Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik kom me ook even melden bij de juni mama's.

    Heb nog niet echt de fut om lang achter de pc te zitten, maar alles gaat hier verder redelijk prima.

    Femke drinkt goed uit de borst en vandaag was ze weer wat aangekomen, dus ze was niet meer dan 10 procent afgevallen.
    Volgens mij lijk ik morgen wel pamala anderson(?).....

    Ik ga nu weer lekker mijn bedje in.

    Iedereen hier nogmaals: Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!
     
  2. Clau

    Clau Actief lid

    8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Hoi meiden! :p Ik kom me hier ook melden. Zat in het begin ook op de juni-bevallingslijst, maar had geen tijd om dat allemaal bij te houden. En tja, nu zijn we toch gedwongen een aantal weekjes vrij. :)

    Op 8 juni is onze zoon Jesse geboren, nadat ik ingeleid was ivm een veel te hoge bloeddruk. Na een paar daagjes met bijvoeding zijn we nu al 3 dagen over op alleen bv, en dat gaat goed!
    De nachten gaan hier eigenlijk ook best prima. Jesse komt om een uur of 10, dan 's nachts rond 2 uur en dan 's ochtends rond 7 uur. Vind ik wel lekker! Overdag wil hij wel eens om de 2 uur komen voor een voeding, en die krijgt hij dan ook.

    Volgens mijn KZ kun je de baby na dik 20 minuten wel 'loshalen' want dan gaan ze toch meestal alleen nog maar sabbelen en dat is erg slecht voor je tepels. ;) Maar misschien dat het bij elke baby weer anders is.

    Ky, wel een beetje lief zijn voor je sm hoor! [-X :) Ik heb er geen meer en ik merk dat mijn man zijn moeder toch wel mist nu ons eerste kindje geboren is.

    Cimbomlu, ik kan me wel voorstellen dat je niet zo'n zin hebt om de straat op te gaan. Maarja, je zult er toch een keer aan moeten geloven. Dan maar zorgen dat Deniz net gevoed is (en misschien samen met je man gaan). ;)

    Grappig om te lezen dat jullie ook al veel ervaring hebben met speentjes. En dat terwijl het de eerste 14 dagen eigenlijk niet mag. Jesse krijgt ook al vanaf dag 5 af en toe een speentje, hij had zo'n grote zuigbehoefte dat hij er niet van kon slapen. :( Nu gebruiken we hem alleen soms om in slaap te komen, vaak is hij daarna al meteen stil. :D

    Nou, papa krijgt een zware arm, dus ik zal eens even heerlijk met mijn mannetje op de bank kruipen. :p
     
  3. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Clau: gefeliciteerd met de geboorte van Jesse!
    Waarom mag je trouwens de eerste 2 weken geen speentje geven? Ik ben er zelf niet zo'n voorstander van, maar soms weten we het ook niet als hij huilt en wrs krampjes heeft. Hij troost zichzelf dan met het speentje.

    Ik ben nu een beetje aan het tobben met de hoeveelheid flesvoeding. Hij drinkt sinds vandaag 120 ml per fles, en komt nog elke 3 uur. Dat is dus 8x120=960 ml per dag (vandaar die zware plasluiers). Maar ik begrijp dat dit het max aan melk is op een dag (nooit meer dan 1 liter). Ik hoop maar dat hij toch wat langer gaat slapen, dat we het aantal flessen wat af kunnen bouwen.
     
