Hey nachtvlinder Heeft ie jeugdpuistjes ja?hihi .. niet schrikken, idd met warmte word het erger! Mara heeft ze ook wel hoor, maar in mindere mate.. huid van mama meegekregen gelukkig en ni van papa! Hopen dat het zo blijft.. papa is vrij licht en wil toch echt volgend jaar wel lekker met haar de zon in enzo!( al zou ik dat rossige niet zo erg vinden hihi schetig) Nou don't worry! gaat vanzelf weer over ! Wat trouwens ook zo is is dat voeding (bv en kv) vrij VET is.. zeker bv.. dus dan ontwikkel je ze ook wel ..! NOU KUSSELS! MIJN MEISJE SLIEP VANACHT VAN HALF 11 tot HALF 6...WOW
**Bibi..Er zit wel een V&D op Alexandrium..daar buiten vlak tegen over de Mac. Ik weet het nog van toen ik daar in de buurt op school zat. Wij zijn gister trouwens ook in Spijkenisse geweest.. misgelopen..het is ook zo groot geworden 8) Nee ga dan net als Sandra dat dekentje wat er nu op ligt..fleesedekentje in de hoes doen. Dus dan heb je wel bijna het zelfde idee als wat er nu op ligt. Deze week was het constant 25 graden in der kamertje. Ze heeft er geen last van..en heeft een normale temperatuur. Aangestoken? Hihi..ze kan het zelfs slapend..toverkracht..mmm..interresant.. Gister is mijn neef en nicht langsgeweest met ons kleine neefje Milan..hij heeft echt heel de avond geslapen in de minimonkey als hangmat..nu gaan ze vandaag er ook eentje bestellen. Goede reclame hier hè?! We hadden ze ook naast elkaar gehangen..zo schattig! Vannacht heeft Chanelle weer! doorgeslapen..ze heeft het echt door. We hadden haar nu voor tienen in bed gelegt..en lekker doorgeslapen tot half acht. Ze één keertje wakker geworden om kwart over vier..maar heb der weer ingebakerd..ingestopt en speen gegeven en is gewoon weer door gaan slapen En ze heeft net ook heel de tijd lekker liggen lachen..echt lachen met geluid..niet één toontje nee verschillende toontjes achter elkaar..het is de aanloop naar een echt schaterlachje En net als Mirthe kan Chanelle nu zich ook omdraaien van der buikje naar der rugje..ze deed het daarnet enkele keren achter elkaar.. Zijn weer helemaal happy de peppie met als die leuke dingetjes deze morgen
Het is er nu een graadje of 40, dus ik ben blij dat ik er nu niet zit...! de ene keer boert Deniz buuurp direkt, maar er zijn ook keren dat hij dat niet doet. Dan leg ik hem in zn bedje, ga het flesje schoonmaken en als ik terugkom, probeer ik het nog heel kort. Anders leg ik hem gewoon weer neer. Als het boertje eraan zit te komen, wordt hij onrustig, en daar word ik wakker van. Bijv vannacht om 4 uur, geen boer, ook niet na de luier verschonen. Maar om 6 uur ging hij heel hard woelen, heb ik hem eruit gepakt en daar kwam het. Deze keer met een guts melk, dus ik kon meteen een nieuwe pyjama aantrekken, maar meneertje sliep heerlijk verder! Viona: hoe is het met Chanelle en meneer poep, wil het nog een beetje vlotten tussen die twee? ik heb even op het blik gekeken: er zit bijna 30% vet in
**Cimbomlu..Grappig dat je het vraagt Ja daat gaat de laatste tijd wel goed..eerst was het om de vier/vijf dagen en de laatste twee keer om de drie dagen. Ze hoeft gelukkig niet zoveel moeite te doen als die ene bevalling. Ze zeggen het hè..na de eerste gaat het makkelijker
Mijn vriend en ik zijn gisteren allebei apart overvallen door de mannen en vrouwen voor ons vrijgezellenfeestjes. Hij is gaan waterskien, eten en stappen en ik naar een workshop kettingen maken en lunchen. Rustig bij mij ivm de baby. Mijn schoonzus heeft zo haar eigen situatie aangepraat bij anderen. Dat toen zij was bevallen ze zo moe was e.d. en dat ik dat nu nog niet aan zou kunnen om iets actievers te doen. Toen ik hoorde dat mijn vriend ging stappen, was ik best down. Ik had daar ook zo een zin in en waarom moet ik dan thuisblijven. Kan een man dat dan niet? Vriezer ligt vol met melk. Nee er wordt altijd vanuit gegaan dat ik bij de kleine blijf. Dus bij mij was het om 17 afgelopen en en 12 later lag hij pas op bed en niet eens thuis! Ik gun het hem echt en heb zeker een leuke dag gehad, maar was wel erg mild. britt
Helaas Judy, ....Britt werd om 5 uur weer wakker! Hoefde er zelf gelukkig niet uit (dat deed de pappa). Ach, zie wel wanneer ze het eens gaat doen! Komt vanzelf een keertje, toch? Ps: zou je het nog een keer willen zeggen (heel zachtjes dan).... ? Britt: (blijft grappig om je naam te schrijven) Das inderdaad niet eerlijk! Hoop dat je het wel naar je zin hebt gehad?
