Nachtvliinder: Gefeliciteerd! En eh, waarom mogen we de datum niet weten? Of weet je mannetje het zelfs nog niet? Haha! Hester: Hoop dat dit het begin van het doorslapen is. En hoop natuurlijk ook voor jullie dat het doorslapen snel gaat beginnen! Wat dat inbakeren betreft, heb je zeker een punt! Weet het ook niet.... Toch maar afbouwen dan? Mira: Ook jij hebt een goede reden gegeven om het af te gaan bouwen. De beentjes had ik sowieso al niet strak ingepakt, maar toch.... Fijn dat Mira weer blij is.
Ben bezig met opruimen van de babykamer.... Alle kaarten hingen daar, is nu wel kaal hoor.... Verder de kast, commode en de planken opnieuw aan het inruimen. Heerlijk werkje om te doen zeg.... Zo zie je alle cadeautjes etc. ook weer eens.... En dat zijn er een boel! Er zitten zelfs een paar bij waar ik het bestaan niet eens van wist. Zal ik wel gekregen hebben toen ik nog half van deze wereld was, hihi.
Hallo, @Hester en Mira: Inbakeren mag je tot vier maanden doen. En als het goed is, kunnen de beentjes nog gewoon opgetrokken worden. Als dat niet kan, doe je iets verkeerd. Dat is namelijk ook niet goed voor de heupjes. Alleen de armpjes mogen strak worden ingepakt, de beentjes moeten de ruimte hebben. Ik ben net met Finn naar het consultatiebureau geweest en hij heeft zijn eerste prikjes gehad. Zo zielig..... Ik moest er zelf ook van huilen en mijn moeder ook. Voelde me zo'n muts, maar het was ook zo'n hartverscheurend huiltje....... Hij weegt nu 5100 gram en is 59,4 cm. Met zijn gewicht zit hij op de middellijn en met zijn lengte er een stukje boven.... Maar dat kan ook niet anders, want zijn vader is bijna 2 meter en ik ben ook best lang...... Verder alles goed hier. Hij ligt nu lekker te slapen. Ik ga de was maar eens van de lijn halen, want volgens mij gaat het zo regenen. X Linda
@Shanna, leuk he? En dan de kleertjes op volgorde leggen/hangen. Zodat je eerst de kleertjes met de kleinste maten pakt. Dat doe ik praktisch elke week weer opnieuw. Onzin eigenlijk maar ja. Ben vandaag naar Ter Stal geweest. Opruiming. Heb een leuk shirtje en 2 spijkerbroekjes gekocht. Op het shirtje staat: Sorry, if you think I looked interested, I'm not! @Linnepin, zielig jah. Ik zie er echt als een berg tegenop, die 1e spuiten. @All, Vanmiddag toch maar even naar het inloopspreekuur geweest vanwege Marciano's naveltje. Het blijkt een navelbreukje te zijn. Kan geen kwaad zei de verpleegster. pffff, pak van mijn hart. Groetjes!
dank Shanna, nou wellicht moet ik het dan toch m aar proberen! Finn heeft ook voortdurend honger en ik denk ook veel krampjes gezien de ontlasting per dag wisselt! Spugen doet hij niet echt (om de dag/2 dagen 1 x zeg maar) maar is wel gulzig (vooral aan het begin van de fles.. en bij het einde valt hij al in slaap tijdens de fles.. en we zijn div. flessenmerken verder en dat werkt dus niet..)
