Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Jeeeeeeeeeeeee Marlieke wat een goed nieuws!

Alvast een heel voorzichtige gefeliciteerd hoor! Hoelang moet je nog wachten voor je kan testen? Kriebelt het niet om nu al vast te gaan testen!

Jee en zo snel joh, echt super!

2. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Candijtje, ik houd die 10% heel goed in mijn achterhoofd. Tenslotte kan een lichaam je goed bedonderen! Maar nog 1 weekje en dan kan ik testen. En ja, zou wel supersnel zijn, zeker voor mij!

3. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente

Marciano in de kinderstoel.

p.s. Let niet op de rotzooi. Had geen puf om ook maar een poot uit te steken vandaag. *gaap*

4. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Eerst even: Marlieke, zou het dan toch echt!?!?!? IK blijf duimen! Dat zou toch wat zijn zeg, ronde 1 en raak, na zo'n lange tijd voordat je zwanger was van Marciano! Zoooo.......

@ All....hier een spugende Mirthe. Om kwart voor vier werd ze volgens mijn moeder lijkbleek en kotste alle melk die ze een paar uur daarvoor had gehad uit! Om half vijf dacht mijn moeder, nou ja, dan maar nog een flesje proberen, maar dat wilde ze niet, dus mijn moeder een potje warmgemaakt. Met veel smaak en hmmm werd het opgegeten, maar nog geen vijf minuten er na kwam alles er weer uit.

Wij net om kwart voor zeven de papfles, nou met smaak en veel hmmm opgegeten en een minuut later weer alles eruit!

Ze is niet sloom, niet chagrijnig, lacht veel en alleen een beetje witjes. Mariëlle, had Isa dat ook?
    Dat ze gewoon vrolijk was?
    Ik snap verder niet wat er zou moeten zijn. Als ze nou hangerig en koortsig was, maar het is alleen het niet binnenhouden van voeding! NU ligt ze in bed, zonder huilen viel ze in slaap, raar hoor....

5. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    IIIIIEEEEKS!
    duim duim duim voor de overige 10%!

Spijkervrouwtje: 't was dus besmettelijk. Beterschap!

Babs: nog meer zieken, beterschap meid!

Lailae: welke poppen heeft Gui gekozen?

Judy: ja, het is echt besmettelijk, zelfs via internet. Da's met recht een virus. Beterschap!

Moon: heb je hier nou ook baby-tv of was dat alleen in het vorige ziekenhuis?

Patje: goed, hoor, je sportieve plicht. Heb je Femke al een tennisbal kado gedaan. Onee, je vond handbal leuker voor haar, en die bal is een beetje groot, hihihi.

Hier een beetje wisselend schema. Bij opa en oma slaapt Deniz meestal tot een uur of 8, thuis haalt ie dat niet, dan is het eerder (mama plagen?!?). Bij oma slaapt ie meestal heel veel overdag, dan staat ie lekker in de tuin in z'n kinderwagen (alleen niet als het regent of mistig is, maar verder maakt het hem niet uit!). Hier slaapt ie alleen hazeslaapjes.
    Hij krijgt de ene keer 4 flessen, de andere keer roept ie dat ie er 5 wil.
    Poepen doet ie ook alleen bij oma, 't is te gek voor woorden, maar daar is het altijd raak. Thuis gaan de Natusan billendoekjes in geen eeuwigheid op.
    Hij krijgt 1 of 2x per dag een groente en/of fruithap. 's Avonds om een uur of half 8 ligt ie alweer te ronken, dat doet ie zowel bij oma als hier.
    Gelukkig...

Prettig weekend!

6. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Allereerst:
    Marlieke:
    Wauw!! Wat geweldig zou dat zijn zeg!! . Niet de neiging om nu al te testen??
    Mooie foto trouwens van Marciano en eh....welke rotzooi?

Voor alle zieken onder ons:
    Beterschap. Hoop dat jullie snel weer de oude zijn!
    Judy: gaat het al wat beter met Mirthe?
    En Spijkervrouwtje: hoest met jou en Isa?
    Babs: ook voor jou beterschap. En hoezo zijn ze je aan het wegpesten? Waarom?

