Is dit altijd al zo geweest? Of pas de laatste dagen? Misschien maakt ze ook haar eerste sprongetje.... Voor uitleg hierover: zie enkele pagina's terug! Ik heb gelezen dat het wel heel belangrijk dat baby's leren zelf in slaap te komen..... Enkele tips: - inbakeren (in een hydrofiele luier wikkelen) - een speentje geven (kan prima samen met borstvoeding, iig na 4 weken zou er geen verwarring meer hoeven zijn) - in bedje leggen, dan nog wat spelen/liedje zingen/erbij blijven, zodat ze je stem hoort.... - een muziekdoosje aandoen - een ritueel opbouwen. Bijvoorbeeld verschonen, in bedje leggen, voorlezen (schijnt nu ook al te werken), muziekdoosje aan, kus geven en melden dat je weggaat. Dan ook weggaan. Als de kleine begint te huilen 5 minuten wachten (niet meteen troosten). Dan er weer heengaan, troosten, muziekdoosje weer aan, kus geven en weer melden dat je weggaat. En zo doorgaan, totdat ze echt in slaap valt.... Kan even duren, maar geduld wordt beloond! Hoop dat je er wat aan hebt. Hester Fijn dat je nu weet hoe het werkt. Nog tips voor ons, die het nog niet echt onder de knie hebben? Mooie foto hoor! Zo lief.... Spijkervrouwtje Fijne man heb jij! Hoe is het nu met Isa? Slaapt ze nog? Bibi Ja, leuk he dat onze kids gelijk op gaan! Vannacht kwam Britt echter al om 4 uur.... en om 7 uur weer.... Ze heeft gisteren heeeel veeeel geslapen, dus zal daar wel door komen! Viona - Doe jouw tips voor het doorslapen al allemaal, maar Britt heeft nog geen zin in doorslapen lijkt wel. Misschien inderdaad eerst de 2 maanden maar eens voorbij zijn.... - Mooie foto zeg. Leuk dat die minimonkey overal voor gebruikt kan worden. Wij hebben een 'echt' hangmatje gekregen voor Britt (zo schattig) en ze vindt het heerlijk! Zal straks eens kijken of ik er een foto van kan maken.... - Wat 'oppas' voor straks betreft: Britt staat ingeschreven bij een kinderdagverblijf voor flexibele opvang. We kunnen er dus gebruik van maken (of niet) wanneer we willen. Daarnaast past mijn moeder een dag op. Maar ook ik zal er heeeel veeeel moeite mee hebben, denk ik, om haar straks 'achter te moeten laten'. Waarom duurt verlof maar zo kort? Britt heeft vannacht dus niet zo best geslapen. 23.00 laatste voeding gehad. Om 2 uur hoorde ik haar al, maar met een speen viel ze toch weer in slaap tot 4 uur. Toen de fles gegeven, maar mevrouwtje vertikte het weer te gaan slapen. Om 6 uur sliep ze eindelijk weer, om vervolgens doodleuk om 7 uur weer klaar wakker te zijn! Tja, over gebroken nachten gesproken.... Ze heeft gisteren erg veel geslapen, dus voor vandaag geldt: wakker blijven! Vanavond mag je je oogjes pas weer dicht doen.... Zucht,.... ze slaapt nu al....
