Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Zo ff snel vanaf mn werk een berichtje hier neer typen, heb niet alles gelezen hoor maar ik zag wat over hyves. ik heb ook een hyvesaccount, maar weet ff niet zo snel het adres, hahaha erg he! en op mn werk is de hyvespagina een van de `forbidden sites`geworden... heel vreemd, haha
    Dus van de week zal ik hem thuis wel ff opzoeken en doorgeven, want ook jullie wil ik als vriendinnetjes natuurlijk ;)

Morgen nog maar even voor Vera de dokter bellen aangezien die plekken op haar wangetjes niet minder worden met de zalf die ik er voor gekregen heb, lijkt een hele dikke koek op te zitten nu..... Beter nog een keer naar de dokter dan dat ik te lang wacht niet waar?

Gister lekker aan de chardonnay met garnaaltjes met stokbrood enzo gezeten... hmm die wijn was wel erg lekker geloof ik hahaha Maar vanmorgen was Vera lief en kwam pas rond 7.15 ;)

Vanmiddag nog even naar het dierenweitje gewandeld om een frisse neus te halen en nu dan aan het werk, morgen ook nog en dan weer lekker vrij. Donderdag naa rmn ouders en dan samen met mnm mams ff shopppen in Harderwijk, kan me pa ff op Vera passen, is toch wel wat handiger

Nou ik ga me nog maar ff nuttig maken....

2. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Wauw! Dat is nog eens goed nieuws!

Ik hoop mee, heb nog wel wat over ondanks het duimen voor Marlieke en het afwachten op de vriendin van mijn neef....hahaha....

Mag wel een duimlijstje gaan maken, zodat ik niemand vergeet!

Go Britt, go Britt, go Britt!

3. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Candijtje, heb je gevonden hoor.....je bent ook candijtje op Hyves!

4. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Hahaha, okee Judy.... Zodra ik thuis ben zal ik je ook toevoegen ;)

5. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Laila is goed verstopt, die kan ik niet vinden op Hyves...

6. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Zoekt en gij zult vinden..... LoL

7. Hester

Hester Niet meer actief

@ Moon: klinkt goed!

@Judy: succes morgen, komt vast goed, maar toch succes. Zo'n 1e echte dag zit je toch een beetje in de zenuwen, toch?

@all: Geven jullie je baby wel eens sap ofzo? Ik zat een beetje te kijken naar een dagmenu voor vanaf 6 maanden en daarop kwam ik o.a. teleksn tegen "fles of beker diksap" :-k Hoeveel kun je dan geven? Laurens heeft nog nooit sap gedronken.

Morgen gaan we weer naar CB! (beetje laat :oops: ik had echt geen tijd om eerder te gaan... nu zitten we alweer bijna tegen het 6-maanden-consult aan... ojee...)

8. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Beetje diksap aangelengd met water drinkt Vera weleens, of roosvicee laxo als de ontlasting wat lastig gaat. Meestal rond een uur of 1600 - 17.00 en water drinkt ze ook prima, de ene dag een heel flesje, 100 cc geloof ik de andere dag maar een paar slokjes....

9.  
  10. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Owkee, thx Lailae, ik zal dat ook ff voorleggen aan de dokter, ze heeft namelijk ook wat vlekjes op der hoofd net bij haar haargrens, is nog niet zo ver als die op haar wangetjes maar toch.... vind het er zo viezig uitzien en meer voor de kijkers zeg maar....

Ik ga ff googlen op krentenbaard want hoe ze daar dan aan zou kunnen komen.... weird...

11. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Zo heb even 20 pagina's moeten lezen en ben nu weer bij!

Shanna@ ik geef sven nog steeds BV voor dat ik naar bed toe ga. Hij krijgt nog om 17.30/18.00 BV en gaat daarna slapen. Meestal dus om 22 of 23 laat ik hem nog drinken. In Oei ik groei staat dat ze bij 26 weken weer een sprongetje maken. Bij de een begint het eerder en duurt het helaas ook langer. Ook het krijgen van tandjes kan een kleintje behoorlijk uit het ritme halen.

