zo as heel verhaal hihi! ben op heb ff gereageerd vanaf pag 87 duuss als ik je vegeten bent i am sorry ow judy haha fijn dat je weer even langs kwam! genet jij nog maar van je rust zodat je weer fris en fruitig kan beginne op je werk ( maar dat zal vast wel) dikke kuss
Dora ik had ook een huilend kind[/b] ben naar de fysio geweest en bleek dat ik een erg onrustig kindje heb, wat dus heel erg heftig reageert op prikkels. Als ik hem al verschoonde of aan ging kleden krijsde hij het hele huis bij elkaar. En even aanraken was niet goed bij hem. Inbakeren heeft bij mij echt geholpen.Ik heb een hele andere kindje nu, ik zeg niet dat hij nu heel erg blij is. Hij heeft af en toe nog steeds huil buien, maar beduidend minder als voorheen. Nou dit herken ik wel...Finn reageert veel op prikkels en is ook onwijs onrustig. We moeten het van het CB nog het weekend aankijken met Rust, Reinheid en Regelmaat, maandag bellen ze weer en gaan we aan de slag met inbakeren bij geen verbetering. Finn is ook hysterisch op het aankleedkussen, met omkleden, verschonen, wassen etc. Alleen de tummytub vindt hij heerlijk, maar bij hem eruit halen..pffff. Vannacht ging redelijk, hij sliep na het badje van 23"00 tot 03"15, dus da's dik 4 uur. Daarna ging het minder, was hij er weer om 06"00 en om 07"30 ik heb hem nu in de box (na het eten en knuffelen) dus ik doe mijn best. Maar het is gewoon zo hard en zwaar....en dan ben ik zo jaloers op al die lekkere rustige babies. het huilen gaat door merg en been. Heus niet als het een uurtje is maar na uren.... Wellicht als ook het inbakeren niet gaat werken ik toch zelf idd naar de Osteopaat ga. bedankt voor jullie adviezen, ik heb er erg veel aan en het gevoel dat er mensen zijn die me begrijpen. xxx dora
Hoi dames, ben gister met paps naar het ziekenhuis geweest. Het lijkt nog stabiel dus hij hoeft nog niet weer aan de chemo. Hij voelt zich alleen niet helemaal goed en heeft er niet echt een goed gevoel bij. Als ie zich zo blijft voelen moet ie gewoon voor een algehele scan gaan vragen bij de HA. Het kan natuurlijk een keer gaan uitzaaien. Gister ook met femke naar het CB geweest naar het weeguurtje. Ze was 500 gr gegroeid! en dat in 2 weken en 2 dagen! Ik schrok me trouwens deze week een keer het apazuur toen ik Femke uit bed haalde. We hadden haar alleen onder een laken gelegd omdat het zo warm was, en toen ik haar eruit wou halen lag ze boven het laken en over dwars in bed. Hoe ze dat nu weer voor elkaar heeft gekregen...... En vanmorgen was ze helemaal naar rechts gekropen, ze lag met haar hoofd tegen de spijlen van het bedje. Gister uitleg gekregen over inbakeren en vandaag komt een kennis even een paar doeken brengen, om te lenen, met klitteband. @ dora, wat vervelend dat Finn zo onrustig is. Wij hebben het ook met 2 /3 weken gehad, alleen niet zo erg als bij Finn. Als ik jou was zou ik gewoon voor de zekerheid naar een osteopaat gaan, als je een beetje goed verzekerd bent dan krijg je per kalender jaar tot 300 euro vergoed! Wij zijn met Femke er ook geweest en ze is echt een week rustiger geweest, na een week kon het weer even erger worden, en dat is volgens mij nu ook het geval, maar ze krijgt over 2 weken haar vervolg behandeling.
