Hihi Candijtje, ons bed heeft nooit op klossen gestaan! Ik vond dat zo'n gedoe, en omdat ik toch niet thuis zou bevallen vond ik het nog eens onzin ook. Ik heb geen speciale pyjama ofzo hoor. Ik doe hem in zn romper, en afhankelijk van de temperatuur ook een t-shirt, in zo'n slaapzakje. En dan een lakentje of ook een katoenen dekentje eroverheen. Ik kijk naar mezelf. Als ik alleen onder een laken slaap, geef ik hem ook een laken. Als ik ook een deken gebruik, geef ik hem ook een deken. Je kan in Vera's nekje voelen, dat is een goede indicatie of ze het niet te warm of te koud heeft (voetjes en handjes mogen wat kouder zijn).
Hallo allemaal, Hieronder deel 2. Voor degenen die deel 1 heftig vonden: het wordt nog veel erger. Fred bleef dus machteloos achter met Joost. Er was ook nog een stagiaire bij de bevalling, die een beetje tegen Fred heeft aangepraat. Na ongeveer een uur kwam een arts vertellen dat ze bezig waren om mij stabiel te krijgen en dat ik opnieuw (net als bij Thijs) geëmboliseerd zou worden. Als er meer bekend was, zou hij het horen. Om ongeveer 16.00 uur kwam de verloskundige (die op de o.k. was geweest) bij Joost kijken of alles goed met hem was en hij scoorde gelukkig een 10. Zijn gewicht was 3500 gram. Fred had intussen zijn moeder en mijn broer gebeld. Die heeft mijn moeder en andere broer gebeld en die zijn naar het ziekenhuis gekomen. De dokter kwam om 17.00 uur naar Fred toe en vertelde dat ik geëmboliseerd was en op IC lag. Hij mocht zo naar me toe. Het duurde en duurde maar voor hij werd gehaald. Om 18.20 kwam de arts zeggen dat de embolisatie niet afdoende was geweest en dat ik dus nog steeds veel bloed verloor. Ik moest terug naar de OK en er was nog maar een oplossing: mijn baarmoeder moest eruit! Wordt vervolgd. Anja
Karin, netjes 60cc! Ga zo door! Anja, jeetje wat heftig allemaal! Gelukkig ben je nu wel weer thuis, maar wat heb jij een ellende meegemaakt. En dan weten wij nog niet eens alles... Sterkte meid! Candijtje, als Nicky in badje is geweest, doe ik haar een pyamaatje aan. Ze gaat meestal om de dag in bad. En anders slaapt ze gewoon in haar kleertjes. Hier staat het bed nog op kratten, als Nicky naar haar kamertje gaat 's nachts gaat het bed hier ook weer naar beneden. Maar manlief wil het bed zowiezo hoger hebben (hij is maar 30 cm hoog). Sally, denk je wel een beetje aan jezelf meid? Probeer anders na en voeding eens te kolven, zodat jij een keertje door kan slapen. Sanne, lekker dat je man weer thuis is! Lekker even wat tijd voor jezelf! Hier gaat alles z'n gangetje. 's Ochtends heeft ze echt veel honger, ik heb nu 2 dagen 30cc extra gegeven, want ze bleef huilen van de honger. We hebben nu wel echt een ritme. Ze komt meestal om 10:00-13:00-16:30-20:00-23:00-5:00 En na de fles van 13:00 slaapt ze goed, dus tijd voor het huishouden of even boodschappen doen, wandelen of gewoon tijd voor mezelf. Morgen is ze alweer een maand. Wat is het snel gegaan zeg! : Lachen jullie beebjes al echt gericht naar jullie?
@ shelde jaja ons meisje lacht al echt hoor,maakt duidelijk oogcontact en dan lacht ze van oor tot oor. @ candijtje, ons bed staat ook nog hoog! En ikzelf moet er nog niet aan denken dat ze al op haar eigen kamertje gaat slapen hoor. Danique slaapt nog gewoon in haar kleertjes hoor. Vorige keer heb ik mijn zoontje vanaf maat 62 een pyama aangedaan, het staat wel schattig hoor, heb nuu echte meisjes pyama's bij de prenatal vanadaan, zo lief!wat dat betreft kan ik niet wachten tot ze die maat heeft. maar evengoed moet ze wel klein blijven.
Even tussendoor: ik heb de mini monkey gekregen, maar krijg Laurens er niet echt lekker in. Hij ligt te diep weggestopt lijkt het. Lukt het jullie wel?
Hey meiden, Wat een schatjes allemaal.. heb ze even bekeken Mogen jullie echt trots op zijn! Dikke kusssssssss
Hey dames, hier ben ik dan eindelijk ook bij de mama's! Heel ff gauw een berichtje van mij. op 10 juli is eindelijk onze zoon Bas geboren. Een paar uurtjes voordat ik ingeleid zou worden, braken mijn vliezen en begonnen de weeen toch nog spontaan! verdere verhaal volgt later, als ik wat meer tijd heb.