All@ ik smeer gengigel op zijn tandvlees. Helpt erg goed. Diarree en rode billen is al minder geworden.

Moon@ hoop ook voor je dat de kleine zo snel mogelijk met jullie mee mag naar huis.
    En gewoon lekker gaan wanneer jezelf wilt. Ik zou ook steeds bij mijn kleintje willen zijn, dus begrijp je heel goed. Idd praten met een vreemde helpt ook beter, zij hebben vaak geen oordeel maar luisteren naar je.

Manuela@hoop dat het beter gaat met je moeder. Lijkt me verschrikkelijk om in zo een situatie te zitten. heel veel sterkte.

Lin@Wat een dappere beslissing. Heel fijn dat jullie het wel over alles eens zijn. is toch super voor de kleintjes. Succes de komende tijd!

Marlieke@ de kriebels komen alweer helemaal terug. Kan me het weer zo goed herinneren hoe we allemaal in spanning zaten om te testen.

FF terug kijken wie ik heb gemist!

alle zieken@ heel veel beterschap allemaal.

12. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Babs@ zijn ze helemaal gek geworden. Als er mensen uit moeten, kijken ze toch wel goed naar je kwaliteiten. Je werkt er al heel lang! Niet weg laten pesten hoor! Ook weer lekker je eigen plek gaan creeren. Heb je toch recht op?

Cim@ gefeliciteerd met het draaien. Sven heeft het ook nog niet echt door dat hij zijn arm weg moet halen en als het per ongeluk toch lukt dan gaat hij zeuren dat ik hem weer om moet draaiewn omdat hij het niet prettig vindt op zijn buik.

Patje en Cindy@ Zal voor jullie duimen dat ze weer snel een ritme krijgen en goed gaan doorslapen zodat de mama's weer uit kunnen rusten.

Hester@ wij liepen ook een maand achter met de prikjes. Ze hebben niet genoeg artsen bij ons CB.
    Hij is pas bij 5 maanden door een arts nagegeken.

Viona@ Sven heeft ook door het hoesten alles eruit gehoest. Gelukkig is het hier bij gebeleven. Zijn neus zit ook verstopt en daardoor drinkt hij moeilijker. Hoe gaat het eigenlijk met de aardbeienvlek, wordt deze al minder. Bij Sven is hij nog steeds groot.

JUdy@wat irritant van je nichtje. Ik zou er denk ik dan zelf maar iets van gaan zeggen als je moeder geen nee kan zeggen. Zo vervelend dat ze dan meteeen uit het ritme zijn. Heel veel succes voor Mirthe met een hele dag naar het KDV. Ook voor jullie(spanning).

Ster@ Hoe ga jij de BV afbouwen. Geef jij voor het slapen gaan een fles? Slaapt ze daar beter op?
    Ik ben van plan om de laatste voeding af te kolven en rijstenbloem toe te voegen. Hoop dat hij dan beter doorslaapt.

Lique@heel veel sterkte voor jullie en je vader.
    Wat een gedoe allemaal. Hoop dat ze het gaatje snel kunnen dichten en dat het dan beter met hem gaat.

Met Sven gaat het erg goed. HIj weegt inmiddels 8600 gram. Hij draagt alweer 74. Ik zal het lijste na donderdag aanpassen. Dan zijn we bij het CB geweest. Hij is wel een aantal keer in de nacht wakker geworden. Tandjes, poepluier, honger etc.

Ik wil proberen om hem iets later te laten komen voor een voeding, maar om 18 uur heeft hij er echt genoeg van en wil slapen. Dus wordt hij de volgende ochtend tussen 6 en 7 weer wakker.

