Weltrusten iedereen! Britt ligt weer lekker te slapen. Net zoals gisteren met een volle buik en een hydrofiele luier om haar heen in haar bedje gelegd.... En nu hopen dat ze weer slaapt tot 7 uur! Duim voor alle mamma's en baby's dat ze slapen tot 7 uur! En ook voor mooi weer morgen natuurlijk!
Britt hier schijnt het zonnetje! maak er een mooie dag van meid AT all wat kletsen we ineens toch weer veel! De kleine heeft vandaag voor het eerst goed doorgeslapen. 23oo erin en oas 6:30 eruit! hij was wel wat aan het kraaien in de nacht en had zijn hydroluier eraf gegooid, maar toch heel voorzichtig weer omgedaan. EN hij sliep als een roosje! Nu is hij beetje vervelend hahaha maar ja hij speelt wel lekker zoet in de box! Ik heb gister nutriton aangeschaft en hem dat gegeven... haha lachwekkend gezicht hoor. Ik lepel dat in zijn mondje maar hij wil het nog niet echt wegslikken dus hup die tiet er achter aan haha maar ja het helpt niet veel...hij spuugd het er wel nog uit! moet even geduld hebben he! :LOL: hmmm wat ga ik vandaag eens doen? kussie by by oja wie wilde het recept voor chocolade taart? ik zet het wel hier neer ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 400 grm pure chocola 100 grm basterdsuiker 6 eieren scheutje grand marnier tl kaneel 3dl verse slagroom en wat extra voor erbij poedersuiker aardbeien vanille ijs De oven voorverwarmen op 180 graden klop in een kom de eieren en de suiker in 10 min luchtig. breek de chocola in stukjes en verwarm dit au bain marie. Roer dit af en toe door tot de chocola gesmolten is. Meng de Grand marnier, kaneel eimengselen gesmolten chocola goed door . Roer de room even goed dooren schep hem dan door de chocolade mengsel! giet dit in de vorm en zet het eenuur in de oven! Een breinaald (of een lepeltje) moet er schoon uit komen en dan is hij klaar. dit is een vochtige taart wat iets in het midden zal uitzakken! je kan ook Tia maria, cognac of cointreau gebruiken! succes en smakse
@Cimbomlu, ik heb even de huisarts gebeld en volgens de assistente (de huisarts was op vakantie ) kon ik het eerst eens proberen met betadine. Wellicht ging het dan weg. Mocht Marciano koorts krijgen dan moest ik even naar de vervanger van mijn huisarts. Dus afwachten maar of die betadine helpt. @Shelde, kleine tip voor verschonen in de box. In het kraampakket zaten van die celstofmatten. Als je er nog wat over hebt kan je die mooi gebruiken, zodat je boxkleed niet weer nat/vies word als je verschoont. Mocht je die celstofmatten ophebben dan ken je vast wel iemand die bij een bejaardentehuis werkt. Dan kan die persoon er zo een paar voor je meenemen. Daar hebben ze namelijk ook heel veel celstofmatten. @Velobabe, Marciano slaapt ook vanaf de 1e dag al in zijn wiegje op zijn eigen kamertje. Alleen 's morgens ligt hij een uurtje of 2 in de box, dan kan ik even zijn kamertje luchten. En dan is ie er 's avonds uit tussen ongeveer 18.00 uur en 21.00 uur. In mijn luiertas heb ik: een extra stel kleertjes slofjes speeltje/knuffeltje hydrofiele luier speentje 3 pampers billendoekjes snoetenpoetsers (proefverpakking uit prenatal-doos) zeepvrije wasgel (voor handen wassen zonder water) spuugdoekje slabbetje eventueel een flesje en voeding @All, enkele tips. Voor het krabben heb ik nu de oplossing gevonden. Ik heb van een navelbandje de onder- en bovenkant geknipt. Die delen schuif ik over zijn handjes tot ongeveer halverwege zijn onderarmpje. Vastplakken met luiertape aan de mouwtjes (NIET TE STRAK) en voila, meneertje heeft handschoentjes aan en kan dus niet meer krabben. Maar let wel op dat hij of zij de handjes nog open kan vouwen! Verschonen in de box? Leg een celstofmat (uit je kraampakket) onder je baby. Geen plasjes en poepjes meer zo op je boxkleed. Spugen in de wieg, ledikant of kinderwagen? Vouw een hydrofiele luier 2 x dubbel en leg die onder zijn of haar hoofdje. Je kan de uiteinden van de luier mooi om het matrasje van een wieg en kinderwagen vouwen. Of het ook kan in het ledikant weet ik niet. Is de luier vies van een klein beetje spugen? Openvouwen, andersom weer dichtvouwen en klaar! Verder ligt er bij ons altijd een hydrofiele luier over de hoes op het aankleedkussen. Handig als er een beetje poep op het aankleedkussen terechtkomt. En ook handig (als de luier nog schoon is) is dat je je baby er mee af kunt drogen als hij of zij uit badje komt. Zo vergeet je nooit een luier klaar te leggen! Waarschijnlijk zijn een aantal tips bij sommigen al bekend, maar voor degene die het nog niet wisten... Groetjes!
