wow meiden, wat gaan die kleintjes hard zeg... zelfs Britt alweer 2 maanden! Wat een prachtige foto's komen er voorbij zeg! Hier ook nog geen tandje te bekennen en volgend weekend gaan we beginnen met de eerste groentehapjes. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan! De eczeem is al een stuk minder geworden door de Balneum dus daar ben ik wel blij om. Hier gaat alles verder goed. Ik heb weer een maat kleiner van broeken (nu maat 42) dus daar ben ik erg blij mee. Lique, hopelijk voel je je snel beter... ik ben erg benieuwd naar het verloop, lijkt alweer een eeuwigheid geleden voor ons. Marlieke, spannend zeg, hopelijk ga je 2008 met een dikke plus in! Zo ik ga eens even douchen en wat nuttigs doen in huis. Veel liefs!
Marlieke: ge: 89 kg, hg: 84 kg, sg: 65 kg wdg: 82, 84, 83, 82,5, 82, 80,5, 80, 81 oops Barbara: ge: 75 kg, hg: 83 kg, sg: 70 kg wdg: 85/83,2/83,4/80,6/80,3/80,1/80,2/79,5/79,5/78,5 Emmie: ge: 64 kg, hg: 75 kg, sg: 64 kg Viona: Af te vallen: 18,7, nu afgevallen: 3,6 Linnepin: ge: 77 kg,hg: 80 kg sg: 70 wgd 79, 77.4, 77.0, 75,0, 74,5 \/ Judith:ge: 68 kg,hg: 69,5 kg, sg: 65 wdg: 69,5; 68,9; 68,8, 69,0, 68,5, 68,5, 67,9, 67,7, 67 Marielle: ge: 58,5 kg,hg: 61,5 kg, sg: 58,5 wdg: 61,2, 61,5, 60,4, 61, 59,8 Senna1979: ge: 79 kg hg: 79 kg sg: 72 Manuela79: ge: 65 kg hg: 78 kg sg: 65 wdg: 77 / 76 Lailae: Af te vallen: 28, nu afgevallen: 8,9, 9,7, 10,2, 10,8, 11,2 Sandra: Af te vallen: 30, nu afgevallen: 2,0 Hester: ge: 68 kg, hg: 75 kg, sg: 70 kgwdg: 74, 71 karin ge: 59kg hg: 70,8 kg sg: 64 kg wdg: 70.4 Mamasanne: ge:64 kg wdg: 65.4kg sg :62 k,g Pietje77 ge: 74 hg: 86 sg: 70 wdg: 86/86.5 /85.5 /86.5 /85.5/85.5hmm Natascha30: Af te vallen 25 kg, nu afgevallen:4,5 kg, 5,4 kg, 7 kg, 8,3 kg Moon ge: 85 hg:82 sg: 70/75 wdg:80 ge = gewicht eerst hg = huidig gewicht sg = streefgewicht wdg = weegdaggewicht
Hallo allemaan, @Moon: Wat een lieve foto van Britt. Ze ziet er echt goed uit. @Marlieke: Dat zou wel spannend zijn ja. Precies om 00.00 uur testen.... @Shelde: Nicky blijft hetzelfde koppie houden he. Echt schattig. En een prachtig tandje. Hier nog geen tandje te bekennen.... @Lique: Hopelijk voel je je snel beter... Nou, ik heb een beetje ziek. Ben al minstens 7 keer naar de wc geweest. Heb buikkrampen, alles doet zeer. Dus ik denk dat ik gewoon griep heb. Wel balen. Maar ik denk dat ik morgen maar een dagje thuis blijf, want dan kan ik een beetje slapen en niks doen. Vandaag zijn de kids natuurlijk gewoon thuis, maar morgen kunnen ze naar het kdv en m'n moeder. Hopelijk is het dan snel weer over. Verder gaat het hier zo z'n gangetje. Waarschijnlijk gaan we volgende week onze auto op marktplaats zetten en dan kopen we allebei een eigen autootje. Wie weet je er leuke kleine auto's? Ik zelf neig naar een Volkswagen Polo of Ford KA. In de kerstvakantie gaan we bij de verschillende gemeentehuizen langs om uitreksels aan te vragen. We moeten er in totaal 5 hebben en op 3 verschillende plaatsen moeten we ze ophalen. Lekker handig.... Nou, ik ga maar eens proberen wat te doen in het huishouden... Tot later. xxx Linda
