Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja1969

anja1969 Actief lid

29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    Demi,

Sinds vrijdag gaat hij elke dag mee onder de douche, in het ziekenhuis ging hij om de andere dag in bad.
    Na het douchen smeer ik hem in met Zwitsal bodylotion en dat gaat erg goed.

Anja

2. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Goede middag meiden!

**Dora..Doe rustig aan en probeer toch een beetje te genieten.
    -Over Nutrilon Forte kan ik niets zeggen want ik geef BV.
    -Chanelle ligt al vanaf de eerste dag dat ze thuis is in haar eigen kamertje. Die gelijk naast onze slaapkamer. En wij laten altijd de deur open en overdag zijn de rolgordijnen altijd omhoog.
    -Wij verschonen der luier elke voeding..ook als ze wel eens 'snachts komt. Aan het begin deden we dat ook. Maar als jullie er zo te wakker van worden kan je het heus wel een keertje overslaan.
    -Dag- en nachtritme..dat ging allemaal vanzelf. Wij doen wel de rolgordijnen naar beneden als het buiten donker is..want bij ons zie je het licht van de woonkamer in haar kamertje ivm het balkon daar zit.
    -Chanelle ligt het grote gedeelte van de dag in haar bedje..als ze wakker is/ niet kan slapen..naast mij op ons bed..bij ons op de bank en heel af en toe in de box.
    -Wij stellen een voeding uit met een speentje en of bezig houden.

Hoop dat je er wat aan hebt.

**Shanna..Slaapritme van Chanelle verschilt ook per dag..meestal slaap ze wel heel veel..maar bijvoorbeeld vrijdag is ze van twaalf uur 'smiddags tot en met één uur 'snachts wakker geweest..misschien enkele hazenslaapjes.
    En in de kinderwagen of in de auto is ze ook wel heel rustig of slaapt ze..heeft ze van mij..vroeger als we naar Frankrijk ging met de auto dan sliep ik vanaf Rotterdam tot en met Zuid-Frankrijk. Ik vond het altijd heerlijk om in de auto te slapen.

**Nachtvliinder..Heerlijk dat Devano zoveel heeft geslapen :D

**Moon..Hihi kleine drukte maker laat het lekker nog geheim :D
    Ben benieuwd of hij/zij het met de 20 weken echo het wel laat zien ;)

**Bibi..Chanelle had het wel eerst wel dat ze erg onrustig was als het ging onweren..maar nu is ze gelukkig lekker rustig met deze dagen 8)

**Rachel..Chanelle slaapt meestal wel door tot zo'n vijf/ zes uur..soms zelfs langer.

**Linnepin..Ik wil wel BV blijven geven..ook wanneer ik weer werk..ik ga niet kolven op mijn werk..misschien als ik thuis ben voor één voeding. Want als ik werk mis ik maar één voeding. Anders krijgt ze gewoon die ene voeding FV.

**Hester..Chanelle zit op vijf voedingen op een dag..maar ze krijgt BV..dus hoeveelheid weer ik niet ;)

**Demi..Wij hebben niet echt vaste tijden..pas het elke dag aan wanneer Chanelle voor de eerste wakker wordt..maar is meestal wel om de vier uur.

