Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Ky, ja heel erg spontaan. ahum
    Het begon wel spontaan maar mijn schoonzus stond te klooien. Wij dachten dat ze al klaar was met een foto maken en hadden alweer alleen maar oog voor onze uk. Toen zei ze dat we nog ff weer moesten kussen want de foto lukte niet. :)

Ow en dat brosje: die is toch nog opgegaan. haha
    maar geen nood: heb er nog wel een paar. *geeft 2 brosjes aan ky* :)

@all, onze knul heeft ook last van krampjes. Loopt ook helemaal rood aan met opgetrokken beentjes. Vervolgens komt er een huilbuitje achteraan. Heel zielig. Heb al rooibosthee gehaald maar dat helpt niet echt. Hij trok wel een vies gezicht toen ik hem die rooibosthee gaf.

Groetjes!

2. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ikke en vind het helemaal top dat ding! en soms leg ik D'tje er ook in endie ligt dan heerlijk. ( zal eens foto maken ervan) maar ik heb ook een bank met 1000000 kussens dus soms gebruik ik mijn voedingskussen geneens.. maar ben wel blij dat ik er eentje heb!

ky doe wat je hartje je ingeeft.. en als je bv achter uit loopt is niet prettig.. Het moet leuk blijven bv geven! en als Lara straks goed doorslaapt met fv als laatste voeding! gewoondoen!

D'tje hier die eet om half 11 las laatste en komt dan pas weer tegen 5 half 6.... Maar als mijn bv achter uit liep en hij kwam snachts ook om de 3 uur dan heb je niet genoeg in de borst..

Maar je bent zelf pas ook ziek geweest, misschien ligt het ook daaraan.. maar ja weer heel verhaal geworden maar je snap me wel.. DOE WAAR JIJ JE PRETTIG BIJ VOELT!

@ judy die collega zou er bij ook niet binnen komen :confused: lekker aso zeg.. Mevrouw weet het allemaal wel.. Mijn broek zakt er vanaf!

3. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam

4. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    HELP!

Mijn vader belde net, mijn moeder was het hele weekend overstuur geweest, of ik wist wat er was, want ze wilde het niet tegen hem zeggen....

Ik weet wel wat er is: zij ging er vanuit dat zij als voogd zou worden aangewezen voor Mirthe voor het geval er iets met ons twee gebeurt... Nu hebben Rinke en ik laatst heel lang samen zitten praten... Wij vinden allebei wel dat mijn moeder daar beter toe in staat is dan die van hem....jullie weten inmiddels wel hoe ik over mijn schoonmoeder denk...
    Maar toch, wij wilden liever iemand van onze eigen leeftijd en Rinke had er, als wij mijn moeder zouden vragen, moeite mee tegenover zijn familie...zijn ouders zouden zich dan toch gepasseerd voelen.
    Nu waren wij het er samen over eens twee vriendinnen van ons (die samen een relatie hebben) te vragen. Het zijn twee super sociale meiden en we weten gewoon zeker dat, als het mocht gebeuren, zij onze beide families betrekken in de verdere opvoeding van Mirthe...

Ik heb dit afgelopen vrijdag tegen mijn moeder gezegd... Zij begon gelijk tegen te stribbelen "ja, maar je kan toch aangeven dat je Mirthe eerst aan mij toewijst en als ik er niet meer ben aan hun?" Ze leek gewoon niet te horen dat ik dit erg moeilijk vindt voor Rinke, tegenover zijn familie....

Oh, ik had het ook nooit moeten zeggen, gewoon lekker laten overwaaien, maar ja, wilde wel eerlijk zijn tegenover mijn moeder...

Nu heb ik haar met een smoes gevraagd of ze zo na haar werk even langskomt, want als mijn vader mij belt is het echt heavy, die belt namelijk nooit over dat soort dingen! Hij belt überhaupt nooit....

Hebben jullie nog tips wat ik kan zeggen? Moeilijk hoor! De kans dat het gebeurt, dat Mirthe onder voogdijschap moet omdat wij er allebei niet meer zijn, jeetje, dat is zo'n kleine kans....
    Dus, HELP!

5. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    @ Marlieke, rooibosthee? ik wist niet dat dat ook zou moeten helpen.
    Ik heb juist het advies van de VK en KV gekregen om zelf venkelthee te drinken.

@ Judy, wat een collega zeg, die snapt het niet helemaal.
    Wel leuk dat je precies weet wanneer de Lucky Shot was. Ik twijvel tussen twee data. (de ene was heel romantisch, de tweede ff kort "voor de zekerheid":oops: ) Ik hoop dat het de eerste datum is geweest.

@ Sally, jouw D'tje slaapt al lekker door zeg. Heerlijk hoor.