Marlieke: ge: 89 kg, hg: 84 kg, sg: 65 kg wdg: 82, 84, 83, 82,5, 82, 80,5, 80, 81 oops Barbara: ge: 75 kg, hg: 83 kg, sg: 70 kg wdg: 85/83,2/83,4/80,6/80,3/80,1/80,2/79,5/79,5/78,5 Emmie: ge: 64 kg, hg: 75 kg, sg: 64 kg Viona: Af te vallen: 18,7, nu afgevallen: 3,6 Linnepin: ge: 77 kg,hg: 80 kg sg: 70 wgd 79, 77.4, 77.0, 75,0, 74,5 \/ Judith:ge: 68 kg,hg: 69,5 kg, sg: 65 wdg: 69,5; 68,9; 68,8, 69,0, 68,5, 68,5, 67,9, 67,7, 67 Marielle: ge: 58,5 kg,hg: 61,5 kg, sg: 58,5 wdg: 61,2, 61,5, 60,4, 61, 59,8 Senna1979: ge: 79 kg hg: 79 kg sg: 72 Manuela79: ge: 65 kg hg: 78 kg sg: 65 wdg: 77 / 76 / 75 Lailae: Af te vallen: 28, nu afgevallen: 8,9, 9,7, 10,2, 10,8, 11,2 Sandra: Af te vallen: 30, nu afgevallen: 2,0 Hester: ge: 68 kg, hg: 75 kg, sg: 70 kgwdg: 74, 71 karin ge: 59kg hg: 70,8 kg sg: 64 kg wdg: 70.4 Mamasanne: ge:64 kg wdg: 65.4kg sg :62 k,g Pietje77 ge: 74 hg: 86 sg: 70 wdg: 86/86.5 /85.5 /86.5 /85.5/85.5hmm Natascha30: Af te vallen 25 kg, nu afgevallen:4,5 kg, 5,4 kg, 7 kg, 8,3 kg Moon ge: 85 hg:82 sg: 70/75 wdg:80 ge = gewicht eerst hg = huidig gewicht sg = streefgewicht wdg = weegdaggewicht
Balen Linnepin, veel beterschap, hopelijk kun je morgen een beetje bijslapen. Ik heb trouwens tot begin juni een Ford Ka gehad maar die hebben we ingeruild voor onze huidige auto. De Ka was geweldig! Echt een fantastische auto. Als ik ooit weer een klein autootje zal kopen, zal het zeker weer een kaatje worden
[quote="patje]Ik kon idd met een buuf mee, ze had die bon gekregen van een bekende. We hebben even flink luiers ingeslagen en wat andere dingetjes. Scheelde toch weer 20. Zuigelingenvoeding telde niet mee.[/quote] Oh, ik heb gisteren ook flink ingeslagen. Had de bon bij de Kruidvat zelf gekregen. Heb van alles gekocht, inderdaad veel luiers, maar ook Nutrilonvoeding - bij ons kregen we hierop wel korting, raar dat dat bij jou niet zo was Patje - en potjes voeding etc. Heerlijk shoppen was dat.... En daarbij kwam dat ik gisterochtend op straat 50 euro had gevonden! Maar die is dus nu weer op, haha. Sandra: Mooie foto zeg! Moon: Onze Britt had ook wel last van die prikjes hoor. Kan je aanraden om na het prikje voor de zekerheid een zetpilletje te geven (heb ik de laatste keren ook gedaan en werkte goed en ja.... what's in the name, misschien reageren alle Britten wel hetzelfde, hihi) Lique: Dat hoor je wel vaker toch? Dat een tweede zwangerschap heel anders verloopt dan de eerste.... Balen zeg! Succes ermee! Spijkervrouwtje: Ach, onze Britt sliep al nooit 4 uurtjes overdag. Als ze nog minder gaat slapen, dan slaapt ze overdag helemaal niet meer, hihi (hier hooguit 3 x een half uurtje). Hester: Ach, je hoeft hem toch niet te vertellen dat ie vroeger een maillot heeft aangehad, wat niet weet, wat niet deert. We noemen het gewoon jongensondergoed.... En zwarte Piet draagt ze ook hoor!! Judy: Ja, moeilijke keuze meid!! Maar slecht hoef je je zeker niet te voelen. En 28 uur is toch prima te overzien?? Marlieke: Gefeliciflapstaart!! Linda: Beterschap meid!! Hier (met ons en Britt) gaat het z'n gangetje. Ze heeft vannacht (hopelijk eenmalig) wel weer slecht geslapen. Om 3.30 dacht ze: ik ben wakker en mamma moet ook maar wakker worden, das veel leuker! Hmmm, ben pas om 6.00 weer in slaap gevallen en moest er om 7.15 uit. Maar moet zeggen dat ik me best goed voel.... Valt me niets tegen! Heb even een vraagje, wie weet dit? Staat jullie beeb bij jullie op je paspoort ingeschreven? Moet dit of alleen als je op reis gaat? Oh, zo leuk ook.... Een vriendin van mij is zwanger! Ze waren al ff bezig, maar lukte steeds niet en nu wel! Jippie! Mijn zus helaas nog steeds niet.... Ze beginnen nu in januari met K.I. Blijf dit echt zo kut vinden! Maar ja, misschien dat de K.I. werkt.... Duimen maar! En een andere vriendin van me was op 2 december al uitgerekend en de beeb is er nog steeds niet.... Ben zo benieuwd wat ze krijgt (denk een jongetje) en hoe alles gaat? Nou, hier laat ik het even bij. Ben aan het werk en moet nog het een en ander doen. Tot gauw!
