Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Ja, tot 8.45. Toen errug onrustig, haar op mijn borst gelegd, beide hazeslaapjes gedaan tot 10.30!

Britt is ziek!!

- Haar temperatuur is 37.9 (verhoging, toch?).
    - Ze is gigantisch aan de diarree (vloog echt, en dit is niet overdreven, tegen de deur aan, toen ik haar aan het verschonen was - en das al gauw 1,5 meter! :confused: :confused: ). Al twee keer een flinke luier vol, los van wat er op de grond en de deur is gekomen dan....
    - Ze is erg huilerig/krijserig; heeft er echt last van!

Wat moet ik doen??

Heb haar al wat water gegeven, tegen uitdroging!
    Nu net de fles gegeven en in bed gelegd.
    Ze ligt nu te slapen.... Maar voor hoelang?

2. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Britt, jammer dat je vrijgezellenfeest een beetje tegenviel.

Bibi
    , ik kolfde de borst waar ze niet uit gedronken had. De voeding erna had ze gewoon genoeg. Je hoeft je borst ook niet leeg te kolven natuurlijk. En inderdaad ijsblokzakjes. 1 zo'n ijsblokje is 13 cc zei de kraamhulp.

Patje
    , dat van dat nachtritme klopt inderdaad wel. Behalve de laatste 2 nachten dan. Maar normaal komt ze rond 5 uur en daarna rond 10 uur.

Judy, niks zeggen over HP hoor! Ik ben bezig met lezen. :D

Velobabe
    , wat jammer dat je toch niet thuis kon bevallen! Bij mij zijn ze ook ruim een half uur aan het hechten geweest. Ik heb trouwens mijn bevallingsverhaal helemaal nog niet geplaatst hier. Zal ik zo ook eens doen.

Shanna, wat vervelend dat Britt ziek is. 37,9 is iets verhoging ja. Geen idee wat je zou moeten doen. Ik zou het even aankijken. Drinkt ze verder wel goed? En heeft ze ook nog plasluiers? Want dat is het belangrijkste

3. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Hey Shanna, wat sneu voor britt... :(

Volgens mij kun je niet meer doen dan wat je nu al doet.. Goed in de gaten houden en als de koorts hoger word dan de huisartsenpost bellen om langs te gaan...

Sterkte.

Judith, als op de kop zetten bij mirthe ook al niet helpt ;)
    Succes he :)

Weet niet meer wie het vroeg maar ik ga 10 september weer beginnen met werken. Het duurt nog effe maar ben er toch mee bezig. Net als dat ik ze dan naar de oppas moet brengen en of ik wel door zal gaan met borstvoeding geven.

Het liefst wil ik doorgaan met borstvoeding en het gaat ook nog steeds goed maar ik ga fulltime werken en dan lijkt het me ook wel een beetje zwaar en hoop ik dat ook nog eens mijn melkproductie niet zal afnemen.
    In het begin lukte het kolven me goed maar nu niet meer. Ook niet als Siënna een voeding overslaat... Ik doe dan op dat tijdstip kolven en dan heb ik nog maar een beetje. Heb nu al mn twijfels of ik voldoende melk aanmaak.
    Wie gaan er nog meer een heleboel werken en willen borstvoeding blijven geven?

Bibi, ik weet het niet mee zo goed met kolven zoals je leest, maar ik deed het in dieprieszakjes, van die stevige en dan de datum erop schrijven is ook belangrijk.

Het doorslapen van vele babies gaat hier best goed zo te lezen :D
    Siënna werd vannacht om 04.00 wakker na een voeding van 22.00, ek probeerde voor het eerst haar speen en die pakt ze goed :D Om 7.00 had ze nog steeds haar speen in dr mond en ben ik haar gaan voeden haha.
    Ik wilde haar eerst geen speen geven maar ze heeft blijkbaar wel zuigbehoefte want ze is er echt nog rustiger door en hoef ik niet te wiegen of iets dergelijks.

