Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Heb net eindelijk weer alles bijgelezen. Hubbie en ik hebben vandaag een pyama dag. We hebben vanmorgen wel netjes Kayleigh in badje gedaan, maar zelf zitten we nog allebei in ons pyama :oops: . Heerlijk zeg zo'n rustig dagje. Even bijkomen. Kayleigh was vanmorgen na haar voeding van 04.00 uur namelijk niet in slaap te krijgen :( .

Het is eerlijk gezegd wel een beetje teveel geworden om overal op te kunnen reageren, sorry.

Ik zie wel schitterende foto's voorbij komen *smelt* echt zo schattig.
    @ Judy, je kan op die foto waarop Mirthe op de bank zit wel heeel goed zien hoe klein ze is. Net een popje.

Even een paar reacties van wat er als laatste geschreven is...

Net als Ky vond ik vroeger ook altijd dat baby'tjes op elkaar lijken. Maar ik zie nu toch wel goed de verschillen van de juni-beebjes hoor.

@ Spijkervrouwtje en Chiesa, wij hebben ook wel weer zin, maar ik durf het nog niet aan. Ik wil toch eerst wachten totdat ik niet meer vloei.

@ Spijkervrouwtje, daarom durf ik voorlopig ook nog niet naar de sauna. Ook daar hebben we enorm zin in, maar ben nog veel te bang dat alles nog niet voldoende geheeld is en dat ik een bacterie oid oploop. Vind het ook nog niet hygienisch. Zal nog ff geduld moeten hebben.
    Gelukkig hou ik niet van alcohol, dus dat rosé-tje kan ik goed missen.

@ Lique, Kayleigh heeft geen uitslag bij haar billetjes enzo, maar net als Lara een paar pukkeltjes in haar gezichtje. Dat schijnt idd vaker voor te komen bij baby's ivm de vette moedermelk.
    Zij trapt ook de dekentjes van zich af, maar we laten haar wel op haar ruggetje slapen, ondanks dat ze liever op haar buik/zij slaapt

@ Sandra, sterkte met je tepelkloven. Erg vervelend voor je

@ Sally, wat fijn dat het nu wat beter gaat met Devano. Lijkt mij een hele opluchting voor je. (maar niet aan jezelf twijfelen hoor. Je bent echt wel een goede moeder)

Ikke!, volgens mij heeft dat met het toeschietreflex te maken. Ik voel het ook wel eens bij beide tepels als ik alleen al denk "is het nu tijd om voeding te geven"

Hihi, ik kijk ook steeds om mij heen of ik jou en Chanelle zie.
    Anders moeten we gewoon een keertje afspreken?

2. Niet meer actief

Ik heb al een paar keer een klein glaasje rode wijn gedronken... Daar doe ik dan de hele avond mee. Hihi, de eerste keer werd ik helemaal giegelig ervan.

3. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik bedoel eigenlijk alleen de houdeingen maar verder niet. Als ik zo naar die slaaphoudingen van ze kijk etc.

Die foto van lara na het badje... Hmm ze is echt niet de enige hoor. Siënna kan er ook echt wat van!

Die mirthe is trouwens al een geboren fotogenie zeg. Wat een drollie! :D

Hmm judith, jij hebt dus na 6 weken het weer voor het eerst gedaan en daarna niet meer hihi. Kan me best voorstellen dat je bang bent om weer (en snel) zwanger te raken.
    Ik heb er bijna 2 jaar over gedaan dus ik ben daar niet zo bang voor maar je weet maar nooit he en poehee ik moet er niet aan denken om ook snel zwanger te raken want ik wil toch echt eerst van Siënna genieten.
    Toch ook knap dat je het zo lang vol kan houden om het niet te doen ;)

Spijkervrouw, ik weet het ik moet het doen om er zelf achter te komen maar is 3 weken niet te vroeg denk je/jullie allemaal?
    Ik ben in staat om het gelijk vanavond te doen haha :oops:

Ik heb gehoord dat je best een glaasje alcohol mag drinken. Dan is het t beste om dat te doen direct na de voeding die je gegeven hebt want dan is het bijn de volgende voeding zo goed als weg voor de baby.
    Zelf drink ik sowieso geen alcohol, dus geen last van.