AAAAH IK WORD GILLEND GEK. Ik heb nu al 2 keer een fotoboek bij de kruidvat op de site gemaakt, en 2 keer gooit de pc internet eraf. Ik sla het boek op, maar ik kan 'm niet weer openen.......kl#te pc! Ik heb nog niet weer bij gelezen, maar ik moest ff mijn agressie kwijt, ik fl#kker die pc nog een keer uit het raam hier! :x Er is elke keer wel wat met onze pc. Ik ga het nu echt niet nog een keer proberen. Owh, wat ben ik nu sjaggie zeg! Gewoon al 6 uur achter de pc gezeten voor niks! Sorry, maar ik moest het echt ff kwijt. Als ik me weer happy voel dan kom ik wel weer "gezellig" terug .
@ spijkervrouwtje Ik kolf bv af en mijn partner geeft dan de laatste voeding in een flesje, dat is nu zo'n 130 cc, dat is wat ze drinkt, ik kolf meer! gisteren 180cc was echt super,. Daar slaapt ze geweldig op. gisteren van 0.15 tot 7.00 vanacht van 21.45 tot 6.00 echt super, hopen dat ze dat volhoud. Ik kolf dan en dat gaat in de koelkast voor de volgende dag. Verder heeft danique denk ik ook haar regeldagen gehad want ze slaapt beter, zelfs in haar bedje. lacht veel, echt super om te zien, nu nog op de foto zien te krijgen! @ anja jeetje wat een verhaal zeg, ben blij dat je weer wat beter voelt.
Oh ja joh? weer wat geleerd hihi. Leuk zeg die foto met Milan en Chanelle. Minimonkey is vast blij met deze site. Ik heb 'm gisterenavond ook besteld Wat fijn dat Chanelle weer doorgeslapen heeft. En ook al zelf omdraaien. Wow knap hoor. =D> @ Judith, heb je nog lang moeten wachten totdat je Mirthe haar flesje kon geven? @ Cimbomlu, vannacht wilde ik het idd ook proberen om haar maar gewoon zonder boertje weg te leggen. Dat lukte jammergenoeg ook niet want daarvoor woelt ze al direct teveel om in slaap te kunnen komen. Heb haar in mijn armen genomen waardoor ze (zonder boertje) uiteindelijk wel in slaap viel, maar toch weer een uur bezig geweest en dit keer zonder resultaat. Nu kwam ze vanmorgen na 2,5 uur idd vanwege het boertje en ook met een beetje melk. @ Britt, jammer dat je vrijgezellendag niet helemaal was wat je ervan had voorgesteld. @ Shanna, heeft Britt na de voeding van 5 uur wel weer doorgeslapen? @ Patje, sterkte met je PC -> laat je niet gek maken meid! (al kan ik het mij wel voorstellen hoor) @ All: Ik heb inmiddels ook een kolf in huis, maar vraag mij af hoe ik het het beste kan aanpakken? Ik geef 1 borst per voeding. Moet ik dan direct na de voeding diezelfde borst nog afkolven en vervolgens de ongedronken borst? Krijgt Kayleigh bij de volgende voeding dan niet te weinig melk uit mijn borst? & hoe vriezen jullie de afgekolfde melk in? Kan dat gewoon met flesje en al? of moet dat op een andere (speciale) manier?