hihi bibi! jammer hoor! maar geeft niet ik ozu dat idd niet gered hebben! Hester wat een leuke foto! en die rode oogjes ken ik ook hoor o bibi de reden dat ik moet koken is dat mijn zwager en vriendin allebei werken tot laat.. en zij niet zo lekker kunnen koken als ik ik ben echt een keukenfanaat en maak de lekkerste hapjes klaar.. Ze willen dan ook altijd komen eten :S.. Gister had ik al een chocolade taart in de oven gedaan, en moet dan altijd even naproeven he denk ik gatver wat smaakt hij smerig! was ik de basterd suiker vergeten dus nu staat er opnieuw een heerlijke taart in de oven.. even om te visualiseren.. chocolade taart met aardbeien slagroom en een hompje ijs. 8) nou doeggieessss tot vanaaf kuss
Deel 4. Het gaat momenteel weer wat beter, dus zie ik kans om mijn verhaal af te maken. Om 22.00 uur moest opnieuw mijn Hb gemeten worden. Bleef het hoog, dan zou het er op wijzen dat de bloeding gestopt zou zijn. De familie is toen naar huis gegaan en Fred is om 23.00 uur zijn bed op gaan zoeken in het ziekenhuis. Hij heeft uiteindelijk wat geslapen en zat om 6.30 uur weer naast mijn bed. Mijn Hb bleek gelukkig niet te zijn gezakt, dus de bloeding was gestopt. Ik was inmiddels minder diep in slaap en Fred kon wat tegen me praten. Ik schijn ja en nee te hebben geknikt ('k weet hier zelf niets van). Ik lag nog steeds met een beamdemingsbuis in mijn keel, maar volgens de verpleging mocht die er snel uit. Fred heeft met gevraagd of ik Joost wilde zien en ik heb ja geknikt. Toen Fred terugkwam met Joost, was de buis uit mijn keel weggehaald en was mijn moeder inmiddels gearriveerd. Ik was zover bij dat ik weer wat kon praten. Fred vroeg mij wat ik me wist te herinneren en ik vertelde dat ik wist dat ik op de OK was gebracht. Eindelijk was de ergste spanning eraf. Fred besloot Joost aan te gaan geven op het gemeentehuis, maar moest eerst naar Lisse om het trouwboekje op te halen. Daarna heeft hij zijn moeder en de andere jongens opgehaald en zij zijn naar het gemeentehuis in Leiden gegaan. Daar belde mijn moeder hem op om te zeggen dat ik van de IC af mocht. Dat was een verrassing, want ik zou daar nog een nachtje moeten blijven. (de verhuizing heb ik niet echt bewust meegemaakt) De jongens zagen mij toen voor het eerst sinds zondag. Coen vond het eng, maar Thijs niet en die gaf mij een dikke zoen. Coen wilde niet achterblijven en gaf een kus op mijn had. Mijn schoonmoeder en de jongens zijn met de bus naar huis gegaan. Om ongevver 17.00 uur kwam de gyn. vertellen wat er was gebeurd en dat mijn baarmoeder was verwijderd. Op zijn advies mocht Fred dat niet doen, omdat het voor een vrouw nogal emotioneel kan zijn. Ik had zoiets van: Nou en, ik ben er nog en we hebben 3 kinderen. Dat denk ik overigens nog steeds. Verder vetelde hij dat ik meer dan 20 liter bloed en bloedproducten heb gekregen. Ook heeft hij toestemming gevraagd om wat foto's te maken om in de collegezaal te laten zien dat bevallen niet altijd vanzelf gaat. Donderdag 28-06 was Fred al vroeg in het ziekenhuis. Ik was erg moe en had veel pijn, vooral omdat mijn darmen weer op gang moesten komen. Ik kreeg sondevoeding en vocht via het infuus. ´s Avonds werd ik erg misselijk en ben de hele avond, nacht en andere ochtend aan het overgeven geweest. Alle sondevoeding kwam er uit. Ik was toen ook echt behoorlijk ziek. Later bleek uit een darmfoto dat er een verstopping zat en is de sondevoeding gestopt. Ik mocht toen ook helemaal niets eten of drinken tot de darmen weer op gang waren. Dat heeft nog een paar dagen geduurd. Ook had ik het erg benauwd en lag aan de zuurstof. Later bleek dat er liters vocht achter mijn longen zaten, en kreeg ik vochtafdrijvers. Inmiddels was de sonde verwijderd en mocht ik weer gewoon drinken. Door al het vocht werd ik op vochtbeperking gezet en mocht ik maar een halve liter per 24 uur drinken. Dit heeft 3 