Oja Brit, ik zou ook balen na zo´n vrijgezellen feest. Ook al ben je moeder, we kunnen echt wel feesten hoor! ;) :)
    Jammer..
    doeii

4. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Het heeft even geduurt, maar hier is mijn bevallingsverhaal:

14 juni om 4:00 verloor ik wat vruchtwater en heb 's ochtends de VK gebeld. Die kwam langs, kleine maakte het goed, maar verder nog weinig activiteit, dus ze zou 's middags terugkomen.De weeën waren nog niet regelmatig, pas na 17:00 kwamen ze zo rond de 3-5 minuten.
    Om kwart over 9 kwam de VK voor de 3e keer en had ik 3 cm ontsluiting. En m'n vliezen waren niet gebroken, maar ik had een scheurtje bovenin.
    Kwart over 11 kwam ze weer. De weeën waren nu best heftig en om de 3 minuten. Om kwart over 11 had ik 5 cm en heeft ze de vliezen gebroken. Daarna ging het heel snel. Erg pijnlijke rug en buikweeën, die ook erg lang duurden (weeënstorm). Binnen 1,5 uur had ik volledige ontsluiting. (De kraamhulp was er inmiddels ook.)
    Van die oerkracht bij persen heb ik niks gemerkt. Ik had niet gedacht dat het persen zo moeilijk zou zijn. Ook op de baarkruk geprobeerd, maar dat was helemaal niks.
    Ik had eigenlijk alleen maar vreselijke buikpijn, zonder persdrang. Er werd ook door de kraamhulp en VK meegeduwt op m’n buik.
    Uiteindelijk na 1 uur en een kwartier persen (en een knip) was de kleine er. Om 15 juni 2:01

De VK zei later dat ze geschrokken was hoe snel het allemaal ging nadat ze de vliezen gebroken had. Ze had verwacht dat ze me de volgende ochtend moest overdragen aan het ziekenhuis.
    Ook vroeg ze of ik het vervelend vond dat ze op m’n buik hadden meegeduwd. Ik was dat alweer vergeten eigenlijk.

En na de bevalling was ik de meeste ellende alweer vergeten.

5. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Mooi is dat eigenlijk hè? Ik heb uiteindelijk 68 uur over de bevalling gedaan, van begin tot eind, heb veel pijn gehad, ben zelfs nog een nacht platgespoten om door de weëen heen te kunnen slapen en toch......toch ben ik al die ellende alweer vergeten....

Maar ik kan me ook voorstellen dat er vrouwen zijn die een zeer traumatische bevalling hebben gehad en lang nodig hebben de gebeurtenissen te verwerken, zoals Brussie of Dora....

Dan heb ik toch eigenlijk nog wel een goede bevalling gehad! (ondanks in hetzelfde ZH en dezelfde verloster als Brussie....had vast een keer een goede dag...)

6. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Even een berichtje van mijn kant.
    Hier gaat alles oke, volgens mij maakt Vera een sprongetje zoals dat beschreven staat in het boek oei ik groei. Veel op schoot zitten en dan rustig zijn, zodra je haar weglegt begint ze wat te brullen... pak je haar weer dan is het oke. Ook de borst vind ze wel erg prettig. Leg dan maar aan ondanks het niet echt haar "tijd" is.
    Ben wel wat onzeker over de BV of ze wel voldoende krijgt want de bijvoeding krijgt ze nog steeds uit een flesje erbij rond de 30 tot 60 cc. Zarerdagmiddag haar alleen met de de BV gevoed maar daar werd ik erg kriegelijk van, ze kwam rond de 1,5 uur, kon niets voor mezelf doen en werd er zelf sjaggie van... dan maar de bijvoeding erbi blijven geven... Morgenmiddag moeten we naar het consultatiebureau dus dan horen we of we het "goed" doen.... Lastig hoor die onzekerheid wat betreft het voeden... Plas en poepluiers heeft ze voldoende dus dat is wel een goed teken natuurlijk.

