Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Viona, hihi, ja Marciano kan ook soms zo boos kijken. Dan fronst hij en worden zijn oogjes helemaal donker. En net wat je zegt: dan denk je, wat heb ik nu weer verkeerd gedaan.

@Bibi, Dus bij jullie ook al iets soortgelijks. Onze Marciano kreeg scores van 6-7-5. De hele dag bleef ie een beetje bleek. Pas de volgende dag kleurde hij mooi bij. En nu blaakt ie van gezondheid. Gelukkig.
    Is Kayleigh alleen benauwd na de voeding? Of de hele dag door? Onze Marciano is namelijk vooral benauwd na de fv. De verloskundige zei dat dat kwam omdat het ademhalingstelsel bij baby's pas met 4 maanden volgroeid is. In Engeland noemen ze baby's als Marciano 'Happy Weezers' (vrolijke piepers). Ik hoop dat jouw Kayleigh ook gewoon een 'happy weezer' is!

Groetjes!

2. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Viona, jammer dat Hoogvliet niet bepaald naast de deur is, anders kon het misschien nog wel eens wat worden tussen jullie Chanelle en onze Marciano. Klinkt ook wel mooi. Chanelle en Marciano. :)

Dikke knuffel terug van Marciano aan Chanelle!

@Ky, ja was best wel eng. Maar er stond wel tegenover dat ik een heel gemakkelijke bevalling had. Alleen maar 4 uurtjes persweeen. Thats All.

Groetjes!

3. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Ky..Ik weet ook niet waarom ik nu pas jeuk heb aan mijn buik..maar ja het zal wel weer goed komen ;)

4. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Marlieke..Hihi zaten laatst ook bij mijn nicht..heeft ook net een zoontje..en lag laatst heerlijk tegen Chanelle aan te slapen..hihi zaten we nou dat wordt nog eens wat..
    Dat is dan weer niet te ver maar kan het weer niet omdat het neef en nicht is..
    Nog geen aanstaande schoonzoon gevonden ;)

5. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,
    Ook hier een typisch geval van eigenlijk een beetje te druk(wat neemt het een tijd zo'n kleintje) om alles bij te lezen. Wel allemaal bedankt voor de tips.
    Het gaat hier een stuk beter! Ik laat Sam nu gewoon even huilen en dan valt ze wel in slaap! Gelukkig! Al klinkt het soms hartverscheurend. Verder ga ik morgen voor het eerst naar het inloopuurtje bij het CB, even wegen en dan ook maar even navragen wat ik het beste kan doen aan die uitslag.
    Hoop dat jullie ook een beetje bij kunnen slapen af en toe! Ga even relaxen op de bank voor dat madame wakker wordt!

6. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Chanelle, Ik ben een lekker ding met nu-nog-blond haar en ben 1 maandje jonger dan jij. Ik heb blauwe ogen, een smal postuur met brede schouders en lach heel veel. (mama zegt dat dat door mijn lachstuipjes komt, maar ik weet wel beter) Ik ben 49 cm lang en weeg ongeveer 3 kilo. Wil jij met mij? :)

Groetjes en veel liefs en heel veel knuffels,

Marciano (de lekkerste knul van heel Twente) :)

7. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Bibi, ik heb je verhaal gelezen en herken er veel in. Ook mijn man hoefde alleen nog maar voor de formaliteit de navelstreng door te knippen. Dat onze Marciano zo benauwd was kwam door de navelstreng die ook bij hem om zijn nekje zat en door de mega-snelle bevalling. 27 minuten persen. Ook bij ons viel de hartslag van Marciano telkens vrijwel helemaal of soms helemaal weg. Telkens tussen 2 weeen in. Ik moest daarom ook nog tussendoor 15 minuten de persweeen wegpuffen. Mara op een gegeven moment was er vrijwel geen hartactie meer en toen had ik zoiets van: Hij moet er NU uit. Dan kunnen ze hem helpen. Toen ik hem oneveer 10 minuten na de geboorte heel even bij me kreeg had ik zoiets van: je bent nog niet van mij. Ik had echt het idee dat het helemaal verkeerd zou gaan. De 2e keer toen ik hem op mijn buik kreeg (een kleine 3 kwartier na de geboorte) dacht ik: ja nu ben je van mij. Nu nemen ze je me niet meer af.

Groetjes!

8. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Hoi hoi,

Ja, Britt ligt even te tukken, dus even snel een berichtje van mij.
    Heb niets bijgelezen, sorry daarvoor....

Ben met zo'n fotoboek van Britt bezig op hema.nl....
    Van zwangerschap (zucht.... lijkt alweer zoooo lang geleden), bevalling tot de foto's van nu....
    Nou, nou, nou,.... Wat een werk gaat daar in zitten zeg (ben maar een beetje perfectionistisch).
    Ben op pagina 20, dus nog 20 te gaan. Foto's zat! (haha, volgens mij hebben we, sinds ze er is, iets van 800 foto's gemaakt ofzo). En ben als de dood dat mijn laptop crasht, dus (los van dat het wel op dvd staat) nu een boek aan het maken!
    ----> wel heel leuk om te doen trouwens, als je het geduld hebt (en de kleine slaapt, haha)

Hoop dat met jullie allemaal alles goed is?

Las net dat Velobabe ook bevallen is! Toch nog in juni!