hmm Lique, daar zeg je me wat: Dat is dan nog bijzonderder, want dan zou ik dus bevallen 2 jaar nadat ik de vorige keer zwanger werd. Nou, als dat geen toeval meer is...
Hmmm :-k ik dacht alleen dat dit nodig is wanneer je met de baby gaat reizen. Je kunt hem dan bijschrijven in je eigen paspoort of de baby krijgt een eigen paspoort of ID-kaart. Laurens heeft zijn eigen paspoort, bijschrijven is ook best duur en onze paspoorten zijn bijna verlopen. Dan is het goedkoper om hem een eigen te geven. (we gaan binnenkort naar het buitenland, vandaar).
@Shelde, wat een geweldige foto van Nicky zeg, zo`n leuk en wijs koppie wat ze heeft, een mooi dametje hoor! @Spijkervrouwtje, heb niet het idee eigenlijk dat Vera minder slaapt.. Breng haar nog altijd 3 per dag naar bed, sòchtends na de de 1e fles, dan om 12 uur en smiddags rond half 4 weer... een uur tot anderhalf uur slaapt ze zeker wel... @Judy, doen waar jij je goed bij voelt... als mirthe lekker vrolijk blijft en het niet erg vind om bij opa en oma te zijn èn jij thuis toch nog veel werk doet kan je beter echt aan het werk zijn toch? Ik werk 20 uur in de zorg maar vind dat allemaal wel prima zo. @laila, fijn dat joya het zo goed gedaan heeft tijdens het etentje! @Linnepin, Beterschap hoor, heerst een beetje he... beter nu dan straks met de feestdagen! Voor dat we onze "gezinsauto" kochten reed ik in een VW polo, lekker autootje en best veel ruimte nog, aangezien dat wel handig is mbt een kinderwagen... heb je in de Ka minder denk ik... Maarrrr de Ka vind ik ook wel een stoer autootje maar geen ervaring mee dus.... Succes met je keuze in iedergeval... Heb je zoveel uittreksels nodig voor de scheiding? Wat een gedoe joh... @Manuela, Fijn dat de exceem mindert bij Louise! Vera heeft ook exceem en ik gebruik ook geen Zwitsal meer maar een andere wasgel en shampoo. En we zijn toendertijd wel 3x naar de huisarts geweest omdat het niet over ging. We hebben dus wel met een hormonenzal moeten smeren op haar wangetjes en nu alleen prefentief met lanette ook op haar beentjes / knieholtes enzo, daar is het gelukkig niet stuk of nat wat wel op haar wangetjes was.... gelukkig is ze weer helemaal gaaf en roze Super dat je alweer in 42 past! Tis hier nogsteeds 44 maar goed ik doe ook niet zo heel erg mn best, in januari maar weer aan de slag Ga je trouwens ook mee naar de meeting in januari? En mocht je Angela nog eens spreken peil haar ook eens @Shanna, Zo zeg lekker ingeslagen dus en nog eens 50 euro op straat vinden ook, lekker in deze dure maand zo`n zakcentje! Ben natuurlijk wel benieuwd wat je er van gekocht heb Mijn paspoort is verlopen dus daar hoeft Vera zo ie zo niet bij op En ik ga in januari maar een ID-kaart halen... Iemand enig idee of Vera dan ook een ID-kaart moet hebben? (Ow, ik lees net het antwoord van Hester....) Zo bij de Etos voorraad babylotiondoekjes ingelagen, 2 dozen met 6 pakjes dus 12 pakjes totaal, kunnen we weer vooruit! Van het weekend de