@ hester ik heb bij mijn zoontje ook wel eens kant en klare nutrilon gebruikt hoor, en die is perfect,het zelfde als de poeder.
@ hester ik werk op een kinderdagverblijf op een babygroep . Daar heb je veel flesjes. Voorheen maakte we per kind gewoon s'morgens alle voeding klaar, maar dat mag tegenwoordig niet meer, s óchtens 1 fles en zodra het afgekoeld is meteen in de koelkast. Je mag wel alle flesjes vullen met water en die in de koelkast bewaren en dan opwarmen en poeder toevoegen, maar niet voor de hele dag klaar maken! Regels van de GGD
In het ziekenhuis EN op voedingscentrum.nl zeggen ze 24 uur. Met koud water kan er weinig mis gaan wb bacterien, zeker als het flesje gelijk de koelkast in gaat....zeggen ze. Ik doe dit al 3 maanden en Mirthe is nog niet ziek geweest.... Ik vertrouw het ziekenhuis wel als ze zeggen 24 uur, mits je een goede hebt (3 of 4 sterren, geen idee, maar we hebben een goede...), zeiden ze er wel bij... En het voedingscentrum zal toch ook wel verstand van deze zaken hebben? Hoop ik? Van een kinderdagverblijf (Karin) kan ik me andere regels voorstellen. Zoveel kindjes, je ziet het al met kinderziektes die zich dan in rap tempo vermeerderen....jullie kunnen gewoon geen risico's nemen en dan beter preventief zo min mogelijk met voeding "spelen" als nodig. Maar thuis, zolang je een schone koelkast hebt en zorgvuldig met alle spullen omgaat.... ow, als ik dit zelf lees zou je bijna zeggen dat ik vind dat kdv's dat niet doen, maar je begrijpt me toch wel Karin.....ehm, gewoon preventie? Richtlijnen? Ehm vergelijkbaar met dat ze in het ziekenhuis al een dekseltje van de kolfpomp weggooien als ie op de brandschone vloer is gevallen, terwijl je die thuis toch vaak gewoon even afwast? Zoiets....
Dat heb ik ergens gelezen, kan heel goed zijn dat dit op het pak van Nutriton staat, want daarop staat ook dat het bij borstvoeding kan. Ik heb net het poeder in een voorraadbus gedaan en pak weggegooid, Sal.... FF opgezocht: Nutrilon Nutriton Indien je borstvoeding of een speciale flesvoeding geeft, dan vormt Nutriton een goede oplossing voor baby's die spugen. Nutriton kan namelijk aan borstvoeding en aan alle soorten flesvoeding worden toegevoegd. Heel handig indien je baby een speciale voeding, zoals bijvoorbeeld Nutrilon Pepti of Nutrilon Hypo-Allergeen gebruikt. Nutriton kan in de vorm van een papje gegeven worden bij borstvoeding of toegevoegd worden aan afgekolfde moedermelk. Het hoofd bestanddeel van Nutriton is johannesbroodpitmeel. Johannesbroodpitmeel zorgt ervoor dat de voeding in de maag verdikt, waardoor het minder makkelijk omhoog komt. Nutriton is glutenvrij en ook geschikt voor babys met een koemelkallergie of lactose-intolerantie. De werking van johannesbroodpitmeel is effectiever dan die van zetmeel in Nutrilon Omneo 2 of Nutrix. Zetmeel maakt de voeding niet dikker in de maag, johannesbroodpitmeel wél. Dit maakt Nutriton zeer geschikt om spugen tegen te gaan. x
Hoi allemaal, ben weer ff een paar dagen uit de running en je loopt gelijk weer achter! Jullie zullen het niet geloven, maar ons meisje krijgt geloof ik een tandje! Ze is aan het zeuren, kwijlen, huilen etc. Ik zie onderin 2 witte puntjes en het voelt iets hard aan. Ik had zelf na 3 dagen al 2 tandjes, dus dat zal ze dan van mij hebben! We hebben een bijtring voor haar die in de koelkast kan, maar omdat ze nog zo klein is is die ring veel te groot. Morgen nog maar eens goed bekijken die witte puntjes....... Ik kook ook het water en zet het in een grote fles in de koelkast, van hieruit giet ik het in de fles en verwarm het water in magnetron, hierna doe ik de poeder erbij in. Ik geef haar nu ongv. 150cc, dus dat is 5 keer 150. Zolang ze daar tevreden mee is dan hou ik het op 150cc. Femke slaapt trouwens nu sinds een paar nachten tot 6.00/6.30! Heerlijk zeg! We geven haar tussen 22.00 en 23.00 uur de laatse fles en ze slaapt dan heerlijk door.
