Ster wat schrikken! Gelukkig gaat alles nu goed enne ze is het echt wel vergeten hoor. Brit, ik hoop echt dat jij vrijdag mooi weer hebt op je bruiloft en zo niet... het zal er vast niet minder op worden maar het is niet leuk! Dusss.. met zn allen [-o<
FF een berichtje tussendoor... (heb nog niet helemaal teruggelezen) Een vriend van ons wordt uitgezonden naar Afghanistan en nu willen we woensdag nog iets gezelligs met elkaar doen. Nu kan ik genoeg leuke dingen verzinnen, maar het wordt al een stuk lastiger als het weer niet mewerkt en het bijv. gaat regenen. Oke dan kan ik ook nog wel het eea verzinnen, zoals bijv. muurklimmen, karten etc. Ik wil Kayleigh alleen wel meenemen en dan wordt het toch wel iets lastiger om iets leuks te verzinnen. Ik kan alleen maar bowlen verzinnen (al is dat misschien wel veel herrie voor zo'n kleintje) Heeft er iemand een tip? Liefs, Bibi PS Sally & Viona, hoe was het vandaag bij Alexandrium?
bowlen is toch niet zo luidruchtig, maar ja ik heb makkelijk praten want Isa slaapt overal doorheen Maar ff denken, laserschieten, uiteten maar verder zou ik het ook niet weten wat binnenactiviteiten betreft. Maar ze voorspellen voor woensdag een droge dag hoor dus gewoon gokken op een buitenactiviteit 8) Misschien ergens wandelen (gps tocht of zo) of gewoon lekker op een terras zitten en tappas eten of zo, (midget)golven, solex rijden (maar ja dan zit je wel met Kayleigh), of een kookworkshop oid (als ze daar van houden) Succes ermee!
Ster: Jeetje, wat zul jij geschrokken zijn zeg! Maar alles is gelukkig goed afgelopen (kan iedereen gebeuren!) en ze zal het zeker niet onthouden! Britt: Hoop voor je dat je echt een zonnige dag hebt, vrijdag! Bibi: Ja, tegen het antwoord van Spijkervrouwtje kan ik niet op natuurlijk! Die heeft alles al gezegd! Hester: Mooie foto hoor! Lijkt net een mummie, zo ingepakt, hahah. Hier alles goed. Britt heeft haast niet gehuild vandaag. Is mee geweest na 2 bezoeken aan vriendinnen en heeft zich keurig gedragen. Heerlijk was het om er even uit te zijn! Ze slaapt nu weer lekker, zonder hydrofiele luier dit keer (dus afwachten hoe het nu gaat....Hij ligt al klaar om om te doen, hahah). Zat net nog even op het bevallingsforum (juli), te lezen. Jeetje, wat lijkt die tijd alweer lang geleden zeg.... Dat wij met z'n allen de lijst aan het afstrepen waren.... Elkaar moed inpraatten.... Iedere dag vol spanning keken wie er nu weer bevallen was.... Zucht.... ....Los van het mooie wonder die nu lekker ligt te slapen (en alle geweldige gevoelens die los zijn gekomen), zou ik soms wel even terug in de tijd willen gaan (en de bevalling dan over willen slaan, hihi). Wie met mij?
Goeiemorgen mama's Nou hier weer een wat vermoeiende nacht gehad Isa had ik gisteren na de voeding van 18.30 uur niet in haar bedje gelegd maar in de box ind e hoop dat ze dan dus niet zo vast zou slapen en wakkerder zou zijn voor de avondvoeding. Nou dat hielp op zich wel, ze werd om 21.30uur wakker maar toen had mijn man ze uit de box gehaald en lekker tegen zich aangelegd en zo heeft ze toen nog een uur geslapen. Om 22.30 weer in de box gelegd en toen werd ze vrijwel meteen wakker. Ben toen dus gaan voeden, ze dronk niet echt veel maar goed, in badje gedaan en nog een keer gevoed Om 23.30 lag mevrouw weer heerlijk te ronken in haar bedje 8) Ik dus ook snel naar bed, maar om 02.15 kondigde ze zich weer aan Kleine 4 uur dus. Dus maar weer gevoed en terug naar haar bedje. Om 05.00 uur was het weer raak , even speen gegegeven maar om 05.30 was het toch echt weer etenstijd vond ze Even kort laten drinken (was nl zelf doodop) na een paar min viel ze al weer in slaap dus toen maar weer in haar bedje gelegd. Om 06.30 weer een speentje gegeven en om 06.45 de 'echte' ochtendvoeding gegeven (alhoewel ze ook niet heel veel dronk , maar ja het was ook nog niet zo lang geleden voor haar) Vanochtend ook maar meteen de borst waarvan ze niet gedronken heeft gekolfd want ik ga haar vanavond denk ik maar weer uit een flesje laten drinken. Ik heb het idee dat ze dan nl meer kan drinken, zeker als ze al wat moe is want als wij een flesje geven valt ze eigenlijk nooit in slaap Shanna, ik mis af en toe ook mijn dikke buik wel hoor Zeker als ik bij vriendinnen ben die hoogzwanger zijn, allemaal zo herkenbaar Op voor de tweede dan maar he
hpi dames niet gelezen, wou jullie ff op een foto trakteren! Chanelle Goes Schiedam We zijn lekker wezen shoppen bibi op alexandrium. en veels te veel geld uitgegeven allemaal bij prenatal! ik moet er nu weer vandoor dus ben er morgen pas weer! dikke kussss sally!
