Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Viona

    Viona Fanatiek lid

    12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Ik vind Chanelle ook heerlijk ruiken..maar als we bij mijn ouders zijn geweest..ruikt ze heel anders..heb dan gelijk de neiging om der weer in bad te doen. Niet dat ze dan vies is..maar haar eigen geur is veel lekkerder.
     
  2. Niet meer actief

    Ja de eerste keer was ik echt boos! Huilend heb ik Jop gebeld om te zeggen dat ik haar geur niet meer herken! Ik vond het zo zielig! Ik gebruik zelf ook geen parfum meer sinds ze geboren is en ze ruikt me al op afstand, haha! Iew dat klinkt wel onsmakelijk he?
     
  3. Viona

    Viona Fanatiek lid

    12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Hihi ik gebruik ook niet meer sinds der geboorte parfum..hihi..nee hoor..is de natuur ;)
     
  4. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ik doe Deniz elke dag in bad, maar het is ook zo'n plasser ;) . Gisteren heb ik hem met olie ingesmeerd erna en dat werkt goed, wordt zn velletje helemaal zacht van.
    Bij ons is het CB trouwens thuis geweest voor de intake. De gehoortest was vorige week al, die was goed. En bij de hielprik heeft onze stoere man niet 1 kik gegeven (hoeze trotse moeder...? :D )
    Straks komt mn moeder een beetje helpen. Dat is beter dan een SM zo te horen. Ze gaat met me een stukje rijden, en dan kan ik ergens een wandelingetje doen, een beetje uit de buurt. Ik ben nog niet buiten geweest (behalve op t balkon dan), voel me nog slapjes en ben bang dat mensen me op straat aanspreken en ik dan dus niet snel naar huis kan.
     
  5. Niet meer actief

    Hihi Cim, beetje mensenschuw geworden? Ik ken het. Ik ben de eerste week tijdens die enorme hitte alleen maar binnen geweest, want mijn tuin zit aan de voorkant en mijn buren zijn al zo nieuwsgierig...

    Vandaag zijn we naar de Prenatal geweest mijn zijn 3-tjes. Lara heeft de hele tijd geslapen :D . We hebben twee trappelzakjes en boxpakjes met voetjes gekocht, want madame is zo ontzettend wild! Ze trapt haar sokjes en broek uit en altijd de dekens van haar af. Ik had al wel trappelzakjes, maar alleen vanaf maat 70. Nu kan ze lekker trappelen wat ze wil!

    Ik wil eigenlijk wel weer eens shoppen met haar, maar durf het niet aan met al die voedingen. En ik merk dat ik nog steeds niet lang kan staan, ik krijg een enorme pijn van onder. Niet van de hechtingen, maar het voelt dan helemaal beurs aan. Herkennen jullie dit?
     
  6. Bibi78

    Bibi78 Fanatiek lid

    25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Kom mij nu ook officieel aanmelden :)
    Al heb ik nog niet zo heel vaak de tijd om lekker mee te kleppen, maar ik ga mijn best doen.

    Jazeker, vooral vandaag. Ik was al zo blij dat het vloeien was gestopt en dat ik alleen nog maar wondvocht had. Helaas was dit korte vreugd en zijn de verbandjes vandaag weer errug goed gevuld :(

    Ik herken mij trouwens in alles wat je beschijft (muv je schoonmoeder dan) Het lijkt wel of jij mijn belevenissen met Kayleigh op papier zet als je over Lara schrijft. Ze gaan precies gelijk op. Ik bedoel dan je verhalen over die krampjes, het baden, de velletjes etc. Echt zo apart.

    Het valt mij alleen wel op dat jullie beebjes veel langer met de voedingen doen dan Kayleigh. Ik hoor jullie over 3 tot 4 uur. Ik ben al blij als ik de twee uur red. Een enkele keer zit er 3 uur tussen, maar meestal wil ze na 2 uur alweer eten. Alleen 's nachts slaapt ze goed door. Dan wil er nog wel eens 4 of 5 uur tussen zitten.