Misschien dat afkolven en rijstenbloem gaat werken. Ik heb geen idee. Hij krijgt nog steeds BV en geen hapjes. Misschien dat hij hier wel aan toe is en niet meer voldoende heeft aan alleen mijn melk. Nou ik ga even wat eten! Mijn man is bij zijn moeder thuis de tuin aan het doen en daarna eten.
    Moet ma en di werken. Heb er echt even geen zin in. Het enige leuke is dat ik morgen met een collega moet werken waarmee tegelijk zwanger was. Zij kolft ook nog tijdens het werk. Hoop dat we nog aan werken toe komen en niet alleen maar kletsen met thee. HI hi....

ff herhaling idols en expeditie robinson kijken en dan lekker slapen.

Slaap lekker voor straks.

Liefs Britt

PS sorry als ik iemand ben vergeten!

13. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Hier weer eens een berichtje van mij.

Met mijn vader gaat het nog steeds K*T, hij was afgelopen weekend nog wakker, nu slaapt hij alweer een week. Koorts is weer begonnen en hij houdt enorm veel vocht vast. bla bla bla. Nog veel meer ellende, maar we geven niet op, hij is alleen enorm ziek.

Gisteren de schrik van mijn leven gehad. Was er zelf niet bij, maar toen ik het hoorde...
    Sam was bij mijn moeder en ze is al een tijdje verkouden. Nu was ze zo aan het hoesten dat ze er bijna in bleef. Mijn moeder de spullen en samen met mijn vriend naar Huisartsenpost gereden. Daar kreeg ze een pufje, ventolin (of hoe schrijf je dat?) dit hielp wel even. Nu hebben we ook zo'n ding gehaald bij de apotheek. Jemig, ik dacht wel wat een vervelend hoestje, maar was nu toch iets te heftig, bleek wel.
    Op het KDV hoorde ik ook kindjes zo hoesten, dacht dat het wel over zou gaan.
    Nou hoop dat jullie kleintjes niet te veel last hebben van dat slijm, want verkouden zullen ze allemaal wel worden.

14. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Cimbomlu: kanp hoor van Deniz. Hier af en toe en draai van buik naar rug gehad maar dat zijn er nog maar een paar geweest en andersom is ze flink aan het oefenen maar het wil nog niet echt :)

Hester ga jij dan ook nog tussendoor naar het CB? Isa hoef de nl na haar 4 mnd prikken pas weer met 6 mnd terug te komen. Ik kan natuurlijk wel tussen dorogewoon een een keer gaan wegen maar dat vidnt ik zoveel gedoe :oops:

Viona Hier wordt ook volop gehoest. Heb nu druppels van bisolvon maar kannog niet echt merken dat ze merken. Wel dat ze ze heel vies vindt :)

Judy succes moergen he met Mirthe eenhele dag op het KV en beterschp voor Rinke!

Britt tjonge wat is Sven goed gegroeid! En maatje 74, zit hier nog steeds in 62 :confused: Hoop dat het afbouwen vd laatste voeding lukt. Wordt hij tegen die tijd uit zichzelf wakker of meot je hem daarvoor wakker maken? Want als je hem wakker meot maken , gewoon een keer neit doen en kijken hoe laat hij dan komt. Ik heb dat met Isa ookg edaan, was eigenlijkwe l bang dat ze snachts zou komen maar ze sliep gewoon lekker door. ;)

Hier overigens vandaag begonnen met een bananenhapje, nou ze vond het toch vies :) Hoop maar dat ze het binnenkort wel lekker gaat vinden want dan kan ik mooi een hapje gaan geven rond ene uur of 17 end an tgen 19.00 uur de laatste voeding want nu is het ook geregeld rekken naar die voeding toe.