dagen geduurd. Ook kreeg ik elke keer koorts. Dit kwam door al het bloed dat in mijn buikholte zat en dat door het lichaam moest worden afgebroken. Onder in je buik zit een spier, die tijdens de operaties behoorlijk was gekneusd. Daar had ik ook veel pijn van en dat is nog steeds niet helemaal weg. Langzamerhand kreeg ik ook steeds meer te horen over de ingreep. Er is met 3 gynaecologen geopereerd en er was behoorlijk paniek in de tent of ik het zou halen. Een van de gyn. heeft de wond in mijn buik met de hand dichtgedrukt om het bloeden te stelpen. Toen niets meer hielp, is mij uiteindelijk een middel toegediend dat alles in een keer laat stollen, zowel in de aderen als in de organen. Hierbij bestaat de kans op een trombose, ook in de hersenen met alle gevolgen van dien. Gelukkig is dit niet gebeurd. Dit middel is nog maar 3 jaar op de markt en kost tussen de 1500 en 3000 euro per ampul. Ik heb een aantal ampullen gehad. 2 augustus moet ik terug voor controle en dan wordt mijn hormoonhuishouding gecontroleerd. Door de heftige bloeding kan het zijn dat er een infarct in de hypofyse is opgetreden, waarbij een stukje afsterft. Hierdoor kan de hele hormoonhuishouding van streek zijn, en ook de schildklier. Dit heet het syndroom van Sheehan. Het zou dan dus kunnen zijn dat ik de rest van mijn leven aan de medicijnen moet. Ze waren in het ziekenhuis dan ook blij dat ik wel stuwing kreeg, dat hormoon werd dus in ieder geval gewoon aangemaakt. Op dit moment gaat het redelijk en zie ik heel langzaam maar zeker vooruitgang. Vooral mijn hoofd wil heel veel, maar mijn lichaam fluit me dan echt wel terug. Ik probeer 'smiddags echt twee uur te gaan slapen, maar met drie gastjes valt dat niet mee (zeker niet als Fred volgende week weer gaat werken). Een klein blokje om het huis lopen is het maximaal haalbare momenteel. In huis scharrel ik wel wat rond. Met Joost gaat het perfect. Hij groeit goed en is heel makkelijk. Maandag komt het cb voor de gehoortest aan huis en dinsdag krijg ik het eerste bezoek van het cb (ook thuis) Wat info voor de lijst: Joost is 25-6 geboren met een gewicht van 3500 gram en ongeveer 50 cm (geschat, in het ziekenhuis meten ze niet) Vorige week vrijdag woog hij 3900 gram en hij heeft maat 50/56 Hij krijgt 5 voedingen van 120+4 en sinds gisteren proberen we 5x150+5. Gemiddeld slaapuren: 4 1/2, 's nachts bijna 6. Moeders weegt nu 75 kilo, 3 meer als voor de zwangerschap. Dat komt ook omdat ik uiteraard voorlopig niet mag bezuinigen op de inname van caloriën omdat mijn lichaam alles heel hard nodig heeft. Overigens wil ik iedereen hier bedanken voor het meeleven. Ik hoop vanaf nu ook regelmatig te reageren op berichtjes van iedereen, voor zover het lukken wil. groeten, Anja
Viona, hier gaan de oma's oppassen. Ik heb vanaf dag 6 een speentje gegeven, omdat ze zo'n zuigbehoefte had. En ook ik heb 'geen' tepels, maar ze bleef de borst goed pakken. Shanna, goed ritueel wat je beschrijft! Zal ik ook eens consequent invoeren. Maar doe je dat ook overdag of alleen voor de nacht? Het huilen is gelukkig minder. Overdag gaat het vrij goed. (nu ik dit typ, begint er eentje te huilen op m'n arm ) Gisterenavond na de fles van 9 uur, was ze nog niet wakker om 12 uur, dus ik wat in d'r kamertje gaan rommelen... Ze werd een beetje wakker, dus uit bedje, schone luier, pyamabroekje aan... Slaapt ze gewoon door. Ik denk die komt zo wel voor een fles. Niet dus! Pas tegen 4 uur. Hmm, misschien slaan we een fles over...over op 5 flessen. [-X Om 7 uur meldt ze zich weer, daarna lang geduurt om te gaan slapen en net om 10 uur komt ze ook weer. Helaas, nog gewoon 6 flessen. Ik heb last van m'n linkerborst (pijn aan de onderkant)en begin ook weer te lekken, terwijl ik al 2 weken niet meer kolf/bv geef. Blijft je melk trouwens goed na zo'n tijd? Of wordt dat ook zuur ofzo? En mevrouwtje slaapt ondertussen.