  4. Clau

    Clau Actief lid

    8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Omdat ze dan je tepel met de speen kunnen gaan verwarren, en dan op een verkeerde manier gaan drinken. ;)

    Cim, anders geef je hem voor de nacht toch net iets meer? Je zit nog niet op een liter per dag. Misschien slaapt Deniz dan 's nachts iets langer door. :D
     
  5. mik2sept

    mik2sept Fanatiek lid

    19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Hoi Hoi,

    Ik kom me ook melden bij jullie, het ziet er erg gezellig uit hier...
    Helaas kan ik nog niet echt meepraten want onze Sven ligt nog in het ziekenhuis.
    Hij is twee dagen na zijn geboorte opgenomen met een te laag glucose gehalte (zie mijn bevallingsverhaaltje). Nu gaat alles gelukkig weer goed met hem, hij krijgt alleen zijn flesje moedermelk nog niet op en zo lang hij zelf niet voldoende voeding drinkt krijgt hij de rest via een maagsonde.
    Pas als Sven genoeg zelf kan drinken mag hij naar huis.
    Dit betekent dat ik in tegenstelling tot jullie nu nog wel mijn nachtrust heb, maar overdag erg druk ben met heen en weer pendelen naar het ziekenhuis.
    Ik moet zeggen dat ik toch liever de nachten opzit met mijn zoon lekker hier thuis tegen me aan....
    Maar jah nog even geduld...

    Sven heeft in het ziekenhuis zijn hielprikje gehad hierbij gaf hij ook geen kik, maar hij had al zoveel prikjes gekregen voor de glucosemeeting dat deze ook wel meeviel denk ik
    Verder is zijn gehoortest daar ook gedaan en deze was gelukkig ook goed...

    Verder heeft hij ook wat losse velletjes op zijn huid, vanmorgen met wat bodylotion ingesmeerd.
     
  6. Niet meer actief

    Patje, last van stuwing? Haha, ik dacht dat ik ging ontploffen! Gelukkig gaat het na 2 à 3 dagen weer over!

    Clau, leuk dat je ook weer meedoet! En nog van harte met de geboorte van Jesse.

    Cim, ik lees 960ml per dag :confused: ! Ik heb vandaag in totaal bijna een uur gekolfd en kwam op 60cc? Haha, dat is dus een halve voeding! :pale: Ik ga zo snel mogelijk een electrische kolf halen!

    Mik2sept, wat vervelend dat Sven nog in het ziekenhuis ligt. En ik verkies de slapeloze nachten ook boven je kind moeten achterlaten in het ziekenhuis. Heb je enig idee hoelang Sven nog ongeveer moet blijven? Boekt hij vooruitgang? Sterkte de komende periode, ik hoop dat je hem snel mee naar huis mag nemen.
     
  7. mik2sept

    mik2sept Fanatiek lid

    19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    We hopen ze snel mogelijk... maar ja we moeten echt geduld hebben...
    sinds donderdag drinkt hij al iets beter hij moet er nu 60 drinken en daar krijgt hij met moeite net iets meer dan de helft van op maar soms als hij moe is nog minder... het is dus echt afwachten. de zusters denken dat hij het licht ineens wel zal zien...

    ik ben echt een melkfabriek... het lukt niet op sven aan de borst te laten drinken dus ben full time aan het kolven. ik kolf nu ruim 150ml per borst in tien minuten. en dat dus een paar keer per dag... dus voeding genoeg...
     
  8. Hester

    Hester Niet meer actief

    Geeft er hier iemand nog flesvoeding?
    Ik ben namelijk benieuwd hoeveel jullie kleintjes daarvan drinken. Laurens is best wel hongerig en ik geef hem telkens flessen van 90 cc en soms 120 en die gaan allemaal binnen 10-15 minuutjes leeg.
     
  9. Clau

    Clau Actief lid

    8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Die velletjes waar jullie over praten heeft Jesse ook, vooral op zijn handjes en zijn balletjes. Volgens de KZ komt het doordat hij groeit.

    Mik2sept, wat sneu dat Sven nog in het ziekenhuis ligt. :( Is er al enig zicht op wanneer hij naar huis mag?
    Toch moet je nog maar even genieten van je nachtrust hoor! ;)

    Zijn jullie allemaal aan het kolven, meiden? Naast de borstvoeding? :confused: Ik vond dat zo'n vreselijk iets, dat gekolf! Toen Jesse eenmaal fatsoenlijk aan de borst dronk heb ik dat ding meteen aan de kant gegooid. :oops:
     
  10. Hester

    Hester Niet meer actief

    Even een kort vraagje: wat smeren jullie op het gezichtje van je baby?
    Laurens heeft best een droge huid, maar ik weet niet welke creme ik op zijn gezichtje kan smeren?
     
