@Hester, beterschap gewenst met Laurens. Hopelijk knapt ie snel weer op en gaat het vanaf dat moment alleen maar supergoed met zijn gezondheid.
Hester heel er veel beterschap! Wat erg he als je je kleintje zo ziek ziet! Vind er niks aan! Ik hoop dat hij heel erg snel opknapt!
@ Hester, balen zeg, arme Laurens....de ziektes vinden hem wel! Dit is de laatste hoor.......! Beterschap! @ Moon, goede groeier die Britt! Lekker toch? Dat hartruisje gaat vast wel dicht..... Jeetje, kijk even naar Mirthe, haar wangen zijn nog roder dan een rijpe tomaat! @ Cim, ik doe ook mijn ding hoor, heb mijn moeder nog even gebeld, die steunt me met dit aantal en niet meer, dat scheelt ook! @ Sandra, nou ja, zeg, vraag eens even aan je schoonmoeder of zij er nog even drie honden bij neemt, want dat kan best nog wel in dat huis.... Waar bemoeit ze zich mee...moet mijn schoonmoeder niet zeggen. Alsof je niets te doen hebt met 1 kindje thuis...... @ Natascha, gaat lekker met de liga's! Worden hier ook met veel hmmmmmm gegegeten.... @ All, belde mijn moeder gisteravond om te zeggen dat een neefje en zijn vrouw gaan scheiden. Gedver, zo vlak voor kerst. Ze zijn net verhuisd naar een eengezinswoning, dacht ook dat ze met onderzoeken bezig waren omdat zij niet zwanger werd....maar mijn oma twijfelde nu of dat wel zo was...het zou nu iets met boulimia te maken hebben....(mijn oma hoort niet meer zo goed, vandaag zou mijn oom haar uitleggen waarom ze gaan scheiden, mijn neefje kon dat niet...) Maar goed, net een nieuw huis gekocht en de vorige (appartement) staat al bijna een jaar te koop, dus ze moeten twee huizen verkopen, pffff, dat wordt een dikke schuld vrees ik....arme mensen. En dan zijn ze pas 27 en 24.....en pas 2,5 jaar getrouwd.... Zo, ik ga even opruimen en een cadeautje voor Rinke voor de kerst kopen! Vanavond hebben wij allebei kerstdiner op het werk. Rinke had gister al zijn pakket, vier spellen in een doos. Wel grappig, speciaal voor Ikea gemaakt. Dus bestaande spellen (spellen van het jaar 2007) maar dan met het Ikea logo erop. En ik hou al zo van spelletjes.... Nou en dan mijn fantastische pakket vanavond (zit in de PV, dus weet via via dan altijd al wat het pakket inhoudt...) Mirthe logeert bij oma, dus vannacht eens even lekker doorslapen, hahahaha..... Doei!
Hi hi, Ah arme Laurens. Gelukkig hoeft hij niet opgenomen te worden in het zh. Ik heb hier van 2 gevallen gehoord en die moesten naar het zh. Hopelijk gaat het snel over! Zo zielig Ik ben 3 dagen ziek geweest, koorts en keelontsteking. Nog steeds verkouden en keelontsteking, maar nu wel gaan werken. Ik heb ook helemaal geen tijd om ziek te zijn. Kerstinkopen doen en kerstkaarten nog doen en traktatie maken voor Gui. Vrijdag 2 uur op deze school en dan gaat hij na de vakantie naar de nieuwe school. Spannend, wel leuk om af te sluiten met traktatie. En misschien toch echt een goede keuze, want na overspannen geweest te zijn,( nog niet gewerkt) gaat de oude juf van Gui naar een andere school en zijn juf laat ookl doorschemeren dat het een goede keus is,. Dus als de vlotte jongere juffen daar al weg vluchten...... Donderdagavond heeft hij nog kerstviering ( kerstliederen zingen, leuk hoor) en daarna gaan ze allebei bij opa en oma slapen. Want wij moeten om 7.30 op ons werk zijn, voorbereidingen kerstontbijt en Gui hoeft ook pas om 9.30 uur naar school dus heeft oma voorgesteld dat ze daar slapen ipv dat zijn vroeg naar ons moest Zo wordt toch nog een kletsverhaal Het is