kerstboom opgezet maar de eerste naalden beginnen alweer uit te vallen... lekker dan :S Straks zit er geen naald meer aan... hmmm... Maandag met Vera naar het bureau, ben benieuwd hoelang en zwaar ze is geworden in de tussentijd... Ze at gisteravond wel als een dijkwerker, haha dik 200 gram groente/aardappelen en een minidanootje der achteraan en anderhalf uur later 180 cc fles.... Vanmorgen en net dus een poepbroek, kan niet missen dan he Goed nu staat er nog een mand schone was op me te wachten en de kamer wil nog wel een stofzuigbeurtje, maar ik ga eerst ff wat eten....
Zo weer ff terug met een boterham. Moest Gui ophalen en straks weer naar school brengen. Dat is wel een gedoe hoor telkens Joya uit haar bedje halen. Ik heb haar er net echt in gelegd was huilen van vermoeidheid en ze slaapt niet zo snel in de box als hier 2 mannetjes aan het spelen zijn. Trouwens was zo lachen gisteren. Joya zat op mijn schoot terwijl ik een ijscoupe aan het eten was. ( ja ik heb het er van genomen, mmmmm dus geen lijstje van mij) En ik doe de lepel richting mijn mond en zij telkens met haar mond open. Ze dacht echt dat zij hapjes kreeg. En toen heb ik echt inimini hapjes gegeven van slagroom, eerste x dat ik experimenteer. Maar ze vond het heerlijk en zo kon ik makkelijk eten Shanna: wat spannend zeg van je vriendin en leuk straks weer baby's in de omgeving ook leuk voor later om samen te spelen. En hopen dat 2008 het jaar wordt van je zus. Judy: 28 uur is toch ook nog te doen. Ik zou het doen als het daardoor ook wat rustiger wordt qua achterstallig werk. En Mirthe merkt er niet zoveel van en straks weet zij niet meer beter. Moon: krijg je ook na paar weken nog een echo om te kijken hoe die zit? ( spiraal) Cimbomlu: kom op met die foto je laat ons wel in spanning hahaha Ik was ook al een tijdje benieuwd hoe hij er nu uitziet Meiden hebben jullie al gezien of het overal uitverkoop is? Ik ben hier de stad nog niet in geweest Ff w8en tot het salaris gestort is en dan ga ik sowieso los Oh ja over een auto. Ik nog nooit in die gereden maar wel in een twingo. Echt een wereldauto. Dus ik zou die aanbevelen Oh ja en dit wordt wel mijn kerstkaart. Want het is zo moeilijk om een leukere foto te krijgen ( hij was niet helemaal naar mijn zin) met 2 kids. Dan kijkt de 1 niet dan de ander niet! Sorry, als ik iemand vergeten ben maar ik ben nog steeds vergeetachtig Oh ja wat betreft de meeting. Ik kan evt wel op dinsdagmiddag, woensdagmiddag, donderdag en in het weekend. Ik kan vast wel iets regelen met Gui Dus als daardoor er meer mee kunnen!..... Oh ja, wat doen jullie met kerst en oud & nieuw? Wij vieren kerstavond het bij mijn schoonouders en daar eten wij en gaan wij het dobbelspel doen met 1,00 cadeautjes, 1e kerstdag bij mijn moeder en zusjes, eten en pokeren, en 2 e kerstdag een x vrij ( eigenlijk altijd de verplichtigingen wel gezellig maar verplicht en mijn moeder en zusjes vinden alleen 1e kerstdag kerst. Ja ik heb ook met meerdere mensen rekening te houden) En waarschijnlijk gaan wij 2e kerstdag lekker naar Blijdorp En oud & nieuw, zoals altijd met vrienden. Ik denk dat het zo'n man of 20 wordt en dan nog dekinderen Altijd gezellie! bye bye , zwaai zwaai
Hier ook jaren in een twingo gereden. Je kunt de achterbank verschuiven en dan heb je een grotere achterbak. Echt een super auto! Helemaal mee eens.