  11. Clau

    Clau Actief lid

    8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Gebruik je de produkten van Zwitsal? Mijn KZ smeerde gewoon een beetje bodylotion op het gezichtje van Jesse. :p
     
  12. nachtvliinder

    nachtvliinder Fanatiek lid

    20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    @ clau idd ik kan hem er na een half uur wel afhalen want dan gaat hij idd sabbelen.. maar na 10 min begint hij weer te krijsen :( en van dat sabbelen heb ik niks.. Ik heb meer last van die eerste happen als ik hem heb aangelegd! :confused:

    Ik smeer trouwens niks op zijn gezichtje, hij heeft niet zo'n droge hudje maar je kan gewoon bodylotion smeren of zalf.. mar doe eerst een plekje op zijn been ofzo om te kijiken of hij er niet allergisch voor is.. zwitsalf
    is best wel geparfumeerd...

    ik doe trouwens ook niet afkolven.. is wel leuk maar ik ga hem geen flesje geven.... dan moet mannetje maar ff wachten om eten te geven aan hem! :oops:

    Ben vandaag voor het eerts buiten geweest met hem, wilde zaterdag al gaan maar het regende zo erg en zondag idem dito..

    Wow wat voel je je dan trots zeg! Iedereen die er wel wat van zei! Hihi en een fiere papa achter de wagen! Hmm morgen er maar weer ff op uit!

    Heb een schriftje gekocht dus ga ff wat er in zetten voor de kleine voor later.. spreek jullie strakkies weer ;)
     
  13. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ja wij. Ik ben van de Difrax fles overgestapt op de Dodie 123 fles/speen, en nu drinkt hij de fles rustiger leeg. De Difrax was gloek-gloek-gloek op. Ik heb gisteren 120 gegeven per fles, maar ga denk ik weer iets omlaag, want vanmorgen -flats- was alles ondergespuugd en vannacht kreeg hij hem ook niet leeg. Dus ik ga weer naar de 90+voeding = 105 ml per fles, en misschien de avondfles wel totaal 120 ml. Wat je ook kan proberen is na de fles nog een speentje geven, soms is het zuigbehoefte en niet echt honger.
     
  14. Hester

    Hester Niet meer actief

    Ja, ik was idd van plan om de laatste fles 120 ml te geven! Dat gaan we vanavond eens uitproberen.

    @ cimbomlu: Hoeveel drinkt Deniz op een dag ongeveer? Laurens zit nu op z'n 720 ml en is ongeveer 3.5 kilo.

    En over de creme op het gezichtje: ga ik ook eens proberen :D

    (Doordat ik slechts 4 dagen kraamzorg had, weet ik sommige tips nog niet, maar heerlijk om m'n vragen hier kwijt te kunnen, haha!)
     
  15. shelde

    shelde Fanatiek lid

    1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Zo, eindelijk even tijd en puf om hier te komen.
    Vannacht van 12 tot half 5 in de weer geweest met voeden. Ze bleef maar komen. :( Ik was echt doodop. Vanmorgen even wat bijgeslapen.
    Borstvoeding gaat goed. Gisteren is de stuwing begonnen, maar het is te doen en er wordt lekker van gedronken.

    Vandaag was Nicky aangekomen, dus dat ik ook mooi EN de navelstreng is er al af. En dat op de 4e dag! Toch snel!

    Verder slaapt ze overdag veel. Ook tijdens de voeding valt ze snel in slaap. Als ze goed gedronken heeft is het een tevreden meisje. :D
    En nu maar hopen dat ze vannacht wat beter slaapt.
     