zo te lezen overal wat met kerst. Bij ons dus hetzelfde he, 1e kerstdag is allen kerst wat een onzin! Ik ga toch maar een blender kopen en onder de kerstboom doen. Toch wel handig als we iets normaals eten dat ik het ook voor haar kan gebruiken en fruit. Al die potjes sjouwen is ook niet alles. En het gaat zo snel. Ik koop ze bij de kruidvat zijn ze goedkoper maar die zit niet in ons winkelcentrum Wat hebben jullie bv aan groente gegeven deze week zelf gemaakt? Kan ik inspiratie opdoen Nou toch maar weer aan het werk. Vanmiddag kan ik mij lekker laten verwenne, voetreflextherapie. Misschien kan ze alles eruit masseren Wel lekker past de buuf op ( dochter van therapeut) en kan Joya lekker in haar eigen bedje slapen. babyfoon naar de buuf en Gui daar spelen. Nou doeiiii Knuf voor diegene die het nodig hebben
Hoi dames, baal baal, had ik gister tijd om eens goed bi te lezen en te kletsen, ligt internet eruit..... mannetje vanmorgen achteraan gebeld en nu doet ie het weer, maar nu heb ik weinig tijd. Heb een half uurtje pauze. Vrijdag gaan we op skivakantie dus ik weet niet of ik jullie nog weer spreek voor de kerst! Ik wil iedereen iig een hele fijne kerst wensen! doeg doeg.
Hester beterschap met Laurens en ik hoop dat het ZH hem bespaard blijft. Lailea, gelukkig weer een beetje opgekanpt dus. Even denken ik heb afgelopen week de volgende hapjes gemaakt : bloemkool, sperciboontjes, worteltjes en vanmorgen mango maar die viel nog niet zo in de smaak. Ik kook de groenten gewoon voor ons zonder zout en houd dan voor isa dan een beetje achter waar ik 2/3 porties uit haal. Ik kook dat beetje meestal net iets langer en pureer het dan met wat BV (die ik nog in de diepvries heb) of met wat opvolgmelk. In het boek opperdepop van AH staan veel leuke recepten. Volgende week wil ik courgette, broccoli, erwtjes en misschien mais gaan proberen. Ik probeer de nieuwe smaak 2/3 dagen achter elkaar. Judith wat een gez**k over die kerst zeg. Schijnt erbij te horen volgens mij Wij gaa 1e kerstdag naar mijn ouders waar mijn opa ook komt. (mijn broer en zussen zijn die dag elders). 2e kerstdag naar mijn schoonmoeder en dan komen de broers en zus van Gj ook (met aanhang). Nu heeft mijn SM ook nog 2 vrienden uitgenodigd die alleen zij kent maar dat is voor ons geen probleem, als zij dat toch wil. Begint mijn schoonzus daarover te zeiken.... dat ze daar niet van gedient is . Ja doei dan komt ze maar niet hoor! Hoe is het met de wangen van Mirthe zijn ze al rijp Viona, wij gaan met de hele familie begin mei naar Turkije en vliegen dan ws vanaf R'dam, kom ik je misschien nog wel tegen Moon geen ervaring met de tummy. Smetplekjes goed insmeren met bepantem of sudocreme. En goe opletten of ze na het drinken geen vochtig nekje heeft van melk die erin gelopen is. Nachtvlinder, pff dat is schrikken zeg. Gaat het al weer wat beter? Mirthe vindt jij de voetenzak van de mutsy wandelwagen klein? Isa verzuipt er nl bijna in. Ze vindt het in ieder geval wel heerlijk in dat ding. Natascha geef jij die nr 1 liga of al nr 2? Gisteren voor het eerst een papfles gegeven, althans er 2 lepels rijstebloem in gedaan. En een papspeen erop, wauw die fles was echt binnen een paar min bijna leeg Toen moest ze even op adem komen en had ze moeite met het laatste beetje want dat was een stuk dikker. Hmm misschien toch iets beter schudden vanavond en denk ik 3 eetl. gebruiken zodat de hele fles wat dikker wordt en ze niet binnen 3 min 200 cc wegklokt Ze is trouwens vandaag een beetje uit haar slaapritme, verwacht dan ook dat ze elk moment wakekr wordt want ze ligt er al vanaf 11.00 uur weer in. Kan ik straks mooi ff op pad om schilderijtjes te halen om wat foto's in te lijsten
