Als de kleine in bad is geweest kan je..als je lange nagels hebt..de randjes eraf pulken..dan zijn die zacht. Kijk wel uit dat je niet te ver eraf trekt.
Oh, haha, had het nog niet eens gezien! Begin al te wennen aan de bovenste plek, hihi, altijd haantje de voorste! Leuke lijst, veel afkortingen, net alsof ik weer op mijn werk ben, hahaha... (nog drie weken en dan ben ik er ook, jeetje, ben al 13 weken thuis ) @ Sandra: hoe was het shoppen gister? Nog geslaagd voor jezelf? en voor Nicky? (oh, je hebt het al gezegd....jammer van je mobiel, maar wel een mooie opdracht voor je man, helemaal zelf voor Nicky zorgen!)Heb ook last van die maten hoor! Mirthe heeft nu 50/56, maar het ene pakje 50 past echt helemaaaaaal niet, veel te klein, het andere broekje wacht nog steeds op meer babyvet... met name Hennes valt erg groot en die hebben al zo lekker weinig maatje 50 (tenminste in Amersfoort....zijn er dames die Hennes Utrecht kennen?) @ Laila, mooi om te weten dat Mexx klein valt, ik heb gister van mijn collega's een super lief jurkje, broekje en truitje van Mexx gehad, maatje 62, binnenkort dan maar vast even passen hoe die zit, veel te leuk om niet aan te trekken..... Prachtige foto van Joya trouwens, het is dan Mirthe (nog) niet op meisjes valt anders had ze vast gewild hoor, alleen al vanwege dat prachtige donkere haar! @ Manuela, lekker hè, als ze gaan doorslapen! Mirthe slaapt nu zo'n zeven uur per nacht, heerlijk! Maar die Louise van jou is wel een voorbeeldkindje dan zeg, als het besmettelijk is moet je Louise maar even meenemen naar de Utrecht-meeting, hahaha.... (nee hoor....) @ Bibi, lastig om een nieuw ritme aan te gaan leren, ben er nu ook mee bezig, maar dan met slapen ipv voeden.... Meer dan twee uur tussen voedingen laten zitten is goed voor de spijsvertering hè. Als je minder doet is de kans op kramp veel groter! Hoop dat het je gaat lukken met Kayleigh. Toen ik overstapte op FV en daardoor ook langer tussen voedingen kon laten kreeg Mirthe ineens veel meer rust, wij dus ook, was zo fijn! De BBQ was gezellig, heerlijk om er even zo uit te zijn! Er blijkt aan de ene kant veel te veranderen in de organisatie (we zitten in een ontwikkeling met nieuwe aanpak van het MT enzo), maar wat opvattingen en werkwijze is het nog steeds dezelfde bende, haha... De directeur en zijn secretaresse zijn met vakantie, waardoor iedereen zich gister ook iets meer uitliet over de stand van zaken.....hmmm....het wordt tijd dat de communicatieadviseur weer eens aan het werk gaat Mijn vervangster kent de organisatie niet en is een vriendinnetje van de ongewenste interim-manager, dus iedereen wacht met smart op me... Fijn om gemist te worden! We hebben overigens toch de hele BBQ buiten gedaan, mega partytent opgezet en vesten aan, ging prima! Ook wel lekker om gewoon een avondje zonder kind op pad te zijn, ff helemaal alleen ikke....egoïstisch, maar zo lekker na 13 weken thuis! Volgende week vrijdag heb ik een reünie van mijn studie, ff lekker een avondje Zwolle, kijk er nu al naar uit! Haha, erg hè? @ Sally, weer een mijlpaal erbij, goedgekeurd door de fysio! Goeie vent die Devano! Het is dat hij al een vriendinnetje heeft en het is dat Mirthe al is uitgehuwelijkt, anders..... Vanavond gaan we trouwens naar Mirthe's vriendje! Een oude schoolvriend van mij heeft na (nou ja, zijn vrouw dan) 31 weken zwangerschap Wiebe op de wereld gezet, hij heeft een week in het WKZ Utrecht gelegen.... De dag dat Mirthe geboren werd bleek hij overgeplaatst naar Amersfoort, wisten wij veel. Ik met ziekenhuisbed en al naar de couveuse van Mirthe gebracht, zie ik dat er "een Wiebe" naast haar ligt... Dus is zeg nog, "kijk, ook een Wiebe"...tot ik er wel een hele bekende achternaam bij zag staan.... Die schoolvriend en ik komen elkaar in elke levensfase weer tegen, steeds verwaterde het contact, maar ja, nu Mirthe en Wiebe later gaan trouwen, houden we maar contact, hahaha.... Mirthe is flink haar best aan het doen schoonheidsslaapjes te houden, hihi...moet er natuurlijk geweldig uit zien vanavond, zal haar mooiste jurkje straks even strijken!
