Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hi

Ff snel vanaf mijn werk

Moon: wat spannend meid! Lekker joh dat je zo afvalt, maak je daar maar niet druk over ze zeggen ook dat het normaal is bij bv maar bij was dat niet zo :(

Sandra: gefeliciteerd met d'r eerste tandje. Ik voel nu volgens mij nu iets hards boven, ze heeft ook luieruitslag en rode wangetjes

Marlieke: wel jammer maar op naar de volgende ronde!

Ik ga vanmiddag naar de voetbal en daar is een Sinterklaasfeest ik ben benieuwd. Wel drukke dagen zo. Gisteren ook op gesprek geweest voor evt overstap van school/ En toen Joya halen en toen bijna gelijk weer Gui halen dus kon niet echt gaan liggen en dat voel ik nu wel en morgen wat inkopen doen en vrijdag verjaardag van mijn moeder.
    Sowieso drukke dagen rond sinterklaas maar wel leuk

Ik ga maar weer werken.....

2. Hester

Hester Niet meer actief

Pff wat een geklets! :)

Sinterklaasfeest op je werk! Gezellig! Dat hebben wij niet, maar er is wel Sinterklaasfeest op de creche en daar ga ik wel even heen.

3. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Marlieke, lekker zo'n actie! Ben ik blij dat we toch niet voor vloerbedekking gekozen hebben. ;) En ik hoop dat je pendels uitkomen! Als wij zwanger zijn wil ik ook tot de 3 maanden wachten met vertellen dit keer (als ik dat redt).

Judith, ik ben dus niet de enige die de was ik heb badje gooit. :) M'n man zit altijd te klagen dat ik de wasmand moet gebruiken. Heb je Rinke wel een hint gegeven?

Lailae
    , veel plezier op de voetbal!

Nicky kwam om 7 uur, doordat hubbie de deur te hard had dichtgetrokken. Om 10 uur naar de Golff, want vandaag kwamen de luiers weer binnen, dus ik denk, ik ga vroeg, dan zijn ze nog niet op. Zijn ze nog niet binnen, alleen maatje 3. *zucht* Eind van de middag moest ik maar terug komen. Doen we dat maar he?!
    M'n vriendin komt zo langs, gezellig! Eventjes naar de stad als Nicky weer wakker is. Bij de V&D zijn de Frendz knuffels -50%. Ik vind die schaapjes zooo lief. Ik ga alvast een kraamcadeautje kopen voor een collega en misschien nog iets voor Nicky. ;) Ga nu eerst even stofzuigen, want dat is nodig. :rolleyes:

4. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Marliek, wat jammer! Op naar de volgende ronde!
    Moon: ik was eigenlijk heel snel weer op oude gewicht, was kennelijk niet veel aangekomen tijdens de zwangerschap. Maar het schijnt wel dat je door borstvoeding geven sneller afvalt.
    Shelde: wow een tandje! gefeliciteerd (ik wacht nog steeds, maandag had ze een enorme ronde wang, maar nee hoor nog nergens een tandje te bekennen).

Hoe is het met de zieke baby's? alweer hersteld? Nou Mira gelukkig wel en eindelijk (sinds een week) drinkt ze weer normaal en gaat het slapen weer beter. Gisteren is ze naar de crech geweest. Wat een waardeloze crech........nu hadden ze de verkeerde voeding gegeven (ik geef altijd voeding mee) en weer nieuwe leidsters (eentje leek wel 16 jaar met beugel). Gelukkig gaan we in januari over naar een hele proffessionele crech hier om de hoek! Met vers gemaakt fruit, elke dag de kindjes naar buiten, eigen slaapplek/bed, een verstandelijk gehandicapte in dienst die alles schoonmaakt zodat de leidsters zich volledig op de kindjes kunnen storten en een prachtig wenschema. Wij kijken er dus erg naar uit ;)

oja nog een vraag: hebben jullie de kinderwagen al omgebouwd tot het zit gedeelte? Ik ben er vandaag mee bezig omdat Mira zo graag alles wil bekijken tegenwoordig!

5. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @ster, wij gaan na de kerst de wagen ombouwen, we gaan eerst nog op skivakantie en ik vind dat ze in de bak nog net wat warmer ligt. Ook femke kijkt graag van zich af dus als we thuis zijn dan mag ze gelijk in het zitgedeelte.

@marlieke, wat jammer dat ronde 1 niks geworden is, maar op naar de volgende ronde.
    En idd, het zou wel erg prettig zijn als de oudste zichzelf iets meer kan redden, en je ze niet meer telkens hoeft te beuren enzo.

@moon, wow! Zondag misschien al? Dat zou super zijn zeg, vindt je het geen raar idee om straks thuis te zijn met je kleine meid?

@shelde, ook al haar eerste tandje! Ik ben benieuwd wanneer femke er één krijgt die blijft zitten :)

Femke heeft weer redelijk geslapen, om 0.00 uur wakker, flesje erin gedaan en weer geslapen tot half 7.
    Ze drinkt de fles van 20.00 niet leeg en daarom komt ze nu telkens s'nachts denk ik. Maar ja dat vind ik nog niet zo erg.
    Ik ben nu mega verkouden en een beetje koortsig geloof ik.
    Moet zo nog werken en heb er niet echt zin in.

6. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Patje:
    Van mijn CB mocht ik er absoluut niet aan beginnen om 's nachts een flesje te geven! Hier wennen de beebs heel snel aan.... en is weer moelijk af te leren. Wel mocht ik de laatste fles verlaten.
    En na flink gepuzzel en veel vermoeide nachten (weet hoe je je voelt, meid), slaapt Britt nu weer redelijk (ongeveer van half 9 tot 6 aan 1 stuk door).

Jippie!! Ben helemaal blij!!
    Had de huisarts gebeld of de uitslag er al was. Die was er....
    Op de mammogram was een dubieus plekje gevonden, daarom moest ik vrijdag ook nog een echo laten maken, maar uiteindelijk blijkt het om borstweefsel te gaan! Ben zo opgelucht....
    .... Geen spanning en nare scenario's meer! Joepie de poepie!

7. babs1980

babs1980 Actief lid

2 nov 2006
    378
    0
    0
    Ohhh wat fijn Shanna! Dat is nog eens goed nieuws!

8. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Kinderarts was heel tevreden en het er mee eens dat de sonde er morgen uit mag.
    Als het door gaat dan ga ik vrijdag een dag naar het ziekenhuis om voor haar te zorgen.
    En dan als het goed gaat met drinken zondag naar huis.
    Hij heeft een afspraak met me gemaakt voor over 2 weken maar hij zegt dat we dan allang thuis zijn.

@ patje

Ja een heel raar idee daarom ben ik ook zo zenuwachtig haha

@shanna

Ooh gelukkig meis!
    Dat is echt goed nieuws..

9. babs1980

babs1980 Actief lid

2 nov 2006
    378
    0
    0
    Moon: wat fijn meid! Kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent hoor!

10. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @shanna,
    Goed nieuws meid!
    Ik gaf eerder ook geen fles, maar ja als ze de fles van 20.00 niet leeg drinkt krijgt ze toch echt honger!
    Ik geef de fles wel in haar kamertje.
    Vandaag de groente om 16.30 gegeven zodat ze misschien wat minder vol zit om 20.00 uur en ze dan wel de fles leeg drinkt.
    Als ze wel weer vannacht komt dan krijgt ze een klein flesje liggend in haar bedje.
    We zien wel weer hoe het gaat vannacht.

Bedankt voor het advies iig.

11. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Shanna wat een goed nieuws! Ben helemaal blij voor je. Wat een opluchting.

Moon wat zal het super zijn als jullie kleine meid met jullie mee mag!

Sven is vandaag 6 mnd. Zodra ik uit het zicht ben begint hij te krijsen. Hij heeft gisteren voor het eerst wortelhapje gekregen. Het zat echt overal. In zijn wimpers e.d. Was echt super om zijn gezicht te zien. Vandaag ging het al een stuk beter, minder geklieder. Verder krijg ik de avond niet onder de knie met hem. Hij is moe maar wil niet slapen. Vandaag met moeite van 15 tot 15.30 geslapen. Heb hem er om 18 uur in gelegd, maar hij ligt nog te huilen. Als ik hem mee neem naar beneden dan huilt hij toch nog steeds. Hij was op za op tot 20, zo tot 18 en ma en di weer tot 19. Er is geen pijl op te trekken. Vind dat nog wel heel lastig hoor!

12. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ster gelukkig dat Mira straks naar een goed creche kan! Hier gelukig geen zieken meer. Isa drinkt weer goed ook de FV. Hoe gaat het bij ju? je was je BV toch weer aan het opbouwen? Of drinkt Mira nu welweer FV?

Oja en hier nog steeds de wagenbak. Ze ligt er ook wel niet zo heel veel in hoor, ben nl meestal met de MC of buikdrager op stap. Ik denk dat we met een maand of 7 wel overstappen. Of in ieder geval zolang ze er nog in past en dat is nu nog wel het geval ;)

Marlieke ik duim op een mooie zwangerschap in jan/feb voor je ;)

Moon Ik zal nog ff duimen dus :D

Vraagje aan de FV mama's . Bij het klaarmaken vd fles gebruiken jullie dan altijd gekookt water zoals op de verpakking beschreven staat? Ik gebruik nl gewoon water uit de kraan wat ik verwarm :oops: En moet er eerst het poeder bij en dan verwaremn of eerst verwarmen en dan pas poeder erbij?

13. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Maak je hem dan niet wakker voor een latere fles of luier verschonen?
    Sven zijn luier is dan echt mega vol met plas. Welke luiers gebruik jij?
    Wat zal het heerlijk zijn als hij ook een keer tot 8 uur slaapt. Misschien nu hij aan de hapjes is dat hij meer verzadigd is en langer slaapt. (ach nu nog niet natuurlijk van die mini beetjes die hij eet)

14. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Oh SHanna, wat een geweldig nieuws!!!

Moon, wat super dat Britt waarschijnlijk zondag lekker naar huis mag!!!

