Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    @ Moon, Nicky had ongeveer dit schema bij 5 flessen: 5:00-10:00-14:00-17:00-20:00
    En wat ziet Britt er super goed uit zeg! :D

@ Marlieke, jammer... ronde 3. Je gaat gewoon voor een van de pendels toch?!

@ Viona, das wel ff schrikken ja! Wat betreft vakanties... Turkije kan ik aanraden, ze vinden kinderen geweldig daar. Wij zijn zelf Amerika fan, maar een uurtje of 10 vliegen met een baby vind ik niks. Griekenland is ook leuk! En het verschil tussen de Tobi en Priori is vooral de luze. De Tobi is wat zachter dacht ik en is makkelijker met de riempjes dichtdoen. De man in de babywinkel wilde ond de Tobi verkopen... maar bij de vraag welke nu beter was, zei hij toch dat het niet uitmaakte... Wij hebben dan ook de Priori, scheelde bijna 100 euro.

@ Candijtje, gewoon een beetje uitproberen met de voedingen. Wij hebben nu ook weer een nieuw schema en die werkt prima.

@ Chiesa, veel plezier in Middelburg bij de familie!

@ Spijkervrouwtje, fijn dat het zalfje goed werkt! Scheelt weer nachtrust!

Ik ben zo trots op m'n meissie... ze heeft vanavond een heel potje groente op (worteltjes met kip) en een halve yogolino. Normaal at ze alleen een half potje groente. En voor het slapen gaan echte pap in de fles, terwijl ze die vorige week echt niet wilde (vanwege de 'stukjes'). Echt alles waar stukjes inzitten spuugt mevrouw weer uit. Ik had banaan fijngemaakt met de staafmizer, maar het was niet helemaal gepureerd, dus wilde ze het niet. En verkruimelde koek erdoor vind ze ook niks. Lekker eigen willetje hoor, die dame van ons! :)

2. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Hallo lieve meiden,

Eindelijk weer eens even een moment gevonden om een berichtje achter te laten. Eigenlijk wou ik dat voor de kerstdagen doen om jullie een fijne kerst te wensen, maar het was er weer eens niet van gekomen.
    Gelukkig ben ik nu in ieder geval op tijd om jullie allemaal een heel fijn 2008 toe te wensen!

Ik hoop dat het goed gaat met jullie allemaal. Bij ons gaat het gelukkig ook weer wat beter, al heb ik het nog steeds heel erg druk. Ik snap niet hoe de moeders die werken het allemaal doen. Knap hoor!

Ik geniet echt volop van mijn kleine meisje. Nou ja klein.... ze groeit behoorlijk. 3 januari moeten we weer naar het CB. ben benieuwd hoeveel ze dan daadwerkelijk weegt en hoe groot ze is.

Kayleigh krijgt gelukkig steeds meer een ritme en gaat steeds beter slapen :thumup:
    Inmiddels is dit zo'n beetje haar schema:

04.00 : speentje
    04.00 slapen tot 06.00

06.00 : flesje 180/6
    06.15 slapen tot 08.00

09.30 : flesje 180/6
    10.00 slapen tot 10.45

11.30 : fruithapje 3/4 potje
    naar buiten/boodschappen doen

14.00 : flesje 180/6
    14.30 slapen tot 16.00

17.00 : groentehapje + fruithapje 1/4 potje

20.00 : flesje 180/6 (+ 2 scheppen nutrix als ze haar groente niet goed gegeten heeft)
    20.15 slapen

Ik ben erg blij dat ze nu wat meer een ritme heeft en beter slaapt. Dat geeft mij ietsje meer rust, maar op de momenten dat ze wakker is vraagt ze ook alle aandacht. Ik heb dus nog steeds niet veel tijd om jullie te kunnen blijven volgen, maar ik hoop snel weer eens een beetje bij te kunnen lezen. Ik ben dan niet veel online geweest, maar heb wel veel aan jullie gedacht hoor.