@Spijkervrouwtje...ik geef nr. 2 liga want die nr. 1 smelt niet echt in zijn mond...volgens mij echt alleen om te verkruimelen.....nr. 2 smelt echt heel snel en kan hij goed doorslikken En met die pap is normaal hoor dat ie aan het eind dikker is.....ik denk dat hoe langer het in de melk zit hoe meer de pap uitzet en hoe dikker het dus wordt....hier ook altijd aan het eind veel dikker als we er pap indoen....maar we doen eigenlijk vaker Goede Nacht.......en als we pap doen doen we de Bambix @Patje...wat lekker op skivakantie....heel veel plezier @lailae....ook al ziek....keelontsteking auch......beterschap en spannend naar een nieuwe school Hier weer een lekker rustig dagje thuis met die kou brrrr lekker binnen blijven..... Thijmen slaapt nog erg veel dus die was er om 8.30 uit tot 9.45 en toen geslapen tot 12.30, flesje gedronken en hij was alweer moe net dus hij ligt er alweer in.....de oudste ligt ook even te slapen dus het is stil hier.....
Net lekker een wandeling gedaan van 1 1/2 uur. Deniz goed ingepakt. Met wat proppen past ie nog in de kinderwagenbak, hij heeft het er voor over om krap te zitten, want hij vindt wandelen heerlijk. Bij de hoek valt ie altijd al in slaap. Vanmorgen Turkse yoghurt laten proeven, dat viel goed in de smaak. Daar is verder geen suiker of iets anders aan toegevoegd, maar smaakt wel lekker romig. En vanmiddag een liga met mandarijnensap. Ik ben gewoon jaloers op zulk lekker eten! Lailae: beterschap! Nachtvliinder: drinkt Jur alweer wat? Spijkervrouwtje: hier ook al Liga nr 2 hoor. En geen Nutrix, maar Bambix, hoewel ik dat maar heel weinig doe, want van pap worden ze dik, zegt mijn oma, nou, en hij hoeft niet nog dikker te worden, hihihi.
@ hester Jeetje balen joh dat Laurens dat heeft. Hopelijk blijft het zo en hoeft hij niet het ziekenhuis in. Want dat is niet leuk Beterschap! (Britt is er gisteren voor ingeent.) @ cim Lekker weer he! Alleen beetje frisjes hihi.. was net ook heerlijk wezen wandelen naar m'n ouders.
Jeetje Hester wat erg zeg! Veel sterkte voor Laurens! Manuela nog bedankt voor het plaatsen van Mira's foto (sorry is een tijdje terug , maar Mira houdt mij erg bezig, heb het druk). Spijkervrouwtje: goh jij probeert al veel groenten uit! Leuk hoor! Ik ga vandaag maar eens wortels proberen bij Mira. Tot nu toe eet ze vooral fruithapjes en een keer bruine bonen met appel. Ook vind ze yoghurt heel lekker. Vanavond ga ik ook een papfles proberen om te kijken of ze dan langer slaapt. Mevrouw was vanmorgen al om half 6 wakker (erg vroeg hoor). En geef jij nog borstvoeding trouwens? Ik alleen de ochtendvoeding, maar stop hier binnenkort ook mee. En vandaag onwijze ongi! Zou haast wensen dat ik weer zwanger was, toen voelde ik me veel beter........alhoewel die misselijkheid was ook niet alles..... Hoe gaat het met Lique? Cim: ga je de wandelwagen ook ombouwen? Het is echt heel leuk en handig want Mira gaat eerst altijd in de zitstand en kijkt haar ogen uit en daarna als ze moe wordt klik ik hem in de ligstand en gaat ze lekker slapen Ideaal! Maandag is Mira naar het ziekenhuis geweest om een foto van haar hoofdje te laten maken. Hopelijk krijgen we deze week nog de uitslag hiervan. Ook gaat ze binnenkort naar de orhtopist voor haar ogen. Daag tot gauw allemaal!
