Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Daarom zeg ik maar zo: de mijne is 23 jaar ;) Broekie he hihi :)

Hey ster, wat fijn zo´n tricot slen. Zou ik ook eens moeten proberen misschien, dan kan ik wat meer doen hihi.

En over dat kolven, het heeft hier wel ergens gestaan hoeveel ze ongeveer moeten hebben.

Ik heb trouwens Siënna gisteren ook voor het eerst een flesje gegeven met gekolfde melk en het was alsof ze niet anders gewend was :D Wat een knappe meid he ;)

2. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Chiesa..Lekker wijffie hoor..met die lekkere bolle wangetjes *SMELT*

3. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **All..Wie weet waar je goede stevige voedingskussen kan kopen?

4. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Eeh bij de HEMA hoor ik goede verhalen over.

Zelf heb ik er 1 van het merk DOOMOO. ERg duur zo´n 60 euro, hij is wel fijn maar vind toch dat er te weinig vulling in zit zeg maar.

Ik zou dus voor die van de HEMA gaan!

(heerlijk die bolle wangetjes van Siënna he, ik smelt ook weer elke x als ik er zie haha)

5. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Chanelle, jij hebt al net zo'n lekker neussie dan mij.

Kunnen we lekker doeken met onze neusjes! :)

Kus,kus,kus! :oops:

Marciano

p.s. schoonmama, jij bevalt me wel!

6. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Chiesa, wat een lief koppie! Echt een droppie!

Groetjes!

7. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    HIhi, het eerste juni-baby-stel is al een feit lees ik ;) Heerlijk zo`n romance, nog leuker om dat hier mee te kunnen lezen :D

Ik heb geen idee hoeveel je "moet" kolven... ik produceer nog niet zoveel, tussen de voedingen door komt er zo`n 40 tot 50 cc uit per 2 borsten... Vandaar de bijvoeding die Vera krijgt. Heb wel het idee dat het langzamerhand meer word want de 60 cc flesvoeding krijgt ze niet elke keer op.
    Ik kolf ook elektrisch, 20 min 2 borsten tegelijk, ideaal. Denk ook dat ik er een aan ga schaffen, degene die we nu hebben huren we van de thuiszorg nl.

Chiesa, wat een moppie die Sienne zo in de tub. Vera ging in de tub toen ze 2 dagen oud was maar dat vond ze helemaal niets, brullen en rechtop willen staan helemaal overstuur. Dus dat hebben we niet meer gedaan, daarintegen vind ze het badje helemaal het einde! Zo relaxed dat ze daar in ligt, lijkt wel of ze helemaal high is dan ;)

Vanmorgen met papa mee onder de douche, dat was ook erg lekker. Ze kroop helemaal tegen hem aan zo lief gezicht. Alleen het afdrogen en aankleden vind ze dan minder. Tsja, al die plooitjes en kiertjes die goed droog moeten van mama ;)

Trouwens, Vera begint helemaal te vervellen, hoelang gaat dat duren eigenlijk? Ze ziet er zo schilferig uit... Volgens de wijkverpleegkundige kan je smeren tot je een ons weegt, dat helpt dus niet...

8. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Candijtje, ja leuk he? Zo'n romance.
    :)

Tegen dat uitdrogen doe ik elke keer 2 dopjes zwitsal babyolie in Marciano's badje. Dat helpt wel een klein beetje. Verder gewoon geduld hebben. Die kleintjes moeten gewoon een nieuw velletje omdat ze met het oude velletje constant in het vruchtwater hebben gelegen. Kan wel een aantal weken duren zei mijn schoonzus. Zij heeft 3 kids dus zij kan het weten, toch?

Groetjes!

9. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Dank je, dit is trouwens wel de moeder van marciano he? Anders word chanelle nog jaloers ;)

10. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Candijtje, Siënna was dus 1 dag oud toen ze in de tub ging... erg lief je ziet het maar toen ik er op een gegeven moment ging badderen brullen maar bij de kraamzuster niet hoor haha.

Nu vind ze het ook lekker en steunt lekker op haar voetjes of gaat er gewoon lekker bij zitten, maar idd dat afdrogen vind ze een hel! Brullen niet te geloven zoo hard pff. Dat maakt het badderen altijd een stuk minder leuk :(

Fijn dat jou kleine het wel naar dr zin heeft in een normaal badje anders is het ook niks aan als ze de hele tijd zit te brullen.

Hier is Siënna eindelijk ontveld haha. Dus misschien nog een klein weekje ofzo? Ik smeerde er gewoon steeds in met baby olie maar of het echt hielp?

