Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Sandra, het merk difrax heeft een speentje voor de leeftijd -2/2 maanden, die is dus extra klein, misschien kan je die proberen, mocht Mirthe ook al heel vroeg.....en geen last gehad met speen/tepelverwarring! Die speentjes zijn helemaal rond, dus niet zo'n dental met een platte kant en is dus zo klein dat het het beste overeen komt met je tepel....

Die nachten zijn niets zo, misschien dat het speentje helpt in slaap te vallen.....succes!

2. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Hallo meiden,

Dacht: ik ga even kijken bij de mamma's en zie dat jullie al lekker aan het kletsen zijn hier.

Dus bij deze, ik doe graag mee!

Viona
    Nogmaals heel veel beterschap! Doe rustig aan meid!

Shelde
    Wat ontzettend vervelend.
    Kan het ook zijn dat Nicky's dag en nachtritme omgedraaid is?
    Was bij Britt namelijk het geval (toen wij 's nachts uren wakker werden gehouden). Wij kregen de tip om haar ipv 's ochtends 's avonds in bad te doen, daarna voeden en hup het bedje in....
    Duurt een paar dagen, maar werkt super!

En een speentje inderdaad, maar dat kun je overleggen met de kraamhulp. Mag officieel volgens mij pas na 3 weken als de borstvoeding goed op gang is, maar misschien sommige spenen al eerder?
    In ieder geval succes!

Even een update van mij:

Zoals jullie misschien al wel weten (zie bevallingslijst; juni) ben ik helaas al gestopt met borstvoeding geven. Mis het wel hoor, is toch wel erg intiem! De flesvoeding bleef er de eerste keren ook niet in, maar de laatste 3 voedingen zijn er gelukkig niet met een straal van 2 meter uitgekomen (jeetje, wat schrik je dan zeg...., kwam zelfs uit haar neus).

Britt heeft ons vannacht, jaja....echt waar, door laten slapen.
    Ze lag er om 22.30 in en vanochtend om 7 uur lag ze nog te slapen!
    Schrok wakker van de wekker en stond gelijk naast haar bedje om te checken of alles wel goed was.... Mevrouw lag nog prinsheerlijk te slapen!

Ze heeft overdag wel last van krampjes. Lees dat meerderen hier last van hebben. Wat doen jullie hiertegen en wat werkt echt?

3. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    @ viona ik heb hetzelfde gehad!
    gosternacht onwijs aan het rillen in bed en mijn borst stond op springen.. ik tempen en had een temp van 41,7 dus de ha gebeld en kreeg peniciline! gelukkig is de koorts een beetje gezakt maar begin de hoop te verliezen.. mijnlinkerborst wil gewoon niet meer.. Mijn tepel doet ontzettend pijn.. Hij pakt hem ook niet goed.. Heb vandaag een pak flesvoeding gehaald voor het geval dat.

Vandaag komt ook cb langs en zal het een en adner vragen aan haar!
    Wat betreft die borst.. ik doe even die ergste spannig er afkolven.. Misschien dat het helpt!

pfff zit nog steeds te zweten hiero!

4. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    @Judy: op de site heb ik al een paar keer gelezen over een baby die zn difrax speentje naar binnen had "gezogen". Ik heb mijn difrax speentjes meteen weggegooid
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... frax+speen

@Viona: dat is zo erg, zo pijnlijk. Beterschap!

@Shelde: ik heb eigenlijk de eerste 2 weken nauwelijks bezoek geaccepteerd. Pas nu beginnen we eraan, en dan proberen we max 1 per dag. Ik had die eerste 2 weken echt nodig om te wennen aan de nieuwe situatie. En ook Nicky moet wennen aan het nieuwe leven buiten de baarmoeder!

@Clau: ik stond scheef bij het verschonen van Deniz, nu heb ik de tafel waarop ik het doe dmv blokken wat verhoogd, en zo heb ik een beter houding.

@Shanna: ik weet niks tegen de krampjes. Heb al van alles geprobeerd, maar hij moet er gewoon zelf uitkomen. Ik probeer m wel te troosten. Maar alle tips van andere mensen hebben geen uitkomst geboden, helaas.

@Nachtvliinder: jij ook al een borstontsteking! Koelen helpt vaak een beetje en kolven is ook goed. Verder paracetamol. Ook beterschap!