Hopelijk weer tot snel.
    Veel liefs,
    Bibi

PS @ velobabe, nog bedankt voor je lieve berichtje

3. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    He meiden,
    Alles goed?
    Ik wilde even zeggen tegen jullie dat ik de komende dagen mijn spulletjes naar mijn ouders ga verhuizen. Zat eergisteren op de bank de was op te vouwen en Dree zat met haar nieuwe vlam te msnen en toen had ik ineens zoiets van: Wat doe ik hier nog? Dus toen heb ik de knoop voor mezelf maar doorgehakt om hier weg te gaan. Met oud en nieuw zou ik sowieso daar blijven slapen en nu blijf ik daar daarna gewoon. Ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan. Zal wel een hele verandering zijn.
    Maar als ik dus wat minder kom kletsen hier, dan weten jullie hoe het komt.
    Ik wil jullie alvast een hele fijne jaarwisseling wensen en een super 2008.
    XXX Linda

4. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Linnepin, je hebt groot gelijk meisje!

@Moontje, kan je niet een fotootje in je album zetten? Ik kan namelij geen links aanklikken met de laptop, dan sluit ie namelijk zichzelf af...

@Shelde, ja dat zou mooi zijn, de pendels laten uitkomen. In ieder geval 1 ervan dan... :)

@Judy, tja, zie bovenstaand...

@Viona, gelukkig heeft Marciano geen behoefte aan een fopspeen. Ook geen duim of wat dan ook in de mond... Dus gelukkig geen gedoe...

@Natascha, gelukkig gaat het weer wat beter met Thijmen...
    Marciano heeft niet zo heel veel last van zijn oortjes, maar ik ben er bang voor dat ie de bekende familiekwaal heeft bij ons. Vaak troep in de oortjes en veel oorontstekingen...

Verder dan nog een heel gezellige, knallende jaarwisseling gewenst en een geweldig, gezond, gelukkig en voorspoedig 2008!

Liefs,

Marlieke

5. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ marlieke

Zal het even doen voor je ;)

@ vraagje

Hoe lang kan je pijn hebben van je eisprong?

6. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Staan er in ;) ook 1 van 7 weken :D

7. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Hallo!

Zo, de oliebollen waren echt lekker! Hahaha....en werken? Nee, niet veel gedaan, nu weer vijf dagen vrij, dus ach....

Eerst even: @ Sally, zag op Hyves dat jullie ouders en schoonouders eindelijk weten wat er 20-08-2008 gaat gebeuren, joepiedepoepie en nu maar eens even voort maken met de jurk meid! De mijne had vijf maanden levertijd, dus je bent nooit te vroeg!

@ Bibi, leuk dat je er weer even bent, fijn dat Kayleigh het zo lekker doet in ritme, geeft vast een hoop rust!

@ Candijtje, we geven nu ook weer de vitamine D druppels, die ook tijdens BV moesten..... Weet niet of dat nu al moet nu ze nog 1 fles krijgt, maar las ergens dat dit gegeven moet worden als de opvolgmelk niet meer wordt gegeven. Nou ja, beter iets te vroeg dan geen extra vitaminen! Toch?

@ Viona, Hester, wij hebben voor de Tobi gekozen omdat deze net een +je meer had in de consumentengidstest geloof ik. Wij hoefden niet naar de prijs te kijken, dat scheelt natuurlijk een heleboel! En deze is inderdaad zachter dan de Priori. Dat loswurmen met de riempjes.....ze moeten gewoon strak genoeg zitten en dat geeft een idicator aan door groen te worden.....Mirthe kan nu met winterjas aan helemaal geen kant op, laat staan armen loswurmen. Maar ja, in de zomer........dan zien we wel weer verder, maar volgens mij valt het best mee...vind het juist erg fijn dat die riempjes rechtop blijven staan!

Ehm, wat was er nog meer....
    @ Linda: good for you, wijs besluit, want inderdaad naar je bijna-ex-vrouw zitten kijken als ze met een nieuwe vlam aan het msn'en is.... Heel eerlijk (tja, ik neem nooit veel bladen voor mijn mond :oops:) ook wel een beetje tactloos van haar hoor....jullie moeten er nu nog samen uit kunnen komen.... Maar ja, misschien ook wel beter om vast bij je ouders te gaan wonen, geeft jou ook meer rust en mogelijkheden je eigen leven lekker op te pakken!