Wat betreft een sigaret... Ik ben al meer dan 2 jaar gestopt maar toen mijn vader op sterven lag heb ik me toch weer aan die gifstokjes vergrepen. Het begon met het aansteken voor anderen en toen ook nog de laatste trekjes etc. Dit heb ik zo´n 4 weken gedaan die stomme ik! :(
    Maar op de dag dat Siënna geboren werd geen een keer meer aan gedacht. Het is gelukkig weer voorbij! :D

4. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Gaan we zeker doen!

Bij Prenatal gekocht! Niet eens zo duur, 15 euro geloof ik.... Mirthe zit er nu nog niet echt stabiel in, zakt steeds een klein beetje onderuit, maar het wordt steeds leuker natuurlijk, want dan kan ze straks ook een beetje spartelen enzo....en ik heb mijn handen vrij om mee te spelen!

Iedere keer als ik even ben weggeweest heeft Rinke wel weer zo'n grap met haar uitgehaald! Vorige week had ie Mirthe in de vensterbank gelegd (wij hebben zo'n brede zit vensterbank met kussens), lag ze heerlijk te slapen! Grapjas is het....

Als je direct na een voeding een glaasje neemt, moet kunnen! Alleen kan het zijn dat Isa je melk niet zo lekker vindt.... Ik deed ook nog wel eens een voeding afkolven, dan lekker aan de wijn en de kolfsessie erna gooide ik dan weg....maar ja, dan moet je wel een lekkere productie en een goed kolfapparaat hebben denk ik...

Haha, Ky, wij zijn 16 juni, op onze trouwdag, uit eten geweest... Heerlijk viergangen diner, met bij elke gang een wijn-suggestie... Vooraf een apperitief.. Ik had al wel eens een wijntje gedronken, maar niet meer dan nipt twee glaasjes! Bij de tweede gang, dus tijdens het derde drankje dacht ik het einde van de avond niet meer te halen! Gelukkig was het eten zo goed, dat het allemaal goed viel en ik alle gangen door kon drinken! Maar het was wel weer ff wennen!

Neee, na 8 weken, dus nu bijna 4 weken niet.... Maar dat komt ook een beetje doordat we 's avonds als een blok in slaap vallen, hahaha.... In eerste instantie was ik zo bang door het verhaal van Annemarie en Benthe, maar ja....daar weten we nu wel genoeg van....;)
    We moeten gewoon weer even tijd vinden zeg maar...we hebben natuurlijk de eerste vier weken in een roes geleefd, het is lastig om daar rustig uit te komen, mentaal gezien! Komt vanzelf wel weer!

Als Mirthe nou eens wat langer door gaat slapen, zeg maar rond 9 uur laatste voeding en dan tot de volgende ochtend......dat zou wel een leuk effect kunnen hebben, hahaha.... Want zeg nou eens...waar haal je de zin vandaag even tussen de voedingen door......ik ben kapot als we haar om elf uur/half twaalf uiteindelijk in bed leggen en dan hebben geeneens een nachtvoeding meer....

Ooohh, maar of je nou 9 maanden of 5 jaar niet rookt....als ik in een cafeetje zit met een biertje en ik zie iemand anders een sigaretje opsteken denk ik ook nog wel eens....zucht, wat lekker! Of in een restaurant na het eten, hmmmm, dat was ook altijd lekker!
    Mijn moeder is nu 7 jaar gestopt, heeft daar ook nog steeds last van...ken mensen die al 20 jaar niet roken en datzelfde zeggen... Dus dat zal je nooit kwijtraken denk ik, hoort er gewoon bij!
    Ik zou zeggen, zonde van de 9 maanden die je niet gerookt hebt enne, van de centjes kan je mooie nieuwe meubeltjes kopen in Suriname! Wij hebben, nadat we stopten, berekend wat we bespaarden...goed, we zien er niets meer van terug, maar dat was op jaarbasis toch een behoorlijk leuke vakantie! haha...