@ Bibi, ja -3, maar dat is niet gek als je eerst vier vreselijke weken ziekenhuis hebt en daarna een week niets binnen kan houden... Heb mijn eetlust nog niet helemaal terug en probeer en nu wel een beetje op te letten.... Maar ben wel blij ja, aan mijn moeders kant is geen enkele vrouw slank gebleven na een bevalling (ja mijn moeder, maar dat kwam door mijn niet zo lieve vader en de daaropvolgende scheiding toen ik 7 maanden jong was....die kilo's heeft ze inmiddels aardig bijgewerkt ) dus ik was erg bang ook vreselijk aan te komen en niet meer af te vallen... Heb ik toch nog iets goeds van mijn vaders kant in de genen... Oh, had ik de datum verkeerd, haha, kan je zien hoe graag ik een juni-mama wil zijn! @ Cimbomlu: Ik "mag" inmiddels knippen, maar zowel Rinke als ik hebben al een keer in haar vingertje geknipt... Doet haar niet zoveel, het bloed alleen als een rund! En tja, plak daar maar eens een pleister op Weet je wat ik irritant vind van die luiers? Helemaal enthousiast over de rupsflex van Pampers, ik naar de Etos, drie pakken voor 25 eutjes.....zijn het de "oude" pampers, zit ik nu met drie pakken onrekbare randjes, zucht.... Nou ja, ze poept en plast ruim voldoende zodat ik door de luiers lijk te vliegen.......komt goed! @ All, ben vandaag maar eens gestart met de "methode van Ria Blom". Mirthe wilde niet meer overdag slapen, alleen 's nachts en na de ochtendvoeding gaat het goed, verder, niet in bedje, niet in de box, soms bij mama op schoot of wandelend in de wagen, maar verder helemaal niet! Ik lezen in het boek van Ria Blom, staat daar dus niets over wat het cb zegt (tien minuten laten huilen, troosten, speentje, muziekje...). Nee zij zegt: Half uur max. Dus in bed leggen (evt inbakeren, dat doen wij dus nog steeds met Mirthe), een half uur wachten. Steeds bij elke stilte van langer dan een halve minuut zeg maar, weer opnieuw een half uur wachten en je niet laten zien! Het is niet gemakkelijk, maar ik heb haar om tien voor twaalf ik bed gelegd, tien minuten huilen, tien minuten slapen, vijf minuten huilen, kwartier slapen, nu huilt ze weer vijf minuten...eens kijken hoe het gaat....maar ze valt dus wel steeds in slaap....we hebben te lang doorgelopen met uit bedje halen, dus ontstonden deze "hazeslaapjes", ik probeer dit even vol te houden eens kijken of het werkt! @ Cimbomlu, geef ik Mirthe nou zo weinig eten? Ik reken steeds 150 ml per kilo.. Geef haar nu 4 x 135 en 1 x 165 (voor de nacht...) maar zie dat jij 6/7 keer 150 geeft? Wauw! Mirthe is afgelopen twee weken wel al 600 gram aangekomen, beetje veel! Dus ik zal wel voldoende geven... Ik hoor het vast maandag op het cb.... Zo, heb wel weer genoeg tekst geproduceerd....oh en Mirthe is weer even stil..... Ik ga maar eens iets doen....hoewel, geen zin, misschien doe ik vandaag maar eens een dagje helemaal niets, ook lekker.....toch?