Vrijdag is Chanelle gewoon van twaalf uur 'smiddags tot en met één uur 'snachts wakker geweest..met misschien wat hazenslaapjes..niet normaal joh. Zijn wel 'savonds naar een verjaardag geweest..maar heeft wel meeste van de tijd in de wagenbak gelegen..maar ze bleef maar wakker. Ze heeft toen wel tot half acht geslapen.
    Dat heeft ze wel weer zaterdag weer ingehaald..want toen heeft ze heel de dag geslapen. Zelfs ook toen we uiteten gingen..ze is gewoon meegegaan..en stond bij het raam..heel de tijd geslapen..even slaap inhalen :confused:
    We hebben zaterdag op mijn broer's verjaardag..hem en zijn vriendin als voogd gevraagd..ze waren helemaal blij :D
    Gister lekker rustig aan gedaan..zijn even wezen wandelen naar de Bram en weer terug..was wel erg warm en benauwd.
    Chanelle had om der laatste voeding..dus ik dacht dat word dan weer vroeg weer wakker..dus ik dacht ga eens proberen haar bij de laaste veoding in bad te doen.
    Zijn toen heerlijk samen in bad gegaan..heb zo'n drijfkussen en heb een natte warme hydrofielluier over haar heen gelegd..ze heeft echt genoten.
    Toen daarna wel even huilen..had ze weer honger..had ook voor het bad gedaan..maar ja toch maar even de borst. Daarna ook wakker blijven en huilen..toen die hyrdofielluier-methode gebruikt voor het inbakeren..en ja hoor gelijk slapen.
    Vandaag wordt het..één borst-> in bad-> andere borst-> en dan de hydrofielluier-methode inbakeren..
    Ze heeft wel vanaf elf uur tot en met zeven uur geslapen..acht uur! :D en daarna heeft ze ook even tot half twaalf geslapen. Heerlijk om weer zo uit te slapen :D
    Hopen dat dat vannacht ook weer zo gaat 8)

3. Demi

Demi Actief lid

10 jul 2006
    367
    23
    18
    Ik heb ook gelijk wat vragen aan jullie als dat mag voor advies.

- Finn krijgt nu Nutrilon Forte - werkt dit nu wel echt als zwaardere voeding? ik merk er nm niet veel van, hij slaapt nog steeds kort.
    - Is er iemand van jullie die de baby op zijn eigen kamertje heeft of slaapt de baby naast jullie in de slaapkamer?
    - hoe vaak verschonen jullie de baby snáchts? Finn heeft nm altijd wel een vieze luier dus ik blijf het nu doen, maargoed het kost tijd en ik ben dan zo wakker dat ik de slaap niet meer hervat.
    - hoe kregen jullie en dag/nachtritme voor elkaar?
    - Waar ligt de baby overdag?
    - Hoe stel je een voeding uit (wat bij hem nodig is) maar hij blijft onop houdelijk krijsen...

Veel liefs en alvast dank!
    Dora

Dora:

Wij hebben voor ons ventje ook nutrilon forte gebruik, helaas zonder resultaat. Ik merkte niet dat hij minder hongerig was dan anders en ook was hij niet langer verzadigd. Wij zijn nu weer overgestapt op de gewone nutrilon en hebben zijn voeding verhoogd van 120/4 naar 150/5 en nu komt meneer om de 4 uur overdag ipv om de 2 1/2 uur!

Ook bij ons slaapt de kleine bij ons op de slaapkamer in de kinderwagenbak, ook overdag slaapt hij op onze slaapkamer. (met uitzondering van vandaag ivm de warmte ligt hij beneden)

als wij nog even tijd moeten rekken omdat hij anders veelste snel weer een voeding krijgt, leggen wij hem bij een van ons op de buik en daar wordt hij heel rustig van.

Succes meid.

4. hi

Hier gaat het steeds beter.
    Het inbakeren en rust en regelmaat helpt wel.
    Bij mijn zoon hb ik dit niet gedaan en hij lag lekker de hele dag beneden .
    Maar de Ria blom methode helpt wel. Maar elk kind is anders.
    Ik denk dat dit een goede methode is aangezien het een driftig meissie kan zijn. Met haar armen maaien, speen eruit slaan beentjes zij schopt zo het strakke lakentje weg. Ik ben nu ook het boek helemaal aan het lezen en er zit wat in bij alle theorieen.
    Ze huilen en jengelen vaak omdat ze moe zijn, ze moeten zelf leren in slaap te vallen. Joya is niet zolang wakker.
    Zij huilt krijgt voeding ( snachts eerst verschonen) , verschonen, ff spelen , inbakeren en slapen. Vaak eerst huilen maar wordt steeds minder. Ik laat haar telkens 10 min huilen en ga dan ff speentje terug doen. Ze zeggen een half uur maar vind ik toch te lang want bij elke stille periode gaat de nieuwe half uur in.
    En ze trekt nu ook langer door. Het is nig wel eens anders maar het komt ongeveer uit op:
    tussen 23 een 24 uur fv
    5 of 6 uur bv
    10-11 fv
    14-15 bv
    17.30 fv
    20-21 bv