"]08-04-07 Judith (29) Mirthe: GGL: 1790 gr, 40 cm HGL: 5330 gr, ong. 56 cm MT:56/62 CB: 08-08 GS: 7-8 VD: 5 x FV GM: -3 kg 14-05-07 Viona (22) Chanelle: GGL: 3085 gr, 47 cm HGL: 5045 gr, 57 cm MT:56 CB: 17-08 GS: overdag 3-4 'snachts 8-10VD: 5x BV GM: +1 kg 28-05-07 Britt (28 ) Sven: GGL: 4120gr, 53 cm HGL: 5120 gr, 57 cm MT:56CB: 16 aug GS: 4VD: Volledige borstvoeding GM: +2 kg 01-06-07 Spijkervrouwtje (30 ) Isa: GGL: 2850gr, 49 cm HGL: 3550 gr, 51 cm MT:50/56CB: 02 aug GS: 3/4VD: 6/7 x Volledige borstvoeding GM: +1 kg Hester (27) Laurens: GGL: 3210gr, 50 cm MT:50/56CB: 30 juli HGL: 4880 gr, 54 cm VD: 6 x FV GM: +6 kg 04-06-07 Bibi (28 ) Kayleigh: GGL: 3670 gr, 50 cm HGL: 4880 gr, 54 cm MT: 56CB: 07-08 (1e vaccinatie) GS: 4-5 VD: 6x BV GM: +3,5 kg Cimbomlu (37) Deniz: GGL: 3630gr, ? cm HGL: 5090 gr, 57 cm MT:56-62CB: 2 aug GS: 4VD: 6-7x150 ml FV GM: +1 kg 06-06-07 Laila (32) Joya: GGL: 3780 gr, 50cm hoofdj 35cm HGL:4385gr, 53,5cm, hoofdje 37 cm MT:50/56 CB: 02-08 wv en vaccinatie GS: overdag 3, 's nachts 4 VD: 5x BV+ 1x FV GM: +14 07-06-07 Ster (31) Mira : GGL: 3880 gr HGL: ong. 4535 gr, 54,5 cm MT:50/56CB: 08-08-07 GS: 3 VD: 7 / 8 GM: +0 Anakin (31) Bram: GGL: 3529 gr, 52 cm HGL: 4450 gr, 54 cm MT:50/56CB: 7 aug GS: 4VD: 6/7 x BV GM: +5 kg 08-06-07 Clau (28 ) Jesse: GGL: 3330 gr, 52 cm HGL: 4350 gr, 54 cm MT: 50-56 CB: 15 augustus GS: 4 VD: 6-7 x BV GM: ? 09-06-07 Nachtvliinder(23) Devano Giovanni: GGL: 3650 gr, 50 cm HGL: ong. 4080 gr, 51,5cm MT:50/56CB: 07 aug ( 1e vaccinatie) GS: 4 VD: 6 á 7 x Bv GM: -5 Shanna (28 ) Britt : GGL: 3670 gr, 50 cm HGL: 4100 gr, 52 cm MT:50/56CB: 12-07 GS: 5 / 6 VD: 6 x FV 120 ml GM: -1 12-06-07 Chiesa Siënna: GGL: 3820 gr, 51 cm HGL: 4850 gr, 54 cm MT: 56/62 CB: 9 augustus GS: 5 VD: 8 GM: + 2 kg Patje (29)Femke: GGL: 4410gr, 57 cm HGL: 4865 gr, 57 cm MT: 56/62 CB: 06-08-07 GS: 4 VD: 6xFV GM: + 0 kg 13-06-07 Marlieke (31) Marciano: GGL: 2760 gr, 49 cm HGL: ong. 3700 gr, 53 cm MT:50/56CB: 23-07-07 GS: 4 VD: 7 x FV GM: -4 kg 15-06-07 Sandra (24) Nicky : GGL: 3520 gr, 51 cm HGL: ong. 4100 gr, 53 cm MT:56-62CB: 25-07 GS: 5-6 VD: 6 x FV 120cc GM: +7 kg Angelique (27) Sam : GGL: 3420 gr, 50 cm HGL: ong. 3750 gr, ? cm MT:50/56CB: 27-07 GS: 4-5 VD: 7 x BV GM: +20 kg 18-06-07 Manuela (28 ) Louise: GGL: 3060 gr, 49 cm HGL: 3330 gr, ? cm MT:50/56 CB: 20-07 GS: 5-6 VD: 6 x FV GM: +15 kg 20-06-07 Rachel82 (25) Sem GGL: 3390 gr, 50 cm HGL: ong. 3900 gr, 52 cm MT: 56 CB: 24-07 GS: 4 VD: 7 x FV GM: + 2 kg 21-06-07 Candijtje (28 ) Vera Maria Sophia GGL: 4780 gr, 53 cm HGL: ong. 5200 gr, ? cm MT: 56/62 CB: 23-07 GS: 4 VD: 6 x BV en 60cc FV GM: + 1,5 kg 25-06-07 karin35(36)Danique GGL: 4250 gr, 53 cm HGL: 4340 gr, ? cm MT: 50/56 CB: 26-07 GS: 5-6 VD: 6/7xbv GM:+13 27-06-07 Marion68 (39) Yonna GGL: 3455 gr, 50 cm HGL: 4090 gr, ? cm MT:50/56CB: 26-07 GS: 3-4 VD: 7 / 8 GM: ? Verklaring: GGL: Geboortegewicht en lengte HGL: Huidige gewicht en lengte MT: Maat kleertjes CB: Volgende afspraak CB GS: Gemiddeld aantal doorslaapuren VD: Voedingen per dag GM: Gewicht moeder ------------------------------------------------
dora je heb pb! hier wilde ik net mijn dingen gaan doen werd de kleine wakker..en ja aangezien hij al 2 dagen goed slaapt, is hij nu klaarwakker.. Kom ik were niet aan mijn huisje toe.. en moet nog zoveel doen. ga morgen gourmetten bij mijn zwager. en wie mag de voorbereidingen treffen? moi :S nou dikke kussssss