TROUWENS: ik heb zo net nog een hechting ontdekt. NEE, geen oplosbare want hij zit bij de knip zeg maar.. Ik voelde al een paar dagen iets hards dus ik dacht dat het een schaamhaar was want ik had me geschoren maar ja een paar dagen voelde het nog steeds hetzelfde dus ik net effe kijken en ja hoor het was iets zwarts en het is geen haar :confused:
    Ik heb er een poosje voorzichtig aan zitten trekken maar krijg het er niet uit! Beter van niet ook want dalijk zit ik met een infectie. Ik bel morgen dus effe de verloskundige wat ik het beste kan doen?!
    Bah heb ik weer :(

11. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Chiesa: wat ik niet snap; hoe wist jij nou dat je niet zoveel produceer? Hebben ze jou getipt omdat te bekijken? Ik heb hier niets over gehoord van de kraamhulp verder (maar ga vanuit dat het dan wel goed was). Heb soms wel mijn twijfels omdat Mira zoveel huilt na iedere voeding. Ik zal even terug gaan lezen over de hoeveelheid die normaal is om je baby nu te geven.

12. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Volgens mij bedoel je mij....
    Omdat Vera zo`n hoog geboorte gewicht had (4780) moesten we meteen al gaan bijvoeden na de 1e keer aan de borst. Dit in verband met haar suikerwaardes, om te voorkomen dat ze eventueel in een hypo zou belanden. Eerste instante 15 cc bijvoeden met een spuitje, en ikzelf nog kolven maar daar kwam in het begin ook maar 3 druppels uit ofzo.... Was niet echt hoopgevend moet ik zeggen...
    Later moechten we haar meer geven en dat hebben we toen met een flesje gedaan omdat we dan uren bezig zouden zijn met een spuitje. Tepel / speenverwarring heeft ze helemaal niet. Ze pakt goed de borst en drinkt haar 60cc meestal ook wel op. Laatst heb ik haar een hele flesvoeding gegeven ( 120cc) dronk ze niet helemaal op hoor, maar toen heb ik gekolfd en toen kwam er samen uit beide borsen 65 cc. En ze moet ongeveer 100 tot 120 cc per voeding binnen krijgen. En ze doet het goed, ze is inmiddels alweer boven haar geboortegewicht gelukkig ( ze loopt tegen de 5 kg al aan!)

13. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Sorry Candijtje: ik bedoelde jou inderdaad :oops: :oops:

Nu snap ik hoe dat gegaan is! Ik denk dat per voeding een flesje geven/ afgekolfd normaal is op dit moment voor een baby. Maar ik zal het ook nog eens navragen bij het consultatieburo. Zo'n electrische kolf lijkt mij dan wel praktischer hoor dan de handkolf.

14. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Marlieke: ook al hebben wij niet meegemaakt waar jij over verteld, toch maak ik me soms ook zorgen, bijv als Deniz in zijn bedje ligt en hij een raar geluid maakt, dan spring ik er naar toe, omdat ik bang ben dat hij dan stikt ofzo. Gek he, dat je toch zo'n angst hebt. Ik hoop dat we allemaal rustiger worden en vertrouwen krijgen in ons kindje en zijn/haar gezondheid!

Bibi: we hadden het wandelwagenbakje eigenlijk tot nu toe als een soort box in de kamer staan. Het was er gewoon niet van gekomen, omdat de box bij mn ouders stond en ik die niet op kon halen omdat ik nog niet mag autorijden (ivm keizersnee) en mannetjes rijbewijs niet geldig is in Nederland (grrrr stomme Nederlandse wetten en regels #!%#&)
    Ik hoop trouwens dat je weer snel opknapt!

Ky: is je SM weer veilig aangekomen in Suriname? Hebben jullie nu eindelijk een beetje rust met zn drietjes?

Shanna: Deniz poept vanaf de eerste dag om de dag. Zowel het ziekenhuis (waar we de eerste dagen logeerden) als de kraamzorg, vonden dit geen probleem (hij krijgt ook FV). Maar je ziet het aan Chanelle, soms is het een hele geschiedenis bij die kleintjes... ;)

Chanelle & Marciano: wanneer kunnen we jullie verloving vieren...?
    Enne...wie volgen?

Pietje: hier ook weinig tijd over, mama-Cimbomlu lijkt gewoon niet zelfstandig te bestaan, is alleen met Deniz-Cimbomlu bezig de hele dag...

Candijtje: ik weet niet meer precies hoelang het vervellen duurde, maar ik denk dat het zeker al een week geleden voorbij was

Chiesa: ja, zwarte hechtingen zijn niet-oplosbaar, ik denk dat de VK hem er wel uit zal halen. Ik heb ook nog 2 draadjes uit mn buik steken, maar het zijn de uiteindes van de oplosbare-onderhuidse hechtingen, dus ik zal wachten

15. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Lailae: ik krijg de foto niet in beeld hoor, via je link

16. he he ik moest ook de foto eerst verkleinen. Nu weet ik hoe het werkt.
    Nu nog bijlezen

17. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Lailae: gelukt! wat een prachtige bos haar zeg!

18. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    :evil: Hey! De op één-na lekkerste natuurlijk! :)

Deel Deze Pagina