Ik ben aan het afbouwen want ik wil niet kolven op mijn werk. Kreeg ook advies vandaag van fysio om af te bouwen ivm last van bekken en het vergt veel van je lichaam
    Maar ik doe paar dagen om 1 voeding af te bouwen maar nadeel vind ik echt het lekken. Ik ga maar advies vragen Want ik schaam mij dood met mijn natte tshirt ik moet nu ook mijn blouse iedere x over mijn borsten trekken anders zie je natte tshirt en badhanddoek ik bed want 3 zoogcompressen helpen niet. En die lilypadz zonde van je geld!

Joya slaapt in een wiegje naast ons bij elk slaapje als ik thuis ben en anders lekker in de wagenbak is dit weekend op 2 verjaardagen na elkaar harstikke goed gegaan
    Ik wil volgende week in haar kamertje proberen want ze slaap sneller in dus hoef dan hopelijk niet vaker te lopen

Inbakeren werkt goed alleen mevrouw is te sterk voor de pacco pre maar ze mag nu in de piccolo en dan is een echte tortilla wrap met armen langs lijf dus kan ze zich niet loswurmen

Als je een huilbaby hebt die op de arm en bij je en tegen je aan alleen in slaap valt-> ik zou het zeker proberen, baad het niet dan schaad het niet en het cb staat hier ook achter en kan je hierbij helpen

Dora: jammer dat het zo gelopen is probeer veel te rusten tussensoor en vraag iemand de kleine beneden te nemen en de voeding uit te stellen tot 3 uur zodat jij weer ff op kan laden boven in je bedje

Anja: jeetje wat een verhaal! Wat erg zeg!

5. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

Hallo allemaal,

wil me graag ook nog even aansluiten bij de juni-mama's.

Ben op 19 juni bevallen van een gezonde dochter van 3450 gram. De weeen begonnen om 12 uur snachts en smiddags is Mirte om 14.50 uur geboren. Die nacht plus dag zijn gewoon voorbij gevlogen en nu zijn we gewoon alweer 4 weken verder.

Mirte krijgt savonds tussen 10 en 11 de laatste voeding en wordt dan zo'n 5 tot 6 uur later pas wakker. We houden de kamer savonds ook donker, alleen klein lampje aan, en overdag houden we het licht en doen we ook gewoon al onze dingen, ook als deze lawaai maken.

We verschonen ook altijd bij iedere voeding, tenzij de luier echt nog helemaal schoon is.

Zo af en toe gebruiken we de omslagdoek om Mirte in te wikkelen...kan ook met die hydrofiel luiers, maar met die doek vond ik het handiger, maar is nog wel een techniek apart, voordat ik de goede 'slag' te pakken had zeg maar.

@lailae - Ik heb het zelfde probleem met dat lekken. Stom gedoe, zit je met zo'n nat shirt. had toevallig 1 doos van Heltiq gehaald, maar die vind ik dus echt tien keer niks, heb nu gewoon weer die van de Etos, bevallen nog het best (zit plakrandje in), maar voor je het weet ben je weer zeiknat. Ik doe nu af en toe extra afkolven om ook de druk op de borsten te verminderen

6. Hester

Hester Niet meer actief

Laurens krijgt 6 x 120 ml + 4 schepjes om de 4 uur en na de fles speelt hij nog heel even / in zijn wipstoel voor het raam zitten en na een klein uurtje gaat hij dan weer in zijn eigen bed. Tegen de tijd dat de 4 uur voorbij zijn, wordt hij vanzelf weer wakker. Ik wikkel hem wel in een hydrofiele luier, dat werkt perfect. Hij slaapt vrijwel meteen in en blijft bijna altijd slapen tot de volgende fles. Als hij echt eerder wakker wordt, probeer ik het te rekken met knuffelen / op mij slapen / speentje en dat gaat heel goed. Als hij dan niet binnen 10 minuten rustig wordt, krijgt hij een fles, want dan heeft hij blijkbaar écht honger.