@Hester, Beterschap met Laurens hoor, zo sneu dat ie weer ziek is... (wat houd dat virus eigenlijk in....) Ver aheeft verschillende groentes al gehad, bloemkool, sperciebonen, wortels(vond ze vies) broccolie, witlof andijvie. Vanavond aan de snijbonen. Sinds een week of 2 doen we er ook een aardappeltje bij en prak ik het ipv met de staafmixer. Vind ze prima te eten. Fruit doe ik nog wel met de staafmixer, behalve peer die prak ik en dan gaat prima. Vanmorgen een hele banaan met een manderijn, nou twas zo weg Verder is ze wat snotterig maar dat is iedereen geloof ik Ben best druk deze week.... gister naa rmn schoonzusje geweest die een nieuwe heuo heeft gekregen en dus niet veel kan, vandaag naar de tandarts, heb deze nog in het dorp waar mn ouders wonen. Dus Vera mee en die bij mn moeder gebracht en ik ff naar de tandarts voor controle, helaas mag ik in januari weer Morgen verjaardag van mn neefje en vrijdag en het weekend èn maandag werken, en dan is het kerst! 1e dag lekker nix, gezellig thuis, 2e kerst naar mn schoonzusje manlief werkt in de horeca en is dus niet thuis. Maar gaan we met zn alle lekker dvdjes kijken, o.a. Ratatouille! Patje, fijne vakantie, lekker in de sneeuw! Voor jou dus echt een "White Christmass"
Ster ja ik probeer zoveel mogelijk groenten te laten proeven. Hoor altijd hoe meer ze in het eerste jaar hebben leren eten des te makkelijker te later zal gaan Oja bruine bonen met appel heeft ze ook op, vindt ze erg lekker. Vanmiddag toch nog maar wat mango gegeven want ik had zo'n idee dat ze vanmorgen gewoon nog te moe was. En dat klopte want ze vond het vanmiddag heerlijk Een kwart mango ging er zo in. Ik ben trouwens de BV helemaal aan het afbouwen. Ik voed haar nu alleen nog wanneer mijn borsten echt helemaal vol zijn en pijn doen, zodat ik niet hoef te kolven. Heb haar net nog gevoed en de keer daarvoor was maandagavond dus zit nu nog op 1 voeding per 2 dagen. Denk dat het nu ook wel rap zal afnemen maar vindt het wel goed zo tis mooi geweest Candijtje, lekekr joh dat Vera ook al zoveel lust. En Witlof dat is ooke en goed idee want dat heb ik nog in de koelkast liggen. Gaf je dat zo of met iets erdoor? Ik ga denk ik als ze 7 mnd is beginnen met aardappels en brood. Zebegint het nu net een beetje lekekr te vinden dus doe het maar rustig aan en daarbij eet ze nog niet zoveel dus met een aardappel erbij zou het echt nog te veel zijn voor haar. Groenten prakken ja daar ga ik binnenkort ookmaar eens mee beginnen, ze doet nu ook niet zo moeilijk over grovere stukjes of velletjes dus dat moet straks wel kunnen denk ik. Voor de mama's die zelf hapjes maken, doen jullie er altijd melk doorheen om het wat smeuïger te maken? En dat lepeltje olie waar ik geregeld over lees voegt dat iemand toe aan de hapjes? Of hoeft dat pas als ze echt maaltijden krijgen met aard/groenten/vlees? Patje fijne vakantie!