@ laila Moet over 8 weken er naar laten kijken. Wij zitten met kerst avond bij m'n schoonvader. Eerste kerstdag blijven we lekker met z'n 3tjes thuis.. gaan wel heel even naar m'n ouders maar die wonen om de hoek hihi. En 2de kerstdag zal wel bankhangen worden. Oud en nieuw bij m'n schoonzus en zwager. @ all Bij Britt komt soms voeding omhoog als ze de hik heeft of zich druk maakt is dat normaal?
@ Patje, lekker hoor zo shoppen en gefeli met de handbal @ Hester, bij de babywalz dragen de jongetjes ook maillots... ik vond het een beetje vreemd, maar het is wel nodig in die kou! @ Judith, die 4 uurtjes extra in de week, daar zal Mirthe echt niks van weten hoor! @ Lailae, spannend zo'n overstap naar een nieuwe school! En schattig dat 'mee-eten'! @ Manuela, ik heb ook Balneum gekocht. Nicky's huisje is zooo droog en neigt ook wel wat naar eczeem heb ik het idee. Ik hoop dat het hier ook helpt. @ Lin, wat een gedoe allemaal hee. Al dat papierwerk ook altijd! Ik hoop dat je je snel weer beter voelt! Wij rijden allebei een Toyota, betrouwbare auto's! Verder heb ik er weinig verstand van. @ Shanna, Nicky staat op mijn paspoort. Onze paspoorten verleiepn in juni, dus we hebben gewacht tot Nicky geboren was en daarna neiuwe paspoorten gehaald. Maar dat bijschrijven stelt niks voor. Staat gewoon op een velletje in je paspoort geprint. @ Candijtje, zoz, dat meisje van jou kan eten! Nicky heeft vandaag 5 hapjes op en toen wilde ze niet meer. Ze vond het niet lekker (worteltjes rijst en kip). Ik heb ook 2 dozen Etos doekjes gehaald... de sensitive nog wel. Die stonden erbij en ze hebben ze gewoon voor een tientje meegegeven (normaal 24 euri). @ Moon, is wel normaal dat er dan wat melk meekomt soms. Als e het veel heeft, kan je nutriton door de fles doen, dan maakt het wat dikker, zodat ze minder teruggeven. Ik ben vanmiddag naar de stad geweest, ik wilde een kerstmutsje voor Nicky, maar ze waren OP! Ook bij de Zee,and geen kerstpakjes. Balen hoor! Wel voor mezelf een broek gekocht en wat verzorgingsspulletjes voor Nicky. Ik was ook nog een kinderboetiek binnen gelopen, waar het sale was... nou, de rooklucht kwam me tegemoet. Vind ik echt niet kunnen! Die kleertjes ruiken naar sigaretten... en het zijn allemaal dure merken. Nou, ik heb er niks gekocht! Bij Mexx heb ik ook niks leuks kunnen vinden, bijna alles was of te groot of te klein. Ach, ze heeft toch genoeg! Wij gaan eerste kerst eerst naar m'n schoonouders en daarna gourmetten bij mijn ouders. 2e kerst waarschijnlijk thuis of nog even langs m'n oom die dan jarig is. Voor oud-nieuw heb ik nog geen idee.