's Nachts slaapt hij ook in zijn eigen bedje op zijn kamer.

7. karin35

karin35 Actief lid

3 okt 2006
    180
    0
    0
    kinderdagverblijfleidster
    ijmuiden
    Danique heeft afgelopen nacht van 23.30 tot 6.20 geslapen, wat was ik trots op mijn kleine meisje.

@ Dora

Mijn advies, doe wat je moederhart je ingeeft, als jij denkt dat je kind te weinig voeding krijgt, gewoon iets meer geven,of extra water toevoegen zo'n 10 cc.

Ik zie het consultatiebureau echt als adviesbureau en het zijn onze kinderen dus je moet van ze aannemen wat voor jou van toepassing is en geen dingen doen die tegen je gevoel ingaan.

8. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Hoi Iedereen,

ik lees nog steeds gewoon lekker mee.
    Heb alleen niet zoveel tijd om te reageren.
    Ben ebzig mer mijn bruiloft, huis aan kant maken en natuurlijk sven.

Aangezien de tijd vliegt en ik het huis weer aan kant wil hebben voor als ik weer aan het werk ben.

Sven heeft me de hele dag bezig gehouden.
    De hele dag heeft hij gehuild. Twee enorme luiers vol gepoept, maar nog steeds krampjes. Ook is hij de afgelopen dagen verkouden geweest.
    Hij slaapt nog steeds in de nacht van 23 tot 3 en wordt dan ongeveer tussen 5 en 7 weer wakker. Daarna duurt het echt een tijd voordat hij weer slaapt.

Hebben jullie voor mij meer info over het inbakeren.
    Sven is ook een armen en benen zwaaier..

Groetjes Britt

9. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Britt..Het is ook af en toe best moeilijk om de tijd te vinden om hier te kletsen..maar bezig zijn met je bruiloft, het huis en Sven is ook veel en veel leuker ;)
    De tijd gaat inderdaad supersnel..mag best wat langzamer aan gaan 8)

Bij Chanelle werkt het inbakeren met een hydrofiele luier enorm..ze is dan heel erg rustig en slaapt heel snel.
    Hydrofiele luier één keer vouwen zodat het een driehoek vorm heeft -> armpjes naar beneden doen -> de luier om hem heen slaan..zorg ervoor dat het goed vast ligt onder hem.
    Sinds eergister doen we dat en sindsdien slaapt ze zeven á acht uurtjes achter elkaar.
    Maar dat ligt er ook wel misschien aan dat wij der ook sinds eergister 'savonds in bad doen ;)

Jaha jullie lezen het goed..Chanelle heeft weer heerlijk lang geslapen :D ..van elf tot half zeven..dus "hetlaatstevoeding-bad-inbaker-methode" werkt wel bij Chanelle.
    Ik hoop dat het niet voor korte duur is 8)

Dit is echt een stuk beter..hoop dat jullie kleintjes het ook snel doorhebben ;)

10. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Het lijkt wel of Kayleigh haar ritme wat heeft omgegooit. Eerst was ze alsmaar wakker tot haar laatste voeding, maar ging daarna heerlijk slapen tot een uur of 04.00. En sliep daarna bijna direct weer verder tot 7.30.
    Nu slaapt ze de afgelopen dagen 's avonds al en moet ik haar echt wakker maken voor de laatste voeding. Niet dat ik dat vervelend vind, maar na de voeding van 04.00 uur wil ze niet meer slapen. [-( . Jeetje wat is dat vermoeiend zeg. Gelukkig gaat het vandaag al iets beter dan gisteren. Gisteren bleef ze maar huilen. Vanmorgen dacht ik: "oh nee niet weer zo'n dag". I.p.v. 7.30 uur heb ik heb haar nu maar om 06.30 uur gevoed. Dat was het enige wat hielp om haar stil te krijgen. Gelukkig ligt ze nu weer in haar bedje te slapen. Zou het vanmorgen dan alleen maar honger zijn geweest en gaan we toch nog een fijne dag tegemoet? [-o< Ik hoop het.