Britt hier geen zonnetje maar wel droog Fijne dag vandaag!! Volgens mij komen de beebs inderdaad bij iedereen meer in een ritme want er wordt steeds meer gekletst Nachtvlinder, heerlijk dat hij zo goed geslapen heeft. Hopen dat hij het nu snapt Hier viel het ook niet tegen. Na de hel ochtend gisteren zowat gehuild te hebben had ik haar in de draagzak gedaan en dat hielp Ze had om 13.15 laatste voeding gehad en meldde zich toen pas weer om 18.15 uur Wilde haar eerst nog eerder wakker maken, maar ja was blij dat ze sliep Ze was daarna ook veel vrolijker en lachte de hele tijd, sprongetje zal toch niet zo snel al weer voorbij zijn (mag van mij wel hoor, ik zie haar liever lachen dan huilen) Daarna wilde ze wel nog om 20.00 uur drinken en kwam ze zelf voor de laatste fles van 22.30 uur. (laatste voeding fles gegeven van zelfs 140 cc ) Toen lekker naar bed en ze kwam (pas) om 03.30 uur. Toch 5 uur doorgeslapen =D> (gisteren was dit nog 4 uur en eergisteren maar 3) Daarna hoorde ik ze even om 05.15, speentje gegeven. En om 06.00 uur hoorde ik haar nog een keertje, toen maar meegenomen naar ons bed en daar hebben we samen lekker nog geslapen tot 07.00 uur. Hmm ben best uitgerust nu, wat een klein beetje extra slaap al niet voor wonderen doet Nu maar hopen dat ze deze trend dus doorzet want dit bevalt me wel Ga haar ook maar aanwennen dat ik niet iedere ochtend 6 x een speentje ga geven als ze ligt te kermen (want echt huilen is het dan niet) Ze heeft nl tegen de ochtend vaak last vanhaar darmpjes (veel scheetjes laten en schrikt geregeld van haar eigen armpjes als ze in slaap valt (dan schokt ze nl) Misschien toch anders maar weer een hydrofiel gaan gebruiken Nachtvlinder: ik heb dat ook vandaag, wat zal ik eens gaan doen Poetsen doe ik neit, heb ik gisteren al gedaan Denk dat ik maar ff schilderijtje voor haar kamertje af ga maken. Verder even wandelen (als het tenminste droog blijft) En misschien wel chocolade taart bakken, want mjammie dat klinkt lekker Moet die taart gewoon in een springvorm?
ga je ook trouwen tja dan is 08-08-08 natuurlijk wel leuk maar dat is wel zo'n dag dat iedereen dat wil. 20-08-208 vindt ik zelf ook wel iets hebben. Toch een mooie cijferdatum maar net iets minder voor de hand ligggend. En ik laat je weten hoe de taart smaakt hoor! Moet wel nog ff drank kopen denk ik en had eigenlijk een hartige taart voor vanavond geplan en heb maar 1 springvorm dud meot nog ff kijken hoe ik dat ga doen. Anders vanavond maar iets anders eten Of is de chocolade taart makkelijk uit de vorm te krijgen dat ik 'm bijvoorbeeld ook op een bord zou kunnen bewaren?