Patje: Oh, wat fijn dat Femke weer wat beter slaapt. Geeft me hoop, haha....

Bedankt voor jullie reacties
    Conclusie is eigenlijk dat niemand dus meer een 'late' fles geeft, hmmm.
    Gisteravond hebben we Britt om 21.00 de fles gegeven en.... weer eens ingebakerd! Ze sliep door tot 4.00! (Nog geen pretje, maar al beter dan de afgelopen weken).
    Toen bedacht ik me vandaag ineens:
    Zat er geen leeftijdsgrens aan inbakeren?
    Wie weet dit nog?
    En wie bakert zijn kleintje nog in?

Ik doe werkelijk alles om ervoor te zorgen dat Britt weer goed slaapt. Niet alleen voor mezelf, maar in de eerste plaats voor haar. Heb het idee dat het niet goed kan zijn dat ze zo weinig slaapt.
    Kan dit 'probleem' trouwens ook nergens in de boeken of op internet vinden. Overal staat dat het, als je het zo en zo doet, maar een paar dagen duurt en dat het dan beter moet gaan. Raar....

Nou ja, ik word in ieder geval maandag weer gebeld door het consultatieburo hoe het gaat. En gaat het nog niet goed, dan komt er iemand langs, dus das wel fijn.

Britt is verder wel heel vrolijk, overdag en 's nachts ook, hihi.
    Het is echt zo'n lachebekkie; lacht altijd en naar iedereen. En ik smelt iedere keer weer.
    En ze wordt zo groot....
    Twee vriendinnen van mij heben net een baby gekregen en Britt is echt een megababy bij hun vergeleken. Ik kan me, als ik die kleintjes vastheb, ook niet meer voorstellen dat Britt zo klein is geweest. Mijn vriend wel; die herinnerde het zich door het gewicht.
    En hoewel ze wel wat langer zo klein had mogen blijven (was leuk), vind ik deze leeftijd eigenlijk wel leuker hoor. Ze kan al zoveel en ontwikkelt zich zo snel, dat ik iedere keer weer verbaasd ben wat ze nu weer kan.
    Er is meer interactie en dat vind ik echt geweldig.
    (En zo zal ik over een half jaar waarschijnlijk zeggen dat die leeftijd weer geweldig is, hihi).

Maar goed, ik ga zo maar slapen.

Weltrusten en tot gauw

7. Marlieke: spannend!

Cimbomlu: hij heeft shanti, mowgli, ka en louis uitgekozen maar er waren geen andere meer. Maar hij speelt er weer leuk mee! Hij is hartstikke blij, thx nogmaals

Inbakeren: mag totdat ze gaan omdraaien officieel volgens mij. Daarom ben ik er mee gestopt. Maar dat is advies. Mijn buurvrouw kwam met het inbakeren zij is verpleegkundige bij cb maar zij heeft haar zoon t/m 1 1/2 jaar ingebakerd want het ging echt niet zonder.

Ik heb echt geluk dat het nu lukte met de papfles. Eerst zo geprobeerd lukte niet toen iedere keer 1 arm eruit afgewisseld en vorige week zonder met papfles en ze doet het gewoon!

Ik heb ff wat opgezocht:

Het meest recente advies is om het inbakeren voor de leeftijd van 6 maanden weer af te bouwen.
    Bij kinderen ouder dan 6 maanden wordt het risico dat ze – ingebakerd en al – naar de buik draaien steeds groter en daarmee ook het risico ten aanzien van wiegendood.
    Is je kindje bijna 6 maanden en lukt het hem niet om zonder de doeken te slapen, raad ik je aan om contact op te nemen met een deskundige. Dit om te overleggen of het ‘maximale rendement’ uit de doeken is gehaald en door te nemen waarom het afwennen van de doeken niet lukt

Gui is trouwens errug druk is ook spannend want Sinterklaas is morgen in het land!

Gisteren naar speelgoedparty geweest bij mijn schoonzus van haar webwinkel Barbapapa spullen en woody. Leuke puzzel gekocht ( hout) v Joya en tuimeltuitbeker van barbapapa en ene bromtol. Dat is toch echt wel jeugdsentiment!

8. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    ooo, Barbapappa! Ik wil die ook. Al is het idd maar voor het jeugdsentiment! :)

9. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ marlieke

Wat maak je het spannend!

@ cim

Nee hier niet :( helaas.

Vond het niet veel hoor gisteren.
    Toen ik haar zag gister avond kon ik het nog net droog houden.
    Zo had ik haar gemist hihi.
    Maar aan de ene kant vond ik het wel lekker even geen gehaast en lekker beetje opruimen en aan de andere kant vond ik het niks ;)

10. babs1980

babs1980 Actief lid

2 nov 2006
    378
    0
    0
    Marlieke: SPANNEND MEID! Mijn duimen draaien overuren hoor!

Ik weet nier meer wie het vroeg van dat wegpesten op mn werk. Een collega en ik hebben via via gehoord dat er per 1 jan. weer een nieuwe werkneemster begint. (de baas vind het niet nodig dit te vertellen blijkbaar) en omdat we nu eigenlijk al plek tekort hebben (ik moet het vaak maar uitzoeken waar ik ga zitten omdat mijn plekje dan bezet is) denk ik dat ze mij liever kwijt zijn. Alvast, 2 van de 3 bazen dan.De andere zou he liefst alleen mij houden en de rest buiten schoppen.
    Maar goed ik laat me niet wegpesten hoor, en ga ook zeker niet zelf weg. Dan moeten ze toch eerst met een hele grote berg geld komen hoor!

Kevin heeft een week of 3 geleden ook een dag gehad dat werkelijk alles r weer uit kwam. Hij heeft toen heel veel geslapen die dag en nacht, en de volgende dag was het weer over. Joost mag weten wat dat was, maar goed. Ik hoop dat het bij jullie kids ook snel weer over is hoor!

Ik ben gelukkig weer een heel eind opgeknapt. Hb gistermiddag nog lekker een tukkie gedaan, en daar knapte ik toch wel van op!

Vanavond lekker uit eten met heel de familie (opa wordt 85 vandaag) Kevin gaat lekker logeren bij mijn pa en ma.
    En morgen wordt Kevin gedoopt.Een heel weekend feest dus!

Fijn weekend allemaaal!

11. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hpi Meiden
    Gelukkig voel ik me vandaag weer stukken beter. Helaas is hubbie wel ook ziek geworden maar die heeft het ergste ook al weer achter de rug. Isa heeft gisteren nog wel 2 x gespuugd (dus kwam ze vanacht ooknog 2 x voor een voeding) Maar goed vandaag gaat het al een stuk beter en straks had ze al 170 cc op en lijkt ze zich weer een beetje aan haar eet en slaaprimte te gaan houden. Dus hopelijk zijn we morgen allemaal weer de oude.

Judith inderdaad: Isa was ook tussendoor geregeld vrolijk, en lachen maar verder wel wat stiller dan normaal en vaak na het spugen gewoon zonder huilen in bed in slaap gevallen :rolleyes: Dus denk dat Mirthe meteen ook al op het KDV een virusje opgelopen heeft. Fijn he dat KDV....
    En jullie zelf dus heel goed handen wassen na het spugen en alles goed uitwasen want anders komen jullie net als ons een paar dagen in bed te liggen ;)

Marlieke wat gaaf! Nou ik duim voor je dat het al raak mag zijn hoor.
    Ik zit eigenlijk nog op mijn eisprong te wachten, was vorige cyclus ook pas na 4 weken (en met 5 weken ongi :( ) dus als het mee zit hebben we nog een kansje deze ronde, ongi is nu nl 2,5 week geleden....... (tja dan moet alleen hubbie zich wel wat beter voelen :rolleyes: )

Shanna Hier inderdaad ook nog maar 4 voedingen en geen later voeding meer (behalve nu dan omdat ze ziek was) Ik hoop dat Britt ook snel een lekker slaap/eetritme te pakken krijgt en niet alleen voor Britt maar ook voor jullie!
    En ik herken dat wel wat je zegt over die verschillende leeftijden bij babies. Toen Isa net geboren was, was ik zo blij dat ze nog zo lekker klein was, echt baby. Als ik dan een baby van 10 weken zag vond ik die al enorm, en tja moet je nu eens zien... al weer bijna een half jaar. En ja vindt dit eigenlijk ook wel fijner, meer interactie inderdaad en het gaat ook allemaal super.

