@Devano en Lara, gefeliciteerd met jullie verkering! Groetjes en veel liefs, Chanelle en Marciano! lol:
ff iets anders he ik lees zo nu en dan bij de juli mama mee nu.. en die zitten nu helemaal in spanning wie gaat bevallen.. En opeens bedenk ik me.. Goh nog niet zo heel lang geleden zaten wij ook zo.. Ik zo zou mijn bevalling nog een keer doen, zo'n gevoel krijg ik erbij! Whaa ik wil dat gevoel weer hebben van spanning om te mogen bevallen.. behalve als ik dan een stukje verder lees over borstontsteking , ben ik nlij dat hij alweer bijna 4 weken oud is 8) snik wat gaat de tijd dan snel.. Nu besef ik mij dat pas..
Nou inderdaad, jij niet Ky, maar ehm, ik heb ook al sinds Mirthe thuis is geen 8 uur meer geslapen! Gister verraste ze ons door 7 uur te slapen, maar ik sliep zelf later, dus 6 uurtjes is hier in huize Van 't Holt echt al weken de max..... 8 uur, jeetje, wat een lekker vooruitzicht om te halen zeg!
Oh en Sally, ik was gewoon met Devano naar de badkamer gelopen, dikke doei! Sm blijft zitten, prima, maar ik ga mijn ding doen op de tijden die ik heb bedacht! Enne, het is tegenwoordig helemaal niet gek om 's avonds een badje te doen, dan heb je ook meer tijd en kan je het samen doen. Zucht, al die schoonmoeders die zogenaamd wereldwerk hebben verricht door alles goed en alleen te doen! Het is 2007 hoor! Niet de jaren 70....
Uh, ik bedoel niet 8 uur achter elkaar hoor... Ik moet er ook nog 2x per nacht uit. Maar in totaal bedoel ik. Meestal lig ik er rond 12 uur in en probeer tot 9 uur te blijven liggen (ligt eraan wanneer Nicky komt). Dus die 8 uur haal ik meestal ook niet hoor. Ky, vervelend dat Lara een huilbaby is. Maar je weet nu i.i.g dat er niks aan de hand is. Anakin, met kolven heb je zo'n 100 cc nodig voor een flesje. Wanneer je kolft, moet je zelf bepalen. Wanneer jij het makkelijk vindt. En ik begrijp dat je genoeg hebt van de visite. Wij moeten ook nog best een aantal mensen op bezoek krijgen. Sally, niks aantrkken van je SM hoor! En volgende keer misschien iets minder 'stille' hint geven. M'n meissie wordt wakker zo te horen...
Sven neemt vaak wel genoegen met mijn pink, vanwege zuigbehoefte, maar als hij dit niet wil en ligt te huilen, rood aanloopt zelfs zo dat ik soms denk ja even ademhalen nu, kan ik het ook niet verdragen hoor. Ik leg hem nu ook gewoon aan wanneer hij wil drinken. kan hem toch niet overvoeden of verwennen. Wel vervelend voor jullie om jullie kleintje zo te zien huilen de hele dag. Het is erg vervelend om haar zo overstuur te zien. Anakin, Ik had gelezen dat het goed is om na de ochtend voeding te beginnen met kolven. Ze zijn dan goed gevuld doordat het langer is geleden dat de kleine heeft gedronken. Ik kolf eerst voor de voeding een beetje af anders spuit het in zijn mond en drinkt hij niet rustig. dus eerst de druk eraf. Dan als hij heeft gedronken, kolf ik verder. Eerst kolf ik de borst waar hij evt niet uit heeft gedronken en daarna de andere ook nog even. Vanochtend heb ik om vijf uur gekolft en om half acht verder gegaan. Had toen 125 ml. Sandra, 8 uur? Bel al blij als ik de 6 haal. Wat heerlijk zeg.. Ik dacht het het Flevoziekenhuis zo erg was, maar als ik jullie verhalen hoor, is het nergens fijn om te bevallen. Ik heb ook bij elkaar vanaf persen tot hechten 2 uur in de beugels gelegen. Bij een injectie kreeg ik een wee en kon me dus niet ontspannen en toen zei ik dat. Als antwoord kreeg ik. "daar kunnen we niet op wachten straks heb je er weer een". Met dus als gevolg een abces in mijn kont van hiet tot tokyo. Ik heb ook steeds aan mijn vriend gevraagd of hij iemand kon halen tijdens de weeen omdat ik het niet meer kon volhouden. Dus hij drukte een knopje in en pas een half uur a drie kwartier later kwam er dan iemand. Wel werden ze goed verzorgd qua eten en drinken. Britt
Dankje Britt1, ik ga morgenochtend vol goede moed aan de slag met de kolf. Ik heb net na een voeding gekolfd... maar ik kreeg er maar 20 ml uit... echt superweinig, het is geen gezicht in de koelkast die paar druppels. Is dat normaal dat het in het begin zo weinig is? @ Shelde: ik dacht al.. een heerlijke nachtrust van 8 uur, daar dromen we allemaal wel van haha.