Britt, ja is even zoeken hoe en wat he?! Hier wisselt het ook hoor. Meestal tussen 7 en half 9 's avonds

Spijkervrouwtje, ik gebruik ook kraanwater. Dat verwarm ik in de magnetron, daarna het poeder erbij.

Het winkelen was niet echt ontspannend. Nicky heeft de hele tijd liggen gillen en huilen. Ze was hardstikke moe, maar het lukt haar niet te gaan slapen. Ze heeft thuis ook veel lopen gillen. Echt niet leuk meer. Hopelijk is ze morgen wat gezelliger!

15. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Shanna: jippie!
    Shelde: hopelijk morgen een betere dag...
    Britt: ik voed vanaf het begin op verzoek, dus maak hem niet wakker voor een fles. Ik gebruik 's nachts momenteel Pampers Active Fit (maatje 4+ geloof ik), omdat daar een pak van in de aanbieding was. Maar m'n moeder doet hem gewoon z'n Lidl luier om, en dat lekt niet door hoor. Hij plast 's nachts minder dan overdag.
    Tot een week of 3 geleden kwam hij echt elke nacht nog, hoor, om een uur of 4/5, maar plots was dat over!
    Spijkervrouwtje: je kan gewoon ongekookt water gebruiken hoor. Hier is de gewoonte zo ingesleten (afgekoeld gekookt water in de koelkast, snel wat met de waterkoker koken en dat erbij), dat hou ik nog maar aan. Ik zorg eerst dat het water op temperatuur is en dan doe ik de poeder erbij, dat werkt het beste bij de Similac. Ik neem alleen geen heet water uit de kraan, dat drink ikzelf ook nooit.
    Ooooh, moon, spannend!

16. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    @Shanna, fijn dat alles goed was!

@Moon, Wauw, wat doe je kleine meid het goed... nu maar duimen dat ze zondag mee naar huis mag!

@Marlieke, jammer dat je test niet positief was.... Op naar de voglende ronde :)

@Spijkervrouwtje, ik doe ook gewoon kraanwater in de fles dan poeder erbij en dan 45 sec verwarmen in de magnetron, even schudden en de fles is klaar....

@Ster, sinds het weekend hebben wij de kinderwagenbak verruild voor het zitje. Gaat stukken beter zo, alleen jammer dat ik vera zelf niet meer zo goed kan zien als ik achter de wagen loop...

@Shelde.... wauw nicky al een tandje, wat gaat het snel he, straks lopen onze ukkies al :)

Hier alles prima, ik mix de groentehapjes nu met wat aardappel en dat eet Vera super, manlief had courgette/aardappel gemaakt en daar at ze zo een heel schaaltje van leeg... Half uurtje later nog een klein flesje en dan als een blok in slaap vallen... Vanavond heeft ze amper 3 slokken uit de papfles gedronken, en heb haar daarna maar naa rbed gebracht, ben benieuwd of ze de nacht nu ook doortrekt....

Welke fles vervalt straks eigenlijk? Op mijn lijstje wat ik van het CB heb gekregen staat dat als je met opvolgmelk begint dat er 1 maaltijd vervangen moet worden zegmaar....
    Judy, hoe ziet Mirthe haar eetschema eruit en welke fles heb je laten vervallen / opgeschoven?

Ik ga ff verder lezen op de site...

17. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik doe ook vaak koud water uit de kraan en wat heet water uit de waterkoker, gewoon omdat ik dat handig vind. Ik zet de waterkoker aan en tegen de tijd dat ie gekookt is heb ik in de fles 140 cc koud water en de melkpoeder bij de hand, dan 70 a 80 cc heet water , poeder erbij en klaar is kees.

@shelde, jammer dat het niet zo gezellig was, het liefst ga je dan zsm weer richting huis.

@britt, ja ze worden een beetje eenkennig zo af en toe en hebben verlatingsangst. Femke heeft het ook zo af en toe. Gewoon zo weinig mogelijk aandacht proberen aan te besteden.

Volgens mij word ikke weer ziek.....weer een zere keel en erg verlouden, volgens mij komt het ook door het weinig slaap van de laatste tijd en daardoor een mindere weerstand.

Ik ga dus ook zo weer lekker naar het bedje, femke had nu de papfles leeg gedronken dus we zullen zien hoe lang ze slaapt vannacht.

Weltrusten vast en tot morgen.

18. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Patje, tja als ik gewoon even uit het zicht blijf houdt het na een paar min ook wel op en gaat hij verder met spelen. Soms ook niet hoor!

Cim, Ik laat hem steeds nog drinken als ik naar bed ga en verschoon zijn luier dan. Hij wordt vaak vanzelf om 23 uur wakker. (hoor hem nu?).
    Als ik hem idd niet om 23 uur laat drinken is hij midden in de nacht wakker. Hoop dat hij ook snel door slaapt. Lijkt me heerlijk!

19. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
  20. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    wauw goeie tip shelde, vanavond nog maar eens ff kijken en misschien dat we 'm daar dan wel bestellen!

Deel Deze Pagina