Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Shelde
    Leuk zeg :D
    Fijn dat je eindelijk iets leuks hebt gevonden.

@All
    Had toch een deal bij de Prenatal.
    Een Maxi Cosi Tobi Oceanic Reflection voor 199,-
    En 20 euro mamamaandag korting.
    Blijkt 'ie volgens de computer 159 euro te kosten :)
    En er is zelfs nog iemand meegelopen naar de auto, lekker makkelijk.

2. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Vanavond, 14 januari om 23.30 tot 0.10 wordt de pilot van Notes from the underbelly uitgezonden op net5. Naar het boek Buikgevoel van Risa Green. Wie wil de aflevering(en) voor mij opnemen op dvd?

Groetjes en thanks,
    Velobabe

Buikgevoel van Risa Green:

'Ik ben er gewoon nog niet klaar voor. Elke keer als ik aan zwanger worden denk, bedenk ik me dat ik nog drie kilo moet afvallen, en dat ik écht geen negen maanden zonder wodka-martini’s kan. En dan hebben we het nog niet eens over het roze rokje. Wat heeft het voor zin om dat te kopen, als ik het nog maar een paar weken aan kan? En ik móét het hebben! Hoe kan ik nou een moeder zijn? Moeders denken niet zo.'

Lara Stone heeft als opleidingsadviseur op een privéschool in LA elke dag te maken met verwende rijke kinderen, en ze is er absoluut niet klaar voor om zelf zo’n schepsel op de wereld te zetten. Nog niet, althans. Niet nu alles zo lekker loopt in haar leven en ze net in maatje 36 past.
    Haar man denkt daar anders over; hij wordt liever vandaag dan morgen vader.

Lara gaat overstag en is al snel zwanger. De hormonen gieren door haar lijf, de huilbuien zijn niet te stoppen, en haar buik groeit tot afgrijzen van haar vriendin en baas. Ondertussen heeft ze de taak gekregen om de onhandelbare Tick, dochter van een rijke filmregisseur, klaar te stomen voor de universiteit.

Buikgevoel is een heerlijk boek in de categorie mom-lit dat veel herkenning op zal leveren bij elke (aanstaande) moeder en dat je met een brede glimlach op je gezicht leest. Het boek komt in het najaar als tv-serie op ABC.

De pers over Buikgevoel

‘Heerlijke debuutroman die de chicklit overstijgt, geschreven met een scherpe en humoristische pen.’
    Kirkus review

3. Sandra: Gefeliciteerd! Nu hopen dat bevalt ook onderling.
    Maar wennen zal het sowieso worden denk ik voor je na zo'n tijd.

Over dat opnemen. Ik heb geen dvd's in huis maar kan het wel opnemen op mijn HD recorder. En dan kan ik het later op dvd zetten.
    Als ik het straks maar niet vergeet want de heren zijn aan het xboxen

4. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ster: ik hoop dat Mira gauw gewend is aan haar nieuwe creche!
    Bibi: en...hoe zwaar is ze?! Alles weer goed gekeurd door het CB?
    Shelde: proficiat met je baan, leuk hoor! Neem je Nicky straks mee naar je werk? ;)
    Shanna: ik denk dat Britt's buikje een beetje van slag is. Er heersen wel wat virusjes momenteel. Ik zou even heel rustig aan doen met de bijvoeding en in ieder geval zorgen dat ze genoeg vocht binnenkrijgt, en het de komende dagen langzaam weer opbouwen (dus eerst alleen flessen, dan langzaam weer uitbreiden). En wat Shelde ook zegt, van tandjes kunnen ze ook heel erg van slag zijn.
    Velobabe: proficiat met je nieuwe autostoel!
    Judy: ben je blijven hangen in de uitverkoop van Ikea?!? Ik hoop dat alles goed is met jullie, we horen je zo weinig de laatste tijd.

Gisteren heeft meneer een heel ei naar binnen zitten werken. Z'n vader is ook al zo gek op eieren, hoezo familie...?

5. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    Hahahah pb me maar als je wilt weten wat er gebeurt is met onze opperjuud! ;)

6. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Hallo Dames,
    Daar ben ik weer een keertje!
    DAcht ik dat ik over de ergste vermoeidheid heen was, wordt ik geveld door een buikgriepje. Gaat nu weer iets beter en morgen maar weer te werk.
    Verder gaat alles prima! Druk aan het bedenken waar we Sam haar volgende kamer gaan maken. Op zich keuze genoeg, maar even de opties afwegen. Voorlopig blijft het bij 2 maar mochten er nog meer kleintjes bijkomen?!?!