Heb trouwens maar meteen daad bij woord gevoegd en Isa net in een hydrofiel gedraaid. Ze lag na 5 min in haar bedje nl al weer te huilen, ga ik kijken schijnt er een klein straaltje zon precies haar kamertje binnen op haar bedje precies in haar gezichtje Ach gossie , gordijn stukje dicht gemaakt en omdat ze meteen weer in slaap viel maar ook weer wakker schrok bijhet in slaap vallen heb ik ze dus meteen "ingebakerd". Dacht dat zal ze wel niet leuk vinden omdat ze meestal met haar armpjes omhoog langs haar hoofdje slaapt maar ze keek me echt zo aan van ja heerlijk had je dat niet eerder kunnen doen Ze heeft geen kik meer gegeven,net nog even om de deur gegluurd en 1 armpje heeft ze wel weer een stukje omhoog gewurmd maar ze was nog in deep sleep. Heerlijk wat zijn ze dan toch lief he
Deniz vannacht ook! Ik denk dat Laurens het in dat boek gelezen had en toegepast heeft, en Deniz het van hem gekopieerd heeft...
@ spijkervrouwtje je kan die taart makkelijk op een bord bewaren hoor ! omdat je een bakpapier erin legt is hij ook niet zooooo verschrikkeliji smerig! dus hup ff afwassen en die andere erin! succes hoor!
Hoi dames, Zo weer ff snel een berichtje van mij. Ik ben inmiddels 2 keer bij de osteopaat geweest met Kevin en het gaat echt al stukken beter met hem. Je hoort weleens mensen die zeggen: ik kreeg een heel ander kind. Nou dat heb ik nu ook hoor. Hij is echt veel rustiger, gaat steeds meer lachen en brabbelen. En slaapt overdag al steeds vaker en beter in zijn bedje. Het is nog niet helemaal over, maar ik merk toch echt duidelijk verchil. Ik ben nu dus zelf ook een stuk uitgeruster, en heb het gevoel dat ik de hele wereld aankan. Ik geniet nu echt volop van mijn 2 kanjers! Ik heb alleen ff een vraagje. Als ik Kevin in een hydrofiele luier leg, krijgt hij het altijd voor elkaar om los te komen. Doe ik iets verkeerd? Ik vouw hem schuin dubbel zodat ik een driehoek heb. Daar leg ik hem dan op. Dan sla ik een kant om hem heen zodat een armpje vast ligt zeg maar, en dan de andere kant en die probeer ik dan onder hem vast te leggen (snappen jullie het nog? hihi) Heeft er niet iemand een foto voor mij? Misschien dat het dan iets duidelijker is. Ik zal vanaf nu proberen om wat meer te reageren hoor want dat komt er vaak niet van
Haha! Ja, dat is het! Wel gek he? Of is het een voorbode van doorslapen....?? Misschien kunnen we de beebs dáár een boek over geven
hoi babs wat fijn dat je kleintje een stuk rustiger is! en dat de osteo werkt! nou volhouden zo! ovr de hydro, ik doe het ook zo! Ik doe hem wel strak aantrekken, maar ook hij krijgt het voor elkaar om hem los te wrikken! soms leg ik hem op izjn buik en dan krijgt hij het niet voor elkaar! maar dan valt hij ook als een blok in slaap! ik heb echt een superkindje! doorgeslpen tot 6:15 6:30 gegeten 7:40 weer slapentot 10:15 gegeten en gelijk in slaap gevallen na het eten, en hij ligt nu heerlijk te stinken in zijn bedje! Zal vanavond wel drama worden! hihi ach ja dan slaapt hij vanavond weer lekker!