Oh oh, het is alweer 9 pagina's terug dat ik mijn laatste berichtje plaatste . Sorry hoor dames. Heb het weer ff erg druk gehad de afgelopen dagen. Woensdag bij de ene locatie van mijn werk geweest om Kayleigh te showen bij mijn oud-collega's en gisteren bij de andere locatie. Donderdag en gisterenavond weer visite gehad en vandaag naar de dierentuin geweest. Wil toch op de laatste berichtjes even een reactie geven: Anja, wat een heftige (nasleep van je) bevalling zeg. Heel veel sterkte ermee! Sally, ik vind dat je je niet ze erg hoeft te schamen hoor. Hier schiet het huishouden er ook wel wat bij in. Maar als ik lees wat jij met Devano meemaakt kan ik mij heel goed voorstellen dat je nergens meer tijd voor hebt. Hopelijk gaat het snel wat beter. Candijtje, Wij hadden ons bed al van de klossen af direct nadat de kraamhulp weg was. Was wel wennen om weer zo laag te slapen. Kayleigh slaapt nog in haar kleertjes, tenzij ze een heel stug broekje aan heeft. Dan trek ik haar een pyama'tje aan. Niet iedere dag dus, want ik heb er maar 1. En veel kleding is gewoon lekker zacht. Sandra, Kayleigh lacht steeds vaker naar ons. Zo leuk, ik smelt dan helemaal. De eerste keer dat Kayleigh zo duidelijk gericht lachtte was toen papa thuiskwam van zijn eerste werkdag. Een mooiere thuiskomst kon hij zich niet voorstellen. Silvia, Welkom en nogmaals gefeliciteerd met de geboorte van BAS. Wat fijn dat je toch nog een spontane bevalling hebt gehad. Geniet maar lekker van je kraamtijd. Moon, dankjewel. Nog even geduld en voordat je het weet heb jij ook zo'n schatje in je armen. Oh ja, gisteren werd er voor Kayleigh een pakketje bezorgd. Er zat een superleuk spijkerjurkje in met een licht roze gestreept truitje. Gekregen van mijn broertje uit Zwitserland. Lief he?
Hallo andere mama's Vandaag ben ik naar de dierentuin geweest. Het was wel wat minder zonnig dan mijn papa en mama verwacht hadden. Ze hadden mij ingesmeerd met zonnebrandcreme en een zonnehoedje op gedaan, maar die heb ik niet echt nodig gehad. Ze hebben er een foto van gemaakt. Wat vinden jullie ervan? staat mij best leuk he? hihi Kusje, Kayleigh
Hoi hoi Eerst even wat reacties: Anja: Jeetje, wat heftig allemaal zeg. Ben benieuwd naar het vervolg.... Nachtvliinder: Sterkte meid! Dit moet echt slopend zijn.... Inderdaad even proberen tijd voor jezelf te nemen / bij te komen. Een nacht goed bijslapen kan wonderen doen! Hester: Heb de minimonkey nog niet geprobeerd. Weet wel dat er op hun site een gebruiksaanwijzing staat.... Succes en laat even weten hoe het afloopt. Mispoes: Welkom bij de mamma's! Moon85: Ja, dat zijn we zeker! Hoest met jou? Shelde: Nou, Britt lacht wel, maar dat zijn volgens mij nog die stuiptrekkingen. Heeeel af en toe lijkt er iets van een echt lachje te komen, maar het is nog niet zo dat ik zeg: ze lacht al, nee.... Candijtje: Vind het ook lastig te bepalen wat voor kleertjes Britt aan moet met deze dagen. Lijkt al snel te warm te zijn (nekje zweet soms echt), wat je ook aandoet (en lijkt me niet de bedoeling haar niks aan te trekken).... Qua kleding 's nachts wisselt het. Ene keer in haar kleertjes en de andere keer in een pyjama'tje. Mammasanne: Slaap en eetritme Britt: Slaapritme heeft ze nog niet echt. Ene keer is ze 's ochtends en 's avonds bijvoorbeeld een paar uur wakker en een andere keer juist weer 's middags. Gelukkig slaapt ze 's nachts meestal wel. Eetritme: 5, 9, 13, 17, 21 en 0.30 uur (ongeveer). We moeten van het CB die laatste fles nu verlaten, zodat Britt 'door kan porberen te slapen' (klinkt zo fantastisch , maar moet nog zien of het lukt). Zal dan waarschijnlijk iets van: 7, 11, 15, 19 en 23 uur worden (en dan 150 ml per keer). Cimbomlu: En?.... Heeft Deniz de 8 uur gehaald (doorslapen)? Bibi Haha, leuke foto zeg!
t Is wel een droppie he! Moon: over 1 maand al je 20 weken echo! Wil je het geslacht weten...? Mispoes: nogmaals gefeliciteerd met de geboorte van Bas! Doe rustig aan, geniet lekker van je kraamtijd! Hester: ik heb geen minimonkey, maar wel een Premaxx babybag. Ook daar verdwijnt Deniz helemaal in. Ik doe hem er wel eens alleen in zn romper in, maar ben soms gewoon bang dat hij geen frisse lucht krijgt. Shanna: neehoor, Deniz heeft geen record gebroken, maar gelukkig slaapt hij nu wel minstens 4 uur door 's nachts. Tot 2 dagen geleden was dat maximaal 3 uur en dat vond ik zwaar. Dus ik ben al heel tevreden!