@ anja, wat een verhaal zeg! Verder nog niet veel gelezen, maar ik zag dat iemand de minimonkey in de box hadden hangen, dat is ook wel een goed idee zeg! Ga ik ook een keer proberen. Femke vondt het eerst maar niks in de mini monkey, maar eergister viel ze gelijk in slaap toen ze erin lag. Afgelopen vrijdag zijn we bij onze kraamhulp op visite geweest, dit was erg gezellig! Doet ze natuurlijk niet bij iedereen, want daar is geen beginnen aan natuurlijk. Het klikte gewoon erg goed, en we gaan haar zeer zeker weer vragen als we zwanger mogen worden van een tweede. Sinds eergister bakeren we femke in, ze vind het niet heel erg vervelend, maar ze moet er nog wel aan wennen. Gelukkig konden we 2 doeken lenen van iemand die we kennen. Hebben jullie ook die doeken met klitteband? Ik vind ze erg prettig. Oh, ik heb trouwens weer een keer een fotoboek gemaakt bij de kruidvat, maar heb 'm nu maar op een schijf gebrand en die lever ik dan wel in bij de winkel. Ik ben benieuwd of er wat opstaat. Gelukkig kon ik de foto's die ik gebruikt had wel openen, zodat ik niet weer alles hoefde te gaan uitzoeken. Ik heb 'm nu maar ff snel in elkaar geflanst, maar nog gooide de pc weer internet eraf.......ik snap er niks van, maar ik weet wel dat onze pc maar weer eens helemaal opnieuw moet worden ingesteld. ( hoe noem je dat ook alweer) @ bibi, de melk kun je heel makkelijk in ijsklontzakjes bewaren! Heb ik ook gedaan, maar nu ben ik al helemaal van de borstvoeding af, vind het wel jammer, maar het is niet anders. Ik hoorde trouwens dat baby's vanaf 0.00 uur een vast nachtritme hebben. Als je beeb gewend is om om 4.00 uur te komen (zoals Femke) danmaakt het niet uit of je ze om 22.00 of om 23. 00 uur de fles geeft. De baby komt dan gewoon om 4.00 uur. Bij ons klopt dat wel, als we Femke nu om 20.30 de fles geven of om 22.30, ze komt gewoon rond de klok van 4.00 uur! Heel erg grappig. @ britt, is idd niet eerlijk, maar ik hoop dat je toch een leuke dag hebt gehad! Wij hebben trouwens vandaag tot 11.30 uitgeslapen, we hadden gister verjaardag en mijn paps en mams wilden wel oppassen.......wel vreemd hoor, geen Femke in huis! We waren om 3.00 uur thuis en het was erg gezellig. Ik heb voor het eerst weer een borrel gehad! Malibu cola, mmmmmm heerlijk was ie. ( kon er nog 4 op , viel me mee, ik dacht dat ik na 1 glas al onder tafel zou liggen.)
Haha....Patje, gelukkig maar dat je nog wat op kon! Weet nog wel de eerste keer dat ik meer dan 1 wijntje dronk, bij de derde had ik even zoiets van pffff... maar ja, was in een restaurant en bij elke gang een bijpassend wijntje, viergangendiner....met aperitif...haha, gelukkig voelde ik me na het hoofdgerecht weer wat gevulder en had ik geen last meer! Hihi, het is ook wat met die alcohol @ Bibi, nou ja, uiteindelijk hebben we haar om 12 uur maar wakker gemaakt. 7 uur geslapen! En nog wakker gemaakt! Maar, ze dronk wel de fles pap leeg en heeft uiteindelijk weer van kwart voor 1 tot kwart voor acht geslapen. Wel vanaf zes uur een beetje rommelig, maar toch... Twee keer zeven uur achter elkaar! We hebben vandaag dus voor het eerst vier flessen, waarschijnlijk. Om 8 uur, om 12 uur, 4 uur net geweest en nu wachten we weer tot ze wakker wordt. Maar....dan moet ze eerst slapen, want nu ligt ze te huilen... Ik ga dus maar even naar boven even het speentje geven....hoewel....het is stil ineens....goh! Oh, heb trouwens even opgezocht hoe Harry Potter eindigt, haha, heb ik ook geen last dat ik al die boeken niet heb gelezen, hihi....kan er niet tegen, van die mysteries! Oh, weer huilen, dus ik ga even naar boven! Doei! Oh en Cimbomlu, 40 graden in Izmir is toch altijd een beetje anders dan hier.....lijkt me toch wel een klein beetje lekkerder dan in dit baggerweer te zitten, bah! De hele dag al regen hier!
