Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Net was er ook al weer wat.. ik ga vandaag of morgen echt flippen.
    Ze moet om half 1 een fles maar dan slaapt ze.. ja logisch toch?
    Laat de nachtzuster haar telkens door slapen om te kijken of ze uit zichzelf komt.
    Wat Britt nog niet goed kan aangeven... dus had ze hem om half 4 aangeboden zegt ze maar Britt rook er alleen aan en hoefde niet :( dus is het weer via de sonde gegeven.
    Dus heeft ze vandaag als de hele dag nog moet gaan beginnen al 1 fles rest.
    Britt die zoekt helemaal niet naar de fles als je hem voor haar houdt dus volgens mij heeft ze hem nooit aangeboden en lekker makkelijk door de sonde gedaan.
    Dus ik ga straks als ik weer wakker word bellen.
    Waarom elke x dat snachts gedaan word.
    Zo leert ze nooit dat ze ook om half 1 een flesje krijgt.

2. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Moon, wat een #@#! geklooi daar op dat ziekenhuis zeg! Hopelijk mag Britt snel naar huis, dan kan je zelf voor haar zorgen op de manier die jij wil! Dat zou ook beter zijn voor Britt, die krijgt zo nooit regelmaat...

3. Fijne vakantie!

4. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @linnepin, Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ik ben benieuwd wat je verassing was.

Femke heeft vannacht wel weer redelijk geslapen, ze had alleen wat last van spugen telkens en daar werdt ze dan wakker van.

En nu op naar mijn werk.

5. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    oh, e n cimbomlu, een fijne vakantie!

6. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Cimbomlu, fijne vakantie gewenst meid!

Neem je een beetje van de Spaanse warmte hier mee naar toe?

7. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ lin

Gefeliciteerd!

@ cim

Fijne vakantie!
    Mag ik mee? ;)

8. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Moon, ga alvast maar iets uitzoeken bij Baby Walz, want zo te zien ga jij de foto contest winnen. :D

Cim, een heel fijne vakantie!

Ik heb net weer kleertjes gekocht van Cakewalk. En 3 enveloppen met de post ook met kleertjes. Ik ben echt verslaafd aan kleertjes kopen op het moment. :rolleyes: Ach ja, ze is bijna uit maatje 68, dus maat 74 moet dan aangevuld worden he?! ;)

9. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ shelde

Echt?

Leuk he kopen!?!
    Ben net ook wezen shoppen.. even leuk paars pakje gekocht voor m'n meisje.. en kerstkadootjes voor haar.

@all

Mar had gebeld en ze gaat zondag of maandag over naar een boxje dan komt ze alleen te liggen.
    En ze zeggen dat 36 weken de magische grens is en dat ze dan ineens goed gaan drinken.
    Maandag of dinsdag mag ik een hele dag komen om voor haar te zorgen.
    Misschien mag ze dan volgende week ergens naar huis.
    Maja...

10. babs1980

babs1980 Actief lid

2 nov 2006
    378
    0
    0
    Linda:
    Gefeliciteerd meid! Hoop dat het een leuke verrassing is/was! Ben benieuwd!

Cimbomlu: fijne vakantie meid, en neem wat zon mee terug deze kant op!

Moon: fijn dat je volgende week een dagje zelf voor haar mag zorgen. Hoop dat ze snel mee naar huis mag hoor, want dit is niks natuurlijk!

11. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Lin gefeliciteerd!

Cim fijne vakantie!

Moon Joehoeee winnen! hoe kan het ook anders met zo een mooie meid.

Lailae, vliegen gaat nog prima. Soms best vermoeiend. Kolven gaat ook goed. Zit er wel over te denken om te minderen met de BV. Maar ik weet het nog niet.

Sven heeft nu 3 dagen wortel gekregen. Vanavond krijgt hij sperzieboontjes (eten wij ook).

Wanneer kan ik nu starten met fruit en bijv rijstebloem of pap? Ivm zijn spijsvertering en darmpjes.

12. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Dat kan al hoor. Rijstebloem door de laatste fles doe ik al vanaf 3,5 maand en nooit last van gehad. Fruit en groente geef ik vanaf 4 maanden. Nog niet allebei op 1 dag, maar of groente of fruit.

13. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    oh dus om en om en op hetzelfde tijdstip?
    maar als ik nu ook rijstebloem doe, krijgt hij daar dan geen last van?

Britt

14. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ik denk het niet hoor.
    Ik geef de laatste fles als papfles (met 2 a 3 eetlepels Nutrix vanille).
    Na het middagslaapje krijgt ze groente of fruit (60-100 gram). En een fles van 150 ml (maar die gaat meestal niet helemaal op)

Dus:
    8:00 fles 200 ml
    12:00 fles 200 ml
    15:00 fruit/groente
    16:00 fles 150 ml
    19:30 fles 200 ml + 2/3 el Nutrix

Ik hoop dat dit je helpt.

15. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Nou ga het maar eens proberen. Hij ligt in zijn bed te huilen. Geen zin om even een dutje te doen.
    G amaar eens een bakje ontdooien en rijstenbloem erbij. Thanks!