Viona: ja, dat zal moeilijk zijn om je kleine meid achter te laten als je gaat werken. Maar je weet dat ze in goede handen zal zijn! Cindy: ik heb niet echt een tip hoe je haar zelf in slaap kan laten vallen in haar bedje. Maar als Deniz zo heel hard huilt dat kunnen alle CB's zeggen wat ze willen, maar dan ga ik naar hem toe. Dewi is pas 4 weken hoor, je hoeft je nog geen zorgen te maken. Wat ik wel probeer is Deniz niet direkt uit zijn bedje te tillen, maar eerst de speen geven, aaitjes over zn bolletje enzo, maar als hij echt heel verdrietig blijft, pak ik hem. Die magnetron-tip van Spijkervrouwtje heb ik nog niet geprobeerd. Pas op voor brand als je de droge doek te lang in de magnetron doet! Bibi: mijn complimenten hoor, je denkt aan iedereen in je bericht! En ik ben het eens met Judy: hoe is het met jou? Spijkervrouwtje: ja, voor de Babybjorn moeten ze een bepaald gewicht hebben, maar dat gewicht heeft Deniz al lang en breed bereikt... Hester: fijn dat Laurens nu goed in je Minimonkey ligt, het is een plaatje! Judy: gefeliciteerd met Mirthe's mijlpaal (omdraaien)! Dus voorlopig heb je een nieuwe baan: Mirthe terugdraaien Voor mannetje is het trouwens moeilijker dan voor mij, hij mist ons zo erg. Ik heb hier tenminste nog een kloontje van mannetje We wonen in Izmir, aan de westkust. Ik heb zonet trouwens Deniz' Babybanz zonnebrilletje uitgeprobeerd. Ik lag he-le-maal dubbel, hij dacht "wat heb ik nu aan m'n broek hangen...?" Shanna: Britt is nog maar een maand oud, de meeste kinderen slapen pas bij 3 maanden door, dus nog even geduld... Snif-snif- o, er gaat hier een geur-alarm af, ik ga hier ff iets aan doen
Beide wel eens, maar eigenlijk alleen als Britt 'over de zeik' is.... Normaal gesproken valt ze zelf prima in slaap! En eh.... Ik denk dat je melk nog wel goed is hoor, haha.... Zure melk? Zal toch niet? Heeft een borst een uiterste houdbaarheidsdatum?
**Bibi..Ja kan best dat ze zoveel heeft geslapen van de prikken..maar 'savonds was ze wel heel de tijd wakker tot ik moest voeden toen was ze in slaap gevallen..ze pest me Ja dacht ga iets eerder..en dan kom je wel halver wegen binnen stappen..maar ja het was ook een beetje druk op de weg :S We spreken gewoon een keertje af..kunnen we allebei de kids extra veel bewonderen **Cindy..Wij hebben ook denk vanaf de derde week een speentje gebruikt. Ze kreeg zelfs de eerste weken de fles en nu pas sinds drie/ vier weken krijg ze echt de borst en ze pakt heel goed. En af en toe krijg ze de laatste voeding wat bijvoeding uit de fles en die pakt ze net zo snel. Het kan ook zijn dat ze erg makkelijk is **Spijkervrouwtje..Jammer dat je niet mee kan naar Blijdorp..misschien dat je een ander keertje mee kan ergens heen. **Hester..Wat schattig!! En dat speentje heeft Chanelle ook Ging best wel hè?! die minimonkey
Anja, echt heftig allemaal. Ik hoop dat je snel herstel en toch een beetje kan genieten van Joost. Het lijkt me inderdaad erg zwaar als je man straks weer gaat werken! Heel veel sterkte.
...."hoofd" zul je bedoelen, haha.... .... Is niet mijn schoonste zaak.... ....Welke alarmfase was dit?.... 0 = oh, het was maar een scheetje.... 1 = een beetje poep 2 = flink wat poep 3 = enorm veel poep 4 = hij/zij zat er helemaal onder!
**Judy..Het is nog maar één keer gelukt hoor die tien uur..hihi..maar ben ook al blij met acht uur..is in ieder geval heel de nacht. **Shanna..Ja van mij mag het verlof wel een jaar duren!! Kan je lekker lang er echt van genieten..mmm..zou zo heerlijk zijn..jammer dat ik er alleen van kan dromen..mmm.. **Nachtvliinder..Hmmmm heerlijk klinkt die chocoladetaart..ik wil het recept!! **Anja..Ik blijf het zeggen.."Wat een verhaal zeg." **Shelde..Wel goed letten op die pijn in je borst hè?! Want een borstonsteking is niet niets. Zitten we niet op te wachten 8) **Cimbomlu..Ja ik heb ook wel zoiets..beter naar mijn vertouwde moeder dan naar een onbekende..scheeld in het verdriet. Patric is nu even met Chanelle naar de stad..hij wilde even alleen met der weg..(als ik mee ga dan duurt het veel langer dan even)..zelfs die twee uurtjes vond ik best moeilijk..had flinke tranen in mijn ogen. Nu merk ik pas echt hoe ik gehecht ben aan die kleine ukke puk..wil der constant bij me hebben. Maar we gaan strakjes met drietjes naar de winkels hier. **Bibi..Ben je gister toch maar niet naar de winkels gegaan?! Ik reed achter je..maar zag het pas toen ik langs je reed naar de afslag naar mijn wijk. Ging wel erg hard regenen inene.. **Shanna..Hihi welk alarmfase...hihi.. Chanelle heeft alleen fase 0 en 3 Vannacht werdt Chanelle om kwart voor vijf wakker..maar ik dacht "dat is veel ste vroeg"..hihi en ze huilde niet dat ze echt honger had. Ze had er meer last van dat ze zich uit de hydrofielluier had gewurmd en der dekentje van der af had geschopt. Ik heb der gewoon weer ingebakerd..dekentje lekker goed vast gemaakt en der speen gegeven..uiteindelijk heeft ze nog drie uurtjes geslapen..heerlijk!