    Er zijn maar twee nachten geweest dat ze vaker wakker werd. Ik hoop dat we vannacht weer een goede nacht aan krijgen. [-o<
     
  7. Niet meer actief

    Nou Bibi, wa grappig dat Kayleigh en Lara zo gelijk lopen!
    Alleen ik zie toch nog een verschil, want juist 's nachts doet Lara het niet zo goed. Overdag kan ze best goed 3 a 4 uur doorslapen, maar 's avonds (rond etenstijd als Jop naar zijn werk gaat) krijgt ze krampjes en dan is ze de hele avond aan het jengelen, heel zielig.
    Ook wil ze dan het liefst elk uur wel drinken! De KZ heeft me ervoor gewaarschuwd juist dan niet te vaak te voeden, want dan krijgen de darmen geen tijd alles te verwerken en worden de krampjes alleen maar erger. Dus nu probeer ik de fopper, maar die wil ze vaak niet.
    's Nachts is het vaak tot een uur of twee steeds heel veel jengelen en af en toe een beetje slapen (alleen bij mij in bed) en daarna slaap ze soms wel drie uur door. Dus ze heeft een beetje een omgekeerd ritme. Ik vind het erg vervelend omdat Jop 's avonds altijd werkt en ik dan alleen met haar ben. En omdat ik er 's ochtends al vroeg met haar uit ga omdat Jop uit moet slapen ben ik 's avonds zo ontzettend moe!
    Het is zo'n schattig kind, maar die krampjes zijn verschrikkelijk! Ik heb haar nu maar in de draagzak, tja, je probeert van alles!
     
  8. Bibi78

    Bibi78 Fanatiek lid

    25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    De goede nachten beginnen bij ons ook pas tegen 01.00 uur. Vanaf het avondeten ongeveer krijgt Kayleigh ook last van krampjes en dan is het heel moeilijk om haar in slaap te krijgen in haar bedje. Dat wil ze dan gewoon echt niet. Ze wordt alleen stil als we haar bij ons in bed nemen en op onze vinger laten sabbelen. (om voeding geven te voorkomen) Idd anders krijgt ze nog meer krampjes. Ik vind dat zo zielig voor haar. Eerst dachten we dat ze gewoon aandacht wou en dat ze ons nu al in de maling zat te nemen. "Gelukkig" zie ik dat Kayleigh niet de enige is. Ik ben ook erg blij dat hubbie nog de hele maand vakantie heeft. Lijkt mij idd erg vervelend voor je dat Job aan het werk is en jij er alleen voor staat.
    Ik heb ook nog een tip.. misschien heb je het al geprobeerd maar je weet maar nooit. Soms probeerden we Kayleigh in haar bedje te leggen zodra ze in slaap gevallen was. Zodra ze in haar bed lag duurde het amper een minuut of ze was alweer wakker en begon te huilen. In eerste instantie gebruikten wij de kruik niet omdat de temperatuur hoog genoeg is maar het is wel handig om haar bedje voor te verwarmen. Ze valt namelijk in slaap in jouw warme bed of tegen jouw warme lichaam en zodra ze in bed wordt gelegd is het kouder waardoor ze dus wakker wordt. Als haar bedje een beetje is voorverwarmd is de overgang van temperatuur niet zo groot en kan ze wellicht blijven slapen. Hopelijk heb je er iets aan. Bij ons heeft het wel eens geholpen.
     
  9. Hester

    Hester Niet meer actief

    Ja die velletjes, die heeft Laurens ook! Aan zijn handjes weet ik niet zo goed wat ik ermee moet doen, want die mag je nergens mee insmeren he?

    Wat doen jullie hiertegen?

    De voetjes smeer ik namelijk lekker in en dat helpt wel.
     
