQ programma.....dekentje erbij, op de bank, koppie thee, goede voorbereiding op een dag lang werken morgen!

Oh morgen gaan Rinke en Mirthe wennen op het KDV, ik ben benieuwd!

Doei!

18. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Gaat RINKE wennen op het KDV?
    Ach, is je vakantie nu alweer voorbij, het was toch pas net begonnen?
    Kreeg vandaag de babydoos opgestuurd. Had nooit meer een uitnodiging gehad, en na jullie verhalen heb ik er ook geen moeite meer voor gedaan.
    Nou, 't was ook idd meer lucht hoor.
    Ga ook een dekentje opzoeken, maar dan wel in m'n bedje. Holland's next top model?
    Zijn trouwens zondag naar de film geweest, denk voor het eerst sinds de bevalling. Mannetje was zo gelukkig, hij dacht dat het nooooooit meer ervan zou komen!

19. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Thnx voor jullie lieve woorden.
    Ik reageer morgen even ga nu slapen.

Liefssss

20. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @moon, weltrusten.

@judy, bedankt maar die wist ik nog maar die andere buikzit bedoel ik eigenlijk, dat ze met de buik tegen mijn buik zit. Die lijkt me ook wel lekker, want femke heeft van die lange benen en ik kan die benen zo haast niet meer kwijt in de kangoeroehouding :)
    Er staat wel een plaatje op de site van minimonkey maar geen filmpje.
    Misschien zelf maar even gaan proberen.

Deel Deze Pagina