Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    omdat ik even met 1 hand moet typen: ik sluit me hier volledig bij aan....

jammer, maar begrijpelijk! Geniet en veel geluk samen
    x

2. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente

Ik ben nu wel zover dat ik het met jullie wil delen.
    Dit is Marciano 1,5 uur na de geboorte. Hier is hij al wat bijgetrokken. Direkt na de geboorte was hij nog blauwer en helemaal slap. Dat was best akelig. Mijn man en ik hebben het nu een plaatsje kunnen geven en genieten volop van onze kleine vent. Hij doet het hartstikke goed! Wel is er nog steeds de angst. Zoals laatst toen hij zich verslikte met het drinken van de fles. Zijn lipjes kleurden even helemaal blauw en bij mij brak het zweet aan alle kanten uit. Die angst zullen we nog wel een poos houden.

Sorry voor de minder mooie foto en het verhaal, maar ik moest dit even kwijt.

Groetjes!

3. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Marlieke..Is heel erg begrijpelijk meis. Ik had er laatst ook last van..Chanelle verslikte zich ook..maar deed er langer over dan normaal en dacht ook dat haar kleur een beetje wegtrok..gelukkig trok het snel weer bij.
    Chanelle was bij haar geboorte ook helemaal paars..zuurstof tekort..toen hebben ze haar extra zuurstof gegeven en kwam ze snel bij.
    Merk wel dat jullie het er wel wat moeilijker mee hebben/hadden..bij mij drong het allemaal niet echt meer door toen bij haar geboorte..waarschijnlijk doordat het persen zolang duurden (80 minuten en twee keer vacuümpomp).
    Gelukkig hebben jullie het wel een plaatsje kunnen geven. *KNUFFEL*

4. ff berichtje ik lees later alles bij jullie zijn lekker aan het beppen geweest
    moet je je bij photobucket.com registreren? hij vraagt naar postal zip code?/

hoe werkt dat?

5. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Lailae..Postal zip code is je postcode.
    Je gegevens invullen -> doorgaan -> foto inladen -> en dan IMG code kopiëren en hier plaatsen

6. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Viona, dank je meid voor je medeleven. Ik wist helemaal niet dat jullie hetzelfde hebben meegemaakt.
    Ik kreeg gelukkig ook niet alles mee, maar mijn man zag en hoorde alles. Ook dat ze een spoedrit voor de ambulance aanvroegen.
    Toen de ambulance er eenmaal was en onze vent van de ambulance-broeders een maximale dosis zuurstof had gekregen ging het beter met hem.
    Voor de komst van de ambulance heeft de vk wel geprobeerd om hem met hun zuurstof te helpen maar dat was niet voldoende. Daarom heeft ze een ambulance gebeld en een kinderarts stand-by laten staan. Dus het was allemaal nogal heftig.

Groetjes en dikke knuffel terug!

7. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Viona, zal ook even uitleggen waarom wij het er moeilijk mee hebben/hadden. Zelf ben ik namelijk ook blauw geboren. En dat is op het laatste nippertje nog net goed gekomen.
    Maar een nog belangrijker reden dat we het er moeilijk mee hebben/hadden is dat een kindje van mijn man's broer en zijn vrouw een half uurtje na de geboorte is overleden. Weliswaar vanwege een andere reden maar toch grijpt je de angst dan bij de keel als je kind zo blauw en slap is als onze Marciano. En dan denk je er toch aan terug.

8. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Marlieke..Ik ben in het zkh bevallen..dus dan zijn ze er iets sneller bij en hoef je je niet zo veel zorgen te maken als in jouw situatie.
    Bij jou was Marciano ook nog eens slap en Chanelle deed het in principe goed..al haar functies deden het goed, maar moest even zuurtsof extra krijgen om op kleur te komen.
    Ze was ook niet lekker door die vacuümpomp. Ze lag hiel zielig te kreunen.
    Daarom heeft ze ook een week in het zkh gelegen.

Het is ook zo dat je dat soort dingen snel wegdrukt..en pas als je erover leest of hoort er weer aan denkt. Of ook bij zo'n situatie dat je kleine zich verslikt.

Nu ik er zo over type en zo over nadenkt..denk ik weer die kleine meid heeft wat te verduren gehad bij de eerste seconden/ minuten in haar leventje buiten de baarmoeder.

Maar gelukkig deed ze het na een dag al een stuk beter en dan denk je er niet meer zo snel aan.

Je mannetje heeft het allemaal echt van dichtbij meegemaakt..begrijp best dat hij er erg van streek van was. Voor jou was het natuurlijk ook niet niets..het is niet zo gegaan zoals je je had voorgesteld.

Bij mij was het ook een hele grote roes..ik weet precies wat er allemaal gebeurd is..maar toch drong het toen nog niet helemaal door.

Nu ik zo type zijn er zoveel dingen waar je aan denkt en zoveel gevoelens die bijna onbeschrijvelijk zijn.

Maar ik weet wel wat je hebt gevoeld..dus een hele hele dikke *knuffel*

9. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Marlieke..Als je dan ook nog eens vaker van dichtbij hebt meegemaakt..dan is het nog meer schrikken.
    Bij mij heeft mjn moeder, tante en mijn nicht een kindje verloren maar doordat er in het vruchtwater was gepoept en te laat werd gehaald.
    Het zijn wel andere dingen..maar toch ben je sneller bang dat met jouw kleintje ook wat zou gebeuren/ zijn.

10. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Marlieke..Sorrie maar even Chanelle-alarm..ze heeft denk honger..

of niet want het is weer stil..

even kijken..ja hoor..ze ligt te happen..

ligt Marciano ook wel eens boos te kijken (lijkt zo)?
    Dan denk ik wat heb ik gedaan..te lang laten huilen?..Hihi maar daarna kijkt ze weer vertederd.

Maar ik ga heel even voeden..duurt wel wat langer dan even..maar ik kom terug ;)

11. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
  12. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
  13. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Bibi..Fantastisch hè?! Eindelijk het verlossende woord:D

**Marlieke..Ik kan nu even met één hand typen..flesje zit nu tussen mijn kin en Chanelle's mondje..ze had weer is niet genoeg aan mijn borsten..;)

14. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    He marlieke, fijn dat je het een plaatsje hebt kunnen geven..

nu maar lekker genieten van je mannetje!

groetjes

15. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    @ Judy, ik zie eigenlijk nu pas je berichtje waarin je om hulp vraagt mbt je moeder. Hoe is het gegaan?
    @ Angel Eyes, jammer, maar ik wens je heel veel geluk met je mannetjes.
    @ Cimbomlu, ik denk dat je de aatste bent die de box heeft neergezet. Hier stond hij ook al de vanaf de laatste 2 weken voor de bevalling
    @ Viona, gelukkig heb ik geen straie -> ook geen jeuk
    @ Marlieke, toch vind ik het een mooie foto. Ben blij voor je dat je het een plekje hebt kunnen geven. Heftig hoor.

Bij mij is de bevalling van Kayleigh ook niet vlekkeloos verlopen. Zij kreeg ook maar een score van 6/8/9 omdat ze er slap en wit uitkwam. Werd direct naar een andere kamer gebracht voor onderzoek, zuurstof en couveuse.
    Als je wil heb ik hier mijn volledige bevallingsverhaal:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=49758

(hoeft niet hoor, kan mij voorstellen dat je liever leuke verhalen leest. alhoewel het wel een goed einde heeft ;) )

16. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Word ik net gebeld door het consultatiebureau...
    Had een afspraak staan voor morgen met de kinderarts. Fijn idee omdat ik vind dat Kayleigh vaak zo benauwd klinkt.
    Is er morgen geen arts beschikbaar en is de eerstvolgende mogelijkheid op 23 juli :x . Zo laat pas weer? Baal daar echt van.
    Nu kan ik haar dus ook niet meten en wegen. Maandag pas weer :( .

17. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Bibi..Leef je net naar die datum omdat Kayleigh benauwd klinkt..hebben ze geen arts..balen zeg!
    Waar moet jij naar het consultatiebureau?

18. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Viona, je begrijpt me helemaal. En het is prettig dat ik er even met jou over kon praten. Mocht jij nog behoefte hebben om er over te praten dan sta ik daar altijd voor open. Het is toch ingrijpend wat jullie en wij hebben meegemaakt dus nogmaals: Als het nodig zal ik er voor je zijn.

Bedankt en een dikke knuffel terug. Ook aan Chanelle!

19. Niet meer actief

Judith, wij hebben nog geen voogd voor Lara. We kijken eerst even hoe het in Suriname is. Het lijkt me sneu om hier iemand als voogd te vragen en dat we straks in Suriname wonen en dat Lara opeens haar ouders verliest en dan ook nog eens naar NL moet... En de enigen in Suriname zijn mijn schoonouders en schoonzus, dus nee dank je, dat wil ik haar niet aandoen.
    Ik ben voogd van de dochter van mijn vriendin en ze heeft er knallende ruzie over gehad met haar moeder. Maar ze wilde liever iemand voor haar dochter die hetzelfde dacht over vele dingen en niet al te oud was. Ik ga er wel van uit dat ze dat gaat omzetten als we straks weg zijn...

Bibi, ik weet precies wanneer The Lucky Shot was, haha. Een avond stappen om onze verloving te vieren, vervolgens dronken thuis gekomen en vergeten om op de Persona te kijken... Een geluk bij een ongeluk.
    Lara heeft ontzettend vaak de hik, maar ik hoor dat het over een paar weken wel minder moet worden.

Viona, lekker hoor een klaarkomende beer :pale: .
    Ik had direct na de bevalling verschikkelijke jeuk aan de straie, maar na twee weken was dat gelukkig over. Volgens mij idd dat het aan het genezen is, maar wat raar dat jij dat dan nu pas krijgt.

Marlieke, kan me erg goed voorstellen dat jullie er een beetje door getraumatiseerd zijn. Het lijkt me inderdaad doodeng.

Laila, die zipcode bij photobucket hoef je niet in te vullen als je Netherlands geselecteerd hebt. Als je je foto ge-upload hebt scroll je naar beneden (ja daar kwam ik pas na 3x achter, hihi) en dan staat daar je foto met codes eronder. Die met IMG moet je copiëren.

Als ik dat zo lees van Viona & Marlieke (en ik weet van Judith ook) dan ben ik erg blij dat Lara met 10/10 geboren is. Hoe vervelend de bevalling ook was, alles verliep zonder angst en ook toen ze geboren was, het was direct allemaal goed. Ze was ook zo tevreden die eerste uren, pas de volgende dag hoorde ik haar voor het eerst echt huilen (toen ze in bad ging). Ik ben echt blij dat ik om haar nooit in angst heb gezeten. Petje af voor jullie hoor.

20. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Marlieke..Dank je wel..van mijn kant is het precies hetzelfde..

Zal er ook zijn als jij me nodig hebt *KNUFFEL*

Chanelle is altijd heel erg blij met knuffels ;)
    Marciano ook een knuffel!
    En een hele dikke van Chanelle aan Marciano :D

Deel Deze Pagina