niet alles gelezen.. viona jij krijgt het recept maandag.. Of zal ik ooks tukkie voor je bewaren? heb even een vraagje! Devano zit onder de rode pukkels. ( heel iniminie dan) het lijkt wel een beetje zonnealergie zeg maar.. Herkent iemand dit? is echt heel zielig om te zien.. zit in zijn gezichtje en nekje.. owwww deur-alarm ik ga der vadnoor meiden! fijne zaterdag nog allemaal! kuss
**Nachtvliinder..Ik zeg geen nee..tegen geen van beide. Chanelle had ook de laaste twee weken last van rode mini-pukkeltjes..vooral in gezichtje en nekje. Ging vanzelf weg. Ik vertrouwde op mijn moeder-instinct..maar als jij het niet vertouwd moet je gewoon langs de HA/ CB gaan hoor. O ja gister had Chanelle afscheiding..tenminste daar leek het op en zag er gewoom helder uit. Het kan toch heel goed zijn dat het afscheiding is?! Ze had het maar één keer..gister avond..daarna niet meer..
hier nog eentje. enkele dagen terug al, toen is het overgegaan. en nu weer, ook op zn rompje.het zijn volgens mij warmte pukkeltjes. voor het verschonen nummer 3 en tijdens het verschonen nummer 4. hihihi. sinds hij extra water drinkt, is zn poep een beetje dun. en als mama dan de voetjes niet goed vasthoudt, dan komt het oooveral... dus wat ze erin stopten, liep er direct weer uit! wat een verhaal zeg. 't is een wonder dat je het nog na kan vertellen [-o<
@ Dora, pfffff.....wat een verhaal! Knap dat je het zo kan typen hier hoor! @ Cimbomlu.....Izmir....zucht.......ik pas wel in de large koffers! Volgend jaar gaan wij ook weer die kant op! Heeeeerlijk, wat een sfeer en lekker eten!
@Dora, vervelend meid, dat Finn zoveel huilt. Ik hoop voor je dat het snel over is. Mijn neefje huilde ook 1 jaar lang continue. Het bleek dat hij zijn ontwikkeling ver voor was. Knuffel! @Patje, dat dwarsliggen in de wieg ken ik. Onze Marciano deed al toen ie 2 dagen oud was. En nog doet ie het af en toe. Een slaapzakje wil wel helpen om dit te voorkomen. Ik moet nog een nieuw slaapzakje voor Marciano kopen want de oude is alweer te klein. Ik ga nu een wat grotere maat kopen en dan naai ik de armsgaten wel iets verder dicht. Dan kan ie er ook niet inkruipen. @All, maandag ga ik naar het cb voor het eerst. Ga ik gelijk even vragen of er iets te doen is aan de benauwdheid van ons knulletje. Vanmorgen in de auto piepte ie gewoon. Das toch niet normaal? Of herkennen jullie dit? Groetjes!
Ja! Dat heeft Laurens ook gehad en dat is van de hormonen die de baby van jou meekrijgt. Bij warmte wordt het duidelijker en het gaat vanzelf weer weg. Ziet er wel een beetje gek uit he?