@ Linda, ik ga stoppen met werken en wil zo lang mogelijk BV blijven geven
    @ Hester, wij zitten ook nog steeds op 6 voedingen per dag.
    @ Demi, net als Viona passen wij de voedingstijden per dag aan. We beginnen met de voeding zodra Kayleigh voor het eerst wakker wordt en laten daar steeds 4 uur tussen.
    @ Anja, fijn dat Joost al een goed ritme te pakken heeft. Scheelt weer voor jou, kan je een beetje bijkomen.
    @ Lailae, zo te lezen gaat het erg goed met jou en Joya, fijn hoor. Sterkte alleen met het lekprobleem. Gelukkig heb ik daar niet zo heel veel last van. Ik kan een hele dag doen met 1 zoogcompres.
    @ Daiquiri, Welkom, klets gezellig mee. Nu hebben we twee Mirte's. Oh nee, een Mirte en een Mirthe.
    @ Britt, het is idd lastig om tijd te vinden om lekker mee te kletsen. Vooral als je ook nog een bruiloft moet regelen. Wel leuk trouwens. Wanneer is de grote dag?
    @ Viona, wat heerlijk dat je weer zo'n goede nacht hebt gehad. *ben een beetje jaloers hoor*

Verdorie, Kayleigh is alweer wakker. Ga maar even een badje voor haar klaarzetten. ;)

11. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Hmmm, even troosten helpt nu ook al. Ze valt weer in slaap. Ben benieuwd hoe lang :(

Ik dacht, misschien zijn het wel regeldagen. Maar ik zat tot gisteren net zo lekker in het ritme van om de 4 uur voeden. Wat vinden jullie? Dit ritme verstoren en gewoon aanleggen? (Ik weer natuurlijk niet zeker of het wel echt de regeldagen zijn, of misschien toch iets anders)

-> slaapje duurde niet lang -> 5 minuten

12. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Allereerst @ Anja, ik las je verhaal, heftig zeg! Maar alsnog gefekliciteerd, en lekker dat alles nu goed gaat!

Ik heb nog niet alles gelezen, we waren gisteravond laat thuis van ons weekendje weg.
    Gelukkig zaten we in het westen van het land, want het was hie niet te harden zei de buurman. Er is hier geen druppel gevallen.
    We hebben het erg lekker gehad, met Femke ging het super goed. Ze heeft nog een nachtje bij opa en oma op de kamer geslapen, dus ik heb eens lekker 9 uur achter elkaar geslapen. HEERLIJK!

Ik heb nu weinig tijd om alles door te lezen, dat doe ik vanmiddag wel, want dan wil mijn mannetje de tour kijken........

13. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Hoi hoi,

Nou, Britt is gisteren (op een paar hazeslaapjes na) de hele dag wakker geweest. Ja, echt waar! Vannacht sliep ze van 23.00 tot 4.30 en na de fles weer tot 8 uur. Ze ligt nu weer lekker te tukken (vast schade aan het inhalen).

Vond het eigenlijk niet normaal dat ze zolang wakker was (onrustig en huilerig), dus heb Icare maar weer eens gebeld. Blijkt dat ze tig telefoontjes hebben gehad over baby's met hetzelfde probleem. Ze zeiden dat het komt door de warmte. Het kleine lichaampje kan de warmte moeilijk afstoten, dus moest haar minder kleding aandoen (alleen een romper) en een koud/lauw badje kon ook nog wel eens werken. Als ik echt twijfelde moets ik natuurlijk de huisarts bellen!
    Britt wilde niet in een 'koud' (zo koud was het helemaal niet hoor) badje. Kreeg me toch een benauwd koppie en trok letterlijk haar billen weer omhoog, haha.... Dus maar iets warmer gemaakt.
    Beide dingen werkten inderdaad wel iets, dus hou het er maar op dat het inderdaad aan de warmte lag. Zou vandaag dan beter moeten gaan, toch?