Denk trouwens dat Isa ook in een sprongetje zit of het zijn nog wat naweeen van de buikgriep maar ze zat vandaag in ieder geval neit lekekr in haar velletje. Veel jammeren (niet echt doorhuilen maar heel zeurderig piepen) en niets echt leuk vinden.Vandaag maar gewoon een voeding meer gegeven en net om 19.30 uur wakker gemaakt en toen pas leek ze voor het eerst echt vrolijk vandaag. Nou ja ze is een uurtje lekker opgeweest en geknuffeld door ons en ligt nu weer tevreden in haar bedje. Hopelijk krijgt ze haar ritme vanacht weer te pakken en slaapt ze weer lekker door. (zou wel fijn zijn voor mama ;) )

Marlieke, broekgluren al begonnen :) Is je temp nog steeds hoog of heb je niet meer gemeten? Hier ga ik denk ik niet met je meedoen. Begin al last te krijgen van gekleurde afscheiding dus volgens mij wordt ik nu al weer ongi. (zou ook wel mijn sjaggie bui van gisteren verklaren... :oops: )Wel raar hoor vorige cyclus 5 weken en nu 2,5 week en deze keer ook geen eisprong gevoeld :confused: Tja zo zal het niet meevallen :( Wilde er eigenlijk voorlopig niet mee beginnen maar denk dat ik toch maar ff een keer ga tempen om te weten of ik wel een eisprong krijg. Zou nl kunnen dat dat door het geven van de Bv nog beetje tegen wordt gehouden. Buuf was vanavond nl hier en die is ook gestopt met BV omdat ze een 4e willen en die wordt zelfs helemaal niet ongi als ze BV geeft.
    Hoop eigenlijk dat dat hier niet het geval is want wil eigenlijk nog niet stoppen met BV maar al best wel weer zwanger worden....
    Tja eerst maar ff een ronde tempen dus.

Candijtje veel plezier met winkelen en Vera bij opa!

Moon wat een goed nieuws! hopen dat ze inderdaad snel lekker mee naar huis kan!

15. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Mijn moeder zei ook dat ik hem METEEN ook moet leren hoe hij terugdraait, anders word je er gek van!
    Maar vandaag had hij er geen zin in hoor. Wel zette hij, toen hij op z'n buik lag, zich met z'n voetjes af tegen mijn been, en warempel, hij schoof een stukje naar voren, richting z'n stoffen speelgoedauto. Echt 'n knul he, als het maar over auto's gaat...

Lique: heel veel sterkte, met paps, moeilijk hoor. 'k Hoop dat het binnenkort vooruit mag gaan met 'm.

Candijtje : krentenbaard, da's een bacterie, erg besmettelijk. Als er eentje op het KDV het heeft...

Hyves-ladies: hier geen ge-hyves. Waar moet ik de tijd vandaan halen?!?

Moon: 2 weken :confused: JIPPIE! (ik zeg het voorzichtig!)

Spijkervrouwtje lust ze geen banaan? Hier gaat dat erin als...banaan!

Judy: beterschap hoor voor mannetje! Zie je wel, ik zei toch dat het een virus was, zelfs besmettelijk via de computer.
    Oei...'k ga meteen stoppen, ik kan ook geen diarree gebruiken!

16. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Sven past 68 ook nog heel goed hoor en 74 zit een klein beetje te groot. Beetje opscheppen..hi hi. Ik heb al een aantal keer geprobeerd om hem niet te geven. de ene keer slaapt hij door tot zes uur en de andere keer wordt hij om 2 of 4 of 5 uur wakker. Soms ook vanzelf al om 23 uur.
    Als ik hem niet geef narsten mijn borsten wel uitelkaar tegen de tijd dat ik naar bed ga. Dus dan moet ik kolven. Hoe deed jij dat dan?

Ik ben overigens ook nog niet ongesteld geworden..even afkloppen..klop..klop. Heerlijk!

17. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Ja het is echt vervelend. Hij begint dan steeds te boeren en te spuugen.
    Lijkt ook wel of zijn buik echt een bal is waar hij op ligt.

