Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Liddl heb ik ook liggen alleen die zijn nu van merk veranderd en die moeten slecht zijn.
    Hier ook pampers.. maar huggies leek ons nu ook wel iets.
    En zijn super voordelig nu bij dirk..

Veel plezier!
    Ik ga ook maar is.. fijn weekend allemaal nog!

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hai meiden!

Ik kreeg van Candijtje een pbtje over 10 januari. Helaas heb ik dan al een afspraak staan. Die is nog niet helemaal zeker, maar ik ga er wel vanuit.

Ik heb Angela ook gesproken maar zij moet helaas werken dus kan ook niet komen. Wij zijn er graag een andere keer wel bij.

3. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Wij hebben nu Pampers. Huggies lekten hier ook door en zijn vrij stug (heb nog 2 pakken 4+ liggen, maar die zijn nog te groot). Heb ook Etos gehad, maar die worden zo hard. C1000 vind ik ook wel fijn, zijn wat dikker dan Pampers. Wat een merken allemaal he?! ;)

Wij weten nog niet wat we met oud en nieuw gaan doen. Heb eigenlijk helemaal geen zin om met Nicky te moeten slepen. Maar thuis is ook vrij saai... We kijken wel...

Ik zag hier dat de bruine bonen met appeltjes erg in trek waren... de groentepotjes waren bijna op, dus had die meegenomen. Nou, Nicky vond er niet veel aan. :)
    Ik ga volgende week zelf eens groente- en fruithapjes maken. Wat receptjes uit het Opperdepop boek maken. :D De avocado en mango heb ik al in huis. ;)

Ga nu maar eens richting bed. *geeuw*

4. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    gggrrr, ben er ook weer hoor, had een heel verhaal getypt....je raadt het al...WEG!

Nou ja, vakantie was leuk, mooi weer en goeie pistecondities.
    Met femke ging het oop zich prima, maar na en uurtje of 8 wordt ze een beetje wagenziek geloof ik.
    Gister nog ruim 2 uur in de file gestaan tussen oberhausen en arnhem, dus we waren pas om 22.30 thuis ipv 20.00.
    Ik heb/had bijholteontsteking, dus dat was hoog in bergen geen pretje, ik ben vrijddags nog bij de tandarts geweest omdat ik zo'n last van mijn tanden had, maar gelukkig was er niks, maar hij waarschuwde wel dat het in de bergen nog meer pijn ging doen, en dat klopte wel, want ik heb de hele week hoofdpijn gehad en een kloppende kies.

Ik heb nog niet bijgelezen, maar ik hoop dat snel te kunnen doen.

Femke kan nu ook zelfstandig zitten, wel makkelijk dat ze dat kan, kun je haar eens ergens neer zetten ipv liggen.
    Haar volgende tanden komen er ook aan, want ze is soms oervervelend en heeft rode wangen en billen. En ze trekt weer veel aan haar oren.

Zo, en dan nu het uur van de waarheid....kijken of het nu wel lukt om dit te plaatsen.

5. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    jjaaaa

6. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    en nu de was verder doen. spreek jullie later weer.

gr.

7. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Zie je ze, mijn 2 tandjes?! :)

8. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Moon, wat een mooie meid word ze zeg!

@Shelde, schattigggggggg!

@Patje, blij te horen dat je vakantie geslaagd was! En al zelfstandig zitten? :confused: Marciano zit 2 seconden zelfstandig en zakt dan altijd schuin naar rechtsvoor...

9. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ san

Wat sweet!

10. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Jammer Manuela dat de 10 niet gaat lukken, maar als je afspraak toch niet doorgaat weet je ons te vinden :)

om 13.30 uur was de afgesproken tijd toch?

@Patje, fijn dat jullie vakantie goed ging zo met Femke erbij... Vervelend van je tanden / kiezen.... Hopelijk ben je daar gauw vanaf!

Shelde, wauw zeg Nicky al 2 tandjes, gaat snel zeg!

Vera kan wel los op schoot zitten maar nog niet helemaal zelf.... al vind ze het wel geweldig en kan meer overzien zo.

Vraagje, pureren jullie de groentes nog helemaal fijn als moes zegmaar of gewoon prakken met stukjes? Bij Vera is het wisselend.... gister wilde ze het weer helemaal gepureerd....

Vanmorgen om 6.00 uur de fles dat ging prima, maar na 20 minuten begon ze te huilen. Oogjes dichtgeplakt met viezigheid... dus gauw schoongemaakt met gekookt afgekoeld water... nou dat was helemaal niets natuurlijk.... Huilen huilen huilen... bij papa of mama was het prima maar in eigen bedje ho maar... Papa stond om 7 uur met der onder de douche, oogjes beetje weken dat was wel lekker, daarna maar bij ons in bed.. heeft ze een uur geslapen. Toen overgeheveld naar haar eigen bedje en daar weer geslapen tot 10.30 uur.... Ze ziet een beetje pips maar geen koorts en is verder wel vrolijk... Hopelijk gaan de oogjes over met het gekookte water....