@ Marielle, jammer dat je toch niet meegaat naar Blijdorp/ Misschien een ander keertje? @ Hester, leuke foto van Laurens in die minimonkey @ Judith, wat jammer dat het niet lukte met het laatste flesje gisteren. Hopelijk gaat het vandaag beter. @ Shanna, zou leuk zijn als Britt en Kayleigh vannacht weer gelijk op lopen, maar dan wel als ze allebei doorslapen @ Sally, hopelijk is de taart van vandaag wel gelukt. Jammie, ik zou ook wel een stukje willen. Jammergenoeg kan ik maandag niet gezellig met jullie mee. Mijn schoonzusje komt om 13.00 uur. Trouwens Viona, volgens mij hebben ze geen V&D bij Alexandrium. (ivm dekbedhoesje van Nicky) En die pukkeltjes heeft Kayleigh ook gehad, gaan vanzelf weer weg. Volgens mij zijn het idd warmte pukkeltjes @ Anja, vol verbazing blijf ik je verhaal lezen. Vind het erg knap dat je het nog zo kunt opschrijven. @ Sandra, hihi zure melk. Hopelijk gaat de pijn in je borst snel weer over @ Cimbomlu, heb je ook een foto met Deniz en z'n zonnebrilletje? Ben wel benieuwd @ Viona, door de regen besloten we idd naar huis te gaan. Daar hebben we na het eten alle foto's van Kayleigh op de laptop zitten bekijken. Is zo'n dekentje niet te warm voor Chanelle? Ik leg Kayleigh alleen onder een lakentje in haar pyama. Maar het is in haar kamertje dan ook wel 24/25 graden @ Marlieke, Ik was ook zo bezorgd om Kayleigh omdat ze zo benauwd klonk. Ben naar mijn eigen HA en bij de arts van het CB geweest en beiden zeiden dat haar longetjes schoon waren. Het zal vanzelf minder worden.... @ Judith & Cimbomlu, hier de update van moi: Kayleigh heeft afgelopen nacht weer zo'n beetje in hetzelfde ritme geslapen. Om 4.30 uur wakker voor de voeding en daarna weer om 8.15. Op zich niets te klagen. Ik vind het alleen zo jammer dat ik 's nachts maar liefst een uur wakker ben voor een voeding die slechts 15 minuten duurt. Na de voeding duurt het namelijk zooooo lang voordat haar boertje komt waardoor ze helemaal wakker wordt. Ik ben dan zeker een half uur bezig om haar weer in slaap te krijgen. Kan dan pas weer een uur later verder slapen. Sinds die regeldagen/sprongetje is Kayleigh wel veranderd. Ze wil alleen maar bij mij zijn. Houdt mij constant in de gaten en alleen ik kan/mag haar troosten. Zelfs hubbie kan soms geen goed bij haar doen. Vanavond was wel weer een toppunt: ze ligt nu al de hele avond in mijn armen en is inmiddels in slaap gevallen. Dat was ze al twee keer eerder, maar zodra ik haar dan in haar bedje ging leggen was het wederom huilen. Ik heb daarom net toch ook maar die minimonkey besteld. Dit is geen doen. Vandaag overdag zijn we naar Spijkenisse geweest en heeft ze heerlijk liggen slapen. Dat was dus geen probleem. Toch heb ik vanavond ook wel weer heerlijk van haar genoten. Ik had haar op mijn borst gelegd en ze ging iedere keer haar hoofdje optillen om mij aan te kijken. Zoveel keer achter elkaar was het haar nog niet gelukt. Ook heeft ze heel veel brabbelgeluidjes gemaakt. Ik vond het helemaal geweldig. (Viona, zou Chanelle haar in die korte aanwezigheid dan nu al aangestoken hebben? hihi)
Mirthe heeft een paar weken geleden ook die pukkeltjes gehad, duurde hooguit een weekje voor ze weg waren! Dat laatste flesje, tja... We hebben haar om vijf uur een voeding gegeven, een gewone voeding. Daarna in bed gelegd, ze sliep binnen een half uurtje! Nu wachten we tot ze spontaan wakker wordt.........het is nu 23 uur. Dus we wachten al 6 uur! En dan maar hopen dat ze haar papfles opdrinkt en dan weer veel slaapt en niet gewoon 3/4 uutjes zoals overdag..... Tja... Het is dus duidelijk dat we best die laatste voeding richting 21/22 uur kunnen doen, maar daar moeten we dan wel even naar toe werken...op de één of andere manier. En dan misschien zelfs maar richting vier voedingen... Maar dit record is waanzinnig, maar ja, we weten dat ze nu niet tot zeven uur slaapt ofzo, dat zou veeeeel te lang zijn! Ik hoop wel een beetje dat ze zo wakker wordt, anders zitten wij hier tot 2 uur 's nachts Slaap lekker allemaal enne, Shanna, vertel even of ik het nog goed gedaan heb met mijn uitspraak dat ze van de één op andere dag doorslapen! Haha, zou toch wat zijn zeg....