@Bibi, de benauwdheid bij Marciano moet ook vanzelf mindewr worden zeiden ze. Ook zijn longetjes zijn schoon. Afwachten dus maar! @Hester, je kunt ook de sokjes over de broekspijpjes doen. Dan kan ie ze niet uitschoppen. En het laat geen striemen achter op de beentjes en nog een voordeel is dat de broek dan ook niet meer afzakt. Daar had Marciano namelijk nogal vaak last van. @Spijkervrouwtje, Marciano slaapt momenteel ongeveer 5 a 6 uurtjes door. Dit doet ie sinds ik tussen de laatste 3 voedingen 3 uur heb zitten. Dus zeg maar een voeding om 17.00 uur en dan om 20.00 uur en laatste om 23.00 uur. Eerder kreeg hij gewoon elke 4 uur de fles en sliep hij 's nachts dus ook 4 uur door. O en de laatste fles krijgt hij 30cc extra. Wie weet helpt dit ook bij Isa. @Shanna, hopelijk is Britt nu weer beter. Marciano heeft ook iets meer en dunnere ontlasting dan normaal. Maar hij drinkt goed, heeft gelukkig geen verhoging en hij plast ook goed. Hij poept nu 2 x per dag tegen eerder 1 x per dag. Maar hij heeft er geen last van dus ik laat het nog maar zo. Groetjes!
Ja, Mirthe gaat ineens heel erg hard! Ook wat ontwikkeling betreft! Voor we het weten loopt ze al, hahahaha.... De triptrap is wel even een succesfotootje geweest, want ze zakte steeds weg naar een zijkant, ze mag natuurlijk helemaal nog niet zo zitten, maar ja, even voor de foto! Dat broekje is nieuwe collectie bij de Hema, ze hebben echt superleuke dingen! Gisteravond bij mijn zwagers gegeten, Mirthe toch een paar uurtjes op hun bed liggen slapen (doet ze anders ook niet).... Uiteindelijk thuis na de papfles om 12 uur in bed gelegd....nou het is dat ik haar uiteindelijk uit bed gehaald heb om 8 uur, anders had ze misschien nog wel langer liggen slapen.... Zou ze dan eindelijk richting het lange slapen gaan? Isa gaat vast snel ook doorslapen, dat gaat zo ineens, zomaar....ik kan je geen goede tips geven, de ene keer werkte het wakker maken wel, de andere keer weer voor geen meter, dus sorry...kindjes laten zich blijkbaar niet leiden, zij leiden ons! Nadeeltje van Mirthes fantastische nacht: pas om 9 uur weer in bed na 1e fles, normaal om 6 uur slaapt ze na de fles gelijk verder, nu ligt ze een beetje rommelig te slapen....maar ja, ook zonder baker, dus het is allemaal wat nieuw voor haar.... En voor mij, had me voor die voeding van 8 uur al gedoucht enzo, dus zat om kwart over negen helemaal kant en klaar lekker te ontbijten...een hele ochtend voor mezelf! Wauw! Je zal zien: 1 augustus wordt het stralend weer, want dan mag ik weer aan het werk!!! Haha, maar ik gun het jullie van harte en ach, augustus werk ik toch maar twee dagen, dus als het mooi weer wordt kan ik daar vijf dagen en zeven avonden van genieten!! Ik moet nog verder bijlezen, dus kan nu vragen: hoe gaat het nu met Britt, maar ik vind het antwoord vast nog wel op de volgende pagina? Wij hebben valsgespeeld door haar op een zijkant van het verschoningskussen te leggen.... Mirthe kan het nog niet heel erg goed, maar heeft nu wel door hoe ze van buik op rug moet komen. Van rug op buik, daar heeft ze overduidelijk nog geen zin in... ach, komt vanzelf wel. Enne, klein verschilletje denk ik, Mirthe is natuurlijk al bijna vier maanden oud, dus tja, ze zou zo onderhand wel alle draaien moeten kunnen maken.... Ja zekers..... Daarom ligt Mirthe (als ze niet ingebakerd is) in een slaapzakje! Je bent helemaal geen slechte moeder! Je bent toch gaan kijken? Wij zijn echt geen perfecte wezens, dit kan gebeuren..... Ik legde Mirthe laatste op de bank om visite uit te laten, nou, kreeg me toch op mijn kop, want stel dat ze ineens wel goed kan draaien.... ja sorry, dacht ik niet aan.... Nee hoor, niet schuldig voelen, je was er op tijd bij! Slechte moeders gaan niet kijken, jij voelde overduidelijk aan dat je moest gaan kijken, dat heet moederinstinct! Helemaal top! @ Shanna, hahaha, moet soms echt een beetje lachen om die emotionele uitbarstingen van jou! Je hebt helemaal gelijk hoor, het lijkt alweer een eeuw geleden dat we nog zaten te wachten op de laatste beebjes....hihi... Mooi hè! Nu zijn we allemaal mama, alsof we nooit anders zijn geweest! En die dikke buik, ik mis het nog elke dag, vooral omdat ik zo keihard uit mijn zwangerschap gerukt ben ruim 15 weken geleden alweer... De vriendin van mijn neef is nu een week of 24 zwanger en ik kijk zelfs een beetje tegen de volgende verjaardag op, omdat ik dan haar buik zie..... Wil absoluut niet meer zwanger zijn, maar vond het wel heerlijk! Maar ach, dan hou ik Mirthe weer even een poosje vast en dan vergeet ik dat weer.... @ Sal en Viona, superfoto!!! Leuk hoor.....twee kleine mensjes samen....mooi paar! Zo, nu ga ik echt even strijken, want anders heb ik nog niets aan die rustige ochtend gehad..... Mirthe ligt vreselijk te rommelen in bed, denk dat ik maar even een hydro om ga slaan...anders slaapt ze helemaal niet. Vanmiddag moeten opa en oma langskomen zucht (bellen ze op "ja, we weten dat zaterdag Rinke's verjaardag is, maar dan is het zo druk en we hebben Mirthe al zo lang niet gezien"......ja hoor, jullie kwamen ook al zo vaak bij ons toen er nog geen kind was....zucht....nou ja vooruit dan maar...) En vanavond op kraamvisite, dus moet zo nog even het baggerweer in om een cadeau te kopen, lekkerrrrrr..... Dussss....tot morgen! Of misschien wel overmorgen, want wij gaan morgen naar de hypotheker en naar een huis kijken, Rinke is vrij, dus ik denk dat het donderdag gaat worden.... Ciao! Succes met alle niet-doorslapertjes, ik hoop dat de kids snel ontdekken hoe lekker slapen is!