Dinsdag gaat manlief weer werken en ben ik dus alleen met Vera. Maar dat komt helemaal goed!

7. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Ze drinkt wel goed en heeft ook genoeg plasluiers volgens mij!
    10 minuten na mijn laatste berichtje, was ze weer klaarwakker!
    IK VIND HET ECHT ZOOOOO ZIELIG!
    Meer dan troosten kun je haar gewoon niet!
    Heb haar net weer wat water gegeven en wederom in haar bedje gelegd. Ze is nu stil..... Sssssttttt....

8. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Deze had ik jullie nog beloofd!

9. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    En hier is ze wakker:

10. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    En ze kan ook zittend drinken:

11. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Even een berichtje aan alle juni-mama’s waarvan de kleine nog niet doorslaapt (ik behoor ook tot deze groep): geen zorgen, het komt goed. Elke keer zie ik weer een baby die doorslaapt, en dat is prachtig.
    Maar elke keer ook zucht ik en denk: wanneer is Deniz aan de beurt? Maar je baby geeft zelf aan wanneer hij/zij er klaar voor is.

Candijtje: laat je weten hoe het op het CB was?
    Shanna: hoe is het met Britt? Ze is trouwens wel een schatje zeg!

12. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Thanx!
    Vind ik ook,.... een heeeeeel lief schatje!

Nou, ze slaapt! Al aardig lang ook (ongeveer 2 uurtjes denk ik).
    Laat haar nog maar even tukken, voordat ze de laatste fles moet hebben.

Manlief komt zo thuis,....dan kan hij dat mooi doen!
    Maar eerst samen nog ff een wijntje drinken....

Weltrusten voor straks lieve mamma's!

Ps: Cimbomlu:
    Deniz komt ook zeker aan de beurt! Misschien wel sneller dan je denkt!

13. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Hey Shelde, je bevalingsverhaal is aardig kort ;) gelukkig maar hihi.

Het is zeker snel gegaan maar bovenal is alles gelukkig goed gegaan met beide. Netjes dat je VK er op terug kwam over het buik drukken. Het had gekund dat je het als heel naar ervaren hebt zoals sommige dat vinden.

Wat een leuke foto's van Britt zeg. Ze groeit als kool!

Heeft ze nog verhoging of is het weer normaal..? hope sowww [-o<

14. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Judith, leuk al die foto's en nu kunnen ze idd zelf foto's bestellen... slim ;)

Wat is mirthe gegroeit zeg, wat een heerlijke bolle toet! Die komt niks te kort dat is duidelijk hihi. Had ook niet anders verwacht..

Leuk om haar al in de trip trap te zien zitten... dan denk je toch helemaal: wat wordt ze groot :confused: haha.

Ik zie alweer dat mirthe haar assecoires aanpast op de kleuren van haar kleding ;) (speentjes hihi)
    Wat een super leuk broekje trouwens die wit met oranje..

Zoooo, Sienna heeft sinds een tijdje een aardige ritme :D heeft vannacht weer doorgeslapen. (zonder speen)
    Gaat dus erg goed, heb haar om 08.00 vanmorgen toch maar wakker gemaakt voor een voeding.
    Sienna slaapt dan gelijk door tot de volgende voeding en dat gaat zo door tot voor etenstijd (van mij) en dan pas blijft ze een poos wakker.
    Dan komt ze lekker bij je op de bank zitten, lekker knuffelen etc. Oooh wat heerlijk he.

15. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Chiesa, wat fijn joh dat ze zo'n lekker ritme heeft. en inderdaad dat knuffelen dat is genieten he ;)

Bibi

Gaat Kaleigh niet slapen als ze neit geboerd heeft? Isa boert nl lang neit altijd en als ze na 5/10 min niet geboerd heeft leg ik haar gewoon in bed, als ze dan alsnog moet boeren gaat ze dan nl huilen en als ik haar dan op pak komt de boer meestal meteen al ;)
    En misschien is het sprongetje nog niet helemaal voorbij en zoekt ze toch nog wat steun bij jou. Ee sprongetje kan wel meerdere dagen tot een week duren.