ff een vraagje Sandra: heb jij j bv niet afgbouwd en ben je zo over gegaan op fv? ik vind het nml lang duren zo valt 'r nog een stud op mijn Joya? Ze staat ook open voor een vakantieliefde
Ik ben nog aan het afbouwen, maar ben bijna 'klaar' daarmee. Ik gaf zowiezo per voeding maar 1 borst, dus kwam elke borst 3 of 4 x per dag aan de beurt. Die voedingen heb ik gekolft, maar ik kreeg er maar 50cc per borst uit maximaal. De BV loopt hierdoor terug. Wel 1 dag wat stuwing gehad, omdat ik ze niet leeg kon kolven, maar verder geen last ervan. Nu kolf ik 2x per dag, maar heb nu nog maar zo'n 20 cc per borst en het wordt steeds minder. Ik ben nu een week zo bezig, dus het gaat redelijk snel.
Vinden jullie trouwens ook dat er zoveel verschil zit in de maatjes babykleding? Nicky heeft vandaag een shirtje aan in maatje 62. Zit perfect... terwijl ze een ander shirtje van de Hema in maatje 50 ook nog prima past. En ik heb 1 broekje van Esprit, dat zou maatje 50 moeten zijn, maar die is GROOT! Dat duurt nog wel even voordat ze daar inpast! Vanavond mag papa even 'oppassen'. Het is koopavond en ik ga er even tussenuit, even kijken of ik nog kleding voor mezelf kan vinden in de opruiming. En natuurlijk ook stiekem even kijken voor leuke babydingetjes.
Verschil in maatjes van babykleding heb ik ook al ondenkt..ene shirtje maat 56 van prenatal is aardig groot en de andere zit net aan. Heb ook een rompertje van winnie de pooh dat is maat 50..nou die is nu nog steeds veel te groot. Terwijl Chanelle nu ongeveer 55cm lang is.
Anakin; welkom hier! Ky; nog gefeliciteerd met jullie jubileum. En wat een verhaal over je bevalling zeg... pfff lijkt me verschrikkelijk! Judith; gefeliciteerd met je VIP membership! Ik had ook niet anders gedacht, jij bent zo ontzettend actief hier. Sally; wat een gedoe weer met je sm zeg... misschien idd volgende keer wat minder subtiel zijn naar haar toe. Shelde; dat met die babykleertjes heb ik ook hoor. Sommige dingen in maat 50 zijn te klein en andere weer te groot. Het verschilt heel erg per merk/winkel Vandaag is de verpleegkundige van het cb geweest. Louise weegt alweer 3330 gram! Ze doet het dus super en mag nu 8 uur tussen de voedingen laten snachts. Wij dachten 6 uur en daarvoor moesten we zelfs de wekker zetten want soms slaapt ze gewoon door. Wie weet kunnen we dus binnenkort echt 8 uur achter elkaar doorslapen. Ik prijs mezelf erg gelukkig als ik jullie verhalen lees.. (huilbaby's en bv drama's). Ik heb echt veel respect voor jullie! Dikke kus! Ohja, en bedankt voor jullie stemmen op Louise!
sandra: shop ze! erg verleidelijk ik heb weer wat shirtjes bij mexx en hm gekocht voor joya. maar de maten verschilen echt enorm, hema en mexx vallen klein dus jij geeft bv en kolft dan af? Manuela: zo dat ik lekker zeg zo'n nacht. hier niet hoor af en toe zit er wel 5 a 6 uur tussen een voeding maar dan ben ik wel 3uur met haar bezig geweest, helaas
Hihi echt grappig..had ik nog niet bedacht..dus dat binnenkort mijn mobiel in Chanelle's handen drukken
laten we een nieuwe lijst maken! Iedereen moet zichzelf maar toevoegen, dan is de lijst meteen ook opgeschoond van niet-actieve-mama's. Zullen we op geboortedatum doen? Dan is Judy als opper-juni-mama de eerste van de lijst! Mijn voorstel: de volgorde: naam mama - naam kindje (roze=meisje, blauw=jongen)- geboortedatum - recent gewicht - recente lengte - bijzonderheden Goed? Als iemand aanvullingen heeft, wat er nog evt extra bij kan, zeg t maar! juni-baby's en adoptief-juni-baby's Cimbomlu - Deniz - 4 juni 2007 - 5090 gram - 57 cm - flesvoeding