@Hester Jammer dat het je nog niet lukt met de minimonkey. Waarom stuur je geen mail naar ze om te vragen hoe en wat. Ik weet dat het op de website staat, maar als dat niet werkt... Heb ik trouwens wat gemist? Laurens in het ziekenhuis? Ben blij dat het nu weer goed gaat. @Viona Fijn dat het zo goed gaat met Chanelle. Alweer 2 maanden en 6 dagen wow. @Shelde en Nachtvlinder Lief dat jullie vragen hoe het met mij en mijn mannetjes is! Zoals je weet wilde ik heel graag thuisbevallen. Op vrijdag 29 juni , met 41 weken en 5 dagen, voor een serotiniteitscontrole naar het zh. Alles was goed en de bevalling zou op 1 juli 2007 worden ingeleid, maar bij het inwendig onderzoek in het zh ben ik voor de 2e keer gestript in een laaste poging om thuis te kunnen bevallen. We verwachtten er niet veel van want ik was al eerder door de vk gestript met 40 weken en 6 dagen. Om 13.00 begon ik echter pijn in mijn buik te krijgen, maar wij dachten dat gaat wel weer over... Niet dus. Van 13.00 tot 16.30 hebben we afgewacht en toen is mijn hubbie gaan timen. Het was het echte werk. Konden we dus toch thuisbevallen... De rest volgt een andere keer Keano roept! @Cimbomlu Bedankt voor de info! @Dora Ik wou dat ik je kon helpen. Liefs van mij.
Ehm ja nou dat is te hopen! We moeten Mirthe nu steeds rond 23 uur wakker maken voor de laatste voeding, maar drinkt dan echt maar 80 cc ofzo en ligt dan zwaar in dromenland! Gevolg (ja jullie zullen me wel haten als ik dit zeg) ze wordt AL om vijf uur wakker! Ja, weet dat ze dan wel al 6 uur heeft geslapen, maar ja, ze KAN langer, als ze dat flesje leeg zou drinken! Nu gaan we vanaf vandaag dus aan de Nutrix. Alleen de laatste fles en dan wat vroeger dan normaal. Morgen kunnen we toch uitslapen, dus als ze dan om 3 of 4 uur 's nachts wakker wordt is dat niet zo'n grote ramp... Dus ergens rond 21.30/22 uur de laatste fles, met Nutrix en eens kijken of ze het daar beter op doet.. We wilden eigenlijk nog even wachten, maar ze slaapt zo ontzettend vast rond 23 uur, dat ze blijkbaar wel toe is aan doorslapen, maar nog niet de juiste voeding krijgt om dat daadwerkelijk te doen! Gelukkig was de kinderarts het daar mee eens! Oh, ik kan ook geen korte berichtjes typen hè... @ Velo: fijn dat je er weer bent, fijn dat je thuis bent bevallen en fijn dat het goed gaat!
Zo Chanelle is de rest van de avond super rustig geweest..ze heeft gewoon heel de tijd liggen slapen..moest der gewoon om tien uur wakker maken..wat zeker een kwartier duurde. Ze heeft toen gedronken en is met papa onder douche geweest en gelijk bedje in..ingebakerd. Ze heeft weer lekker tot kwart over zeven geslapen vanaf elf uur. Het lukt nu al de hele week..volgens mij heeft ze het echt door
Ff kort: Kayleigh heeft nu ook al 3 nachten achter elkaar hetzelfde ritme. om 12.15 uur slapen tot 05.00 uur, drinken, half uur/drie kwartier wakker en vervolgens vanaf 06.00 tot 8.45 uur slapen.
Velobabe.. Ja het gaat enorm hard..twee maanden en zes dagen..vind het helemaal niet erg..hihi..ze lacht nu zoveel en ze brabbelt af en toe de oren van je hoofd af..is zoooo leuk! Vind alleen erg dat de tijd zo hard gaat omdat ik al over vier en een halve week weer moet werken..heb daar totaal geen zin in Maar ja dat hoord er ook bij..