  16. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ik schat hem nu op 4 kilo (hij was bij de geboorte 3,6 kilo, maar na 1 week hier al overheen). Hij komt nog netjes elke 3 uur, dat is dus 8 voedingen per dag. Van elk 105 ml, 's avonds dus ietsje meer, maar soms drinkt hij een fles niet helemaal op. Dus 8x105=840 ml. En t is net zn vader: als ie eet, vergeet hij de hele wereld om hem heen... ;)
    Ik vind het best lastig hoor, om uit te zoeken wat de goede hoeveelheid is. Maar ze zeggen dat je ergens tussen de 100 en 120 ml uitkomt in de eerste maand.
    Ik maakte eerst de fout om uit te gaan van de hoeveelheid water voordat ik de melk erbij deed, dan gaf ik dus 90 ml, maar als je er voeding bijstopt heb je meer. Bij kleine hoeveelheden maakt dat niet uit, maar nu wel.
    Hij plast trouwens als een tierelier, poepen doet ie om de dag.
    Ik heb sinds een paar dagen wat lekkende borsten, soms ontstaat er een vlekje op mijn t-shirt precies op de plaats van de tepels... Doordat ik anti-melk-medicijnen vlak na de bevalling heb genomen, had ik er eigenlijk tot nu toe geen last van. Ik vind het wel grappig, maar hoop dat het snel overgaat...
     
  17. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Goh, als ik dit alles lees over die voedingen....

    Mirthe is nu 4 kilo en drinkt 5 voedingen. Sinds een week 120, sinds gisteren 135, omdat dit op het pak staat en omdat het makkelijker klaar te maken is, ze hoeft het natuurlijk niet op te drinken....een geeft nu ook terug, dus 120 is goed... Maar dat is 5x120, 600 ml.....wat een verschil met 720 en 840! En dan vonden ze in het cb dat ik niet te snel moest gaan.....tsss.... Nou, doe dus mooi wat Mirthe vraagt, haha...

    Ze is wel erg onrustig vandaag zeg! Steeds huilen, niet willen slapen.....tjonge, zou het door het onweer komen? Of zou ze nu een sprongetje maken, fijn zo'n prematuur, kan je nooit echt zeggen wanneer dat komt....haha...

    Mooi hè Sally, buiten lopen! Heb het nog steeds! Alleen net even niet, toen we een flinke onweersbui op onze kop kregen.....gelukkig zo slim geweest de regenhoes mee te nemen... Maar morgen zou het weer prachtig zomerweer worden, kunnen Jur en jij weer wandelen! Het is zo lekker!
    Oh ja, zo'n schriftje, heb ik ook, maar geloof niet dat ik er de afgelopen 6 weken nog in heb geschreven, gewoon de rust nog niet....

    Voel me vandaag ook even alsof er een trein over me heen is gereden, pfff, is dit een mamadipje...daar hebben ze geen boeken over hè?

    @Sandra fijn dat Nicky het zo goed doet, nu alleen nog even dag en nacht omdraaien, dan ben je een heel eind op weg!

    @Hester, ik gebruik de Natusan babyolie. Die doe ik in het badje.....of na het douchen smeer ik haar daarmee in (dat droogt gelijk de huid een beetje af zeg maar) en ik deed het ook op de schilfertjes op haar gezichtje....werkt als een tierelier, want ze heeft al een tijdje nergens meer last van!

    @ All, waar ik wel mee zit: nageltjes knippen, wat een ramp! Hebben jullie dat al gedaan? Mirthe kan zichzelf heel lelijk krabben, niet normaal soms, tot bloedens toe!