Een paar vraagjes als het mag: Hoi weer, nou het inbakeren met de pacco piccolo vind ik geen groot succes, het is veel werk, ik doe het nog onwennig en onrustig (ondanks oefenen op een pop) en het is een hele klus voordat ik het klaar heb.. en dan is Finn alweer wakker. Nou lees ik jullie over het inbakeren met hydrofiel luiers, heb dus ook veel teruggelezen, maar snap nog niet exact (sorry) hoe jullie dat doen... willen jullie het nog 1 x aan me uitleggen (in kindertaal ) dan ga ik dat ook eens proberen en vraag 2 is dat dan niet gevaarlijk voor de nacht? kan er wat gebeuren als hij zich loswurmt en die hydrofiel ligt daar? Alvast dank! Liefs Dora
@Shelde Keano is dol op douchen en geniet in de Tummy Tub Kip kerrie kleur zo noem ik het ook altijd... @Karin35 Ik mis Keano echt als 'ie op zijn eigen kamer ligt, maar hij slaapt er heerlijk. @Patje Snel hoor. Tandjes... Fijn dat de lactulose geholpen heeft. @Judith Alleen voor oma Nijntje. Oma is namelijk gek op Nijntje Sterkte zondag! @Nachtvliinder Zin om de taart een keer te komen maken? Enne gefeliciteerd! @Marlieke Knpa dat je Marciano gelijk in zijn eigen kamertje hebt laten slapen. De tips zijn bij ons bekend, maar je weet nooit wat je nog opsteekt hier. @Spijkervrouwtje Ben naar het CB gewandeld, waaide bijna van de dijk af! Onze kleine man is altijd lief, ook als hij wakker is. @Babs1980 Super dat het beter gaat. @Anja1969 Geen zware dingen doen dan herstel je sneller. @Hester Ik voelde me goed toen ik zwanger was en nu nog. Dat doorslapen komt vanzelf toch... @Linnepin Jullie hebben de eerste prikjes in ieder geval achter de rug. Heeft Finn er geen last van? @Marlieke Marciano boft met zo'n lieve mama. Hij krijgt vast een mooi naveltje. @Dora Finn maakt het je niet makkelijk geloof ik... Waar is Ky eigenlijk gebleven? Update van mij: Ben vandaag voor het eerst met Keano naar het CB geweest. Alles was goed. Wel zei de arts zei dat hij spruw had. Moest maar even een recept halen bij de huisarts. Ik twijfelde of hij spruw had, dacht dat het melk was. Dus de ha even laten kijken en hij heeft gelukkig geen spruw! Is ons kleintje trouwens (bijna) de jongste hier?
@dora, heb je die met klitteband of zonder? Ik heb die met klitteband (mag vanaf 4kilo) en ik vind het super makkelijk. Ik ben echt zo klaar. Femke wordt er ook wel wakker van maar als ze goed moe is dan slaapt ze zo als ik haar in bed leg. Ik baker haar altijd in op de eettafel zodat ze weet dat ze dan naar bed gaat. Het gaat nu al aardig goed. @velobabe, gelukkig is het geen spruw! @linnepin, tja de hormoontjes he! Wel fijn dat we nog 9 maand na de bevalling alles daarop kunnen gooien. Femke moet 6 aug haar eerste prikje, ben benieuwd. Het schijnt hier nog wel een verschil te zijn of de arts het doet of de wijkverpleegkundige, waarschijnlijk is de wijkverpleegkundige er en die prikt niet echt goed....
Pfffff, wat een dag! Nou ja, eerst even blij zijn voor Shanna dat Britt weer een nachtje goed geslapen heeft! Laurens doet vast snel mee Hester! En even roepen dat Britt, en dan de mama Britt, een prachtige dag moet hebben, want hier schijnt al de hele dag de zon, soms een wolkje, maar lekker weer hoor! En Sally die een trouwdatum heeft, ben benieuwd wat het is geworden, wanneer maak je het bekend? Of ga je vanavond eerst Jur verrassen door een "gericht aanzoek" te doen, je hebt nu immers echt een datum! Weet eigenlijk niet eens meer of jij Jur, of Jur jou had gevraagd of dat jullie gewoon bedacht hebben te gaan trouwen....da's al weer een tijdje geleden.... Anja, fijn te lezen dat het goed gaat met Joost, dat moet jouw herstel ook wat aanmoedigen! Toch? Lekker hoor een hulp, laat het allemaal maar over je heen komen, voor je het weet sta je weer zelf te poetsen! Velo, Keano is inderdaad de jongste hier......wellicht komen er nog wat nieuwe bij hoor, die zijn vast nog aan het na-kramen, pas drie weekjes, jij bent gewoon lekker snel weer onder ons! Ik zit nu eindelijk een beetje rustig op de bank....pfff... Mirthe zit duidelijk in haar tweede sprongetje, dames, maar jullie borsten maar nat! Ze wilde vandaag niet in haar bedje slapen. In de wagen boodschappen doen gaf wel een slaapje, maar verder, alleeeeeen maar huilen huilen huilen! Vannacht ging goed hoor en vanmorgen op zich ook, alleen sinds 11 uur tot net alleen maar huilen of bij mama slapen... Kortom, net twee bezwete vrouwtjes op de bank, omdat ik Mirthe maar in de Minimonkey had gestopt, anders kon ik helemáál niets doen, nu kon ik tenminste nog even tv kijken, krantje lezen, maar om de vijf minuten weer wakker, weer knorren, beetje huilen en weer slapen...zucht.... Net om 18 uur flesje gegeven en nu ligt ze eindelijk in bed! Oh, ik weet dat ik niet mag klagen als ik sommige van jullie huilbaby-verslagen lees, maar dit was toch wel even heavy. Nou ja, slapen, ik hoor haar nu af en toe ook weer een beetje huilen, hopelijk valt ze straks wat dieper in slaap, ze heeft het zo nodig... Wil vanavond rond 22 uur de laatste voeding doen, eens kijken hoe lang ze dan slaapt, tot nu toe is 22.30 het vroegste wat we gedaan hebben... Ach, ik ga haar even een speentje geven, die heeft ze vast nodig om in slaap te komen!