Hier verder het gewone "getob": Deniz begon na 2 1/2 uur al onbedaarlijk te roepen om eten. Heb m nu maar weer een fles van 120 ml gegeven en die ging achter elkaar naar binnen.
    Morgenochtend gaan we even op de koffie op mn werk. Ik had alle bezoek afgehouden, alleen een afvaardiging van 2 mensen was maandag al geweest. Als ik op mn werk langsga, komen die mensen tenminste niet stuk voor stuk hierlangs... :) t Zal wel druk zijn voor Deniz, maar als ie gaat huilen, heb ik een goede reden om weer weg te gaan... O:)
    We beginnen nu al echt te zien dat hij dikker wordt, het magere is er vanaf. De eerste dag vond ik m net ET (van die film van vroeger: lange magere nek met rond koppie). Mannetje was er boos om ("mijn zoon is geen ET!" hihihi). Je ziet dat er in de baarmoeder gewoon geen ruimte meer was om te groeien en nu wel!

5. Hester

Hester Niet meer actief

Grappig is dat he, Laurens wordt ook al wat dikker. Lekker een klein beetje babyvet op zijn beentjes, heerlijk.

6. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    als ik dat voor elkaar had moeten krijgen had ik haar mond open moeten breken....wel op tijd kijken of het speentje niet te klein wordt..... ze moet wel een hele grote mond hebben als ze dat sppentje in wil slikken...

maar goed, snap dat je het speentje gelijk weggooide...... :confused: je zou het niet zien zeg!

@ Viona, slaat de antibiotica al een beetje aan? Ik hoop het voor je!

Wij hebben een geweldige nacht gehad....om 12 uur gaan slapen (we moesten haar echt wakker maken voor de laatste voeding), om half 7 uur Mirthe pas wakker en daarna weer tot 11 uur geslapen...wauw....ik hoop dat hiermee de onrust even voorbij is, ik weet nu helemaal zeker dat het een sprongetje is geweest! Kan niet anders!

7. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    :confused: Wow Judy, dat is een fijne nacht! Lijkt me heerlijk om eens zo lang achter elkaar door te slapen. :D Nouja, komt vast wel weer.

Over die Difrax-speentjes: het staat zelfs in hun handleiding, dat het kan gebeuren dat het speentje helemaal in de mond komt. Ze zijn wel zó ontworpen dat ze nooit ingeslikt kunnen worden. Rustig verwijderen, staat er in. :( Wij hebben er ook 2 en ik vind ze idd wel erg klein, maar ik ga geen andere kopen. Tot zover ging het wel goed. :D

Cim, gelukkig ben ik niet de enige. Wij hebben tot zover bijna elke dag bezoek gehad en soms wordt dat me echt teveel. Gelukkig heeft mijn man deze week vrij en is het wat makkelijker. Ik dacht echt dat ik de enige was die moest wennen aan de nieuwe situatie. :oops:
    Je hebt groot gelijk dat je op je werk langs gaat! Ben je mooi in 1 keer van al die visite af. 8)

Is het bij jullie ook nog lekker weer? Ik vind het echt heerlijk dat we nu af en toe even kunnen wandelen met de kinderwagen. Morgen of overmorgen gaan we eens even de stad in denk ik, uitproberen hoe dat gaat. :p

8. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Clau..Ik heb antibiotica voor een week gekregen..maar tot nu toe is de pijn even erg en de onsteking lijkt iets groter voor mijn gevoel..maar maandag moet ik weer naar de HA en dan kijken we of de antibiotica dan genoeg geweest is..of dat het verlengt wordt met 3dgn of een week. Maar als het in deze dagen nog erger wordt moet ik eerder contact opnemen.

Ik denk niet dat je echt hoeft op te letten hoofdpijn en zere rug..als je borstonsteking hebt dan heb je ook echt last van je borst. Eerst is het een beetje gevoelig..daarna lijkt het als of je een flinke blauwe plek en daarna voelt het echt als een onsteking en kan je er niet neer omheen 8)

**Shanna..Nogmaals bedankt.
    Dat is inderdaad schrikken als het met een straal van twee meter eruit komt en dan ook nog eens uit der neusje. Maar gelukkig gaat het al beter :D
    Ja heerlijk he dat ze een nachtje doorslapen..hihi..ik moet dan echt twee keer op mijn klokje kijken of echt zo is :rolleyes:

Chanelle heeft een keer 'snachts een hik en een boer tegelijk gegeven (ja erg pijnlijk..je hoord het gewoon dat het pijn doet) en toen kwam er ook een vloedgolf uit. En dan gewoon weer honger hebben hè..