Ik heb bij mijn kolf (2e hands) 14 kleine flesjes met een schroefdopje bijgekregen. Ik kan ook precies zien hoeveel er in gaat want er staan gewoon maatstreepjes op. De afgekolfde melk gaat in die flesjes zo de vriezer in. Ik doe er wel een plakbandje op met de datum van het afkolven. Ijsklontjes zakjes heb ik ook geprobeerd maar persoonlijk vond ik dat helemaal niks. Als het zakje niet helemaal vol en je legt het dan in de diepvries loopt de melk ook in de andere lege bolletjes en heb je dus allemaal halve bolletjes :( Isa drinkt ook lang niet altijd aan 2 borsten en ik kolf dan gewoon na haar voeding beide borsten af. Uit de borst waar ze uitgedronken heeft komt dan natuurlijk veel minder maar je borsten zijn dan wel weer een keer goed leeg en het stimuleert de produktie. En na 3 uur is er al weer meer dan zat aangemaakt voor Kayleigh.
    Verder kolf je bij de ochtendvoeding meestal het meeste en van te voren warme thee drinken en bijvoorbeeld warm douchen of een warme doek op je borsten leggen helpt ook als het kolven nog niet zo goed lukt. Succes laat je even weten of het lukt?

Cimbolu
    30% vet haha nou daar moeten ze nu nog maar van genieten dan want als ze volwassen zijn is alles light :)
    En Isa slaapt ooknog neit door hoor, dus Deniz is niet de enige ;)

Patje wat balen dat het niet lukt met dat fotoboek, ikben er ook met een bezig van het kruidvat en vindt het ook leuk om te doen maar inderdaad wel veel werk. Misschien de pc een keer op defragmenteren zetten snachts? Of bedoelde je dat niet :(:
    Hoop dat het goed gaat met het inbakeren van Femke.

Britt jammer dat je vrijgezellenfeestje een beetje tam was, ze hadden het inderdaad best even aan je kunnen vrgen wat je met Sven had willen doen. Maar verheug je maar lekker op de trouwdag dat is toch het mooiste van alles (op het krijgen van een kindje na dan ;) )

karin, wat lekker dat ze het al zo goed doet, ik geef nu sinds gisteren ook meer in een flesje als ik afgekolfde melk geef hopen dat het gaat werken ;)

Judy 2 x 7 uur knap hoor van Mirthe!!

Mamasanne ik hoop dat ze het slaapritme doorzet ;)
    Viona wat een leuke foto van die 2 in de hangmatjes, leuke reclame voor minimonkey ;)

Shana hoe is het nu met de koorts is die al gezakt en heeft ze nog diaree? Die foto's zijn trouwens super mooi joh ,echt leuk!

Chiesa hier nog een mama die BV wil blijven geven als ze gaat werken. Ik ga straks bijna fulltime werken (32 uur) verdeeld over de ene week 3 dagen en de andere 4 dagen. Mijn hubbie is wel een dag thuis maar ja daar meot dus ookv oro gekolfd worden. Heb dan ook al wel een dubbele electrische kolf maar zal toch wel ff wennen zijn om op het werk te kolven. Ik hoef pas 24 sep weer te gaan werken maar ik ga denk ik vanaf begin sep alvst een flinke voorraad aanleggen in de diepvries voor als het kolven misschien toch tegen gaat vallen.
    Vooral veel rust nemen en genoeg drinken (ik drink bij iedere voeding een glas water) schijnt te helpen voor een goede BV produktie.