Dora: je vouwt de hydrofiel luier dubbel zodat er een driehoek ontstaat. Je legt Finn met zijn hoofdje aan de lange kant (luier komt tot schouders, dus hoofdje ligt buiten de luier), de punt is aan de voetenzijde. Dan pak je een zijkant en vouwt die om het lijfje heen terwijl je een armpje er netjes in vouwt. Dan pak je de andere zijkant en vouwt het andere armpje erin. De punt kan je zo vouwen dat deze onder het ruggetje komt te liggen. Zo ligt hij dus op de uiteinden van de hydrofiel luier en kan zich eigenlijk niet loswurmen. Er kan niks misgaan, mocht hij zich erin wurmen (nooit gehoord, maar stel), dan kan er gewoon lucht doorheen, dus hij kan niet stikken ofzo. Velonijntje...pardon, Velobabe : Ky is geen lid meer. Judy vertelde dat haar computer gecrasht was en dat Lara heel veel huilde en daarom is ze hier gestopt. Ik vond het jammer, ze was altijd erg gezellig. Maar ik hoop dat het goed gaat met haar en de kleine. Marlieke: gelukkig dat het goed is met zijn naveltje! Linnepin: zielig he, als je ziet dat je ukkie pijn heeft en je kan er niks aan doen... Dan ben je geen muts, dan ben je volgens mij gewoon een moeder... Shanna: babykamer nu netjes? Zaten er toevallig nog leuke kadootjes bij, of waren het kleertjes maat 50 die je nog vond bij het opruimen..? Hester: hahaha, heb je er al een boek over gevonden? "Doorslapen voor Dummies" Nachtvliinder: Proficiat! nou maak je ons wel nieuwsgierig. Maar beide data zijn leuk. En je hebt nog een jaar de tijd om het ons te vertellen! Judy, dus er is nog wel tijd om te internetten als de kleine weer een sprongetje maakt, nou dat geeft moed. Ik hoop dat ze er met vlag en wimpel doorheen komt! Deniz was in de auto in slaap gevallen vanavond, maar ik moest hem er toch uittillen toen we thuis waren, Nou, werkelijk, een ramp. Huilen, gieren, brullen. Hij was natuurlijk in zijn slaap gestoord. Hebben jullie hier nog foefjes voor? Gelukkig slaapt hij nu weer. 't Zal vannacht wel geen doorslapen worden, hij heeft zoveel calorieen verbruikt met dat huilen, die arme stumper. Dat moet weer aangevuld worden.
Ik denk niet dat ik Kevin op deze manier inbaker hoor. Toen ik hem vanmiddag uit zijn bedje haalde schrok ik me rot. Hij had heel de hydrofiele luier over zijn hoofdje liggen. Voor sommige babies zal het ongetwijfeld werken, mar voor Kevin is het dus echt niks
Haha, caught me there! haha.... Nou ja, uiteindelijk heb ik nog een uur naar gejammer, slaap, gejammer, slaap en toen meer slaap en nog een beetje gejammer en nog meer slaap en nog een klein beetje gejammer geluisterd...uiteindelijk is het nu al sinds half negen stil.....maar ja, dan maar even laten slapen en die voeding doen we dus weer om 23 uur, staat nu warm te worden. Zucht... Nou ja, moet tijdens een sprongetje maar niet te veel experimenteren, misschien pakt ze het doorslapen vanaf een uurtje of negen wel vanzelf als ze uit de sprong is? In de Oei ik groei-bijbel staan wel drie weken donkere lijntjes, mag toch hopen dat die sprongen niet zoooo lang duren?