**Nachtvlinder..Ik kreeg juist van een vriendin te horen dat je de borst gewoon leeg moest kolven en zoveel mogelijk..dat helpt om de ontsteking te minderen. Maar ja dat moet ook mogelijk dan zijn..want met flinke koppijn en duizeligheid kon ik echt niet kolven..deed het toen om de voeding. Inderdaad een goed idee om een pak flesvoeding in huis gehaald te hebben.
    Bij mij komt er uit mijn borsten per voeding nu maar ongeveer 20 tot 40ml uit in plaats van meer dan 125ml :(
    Mijn hoop begint ook een beetje in mijn schoenen te zakken..maar probeer nog twee weken door te gaan..kijken of ik weer meer ga produceren [-o<

**Cimbomlu..Dank je wel.
    Wat een verhaal van die speentjes zeg..voor Chanelle heb ik ook die speentjes..zij zit ze eerder naar buiten te gooien..
    Ik vind ze juist zo fijn voor haar. Maar volgens mij past het nooit in haar kleine mondje :( Ik ga er wel meer op letten.

Chanelle drinkt af en toe heel veel op een dag en een andere weer minder. Ze komt ook wel eens na twee uur en dan geef ik haar gewoon weer een voeding en drinkt ook zo weer 120 130ml op. Ze zal het wel nodig hebben. Gister kwam ze heel de dag om de twee uur maar maandag had ze bijvoorbeeld maar vijf voedingen op. Ze regelen het vanzelf wel.

En achhh ET..hihi..

Chanelle is ook al een flinke prop aan het worden..echt zoooo schattig!

9. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Clau, Nicky was alles behalve stoer bij de hielprik. Ze heeft alles bij elkaar geschreeuwd. En ze moest nog 2x geprikt worden ook, omdat haar bloed zo snel stolde. :(
    Judy, ik heb een speentje wat ik ga proberen... en anders zal ik die kleine eens halen.
    Shanna, het dag-nacht ritme is inderdaad omgedraaid. Ik bed ook van plan haar voortaan 's avonds in bad te doen. Jammer dat de BV niet gelukt is. Maar zo te horen doet Britt het prima op de FV! Lekker zeg dat ze doorgeslapen heeft!
    Sally, ik hoop dat je borstontsteking snel over is!!! Beterschap meid!
    Cimbomlu, het babyvet begint nu te komen he?! ;) En goed plan om langs je werk te gaan! Een heleboel vliegen in 1 klap!

Na de ellende van gisteren avond heeft Nicky goed geslapen vannacht. Nog 2 voedingen gehad, maar verder was ze vrij rustig. :)
    Ze is alweer boven haar geboortegewicht, dus ze drinkt erg goed.
    De borstvoeding gaat dus goed. Alleen het aanhappek (vooral rechts) gaat wat moeizaam. M'n arme tepels. ;)
    Ik lek soms aan alle kanten heb ik het idee, maar ja...

Hoe gaat het met jullie gewicht? Ik ben nu bijna 10 kg kwijt van de 18. Waarvan veel vocht.
    Ik moet nog wel steeds positiekleding aan. M'n buik is echt nog te dik. :(

10. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Sandra, ik denk dat ik bijna al het gewicht al kwijt ben. 8) Ik ben behoorlijk stevig van mezelf maar ben in de zwangerschap bijna niets aangekomen. De kz vond me zelfs smal in het gezicht afgelopen zondag (of ik me wel goed voelde?). Ik kan iig al weer wat van mijn oude broeken aan, al zit positiekleding nu nog net iets lekkerder.

Niet te lang wachten met zere tepels hoor! Ik had het ook sinds gisteren, kon het wel uitschreeuwen als Jesse de eerste happen nam. Dus ik heb net een tube Bepanthen gehaald, helpt tegen kloven. Beter er vroeg bij zijn dan nog een tijdje pijn lijden. ;)

Viona, ik bedoelde met mijn hoofdpijn ook niet een borstontsteking. Ik ben ingeleid omdat mijn bloeddruk te hoog was, en daarbij moest ik dan steeds opletten of ik geen hoofdpijn had of sterretjes zag enz.
    Hoe doe je dat met voeden als je naar de dokter moet? Kolven? Ik moet volgende week voor mijn bloeddruk naar de internist (zakt niet) en ben dan zeker anderhalf uur weg denk ik. En natuurlijk precies op een voedingstijd. :( Ik zie het niet zitten om Jesse mee te nemen en in de wachtkamer te gaan voeden ofzo.

11. Hester

Hester Niet meer actief

Balen Clau van je bloeddruk! Heb ik dus ook en ook ik ben daarom ingeleid. Bij mij zakt het ook nog niet (hoewel: van onderdruk 110 naar 95 is al een beginnetje, nietwaar?)