Oef, Sam is volgens mij ook niet helemaal lekker. Of het zijn die tandenluiers waar iedereen het over heeft. Ze heeft nog geen tand. Maar als ze poept zit alles onder. Gisteren heeft ze 5x nieuwe kleding aangekregen. Zit nu naast de wasmand, want stel je voor wat ze vandaag doet. Nu nog maar 1x helemaal verschoond.... Kennen jullie dit.

Wat is het trouwens baggerweer.. Blijf van ellende binnen en ik moet nog avondeten halen..

7. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Meiden,

Zal ook weer ff wat van me laten horen ;)
    Afgelopen donderdag had ik een nieuwjaarsborrel. Er was een lekker tappasbuffet bij... maar helaas wer ik na 1,5 / 2 uur toch ziek :confused: hele nacht niet lekker geweest en vrijdag maar thuis gebleven van mijn werk. Had Isa wel maar naar het KDV gebracht (dat is dan wel weer fijn aan een KDV ;) ) en heb zelf bijna de hele dag geslapen. Pff verder nog tot en met gisteren hele erg diaree gehad, maar geloof dat ikhet ergste nu wel weer gehad heb. :)

Ik las verder veel over tandjes, nou volgens mij zijn er bij Isa al weer nieuwe op komst. Haar billen waren net een week weer mooi roze en nu zijn ze weer rood :( Verder heel veel dunne (en erg zuur ruikende) poepluiers. Dus kan haast weer niet missen. Ze zit ook steeds met haar vingers in haar mond. Ik kan de tanden alleen nog niet voelen dus ik hoop dat het niet te lang gaat duren :rolleyes:
    Ze eet trouwens ook erg slecht op het moment, leeft weer bijna alleen op melk. Dus Shanna je bent niet de enige ;) Ach ik maak me er niet te druk om hoor, zolang ze vrolijk blijft vidnt ik het wel goed. En dan krijgt ze maar af en toe gewoon weer 4 flessen ipv 3. Volgens het KDV was het slechte eten vrij normaal bij tandjes. (Had Isa bij de eerste 2 dus geen last van maar ja het zal ook niet altijd hetzelfde zijn)

Marlieke volgens mij loop ik met mijn NOD ongeveer gelijk met jou, zou leuk zijn 8) :D Maar ik heb niet veel hoop deze keer want we hebben vanwege mijn buikgriep maar 1 x geklust, en tja ik weet wel dat het met 1 x raak kan zijn maar voor mijn gevoel is het deze ronde niet raak.

Lique fijn dat je weer opgeknapt bent! Heb je de echo al gehad?
    Ikmoet eigenlijk ooknog boodschappen doen, maar het is heir al net zo'n snertweer. Toch maar ff in de diepvries neuzen of ik daar nog eten heb :(
    Nou ik ga nog ff wat voor mijn werk doen ;)
    Groetjes!

8. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Spijkervrouwtje, ja ik heb al een echo gehad, ik heb de foto in mijn album gezet! Echt geweldig te zien dat het al weer bijna een compleet mensje is.

Succes alle dames die weer druk aan het klussen zijn! We schijnen supervruchtbaar de zijn, de eerste tijd na de bevalling. Dus wie weet! Spijkervrouwtje, hier was 1x ook genoeg hoor.

9. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Ik heb ook nog even een vraagje, het is nogal een verhaal en graag hoor ik jullie mening.

Hoewel het nog pril is, moet ik toch al een KDV aan gaan schrijven.
    Mijn eerste zit voor anderhalve dag op een KDV, dit moet minimaal 2 dagen worden. Dus voor de 2e gaat dit ook gelden.
    Mijn schoonmoeder past ook 1 dag in de week op, ik weet niet of ze dat ook nog wil met 2 kleintjes tegelijk, maar dat hoor ik pas over een tijdje, want ieder jaar gaat zijn 2x 10 weken op vakantie. Met 1 kind al lastig op te vangen, maar met 2 wordt dat natuurlijk nog lastiger.

Is een gastouder misschien een optie? Zijn deze kosten hoger? Komen deze aan huis. Kan ik voor 2 dagen opgeven en evt 2x 10 weken 3 dagen in de week.
    Nou hoop dat jullie het nog begrijpen, maar ik zou graag ideeen, prijzen en opties horen van jullie.

Alvast bedankt,

10. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Lique waarom breng je ze dan straks allebei geen 3 dagen naar een KDV? Volgens mij maakt dat geen verschil in kosten dan met een gastouderbureau. En op toeslagen.nl kun je zo berekenen wat je terugkrijgt.