Dus jullie vullen gewoon alle flesjes van de komende dag met koud water + schepjes en dan de koelkast in? Wel gemakkelijker dan per keer te moeten maken met een huilende baby... vooral 's nachts :-s
Nouuu, niet alle flesjes, ik maak meestal rond een uurtje of 22 de flessen voor de laatste voeding en de eerste twee voor de volgende dag, dus 23.00/7.00/11.00, dus ongeveer 12 uur vooruit, dus voor een halve dag. Dan maak ik voordat ik Mirthe de voeding van 11.00 geef vast de flesjes voor 15.00 en 19.00 uur. Dus steeds 2 of 3 flesjes tegelijk. Ik heb overigens dan wel gelijk potjes gevuld (zo'n torentje van vijf bakjes) waar dan vooruit afgemeten de poeder in zit. Hierdoor hoef ik maar één keer per dag schepjes af te meten (dit doe ik dan ook om 22.00 uur, om de dag) zo hoef ik 8 flessen lang niet na te denken over die schepjes! Zeker nu heel handig, aangezien ik overstap van Friso op Kruidvat en dat dus aan het mengen ben, inclusief Nutriton, dus ik lijk af en toe net een heks die haar mengsel aan het brouwen is uit diverse potjes, haha...
Je kunt die die nutriton ook gebruiken door de kruidvat voeding? Waar is de nutriton eigenlijk voor? Ben te lui om terug te lezen
ik wist het wel judith! Heksje! maar ik moet dangaan afkolven.. aangzien je het met afgekolfde melk moet doen..... pfff moet ik maar eerst een kolf gaan aanschaffen..( is altijd handig)
Hi Ik gebruik kraanwater voor de flesvoeding zou moeten kunnen zei de kvz. Gaat wereld voor me open, makkelijk zeg. Maar ik lees dat er nog uitgekookt wordt. Ben ik verkeerd voorgelicht Tandjes, dat is snel zeg! Gisteren was Joya veel wakker moesten ook op pad ivm fysio en gyn n bij schoonouders eten en ze had krampjes.( overganf van bv naar volledig fv denk ik gaat nu ook enorm stinken en wordt groen) Gisteren om 12 uur laatste voeding gegeven en om 1 uur sliep ze en om 7 uur was ze nog niet wakker ff gaan kijken of ze nog in leven was en uiteindelijk heb ik haar om 7.45 een fles gegeven. Wat een toppertje! En daarna gelijk weer slapen en om 12.30 pas weer en om 15.30 en 20 uur. Dus ze doet het echt erg netjes wat een rustdag. Ik was wel de hele dag thuis ben benieuwd hoe het straks gaat en morgen als ik pad ga. Ik heb haar nu wel 150 aangeboden ipv 120 en 1x dronk ze''m leeg. EWie weet binnenkort 5 voedingen?! Als je je voor de frisovoeding opgeeft voor nieuwsbrief krijg je een dagboek en bon dat je gratis een romper kan bestellen maat 68 met naam. Errug leuk dus. Ik ga d'r zo wakker maken voor laatste voeding wij zijn moe en hebben ook logeetje neefjes van Gui dus zal wel druk worden morgenochtend. Of zullen ze uitslapen? Waren pas 3 uur in slaap gevallen na filmpje met popcorn en keten Doeiii
Goeiemorgen Hier wel weer een redelijke nacht gehad. Gisterenavond om 23.15 een fles afgekolfde melk gegeven. In eerste instantie 100 cc maar die was zo op dus, even verschoond en toen nog zo'n 20 cc bijgegeven en ook die ging netjes op. Daarna naar bed en om 03.15 meldde ze zich weer. Heb haar toen gevoed en weer in haar bedje teruggelegd. Om 05.30 hoor ik haar weer wat kreunen, ligt dan een beetje te persen maar haar oogjes blijven gewoon dicht (waarschijnlijk poep die dwars zit want vanmorgen hadden we een luier vol ) speentje gegeven en dit om 06.00 uur en 06.30 nog een keer Daarna om 07.15 weer gevoed want toen was ze echt wakker Nog niet bepaald doorslapen dus maar goed als ze dit ritme van 1 nachtvoeding voorlopig