16. Hester

Hester Niet meer actief

Britt1: Rijstebloem eet Laurens ook vanaf 4 maanden en fruit en groente ook. Dat gaat prima, nergens last van (hij vindt nu alleen de 4 maanden potjes te klein worden en kijkt ontevreden aan het potje en/of lepeltje trekkend wanneer zijn bruine bonen of tuingroenten op zijn... :))

Moon: geef goed aan wat je zelf wilt, het is jouw kindje!

Cim: Fijne vakantie!!!!!
    En Deniz kan dus ook zo lekker slapen?
    Hier hetzelfde hoor: we zijn nu net een half uurtje thuis en meneer heeft bij thuiskomst een potje groenten gegeten, even gespeeld, schone luier en naar bed. Het is ook alweer het einde van de week, dat maakt een babytje toch ook wel moe, denk ik zo. We maken hem bovendien door de weeks elke dag om 6 uur wakker :oops: terwijl hij in het weekend wel tot 8 uur kan uitslapen... sneu he? Maar ja, niets aan te doen.

Zo, ik ga ook even lekker weekend vieren!
    Tot later allemaal en fijn weekend!

17. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    @ Cim, fijne vakantie, maarrrr...je bent vast al weg...

@ All, dat dikkertjes het beste slapen (zie quote Cim) is vannacht als een luchtbel uit elkaar geknapt. Mirthe heeft uren liggen zingen en huilen... Om 00 uur werd ze voor de zoveelste keer wakker, heel warm, wij tempen, 39! Dus een zetpil erin en bij ons in bed slapen......ze huilde zelfs in haar slaap!

Vanmorgen even naar de ha geweest, want ze was zo hangerig en huilerig, weet ik veel, maar het leek alsof ze echt pijn had. Dokter zegt een virusje, dus als ze na het weekend nog koorst heeft terug komen. De zetpillen deden de koorts zakken, maar om 17 uur weer 39,4! Nu, na het zetpilletje, 38,1 dus het werkt wel. Ze heeft nu een half uur liggen zingen, geloof dat ze nu stil is.

Maar ja, vannacht dus een paar uurtjes geslapen, ben kapot! Morgen zouden Mirthe, oma en ik winkelen in Haarlem, nu laten we Mirthe maar bij papa en maar hopen dat het vannacht al beter gaat.... Maandag maar niet naar het KDV, eerst maar even goed uitzieken....

@ Moon, wat een gedoe daar zeg, dat ze bij iedereen dan zo anders doen, want mijn ervaringen waren toch heel anders, tsss... Misschien hebben ze dat juist bij kindjes die eerst op intensive hebben gelegen (WKZ), want met Wiebe's ouders konden ze het ook niet zo goed vinden....vast moeite met prematuurtjes die meer dan 8 weken te vroeg zijn...
    Neem wel een badjas en slippers mee volgende week, de douche zit bij de kinderafdeling, aan het einde van de gang voorbij de ingang naar Neo!

Zo, we wachten op de pizza, door alle drukte rondom Mirthe en het weinige slapen hebben we geen zin vanavond....bah! Zou nu al kunnen slapen, dus ik denk dat ik niet echt lang op blijf.....

Oh LINDA, gefeliciteerd!

En de meeting, tja, voor mij is dinsdag en donderdag of weekend het handigst, maar ik werk ook elke tweede donderdag van de maand en dan ben ik vrijdag vrij, dus mogelijkheden genoeg....

Ik roep gewoon wat:
    Donderdag 10 januari?

18. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Ik bedoel eigenlijk hoe je moet opbouwen tot hij alles op een dag krijgt.
    Dus hoelang eerst groente en wanneer fruit erbij en bijv pap ofzo.
    Hij heeft nu drie avonden wortel gehad en een keer sperziebonen.

Shelde zei al om en om gaan geven.

19. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @judy, ik hoop dat ze vannacht weer wat beter slaapt!

@moon, ik hoop toch echt dat ze zich nu aan hun woord houden daar!

@ britt, na ee week kun je fruit erbij gaan geven! Ook eerst weer 3dagen met een potje doen en na een week een half potje.
    Ik hoorde vandaag dat ze als ze 6 maand zijn echt al aan de potjes van een half jaar moeten, vind dat wel erg veel als ik zo'n potje zie! Maar goed, ik moet maandag naar het CB dus zal het dan wel horen.

@ all, willen jullie op femke stemmen? Ik doe mee aan baby van het jaar verkiezing.
    http://baby.vanhetjaarverkiezing.nl/test.htm

Femke ligt in de boa!

20. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Nou, dat ga ik hier nog niet redden hoor! Met de potjes van 4 maanden doe ik 2 dagen. Ik heb ook van dat frutapura, is 100ml, dat gaat net op. Ik geef het ook niet als ze echt honger heeft, misschien dat het daar aan ligt. Maar als ze wel honger heeft, duurt het te lang voor mevrouwtje. ;)

Britt, gewoon rustig aan opbouwen. Je merkt vanzelf ook wanneer hij meer groente of fruit wilt. Ik heb nog niet meegemaakt dat ze ergens last van heeft gehad. Hoe vond hij de papfles?

Deel Deze Pagina