08-04-07 Judith (29) Mirthe: GGL: 1790 gr, 40 cm HGL: 5330 gr, ong. 56 cm MT:56/62 CB: 08-08 GS: 7-8 VD: 5 x FV GM: -3 kg 14-05-07 Viona (22) Chanelle: GGL: 3085 gr, 47 cm HGL: 5045 gr, 57 cm MT:56 CB: 17-08 GS: overdag 3-4 'snachts 8-10VD: 5x BV GM: +1 kg 28-05-07 Britt (28 ) Sven: GGL: 4120gr, 53 cm HGL: 5120 gr, 57 cm MT:56CB: 16 aug GS: 4VD: Volledige borstvoeding GM: +2 kg 01-06-07 Spijkervrouwtje (30 ) Isa: GGL: 2850gr, 49 cm HGL: 3550 gr, 51 cm MT:50/56CB: 02 aug GS: 3/4VD: 6/7 x Volledige borstvoeding GM: +1 kg Hester (27) Laurens: GGL: 3210gr, 50 cm MT:50/56CB: 30 juli HGL: 4880 gr, 54 cm VD: 6 x FV GM: +6 kg 04-06-07 Bibi (28 ) Kayleigh: GGL: 3670 gr, 50 cm HGL: 4880 gr, 54 cm MT: 56CB: 07-08 (1e vaccinatie) GS: 4-5 VD: 6x BV GM: +3,5 kg Cimbomlu (37) Deniz: GGL: 3630gr, ? cm HGL: 5090 gr, 57 cm MT:56-62CB: 2 aug GS: 4VD: 6-7x150 ml FV GM: +1 kg 06-06-07 Laila (32) Joya: GGL: 3780 gr, 50cm hoofdj 35cm HGL:4385gr, 53,5cm, hoofdje 37 cm MT:50/56 CB: 02-08 wv en vaccinatie GS: overdag 3, 's nachts 4 VD: 5x BV+ 1x FV GM: +14 07-06-07 Ster (31) Mira : GGL: 3880 gr HGL: ong. 4535 gr, 54,5 cm MT:50/56CB: 08-08-07 GS: 3 VD: 7 / 8 GM: +0 Anakin (31) Bram: GGL: 3529 gr, 52 cm HGL: 4450 gr, 54 cm MT:50/56CB: 7 aug GS: 4VD: 6/7 x BV GM: +5 kg 08-06-07 Clau (28 ) Jesse: GGL: 3330 gr, 52 cm HGL: 4350 gr, 54 cm MT: 50-56 CB: 15 augustus GS: 4 VD: 6-7 x BV GM: ? 09-06-07 Nachtvliinder(23) Devano Giovanni: GGL: 3650 gr, 50 cm HGL: ong. 4080 gr, 51,5cm MT:50/56CB: 07 aug ( 1e vaccinatie) GS: 4 VD: 6 á 7 x Bv GM: -5 Shanna (28 ) Britt : GGL: 3670 gr, 50 cm HGL: 4100 gr, 52 cm MT:50/56CB: 12-07 GS: 5 / 6 VD: 6 x FV 120 ml GM: -1 12-06-07 Chiesa Siënna: GGL: 3820 gr, 51 cm HGL: 4850 gr, 54 cm MT: 56/62 CB: 9 augustus GS: 5 VD: 8 GM: + 2 kg Patje (29)Femke: GGL: 4410gr, 57 cm HGL: 4865 gr, 57 cm MT: 56/62 CB: 06-08-07 GS: 4 VD: 6xFV GM: + 0 kg 13-06-07 Marlieke (31) Marciano: GGL: 2760 gr, 49 cm HGL: 4655 gr, 56,5 cm MT:56CB: 24-08-07 GS: 5 a 6VD: 6 x FV GM: -6 kg 15-06-07 Sandra (24) Nicky : GGL: 3520 gr, 51 cm HGL: ong. 4100 gr, 53 cm MT:56-62CB: 25-07 GS: 5-6 VD: 6 x FV 120cc GM: +7 kg Angelique (27) Sam : GGL: 3420 gr, 50 cm HGL: ong. 3750 gr, ? cm MT:50/56CB: 27-07 GS: 4-5 VD: 7 x BV GM: +20 kg 18-06-07 Manuela (28 ) Louise: GGL: 3060 gr, 49 cm HGL: 3330 gr, ? cm MT:50/56 CB: 20-07 GS: 5-6 VD: 6 x FV GM: +15 kg 20-06-07 Rachel82 (25) Sem GGL: 3390 gr, 50 cm HGL: ong. 3900 gr, 52 cm MT: 56 CB: 24-07 GS: 4 VD: 7 x FV GM: + 2 kg 21-06-07 Candijtje (28 ) Vera Maria Sophia GGL: 4780 gr, 53 cm HGL: ong. 5200 gr, ? cm MT: 56/62 CB: 23-07 GS: 4 VD: 6 x BV en 60cc FV GM: + 1,5 kg 25-06-07 karin35(36)Danique GGL: 4250 gr, 53 cm HGL: 4340 gr, ? cm MT: 50/56 CB: 26-07 GS: 5-6 VD: 6/7xbv GM:+13 27-06-07 Marion68 (39) Yonna GGL: 3455 gr, 50 cm HGL: 4090 gr, ? cm MT:50/56CB: 26-07 GS: 3-4 VD: 7 / 8 GM: ? Verklaring: GGL: Geboortegewicht en lengte HGL: Huidige gewicht en lengte MT: Maat kleertjes CB: Volgende afspraak CB GS: Gemiddeld aantal doorslaapuren VD: Voedingen per dag GM: Gewicht moeder ------------------------------------------------ Heb even een en ander aangepast. Marciano was namelijk flink gegroeid!