@ Marlieke, ehm, zie bovenstaand?....moet ik even denken wat ik als laatste aan je getopict had....gut, weet het echt niet meer......

Nou, ben er weer dacht ik? Alleen die Thijmen die gewoon 8) doet voor de dokter (dus ook alweer goed geluisterd? hahaha)

Ik ga lekker op de bank hangen, wijntje drinken en zo eens een pan boerenkool op het gas zetten, hmmmm.....

OOOH ja, de 10e is nog steeds een goed plan hoor, ik ben erbij, hadden we al een tijd? Of heb ik nou over grote rode cijfers heen gelezen....

Doei!

8. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ha dames,
    nou de magnetron is er hoor, eindelijk.
    Alleen nog zien uit te vinden hoe hij werkt, ach kleinigheidje...
    Deniz trekt een doekje zelf van z'n hoofd als we kiekeboe spelen, grappig hoor. Vinden jullie nu ook dat het steeds leuker wordt?!
    Zijn er nog meer die naar de top 2000 luisteren, een heleboel leuke liedjes, alleen vraag ik me bij sommige liedjes wel eens af hoe die er nou in zijn beland?
    Blijven jullie thuis met Oud en Nieuw? Wij wel, ik laat Deniz gewoon slapen hoor. Moet zowel op 31 december als op 1 januari helaas werken. Maarja, er moet ook brood - ehm - melk op de plank, hihihi

9. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    aaah leuk he kiekeboe spelen die reacties zijn zo super

wij vieren oud en nieuw bij vrienden in Limburg......die hebben een dochter van 3 en een zoontje van 3 weken.

Wij maken Ruben ook niet wakker....nog nooit gedaan.....denk gewoon niet dat ik hem een plezier doe om hem savonds laat wakker te maken....'s avonds rond 20.00 gaan we naar buiten en mogen ze even sterreflikkers vast houden enzo en daarna lekker slapen.

10. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    @ Cim, dus mama kan weer kokkerellen (lees: opwarmen...)
    Leuk hè kiekeboe.....simpele spelletjes blijven toch het leukste!

Heb gisteravond en vanmorgen 2000 geluisterd, frappant toch hoeveel liedjes ik ken, daarmee begin ik me toch te realiseren dat ik ouder word..."vroeger" kende ik bijna niets....

Wij maken Mirthe ook niet wakker. Blijven ook lekker thuis, niet naar familie of vrienden, maar samen met een fles Prosecco op de bank, haha...
    Toen Mirthe een maand of vijf was, zijn we onverwacht naar het vuurwerkfestival in Scheveningen geweest, toen we bij vrienden in Rijswijk aten. Heb Mirthe toen wel uit de auto gehaald, waardoor ze wakker werd, maar ze vond de mensen om ons heen interessanter dan het vuurwerk, dus ach, wat hebben die kleintjes er nou aan, dat kan de komende tig jaren nog wel!

Jammer dat je moet werken.....

11. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    sterreflikkers, wauw, ik leer wat woorden hier...

12. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    zo noemen we die hier :oops:

13. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Wij gaan naar m'n schoonzus met oud en nieuw.

Heb trouwens weer is een vraag.
    Hoe zit het met die luier maten..
    Waar staat + voor?

14. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    de + versie neemt meer op
    voor de grote plassers onder ons haha

15. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Okay thnx hihi.. gaan maandag even huggies in slaan ;)

16. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier was het mijn eerste altijd lekken geblazen met de huggies

17. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    hmz.. heel erg?

18. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ja maar toen was hij wel wat ouder hoor en dronk veel dus mega luiers
    alleen pampers kon het aan....nu gelukkig al heel lang niets meer nodig :D

19. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ohw okay.. zoveel plast brittje nog niet hihi.
    Maar vinden van kruidvat en c1000 zo krap zitten om haar middel en krijgt ze striemen van.
    En pampers en huggies zitten super rond haar middeltje.

20. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik koop altijd pampers in de aanbieding en Etos luiers met de spaarkaarten die zijn ook wel fijn
    liddl luiers schijnen ook wel goed te zijn

zo en nu gaan we filmpie kijken
    fijne avond allemaal

Deel Deze Pagina