Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik zag dat ze net de website klaar hebben en er staan weer demo's op. :)
    Komt dus weer helemaal goed met de minimonkey.

En nu ga ik ook een tukkie doen.

2. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    poeh wat kunnen jullie kletsen zeg :D
    hier eindelijk weer rust in de tent we zijn allemaal ziek geweest paps mams en beide kids dus was erg gezellig

Ik gebruik trouwens voor tandjes Lucovit dentalin tandvleesgel van de reformwinkel ......hielp bij mijn eerste echt super

3. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @

Ik heb het er gister avond over gehad met de zuster (marianne)
    En ga proberen om een paar dagen 1x per dag en de andere dagen gewoon 2x.
    En vond ze ook een goed plan.
    Volgens mij heeft meijssen of de zaal arts het over mij gehad want ze kwam meteen met maatschappelijkhulp aan in het gesprek.
    Heb dat ook aangenomen en mar die zei al meteen Ja dat is goed voor haar.
    En is ook zo.. is veel gebeurd en veel tijd om het te verwerken heb ik niet echt gehad.
    Dus ga er wel een paar x heen, tegen een vreemde praten is ook wel weer is lekker.

Hier doen ook andere de dingen thuis.
    M'n moeder haalt altijd de boodschappen voor me en doet het schoonhouden van het huis.
    Ruim het wel elke dag zelf netjes op en even stoffen want wil niet dat ze alles doet.
    Ze zit zelf op dinsdag en woensdag met kleine van 4 maanden.
    En als ik smiddags naar Btje ga gaat altijd of m'n moeder of m'n vader mee zodat ik niet hoef te rijden.

Tuurlijk 3 weken is nog wel lang haha maar ik vind 3maanden lang.
    3 weken dat klinkt als dat het zo is snap je.
    Maar was ook wel beetje overstuur gisteren.

De borst is ook nog elke x een strijd.
    Gebruik nu tepelhoedje dan haalt ze er maar 5cc uit en doet ze weinig er mee.
    En dan geef je haar de fles (4oml) en die drinkt ze zo op.
    Nu hadden ze ingesteld dat ze minder de fles moet krijgen en doen ze het weer door de sonde omdat ze nog zo jong is.
    Snap dat gewoon niet.
    Of je het nu bij 33,5 weken doet of bij 34 weken... het is maar bijna 1 weekje en Britt vind het heerlijk aan de fles.
    Het is iets wat ik nog wel ga aan kaarten.
    Vandaag niet want dan is m'n oma mee en wil niet dat die zich er mee gaat bemoeien.

Couveuse vereniging? Nou dat lijkt mij ook niks hihi.
    Britt haar buurman uit WKZ komt als hij 1200gr is over.
    Hoop dit weekend want kon met zijn mama goed praten.
    We smsen elkaar wel om op de hoogte te blijven van de kids hun ontwikkelingen en mijlpalen.
    Lagen voor dat hun geboren werden bij elkaar op de zaal en zijn op dezelfde dag bevallen :D
    En verder lopen er niet echt mama's rond die praten.
    Kan soms net een hallo vanaf.

Trouwens Goedemorgen!

4. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    Heb nog even op jouw site gekeken....echt een supermooi meisje hoor
    zou indd fijn zijn als dat andere kindje ook weer bij jullie komt
    helpt toch altijd om te praten met iemand die soortgelijke dingen meemaakt

5. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Cimbomlu, ik denk dat het een brusje wordt! :)

6. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    weet je dat ik ook al zenuwachtig ben met hopen voor je :oops:
    Zou toch geweldig zijn!

@ natascha

Dank je!

7. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

ppff ben er echt ff helemaal klaar mee, heb vannacht wel weer 2 uurtjes geslapen. madam was om 00.00 uur alweer wakker, om half 2 flesje gegeven, maar madam wou niet slapen, ja alleen als ze bij mij in mijn armen lag. Als ze sliep en ik legde haar weer in bed was het weer krijsen, gggrrr ja wat doe je dan. Heb haar om 4.00 maar bij me genomen en heb toen nog een uurtje kunnen slapen, om 6.00 begon het feest weer opnieuw en heb er weer een fles in gedaan. Denk je dat ze daarna nog is gaan slapen? #-o echt niet he, alleen maar zeuren en huilen, ze heeft net een klein kwartiertje geslapen........fruithapje erin gedaan en nu maar weer kijken hoe lang ze het volhoudt. Ze is gewoon doodop want ze zit in haar oogjes te wrijven en te gapen, maar ze kan de slaap niet vatten.
    Ik heb net de HA gebeld, vandaag zat ie helemaal vol dus moet er morgen heen. Ik hoop dat ze wel iets beter slaapt vannacht want nog zo'n nacht en ik wordt gillend gek.