Britt, ik hoop dat het vrijdag goed weer wordt! Ster, dat is zeker schrikken zeg! Shanna, weer (of nog) zwanger zijn? Op zich mis ik het niet, maar ik vind m'n buik hoe die nu is vreselijk. Gewoon snel aan een volgende beginnen. Spijkervrouwtje, je moest er wel vaak uit vannacht! Hopelijk gaat het met een flesje beter! Sally en Viona, leuke foto! En wat hebben jullie allemaal gekocht? Judy, Hema heeft inderdaad erg leuke dingen! En wat heeft ze lang geslapen, super joh! En succes met een cadeau kopen! En ik zie dat je de 'hangmat' schuin hebt gehangen, gaat goed zo he?! Gisteren heeft Nicky goed geslapen overdag en gelukkig niet zoveel gehuild. Ze heeft ook 1 fles overgeslagen, dus bij de laatste voeding maar wat extra gegeven. Ze kwam om kwart voor 5 voor een fles. Normaal is het 5 uur, dus dat gaat goed! Alleen ging de fles niet zo goed. Halfverwege kwam er een hele guts uit, zelfs uit d'r neusje, zo zielig!. Alles zat onder, ook m'n bed. Haar omgekleed, was ze natuurlijk weer hongerig, dus nog 30 cc bijgemaakt. Na een kwartiertje haar in bedje gelegd, spuugt ze na 10 minuten weer. Gelukkig niet het hele bedje vies, alleen de doeken waar haar hoofdje op ligt en zijzelf ook weer vies. Dus weer verschonen. Pff. Ondertussen was het zo goed als licht buiten. Nu kwam ze om kwart voor 9 voor een fles en daarna heeft ze nog even bij mij in bed gelegen. En nu slaapt ze in haar eigen bedje.
Hester: Gelukkig is het allemaal goed afgelopen! Je zult wel erg geschrokken zijn! Britt: Onze buren zijn afgelopen vrijdag getrouwd. Gelukkig was het met foto's maken droog, als ze binnen waren in het gemeentehuis of de kerk regende het. Zij vonden dat dus ook niet zo heel erg. Het leukst is natuurlijk een vrolijk zonnetje en dat hoop ik dan ook voor je. Hier gaat alles goed. Heb vanmorgen voor het eerst hulp en dat is wel heel erg lekker, moet ik zeggen. Het is een gezellige jonge meid van 18, die erg leuk is met de kinderen. Ze is nu boven aan het stofzuigen. De afgelopen dagen was ik toch al gauw geneigd te veel te doen. Gisterochtend zijn ze van het cb geweest voor de gehoortest van Joost en hij is geslaagd. Vanmiddag komt de verpleegkundige voor het eerste consult. Ook dat doen ze nu aan huis, omdat ik nog niet mag en kan tillen. Ik kan ook de wandeling naar het cb niet, het is ruim 10 minuten lopen. Normaal draai je je hand er niet voor om, maar nu is dat veel te ver. Gisteravond heeft Joost veel en vast geslapen. We waren dan ook bang dat hij na zijn laatste fles wakker zou blijven. Gelukkig niet dus. Hij kreeg om kwart voor 11 zijn fles en kwam vervolgens om half 5. Daarna bleef hij wel wakker, jammer genoeg. Fred heeft vroege dienst en moest er toch om kwart over 5 uit. Ik heb Joost bij me in bed genomen en hij is lekker naast me in slaap gevallen. Om 10 over half 8 schrok ik wakker en moest er snel uit, want om 9 uur zou de hulp komen. Coen was wakker, maar lief in zijn bed blijven liggen tot ik er uit ging. Thijs sliep nog, maar werd wakker van ons. Snel de jongens aangekleed, mezelf aangekleed, Joost in zijn wieg gelegd en naar beneden om te ontbijten. Eva (de hulp) was er net over half negen, dus we waren maar net op tijd. Joost heeft lekker doorgeslapen tot kwart over 9, toen heb ik hem wakker gemaakt om te verschonen en voor zijn fles. Al met al wel een lekker begin van de dag dus. Nu mag ik op mijn luie gat zitten, terwijl Eva werkt. (Lijkt leuk, maar ik zou het liever allemaal weer zelf doen. Ik heb er best moeite mee om het uit handen te geven) Het gaat stukje bij beetje wel beter, maar als ik maar iets te veel doe, moet ik het de andere dag toch echt teruggeven. Een ander (persoonlijk) onderwerp: Gisteravond waren Fred en ik lekker intiem, voor het eerst na alles. Op een gegeven moment ben ik in huilen uitgebarsten. Ik vind het zo eng, na die baarmoederverwijdering. Je leest namelijk dat het klaarkomen heel anders kan zijn als je geen baarmoeder meer hebt. Ik was zo bang dat het pijn zou doen of dat het niet lekker meer zou zijn, dat ik niet meer durfde. Mannetje was wel erg lief, hij begreep het allemaal wel. Hij zei dan ook dat ik me niet hoefde te schamen en dat ik zelf maar aan moet geven als ik er ook emotioneel klaar voor ben. Het was zo raar, ik had deze reactie van mezelf totaal niet verwacht. Ik was er echt wel aan toe en dan gebeurt er zoiets. Verder geen nieuws vanaf deze kant, behalve dat Joost voor het eerst gisteren echt naar me heeft gelachen. Heerlijk! Ik ben zo blij met dit mannetje, 'k kan er soms gewoon emotioneel van worden (zal ook wel met hormoontjes te maken hebben) groeten, Anja
Anja, is toch logisch dat je het eng vind na die operatie en het hele gedoe eromheen! Fijn dat je man zo reageerde. Gewoon rustig aan doen! Wij hebben het vorige week geprobeert, maar het was te gevoelig voor mij door de hechtingen (het litteken), dus hier lukt het ook nog niet. En ik zit ook bijna elke keer als Nicky echt lacht met tranen in m'n ogen.