@ All: Hebben jullie beebsjes ook rode stipjes in het gezicht? Mirthe heeft er in drie dagen nu vier of vijf, heel raar. Worden er ook niet meer, maar ook niet minder... Heb al gezocht naar oorzaken, maar waterpokken kan niet, dan zouden er al meer moeten zijn....en al die andere kinderziektes gaan gepaard met koorts en dat is het ook niet...
    Gelukkig moeten we over een weekje naar het cb, als het niet erger wordt, hoor ik het daar wel, anders de ha maar eens bellen...

5. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Judith, was effe vergeten dat het voor jullie nog effe anders zat toen myrthe geboren werd.

Ik ben ook kapot hoor als ik Siënna naar bed breng ´s avonds maar toch bekroop me gisteren het gevoel om weer eens lekker van bil te gaan...
    Heb het er ook nog met mn vriedin over gehad en die vertelde dat het ook kwam omdat ze zich gewoon weer effe vrouw wilde voelen..

doeii

6. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    geeft niet Chiesa, wij hebben die tijd inmiddels wel een beetje achter de rug...

Dit weekend het fotoboek afgemaakt, kan me bijna niet meer voorstellen dat Mirthe zo klein was en hoe indrukwekkend het allemaal was, als ik de foto's dan weer zie, jeetje...

Maar het is niet zo zeer de zin hoor! Die heb ik wel....dat is nu juist zo frustrerend...... Maar dat gaat wel goed komen! Voel het aan mijn..........tja, waaraan, nou ja, het hangt in de lucht, haha...

Maar ff terug, als ik jou was zou ik nog even wachten. Ze zeggen zes weken, wegens kans op infectie! Dus kijk goed uit, want het is beter om even te wachten dan dat je verder van huis bent door die infectie, meer pijn enzo kan je vast niet gebruiken daar beneden! De wond van de bevalling moet nog helen. Ik vloeide naar vier weken niet meer, dacht ik, maar een paar dagen later begon het gewoon weer, die wond geneest minder snel dan wij hopen!

7. hier wat reactie uit mijn hoofd dus zullen niet veel zijn met mijn geheugen

geweldige foto's!
    Ik zal het ook ff proberen

alcohol tja als er een feestje is of bbq zal ik ook wel weer een rose'tje lusten. Maar ik weet dat het evt direct na een voeding kan/mag

Roken, ik heb ook wel weer trek. Maar ik kan me nog inhouden ik ben bang totdat ik bv geef en daar ga ik mee afbouwen. Als ik ga lijnen zal ik wel weer en sigaretje nodig hebben. Maar ik ben na de zwangerschap en bv van gui ook weer parttime begonnen nooit meer zoveel als daarvoor. Scheelt wij roken niet meer binnen, en op je werk kan je ookniet achter je werkplek maar zomers rook je dan wet meer omdat je dan buiten zit.

Sex, tja geen fut en tijd en ze ligt naast ons in de wieg en je hoort alle geluidjes. En ik weet nog van de vorige x dat de 1e x niet zo geweldig was. droog en pijnlijk ik kreeg al advioes van vk glijmiddel te gebruiken

De tijd gaat toch wel snel woensdag is ze alweer 4 weken.

Ik kan niet lang zitten dat doet dus echt pijn. Dus toch nog wel verstandig 's middags te gaan liggen/slapen.
    Slapen jullie ook nog 's middags?
    Ik ben echt zooooo moeeee
    Hoe lang duren eigenlijk de kraamweken?
    Deze week hebben we weer bijna elke dag visite.

8. hoe moest dat nou met photobucket?

9. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    daar op plaatsen.. en dan de img code hier plakken! ;)

10. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Als jij dat wil, dan moet je het gewoon doen! ;) Anders ontwikkel je misschien wel een angst die helemaal niet nodig is.
    Wij hebben het ook al weer gedaan hoor, wel met condoom èn glijmiddel. Oja, en niet onbelangrijk, ik heb natuurlijk geen hechtingen. ;)

Waar halen jullie allemaal de fut vandaan om zoveel te typen?
    Jesse kwam vanaf het begin maar 1 keer per nacht en dan rond 7 uur 's ochtends, maar de laatste 2 nachten komt 'ie om de 2 uur! En de voedingen duren ook ongeveer een uur, dus ik krijg steeds maar een uurtje slaap tussendoor. Zwaar vermoeiend hoor! :(

11. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    lailea nou hier nog een middagslaper hoor. ALs het even kan probeer ik elke middag nog even op de bank te gaan liggen. Soms een half uur soms anderhalf. Ik kijk gewoon weer wanneer ik wakker wordt en of ik dan al uitgerust ben ;)

Om kwart voor 6 heb ik Isa gevoed en daarna nog meteen gekolfd. Toen heeft Gj lekker grieks gehaald en hebben we lekker buiten in de tuin gegeten met een rosé-tje erbij. En net heeft ze de afgekolfde melk gehad. Tegen de tijd dat ze straks weer gevoed moet worden is mijn wijntje wel weer uitgewerkt ;) Heb er lekker van genoten.

Nou ikg a nog even lekker in bad relaxen.doei

12. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    hier de pil en een condoom gebruikt (omdat ik de pil pas een paar dagen gebruik) maar geen glijmiddel maar dnek dat ik dat toch maar in huis ga halen want het is inderdaad wel allemaal wat droger :oops: , maar dat kon door de BV komen had ik al gehoord ;)

tja denk dat ik dan ook de fut niet had om zoveel te typen hoor ;) Is komt snacht maar 1 keer (1e keer na zo'n 4/5 uur en daarna weer om de 3/4 uur) daarbij drinkt zij ongeveer 10 min, dan even verschonen en dan soms nog een paar min drinken maar niet eens altijd. Dus ik lig meestal binnen een half uur weer terug in bed. Scheelt toch. ;) [/code]

13. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Wat een leuke foto's allemaal!
    Ik heb vandaag een 'fotosessie' gehouden. Hier een fotootje van mijn moppie.

Bibi, lekker hoor zo'n pyamadagje! Lekker doen!

Sigaretten en alcohol...
    Ik rook en drink niet, vind het allebei vies, dus dat is makkelijk. ;)
    Het... het is vooral mannetje die nog even niks wil. Hij vindt het nogal een raar idee en ziet de VK voor zich die in mij zit te knippen. :) :rolleyes:
    Maar ik vloei nog een beetje en de hechtingen zijn nog niet opgelost. Ik kan de draadjes aan de binnenkant voelen. Niet echt lekker. :(
    Dus wij wachten nog even. Komt wel weer...

Judy, wat een schatje is Mirthe toch! Ik zie het al helemaal voor me in de vensterbank. :D Rode stipjes hebben we hier geen last van. Ze begint wel wat pukkeltjes te krijgen.

Lailae, ik heb vanmiddag 1,5 uur geslapen. Soms heb ik het ook echt nodig hoor! Kraamweken zijn 6 weken geloof ik. En ook ik heb meer visite, nu de schoolvakantie hier begonnen is.

Clau, das minder dat Jesse om de 2 uur komt 's nachts! Ik hoop dat hij snel wat meer doorslaapt!