11. Velobabe: Sorry vergeten, ik werd dus vannacht om 3 uur wakker van oh nee he!

Lique: wat een mooie duidelijke foto.
    Ik heb geen idee van de kosten enz. Want ik heb 2 oma's die oppassen.
    Maar ik zou gewoon wat info opvragen.

Als jullie willen weten waarom het hier zo rustig is pb Sally dan maar

12. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Hoi dames, hier ff een update over femke.

Nou, gister is die beste man hier geweest.
    Was echt interessant! Femke pakt dus heel veel op van andere mensen, waaronder dus extra van mijn man. Mijn man is een druk persoon en dat vertelde hij mij dus ook al aan de telefoon, maar hij zat nog geen minuut in de stoel en zei al dingen die bij mijn man passen. Hij kent 'm helemaal niet ga je dan denken.....
    Nou ja, iig moest adriaan een knuffelsteen uitzoeken en hij pakte een gele uit de doos ( eerste ingeving), daarna moest hij opnieuw kijken en zeggen welke hij dan zou kiezen, zo gezegd zo gedaan en nu ging hij een testje doen om te kijken of ie echt de sterkste steen had gepakt, echt heel vaag, maar dat testje werkte wel!
    Die steen laadde hij op en mijn man moest 'm ergens in stoppen, dus ik een luierdoek opgehaald en daar heeft mijn man 'm in gestopt. Ik mag er alleen aan komen als ie in de doek zit! Mijn man mag de steen wel aan raken.

Oke, toen moest ie in het bedje gelegd worden, maar hij kreeg links/rechts door, wist niet goed waar, dus hij moest het kamertje zien. Zodra ie het bedje zag, zei hij links! Hij zegt, het bedje is natuurlijk identiek aan voor en achterkant dus daarom wist ik niet welke kant hij moest.
    Verder zitten er hier gelukkig geen aardstralen of andere negatieve energie.

Het was een heel verhaal, en op een gegeven moment hadden we het over elkaar beschermen en op een gegeven moment zegt ie: Binnenkort hebben jullie er 3 om over te zorgen
    Ik zeg: Ben ik zwanger? Nee zegt ie, dat weet ik niet maar er zit een kindje met smart te wachten om bij jullie te komen en het duurt niet lang.
    Echt heel erg vaag, we hebben het wel onveilig gedaan maar als het zo zou zijn dan is het een wonderkind, hahah.

Femke was ook een bijzonder kind, en hij heeft haar helemaal niet gezien maar omschreef femke helemaal goed! Gewoon eng!
    Ook was hij even met mijn man bezig over zijn pijnlijke kaak, en zei hij ineens dingen waar niet mijn man last van heeft maar ik.......
    Toen zei hij dat hij echt moest stoppen want het werdt erg verwarrend.

Femke slaapt iig weer iets beter, wie of wat er nu helpt dat weten we niet maar ze is iig weer wat rustiger s'nachts en daar ben ik al heel blij mee.

Heb hier verder nog niet terug gelezen, zal het nog ff proberen.

13. Hester

Hester Niet meer actief

Hallo dames!

Ff heel snel, we zijn weer terug uit IJsland - was koud & schitterend! :) wat een gave reis.

Ik lees strakjes alles bij, eerst nog even de koffers verder uitpakken...

14. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Spijkervrouwtje, dat zou zeker heel leuk zijn...

@Hester, welkom terug!

@Patje, laten we hopen dat het vanaf nu alleen maar goed/beter gaat met Femke...

@Lique, irri is dat he? Buikgriep...

Mooie echofoto!

15. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Hester: dat was snel, je bent nog geen week weggeweest (of vergis ik me)? Heb je in een warm-water-badje gezeten in de natuur (die heb je daar toch, van die vulkanische meertjes?)
    Ben benieuwd naar je verhalen!

Marlieke: ik hoop dat een van beide pendels gelijk krijgt voor jullie!

Patje: dus er zit een kindje met spanning te wachten tot het bij jullie mag komen. We zijn even nieuwsgierig als jullie!

Spijkervrouwtje: weer een beetje bijgekomen, wat een ellende he die buikgriep.
    Zat er nog iets eetbaars in de diepvriezer?!?

Lique: mooi he, die echo!
    Tja, als schoonmoeder 10 weken per jaar op vakantie is, moet je sowieso iets achter de hand hebben. Een gastouder kan, maar dan moet je wel een vertrouwd iemand hebben, anders is het KDV beter, de mensen die daar werken hebben er ook echt een opleiding voor gedaan.