het fruit wat prakbaar is prak ik zoals banaan met peer of banaan met mandarijnsap of appel opgewarmd in de magnetron aardappel en groente probeer ik ook altijd te prakken en met klein beetje opvolgmelk indd en aardappel/groente/vlees combi heeft hij alleen nog maar uit een potje gehad hmmm mango lekker krijg er meteen zin in
@Spijkervrouwtje, witlof heb ik gekookt tegelijk met een half appeltje wat ik aan blokjes gesneden heb. De witlof ook klein gesneden en gekookt, nadat ik eht gekookt had nog een keer wat fijner snijden en de appel erdoor prakken. Appel haalt de wrange/bittere smaak van de witlof weg.... Bij de doperwtjes heb ik een beetje melk erdoor gedaan, want anders plakt het wel heel erg, soms wat kookvocht wil ook nog wel helpen. Morgen maar eens spinazie met een stukje zalm proberen voor Vera (aangezien wij dat zelf ook eten is het wel makkelijk ) Kip vond ze erg lekker vorige week!
Ah, daar komt die 9 kilo dus vandaan! Ik geef al een tijdje een papfles als laatste fles ivm doorslapen.... Lieve mensen, ik heb het idee dat Britt niet goed tegen de groentehap kan! Kan dat? Iedere keer als ik haar een groentehap geef, wordt ze huilerig, krijgt krampjes en laat ontzettend veel scheten.... Ook het slapen 's nachts is dan een stuk minder.... .... als ik het een dag oversla, is ze veel beter gemutst en slaapt ze 's nachts goed door. Rara, hoe kan dit? Of zal het gewoon toeval zijn? Ze lust trouwens wel ALLES; haar mond gaat al open als ik de koelkast open doe. Ster Hebben ze niet gezegd wanneer je de uitslag krijgt? Hester Jeetje. Heel veel beterschap gewenst! Hopelijk knapt ie snel weer op! Judy Een fijne nacht en succes met doorslapen (mij lukte het niet toen ik de kans had, zucht)! Patje Hele fijne vakantie! En inderdaad; alvast een hele fijne kerst!
Dames, weten jullie ook of een zakje ibrufen 600 mg ingenomen mag worden als je zwanger wilt worden? Heb namelijk gigapijn in mijn bovenbeen vanuit de heupen. Lopen is echt heel pijnlijk...
Hallo Dames, daar ben ik weer een keertje. Lees wel mee hoor, maar reageer niet altijd! Hier nog altijd lekker moe en met vlagen misselijk. Maar ik klaag niet! tenminste, haha! Ben morgen alweer 8 weken, gaat best snel hoor. Moet volgende week naar de Vk en daarna een afspraak maken voor een echo. Vooralsnog gaan we er dus gewoon vanuit dat alles goed gaat. Maar ja dat weet je nooit. Geen tekenen gehad dat het mis is, dus we blijven gewoon positief denken. Jeetje wat zijn jullie sportief eigen hapjes groente aan het maken voor die kleintjes, ik vind het toch wel erg makkelijk hoor die potjes. Mooi van de kruidvat en ze doet er 2 dagen mee, met zo'n groot potje. Fruit gaat wel harder, ze eet anderhalve grote pot op per dag, dus misschien toch maar eens zelf wat maken. (Is ook niet goedkoop hoor). Verder krijgt Sam nu een broodkorst tussen de middag, geweldig. Zit ze mooi op te sabbelen, soms iets te groot stuk natuurlijk, maar we letten goed op. Verder van de week eindelijk de bak omgeruild voor het zit gedeelte op de kinderwagen. Werd nu wel tijd denk ik.. Nou ga hier maar weer eens iets doen. Het is hier net het huishouden van Jan Steen. Doe echt helemaal niets meer. Had al geen zin vanwege mijn vader, maar met dit erbij helemaal niet meer, haha! Lekker 2 weken vrij vanaf morgen en dan maar weer eens aan de bak. Kijk hoe we deze 'gezellige'dagen door gaan komen zonder papa. Zullen wel traanvolle dagen worden. Vooral met de top2000 op de achtergrond, daar genoot hij altijd zo van...
Hoi Marlieke, Klinkt pijnlijk! Volgens mij mag je dat nu nog wel innemen hoor. Alleen niet als je zwanger bent. En dan zijn de eerst zoveel weken nog niet belangrijk, want dan lopen de bloedbanen tussen moeder en kind nog niet ofzo... Hoop dat je er snel vanaf bent!