Hi, ff paar reacties: Nachtvlinder: mmmmmm mag ik het recept van je chocotaart? ( moet eigenlijk gaan lijnen) anja: het is echt verschrikkelijk wat jullie overkomen is. Gelukkig goed afgelopen! Het is trouwens leuk alle foto's te bekijken je ziet dezelfde rompertjes, spulletjes en bed voorbij komen Marlieke: dat piepen ken ik niet, eng Joya verslikt zich wel eens en lijkt het net of zij stikt, eng hoor Viona: lachen hoor met zijn 2tjes in de minimonkey. Leuke foto voor als reclame materiaal. Britt: wel mooie ketting gemaakt? Kon best zijn dat je het niet zo trekken. Anders ga je toch snel stappen ! Bij mij kriebelt het wel en sinds gisteren van bv af maar lichaam gaat dat nog niet trekken Patje: zo dat is frustrerend als je zoveel werk hebt gehad aan het fotoboek! Hier ook inbakerdoek van Pacco met klitteband helemaal geweldig Karin: zij slaapt snel door zeg! Judy: Mirthe doet het goed zeg met de voedingen! Velobabe: toch nog een soort van inleiding gehad (opwekkers) Joya schoopt haar lakentje ook weg terwijl strak zit en zijn ingebakert ligt, unbelievable Shannä: jeetje vervelend joh dat je kleine meisje ziek is Sandra: wel fijn dat je niet naar het zh hoefde Hester: gewoon wakker maken voor laatste voeding. Als ik Joya wakker maak slaapt ze daarna 6 uur. Gisteren niet gedaan laatste voeding om 9 uur toen rond 3 en en 9 uur Dus als ik wel laatste voeding had gegeven dan had ik geen nachtvoeding maar ik ben gaan slapen ik was zo moe En sokjes draagt ze alleen maar buiten wat een ramp. De enige die een beetje blijven zitten zijn die van de zeeman die op een voetje zitten Britt: ik zal de zonnedans donderdag voor je doen Ster: Joya slaapt nog als er een bom afgaat als ze eenmaal slaapt. Van de week met stofzuiger in haar kamer viel ze in slaap. Ze waarschuwen dus niet voor niets over de fleece, ik dacht nog zal wel meevallen Jeetjes je zal echt geschrokken zijn. Ik heb de wrap alleen nog maar in de tuin gebruikt En over je ouders het is niet alleen maar schattig weten ze dat ook direct! Leuke foto zeg van het stelletje. Judy: spannend huis kijken Zo ik moet stoppen zo de kinders voor een half uurtje bij opa en oma brengen ik ga naar de fysio daarna Joya halen en naar de gyn voor nacontrole. Ik kan dus niet verder lezen/reageren ben bij laatste blz gebleven Hier gisteren echte verhaaltjes tegen haar grote broer. Leuk verjaardagscadeautje voor haar papa. Tot snel
@Ster Ben je alweer bijgekomen van de schrik. Onthoud dat je het niet expres hebt gedaan. Ik weet zeker dat het je geen tweede keer gebeurt en de andere mama's zijn nu ook gewaarschuwd @Hester Dank je welvoor de foto dat maakt het toch duidelijker. Same here In het weekend fijn met z'n 3tjes @Bibi Geen idee. Wel alvast een leuke dag gewenst! Sally en Viona en de kleintjes naar het Alexandrium... Geld uitgegeven bij de Prenatal @Spijkervrouwtje Op voor een tweede... Voor je het weet is het raak... @Sally Leuke foto @Judith Vanmiddag moeten opa en oma langskomen zucht (bellen ze op "ja, we weten dat zaterdag Rinke's verjaardag is, maar dan is het zo druk en we hebben Mirthe al zo lang niet gezien"......ja hoor, jullie kwamen ook al zo vaak bij ons toen er nog geen kind was....zucht....nou ja vooruit dan maar...) Zo herkenbaar! Opa en oma moesten gelijk langskomen toen Keano geboren was. We hebben ze tijdens de zwangerschap hooguit 2 keer gezien. En nu horen we (gelukkig) niks meer. Rinke, alvast een fijne verjaardag gewenst! @Anja Denk aan jezelf en geniet van je ventje. De rest komt wel weer. @Lailae Nee hoor, ik ben niet ingeleid. Heb alleen weeversterkers gehad omdat de sterke weeen die ik al had net niet sterk genoeg waren doordat Keano niet helemaal goed lag. Sterke meid, Joya
Hallo allemaal, Wat een verhalen weer, ik heb lang niet alles bijgelezen, maar wilde toch wel weer eens even wat van me laten weten! Het gaat eigenlijk allemaal wel voorspoedig, Sam groeit goed en moet net als andere baby's nu ook echt in een slaapzak slapen, want ik vind haar iedere keer met haar hoofd tegen de spijlen. Vrijdag moeten we voor het eerst naar het CB en het zal mij benieuwen hoelang ze nu precies is. Afgelopen zaterdag is ze uit logeren geweest naar mijn schoonmoeder en heeft zich als een engeltje gedragen.. Ze heeft van 23.00 uur tot 6.00 uur geslapen en toen piepte ze nog niet eens.. Waarom doet ze dat thuis niet... Gelijk weer om de 4 uur.. Maar nu is ze ook de volgende keer weer welkom, haha! Vandaag is de grote dag voor onze fam, want mijn schoonzus komt vandaag terug uit China met haar kleintje. Dus vanavond gaan we naar Schiphol. Verder Anja, kan me heel goed voorstellen dat je er emotioneel van wordt. Hier ook 2 keer geprobeerd en eigenlijk beide keren boven verwachting, maar kon me van te voren weinig voorstelling maken... Dames ik ga proberen weer wat actiever deel te nemen hier....