Ik geef Laurens de fles gewoon wat eerder als ik ergens heen ga, daarna slaapt hij wel weer. Misschien kun je dat proberen? En anders in het ziekenhuis voeden.

12. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Ik ben opgenomen met een onderdruk van 120 en afgelopen week was 'ie nog 115. :( En toch is 'ie af en toe wel lager geweest. In het zkh kreeg ik medicijnen via een infuus en was de onderdruk op een gegeven moment 73! :confused: Ook niet goed, meteen zo laag.

Tja, ik voed op verzoek, dus het is niet handig om Jesse wakker te maken voor het eten. Daar wordt 'ie heel vervelend van. :( Maar als ik ga afkolven is het waarschijnlijk handig dat ik het eerst eens probeer, met een flesje?

Ik kan trouwens, net als mijn zoon, heel slecht naar het toilet. Hebben jullie nog goede tips?

13. Niet meer actief

Angela, ik vind het ook moeilijk om te beslissen wat Lara aan moet, zeker met dit rare benauwde weer. Vaak kleed ik haar niet al te warm, maar ben ik de hele dag met dekentjes in de weer. Ik heb altijd een dekentje bij me en een hydrofiel luier voor als het wel warm is (tegen de tocht). Maar het blijft een beetje gokken. Ook ik voel haar de hele dag in haar nekje.

Sandra, kraamtranen? Gewoon laten komen meid! En uiteindelijk wordt Nicky ook 's nachts rustig... Sterkte en hier een dikke * knuf *.

14. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    NOu, zo lang als Mirthe gister sliep, zo minder lang vandaag...om vier uur werd ze wakker, maar met een speentje heb ik het nog tot kwart over vijf weten te rekken. Ze lag wel weer gelijk in coma na d'r flesje, dus ben benieuwd hoe lang ze nu slaapt.

Wilde ff kijken of er al iemand bevallen was en dacht dan gelijk door te slapen, tot ik over Benthe las...................................nou ja, ben helemaal misselijk! Wat een achterlijke rotstreek zeg! Zoveel meiden die echt zoiets meemaken en ik had trouwens ook met veel mensen over Benthe gepraat! Voor de bevalling omdat ik zelf prematuur ben en kantje boord nog in leven ben...na de bevalling omdat ook Mirthe te vroeg kwam.....

Heb echt een wee gevoel, wil nog een uurtje pitten, maar weet niet of het gaat lukken, ziek wijf zeg! Bah!

15. Hester

Hester Niet meer actief

Dat hele gebeuren rond Benthe heb ik niet gevolgd, maar als ik het nu zo lees... bah bah! Wat verschrikkelijk dat iemand zoiets kan doen. Dat begrijp je toch niet?

Nog even een vraagje aan jullie: wat doen jullie met je baby na de voeding: meteen naar bed of nog even spelen / knuffelen en hoe lang dan?
    Laurens slaapt vrijwel meteen na de fles, alleen nog even een kwartiertje knuffelen en dan naar bed. Maar de laatste paar dagen wil meneer dan niet slapen en gaat liggen huilen :cry: Op schoot wil hij dan wel slapen, maar dat gaat natuurlijk niet altijd :( Hoe doen jullie dit?

16. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Clau..Hihi mijn fout..had verkeerd gelezen :rolleyes:
    Misschien kan je wat spelen met de tijden van de voeding zodat die afspraak precies er tussen valt..zo doe ik dat altijd. Dan laat je hem wat door slapen of je maak hem wat eerder wakker. Het makkelijkste is het dan om het vanaf de eerste voeding dat te doen. Alleen voor die dag. Jesse merkt daar echt weinig tot niets van. En tja als hij het vervelend vind om wakker gemaakt te worden..kan je ook proberen hem rustig wakker te laten worden..ik ga altijd in der kamertje een beetje rommelen..beetje opruimen enzo en dan word ze altijd vanzelf wakker.
    Is denk minder erg ;)
    En ja je kan ook wel afkolven en dat kan je weer bij je internist onder de warme kraan opwarmen.
    Ja je kan het beste dan wel even van te voren oefenen met een flesje.
    Je moet even kijken wat je het fijnste lijkt.