Dat gaat al vooruit..dat ze al drie nachten hetzelfde ritme heeft..zal wel een erg lekker gevoel zijn
dank je wel Bibi. Weet je, dit forum is echt om dingen te delen, en het feit dat je weet dat er anderen zijn die lezen waar je mee bezig bent, en soms hierop reageren, dat is het belangrijkste. En wat voor woorden je er nou voor gebruikt, dat geeft niet. Ik heb een nieuwe bril gekocht, maar moet er even aan wennen, zeg, hij is qua sterkte anders dan de oude en die had ik al een paar jaar ... Dus als ik typvauten maak, licht het aan de bril, zech maar Ik ben vanaf vandaag begonnen om Deniz echt pas om de 4 uur te voeden, Anders wordt het zo'n dikzak (ik heb zelf met m op de weegschaal gestaan en het ging richting de 6 kilo, dus ik ga er nu werk van maken). 's Avonds en 's nachts gaat het prima (gisteren/vannacht: 19 - 24 - 4:30 - 8:30 uur), maar overdag heeft hij er een handje van om na 3 uur al te roepen. Dus ik ben sterk geweest en heb m echt pas om 12:30 gegeven, alhoewel al een uur eerder de wekker afliep. Nu slaapt ie als een roos
@Viona Van mij mag Keano nog best even '' klein'' blijven... Het gevoel dat je weer moet gaan werken... Ik kan het me heel goed voorstellen... Ik zou het echt niet kunnen... Geniet zoveel je kan!
Nachtvlinder, bedankt! 15 bij je opa is wel jong he Waarom "mocht"/deed jij zn as uitstrooien als ik vragen mag? Judith, ik ben benieuwd hoe mirthe het zal doen met nutrix. Kan je haar als ze slaperig is niet een beetje "pesten" Ik kriebel Siënna een beetje in dr nekje, een aai over de bolletje of effe verschonen en daarna weer verder proberen en het broekje uitlaten zodat het wat frisser is kan ook wel eens helpen... KAN he hihi. Ik heb gisteren het gastouderbureau gebeld dat wij de oppas van Siënna wel zien zitten. Erg spannend hoor en idd het komt zooo dichtbij Volgens mij ga ik de eerste dag echt brullen als ik haar achter laat om naar mn werk te gaan.... Hebben er nog meer een gastouderbureau ingeschakeld of doet familie oppassen? Doeii
mijn opa was/is mijn grote voorbeeld van mij. Wij waren echt 2 handen op een buik. Hij is overleden aan een inwendige buik bloeding. Wij woonde toenertijd in rotterdan en mijn opa en oma in dordrecht. Toen hij was overleden belde mijn moeder mij op dat mijn opa was overleden en ik er niet mocht komen.. Dat deed mij heel erg veel verdriet en heb de treingepakt en ben toch geweest.. ik wilde zo graag bij hem zijn.. Bij de nachtwake heb ik 2 nachten naast zijn kist gezeten en met hem ''gepraat'' en toen mijn oma vroeg of ik ook zijn as wilde strooien samen met haar bestond er voor mij geen nee. ik was enorm blij dat ze me vroeg. een paar jaar terug vond ik toevallig een foto van hem en opd e achterkant van de foto staat geschreven van dikke deur aan sally-ann dikke deur was dus zijn koosnaampje van mij.. wow heel verhaal maar ik kan blijven ''lullen '' over die man
Ja, hier ook kippevel hoor! Kan zo bang voor de dood worden, als ik er te lang over na denk. Niet doen, niet doen, niet doen.... Judy Heb je foto's bekeken. Wauw! Erg mooi en ook fijn dat ze zo'n mooie compilatie hebt.... Kreeg tranen in mijn ogen bij de laatste (eerste) foto's. Jeetje, wat was dat heftig zeg. Hoewel we het allemaal van dichtbij hebben meegemaakt (doordat je ons wanneer het kon op de hoogte hield), kan ik me maar weinig voorstellen van hoe het voor jullie geweest moet zijn die tijd. De onzekerheid, het verdriet en tegelijkertijd ook de blijheid.... Pfff.... Viona Oh nee, ook ik wil en moet er nog niet aan denken om weer te moeten werken. Het lijkt allemaal nog zo kort geleden.... De weken vliegen voorbij. Heb net de Ouders van Nu gekocht en daarin staat een stuk geschreven over hoe het moederschap je "ik" verandert.... Nou, erg herkenbaar.... Maar no way, dat het werk/de maatschappij mij straks weer in zijn greep heeft. Mijn prioriteit ligt bij mijn gezinnetje en werk is dan echt maar bijzaak!
hey ik wil ook pb! enik wil trouwens ook mee naar blijdorp! ik kan alleen door de weekse dagen! dus weekenden ben ik met hubs. voeg mij maar op het lijstje!