[quote="Judy77@ All, ben vandaag maar eens gestart met de "methode van Ria Blom". Mirthe wilde niet meer overdag slapen, alleen 's nachts en na de ochtendvoeding gaat het goed, verder, niet in bedje, niet in de box, soms bij mama op schoot of wandelend in de wagen, maar verder helemaal niet! Ik lezen in het boek van Ria Blom, staat daar dus niets over wat het cb zegt (tien minuten laten huilen, troosten, speentje, muziekje...). Nee zij zegt: Half uur max. Dus in bed leggen (evt inbakeren, dat doen wij dus nog steeds met Mirthe), een half uur wachten. Steeds bij elke stilte van langer dan een halve minuut zeg maar, weer opnieuw een half uur wachten en je niet laten zien! Het is niet gemakkelijk, maar ik heb haar om tien voor twaalf ik bed gelegd, tien minuten huilen, tien minuten slapen, vijf minuten huilen, kwartier slapen, nu huilt ze weer vijf minuten...eens kijken hoe het gaat....maar ze valt dus wel steeds in slaap....we hebben te lang doorgelopen met uit bedje halen, dus ontstonden deze "hazeslaapjes", ik probeer dit even vol te houden eens kijken of het werkt! Hmm ik ben benieuwd of het werkt... Ik vind het nu al zo moeilijk om te doen. Ik laat er ook efe huilen en na 10/15 min ga ik ook naar dr toe en dan pak ik er op of ik stop mn vinger in dr mond maar dat helpt niet altijd... [/quote]
Hoi hoi, Jeetje, 15 pagina's gaan lezen wordt me te gek. Alles goed hier met de dames en de kleintjes? Hier gaat het de goeie kant op, Femke is eindelijk aangekomen, ze weegt nu 4345 dus ze zit bijna op haar geboortegewicht. Ze is nu ook een stuk rustiger, en slaapt meer overdag. Ik krijg nu wat meer tijd hoop ik om hier wat meer te komen, want ik mis het wel. Over 2 weken moet ik weer naar de gyn, ik hoop dat dan mijn hechtingen weg zijn. Zitten jullie al weer op het oude gewicht? Ik wel, alleen heb ik nog zo'n flubberbuikje. Ik pas al wel weer aardig in mijn eigen kleren, mijn spijkerbroek denk ik nog niet, maar dat komt wel. Ik zal trouwens zo ff een fototje plaatsen van onze meid. Volgens mij wordt ze zo wakker, dus ik zal snel ff een foto vekleinen.
Judith (29) Mirthe: 08-04-07 GGL: 1790 gr, 40 cm HGL: 4800 gr, ong. 54 cm MT:50/56CB: 09-07 GS: 6-7 VD: 5 x FV GM: -3 kg Viona (22) Chanelle: 14-05-07 GGL: 3085 gr, 47 cm HGL: ong. 5000 gr, ong. 55 cm MT:50/56CB: 19-07 GS: 3-4 VD: 6x BV GM: +2 kg Britt (28 ) Sven: 28-05-07 GGL: 4120gr, 53 cm HGL: 5120 gr, 57 cm MT:56CB: 16 aug GS: 4VD: Volledige borstvoeding GM: +2 kg Bibi (28 ) Kayleigh: 04-06-07 GGL: 3670 gr, 50 cm HGL: 4130 gr, 52 cm MT:50/56CB: 23-07 GS: 4-5 VD: 6x BV GM: +5 kg Cimbomlu (37) Deniz: 04-06-07 GGL: 3630gr, ? cm HGL: 5090 gr, 57 cm MT:56-62CB: 2 aug GS: 4VD: 6-7x150 ml FV GM: +3 kg Clau (28 ) Jesse: 08-06-07 GGL: 3330gr, 52 cm HGL: ? gr, ? cm MT: 50-56CB: 18 juli GS: 4VD: 6-7 x BV GM: ? Chiesa Siënna: 12-06-07 GGL: gr, cm HGL: 4140 gr, cm MT:CB: GS: VD: GM: kg Marlieke Marciano: 13-06-07 GGL: 2760 gr, 49 cm HGL: gr, cm MT:50/56CB: 23-07-07 GS: 4 VD: 7 x FV GM: -2 kg Sandra (24) Nicky : 15-06-07 GGL: 3520 gr, 51 cm HGL: ong. 4000 gr, 53 cm MT:50/56CB: 28-07 GS: 4-5 VD: 7 x FV GM: +5,5 kg verklaring: GGL: Geboortegewicht en lengte HGL: Huidige gewicht en lengte MT: Maat kleertjes CB: Volgende afspraak CB GS: Gemiddeld aantal doorslaapuren VD: Voedingen per dag GM: Gewicht moeder
Heb haar nu ruim anderhalf uur op bed liggen. Steeds na een kwartiertje huilt ze weer vijf minuten en valt dan weer in slaap..... Het lijkt wel steeds minder te worden.. Om een uurtje of twee is het weer eettijd, dan daarna maar weer eens proberen, kijken of ze het dan weer een beetje beter doorheeft... en volhouden... Morgenavond past mijn moeder op, die is in staat haar de hele avond op schoot te houden...eens streng toespreken! @ Patje, wauw, mooie dame!