Candijtje klinkt echt als ee sprongetje, veel troosten en knuffelen en inderdaad gewoon wat vaker aanleggen. Gaat vanzelf weer over ;) Spannend he die eerste dagen alleen met Vera thuis, maar het went snel hoor :D

Marlieke
    leuke foto's joh, dacht even dat Marciano al kon zitten maar zag pas toen de hand die hem achter zijn ruggetje steunde :)

Nog even een ego berichtje: Isa kwam gisterenavond al om 18.00 uur voor haar voeding ipv om 19.00 uur, nog even geprobeerd te rekken maar daar was geen houden meer aan :rolleyes: Dus om 18.15 uur gevoed. Dacht dat ze dan nu ook wel rond 22 uur zou komen ipv 23 uur maar mevrouw meldde zich pas om 23.30 uur. 5,5 uur dus. Heb haar toen een keer afgekolfde melk gegeven (normaal gaf ik dan 100 cc maar had er nu 110 ingedaan) die was binnen no-time leeg. Had nog 40 cc in de koelkast staan dus die er ook maar bij gegeven en die dronk ze ook gewoon op 150 cc dus in totaal :confused:
    Had even de hoop dat ze daarop wel mooi door kon slapen maar ze meldde zich weer om 4.00 uur. Gevoed en teruggelegd om 04.30. Alleen toen riep ze al weer om 05.30 :( Speentje gegeven, aai over haar bolletje maar om 06.00 uur was ze echt honger en lag te happen in de lucht :confused: Dus maar even gevoed (paar min) totdat ze in slaap viel en meteen weer teruggelegd. Helaas van korte duur want om 07.00 uur ben ik weer een speen gaan geven (ze was klaarwakker :( ) en om half 8 maar weer gevoed. pff de avond was gisteren wel fijn maar heb liever dat ze die langere slaapperiode opschuift naar de nacht :rolleyes:
    Nog tips? zit er nu aan te denken om haar vanavond toch maar eerder wakker te maken voor de laatste avondvoeding zodat ze hopelijk daarna pas in een diepe slaap valt en die niet al zo vroeg op de avond heeft. Wat zou het beste tijdstip daarvoor zijn (22 uur of toch later?)
    Groetjes Marielle

16. babs1980

babs1980 Actief lid

2 nov 2006
    378
    0
    0
    Hoi meiden

Zo hehe het is mij eindelijk ook gelukt om Kevin fatsoenlijk in de minimonkey te doen. Het duurde even (heb hem denk ik al 3 weken in huis) maar de aanhouder wint he.

Kevin slaapt ook nig niet door hoor, maar goed komt vanzelf wel een keertje. Bij mijn dochtertje heeft het ook heel lang geduurd voor ze doorsliep 's nachts, tja daar doe je niks aan, komt vanzelf wel als ze er aan toe zijn.

Nou meiden, ik hoop toch echt dat het nu een beetje beter weer gaat worden hoor, want al die regen ben ik nu wel beu hoor. Je kunt gewoon bijna niet lekker gaan wandelen met de kleine.

Hoe is het verder allemaal met iedereen? (heb nog geen tijd gehad om allest erug te lezen)

Zo ga ff een bakkie thee maken en dan hier nog een beetje opruimen.
    Misschien tot strakkies.

17. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Babs:
    Helemaal mee eens! Tijd voor de zomer! :whistle:
    Zou leuk zijn als je zo nog even terug komt. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd natuurlijk.

Marielle:
    Tja, das een lastige vraag. :-k Zit een beetje met hetzelfde dilemma.
    Britt krijgt namelijk haar laatste fles ook pas om een uur of 11, half 12. Ze ligt dan meestal al in haar diepe slaap en slaapt dan ook wel weer snel verder (tot 5 uur), maar daarna slaapt ze maar moeilijk meer door.
    Hoe kun je dit het beste veranderen? :-k
    Mamma's die het weten,.... you're welcome!