  10. Bibi78

    Bibi78 Fanatiek lid

    25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    De velletjes bij de handjes moeten denk ik vanzelf weggaan.

    Ik heb wel speciale badolie gekocht. Extra vet, gebruiken ze ook in het ziekenhuis bij baby's met droge huid, nl. Balneum Hermal.
    Ik merk wel dat haar huidje hier goed op reageerd.

    Gisteren is trouwens de navelstreng van Kaylie eraf gegaan \:D/
     
  11. Niet meer actief

    Hey het is net alsof ik dit getypt heb!
    Dat van die kruik dat hebben we inderdaad ook al geprobeerd. Wat je ook kunt doen is een (droge!) theedoek of een washandje verwarmen in de magnetron en die op haar buikje of in haar bedje leggen.
    Ik heb ook al een hydrofiel luier (waar ze met haar hoofdje op slaapt) een hele avond tussen mijn borsten gehad zodat mijn geur eraan zit.
    Omdat we niet de hele avond met onze pink (nou ja mijn pink, die van Jop wil ze niet eens) in haar mond kunnen hebben heeft het CB ons de fopper geadviseerd. En soms werkt dat. Maar het is echt een kwestie van goede timing en geluk.
    Ik dacht als ik niet zo groot was kwam ik bij haar in bed liggen en dan liep ik weg als ze sliep, maar ik pas echt niet in het ledikantje, haha.
    Nu is ze heerlijk rustig tussen mijn borsten aan het kwijlen in haar draagzak. Eindelijk iets wat ze echt prettig vind. Oeh en volgens mij heeft ze ook gepoept...
     
  12. shelde

    shelde Fanatiek lid

    1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ik kan me hier nu ook officieel melden. :D

    Zal morgen een beetje bijlezen en wat typen. ga nu eerst m'n meisje verschonen en eten geven.

    Alvast een fijne vaderdag allemaal! :D
     
  13. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    hallo meiden,

    ja die velletjes heeft Dano ook, inderdaad een beetje insmeren met babyolie heb wel de tip gekregen om eerst te testen of hij er tegen zou kunnen op een plekje op zn been ofzo.

    dat niet elke dag in bad doen was vooral als je kindje veel last heeft van babypuistjes. die gebootepukkeltjes gedijen goed op een vochtige huid.

    Dano heeft geen pukkeltjes meer, maar alsnog om de dag in bad. de andere dagen lekker met de washand.

    Ook Dano heeft savonds meer last van krampjes. toch gek he dat dat vooral savonds is. vind het ook heel zielig voor hem, maar een warme hand van mama of papa, of lekker op zn buiktegen mijn borst aanliggen doet wonderen. Hiedoor heeft hij ook erge zuigbehoefte. Omdat de borstvoeding perfect gaat en ik veel melk geef en het aanleggen ook goed gaat hebben we al vrij snel een speentje gegeven aan Dano, dat geeft hem echt een stukje rust af en toe.
     
  14. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Weet je, Ky, best wel veel mensen kennen mij hier in dit stadje. En mannetje kwam met zulke horror verhalen thuis als hij boodschappen had gedaan: "Nou, zeg, ben ik weer door wel 4 mensen aangesproken in de Albert Hein. Hoe weten al die mensen nu dat Deniz is geboren?!?" dat ik echt bang ben. Als hij (terwijl hij meestal in het buitenland is, dus minder mensen kennen hem) al zo aangesproken wordt, wat moet dat dan in mijn geval worden... 8-[
    Oei, ik geloof dat Deniz gepoept heeft, hij ligt op schoot, maar er bereikt een onfrisse geur mijn neusgaten. Nouja, ff wachten hoor, je krijgt zo je melk en daarna je schone luier. Eerst verwisselden we voor de voeding, maar dan konden we naderhand weer beginnen...
    Ohhh, melk-alarm gaat af, ff flesje klaarmaken...
     