Ik kom zo nog wel even bij jullie terug (kan nu eindelijk even wat dingetjes gaan doen).

Kuzzies

14. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Ik wilde gister eigelijk al deze foto neerzetten alleen was ik het vergeten..

Hier ligt Chanelle heerlijk in bad:

15. Daiquiri

'Inbakeren' helpt bij Mirte ook wel eens om haar rustig te krijgen, maar het is gelukkig niet vaak nodig, al vind ik het af en toe sowieso wel handig om te doen, omdat je haar dan zo makkelijk op kan pakken, tiz dan net een mummie. Ik doe ook eerst die driehoek aan de bovenzijde leggen, dan rechts om haar heen slaan, dan de onderkant naar boven en dan links om haar heen slaan (zo heeft de kraamhulp mij dat geleerd).

@ Britt - Is ook lekker hoor, om bezig te zijn met je bruiloft, wanneer is de grote dag? Ik zou Sven idd gaan 'inbakeren' hoor, dat werkte bij ons ook goed.

@Viona - denk dat onze dochters het zelfde ritme hanteren. Wij doen aan het begin van de avond het badje, deden het eerst sochtends, toen savonds voor het slapen gaan, maar aangezien dat allemaal niet werkte, doen we het nu gewoon aan het begin van de avond, hebben we alle tijd. Vannacht had ze laatste bv om 22.30 en om 5.30 heb ik haar wakker gemaakt. daarna heeft ze weer geslapen tot 09.30 en hebben we haar ook weer wakker gemaakt.

@ Bibi78 - wat een boefje die Kayleigh, daz echt waardeloos als ze om 04.00 niet meer wil slapen, dan ben je zelf echt kapot. Vanochtend leek Mirte ook wakker te blijven na haar voeding, maar ik ben gewoon weer naar bed gegaan, en het bleef rustig in de andere kamer. Dus ik wacht iig niet meer totdat ze echt slaapt, kan je er uren naast blijven zitten..

Vanmiddag weer naar het cb, ben benieuwd hoeveel ze aangekomen is.

16. Daiquiri

@ Viona

dat ziet er schattig uit zeg, zoiets willen wij tzt ook nog gaan kopen, maar nu nog even niet, lijkt me echt superhandig!

17. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Daiquiri..Alleen maak ik Chanelle nooit wakker..ja alleen voor de laatste voeding..omdat ik dan ook op tijd naar bed wil.
    Wij doen bij de laaste voeding in bad doen..we beginnen dan om tien uur en dan ligt ze voor elf uur in bed. Ze wil dan ook wel heel lang wakker liggen..dus blijf ook niet wachten..ze is dan gewoon heel rustig en ligt af en toe wat geluidjes te maken.

18. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Het is ook erg handig en dan kan ze gewoon heel erg rustig liggen. Dat is wel beter voor als ze moet slapen daarna..in je armen kan dat natuurlijk ook..maar dit houd je langer vol..

19. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Hihi Kayleigh gaat ook nog wel een keertje zo slapen..
    Hopen nu alleen dat het zo wel blijft..hihi..zou wel erg lekker zijn 8)

Chanelle heeft ook wel zo'n houtje van om heel het schema om te gooien..door heel vroeg te komen..of inene heel vaak om een dag..of veel te huilen en dergelijke..
    Maar dan weet ik dat het de volgende dag heel anders kan zijn..in plaats van dat dat dagen gaat duren ;)

20. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Ik heb ook besteld..(twee :oops: roze en groene 8) ) maar op de site staat dat je een mailtje krijgt wanneer ze de betaling hebben ontvangen en wanneer ze het opsturen..heb jij ook mailtje gekregen of had je 'm inene in de bus. Ik heb ze vrijdag besteld..hoop gauw binnen te hebben..ben erg ongeduldig :rolleyes:

Deel Deze Pagina