@ judy, dank je! Ik zit nu met madam op schoot, ze is wakker en aan het scheetjes laten, hihih. Ik lees dat jouw meisje niet zo goed wil slapen? Dat is vervelend! Ik moet bij Femke af en toe ook echt even bij blijven en even tegendruk geven op haar schoudertje, ze is soms erg druk en houdt zichzelf dan wakker. We gaan dinsdag naar de osteopaat om haar even na te laten kijken ivm haar schouder die vast heeft gezeten. Ik had trouwens eindelijk mijn verhaal gedaan van de bevalling, zal even kijken of het me lukt om de link te kopieren.
ze lijkt heel groot op de foto maar zo groot is ze niet hoor! Maatje 50 van de hema Sandra: en lopen je borsten nog vol? Ik heb geen kolf meer ik heb het in de magnetronsterilisator gedaan en is niet helemaal goed gegaan. Maar wel een handig ding cimbomlu: ik bijt ze met mijn tanden en vijl ze maar ze groeien als kool judy: ze hebben in zoetermeer, rotterdam en leidschendam ook niet veel; 50. tenminste niet mijn smaak. ik houd niet van slobpakjes. grotere maten zijn helemaal geweldig! Utrecht meeting? heb ik iets gemist? patjeL: mooie foto, maakt jouw camera ze sepia of doe je dat op een andere manier? Ik ben nu ook gestart met inbed leggen en proberen te laten huilen,ik heb gedoucht terwijl ze huilde en toen speen in gedaan was ze stil ik naar beneden en weer huilen en na 10 minuten stil ff gaan kijken of alles ok was maar na 15 minuten weer huilen. Luier verschoont ze liet ook scheetjes en had poepluier maar nu is ze alweer beneden in mijn arm. Dat is het nadeel ik kan niet zoveel trappen lopen. Maar als ze in de wagen ligt als ik loop hoor je haar niet en bij visite ligt ze ook lekker te slapen. Wat een eigenwijsje! Ik heb vanavond een verjaardag ik ga het toch proberen en dan eerst wandelen en haar met wagen in een slaapkamer zetten. Ik moet toch wel weer weg kunnen?!
mijn buuf heeft een inbakerdoek, misschien toch proberen? Maar het zijn volgens mij ook wel eens krampjes
nou dat lijkt me wel een leuk plan.. we mogen toch wel gewoon als vriendjes gaan kijken of viona ook mee wil is ook in de buurt van haar! ( en voor iedereen die wilt natuurlijk ook ) lijkt mij een heel leuk idee hoor!
@ Cimbomlu, ik heb 1x geprobeerd de nageltjes van Kayleigh te vijlen. Ging redelijk, maar durf het nog niet te vaak te doen. @ Judith, een nieuw ritme aanleren is idd erg lastig. Het heeft niet alleen consequenties voor het voeden, maar ook voor het slapen. Het is best moeilijk om ze in hun bed te laten liggen als ze zo huilen. We moeten er doorheen. Straks gaat het allemaal vast beter. Ik heb het idee dat de krampjes wel al een stuk minder zijn geworden en de hik ook. Ze laat nu zelfs af en toe weer eens een boertje na het drinken. Alleen het slapen wil dus nog niet zo vlotten. Vannacht kwam ze om 4.30 uur en daarna klaarwakker pppfff. Ga zo maar met haar wandelen. Wellicht gaat ze dan slapen. Gezellig joh die uitjes van jhe werk en studie. @ patje, mooie foto van Femke zeg. Wat fijn dat je alweer op je oude gewicht zit. Bij mij moet er nog steeds 5 kilo af. Ik wil ook graag weer mijn oude kleding aan. In het overzicht wat we nu aanmaken staat ook vermeld hoeveel een ieder nog verschilt met het oude gewicht. Zet jij ook je gegevens erbij? @ Lailae, Kayleif\gh is ook zo'n eigenwijsje. Fijne verjaardag vanavond Wil eigenlijk nog meer typen, maar Kayleigh huilt weer eens voor de verandering en ik ga nu dan toch maar ff met haar wandelen. Straks bij mijn schoonouders eten. Misschien tot vanavond, en anders tot later. (morgen?)
Ja, Chanelle had ik ook al een keertje mee gevraagd, maar dat is alweer een tijdje geleden. Misschien wil Deniz ook wel, die woont ook in de buurt. En idd alle anderen die ook willen. Lijkt mij wel leuk met een hele goep.
