Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Oja, ik heb nu eindelijk ontdekt hoe ik Lara op schoot kan hebben én kan typen met tien vingers: Het voedingskussen! Dat ik daar nog niet eerder op ben gekomen! Nu ligt ze op mijn schoot, lekker tegen mij aan en ik heb twee handen vrij (kan haar zelfs zo voeden).
     
  2. Viona

    Viona Fanatiek lid

    12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Ik heb het gewoon bij ons in een babywinkel gehaald. Denk dat ze het bij Prenatal ook wel hebben. Is van BabyArt.

    Ik heb geen voedingskussen..dus ik voed Chanelle op mijn linker arm en hou het flesje met mijn kin vast..nou ja ik duw der fles in der mondje ;)
     
  3. Hi mama's,

    Leuk om allemaal te lezen.
    Ik geef ook bv en laat haar komen maar als ze overdag niet komt na 4 uur leg ik haar aan. Ik moet haar ook tussen de 2 borsten wakker maken met luier verschonen.

    Hier gaat alles goed op darmkrampjes na. Dus cinababy en ze wilt veel zuigen en we hebben gisteren toch maar besloten een speentje te geven, Ze vind niet altijd haar duim en ik kan moeilijk de hele nacht mijn vinger geven.
    Ze ligt niet een hele nacht in haar wieg maar een halve ook een beetje gemakszucht ik wil wel slapen na voeding geven en tijd bezig zijn met troosten en terugleggen.

    Mijn mannetje neemt vanaf vrijdag middag vrij en dan de week erna. Morgen komt de geweldige kraamzorg nog een hele dag en vrijdag komt er nog 1 voor 3 uur. Dit is allemaal kz verlenging ivm bi.
    Ik ben gisteren voor het eerst naar beneden gaan mag maar 1 x de trap af en op. En vandaag 10 min buiten gelopen met kinderwagen dit moet ik ook langzaam opbouwen.

    Wat wel onwijs leuk is, ( was nog ff afvragen) dat Gui echt een trotse broer is en heel veel kusjes aan haar wilt geven en vasthouden. Maar hij kan niet zo goed tegen haar gehuil.

    Ik heb wel een superkraamhulp doet echt alles.

    Hielprikje viel mee maar madam ging al huilen voordat er geprikt werd. Direct getroost met borst.

    volgende week afspraak voor gehoor test en ik wordt binnen 2 weken gebeld dat cb thuis komt.

    tot snel
     
  4. Hi mama's,

    Leuk om allemaal te lezen.
    Ik geef ook bv en laat haar komen maar als ze overdag niet komt na 4 uur leg ik haar aan. Ik moet haar ook tussen de 2 borsten wakker maken met luier verschonen.

    Hier gaat alles goed op darmkrampjes na. Dus cinababy en ze wilt veel zuigen en we hebben gisteren toch maar besloten een speentje te geven, Ze vind niet altijd haar duim en ik kan moeilijk de hele nacht mijn vinger geven.
    Ze ligt niet een hele nacht in haar wieg maar een halve ook een beetje gemakszucht ik wil wel slapen na voeding geven en tijd bezig zijn met troosten en terugleggen.

    Mijn mannetje neemt vanaf vrijdag middag vrij en dan de week erna. Morgen komt de geweldige kraamzorg nog een hele dag en vrijdag komt er nog 1 voor 3 uur. Dit is allemaal kz verlenging ivm bi.
    Ik ben gisteren voor het eerst naar beneden gaan mag maar 1 x de trap af en op. En vandaag 10 min buiten gelopen met kinderwagen dit moet ik ook langzaam opbouwen.

    Wat wel onwijs leuk is, ( was nog ff afvragen) dat Gui echt een trotse broer is en heel veel kusjes aan haar wilt geven en vasthouden. Maar hij kan niet zo goed tegen haar gehuil.

    Ik heb wel een superkraamhulp doet echt alles.

    Hielprikje viel mee maar madam ging al huilen voordat er geprikt werd. Direct getroost met borst.

    volgende week afspraak voor gehoor test en ik wordt binnen 2 weken gebeld dat cb thuis komt.

    tot snel
     
  5. Hi mama's,

    Leuk om allemaal te lezen.
    Ik geef ook bv en laat haar komen maar als ze overdag niet komt na 4 uur leg ik haar aan. Ik moet haar ook tussen de 2 borsten wakker maken met luier verschonen.