Goeiemorgen mama's Nou heb lekker geslapen vanacht Gisteren overdag was best vermoeiend omdat Isa toch nog duidelijk met haar sprongetje bezig is. (net als Mirthe van Judy ) Dus veel huilen, kleine hazeslaapjes en veel willen drinken maar eenmaal aan de borst in slaap vallen Maar goed door die rommelige dag kwam Isa dus om 21.15 uur. Heb haar toen maar gevoed en in bad gedaan en om 22.00 uur in haar bedje gelegd met het idee van we zien wel hoe laat ze komt vanacht. Ze kwam pas om 02.00 uur (zat er toch bijna 5 uur tussen ) toen weer gevoed en terug in haar bedje gelegd. En toen meldde ze zich pas om 07.00 uur (dus weer 5 uur ) Tussendoor even 1 keertje een speentje gegeven maar het lijkt erop of dat ze snachts in ieder geval 5 uur doorslaapt, het begin is Heb haar overigens om 07.00 uur gevoed en meteen weer in bed gelegd en ben zelf ook nog teruggegaan. Om 08.00 uur ben ik opgestaan maar het is bij haar nu (nog) lekker stil Velobabe, volgens mij is Finn van Dora de jongste hier Dora een veel betere uitleg als gedaan heeft over het gaan slapen met de hydrofiele luier kan ik niet geven, hopelijk werkt het. Bij Isa gaat het soms goed maar soms heeft ze zich ook al binnen een minuut weer uitgebakerd Judy Mirthe is niet de enige die met een sprongetje bezig is, Isa heeft er ook last van dus ik weet precies wat je doormaakt En helaas kunnen ze wel een week duren Maar wel leuk om te zien dat ze al weer nieuwe dingen gaat uitproberen En misschien dus ook wel doorslapen vanaf 9 uur (staat er helaas niet bij in het boek) Babs kan me voorstellen dat je geschrokken bent toen Kevin de luier over zich heen had. Het werkt ook niet voor iedereen Marlieke goeie maam ben jij dat je toch even naar zijn naveltje hebt laten kijken. Linnepin, ik moet donderdag ook voor de vaccinatie met Isa naar het CB. Zie er nou al tegenop. Heb al tegen mijn mannetje gezegd dat hij haar vast mag houden Hester, zal zo eens even gaan kijken bij je andere toppic, ben benieuwd! Cimbolu; juist als je beebje een sprongetje maakt hebje veel tijd om te internetten. Kleine in de draagzak en hup achter de pc En heb geen foefjes voor het uit de maxi cosi tillen van deniz. Want om hem nu met maxicosi en al in zijn bedje te zetten is ook zo iets Isa slaapt daar vaak gewoon doorheen, knippert wel een keer met haar ogen maar eenmaal in bed gaan ze gewoon weer dicht Geen tips dus helaas. Heeft hij nog wel doorgeslapen?
Ja, net als gisteren heeft hij de voeding van 23 uur overgeslagen. Ik ben reuze tevreden hoor. Enne...Hester, volgens mij verschilt het doorslapen heel erg per kind als ik de uitslag van je poll zo eens bekijk! Judy & Viona: ik kijk maar niet te veel naar dat weken-schema in Oei ik groei, er is veel te veel zwart met onweerswolkjes...
Hallo allemaal, Even over het inbakeren met een hydrofielluier: Ik deed het bij Tess zo: Je vouwt de doek dubbel, zodat je een driehoek hebt. Deze leg je met de punt naar beneden. Je legt je kindje erop. Het hoofdje en nekje moet er bovenuit komen. Dan sla je de rechterpunt om, het voor jou, rechterarmpje en doe je de punt onder het ruggetje leggen, lekker strak. Met de andere punt doe je hetzelfde. Alleen die zit natuurlijk wel om beide armpjes, dat kan niet anders. Zelf zetten ik de luier ook nog vast met twee veiligheidsspelden. Eén aan de boven- en één aan de onderkant. Zo kwam Tess eigenlijk nooit los. Je moet het ook echt goed strak doen. Als het kindje nog maar goed kan ademhalen is het goed...... Als je het te los doet, bestaat inderdaad het gevaar dat de kleine zich loswurmt en hij verstrikt raakt in de hydrofielluier en dan kan het natuurlijk gevaarlijk zijn. Hier verder alles rustig. We krijgen straks de papa van de kinderen op bezoek. Die komt naar Finn kijken en natuurlijk ook naar Tess. Ben benieuwd. Mijn ouders komen ook even kennis met hem maken. Nu alleen nog even bedenken wat we gaan eten....... Zo nu ga ik eerst maar eens even stofzuigen, want er liggen overal haren van ons hondje. Elke dag moet ik stofzuigen. Ik word er soms gek van... En we hebben ook nog 3 katten, dus je kunt je voorstellen hoe het er hier na één dagje alweer uitziet. Nou ja, het is ook wel weer gezellig hoor, al die beestjes....... Nou, tot later. x Linda
k`Word helemaal vrolijk van al die "doorslaap-berichtjes" Ook hier is het doorslapen afgelopen nacht de nacht daarvoor niet. Tenminste Vera wel maar ik werd rond de klok van 3 uur snachts wakker met zere lekkende borsten.... Heb toen toch Vera maar uit der wiegje gehaald en aangelegd... Afgelopen nacht heeft ze weer geslapen van 22.30 tot 5.30uur en ik heb geen last gehad van mn borsten gelukkig. Heb halverwegen de nacht wel een bh aangetrokken met compressen tegen het lekken en ik ben weer lekker verder gaan slapen. Vanavond trek ik die meteen maar aan wie weet hoelang ze dan door slaapt... en hoelang ik slaap Hoe doen andere BV-moeders het? Toch nog wakker maken of zelf met lekkende borsten doorslapen?