Hebben jullie kleintjes ook nog steeds zo vaak de hik?

6. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Nou ja, ik stond voor Rinke met twee vette strepen op de ovulatietest en er begonnen behoorlijk wat bellen te Rinkelen....hahaha.... Het kan ook wel van twee dagen ervoor zijn, maar dan zou ik NOG langer zwanger zijn geweest en dan klopt er dus helemaal niets meer van, dus ik ga er maar vanuit dat het die keer was, anders heeft de VK het behoorlijk mis gehad!

7. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Oh, ja, zeker een keer per dag, maar dan is het weinig!

8. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ik val om van de slaap (tsja, hoe zou dat nou komen?), dus vandaar weinig reaktie.
    Maar, Judy, wij hebben ook recent nagedacht over een voogd vragen voor als er iets met ons gebeurt. Wij kwamen uit op mijn broer en schoonzus, omdat hun thuis(gezins)situatie het stabielst is. Duidelijk hebben we een keuze gemaakt voor wat voor Deniz het beste zou zijn, onafhankelijk van meningen/gevoelens van familieleden en zelfs van onze eigen gevoelens!
    Ik kan me voorstellen dat je moeder (en ook schoonmoeder!) het niet leuk vinden dit te horen, maar het is jullie beslissing. Hoe hard dat ook is voor bepaalde mensen.
    Maar je moet goed nadenken over je beslissing en niet kiezen voor wat jij wilt, voor Rinke, voor een familielid of voor wie dan ook, je moet kijken naar wat het beste is voor Mirthe, dat is volgens mij het enige dat telt. En goed beseffen wat er met haar en haar contact met beide families gebeurt als ze onder de hoede komt van jullie 2 vriendinnen.
    En dan jullie uiteindelijke beslissing vast laten leggen bij de notaris, anders kan de rechter anders beslissen.

9. Niet meer actief

Dat ken ik, daarom ren ik als ze 's middags slaapt als een gek heen en weer (en spring op het sofum, e-mail checken etc) want zodra madame wakker is ben ik met haar bezig. Maar ik leg haar nu wel als ze vrolijk is zo vaak mogelijk ion de box. Soms is ze vijf minuten tevreden, somds tien minuten maar vaak wordt het ook direct een brulfestijn. Ach ja, we blijven proberen.

10. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Bibi..Ik kan ook pas weer echt gaan shoppen bij maatje 68..want 62 heb ik al enorm veel. En ik had ook te weinig maatje 56..dus moest weer gaan winkelen..oh wat erg.
    In Spijk hebben ze nu ook een H&M..hihi..kunnen we tegen die tijd daar ook gaan winkelen voor maatje 68..maar ook natuurlijk bij Prenatal.
    Maar bij jou in het dorp hebben ze ook een leuke winkel met babykleertjes..
    Kunnen als het lekker weer is samen naar het dorp gaan wandelen met de kinderwagen..;)

**Judith..Ik heb nu even geen tip voor om wat te zeggen te je moeder..ja kan alleen simpel zeggen..gewoon eerlijk zijn en ook tegen haar zeggen dat ze niet bang hoeft te zijn dat ze Mirthe dan meer komt te zien en dat die twee vriendinnen hun er dan altijd bij zouden betrekken.

11. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Bibi, ja rooibosthee helpt ook. Werkt rustgevend namelijk. Aangezien mijn ukkie de fles krijgt mag hij geen venkelthee. Venkelthee is beter en kan dus wel als je de borst geeft. Dan drink je het namelijk zelf en krijgt hij niet de thee rechtstreeks binnen.

Groetjes!

12. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hey mama's!

Ik ben helemaal niet vaak hier op t forum, en als ik kom zijn er weer tig pagina's bijgeschreven. om heel eerlijk te zijn heb ik geen zin om elke keer al die pagina's door te lezen. En als ik dan wat typ voel ik me schuldig dat ik niet op iedereen reageer. Daarnaast ben ik erg geschrokken van het bericht over benthe, hoe echt is iedereen op het forum ga je je dan afvragen. ik wil even officieel melden dat ik hier niet meer actief zal meedoen, (was de afgelopen weken al niet meer actief) :oops: :oops:

Van een aantal van jullie heb ik het msn adres en mocht je dat alsnog willen kun je me een PBtje sturen. Ik heb wel een heel lief vriendinnetje overgehouden aan dit forum (he manuela ;) ).

zo af en toe gluur ik hier wel op t forum om wat op te zoeken.

verder gaat alles goed hoor hier. ik hoop bij jullie ook en wie weet treffen we elkaar nog eens. :D

owja heb een fototje van de dochter van manuela en mijn zoon in mijn album gezet. echt schattig.

heel veel geluk met jullie gezinnetjes.
    kussies

13. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Hier precies het zelfde. Blijf het ook maar proberen...

14. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Jammer, maar begrijpelijk hoor. Ik ben ook niet altijd even actief maar vind het veel te leuk om hier te komen. Msn daar kom ik al helemaal niet aan toe om met ´iedereen´ een praatje te maken. Alleen effe snel mail checken en snel weer weg voordat ze beginnen met praten haha :oops:

Maar goed, jij heel veel geluk, liefde en gezondheid gewenst met je gezinnetje en misschien horen we zo nu en dan eens van je vriendin manuela he.

Ga je goed... Liefs chiesa :D

15. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Zo ik zag net iets heel zieligs op Discovery..programma over de goorste baantjes..

Deze man werkte in een varkensfokkerij..maar ja het begint natuurlijk bij een biggetje..
    omdat die biggetjes bij elkaar zitten moeten er aantal dingetjes gedaan worden aan die biggetjes..
    het navelstrengetje werd korter geknipt omdat anders de andere biggetjes erop zou kunnen gaan staan..
    de scherpe hoektanden werden eraf geknipt voor het bijten..
    en van het staartje werd een centimeter afgeknipt..
    en kregen spuiten voor infecties en antibiotica..
    omdat al die afgenipte dingen open wonden zijn.
    Werd gedaan zonder verdoving.

Kreeg er tranen van in mijn ogen.
    Het wordt gedaan omdat het puur voor het eten is gefokt..
    maar toen ik dat beestje zag..zag ik dat heel anders..

=========================================

Zo ik moest het even kwijt hoor meiden :pale:

16. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Ze lieten ook een beer, mannetjes varken, klaar komen.
    Getverderie, komt gewoon 150/ 200ml uit :pale:

Krijg er bijna kokhalsneigingen van.
    ===========================================
    Sorrie van de info...
    ik houd al op :c:

17. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Goeiemorgen!
    Wat is dat voor verhaal, Viona, en dat op de vroege morgen (voor mij dan...) :( Maar idd wel zielig voor die biggetjes.
    Hier een heeeeerlijke nacht gehad, zonder 1x wakker te worden (Deniz logeert bij opa en oma)! Van 10:00-6:30 geslapen!
    Gisteren hebben we eindelijk de box opgezet. Het staat wel heel erg vrolijk in de kamer hoor.
    AngelEyes: het allerbeste met je gezinnetje!

18. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Cimbomlu..Hebben jullie nu pas de box neergezet?!..Hihi bij mij staat die er al maanden 8) Kon het toen niet laten.. :oops:

19. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier staat ie ook al even hoor, en ik vindt het heerlijk als ze er in ligt te spelen.
    Oja Bibi vroeg dat he, Isa kan zich meestal vrij goed zelf vermaken in de box. Ze kan dan rustig een uur naar haar mobiel of een rood hondje zitten te kijken. heerlijk is dat ;) Maar ze heeft ook haar momenten dat ze het nog geen 5 min leuk vindt hoor :)
    Meestal leg ik haar in de box (of op schoot) als ze lekker wakker is maar ik probeer haar weer in bed te leggen als ze moe begint te worden. Zoals nu dus, ligt nu weer 2min in bed , ben benieuwd of eht stil blijft :rolleyes:

Gisterenmiddag en avond was ze overigens erg jengelig wilde alleen maar hazeslaapjes doen en vooral tegen ons aan liggen. Maar om 23.30 uu was ze dan toch stil en heeft ze geslapen tot 3.15 uur. En de reden dat ze teon echt niet meer verder wilde slapen, was 1: honger maar vooral 2: een nat bed :( Pff ze had zoveel gepoept en geplast dat haar romper en truitje nat waren, evenals haar slaapzak hoeslaken en onderlegger. Fijn midden in de nacht alles verschonen :confused: Maar goed een uurtje later lag ik dan weer in bed en toen heeft ze (en ik dus ook) toch nog lekker geslapen tot 07.45 uur.

Angel Jammer dat we je hier niet meer actief zullen zien :( . maar wel begrijpelijk. Geniet van je gezinnetje!

Nou ga eerst nog even wat kolven en dan denk ik nog even op de bank liggen ;)
    Oja iemand vroeg nog op welke stand je kolft met een electrische. Ik begin altijd op een van de laagste standen en als ik zie dat er melk uitkomt zet ik 'm door naar de hoogste. Dan gaat het teminste wat sneller :D

20. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Hebben jullie ook last van jeuk op jullie buik..bij mij vooral bij mij straie?
    Zou het aan het genezen zijn?
    Het is echt heel erg irritant :(

Deel Deze Pagina