Nicky geeft vandaag en gisteren behoorlijk wat mondjes terug. We konden vannacht om 1 uur haar bedje verschonen omdat ze gespuugd had. :(
    Ik dacht dat het aan de flesvoeding lag, maar gisteren gooide ze ook gekolfde melk eruit.
    Ze drinkt wel wat meer, dus daar kan het ook aan liggen. Overdag komt ze nu ongeveer om de 4 uur en na 18:00 om de 3 uur.
    Alles wordt wel steeds makkelijker vind ik. Je begint je kindje steeds beter te begrijpen en zo wordt het toch een stuk relaxter. Ik moet ook zeggen dat het heel veel scheelt dat ik geen BV meer geef. Kolven doe ik nog steeds. Moet ook echt, want ik lek vreselijk! Ik krijg ongeveer 50 cc uit 1 borst. Niet echt veel dus. Maar ze zijn wel erg vol elke keer en ik kolf de harde plekken er in ieder geval uit.
    Kolven jullie op een 'hoge' stand (als je elektrisch kolft) of gewoon langzaam?

14. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Wat een prachtige foto's allemaal van jullie baby's!

Goh dat jullie alweer van het vloeien af zijn? Ik heb nog steeds bloedverlies en een beurs gevoel daar beneden, dus voorlopig geen sex voor mij hoor!

Vandaag naar het terras geweest met de kinderwagen. We zaten erg relaxed, totdat mevrouw het op een brullen zette! Ik haar uit de wagen pakken, en meteen mensen op mij af om naar Mira te kijken! Maar we zijn maar weer weggegaan en wat bleek later: mevrouw had gepoept dus dat was de reden!

Oja hebben jullie ook dat jullie in slaap vallen tijdens de nachtvoeding? Ik heb het bijna elke nacht en wordt dan een uur later plotseling wakker met een slapende Mira naast me :confused: Ik baal hier wel van want dit is niet veilig natuurlijk, maar ja! Nu is ze aan het brullen (krampjes slaan weer toe, hopelijk niet de hele nacht door). Tot morgen!

Ik snap nu eindelijk hoe de handkolf werkt en ga het morgen maar eens uitproberen!

15. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0

Heerlijk dat alles dan goed gegaan is he als je die foto´s bekijkt he.

Hmm ik wacht toch nog maar netjes de 6 weken af voor de zekerheid hoor... Lees dus wel dat ik beter glijmiddel in huis kan halen hahaha.

Ster, joh dat is nou jammer dat ze uitgerekent op terras dr broek vol poept haha. ;)

Enne, ik val ´s nachts tijdens de voeding nog net niet in slaap maar als we klaar zijn wacht ik effe tot ze diep slaapt zodat ze lekker in dr eigen bedje blijft liggen en dan wil het nog wel eens voorkomen dat ik zelf de binnenkant van mn ogen aan het bekijken ben... ;) EN dan baal ik ook als ik wakker word met mn kleine meid naast me. Ben zooo bang dat ik op haar ga liggen of iets dergelijks!

truste ik ga lekker slapen...

16. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Zo heel even een bevallingsvehaal van Chanelle..

Mevrouw is bevallen van meneer poep..echt een dikkertje..maandag 2 juli 2007 om 0630uur.

Om kwart over zes was ze al begonnen met persen onder haar voeding..
    meneer poep zat zo dwars dat ze toch maar even is gestopt met der voeding..
    zijn we samen naar de verlos-babykamer gegaan..
    op de aankleedkussen sokjes..broekje en gedeeltelijk luier uitgedaan..
    toen ging mevrouw nog verder persen want meneer poep was er nog niet helemaal uit..
    drie keer de weg vrijgemaakt met de thermometer met vasaline..
    en toen kwam de rest van meneer poep.
    Ik..oma van meneer poep..heb mijn dochter goed bijgestaan..heb haar beentjes goed beetgehouden en flink staan aanmoedigen.
    Af en toe was het best aangrijpend..want ze lag daar maar te persen met tranen in haar ogen..kreeg ze ook nog eens drie keer de thermometer-ingreep..
    maar meneer poep is er in zijn geheel uitgekomen om half zeven..alles er op en er aan..gelijk in zijn geheel in de luier..
    mevrouw kon gelijk veel meer bewegen..haar buikje zat niet meer in de weg..
    het was een flinke prestatie..want ze ging gelijk liggen slapen..
    alleen wilde ze meneer poep echt niet meer zien..
    dus heeft ze hem in de luieremmer gedumpt..
    af en toe heeft ze nog na-wee-poepjes..
    dat is ook te horen in de kamer ernaast..
    maar ze schaamd zich niet..want tja ze heeft net een top-prestatie behaald..

