Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    OPROEP AAN NACHTVLIINDER!

WAAR BEN JE???

2. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Ja dat kunnen we ook een keertje doen..door de weeks ;)

3. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Velobabe: zit keano niet in een sprongetje? Goh dacht dat ik een wakkere baby had, maar jij hebt er ook een ;) . Mira slaapt heel vaak uurtjes overdag, langer niet. Maar hoorde dat als ze de nacht goed doorslapen het niet uitmaakt!

Britt: Ik geef nu drie keer borstvoeding: in de ochtend, middag en avond. Mira slaapt er tot nu toe goed op door. Maar vooral overdag mn als ze bij het kdv is heeft ze veel meer voeding nodig. Het handigste lijkt mij als ik alleen nog maar in de ochtend en avond borstvoeding geef, maar de praktijk zal uitwijzen of dit gaat werken. Succes met afbouwen!

Spijkervrouwtje:banaan was niet goed bevallen bij Isa? Ik dacht hier laatst ook over, maar het is er tot nu toe nog niet van gekomen en waarschijnlijk wacht ik nog even (of Mira moet weer zo hongerig worden).

Marlieke: tja het is nog even spannend!

Viona: wat een heerlijke lounge!

Patje: veel beterschap!

All: Met Mira naar de ha geweest omdat ze wel erg hoesterig was en nu heel weinig drinkt. Gisteren heeft ze 2 keer een hele voeding uitgespuugd (wel balen was net de borstvoeding), waarschijnlijk had ze teveel gedronken. Ze had wat pseudocrop (soort benauwdheid), maar kreeg nog geen medicijnen of iets dergelijks (hoeft van mij ook niet zo snel), dus toch maar rustig uitzieken. Ze gaat morgen niet naar het KDV. Het is wat die weerstand die opgebouwd moet worden ;) Voordeel is wel dat ze heel veel slaapt als ze ziek is.........

4. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @velobabe, ik heb er alles besteld, en ik had hem geloof ik een week nadat ik betaald heb binnen.

@marlieke, hoeze waar is nachtvlinder? Heb je nieuws........ ;)

5. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam

:) :) hier!

sorry dames!! Hub2 b was ziek verleden week (en is dan net een klein kind)

hihih dus drukkies!
    maar ben er weer hoor!

Moon heeft me geroepen hihi

ik kom zo ff ff de was ophangen! en het eten klaarmaken ..

pfffffffffffffffffffffff mama's mogen nooit rusten ;) :)

6. Hester

Hester Niet meer actief

Viona, wat een grappig pakje! Voor de lol dan he, ik zou het Laurens niet echt aantrekken... zeker niet naar het KDV ofzo! :) arme baby!

Spijkervrouwtje: raar dat het schema van bezoekjes aan het CB zo verschilt eigenlijk he? Hier is een consult met 5 maanden wel de bedoeling. Ik kon toen niet, dus had het verzet naar vandaag. Maar helaas... ik moest ook vanmorgen weer afbellen want ik kon echt niet weg van mijn werk :oops:

Die stomme CBs! :cry:
    Ze kunnen alleen maar op maandag en vrijdagochtend. Tja, dan kan ik gewoon niet gaan. Helaas helaas.

Nu hebben we weer een nieuwe afspraak gemaakt voor over 2 weken... eens kijken of het dan gaat lukken :-k

Hier verder geen nieuws, alles gaat prima met Laurens! :D
    Hij heeft een nieuwe hobby: 's morgens naar Baby TV kijken!

Wie heeft die zender ook?
    Is echt superleuk! Hij vindt het geweldig!

7. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente

8. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    o en dames? Marciano heeft 1 wangetje heel rood, heet en enigszins dik. Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn? Verder lijkt hij namelijk wel in orde. Ook geen koorts lijkt het. Ik heb gewoon even aan zijn voorhoofd gevoeld. Heb nog niet getempt.

9. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    misschien tandje?

10. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Lailae, sterkte met je vader!