Fijne zondag!

11. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    @shelde....hier wordt de bruine bonen ook wel goed gegeten en alles met tomaat.....hier doen we ook wel veel vers maar bruine bonen maak ik niet haha blehhh

En ik ben toch echt helemaal jaloers op die foto van haar tanden....ik denk misschien omdat er hier zoveel tanden tegelijk zijn gekomen dat zijn tandjes wat kleiner zijn want bij haar zien ze er veel groter uit en mss kan ik ze daarom nog niet vastleggen op foto

Maar echt een prachtig meisje heb je echt een heel mooi gezichtje

@patje.......fijn dat de vakantie geod is gegaan en dat het met Femke daar ook goed ging....wel balen van het wagenziek zijn en die file.
    En bah bijholteontsteking hoog in de bergen....klinkt niet erg prettig nee

@Candijtje ik probeer zoveel mogelijk te prakken en niet te pureren alleen als het echt niet anders kan... zo kan hij meteen wennen aan stukjes al zijn het kleine stukjes

hopelijk gaat het gauw weer beter met haar oogjes.....altijd vervelend als dat bv snachts gebeurd en ze worden wakker met van die plakogen blehh

En hier is het 5e tandje een feit........toen hij ziek was dacht ik wel dat hij ook last had van tanden maar ik denk ik ga hem niet lastig vallen met kijken in zn mondje maar net even gekeken en hij heeft er nu 4 onder en 1 boven (naast voortand)

Een hele tijd los zitten wil hier ook nog niet wel eventjes maar meneer is helemaal verliefd op zijn sokken en slofjes dus die wil hij in de mond en duikt dan helemaal voorover
    hij kan ook bijna zelf zich tot zit wurmen hij gebruikt dan oa. zijn ellebogen en alles wat hij tegenkomt om zich aan op te trekken

Vanmorgen heeft hij de box opgeruimd alles wat rechts lag moest naar links verplaatst worden

12. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    hallo hallo,
    Jeetje natasch, 5e tandje? ongelovelijk wat snel zeg!

En Shelde, tjee wat lief zeg die tandjes.......

En bij Mira nog niets te bekennen, haha, terwijl ik al maanden denk dat ze komen :)

Patje: fijne vakantie dus gehad! En mooi dat het goed gegaan was!

Ik was gisteren naar een vriendin die vlakbij Duitsland woont (3 uur rijden heen en terug). De terug weg was Mira er zat van! Eerst even geslapen, maar het laatste uur alleen maar brullen! Zo erg dat ik haar op een gegeven moment maar op mijn schoot gezet heb (ik weet het dit mag en kan natuurlijk niet), toen werd ze weer wat rustiger! Voorlopig ga ik geen lange autoritten met haar doen........
    Ga nu effe wat bij lezen van jullie!

13. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Allereerst fijne jaarwisseling allemaal morgen!

Ster vervelend dat Mira het niet meer leuk vond in de auto. Tja enw e den toch allemaal wel iets wat niet mag ;)

Natasja wow 5 tandjes , ik vindt 2 al heel wat :)

Shelde mooi foto! Isa tandjes zijn nog heel klein die krijg ik echt nog niet op de foto :)
    En ik heb net voor ons eten, hapjes staan koken en pureren voor Isa. Ze kan weer een hele week vooruit en alles uit het boek opperdepop :D
    Mango was hier overigens een groot succes! Advocado heb iknog niet geprobeerd maar wil ik volgende week gaan doen denk. Deze week zijn het (combinaties van) wortels, broccoli, courgette en erwtjes. En als frutihap heb ik ook appel-abrikoos gemaakt. Ruikt heerlijk, ben benieuwd hoe ze het vd week vindt :D

Candijtje ik pureer nog wel maar ik probeer het wel wat groffer te houd en ze heeft daar weinig moeite mee. Hoop dat de onstoken oogjes snel weer over zijn!

Patje fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad! En Isa kan 10/15 sec zelf zitten en valt dan of om of gaat naar haar voeten en sokken graaien :D

Ik kan trouwens ook aan de champagne met oud en nieuw want ben vandaag weer een ronde verder beland helaas. Ach ikheb in ieder geval weer een normale cyclus gehad en dat is voor mij al weer heel wat. ga nu ook niet meer temperaturen. Blijf vooral genieten van Isa en zie wel wanneer een 2e kleine zich aankondigd ;) Ik houd er toch wel ergens rekening mee dat het wel weer een jaar kan duren.

14. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Wat een raar meisje hebben wij toch... de bruine bonen met appeltjes gingen er vanavond supergoed in. :)
    Het is dan ook een meisje met pit hoor, echt een eigen willetje! Van de week zat ze in de wipstoel, maar dat was niet goed. Ik haar op schoot genomen, was nog alleen maar gemopper. Ze wilde gewoon zelf zitten. Ik had haar tussen ons in op de bank gezet en daar zat mevrouwtje lekker hoor. :rolleyes: Lekker ding is het toch!

@ Patje, klinkt als een leuke vakantie, alleen balen van de hoofdpijn, kiespijn enz.

@ Candijtje, Nicky moet meestal niks weten van stukjes. En koekjes vind ze lekker om te sabbelen, maar dat wat er in haar mond komt, moet er ook weer uit (behalve vanmiddag bij de overburen, toen ze een stukje lange vinger kreeg). Ik hoop dat Vera's oogjes snel weer goed zijn.

@ Natascha, tomaat heb ik ook gehaald, vond ze ook erg lekker. En gewoon het fototoestel altijd bij de hand houden voor die tanden foto! Wij willen die 5 (!) tandjes ook wel eens zien! (thx voor het compliment ;))

@ Ster, 3 uur is ook wel erg lang.

@ Spijkervrouwtje, klinkt lekker al die hapjes! Van de week ook aardappelen koken en pureren. Ik heb broccoli en tomaat in huis... ik ga gewoon een ladinkje bakjes maken... altijd makkelijk! Heb je er ook vlees doorgedaan? Mooi dat je een regelmatige cyclus hebt! Moet ik ook nog even afwachten...

15. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Vanaf wanneer mogen ze iets zoals fruit enz?

16. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ze raden aan vanaf 6 maanden omdat dan de darmen er dan beter tegen kunnen

wij zijn rond 5.5 maand begonnen omdat hij toen gewoon niet meer genoeg had aan zijn melk en meer melk mocht hij niet

Merk nu wel dat hij steeds minder zin heeft in melk en steeds meer in fruit brood en groente etcetara

17. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    @Candijtje: Je zou fysiologische zoutoplossing van Daro kunnen proberen om Vera's oogjes schoon te maken. Dat helpt, vind ik, altijd nog beter dan gekookt water....
    Sterkte ermee!

Zo, heb vandaag alvast wat spullen naar het huis van m'n ouders gebracht. Dan hoef ik dat morgen niet meer te doen. Ik moet morgenochtend namelijk eerst oliebollen verkopen voor de muziekvereniging, dus ik weet hoe laat ik daarmee klaar ben. Maar dan staat alvast het belangrijkste daar. De rest komt dan wel.
    Het was wel raar om zo bezig te zijn. Vannacht het laatste nachtje hier in dit huis. Ben benieuwd hoe ik me morgen voel. Gelukkig heb ik afleiding....
    Nou, ik ga stoppen.
    Meiden, alvast een fijne jaarwisseling!
    xxx Linda

18. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Heel veel succes/sterkte morgen Linda! Een dappere beslissing hoor! Ik denk wel dat het de goede beslissing is!

@ Moon, vanaf 4 maanden mag je beginnen met groente en fruit. Ik weet niet of Britt later moet beginnen, moet Judith maar even laten weten. ;)

19. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Shelde; ikheb er nog geen vlees doorheen gedaan. Wij zijn nl pas vanaf 6 mnd begonnen met de groenten dus bouwen het langzaam op. Ik ben nu pas net begonnen met het mixen van veerschillende groenten en af en toe een aardappel erbij. Ik wil straks eerst beginnen met rijst of pasta denk ik en daarna vlees of vis gaan toevoegen.
    Ze krijgt nu ook elke dag een broodkorstje en dat vindt ze echt lekker. Misschien vanaf volgende week maar eens beginnen met stukjes brood. Tjonge jonge wat gaat dat toch snel allemaal.

Fijne avond iedereen en veel geluk met de oudejaarsloterij. Wonen er soms nog mensen in Wijchen :)

20. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ san

Weet ik ook niet.
    Cb wilde het schema aan houden.
    Ze zit al wel in het schema 2-3 maanden.
    Maar 3-4 maanden is naar 5 flessen.. dat is over 2 weken maar weet niet of dat gaat lukken.
    Geven haar voor het slapen 120ml en dat is om 00:00 en komt ze om 4 uur weer en dan om 7 uur / half 8 weer.
    Overdag zit er wel zo'n 4 uur tussen.
    Vanavond of morgen even proberen hoe ze het doet als ze nog meer krijgt.
    Heel gepuzzel hihihi.

@ lin

Dappere beslissing maar denk dat je wel meer rust zal vinden bij je ouders.
    Nu irriteer je je toch snel aan dingen toch?

Knuffel!

@ all

Fijne avond en voorzichtig met vuurwerk ;)

Deel Deze Pagina