Sorry voor mijn geklaag maar ik zit er echt ff doorheen.

En nu zit ze gezellig te kletsen en te gillen in haar wipstoel net alsof ze heerlijk geslapen heeft :( Ik kan nu echt ff niet gezellig tegen haar doen terwijl zij er niks aan kan doen.

8. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Patje, [​IMG]

Ik zal voor je duimen dat Femke je vannacht minimaal 8 uurtjes laat slapen. De kleine meid kan er niets aan doen, maar ik begrijp dat het heel vervelend is. Als ze nog last heeft van haar tandjes kan je er een beetje suiker gedrenkt in jenever op smeren. Vinden ze allemaal lekker. Mijn schoonzus deed dat ook altijd. Hielp heel goed en bijkomend voordeel: de kids sliepen de hele nacht door. Op het cb zouden ze het verbieden, maar ach, mijn neefjes zijn volkomen normale kinderen. Niks geen bijzonders aan te merken ondanks dat ze al heel wat keertjes dat goedje op hun tandvlees gesmeerd hebben gekregen. :)

9. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ patje

Wat vervelend!
    Kan je vanmiddag niet een tukkie doen als zij ook naar bedje is?
    Hoop dat het snel anders gaat anders ben je straks helemaal kapot.

Sterkte en een dikke knuffff

10. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Moon, niet nerveus zijn hoor! Nergens voor nodig. ALs het wel zo is, is het prima en anders, ach, ik zit nog maar in ronde 1 dus...

11. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Pff ben onverwacht thuis vandaag want Isa is ziek :(
    Ze begon vanacht om 3.45 uur met spugen. Het leek alsof ze opeens heel erg verkouden was geworden want haar hele neusje zat dicht en ze had moeite met door haar mondje te ademen. Bijhet spugen kwam er ook telkens flink wat slijm(snot) mee. Echt zielig want ze was tussendoor iedere keer zo moe dat ze wilde slapen maar ze werd steeds wakker vd verstopte neus en vh spugen. Rond 5 uur viel ze in slaap. Ikheb geen oog meer dicht gedaan want ieder kwartier moest ze wel even hoesten of snotteren. Tegen 6 uur begon ze weer over te geven en heb ik haar daarna bij mij in bed gelegd. Ze was toen gelukkig wel heel rustig. Rond 6.15 is ze toen in slaap gevallen. Om 07.30 uur heb ik haar toen wakker gemaakt voor een voeding. Ze had aan aan een kant gedronken en wilde geen 2e borst. Toen ik haar daarna op het aankleedkussen een beetje aan het wassen en aankleden en was kwam er een hele golf melk uit haar mondje en neusje. Daarna was ze opeens weer vrolijk dus dacht dat het ergste voorbij was. Ze heeft ook geen koorts. Weer aangekleed en in de box gelegd. Om 8.00 uur in de Mc gezet om naar het werk te gaan en ik was nog niet bij de auto of de rest vd melk komt eruit. Tot op haar romper was ze nat!
    Dus weer naar binnen uitgekleed en in een romper in een slaapzak met een dekentje in bed gelegd.

Toen kdv maar gebeld om door tegen dat ze niet kwam.Die vertelden nij dat ze dan ws het rotavirus heeft. Schijnt hier nl erg te heersen in de buurt. En dat er dan een grote kans bestaat dat ik hetzelf ook krijg is nl zeer besmettelijk :(
    Daarna de HA gebeld en vd assistent moet ik om 11.00 uur nogmaals bellen om te overleggen hoe het dan gaat. Toen ik belde sliep ze nl weer net maar moet dus contact blijven houden ivm uitdroging.
    Om hal 10 wrd ze weer wakker en hebhaar net een paar min aan 1 kant gevoed. Durf haar nu nog niet goed neer te leggen want ze slikt en boert nog veel dus ben bang dat het er anders weer uitkomt. ze ligt nu dus tegen me aan. En ze is echt ziek want zo rustig als ze nu is is ze nooit.
    nou hoop dat ze snel weer wat beter is want vindt dit zo zielig voo haar!

12. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @marlieke, ik zal het eens proberen vannacht, moet ik alleen wel ff jenever halen :)
    Bedankt voor je hug!

Vanmiddag komt er van slapen ook niet veel want ik moet mijn neefjes knippen en dan gaan we naar de fotograaf om ze op de foto te laten zetten met femke.

@spijkervrouwtje, beterschap voor je kleine meis, geef haar een dikke knuf.

13. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    beterschap voor jouw meissie

mijn zoontje heeft het vorige week gehad .....heeft 3x zn bed vol gespuugd en 1x de box
    en indd errug besmettelijk...want de dagen erna waren mijn vriend en de oudste aan het spugen en maandag werd ik ziek
    en het heerst hier ook ontzettend

hoop dat je het ergste hebt gehad en dat ze weer goed gaat drinken want dat ging hier ook erg slecht

14. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    @patje....lucovit dentalin tandvleesgel van de reform hielp hier altijd supergoed ook bij kiezen

15. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    ik zal het even opschrijven en ook dat maar proberen.
    dank je.

16. babs1980

babs1980 Actief lid

2 nov 2006
    378
    0
    0
    Hoi meiden, ik ben er ook weer ff. Heb wel alles zo'n beetje bijgelezen denk ik.

Moon: inderdaad gewoon lekker doen waar jij je het beste bij voelt hoor meid. Het is jouw kind en jouw lijf, dus jij weet zelf het beste of het gat ja of nee! Wat een schatje is Britt toch! Zou je echt niet zeggen dat ze nog zo klein is, zo wijs al!

Shelde: een lekkere vakantie gehad! Heerlijk zeg! Fijn dat je weer terug bent!

Lique: heel veel stertke met je vader meid!

Viona, haha jouw kleine meid legt heel wat kilometers af dus? Ik ben ook geen voorstander van die loopstoeltjes, maar goed, daar ga ik niks over zeggen. Ieder zn eigen ding zeg ik altijd maar.

Marlieke: spannend meid! We blijven duimen voor je!

Cimbomlu: haha hier heb ik twee totaal verschillende kinderen qua gewicht. Sanne is nu ruim 2,5 en weegt net 12 kilo. En Kevin weegt met 5 maanden 8 kilo! HAha wat een verschil he. Maar goed, Sanne is gewoon een fijn poppetje, tis niet dat ze niks eet, maar er komt gewoon vrij weinig aan.

Patje: jeetje meid, kan me heel goed voorstellen dat je er ver doorheen zit meid! Kevin heeft echt precies hetzelfde. Afgelopen nacht heeft hij geslapen tot 12 uur en toen is hij aan het spoken geweest tot 5 uur. Ben er echt wel honderd keer uitgeweest denk ik. Toen was ik het zo beu (en ook best boos eigenlijk :oops: ) dat ik hem maar bij ons in bed heb genomen. Toen sliep meneer gelijk. AAAAGGHH
    Heel veel stertke meid!

Spijkervrouwtje: heel veel beterschap met je meisje!

Zo verder weet ik het ff niet meer hoor.

Hier gaat het allemaal niet zo heel erg lekker. Omdat Kevin zo slecht slaapt en weer steeds meer gaat huilen kan ik echt totaal niks meer hebben. Jeroen en ik hebben geregeld ruzie. Ik heb er gewoon echt totaal geen zin meer in zo.
    En ook op mn werk is het gewoon *** Ik moet iedere keer als ik kom werken maar uitzoeken waar ik ga zitten, want op mijn plekje hebben ze een nieuwe weggezet toen ik met zwangerschapsverlof was. Echt zo vervelend. Ik werk daar verdorie het langste van allemaal (al bijna 10 jaar) en ik moet mar gewoon uitzoeken hoe of wat. Maar o wee als mn werk niet klaar is. Ik word er echt ******ziek van! Het is dat we het geld har dnodig hebben, maar anders was ik echt al lang weg geweest.
    Af en toe denk ik wel eens, wat heeft het nog voor nut om te leven eigenlijk. Ik weet dat dat een belachelijke gedacht is, want ik heb 2 lieve kids en een lieve man. maar toch.

Sorry voor mijn gezeur weer, maar moest het gewoon ff kwijt.

17. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    jee meis, jij hebt het5 niet veel beter, misschien is het weer zo'n periode waar ze doorheen moeten. Jij ook een dikke knuf en ik weet precies hoe het voelt, mannetje en ik zijn ook erg vaak chaggie tegen elkaar. Soms denk ik; en dan willen we nog een beeb........ppff nu ff echt niet aan denken hoor.