Nou ja, dat speentje heeft weinig zin, ze valt zo vast wel in slaap! Nog even verder dan: Britt, oh wat gemeen! Wij hadden ook zoiets! Ik heb veel mannelijke vrienden en Rinke zijn beste vriendin, tja, het woord zegt het al.... En dan ook nog eens een homo-stel en lesbisch-stel in ons midden.... Wij vonden het dus veel leuker als onze vrijgezellendag samen was....al dat gescheiden gedoe, Rinke en ik kennen elkaar uit dezelfde vriendengroep en gingen al nooit alleen uit zeg maar... Maar ja, wat krijg je dan...de ceremoniemeester, die mij dus blijkbaar niet zo heel goed kende, dacht dat ik iets rustigs wilde doen. Tevens was drie maanden daarvoor zijn eigen vrijgezellenfeest geweest en Rinke en ik waren de organisatoren daarvan en tja, weer paintballen kon dus niet... Dus wij gingen via vreselijke omwegen, alsof we toch apart gingen, uiteindelijk naar een kookstudio om een high tea te koken. Wij houden allebei erg van koken, dus ach, het was wel leuk, maar het was wel erg gezapig. Daarna gelukkig bbq-en, dat was wel gezellig! Maar wat ik weer met dit veel te lange verhaal wil zeggen.....dat mensen niet zomaar van dingen uit moeten gaan. Ik had het niet erg gevonden om te gaan raften (zoals mijn zwagers van plan waren, tot anderen dat te duur vonden of dachten dat ik dat niet leuk zou vinden) of iets anders actiefs. Wij zaten helemaal klaar in ons sportieve kloffie, ziet de helft van die dames er wel erg netjes uit met hun rokjes enzo...tja, toen was het voor mij wel duidelijk dat er geen actie zou komen... Maar bij jullie was het verschil wel errug groot. Ze hadden van tevoren best aan jullie kunnen vragen hoe je het gedacht had met Sven te doen, want dat je een vrijgezellenfeestje zou krijgen stond vast al wel een beetje gepland of niet? Alleen de datum is dan vaak een verrassing..... Nou ja, laat je bijna man maar een avondje oppassen, ga jij alsnog stappen, hahahaha...
@judy, dat is jammer dat jullie box te breed is. Ik moet het nog proberen, maar denk wel dat het past.
@Bibi, Shelde Judith en de anderen, Hier mijn kort samengevatte bevallingsverhaal Zoals jullie weten wilde ik heel graag thuisbevallen. Op vrijdag 29 juni , met 41 weken en 5 dagen, voor een serotiniteitscontrole naar het zh. Alles was goed en de bevalling zou op 1 juli 2007 worden ingeleid, maar bij het inwendig onderzoek in het zh ben ik voor de 2e keer gestript in een laatste poging om thuis te kunnen bevallen. We verwachtten er niet veel van want ik was al eerder door de VK gestript met 40 weken en 6 dagen. Om 13.00 begon ik echter pijn in mijn buik te krijgen, maar wij dachten dat gaat wel weer over... Niet dus. Van 13.00 tot 16.30 hebben we afgewacht en toen is mijn hubbie gaan timen. Het was het echte werk. Konden we dus toch thuisbevallen... Om 20.00 kwam de VK. Om 20.30 heeft ze mijn vliezen gebroken. Toen had ik 6 tot 7 centimeter ontsluiting en ging ze haar spullen klaarleggen en het kruikje voor de kleine maken. Ze verwachtte dat we voor 24.00 ons kleintje in onze armen zouden hebben. Helaas bleek om 22.30 dat de ontsluiting niet vorderde. Toen haar collega om 23.00 kwam hebben we moeten besluiten naar het ziekenhuis te gaan. Daar waren we om 23.45 en heb ik pijnstillers en weeopwekkers gehad, ondanks dat ik sterke weeen had. Keano lag namelijk niet helemaal goed waardoor de laatste 2 cm ontsluiting niet vorderde. Uiteindelijk had ik om 14.15 10 cm ontsluiting en was Keano goed gedraaid en is hij na 12 minuten persen geboren op 30 juni om 02.32... Het was een heftige bevalling en ik moest daarna nog 45 minuten gehecht worden door de gyn...Om 05.00 lag ik op een lege zaal met de kleine bij me en om 10.00 mocht de trotse papa ons ophalen.
@ velo, oh jeetje, dacht dat je toch thuis bevallen was.....sorry, niet goed gelezen! Mijn excuses...er wordt ook zoveel geschreven en ben te weinig online... Heftig zeg! En drie kwartier hechten, heb je er zoveel ? @ patje, ik ga het zo even overdwars proberen, diagonaal zeg maar, dat moet toch kunnen! Hoop ik, wel zo leuk natuurlijk!
@ velobabe, jij bent dus ook al zo lang bezig geweest. Kan ik je de hand schudden. Bij mij duurde het ook zolang omdat Femke tijdens de bevalling ook was gedraaid naar sterrekijker. Ik heb er 34 uur over gedaan, waarvan ik bijna 3 uur heb moeten persen. Jammer genoeg moest ik 2 nachten blijven omdat ik koorts kreeg tijdens de bevalling. Maar goed, alles goed gelukkig, en dat is het belangrijkste.
Grr, m'n hele berichtje weg. Schuin kan het ook! Hier past het anders ook niet. (staat een foto op onze site bij de juli foto's) Wat een leuke foto's van Mirthe trouwens! Erg lief! Kom zo terug... eerst flesje geven.