Ook hier een kindje dat het steeds beter gaat doen. Gisteravond lag hij 22.30 in z'n bedje na z'n fles en kwam vanmorgen om 5.30. Daarna heb ik 'm beneden in de wagen gelegd (mannetje was al zo vroeg op, dus heb ik de fles gezellig beneden gegeven) en heeft ie geslapen tot kwart voor 10. Nu ligt ie een beetje te pruttelen. 's avonds is ie na z'n fles van 18.00 uur bijna de hele tijd wakker tot aan z'n laatste fles. Hij huilt dan niet veel, maar wil gewoon gezellig bij je zijn. Dat vind ik niet zo erg, moet je zelf ook verplicht rustig zitten/tv kijken/lezen. Ik moet zeggen, dat ie het fantastisch doet. De jongens zijn net met m'n schoonmoeder meegegaan en morgenochten halen we ze weer op. Kunnen wij misschien een beetje langer slapen. Afgelopen week voor het eerst hulp gehad. Het is wel raar dat er iemand je huis loopt schoon te maken en dat je zelf op de bank zit. Met name omdat mijn hoofd ook wel wil, alleen mijn lijf fluit me terug als ik teveel doe. Toch rommel ik wel wat in huis, af en toe een wasje in de machine stoppen en ophangen en zo. De echt zware dingen zoals stofzuigen en bedden verschonen lukken echt nog niet. Ik heb dan de andere dag behoorlijk pijn. Elke dag slik ik nog wel een of twee pijnstillers, maar mag verder eigenlijk niet klagen. Babs:Fijn dat je nu al vooruitgang ziet. Het zal je behoorlijk wat rust geven. groeten, Anja
Goedemorgen dames, Jaaaahaaaaa, Britt heeft het weer geflikt!! Vanochtend weer pas om 7 uur wakker!! Oh, zou het dan toch....?? Devano doet het ook goed he,.... Nachtvliinder?? Ligt vast aan de geboortedatum!! En wat is dat met 08-08-08 of 20-08-2008? Vertel, vertel..... Hester en Cimbomlu Hoop inderdaad voor jullie dat het een voorbode is voor het doorslapen. Van 19 tot 3 is lang hoor! Nu alleen de tijd nog even verschuiven.... Babs Fijn dat het zo goed met Kevin gaat en dat die osteopaat heeft geholpen zeg! De manier zoals jij het inbakeren beschrijft, doe ik ook. De andere kant haal ik alleen helemaal onder Britt door, zodat de punt aan de andere kant ligt (snap?). Zo komt ze echt niet los! Tenminste.... Spijkervrouwtje: Tja, wat dat inbakeren wel niet kan doen he? Heerlijk toch.... En inderdaad: ze zijn zoooo lief, als ze slapen! Marlieke: Thanx voor de tips. Kende ze al, maar toch....
haha shanna wat lekker dat britt het ook zo goed doet! Idd volgens mij ligt het aan de datum dat zijn datums om te trouwen! Maar hang net op met de gemeente en we hebben onze datum! alleen welke van de 2 verklap ik nog niet hihi.. Ieder geval een van die 2! whaha sorry weer ff helemaal hyper!
Spannend zeg! Alvast gefeliciteerd! En hoe dan ook duurt het dus niet zo lang meer @ all: Weten jullie tot wanneer we onze kindjes zo mogen inbakeren? Moet je dat op een gegeven moment gaan afbouwen? Ik lees namelijk in het Oei ik groei boek dat ze zo'n beetje de handjes + voetjes moeten gaan ontdekken en dingen kunnen gaan pakken... Dat lukt ze natuurlijk nooit als ze een tig aantal uren van de dag ingepakt liggen, of wel? :-k
Even over dat inbakeren: als de baby darmkrampjes heeft is het dan juist niet zielig dat ze helemaal vast liggen? Want dan is het juist lekker om de beentjes te kunnen bewegen (of als er een scheet dwars zit ofzo). Dit is mijn reden waarom ik er weer mee gestopt ben (en niet consequent volgehouden heb). met de 2 borsten is Mira weer erg blij volgens mij (hoop wel dat ze volgende week weer normaal aangekomen is).
Goed zeg! Wat moet dat heerlijk zijn! Ik heb net een poll geopend in het baby&dreumes onderdeel van het forum om te inventariseren wanneer de meeste kindjes gingen doorslapen... Ben toch zo benieuwd! Maar ik ben vooral benieuwd wanneer Laurens het door gaat krijgen, haha! Lijkt me zo heerlijk! Ik heb al sinds januari geen nacht meer doorgeslapen (jaja, maagzuur kwaaltjes enz... weten we het nog? Om nog terug te komen op de vraag wie de zwangerschap mist.... nou, ik NIET hoor! Voel me beter als niet-zwangere )