Het slapen nu overdag wil ook voor geen meter, na een kwartiertje is ze weer wakker.
    Ik ga maar ff met de wagen en de hond op pad, misschien wil ze dan wel weer ff slapen.

18. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Marlieke, mijn duimen draaien! Via internet zijn er goedkope tests. Clearview is heel goed en niet zo duur (is een variant van clearblue). bij zwangerschapstesten.nl hebben ze die. Hier is het sinds gisteren ook alleen maar MMMMMM (en 1x mma mma :D)

Hester, wij doen niet aan sinterklaas. Heb wel 3 chocoladeletters gekocht.

Patje, wel lekker een werkster! Is inderdaad een beetje raar als jij dan 'niks' doet. Heb ik ook als m'n vader de tuin komt doen. En wat balen dat Femke weer zo'n slechte nacht heeft gehad! En jij natuurlijk! Hopelijk slaapt ze vanmiddag een poosje, kan jij misschien ook nog even gaan liggen!

Moon, is toch begrijpelijk dat je bij je meisje wilt zijn! Het lijkt mij ook heel moeilijk om thuis te zitten, wetende dat zij daar ligt! Gewoon doen waar jij je het beste bij voelt en af en toe lekker rust nemen! Ik hoop dat Britt's buurmannetje snel komt, kan je lekker met z'n moeder bijkletsen! Is toch wel belangrijk, dat je iemand hebt waar je goed mee kan praten, zeker in zo'n situatie!

Judy, al aan het brood! Is toch leuk wat ze steeds extra gaan (mogen) eten enzo! En hier is het hummm bij het eten, alsof ze 'hap' na wil doen

Patje, 8 jaar wachten op een bouwkavel, jee. Hoeveel betaal je ongeveer per m2? Wij hebben ons al een tijd geleden ongeschreven... bijna 8 jaar geleden volgens mij, haha. Hier duurt het dus ook zo lang En die grond komt in de komende 3 jaar vrij... Nu is het hopen dat ik een baan vind, want alleen op het salris van m'n man kunnen we geen huis bouwen.

Cimbomlu, ja de Turken waren erg lief! En maar staan klappen naar d'r. Hihi.

Hier geen Dentinox, maar Chamodent, werd me aangeraden dat het veel makkelijker was dan steeds aan te moeten stippen.

Spijkervrouwtje, aaah, wat zielig! Bterschap voor Isa, hopelijk is ze snel weer beter!

Babs, wat vervelend dat het allemaal niet lekker gaat! Vooral ook als je zo weinig slaap hebt, kan je niks meer hebben en is alles al snel te veel. Kan je op je werk niet met iemand praten over je werkplek? Want je moet wel gewoon plezier hebben in je werk toch?! Dikke knuffel voor jou!

Ondertussen ben ik vreselijk verkouden geworden. M'n man was het op vakantie al en bij mij begon het gisteren. Keelpijn... dus dan weet ik het al. Zit nu helemaal vol en nog steeds last van m'n keel. Als het maar weer geen keelontsteking wordt (vorig jaar rond deze tijd liep ik ook met een keelontsteing, wat uitliep in een abces omdat ik van een arts in opleiding geen antibiotica kreeg vanwege de zwangerschap)
    Nicky ligt ondertussen weer lekker te slapen. Ik denk dat ze het nog wel even volhoud, ze was zo moe! Ze heeft zich vanmorgen van rug naar buik gerold zonder hulp van mama. :D Knappe meid!
    Hebben jullie kids ook van die dikke oogjes als ze moe zijn? Nicky krijgt dan echt soort van de walletjes onder haar ogen.

19. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @shelde, hopelijk valt het dit jaar mee!

ppff, hier is weer een madam die weer niet wil slapen, heb nu de radio aangezet en als ze over een kwartier nog niet stil is ga ik er wel naar toe.
    Net was ze in de wagen heerlijk stil en loom, en als ik haar in bed leg begint ze weer te krijsen, snap er niks van.
    Heb er maar ff een zetpil ingedaan want ik weet het ook niet meer.
    De dentalin hadden ze hier niet, waar haal je die chamodent? Zijn dat druppels?

20. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Spijkervrouwtje en Natascha, hier ook al 1 die af en toe spuugt en een verstopte neus heeft...
    Maar hij is wel vrolijk en eet/drinkt ook net als anders.

Deel Deze Pagina