Hihi! Maar bij Laurens gaat die maillot wel ONDER zijn gewone (spijker-)broek hoor! Dus niemand die het ziet, het is alleen tegen de kou. We gaan in IJsland een paar uur durende tour maken met een jeep met vrienden van ons en dan mag die arme baby het niet koud hebben natuurlijk Zo te lezen is het met Kerst toch voor de meesten wel familiebezoek Hier ook hoor: 1e kerstdag naar m'n zusje en haar vriend met z'n allen, 2e kerstdag lekker thuis - die middag + nacht heeft manlief dienst. Ook de nacht van Oud op Nieuw moet hij de hele nacht werken (gezellig... NOT Vooral voor hem natuurlijk een beetje saai)
Balen Hester, dat je man moet werken! Mijn man is gelukkig vrij bij de feestdagen (als z'n rooster niet verandert). En onder een broekje kan dat toch goed bij een jongetje. Hij houdt er vast geen trauma aan over later hoor.
Deniz draagt al weken een maillot, hij is uit de eerste lading (bordeaux-rode) al uitgegroeid, dus we hebben nieuwe gekocht: beige en een mooie groen. Wat meisjes-kleding, papa wil niet dat zijn zoon het koud heeft hier in Siberie... (papa komt uit een warm land) Shelde ik heb het geprobeerd hoor, met photobucket, en het lukte - alleen accepteert de Zwangerschapspagina het niet, dan zegt ie dat het te groot is. Zal ik hem anders naar je emailen dat jij het probeert? (moet je me ff je adres pb-en!) O, moet papa troosten, is naar The Godfather aan het kijken, maar het is blijkbaar een verdrietig stukje...
Dames, ik heb weer een paar vraagjes over het eten... Geven jullie je beeb na het eten een toetje? :-k Laurens krijgt nu een aantal dagen als avondeten groenten met daarna een baby-danoontje en daardoor komt hij niet meer voor zijn papfles voor het slapengaan. We laten hem dan gewoon slapen. Hij krijgt dan nu hierdoor maar 3 flessen van 180/6 --> dit is toch voldoende? :-k Van het CB moeten we gaan beginnen met diksap, broodkorst en een koekje erbij... Dan zit die arme jongen m.i. echt de hele dag te eten (dus dat sap en die broodkorst laat ik zitten, een liga krijgt hij wel) Best ingewikkeld dat eten na 6 maanden Zouden jullie nog 1 keer je huidige eet-schema willen opschrijven? Laurens' schema: 6.00 uur 180/6 + Nutrix 9.30 uur fruit 12.00 uur 180/6 15.30 uur 180/6 18.00 uur groente + danoontje + liga Wie geeft er wel diksap / brood(korst) en op welk moment pas je dit in je schema? :-k Thanks!
@Cim: Gelukkig, dan kunnen Deniz en Laurens samen hun maillot-trauma verwerken, ik heb er zojuist 2 gekocht Is de papa weer wat getroost?
Dochtertje stierf in de film, ja, daar moet je als verse papa dan ook niet naar kijken he Schema 7-8 uur fles 200+6 9.30 fruit met halve liga 12.00 fles 200+6 15.30 fles 200+6 17.30 fles 200+6 Tsja, ergens probeer ik nog de groentehap te doen, ofwel tussen fles 2 en 3 ofwel tussen 3 en 4, maar het is proppen hoor. En nu hij de lange vinger heeft ontdekt wil ik die ook nog wel eens geven. Ik geef hem wel eens wat Diksap, dat doe ik dan direkt na de fruithap; zo'n 100 ml met een druppeltje Diksap. Een toetje heb ik nog niet gegeven. Bij de laatste fles valt ie steevast in slaap. In elke fles doe ik trouwens een scheut extra water, omdat ie altijd een beetje moeilijk poept anders (vandaar 200 ipv 180+6). Volgens mij moet je toch langzaam overgaan naar de 3 flessen? Van nr 2 melk moeten ze iets van 500-600 ml binnenkrijgen, max 800.