aanhoudt ben ik al lang blij Verder heb ikhet idee dat het kolven ook wat op gang begint te komen. Kolfde vanmorgen 85 cc uit de borst waar ze niet van gedronken had. Ben gewoon trots op mezelf Ik probeer zo door de dag heen een paar keer te kolven om zo 1,5 a 2 voedingen te hebben. Éen daarvan krijgt ze dan savonds en de andere gaat de diepvries in om een voorraadje op te bouwen Tjonge best nog een hoop werk zo de FV als ik dat lees. Dan is Bv toch wel makkelijk snachts Maar goed wij moeten dan ook nog kolven, dus zijn we nog wel langer bezig dan met FV denk ik. Lailae, ik heb de romper ook besteld, ben benieuwd En succes vanochtend met de logeetjes. Patje tandjes, dat is al snel> Geef je BV en merk je daar iets van? Nachtvlinder; Wel vervelend dat Devano zo spuugt, misschien dat die Nutriton dan inderdaaad werkt. je kunt ook evt kijken op MP als je een kolf wilt aanschaffen, er staan er veel op en het scheelt een hoop geld Heb ik ook gedaan, alles goed uitgekookt en hij bevalt goed. (heb de medela mini electric plus, een dubbele electrische kolf)
Zo ben gister lekker naar Scheveningen geweest met mijn ouders..trotse opa en oma ..we hebben vier uurtjes daar lekker gewandeld..winkeltjes gekeken..bungi jumpen gekeken..de golven bekeken..lekker broodje gegeten..terrasje gepakt.. Was een lekker dagje..alleen ben wel verbrand..hihi..was ook weer een tijdje geleden dat ik zo lang in de zon ben geweest Dinsdag weer voor het eerst ongi geworden..heb gelukkig helemaal geen las van.. buikpijn..rugpijn..hoofdpijn..saggo zijn..wat ik normaal altijd had. Heb alleen wel nog steeds dan last van pukkeltjes.. Ach gossie..vanmorgen gaf Chanelle een mondje terug..waarschijnlijk omdat papa haar op de buikje had gelegd nadat ze net had gedronken..het kwam ook uit haar neusje..gossie! Over drie weekjes moet ik alweer gaan werken..elke keer als ik daar aan denk..dat ik Chanelle dan iedere keer moet achter laten..krijg ik tranen in mijn ogen..ik zie er zo tegen op..ik heb het er best wel moeilijk mee.. Ik weet dat het moet..maar het liefst.. Ik heb helemaal niet zo van oh lekker werken..even tijd voor mezelf..ik vind het vreselijk.. Werken kan me echt gestolen worden! Voor de rest gaat alles lekker hoor en bij jullie? Kussss..
Nutriton is de merknaam voor Johannesbroodpitmeel van Nutrilon. Zeg maar net als pap bij hen Nutrix heet.... Dit verdikt de melk in de maag, zonder dat het bijvoeding is, dus geen dikmaker. En als de voeding in de maag dikker wordt....dan wordt er minder gespuugd... Bij ons is dit het wondermiddel....Mirthe geeft nog wel af en toe wat terug, maar in het begin liep de melk bijna net zo hard haar mond weer uit als dat het erin ging... Ze heeft heerlijk geslapen vannacht, van 23 uur tot 7.00 uur, gaat de goede kant op. Vanavond maar weer eens een poging wagen die laatste fles een uurtje eerder te geven, als ze wakker wordt en kijken of ze dan ook tot 7.00 uur door slaapt, want wie zei dat ook alweer, dat baby's altijd rond dezelfde tijd wakker wordt?
@Patje, ja hoor, die nutriton kan ook door kruidvat-voeding. Doe ik zelf ook namelijk. @All, Marciano heeft een klein rood plekje op zijn naveltje. Als het nat is lijkt het wel of er pus onder zit. Herkent 1 van jullie dit? Groetjes!
hallo allemaal, Ik kom hier ook maar even kijken ook al ben ik een mei mama geworden. Maar ik zit overal bij de juni mama's omdat hij voor 1 juni uitgerekend was. Groetjes Tamara