Britt, hier gaan we ook richting 74. Ligt ook wel erg aan het merk! Hema en Mexx worden wat klein, Esprit is nog goed, soms zelfs wat groot. :(

Viona, beterschap voor Chanelle! En wat een leuke foto op het bed!

Judith, beterschap voor jullie!

Moon, ook jij beterschap! Goed oppassen hoor!

Patje, beterschap! Klinkt als wat ik van de week had.

Candijtje, gelukkig geen krentenbaard, want dat is echt niks! Eczeem is ook niet fijn natuurlijk!

Ster
    , is vaak dat ze sneller ziek zijn als ze naar het KDV gaan. Maar is ook wel goed voor de weerstand idd.

Marlieke, misschien door een doorkomend tandje? Dan krijgen ze ook vaak rode hete wangen… Nicky had eergisteren ook 2 knalrode wangen, super warm… maar geen koorts ofzo en ze was ook in haar normale doen.

Vorige week vrij weinig gedaan. M’n man heeft 2,5 met koorts op bed gelegen. Hij heeft een ontsteking onder z’n kies, vandaag een wortelkanaalbehandeling gehad… alles was al dood, dus hij voelde niks en moest niet eens verdoofd worden. :confused: Dat gaat weer de goede kant op in ieder geval.
    Ik ben alleen nog behoorlijk verkouden en Nicky nu ook een beetje. De laatste 2 dagen is ze wat zeurderig, drinkt de flessen niet altijd goed… ik denk dat het een tandje is. Ik kan hem voelen, dus ik hoop dat hij er snel doorheen is! Ze is ook echt labiel... eerst hard aan het lachen, het volgende moment in tranen. Nu al last van de vrouwelijke hormonen? ;)
    Vanmiddag bij de Kruidvat wat leuke Winnie de Pooh spulletjes gekocht. Zo schattig, kon ik echt niet laten liggen! ;)

11. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    He meiden,
    Hier ben ik weer even..... Jee wat lees ik dat er veel zieken zijn. Nou, iedereen die in de lappenmand zit, veel beterschap....
    Marlieke, die rode wang zou best wel een tandje kunnen zijn denk ik, maar er zijn er al een hoop die dat hebben gezegd he?

Hier gaat eigenlijk alles best aardig. Merk wel dat we iets sneller geirriteerd zijn naar elkaar toe. Maar het valt op zich nog mee allemaal.... Het had veel erger gekund. Ik ga donderdag maar eens even naar de woningbouwvereniging bellen om te vragen hoe ze met mijn inschrijving om gaan. In principe geven ze geen urgentie (belachelijk trouwens), maar er wordt in zo'n inschrijfformulier wel gevraagd of je vind dat je dringend een huis nodig hebt. En dan had je drie regels om aan te geven waarom, maar ik heb er een hele brief bij gedaan. Heb alles vreselijk zitten overdrijven en gezegd dat we dagelijk knallende ruzie hebben waar de kinderen bij zijn en dat het echt geen leefbare situatie is. Is weinig van waar, maar wat moet ik anders? Ik kan echt geen 1,5 jaar wachten op een woning hoor, dan word ik echt gek. Dus nu maar hopen dat ze er gevoelig voor zijn en met hun hand over hun hart willen strijken. Maar we zien het wel.....
    O ja, die meubels die ik van die collega heb gekregen zijn echt heel leuk. Ziet er allemaal nog keurig uit, dus ik ben helemaal blij.
    Nou, ik ga nog even verder surfen.
    Toedeloe.
    xxx Linda

12. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    indd ik zou het ook maar even overdrijven als je het daardoor sneller voor elkaar krijgt
    Super hoor dat je die meubels hebt gekregen en helemaal mooi dat het er ook nog goed uitziet

13. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    oh en vanavond ontdekte ik dat Thijmen niet 1 maar al 3 tandjes heeft
    ik denk ik voel de tweede dus ik kijken onder de lamp......kijk nog een keer....en zie er 3

de eerste die hij vorige week kreeg was niet eens een voortand maar een tand ernaast
    en nu dus de 2 voortanden onder

14. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    Dan zullen het hier ook wel de tandjes zijn. Ik was even bang dat ie de bof zou krijgen.