Mevrouw neemt nu haar rust en oma moest even haar verhaal kwijt..
    Meneer poep ligt ook uit te rusten in de luieremmer.
    Meneer poep was ook net zo dik als chocoladepasta..hihi..ons schattige dikkertje ;)

=======================================

Hihi en dit op de vroege morgen.
    Ik ga weer even slapen en later vandaag ga ik weer even bijlezen.

Kusss van een trotse oma van meneer poep 8)

17. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Viona, gefeliciteerd met je oma-schap en CHANELLE: Gefeliciteerd met de geboorte van meneer POEP! :)

Onze Marciano is dan wel geen meisje maar toch ben ik ook al diverse keren oma geworden dankzij zijn bevallingen van heel erg veel meneertjes POEP!
    Alleen zijn die van hem meer als Konijnenkeuteltjes. En af en toe komt er een platgewalste meneer POEP uit. :)

Hihi, wat een onderwerp he? Heb hier een minibrosje naast me liggen maar die hoef ik geloof ik niet meer. :)

Groetjes!

18. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    O enne Viona, waarom heb je geen foto van meneer poep in je album? hahaha

Bah, Marlieke, gedraag je!

:)

19. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    :) :)

Nou Viona gefeliciteerd hoor met je oma-schap :D
    Gelukkig heeft Isa geen last van meneer poepjes. Ze heeft echt BV ontlasting, erg geel en dun :)

Gisteren had ze om 20.30 de fles gegekregen en daaruit zo'n 80 cc gedronken. Vervolgens was ik van plan om dan maar te wachten tot 23.30uur om haar dan nog BV te geven voor dat we de nacht in zouden gaan maar ze werd uit zichzelf al om 22.30 uur wakker. Mooi dacht ik dan krijg je nu al lekker je avondvoeding en kan ik naar bed ;)

Dus zo gedaan en vervolgens komt GJ er om 04.30 brengen (hij moest nl naar zijn werk) want hij hoorde er al zachte kreun geluidjes maken (doet ze wel vaker een half uur/uur voordat ze wakker gaat worden :D) Dus had ze al mooi 6 uur tussen de voedingen zitten :whistle:
    En ik denk dat als Gj er nog even had laten liggen dat ze pas uit zichzelf rond 05.00 uur gekomen zou zijn want ze was om half 5 eigenlijk nog niet wakker genoeg om goed te kunnen drinken. Dus ben er toen maar gaan verschonen en omdat ze daarbij haar romper nat plaste en ze dus helemaal omgekleed moest worden is dat wakker worden wel gelukt ;)
    Ze lag toen uiteindelijk met een vol buikje om 05.00 uur weer in bed en werd toen (stipt) 08.00 uur weer wakker. Heerlijk heb echt het gevoel dat ik weer eens wat langer geslapen heb vanacht. :D Voor de bevalling nooit gedacht dat ik zo blij kon worden van 5,5 uur slapen :rolleyes: :)
    Hopen dat het vanacht geen uitzondering was en dat ze deze trend door gaat zetten...

Nou vandaag ga ik denk ik even met Isa boodschappen doen en meteen even langs op mijn werk. Even gezellig met wat collega's kletsen.

Fijne dag allemaal :D

20. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Spijkervrouwtje, heerlijk he, als ze wat langer blijven liggen? Marciano had eerst een schema van ongeveer 3.30 uur en 7.30 uur. Vervolgens had ie een paar keer dat ie zich om 2.00 uur en om 6.00 uur meldde. Dat was wel ff vervelend. Maar nu zit ie al sinds 3 nachten op 4.00 uur en 8.30 uur! Heerlijk is dat. Ik hoop dat hij dat ook zo blijft doen.

Afwachten maar!

Groetjes!

Deel Deze Pagina