't Kleine mannetje ligt weer heerlijk te slapen. Hij snurkt trouwens soms echt, het is zo grappig.

16. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    @ Velo, wow, goede deal zeg! Super!

@ Cim, ik ben nog niet aangenomen... eerst een dagje meedraaien en kijken of het bevalt voor beide partijen. Nicky mag mee, maar dan op de andere groep. Maar papa gaat oppassen en de oma's ook... dus het is op zich niet nodig.
    Haha, lekker eieren... zal vast ook lekker ruiken af en toe. ;)

@ Lique en Spijkervrouwtje, beterschap! Het heerst nogal geloof ik!

@ Lique, gastouder is geloof ik niet ouder. Jij brengt de kinderen naar de gastouder, maar je hebt ook gastouders die naar jou komen. Maar het KDV lijkt me makkelijker. Als het heel druk is lukt het misschien niet om alleen in de vakanties een dag extra opbang daar te krijgen. Gewoon even bellen en de situatie voorleggen...

@ Patje, gelukkig gaat het beter met Femke!

@ Hester, welkom in het warme Nederland. ;) Hoe was het? We willen foto's zien hoor!

Hier alles goed. Vandaag 7 maanden... oh wat wordt ze groot (poeh, vond het zo vreselijk als mensen zeiden dat het zo snel ging, maar het is ook echt zo!).
    Gisteren had ze een traanoogje. Ze zat maar te wrijven en was aan het huilen. De papfles heeft ze met haar ogen dicht gedronken. heb haar maar een zetpilletje gegeven en ze heeft heerlijk geslapen. En vanmorgen was het over. Gelukkig maar!

17. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Even snel vanaf mijn werk:

Lique:
    Ik heb voor Britt flexibele opvang op het KDV. Dit is qua uurprijs wel iets duurder, maar wel ontzettend handig (ook in jouw situatie).
    Je kunt 4 weken vantevoren het rooster/de uren voor de maand erop aangeven wanneer je opvang wilt en de minimale afname is 40 uur per maand (maar dat ben je met 2 dagen ook kwijt denk ik).

Misschien is dit iets?
    Dat je kids dus de weken dat je moeder er niet is een dag extra gaan?

Hester:
    Welcome back!

Patje:
    Fijn dat het beter gaat!

Shelde:
    Gefeliciteerd met de 7 maanden! Gaat snel he?

18. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Hoi!

Ik leef nog hoor, maar ben eigenlijk veel bezig met Sally's Secret, dus ach.....toch die pb maar?

Voor de dames die ik recentelijk niet gesproken heb:

@ Velo, Keano gaat lekker zo te lezen, de jongste spruit, maar mooi wel aan de tandjes!

@ Shanna en Marielle, klinkt helemaal als Mirthe, die wilde afgelopen weekend ook ineens niet meer eten....tandpijn! Misschien dus bij Britt ook? Het duurde maar een paar dagen, beetje Dentinox helpt wel, maar liga's wil ze nog steeds niet....

@ Cim, whhhaaaat...zegt ie papa? Jeetje en die is er zo weinig, haha, vond wel dat jij de eer mocht hebben, maar goed, zo gaat het altijd hè....leuk hoor!

En nee, de Ikea uitverkoop vermijd ik liever!

@ Lique, bah, buikgriep, lig ook op bed nu, gister alleen water uit mijn lijf, bah bah bah...vandaag alleen nog zo slap als een vaatdoekje, maar....ik ben niet zwanger, doe je voorzichtig? En die luiers...ook hier hoor, naast het niet eten ben ik continue bezig met verschonen, heb al een pyjama weggegooid en moet nodig wassen, de mand zit bomvol, maar kom er gewoon niet aan toe nu ik ziek ben....

Hier gaat het verder wel lekker, negen maanden alweer, inderdaad Sandra, het gaat echt snel!
    Groeit als kool, ineens die lengte in. Moest eigenlijk gister naar het cb, maar ja, dat redde ik nooit tussen de toiletbezoeken door, dus mijn vraag om gewicht en lengte worden nog even uitgesteld naar 5 februari....

19. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Hij zegt nu ook mama, oef! En op de koop toe ook opa, dat heeft ie zo vaak geoefend.
    Meiden, ik ben ook verhuisd (pb nachtvliinder of judy maar), tot daarzo!

20. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    OOOO cim dan had ik ook !
    eerst papa zeggen Grrrr

maar tot uuuuhhhh snel dames? ;)

Deel Deze Pagina