Hier alles goed. Maandag weer echo, erg benieuwd. Ben best zenuwachtig.. en waar voor? voor niks hihi. Maar blijf gewoon een beetje bang. Hopelijk kunnen ze al zien wat het is.. want we zijn zeeeer benieuwd
Nu even eigen update: (Britt slaapt zo lekker naast de computer op een zitzak, echt geweldig gezicht, zucht.... wat ben ik toch verliefd op haar....). Maar soms is het allemaal ook best moeilijk: mamma zijn! Vooral als ze krijsend huilt en je er niets aan kunt doen.... Was gisteren lachen joh. We gingen een auto bekijken ergens bij Amersfoort in de buurt. Ruik ik toch ineens een geur bij haar . Ja, zeker weten: gepoept. Maar ja, kon haar daar moeilijk gaan verschonen. Gesprek snel gestaakt (was toch niets, die auto) en op naar een verschoonplek. Mc Donald's was het eerste wat er in me opkwam (had ook best trek, haha). Totdat we Ikea zagen.... Super. Want wist nog dat ze daar een babyverschoonkamer hebben (echt geweldig!). Dus wij daarheen. Nou, het kwam al bij haar broek eruit, dus nee.... niet in de babybjorn (zou wrs bij haar nek eruit zijn gekomen). Dan maar op de arm.... Eenmaal in de verschoonkamer aangekomen, deed mevrouw er nog even een schepje bovenop (met flink wat herrie). Tja, toen moest de broek uit.... Jemig, wat een lucht en wat veeeeel poep . Haar hele lijf zat eronder. Ja, en toen kwam er ineens een lachje op mevrouws gezicht (wat een timing) . Echt alles was vies, dus haar in de wasbak gezet. Verschoont bla bla.... Toen weer helemaal fris en fruitig bla bla! Maar dat lachje was echt geweldig! Wat hebben wij gelachen zeg..... (hmmmm, misschien hadden jullie erbij moeten zijn.....). Verder gaat hier alles goed. Britt heeft af en toe wat krampjes, maar ik mag echt niet klagen!
nou meiden, mijn mannetje ligt in zijn kribbetje. Duimen we dat hij heel lief gaat slapen? Vandaag is hij wel wat rustiger geweest, maar dat badje was weer hel! Maar goed ik hoop dat hij gaat slape nu. Heb ook weer ff mijn oude hobby opgepakt en dat is nagels zetten.. Ha ha ha das wel weer ff wennen hoor mijn nagels! Dus heb mezelf ook wel ff getut zo gaat afsluiten hier en dan lees ik morgen weer mee met jullie! Owwe ennuh anja pfff heftige bevallin, maar je houdt ons wel in spannig zo. kussie
haha cimbolu toch! hier is alles goed gegaan... ( not ) hij ging pas tegen 1 uur slapen en was weer om 5 uur wakker.. EN daarna slapen? Ho maar! Maar goed ben net onder de douche gesprongen en voel me al een stuk fitter! Zal tegen de middag wel komen. hier is lekker rustig allemaal aan de wandel? dikke kus..
Even een deelmomentje.. Ik heb deze afbeelding/ foto's op de pinpas van Patric gezet..het was even werken maar ik vind het erg leuk..nu hopen dat hij het ook leuk vindt..
@Demi, van harte meid en welkom! @Anja, tjee zeg, dat is niet niks. @All, hier gaat alles goed. Afgelopen vrijdag had ons kereltje een huildag/regeldag. Nu op 130 cc en 's avonds laatste voeding 150 cc. Gaat prima! Ben de afgelopen dagen weinig online geweest vanwege het mooie weer. Heb er al zo'n slordige 20 km op zitten met de kinderwagen. Heerlijk! Ben vast ook wel weer meer afgevallen nu. Maar heb me nog niet gewogen. @Chanelle, hmmm, handjes vasthouden en naar elkaar lachen lijkt me wel wat! kussieeeeeeee Marciano ;lol; Groetjes!
Nou nee hoor, het regent en onweert enorm. Jammer want we waren wel van plan om even lekker te gaan wandelen. Nu liggen we lekker op bed te luieren. @ Marlieke, wanneer durf je wel op de weegschaal te gaan staan? Ik vind het alleen maar leuk om te zien dat het gewicht steeds iets lager wordt. Zal zo de lijst maar weer eens aanpassen @ Viona, wouwie wat onwijs leuk zeg. Kan mij niet voorstellen dat Patric dat niet vindt. Daar ben je toch super trots op?. Nu maar hopen dat hij niet te vaak gaat pinnen om z'n pinpas te kunnen showen haha @ Shanna, die lachjes *zucht* dan vind ik het altijd zo jammer dat we niet op tijd een fototoestel bij de hand hebben ](*,) Die momenten wil je toch vastleggen nietwaar? @ Moon, spannend hoor. veel succes/plezier morgen @ Cimbomlu, Jouw Deniz is ook een lekker ventje hoor. Fijn dat hij nu wat langer wil slapen 's nachts.