Roos Vicee Laxo heb ik toen gedronken..kan je proberen.
    En voor Jesse heb ik geen idee..volgens mij kan je er niets aan doen :(

**Hester..Bij ons kijken we altijd hoe moe Chanelle is.
    Als ze gelijk zowat slaapt doen we der gelijk in bedje..behalve als papa heel de dag is wezen werken..dan wil hij heel even knuffelen.
    Als ze heel erg wakker is..houden we haar bij ons..lekker knuffelen en kusjes geven..maar als ze flink begint te geeuwen dan doen we haar naar bed.
    En als ze huilerig is en het nog erger word wanneer ze naar bed moet..dan houden we haar nog bij ons..nog wat meer knuffelen en troosten..anders blijf je heen en weer lopen. Tot ze toch in coma ligt en dan leggen we haar in der bedje.
    En tja je kan natuurlijk niet altijd met de kleine heel de tijd op schoot zitten..er zijn natuurlijk meer dingen die gedaan moeten worden..als ze echt gaat huilen dan probeer ik haar met een speentje te laten slapen..lukt vaak dan wel.

17. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Britt gaat na haar voeding meteen naar bed! Ook om evt. spugen te voorkomen, maar ze is na haar flesje drinken ook heel moe. Ze slaapt dan ongeveer 2 a 3 uurtjes ('s nachts gelukkig wat langer).

Heb net bezoek gehad van de wijkverpleegkundige. Heerlijk mens en ze heeft goede tips gegeven.
    Een paar (misschien ook handig voor jullie):
    - Nutrilon Omneo (ofzoiets) tegen krampjes en opgeven van voeding. Schijnt heel goed te werken.
    - Cinababy tegen krampjes (maar dat gebruiken de meesten van jullie al denk ik)
    - Britt mag meer drinken, aangezien ze altijd de hele fles op heeft en echt krijst als ze honger heeft!
    - Het huilen/krijsen voor zijn! Dan eerst maar voeden (ongeveer een half uur a drie kwartier wachten) en vervolgens luier verschonen of in bad!
    - Niet iedere dag in bad en geen zeep gebruiken (ook geen Zwitsal), tenzij ze errug vies is!
    - De tijd nemen voor de voeding! Baby's zijn dan meer tevreden na een voeding en de voeding kan beter/sneller verteren!

Sandra:
    Kraamtranen horen er zeker bij! Vooral niet tegenhouden hoor, want het moet er gewoon uit.

Onderschat ook zelf niet wat er allemaal is gebeurt de afgelopen dagen. Je hebt een kind gekregen, potjandikkie. Das niet niks! Je moet nog helemaal aan het idee wennen, bent moe en als je kleine dan ook nog haar 'dingetjes' heeft is het echt niet makkelijk hoor. Daarnaast wordt je ook nog geleefd (van voeding naar voeding, van visite naar visite). Voordat je weer een beetje bij jezelf bent, ben je dagen verder meid! Geef het de tijd!

Hebben jullie dat ook? Het gevoel dat die kraamtijd voorbij is gevlogen? En dat aan een kant prima vinden - omdat je je eigen leventje weer wat terug hebt -, maar aan de andere kant ook enorm missen (die eerste dagen die zo bijzonder waren??).
    Mis mijn buik, het zwangere gevoel trouwens ook wel....

18. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Nou, vannacht was een ellende! Heb in totaal misschien een uurtje geslapen. :(
    Ze bleef steeds wakker, niet in slaap te krijgen... dan weer de hik, poepluier, drinken... *zucht*
    En m'n tepels doen zo'n pijn! Ik dacht echt dat borstvoeding veel makkelijker zou zijn.

Morgen laatste dag kraamhulp. Zie er best tegenop om het alleen te moeten doen!
    En die stomme kraamtranen wordt je ook niet happy van. Zal de vermoeidheid wel zijn!

19. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Sandra, baker je Nicky al in?

20. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ik denk daar elke dag aan...heb eigenlijk geen kraamtijd gehad, maar toch die eerste dagen in het ziekenhuis waren ook zo intiem, je eigen kindje.... En die buik en zwanger zijn, gut ik kijk nog steeds naar elke zwangere die langsloopt en de vriendin van mijn neef is nu 20 weken zwanger, dus die buik is ook jaloersmakend...

Maar als ik dan helemaal zwelg in zelfmedelijden ga ik even naar Mirthe kijken... Ze heeft gisteren voor het eerst echt enorm breed gelachen, dus geen glimlach of stuipje, maar echt echt echt lachen...nou, daar kan geen buik tegenop Shanna...... Denk dat we een beetje over dat gevoel heen moeten groeien! Toch?

Ik heb vandaag een aquasit gekocht, vanavond even testen, lijkt me heerlijk om beide handen te kunnen gebruiken en Mirthe zo ook meer bewegingsvrijheid te geven in bad!

Deel Deze Pagina