    Hier gaat alles goed op darmkrampjes na. Dus cinababy en ze wilt veel zuigen en we hebben gisteren toch maar besloten een speentje te geven, Ze vind niet altijd haar duim en ik kan moeilijk de hele nacht mijn vinger geven.
    Ze ligt niet een hele nacht in haar wieg maar een halve ook een beetje gemakszucht ik wil wel slapen na voeding geven en tijd bezig zijn met troosten en terugleggen.

    Mijn mannetje neemt vanaf vrijdag middag vrij en dan de week erna. Morgen komt de geweldige kraamzorg nog een hele dag en vrijdag komt er nog 1 voor 3 uur. Dit is allemaal kz verlenging ivm bi.
    Ik ben gisteren voor het eerst naar beneden gaan mag maar 1 x de trap af en op. En vandaag 10 min buiten gelopen met kinderwagen dit moet ik ook langzaam opbouwen.

    Wat wel onwijs leuk is, ( was nog ff afvragen) dat Gui echt een trotse broer is en heel veel kusjes aan haar wilt geven en vasthouden. Maar hij kan niet zo goed tegen haar gehuil.

    Ik heb wel een superkraamhulp doet echt alles.

    Hielprikje viel mee maar madam ging al huilen voordat er geprikt werd. Direct getroost met borst.

    volgende week afspraak voor gehoor test en ik wordt binnen 2 weken gebeld dat cb thuis komt.

    tot snel
     
  6. Viona

    Viona Fanatiek lid

    12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Poehhh Chanelle heeft me van vijf tot zeven wakker gehouden..
    maar moest even op het forum kijken of er nog wat gebeurd is aan de andere kant ;)
    Ik ga nu nog even proberen te slapen..
    Vanmiddag naar het CB..spannend!
     
  7. Niet meer actief

    Hoi hoi,

    Hier weer een onrustige nacht gehad. Lara kwam elke 2 uur :confused: , dus volgens mij heeft ze een regeldag. Kan dat nu al? Ik heb haar maar gewoon steeds aangelegd en ze viel dan ook wel in slaap, maar in haar ledikantje wilde ze absoluut niet. Dan werd ze binnen een kwartiertje weer wakker en ze wilde per se bij ons in bed. We hebben zelfs nog mijn t-shirt in haar ledikantje gelegd voor mijn geur en een kruik voor de warmte (ja je probeert toch wat he :) ), maar daar trapte ze niet in. Nog maar een week oud en nu weet ze haar zinnetje al door te drijven!

    Gister heeft de Vlis voor de laatste keer gebeld, vanaf nu neemt het CB het over (en voor mij de HA). Ik voel me steeds beter en de hechtingen doen bijna geen pijn meer. Wel kreeg ik vanacht opeens verschrikkelijke jeuk daar beneden! Ik heb de douche maar gepakt want het was verschrikkelijk. Maar wel een goed teken, want volgens mij is alles nu flink aan het genezen daar. Het kan ook door de Libresse komen, want ik heb nooit echt maandverband gebruikt. Ik heb nu ALways, misschien dat dat beter is.

    Nu ligt ze op mijn schoot te slapen, dus ik ga kijken of ik haar zo op bed kan leggen zodat ik even kan douchen. Stel je voor dat er onverwachts bezoek komt; ik zie er niet uit! Haha!

    Met een beetje geluk ben ik vandaag SM-vrij [-o< , want ik moest haar bellen als ik wat nodig heb en dat heb ik niet! En anders ga ik zelf wel of ik wacht totdat Jop thuis is (ik heb hem gister héél veel boodschappen laten doen).

    Hihi dat was weer een héél verhaal! Ik zal vanmiddag kijken of ik mijn bevallingsverhaal op papier kan zetten...
     
  8. Niet meer actief

    He gatsie, leg ik haar weg begint ze weer... Moet de douche nog maar even wachten...
     
  9. Niet meer actief

  10. Viona

    Viona Fanatiek lid

    12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Vandaag naar het CB geweest en Chanelle is flink gegroeid. Ze is nu 52,7 cm lang, hoofdomtrek 36,5 cm en ze weegt nu 4110 gram.
    Alles was voor de rest ook prima.

    Toen ze gemeten werd heeft ze lekker alles onder gepoept en geplast..hihi..en bij de dokter heeft ze ook nog eens alles onder geplast..FANTASTISCH!