    Ohhh, nou ligt ze alweer te huilen, zo gaat het al bijna de hele dag en ze is vreselijk moe....ik ga maar weer eens speentje/muziekje doen....pfff
     
  18. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Zou er iets in de lucht hangen ofzo? Deniz is sinds 1 1/2 uur eindelijk rustig (was sinds 8 uur vanmorgen in de weer).
    Ik heb de kraamzorg de nageltjes laten vijlen, maar ze groeien zo snel. Dus ik denk dat ik het ook maar zelf nu eens moet doen. Vind het ook eng, maar als ik dan weer een kras op zn gezichtje zie. Hij heeft de gewoonte om tijdens het drinken met zn vingertjes in zn oogjes te prikken (die vingers blijven zo mooi haken achter zn onderooglid... :( )
     
  19. Clau

    Clau Actief lid

    8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Hihi, dat mogen wij nog niet! Tenminste, de eerste twee weken niet geloof ik. ;) Maar Mirthe is natuurlijk al een stuk ouder.
    Wel vervelend inderdaad, Jesse had zichzelf van de week ook al over zijn ooglid gekrabt. :(

    Sandra, Nicky moet natuurlijk niet overdag zo goed slapen, maar 's nachts! Daar heb jij dan veel meer aan. Valt ze 's nachts niet in slaap van de voedingen?

    Onrustig door het onweer? Het onweert hier nu net, maar Jesse ligt al vanaf 4 uur doodstil te slapen. :confused: Ben net zelfs al eens wezen kijken of hij nog wel ademt, dit ken ik niet hoor.

    Verder hadden we vandaag de laatste keer de VK. Jammer genoeg heeft Jesse spruw in zijn mondje en moet hij dus nu al aan de medicijnen. :( Hopelijk is het niet al te vies.
     
  20. Niet meer actief

    Weten jullie wat het verschil is tussen Pamers Newborn en Pampers Baby Dry? Ze zijn beide in de categorie 3-6kg. Ik gebruik nu Newborn, maar zie dat Baby Dry per luier goedkopen is.

    Oja, en wanneer kan ik weer onder de zonnebank?

    Mik2sept, afwachten dus met Sven. Maar doet hij het verder wel goed? Geen infecties of andere gevaarlijke dingen? Ik hoop dat hij snel beter zal drinken!

    Clau, ik probeer te kolven zodat Jop 's nachts een flesje kan geven (hij werkt 's avonds), maar Lara moet niks van de fles hebben. Wat vervelend dat Jesse last heeft van spruw, heb jij er ook last van?

    Hester, na het baden smeer ik Lara in met babyolie van Natusan, deze heeft namelijk geen parfum zoals die van Zwitsal. Dan neem ik gelijk haar gezichtje even mee.

    Nachtclinder, die eerste happen na het aanleggen zijn inderdaad vervelend! Soms vloek ik zelfs van (wel binnenmonds natuurlijk)!

    Sandra, de meeste van onze beebs hebben omgekeerde dag- en nachtritmes! Gelukkig begint Lara nu 's nachts wat rustiger te worden. Maar wat geweldig dat Nicky het zo goed doet! En fijn he zonder navelklem? Ik vond het zo'n eng ding met verschonen.

    Cim, dat Deniz om de dag peopt, wat lijkt me dat heerlijk! Lara heeft wel 5 mosterdluiers per dag! Soms dan ben ik aan het voeden en dan knetterd het helemaal in de luier, hahaha!

    Judith, hier nog zo'n onrustig meissie. Heeft ze vanacht zo lief geslapen, nu is het sinds 15u net een brulaap! Heel zielig, ze heeft niet echt last van krampjes, geen vieze luier, geen honger... Heel sneu! Meestal heeft ze dat pas rond etenstijd tot de late voeding rond een uur of 22. Maar toch was ik blij dat Jop er eindelijk eens bij was. Hij is of gaat altijd net de deur uit als de jammeruurtjes beginnen. Nu zou ik gaan koken dus hij moest haar troosten, je had hem moeten zien! Hij heeft van alles geprobeerd en was ten einde raad. Uiteindelijk was het rustig, dus ik loop de kamer in, staat hij voor de tv met Lara op zijn arm Baby-tv te kijken, hihi! Nu is ze lekker rustig.
     

Deel Deze Pagina