Babs op je strepen gaan staan hoor en je inderdaad niet weg laten pesten! En eet ze vanavond. Wij hadden eigenlijke en tappas avondje bij vrienden maar heb die vanmorgen maar afgebeld :cry:

Lailea fijn dat bij jou het stoppen met inbakeren wel zo goed ging!

Moon nog een paar weekjes end an heb je haar lekker thuis! Kun je er zo vaak heen als je wilt :D

12. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    He meiden,
    Hier ben ik weer even..... Zie dat het hier spannend is voor Marlieke.... Verder nog niet zoveel gelezen.
    Hier gaat het naar omstandigheden redelijk. We gaan in januari (als we genoeg geld hebben gespaard) echt officieel scheiden. Gelukkig hoeft dit geen ingewikkelde procedure te worden, want we zijn het over alle punten eens, w.b. opvoeding, inboedelverdeling, financien. Dus dat gaat goed komen. Als het goed is, duurt het dan een week of 6 voordat we echt gescheiden zijn.
    Woensdag belde een oudcollega mij op. Zij had via via gehoord dat wij uit elkaar zouden gaan en zij had een hele inboedel voor me. Zij heeft dus alles aan mij gegeven. Een salontafel, een tvkast, een dressior en een bijzettafeltje. Allemaal van mexicaans grenen. Het ziet er echt heel goed uit. Ik ben er zo blij mee. Ik krijg ook haar computerkast nog, maar die had ze zelf nog even nodig. Lief he? En een bank krijg ik van m'n ouders. Die hadden nog een twee- en een driezits staan, die er nog perfect uitzien. Dus ik hoef heel weinig zelf te kopen. Echt fijn dat je omgeving meteen zo mee gaat denken in zo'n situatie.
    Nou, ik ga Finn zo maar eens een fles geven, want we moeten zo naar de intoch van Sinterklaas....
    Doeiiiii.
    xxx Linda

13. Babs: Gefeliciteerd en veel plezier met de doop

Spijkervrouwtje: zou toch wel leuk zijn straks tegelijk met Marlieke zwanger zijn

Linnepin: wat fijn dat je zoveel krijgt!

Wij zijn al ff naar de intocht geweest.
    Na de voetbal van gui daarheen toen papa wegbrengen naar de voetbal nu ff relaxen, straks verjaardag met broodjes daarna kids wegbrengen naar opa &oma en vanavond een housewarming van een vriend.

Dus best druk en morgen gaan we proberen de 4 kleinkinderen leuk op foto te zetten voor canvasdoek v 39 jarig huwelijk v opa en oma
    Is trouwens een leuke actie van Honig soepen

Hier 2 kiekjes:

14. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Zo, goedemiddag allemaal!

Hier weer beter nieuws... Mirthe is gister dus zonder morrel gaan slapen na twee flessen en een groentehap te hebben uitgekotst. Wij hadden voor de zekerheid maar een extra fles klaargemaakt zo van....die wordt vast wakker van de honger vannacht...

We hebben om 22 uur nog even wat thee proberen te geven, maar ze sliep zo vast dat toen ze eenmaal wakker was, ze echt geen zin had te drinken en liever gewoon weer ging slapen....

En vanmorgen om half 8 werd ze weer lachend wakker, houdt nu alles weer gewoon binnen, alleen heeft ze verhoging (37,7...) en ietsjes dunnere ontlasting....maar verder lijkt alles in orde, raar hoor!

We zijn daarom maar niet wezen zwemmen vanmorgen, zou toch weer met die enorme groep zijn, geen zin in! Vanavond gaat Mirthe al naar mijn ouders, waar ze blijft slapen, dus ik vond het wel even genoeg drukte voor vandaag....

@ Shanna, wij zijn bakeren gaan afbouwen toen Mirthe 5 maanden was, om inderdaad uit de baker te zijn zodra ze zou gaan draaien.... Nu blijkt dat ze niet over die arm heen komt en dus niet draait, maar ja, eerlijk gezegd was ze zo gewend aan "los" slapen.... Succes ermee!