    Heb het hele eind naar het CB gelopen..poeh merk het wel hoor..beetje dezelfde pijntjes als toen met de zwangerschap..bekken..benen..ja alles net als toen..en o ja opgezette voeten van de warmte :(

    O ja bij der mup zat zogezegt bij de clit wit spul..en de dokter kreeg het niet weg.. dus dacht ze dat dat schimmel was..
    Nou toen ze geplast had en ik der mup enzo af ging doen..kreeg ik het wel weg..rara hoe kan dat nou..hihi..maar ja
    Ze heeft opgeschreven wat voor zalf ik zou moeten gebruiken voor schimmel..maar heb niet nodig dus..
    Ze zei trouwens niets meer nadat ik het weg kreeg 8)

    Had wel een paar vragen voor der over voeding..nou ben er niet verder mee gekomen :(

    Maar ja Chanelle doet het hartstikke goed..dus doe het op mijn eigen manier..lekker eigewijs 8)
     
  11. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    ik zie plots dat hier toch ook al wat gebabbeld wordt. Dan ook maar van mij een berichtje.
    Deniz ligt op mn schoot, hij was wat aan het pruttelen na de fles.
    Zijn huid is ook een beetje aan het vervellen.
    Heb vandaag weer 2 kraamvisite's gehad, meer dan genoeg op 1 dag!
    Hahaha, Viona, heeft ze mooi bij het CB laten zien hoe goed ze poept en plast!Is ze in 1 maand al 1 kg gegroeid? Dat gaat snel!
    Ach, Ky, wat jammer dat het zo tegenvalt je SM. Ff doorbijten, toen je met Jop trouwde, heb je dat erbij kado gekregen...!
     
  12. Viona

    Viona Fanatiek lid

    12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Chanelle ligt nu bij mij op mijn borst..een lekker flesje mama-melf op ;)
    Chanelle heeft ook last van vervellen..je blijft echt smeren..
    Vandaag bij Patric op zijn werk geweest..kregen allemaal cadeautjes :D..altijd leuk :D :D
    Ja ze groeit echt hard..onvoorstelbaar..het gaat nu al hard :(
     
  13. Niet meer actief

    Hoi hoi,

    Lara heeft ook kleine velletjes op haar handjes, die op haar gezichtje zijn al weg. We hebben haar vandaag een speentje gegeven omdat ze zo onrustig is met die darmkrampjes en het helpt! Al moet ik dat ding wel om de haverklap terug in haar mond stoppen, maar volgens de wijkverpleegkundige is het een kwestie van wennen.

    Vandaag dus de intake gehad van het CB. Stlde niks voor eigenlijk, ze heeft niet eens naar Lara gekeken. Op 5 juli hebben we de eerste controle.

    Vanaf welke leeftijd mag ze trouwens oorbelletjes?
     
  14. Viona

    Viona Fanatiek lid

    12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Geen idee..dat wil ik ook wel weten :D
     
  15. Viona

    Viona Fanatiek lid

    12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Ik heb even bij "zoeken" gekeken..en ik las bij 2/3 maanden al..
    Nu nog kijken of ik het durf :(
     
  16. Niet meer actief

    Haha ik heb de oorbelletjes al in huis! Ik dacht dat het vanaf 6 weken al kon... Bij zowel de Marokkaanse cultuur als bij de Surinaamse coltuur is het heel normaal dat ze al vrij snel na de geboorte oorbelletjes krijgen. Dus wij gaan ervoor!
     
  17. alleen doen ze dat niet overal.
    Maar wij gaan dit ook waarschijnlijk snel doen merken ze er niet zoveel van.
    Vrienden van mij hebben een adresje in Rotterdam

    Joya vervelt ook, hele vellen. Maar kz zei dat ze niet voor insmerenj was maar morgen na het badje ga ik haar lekker in de olie gooien

    En niet te vaak in het badje doen he, maar dat doen wij al om de dag
     
  18. Niet meer actief

    Wij mochten haar juist elke dag baden van de KZ. EN daarna lekker insmeren met babyolie...
     
  19. Viona

    Viona Fanatiek lid

    12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Bij ons mochten we het zelf weten. Maar wij baden der wel elke dag, maar gebruiken wel verzorgende badolie. En ik smeer der in met baby bodymilk.
    Het is niet erger geworden in ieder geval ;)
     
  20. Niet meer actief

    Ik vind haar zo lekker ruiken na het badje/douche. Totdat SM haar oppakt, dan ruikt ze naar Coco Chanel, bah!
     

Deel Deze Pagina