  15. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    ja, dat vind ik ook typisch.
    Fles staat klaar, maar Deniz is weer in slaap gevallen, dus kan ik mooi ff doortypen.
    Die velletjes doe ik verder niks aan. Ik doe wel Balneum in zn badje. In het ziekenhuis heeft hij Zwitsal gehad, maar dat was geen succes.
    Ik doe hem wel elke dag in bad, hij plast heel veel, en die benauwde luier erbij, dan vind ik het wel hygienisch om m lekker 1x per dag goed te laten badderen.
     
  16. Niet meer actief

    Cim, ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik woon in een seniorenflat, dus tussen de bejaarden en zij vinden zo'n baby natuurlijk helemaal prachtig! En het zijn hele lieve mensen, maar liever niet allemaal in mijn huis! Dus ik wacht op een zonnige dag, want dat zitten ze allemaal hier voor de deur in het parkje en dan show ik Lara in één keer aan iedereen. En sinds mijn zwangerschap neem ik ook vaak de achterdeur, zodat ik niet alle verhalen van "vroeguh" hoef aan te horen... Dat schiet echt niet op...

    Wij verschoonden eerst ook voor de voeding, maar dan hadden we een hongerige brullende Lara voor het voeden en alsnog een stinken Lara na het voeden, haha. Volgens mij vind ze sowieso een schone luier prettiger poepen :( . Ze poept namelijk vaak in 2 delen. Na het eerste deel gaan we de luier verschonen en zodra die schoon is begint ze wéér, haha!

    Wij doen ook elke dag baden. In bad of onder de douche, want de douche vindt ze héérlijk! Als ze vanavond weer zo onrustig is dan ga ik proberen haar 's avonds te baden.

    Bibi, wat is Kayleighs navelstreng er nog lang op gebleven, tenminste die van Lara viel er op dag 6 al af... Of is dat erg snel? Geen idee. Ik was er wel blij mee, want ze hadden de klem eerst verkeerd gezet in het ZH, dus er moest één bij. Hierdoor had ze twee navelklemmen en dat was zo onhandig! Ook kon ze daardoor niet op haar buikje liggen.
     
  17. nachtvliinder

    nachtvliinder Fanatiek lid

    20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    pfff ky heb te vroeg gejuigd! hihi vanacht echt een verschrikkelijke nacht! de kleine wilde niet slapen.. Vanaf half 2 wakker en hij viel pas in slaap rond 6 uur!

    pffff hij had last van krampjes..

    haha en vanmiddag toen we aan het verschonen waren had ik net zijn luier afgedaan en scheet hij zo de muur onder :(
    haha mijn blauwe muur was geel... gelukkig heb ik behang met een soort plastic laagje dus veegde het er zo af... moet zo om die muppet lachen he!

    hier ga ik ook proberen om in de avond te baden.. kijken of hij dan echt zo relaxed is ..

    hier is het navel strengetje op dag 4 er afgevallen volgens mij.. zit nog wel een korstje op, maar met baden weekt dat er telkens een beetje meer af..

    hmm hij wil niet slapen na de voeding nu dus heb hem ff in slaap gehummed.. maar hij blijft beetje mekkeren.. :(
     
  18. Niet meer actief

    Sally, misschien heeft hij een regeldag? Had Lara ook met dag 8 t/m 10... Ik wist ook niet wat er aan de hand was, dus had aan de mei-mama's gevraagd of het een regeldag kon zijn en volgens hun hebben ze rond de tien dagen een regeldag of meerdere regeldagen...
     
  19. nachtvliinder

    nachtvliinder Fanatiek lid

    20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ja daar d8 ik ook al aan! want hij bleef dernet wel een uur aan de borst :confused: ga zo maar ff badderen met hem en dan aan de voeding kijken of hij daar rustig van wordt...

    o daar istie dan hihi tot zo
     
  20. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    geel met blauw is ook mooi hoor! hihihi!
     

Deel Deze Pagina