En je hebt gelijk, zo klein dat ze geweest zijn, niet in te denken! Als ik de foto's van Mirthe met 1700 gram en 40 centimeter zie.... En nu 70 centimeter en 9 kilo, hahaha.....
    Die interactie vind ik ook zo leuk, Mirthe kan echt met ons dollen, superleuk! Ach, straks als ze gaan praten dan, dat wordt vast ook een feestje!

@Barbara: wat voor werk deed je ook alweer? Je hebt groot gelijk dat jij je niet laat wegpesten, zeker als de werksfeer met je collega's nog werkbaar is, zou ik lekker blijven zitten! Kom maar op met de royale oprotpremie als het dan echt moet! Haha...maar serieus, bazen doen tegenwoordig ook maar, omgaan met personeel alsof het een nest jonge hondjes is. Deze houden we, deze wordt te groot, die moet weg, deze blaft teveel, deze is lief....aaahhh....zucht...

@ Laila, Barbapapa, wauw!
    Nog met Gui naar Sinterklaas wezen kijken?

@ Moon, dubbel hè..... Nog twee/drie weekjes en je hebt die kleine full time thuis! Maar tot die tijd is het nog zwaar! Ik vind je geweldig hoor, zo lang, ik vond die 4 weken al oneindig.......respect!

@ Mariëlle, Fijn dat het weer wat beter gaat met Isa en jouzelf...nu je man nog...... Eén zieke familie, bah, lijkt me niets, ga gelijk mijn handjes wassen, hahaha....

@ Linda, pffff, heavy stuff meid. Gelukkig zijn jullie het overal mee eens, een scheiding is al vreselijk, laat staan als er nog van alles uitgevochten moet worden!
    Fijn dat je de inboedel in ieder geval al hebt! En een huis? Hoe ga je dat doen dan?
    Sterkte er mee....

Zo, nu ga ik de was doen, kwam erachter dat ALLE doekjes in de was zitten....en ik heb er veel! Jeetje zeg....
    Dus uit die luie bank, op naar zolder de wasmachine vol stoppen!

En Marlieke: NOG 6! Joehoe, we gaan op naar die 90%!

15. Oh ja trouwens de bromtol was niet van barbapapa, maar daar hebben ze wel van alles van. ( mijn zwager en schhonzus)
    Mocht je het leuk vinden om een kijkje te nemen:
    www.vanallesvan.nl

16. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Lailae, mooie foto's!

@Spijkervrouwtje, wens je hubbie maar beterschap!

@Judy, ja op naar de 90%! Maar er blijft natuurlijk altijd nog die 10%... Ik moet wel nuchter blijven natuurlijk!

@Linnepin, meid, het gaat allemaal goed komen!

17. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ik weet het, maar ondanks dat je er nuchter onder wilt blijven, zal de teleurstelling bij de 10 net zo groot zijn als je al uitgaat van de 90 als van de 10...want stiekem.....
    Dus waarom niet gewoon even lekker genieten van het idee dat je zwanger zou kunnen zijn....liever positief denken dan.....

18. Oh wat lekker dat Mirthe heeft doorgeslapen en nu alles weer binnenhoud.
    Joya heeft wel af en toen verhoging maar verder niets.
    Ja wij zijn naar Sinterklaas gaan kijken kijk maar naar de foto's boven jou bericht!

Mijn baan staat trouwens ook op de tocht.
    Ze gaan centraliseren omdat wij gekocht zijn. Er zou niet veranderen toen dacht ik al dat heb ik eerder meegemaakt en dat heeft wel veranderingen met zich mee gebracht en 2 reorganisaties en faillissement.
    Eerst de naam veranderen en nu gaan ze dus verhuizen in 2008 waarschijnlijk naar Amsterdam en dat is geen pretje vanuit Zoetermeer.
    Maar ik zie het wel...

19. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    GEDRAAID!
    meneer lag al zo te oefenen de laatste tijd, en kon gewoon kwaad worden als hij niet kon draaien. Maar zonet lukte het.
    Hij moet alleen nog even leren dat ie z'n arm omhoog legt, anders ligt ie erop nadat ie gedraaid is, en dat ligt niet lekker, hihihi

Deel Deze Pagina