Oh nee! Herkenbaar! Dat is ZO zielig he? Laurens spuugt soms ook zo veel en vannacht ook uit zijn neus, arme schat En vandaag heeft hij ook alweer outfitje nummer 3 aan (en het is nog niet eens middag... ERG!) Anja: ik kan me best wel voorstellen dat het moeilijk is alles uit handen te geven! Succes ermee!
Britt: ik ben aan het duimen voor het weer a.s. vrijdag. Maar ook natuurlijk dat jullie dag gewoon prachtig zal verlopen. We wachten in spanning op een mooie foto! Anja: ik ben zo blij dat het met Joost goed gaat. En neem de tijd voor je eigen herstel, je bent geneigd snel meer te doen dan je eigenlijk kan (ervaring spreekt ), maar je kan beter echt rustig aan doen. Er staat trouwens voor een baarmoederoperatie (schrik niet) 6 maanden voor het herstel. Ik ben blij dat je allemaal lieve mannen om je heen hebt! Lailae: Deniz is soms ook heel gulzig aan het drinken, en dan plots lijkt hij zich ook te verslikken en hapt hij naar lucht. Met name bij water, melk wordt na contact met speeksel iets dikker en dan zie je dat hij zich daarmee eigenlijk niet verslikt. In het begin vond ik het eng, maar nu hou ik hem rustig rechtop en dan komt hij er zelf uit. Spijkervrouwtje: in het begin moest ik nog echt niet denken aan een tweede en twijfelde zelfs of die ooit zou komen. Maar nu ik een beetje een ritme heb gevonden, en Deniz het ook goed doet, begint het te kriebelen. Gelukkig moet ik minstens een jaar wachten i.v.m. het litteken. Judy: er is toch zon liedje van Herman van Veen over Anne, dan zingt hij ook van het potje naar de wc gaat 1-2-hupsakee , m.a.w. alles gaat zo snel. Herkenbaar nietwaar! Marlieke: dus Marciano legt een voorraadje aan s avonds zodat hij s nachts heerlijk kan slapen (en jij ook), dat is fijn! Velobabe: jammer dat de relatie met opa en oma niet zo goed is. Het zou zo anders kunnen. Gaat het goed met je ventje? Nachtvliinder en Viona: Hahaha, ik zou ook happy zijn als ik als man zijnde naast zon leuke meid zou liggen! Ik ben gisteren bij de Prenatal geweest (voor de ingewijden: Zuidplein), maar heb niets naar mijn smaak voor Deniz kunnen vinden. Wel bij C&A, daar is het laatste van de opruiming, ik had 50-70% korting! Dus een leuke tuinbroek gekocht en wat t-shirts. Lique: ik verbaas me er ook altijd over dat het wel lijkt alsof de kleine bij opa en oma beter slaapt dan thuis?! Maar goed, als hij daar de hele nacht spookt, is het waarschijnlijk snel uit met de logeerpret Veel plezier vanavond op Schiphol! Hester: het "leuke" aan het spugen is dat je steeds een nieuw schattig pakje aan mag trekken, anders blijven ze ongebruikt in de kast liggen Ik zal ook de lijst weer aanpassen, want Deniz is toch echt uit maatje 56 gegroeid Iemand vroeg nog naar sokjes, nou meestal heeft Deniz blote voeten, hij heeft het toch al snel warm, dus die sokjes kunnen er wel af. En ik heb zijn nageltjes geknipt: eerst de fles geven, dan ligt meneer op apegapen. En vervolgens heeft mijn moeder hem vastgehouden, en kon ik rustig zijn nageltjes knippen met een klein schaartje. Ging perfect!