Goh wat leuk inderdaad dat de baby's zoveel doorslapen allemaal! Ook bij mij slaapt ze elke nacht door, maar vanmorgen was ze wel vroeg vond ik (04.45 uur), maar na voeding was ze van 6.00 tot 9.00 lekker inslaap. Ik heb geen last van mijn borsten s nachts candijtje (wel lekken ze enorm ). Maar het kan zijn dat mijn productie wat is afgenomen omdat ik van 2 borsten geven naar 1 borst was gegaan. Maar nu geef ik dus weer 2 borsten dus wie weet wat er nog komen gaat 8) . Inbakeren: Ik vind dat Mira redelijk slaapt en baker nu niet meer in. Ook omdat ik merk dat wij er niet consequent genoeg in zijn (ene keer wel andere keer niet). Enne dames kijk goed uit inderdaad met losse hydrofielen in de wieg (ik doe niets meer in de wieg na mij babywrap avontuur). Dit weekend ben ik alleen thuis (vriendlief is met vrienden op vakantie), wel wennen, maar ik vind dat ik het goed doe! Vanmorgen Mira na een enorme poepluier voor het eerst alleen in de tummy tub gedaan. Wat was ze aan het genieten, heel lief Nu slaapt ze zo lekker, maar de voeding is alweer 4 uur geleden Heb eigenlijk geen zin om haar wakker te maken, maar is misschien toch beter van wel...... OJa : jammer dat Ky weg is inderdaad! Hoop dat het goed gaat met haar! Had zij het inbakerenverhaal nog meegekregen? Hoop het maar, want het werkt erg goed bij huilbaby's.
Hahaha.... Ben nog steeds bezig met haar kamertje, had gisteren geen zin meer om verder te gaan! En inderdaad, ik heb een truitje gevonden die ze nu al niet meer aankan. Verder veel speelgoed, maar dat kan bijna allemaal achter in de kast.... Wel handig om al te hebben, speelgoed vanaf 2 jaar! Britt heeft het weer geflikt vannacht hoor. 7 uur (nou ja, 6.45) was ze er weer! Denk dat ze het echt door begint te krijgen. We waren gisteren wel op visite geweest en daardoor heeft ze de laatste fles pas om 24.00 gekregen. Had stiekem gehoopt dat ze dan ook een uurtje langer door zou slapen, maar nee dus.... .... De theorie: ze komen altijd om dezelfde tijd! (maakt niet uit hoe laat ze de laatste fles krijgt), klopt dus echt.... Ster Lekker dat jouw kleintje ook goed slaapt! Een hydrofiele luier is toch ademend? Kan toch niets mee gebeuren? Snap je angst wel hoor.... wordt nu zelf ook een beetje bang.... Candijtje Balen zeg,.... werkt je dochter lekker mee, dan je borsten weer niet.... Linnepin De papa van de kinderen? Leg eens uit, als je wilt.... Judy Balen dat Mirthe weer een sprongetje heeft hoor.... Maar bedenk maar zo, daarna is ze weer het zonnetje in huis! Succes en sterkte ermee! Voor zo ver maar even. Kleine Britt (we hebben hier namelijk ook een grote Britt, haha) begint te huilen! X