Nee, ze lopen niet meer vol. Eerst had ik wel wat harde plekken, maar nu zijn ze gewoon zacht. Je kan ook met de hand kolven trouwens! Doe ik nu ook (vanwege de kloven... met een kolf wordt er toch weer aan je tepels 'getrokken' dus heelt het nog niet) en gaat nog beter dan met de elektrische kolf. Maar meer dan 30 cc uit beide borsten krijg ik er niet meer uit. Ik wilde vanmiddag proberen BV te geven, maar ze wilt de borst niet meer. Het leek me wel handig om de nachtvoeding de borst te geven, maar dat gaat dus niet lukken helaas. Heerlijk al die babyfoto's! Ik heb vandaag de eerste lading af laten drukken. Kan ik beginnen met het babyboek. Cimbomlu, meestal als de nageltjes lang worden, komt er vanzelf een 'hapertje' aan en dan kan je het er zo vanaf trekken. Vijlen kan ook... knippen zou ik nog even mee wachten. Judith, een half uur laten huilen? Dat is toch wel erg lang?! Papa heeft er ook een handje van om Nicky op schoot te laten slapen de hele avond. Ik moet zeggen dat ik vannacht Nicky op m'n borst heb laten slapen. Ze bleef maar huilen! Ze slaapt naast me, dus niet echt bevordelijk voor de nachtrust. Ze was daarna gelijk een stuk rustiger.
@Bibi, o. moet ik dan eerst op qoute drukken? @All, vandaga ben ik begonnen met proberen mijn voedingsschema te veranderen. Ik wil Marciano proberen op voeding om de 4 uur te zetten. Dus vanmorgen om 8 uur 110 cc gegeven. Meneer meldde zich netjes om 11 uur. Heb hem om 11.30 uur weer 110 cc gegeven. Het is nu 14.45 uur en heb nog geen kik gehoord van hem. Zou het? Om 15.00 uur wil ik hem wakker maken om in badje te gaan. Ook ff wegen dan. Eigenlijk had ik hem gisteravond in badje willen doen maar ik had er totaal geen puf meer voor. Drukke week deze week. Dus toch maar even nog vandaag doen. Vanavond kan het ook niet want dan wil ik even naar ons nieuwe neefje kijken. Aha, er pruttelt wat in de wieg zie ik op mijn babyfoon. Heb er zo 1 met lampjes. Tsja, het was de goden verzoeken he? Met mijn verhaal. Ik ga dan maar even meneer snel in bad doen voor ie de hele buurt bij elkaar schreeuwt. Want schreeuwen kan ie. Gelukkig alleen als ie honger heeft of verschoond moet worden. Groetjes!
Laila die foto van Joya! Wow, wat gaaf! Is dat een telefoon? Hahaha! Nu al belgeil dus! Cim, wat grappig om zo'n foto te moeten maken, haha. Wij moeten volgende week ook voor Lara's paspoort, haha. Ik trek haar nageltjes er altijd af als ze nog maar aan een "draadje" hangen. Hey een lijstje leuk... Ik ga effe aan de knutsel!
Judith (29) Mirthe: 08-04-07 GGL: 1790 gr, 40 cm HGL: 4800 gr, ong. 54 cm MT:50/56CB: 09-07 GS: 6-7 VD: 5 x FV GM: -3 kg Viona (22) Chanelle: 14-05-07 GGL: 3085 gr, 47 cm HGL: ong. 5000 gr, ong. 55 cm MT:50/56CB: 19-07 GS: 3-4 VD: 6x BV GM: +2 kg Britt (28) Sven: 28-05-07 GGL: 4120gr, 53 cm HGL: 5120 gr, 57 cm MT:56CB: 16 aug GS: 4VD: Volledige borstvoeding GM: +2 kg Bibi (28 ) Kayleigh: 04-06-07 GGL: 3670 gr, 50 cm HGL: 4130 gr, 52 cm MT:50/56CB: 23-07 GS: 4-5 VD: 6x BV GM: +5 kg Cimbomlu (37) Deniz: 04-06-07 GGL: 3630gr, ? cm HGL: 5090 gr, 57 cm MT:56-62CB: 2 aug GS: 4VD: 6-7x150 ml FV GM: +3 kg Ky84 (22) Lara: 05-06-07 GGL: 3560 gr, 48 cm HGL: 4040 gr, 54 cm MT:50/56 CB: 09-08 (1e vaccinatie) GS: 4 VD: 10x BV GM: +11 kg Chiesa Siënna: 12-06-07 GGL: gr, cm HGL: 4140 gr, cm MT:CB: GS: VD: GM: kg Marlieke Marciano: 13-06-07 GGL: 2760 gr, 49 cm HGL: gr, cm MT:50/56CB: 23-07-07 GS: 4 VD: 7 x FV GM: -2 kg Sandra (24) Nicky : 15-06-07 GGL: 3520 gr, 51 cm HGL: ong. 4000 gr, 53 cm MT:50/56CB: 28-07 GS: 4-5 VD: 7 x FV GM: +5,5 kg verklaring: GGL: Geboortegewicht en lengte HGL: Huidige gewicht en lengte MT: Maat kleertjes CB: Volgende afspraak CB GS: Gemiddeld aantal doorslaapuren VD: Voedingen per dag GM: Gewicht moeder