08-04-07 Judith (29) Mirthe: GGL: 1790 gr, 40 cm HGL: 5330 gr, ong. 56 cm MT:56/62 CB: 08-08 GS: 7-8 VD: 5 x FV GM: -3 kg 14-05-07 Viona (22) Chanelle: GGL: 3085 gr, 47 cm HGL: 5045 gr, 57 cm MT:56 CB: 17-08 GS: overdag 3-4 'snachts 8-10VD: 5x BV GM: +1 kg 28-05-07 Britt (28 ) Sven: GGL: 4120gr, 53 cm HGL: 5120 gr, 57 cm MT:56CB: 16 aug GS: 4VD: Volledige borstvoeding GM: +2 kg 01-06-07 Spijkervrouwtje (30 ) Isa: GGL: 2850gr, 49 cm HGL: 3550 gr, 51 cm MT:50/56CB: 02 aug GS: 3/4VD: 6/7 x Volledige borstvoeding GM: +1 kg Hester (27) Laurens: GGL: 3210gr, 50 cm MT:50/56CB: 30 juli HGL: 4880 gr, 54 cm VD: 6 x FV GM: +6 kg 04-06-07 Bibi (28 ) Kayleigh: GGL: 3670 gr, 50 cm HGL: 4880 gr, 54 cm MT: 56CB: 07-08 (1e vaccinatie) GS: 4-5 VD: 6x BV GM: +3,5 kg Cimbomlu (37) Deniz: GGL: 3630gr, ? cm HGL: 5090 gr, 57 cm MT:62-68CB: 2 aug (1e vacc) GS: 4VD: 6x150 ml FV GM: +1 kg 06-06-07 Laila (32) Joya: GGL: 3780 gr, 50cm hoofdj 35cm HGL:4385gr, 53,5cm, hoofdje 37 cm MT:50/56 CB: 02-08 wv en vaccinatie GS: overdag 3, 's nachts 4 VD: 5x BV+ 1x FV GM: +14 07-06-07 Ster (31) Mira : GGL: 3880 gr HGL: ong. 4535 gr, 54,5 cm MT:50/56CB: 08-08-07 GS: 3 VD: 7 / 8 GM: +0 Anakin (31) Bram: GGL: 3529 gr, 52 cm HGL: 4450 gr, 54 cm MT:50/56CB: 7 aug GS: 4VD: 6/7 x BV GM: +5 kg 08-06-07 Clau (28 ) Jesse: GGL: 3330 gr, 52 cm HGL: 4350 gr, 54 cm MT: 50-56 CB: 15 augustus GS: 4 VD: 6-7 x BV GM: ? 09-06-07 Nachtvliinder(23) Devano Giovanni: GGL: 3650 gr, 50 cm HGL: ong. 4080 gr, 51,5cm MT:50/56CB: 07 aug ( 1e vaccinatie) GS: 4 VD: 6 á 7 x Bv GM: -5 Shanna (28 ) Britt : GGL: 3670 gr, 50 cm HGL: 4100 gr, 52 cm MT:50/56CB: 12-07 GS: 5 / 6 VD: 6 x FV 120 ml GM: -1 12-06-07 Chiesa Siënna: GGL: 3820 gr, 51 cm HGL: 4850 gr, 54 cm MT: 56/62 CB: 9 augustus GS: 5 VD: 8 GM: + 2 kg Patje (29)Femke: GGL: 4410gr, 57 cm HGL: 4865 gr, 57 cm MT: 56/62 CB: 06-08-07 GS: 4 VD: 6xFV GM: + 0 kg 13-06-07 Marlieke (31) Marciano: GGL: 2760 gr, 49 cm HGL: 4655 gr, 56,5 cm MT:56CB: 24-08-07 GS: 5 a 6VD: 6 x FV GM: -6 kg 15-06-07 Sandra (24) Nicky : GGL: 3520 gr, 51 cm HGL: ong. 4100 gr, 53 cm MT:56-62CB: 25-07 GS: 5-6 VD: 6 x FV 120cc GM: +7 kg Angelique (27) Sam : GGL: 3420 gr, 50 cm HGL: ong. 3750 gr, ? cm MT:50/56CB: 27-07 GS: 4-5 VD: 7 x BV GM: +20 kg 18-06-07 Manuela (28 ) Louise: GGL: 3060 gr, 49 cm HGL: 3330 gr, ? cm MT:50/56 CB: 20-07 GS: 5-6 VD: 6 x FV GM: +15 kg 20-06-07 Rachel82 (25) Sem GGL: 3390 gr, 50 cm HGL: ong. 3900 gr, 52 cm MT: 56 CB: 24-07 GS: 4 VD: 7 x FV GM: + 2 kg 21-06-07 Candijtje (28 ) Vera Maria Sophia GGL: 4780 gr, 53 cm HGL: ong. 5200 gr, ? cm MT: 56/62 CB: 23-07 GS: 4 VD: 6 x BV en 60cc FV GM: + 1,5 kg 25-06-07 karin35(36)Danique GGL: 4250 gr, 53 cm HGL: 4340 gr, ? cm MT: 50/56 CB: 26-07 GS: 5-6 VD: 6/7xbv GM:+13 anja1969(38 )Joost GGL: 3500 gr, 50 cm HGL: ? gr, ? cm MT: 50/56 CB: 24-07 GS: 5-6 VD: 5xfv GM:+3 Marion68 (39) Yonna GGL: 3455 gr, 50 cm HGL: 4090 gr, ? cm MT:50/56CB: 26-07 GS: 3-4 VD: 7 / 8 GM: ? Verklaring: GGL: Geboortegewicht en lengte HGL: Huidige gewicht en lengte MT: Maat kleertjes CB: Volgende afspraak CB GS: Gemiddeld aantal doorslaapuren VD: Voedingen per dag GM: Gewicht moeder ------------------------------------------------