Britt heeft volgens mij toch moeite met poepen.
    Ze probeert zo vaak te persen (en dan huilen als het niet lukt) op een dag.... Maar er komt niets....

Komt dit iemand bekend voor?

En hoe vaak moeten baby's eigenlijk poepen?

Britt heeft flesvoeding (zit wel verschil in volgens mij)!

9. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Hallo hallo dames
    Ik ben ook mama!
    Jippie!
    Elle ligt lekker achter mij in de wieg te knorren, o.. wordt nu huilen..
    ff kijken..is weer rustig.
    Hebben jullie ook zo weinig tijd over? :(
    Vandaag de eerste dag alleen met m'n twee meisjes, gaat goed.
    Heb even mijn bevallingsverhaal geschreven en wat foto's aan mijn album toegevoegd.
    Nog maar een paar dames of niet, die moeten bevallen?

10. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0

Whahaha.... :D :D
    Kon het niet laten hem nog een keer te plaatsen, Viona....
    Geweldig!! :D :D

11. Niet meer actief

Pietje, alleen Dora, Sijke en Mispoes moeten volgens mij nog.

Shanna, effe met één hand: volgens mij moeten FV-beebs ëën poepluier per dag hebben. Je kunt het ook aan een KV hier op het forum vragen:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewforum.php?f=72

12. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Hihi dank je wel..en volgens mij heeft ze daarna besloten om het nooit meer te doen..we wachten nog steeds op de volgende..

13. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    hihihih wat een geweldig verhaal!

14. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Elle heeft gister 2 keer gepoept, daarna ook n og niet weer..is wel goed toch?

15. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Pietje..Bij BV is het niet eens gek dat het een week wegblijft en bij FV moet het geloof ik elke dag.

16. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    @ Viona, ik ga naar het CB in Rhoon. zit tegenover het gemeentehuis, bij de rotonde.
    @ Marlieke, ik hoop ook dat Kayleigh een Happy Weezer is.
    En gek he? ze zeggen wel eens dat je kleintje geboren wordt als mama het echt niet meer trekt en helemaal uitgeput is. Nou bij mij klopte dat wel, en bij jou ook zo te lezen.
    @ Ky, ik ben nu even vergeten of je ondertussen al getrouwd bent of dat je nog gaat trouwen. Wel grappig, de dag dat je je verloving vierde.
    @ Lique succes bij CB morgen
    @ Shanna, leuk zo'n fotoboek. Ik heb een miniboekje gemaakt voor mijn ouders en schoonouders toen ik zwanger was. Foto's vanaf de test tot vlak voor de bevalling. Gaat idd heeeeel veel tijd inzitten. (ben ook errug perfectionistisch)
    @ Pietje. welkom aan deze kant van het forum. Zal zo je verhaal eens lezen en foto's bekijken.

Ik ben vanaf morgen alleen met Kayleigh. Vandaag is de laatste dag van de vakantie van mijn man. We zouden vanavond proberen uit eten te gaan om zijn vakantie leuk af te sluiten. Helaas gaat dat niet door. Ben de hele dag al ziek. Ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo verkouden ben geweest. Jemig wat een pijn in mijn hoofd en keel :( . Het water stroomt zo mijn neus uit. Had vanmorgen de dokter gebeld met de vraag of ik paracetamol of hot coldrex mocht ivm BV. Jammergenoeg mag ik alleen maar physiomer = zoutoplossing :( en dat wil niet echt helpen.

17. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @alle bezorg-over-poepen-moeders. :)
    Wanneer een baby in ieder geval maar eens per 3 dagen poept is er niets aan de hand. Als het meer dan 3 dagen duurt voor je kindje weer poept is het verstandiger ermee naar je ha of het cb te gaan.
    Zo vertelde mijn kraamhulp mij. Onze knul poept namelijk juist erg veel en ik vroeg haar ook wat normaal was. Toen kreeg ik dus een heel uitgebreid antwoord. Ook over te weinig poepen.

Groetjes!

18. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Kayleigh poept ook veel. Vooral als ze net een schone luier heeft gekregen of als ze net heeft gegeten. (of zelfs tijdens het eten)

19. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Marciano..wat jij beschrijft is een lekkere hunk ;)
    Je moet wel een beetje groeien hoor..want ik ben zo'n 55/56cm lang en weeg zo'n 5 kilo :oops:
    Maar ik vind kleine mannen erg schattig en zolang we in de box samen liggen hebben we er geen last van ;)
    Dus hierbij wil ik jouw vriendinnetje zijn :whistle:

Dikke knuffel en liefs je meisje :)

20. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Bibi, vervelend dat je zo verkouden bent. Bel anders eens naar de verloskundigenpraktijk bij jou in de buurt en vraag aan hun een 2e mening. Want volgens mij mag je gewoon paracetamol hoor als je bv geeft. Alleen geen ibuprofen. Wel een paracetamol van maximaal 400 mg. Maar wat ik al zei: vraag het eens aan je vk.

O enne, wat ook goed helpt is anginovin van pfluger (homeopathie) Heb de bijsluiter ff voor je geraadpleegd en er staat in dat er geen negatieve effecten bekend zijn maar dat je wel even je ha moet raadplegen of het mag. Als het mag, doe dan de intensieve kuur. Je bent binnen 2 uurtjes weer vrijwel helemaal opgeknapt. Je zult het zien!

Groetjes en beterschap!

Deel Deze Pagina