@Linnepin, je hebt groot gelijk dat je hebt overdreven!

@Natascha, zo, zo, 3 tandjes! Bij Marciano zie je ze wel door het tandvlees heen, maar doorkomen doen ze nog niet!

15. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    tjonge jonge het is echt lappenmand weer volgens mij hoor dat er overal zieken zijn.

Nou hier gaat het ook nog niet echt lekker met Isa. Ze hoest nu heel erg. En na het drinken heeft ze denk ik last van het slijm want nog geregeld komt er dan weer een hele voeding uit :( Zo ook gisterenochtend, smiddags op het KDV en vanmorgen hier weer. Dus net maar weer de HA gebeld en daar kan ik over 3 kwartier terecht. Hoop dat ze er wat voor krijgt want ze krijgt hierdoor gewoon echt te weinig drinken binnen en ziet ook heel wit en doet niets dan slapen. :(

Shelde de maatjes vd kleertjes verschillen inderdaad veel per merk. Isa heeft vandaag nog een esprit broekje aan maat 56 :confused:

Moon veel succes met de kale hond :)

Linnepin, wie niet waagt wie niet wint he. Je hebt groot gelijkmeid. Hoop dat je snel een eigen woning hebt!

Judith, ik ga als Isa weer wat beter is wel weer opnieuw beginnen met banaan. Ze zal er nog wel aan moeten wennen denk ik (hoop ik) ;)
    Ennuh lekker gezellig met z'n 2-en op de bank met allebei een een laptop op schoot :) Praten jullie dan wel live met elkaar of doen jullie dat via de msn... :)

Marlieke, zal inderdaad wel een tandje zijn. ;)

Candijtje hoop dat de zalf zijn werk doet bij Vera.

Hester hebben ze bij jullie dan geen avondspreekuur op het CB? dat hebben ze hier nl wel naast 2 ochtenden.

Britt: ik heb in het begin inderdaad de laatste voeding afgekolft toen Isa die niet meer nodig had. Dit heb ik een weekje gedaan en toen ben ik er gewoon mee gestopt. Ongeveer 3 nachten flinke volle borsten gehad en was ik blij dat ze sochtends kon gaan drinken maar daarna was de productie erop aangepast en ging het goed.
    Momenteel geef ik alleen omdat Isa dus niet lekker is ook al weer een week nachtvoedingen (komt ze nl zelf voor). Pff begint wel weer op te breken, hoop dan ook dat ze weer snel beter is...

Oja zijn er trouwens nog meer beebjes die opeens geen speen meer willen :(: Isa wilnl sinds ze ziek is dus echt geen speentje meer. Voorheen kreeg ze overdag nog wel eens een speentjeals ze een beetje mopperig was of al wat honger had. In bed duimde ze eigenlijk meestal dus daar had ze soms alleen de speen nodig om in te slapen. Maar sinds deze week is het dus krijssen als je de speen wilt geven :confused: Tja dan maar niet meer he... Vindt het alleen wel zielig want ze probeert nu in bed vaak te duimen maar door het hoesten en de verkoudheid wil het duimen niet lukken en huilt ze zichzelf dus iedere keer in slaap , arme meid :(
    Nou ga me klaarmaken want moet zo met haar naar de dokter.

16. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Hier ook eentje die geen speen meer wilt sinds ze snotverkouden is..en dat is nu zo'n zes dagen..nu ligt ze juist nog een uur te kwebbelen in bed voordat ze in slaap valt..
    Dan maar geen speentje meer..hoef ik het der niet meer af te leren..een probleem minder voor straks 8)
    O ja ze ligt nu veel meer met der doekje te spelen en erop te sabbelen..hihi en dat kwebbelen doet ze echt met van die mondbewegingen..als je het geluid uit zou zetten..zou je het nog geloven ook 8) dat ze praat..

17. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja inderdaad haar tutdoekjes vindt ze nu opeens erg interessant. het liefst legt ze ze over haar hoofd :)

Nou net terug vd de HA en ze heeft toch slijm in haar longetjes dus nu heeft ze een peniciline-kuur gekregen. Ga 'm straks geven hopen dat het er in blijft.... en dat het gaat werken natuurlijk ;)

18. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    nou volgens mij heb ik een exotisch dametje 8)
    Net nl wat gepureerde peer aangeboden maar daar wordt ze niet echt vrolijk van en zondag de banaan vond ze ook al niet super.

Echter de penicilline met sinaasappelsmaak , de vitamine d druppels met anijssmaak en cinababy druppels met frambozensmaak lust mevrouw allemaal wel. Waarschijnlijk is ze meer van de sapjes en heeft ze haar fruit liever in vloeibare vorm :)

19. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Hihi kieskeurig dametje!

Nou ik had net meloen gemaakt maar was een beetje erg vloeibaar..heb het maar in een fles gedaan hihi..

20. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    @Spijkervrouwtje, geef je potjes fruit om maak je het zelf? Ik heb 1x een potje banaan van de olvarit geprobeerd bij Ver amaar mooi dat ze daar nix aan vond. Ik vond het zelf ook supersterk naar banaan ruiken maar meer de chemische kant op zeg maar.... En ook de potjes van olvarit vind ze niet lekker... En ik geef haar gelijk hoor, heb je zelf wel eens die potjes geproefd... zit weinig smaak aan....

@Viona, leuk zeg zo`n kerstvrouwenpakje... we willen met Vera ook zo iets gaan doen zag laatst bij de LeenBakker ook dat ze die pakjes hadden. Bij de blokker al zo`n diadeem met oren gekocht en een kerstmuts, haha ben benieuwd wat het word. Sinds Vera haar duimen / vingers ontdekt heeft duimt ze daarop en wil ze heel geen speen meer.

@Linnepin, hopelijk heb je snel een andere woning en dat ze "derin" trappen, in je brief dan he.... Lijkt me niet zo`n hele fijne situaties zo bij elkaar wonen omdat het nog even niet anders kan. Fijn dat de meubels van je collega in de smaak vallen en er nog goed uit zien!

@Marlieke, dus Marciano krijgt ook al tandjes, wauw, ik lees dat meer beebs al tandjes krijgen, wat worden ze dan snel groot he!

Gister was echt zo`n dag van "grrrrr"
    Ik bellen naar de dokter voor Vera haar wangetjes, daar konden we sochtends al langs, prima gaat manlief ook ff mee en dan gaan we met de auto want dan gaan we door boodschappen doen. Das maandag vaste prik, de boodschappen.... Wij parkeren bij de dokter, komen we terug, lekke voorband! Neeej! Manlief hem vervangen in de tussentijd was het al tijd voor de fles van Vera dus die werd nog wat jengeliger. 20 minuten later dan maar naa rhuis rijden. Manlief Vera de fles geven, ik boodschappen gaan doen. Daarna wee rop tijd thuis zijn want manlief moest naar de chiropractor, daarna de band wegbrengen naar de garage in Amersfoort. Heb daar 3 kwartier zitten wachten maar hij kon geplakt worden dus dat scheelde weer f fin de portomonee.... Om 15.00 uur thuis, toen snel door naar mn werk waar ik tot 22.00 uur moest zijn... Pfff was het helemaal zat!

Hoop zo`n dag niet weer snel mee te maken dus :confused:

Maar ze zalven voor Vera haar exceemplekjes slaat goed aan, insmeren vind ze alleen niet zo fijn, echt handjes vast houden en smeren.... het ziet er gelukkig een stuk minder vurig uit. Volgende week maandag moeten we weer even terug om het te laten zien.

Deel Deze Pagina