08-04-07 Judith (29) Mirthe: GGL: 1790 gr, 40 cm HGL: 5330 gr, ong. 56 cm MT:56/62 CB: 08-08 GS: 7-8 VD: 5 x FV GM: -3 kg 14-05-07 Viona (22) Chanelle: GGL: 3085 gr, 47 cm HGL: 5045 gr, 57 cm MT:56 CB: 17-08 GS: overdag 3-4 'snachts 8-10VD: 5x BV GM: +1 kg 28-05-07 Britt (28 ) Sven: GGL: 4120gr, 53 cm HGL: 5120 gr, 57 cm MT:56CB: 16 aug GS: 4VD: Volledige borstvoeding GM: +2 kg 01-06-07 Spijkervrouwtje (30 ) Isa: GGL: 2850gr, 49 cm HGL: 3550 gr, 51 cm MT:50/56CB: 02 aug GS: 3/4VD: 6/7 x Volledige borstvoeding GM: +1 kg Hester (27) Laurens: GGL: 3210gr, 50 cm MT:50/56CB: 30 juli HGL: 4880 gr, 54 cm VD: 6 x FV GM: +6 kg 04-06-07 Bibi (28 ) Kayleigh: GGL: 3670 gr, 50 cm HGL: 4880 gr, 54 cm MT: 56CB: 07-08 (1e vaccinatie) GS: 4-5 VD: 6x BV GM: +3,5 kg Cimbomlu (37) Deniz: GGL: 3630gr, ? cm HGL: 5090 gr, 57 cm MT:62-68CB: 2 aug (1e vacc) GS: 4VD: 6x150 ml FV GM: +1 kg 06-06-07 Laila (32) Joya: GGL: 3780 gr, 50cm hoofdj 35cm HGL:4385gr, 53,5cm, hoofdje 37 cm MT:50/56 CB: 02-08 wv en vaccinatie GS: overdag 3, 's nachts 4 VD: 5x BV+ 1x FV GM: +14 07-06-07 Ster (31) Mira : GGL: 3880 gr HGL: ong. 4535 gr, 54,5 cm MT:50/56CB: 08-08-07 GS: 3 VD: 7 / 8 GM: +0 Anakin (31) Bram: GGL: 3529 gr, 52 cm HGL: 4450 gr, 54 cm MT:50/56CB: 7 aug GS: 4VD: 6/7 x BV GM: +5 kg 08-06-07 Clau (28 ) Jesse: GGL: 3330 gr, 52 cm HGL: 4350 gr, 54 cm MT: 50-56 CB: 15 augustus GS: 4 VD: 6-7 x BV GM: ? 09-06-07 Nachtvliinder(23) Devano Giovanni: GGL: 3650 gr, 50 cm HGL: ong. 4080 gr, 51,5cm MT:50/56CB: 07 aug ( 1e vaccinatie) GS: 4 VD: 6 á 7 x Bv GM: -5 Shanna (28 ) Britt : GGL: 3670 gr, 50 cm HGL: 4100 gr, 52 cm MT:50/56CB: 12-07 GS: 5 / 6 VD: 6 x FV 120 ml GM: -1 12-06-07 Chiesa Siënna: GGL: 3820 gr, 51 cm HGL: 4850 gr, 54 cm MT: 56/62 CB: 9 augustus GS: 5 VD: 8 GM: + 2 kg Patje (29)Femke: GGL: 4410gr, 57 cm HGL: 4865 gr, 57 cm MT: 56/62 CB: 06-08-07 GS: 4 VD: 6xFV GM: + 0 kg 13-06-07 Marlieke (31) Marciano: GGL: 2760 gr, 49 cm HGL: 4655 gr, 56,5 cm MT:56CB: 24-08-07 GS: 5 a 6VD: 6 x FV GM: -6 kg 15-06-07 Sandra (24) Nicky : GGL: 3520 gr, 51 cm HGL: ong. 4100 gr, 53 cm MT:56-62CB: 25-07 GS: 5-6 VD: 6 x FV 120cc GM: +7 kg Angelique (27) Sam : GGL: 3420 gr, 50 cm HGL: ong. 3750 gr, ? cm MT:50/56CB: 27-07 GS: 4-5 VD: 7 x BV GM: +20 kg 18-06-07 Manuela (28 ) Louise: GGL: 3060 gr, 49 cm HGL: 3330 gr, ? cm MT:50/56 CB: 20-07 GS: 5-6 VD: 6 x FV GM: +15 kg 20-06-07 Rachel82 (25) Sem GGL: 3390 gr, 50 cm HGL: ong. 3900 gr, 52 cm MT: 56 CB: 24-07 GS: 4 VD: 7 x FV GM: + 2 kg 21-06-07 Candijtje (28 ) Vera Maria Sophia GGL: 4780 gr, 53 cm HGL: 5280 gr, 57 cm MT: 56/62 CB: 22-08 GS: 4 VD: 6 x BV en 60cc FV GM: -1 kg 25-06-07 karin35(36)Danique GGL: 4250 gr, 53 cm HGL: 4340 gr, ? cm MT: 50/56 CB: 26-07 GS: 5-6 VD: 6/7xbv GM:+13 anja1969(38 )Joost GGL: 3500 gr, 50 cm HGL: ? gr, ? cm MT: 50/56 CB: 24-07 GS: 5-6 VD: 5xfv GM:+3 Marion68 (39) Yonna GGL: 3455 gr, 50 cm HGL: 4090 gr, ? cm MT:50/56CB: 26-07 GS: 3-4 VD: 7 / 8 GM: ? Verklaring: GGL: Geboortegewicht en lengte HGL: Huidige gewicht en lengte MT: Maat kleertjes CB: Volgende afspraak CB GS: Gemiddeld aantal doorslaapuren VD: Voedingen per dag GM: Gewicht moeder ------------------------------------------------ Mijn en Vera`s gegevens aangepast. In aug. voor de 2ex naar het CB. Krijgt ze haar eerste vaccinatie...ahhhh