Britt

18. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Britt..Ja volgens mij is die aarbeienvlek nog steeds hetzefde of misschien wel wat kleiner..niet groter in ieder geval. Komt ook dat ik der elke dag zie en dan zie je niet zo snel een verschil :oops:
    Hij is gelukkig nog steeds wat zachter en ligt een grijze waas overheen.
    Maar na alle verhalen dat ik heb gehoord dan kan het ook een tijdje duren vordat het weg gaat..dus we moeten geduld hebben totdat die (schoonheids-)vlek ;) weg is..

Hier nog steeds gehoest..maar ging wel beter zei mijn mannetje..want die heeft Chanelle heel de dag gehad..ze heeft één keertje hoestsiroop gehad (wat is dat klooien om dat erin te krijgen)..
    Ze heeft enorm veel geslapen gisteren.

Ze ligt nu ook nog steeds te slapen..ze zal het wel nodig hebben..

Ik ga binnenkort een cursus doen..bijna zeker ga ik medewerker loonadministratie doen..ik heb enorm zin in..en heb wel zin in een negen tot vijf baan..heerlijk :D

Oh ik hoor Chanelle..ga zo maar lekker der fles opwarmen..

Groetjes

19. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    ZO, zo, dat gebeurt niet vaak, dat ik 3 pagina's terug moet lezen...

@Moon, ik hoop dat die zuster gelijk krijgt.

@Britt, fijn dat alles goed gaat verder.

@Lique, hopelijk gaat het snel weer wat beter met je vader.
    En ik hoop dat Sam's nare hoestje snel weer over is!

@Judy en anderen, jullie moeten nog maar even geduld hebben. Als ik het kan, kunnen jullie het ook!

@Viona, geef Chanelle een dikke kus van Marciano! :)

@Spijkervrouwtje, ach, wie weet ben ik ook toch niet zwanger en kunnen we nog gelijk op gaan...

@All, ik lees een en ander of kledingmaten... Hier al soms maat 80! van truitjes! Lekker dik buikje en brede schoudertjes! (gaat zijn papa achterna... :))

20. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Nou, onze avond liep wat anders gisteren....
    Tegen half zeven voelde ik me ook helemaal niet meer happy, dus ook maar naast Rinke in bed gaan liggen, toen ik Mirthe naar bed had gebracht. Nog geen 10 minuutjes later moest ik rennen naar de pot, overgeven.....bah! Dat had ik sinds een slechte vlucht van Kuala Lumpur naar Beijing niet meer gedaan....haha...

Nou ja, maar gaan slapen. Om 23 uur werd Mirthe wakker, huilen! Snapte er niets van. Rinke eerst uit bed, ik ook, wilde druppeltjes geven voor haar tandjes, maar die druppels kwamen maar niet uit het flesje! En ik werd me toch ziek....kon niet meer staan, het zweet brak me uit, pijn, misselijk, zwak... Rinke ook slap, maar die kon nog net die druppels aan Mirthe geven.....ik moest weer naar de wc, nu diaree.....

Maar dat was wel een opluchting! Haha.... Gelukkig ging Mirthe weer lekker slapen en wij ook....
    Vanmorgen dus allebei het werk afgebeld. Mirthe naar het KDV gebracht.
    Voel me aan de ene kant schuldig dat ik thuis zit en Mirthe daar, maar aan de andere kant is het wel lekker dat ik nu even bij kan komen!

Rinke ligt inmiddels weer in bed, die moet nog steeds alles wat ie eet er weer uit gooien, ik voel me ietsjes beter...heb ook geen koorts, hij wel...

Lekker nachtje dus...bah! En ik moest zoveel doen op het werk vandaag!
    Nou ja, als Rinke zich vandaag nog beroerd voelt, blijft hij vast morgen ook thuis, kan ik misschien als Mirthe slaapt even een paar uurtjes naar mijn werk.....als ik niet ook weer ziek wordt.....

Zo, nu even terug lezen, zag in een flits dat Britt en Lique er ook weer even waren....

Deel Deze Pagina