Chiesa:
    Thanx. Ja, ze groeit zeker goed!
    Wanneer geef jij Sienna de laatste voeding dan (als ze tot 8 uur doorslaapt).... :(:

Candijtje:
    Laat je even weten hoe het was op het CB?
    En over dat alleen zijn.... dat komt zeker goed! Komt maar lekker veel op het forum kletsen! :D

Sandra:
    Mooi trucje van de natuur he, dat je de bevalling en alle nare dingen die erbij komen weer vergeet! ;)

:idea: :idea:
    Met Britt gaat het weer wat beter. Ze heeft nog iets verhoging, 37,6.
    Maar lijkt wel weer goed in haar hummetje te zitten, tot nu toe dan....
    ;) Ze heeft ook niet meer zulke dunne poep als gisteren, dus das ook mooi! :whistle:
    Lijkt dus zeker de goeie kant op te gaan, maar hou jullie op de hoogte!

Ze heeft gisteravond geslapen tot 0.30, toen laatste fles gegeven en daarna is ze weer in slaap gevallen. Tot 5 uur, standaard-tijd! Wie zei dat ook alweer, dat een kind altijd om dezelfde tijd komt?
    Nou, het bewijs daarvoor is geleverd hoor!

Britt heeft vervolgens nog doorgeslapen tot 9 uur en toen moest mamma er echt uit. Balen, want lag er zelf pas om 3 uur in! Lekker bijgekletst met mijn mannetje onder het genot van een glas wijn (en een sigaretje :rolleyes: :confused: ). Tja, kon het even niet laten na zo'n dag als gisteren.... Stom he?

18. Hester

Hester Niet meer actief

En Laurens slaapt ook nog niet door! Komt iedere nacht nog om 1 uur EN 5 uur.... :confused: Dus...

Ik las verder dat er nu dus al twee zijn die zich kunnen omrollen! =D> Waar / hoe is dit gelukt? Ik zal Laurens vanmiddag eens even op zijn boxkleed op de grond leggen, eens even kijken of hij al een beetje wil rollen :) Volgens mij kan hij dat nog niet.

Maar lachen en babbelen kan hij wel ERG goed, is toch minstens zo leuk! :D

19. Hester

Hester Niet meer actief

Ik weet het ook niet zo goed wat te doen! Laurens heeft geslapen van 20.00 uur tot 2.00 uur :-k Hij heeft nog nooit ZO LANG aan 1 stuk geslapen! Ik zat ook al te denken om hem dan maar -ALS het weer gebeurt- wakker te maken om 00.00 uur... want als hij dán vervolgens 6 uurtjes slaapt... :thumup: Dat zou mooi zijn!

Maar ja, mijn schoonmoeder zei altijd: "iemand die slaapt moet je niet wakker maken..." dus ik weet het ook nog niet zo goed wat we moeten doen.

Misschien heeft iemand een tip voor Isa en Laurens?

20. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja is mijn gevoel eigenlijk ook wel een beetje want dan slaapt ze zo lekker :rolleyes: Maar goed ik ga het vanavond denk ik toch maar proberen max 4 uur na de vroege avond voeding ga ik haar wakker maken en ben van plan om haar ook dan ps in badje te doen en daarna lekker in te masseren met natusan goodnight babyolie, heb dat gisteren nl om 18.45 gedaan dus wie weet sliep ze daar zo goed op :D

Knap hoor dat er al beebjes zijn die om kunnen rollen. Dacht dat ze dat pas met 4 maanden konden :confused: Geloof niet dat Isa dat al doet die blijft nog keurig op haar rug liggen in de box, vindt ze ook wel lekker geloof ik ;)
    Wat ze wel doet sinds gisteren is: Mijn hubbie had haar op haar buik op zijn buik had gelegd. Dus tilde ze de hele tijd haar hoofd op want anders kon ze niets zien, maar toen ze daar moe van werd legde ze haar hoofdje neer en gingen haar beentjes bijna kaarsrecht de lucht in :confused: Ze trok dus een heel hol ruggetje en het leek net of ze d handstand ging doen. :) We hebben in een deuk gelegen het het snel met de camera vastgelegd 8)
    SMiddags heeft ze het ook nog een keer geshowd aan vrienden die langskwamen maar toen was ze er eigenlijk te moe voor. Wel leuk dat ze telkens iets nieuws kunnen :D

Deel Deze Pagina