Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Spijkervrouwtje
    @Velobabe jullie maken me aan het :oops: Zo'n goede mama zal ik toch ook wel niet zijn. We doen allemaal ons best en meer kunnen we niet, toch? Ik moet het echt allemaal nog leren. Ik heb ook best al wel een aantal foutjes gemaakt. Maar daar leer ik dan weer heel wat van.

@All, dat inbakeren lijkt mij ook eng. Marciano worstelt zich zelfs nog uit zijn kleertjes soms. Dus dat met die luier word niets. Laatst had hij een slobpakje aan en zijn voetje stak door een opening tussen 2 knoopjes van de rechterpijp van dat pakje. Knap he?
    Hij had zeker last van warme voeten. :)

Groetjes!

2. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Candijtje..Ik slaap altijd met bh met compressen aan sinds de geboorte van Chanelle..tot nu toe ben ik maar twee keer doorgelekt. Mijn moeder heeft altijd gezegt dat je beter 'snachts een bh aan kan houden tijdens de borstvoeding..weet alleen niet meer waarom..
    (Tuurlijk wel bh zonder beugel)

**Marlieke..Chanelle doet altijd haar handjes boven de dekens..ook als ze ingebakerd ligt krijgt ze ook altijd voor elkaar..weet niet hoe ze het flikt..en heeft vandaag al tienduizend keer haar dekentje van zich af getrappeld..
    Zou ze het ook warm hebbeb?! :S ;)

3. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Viona, goh, zouden ze het warm hebben van de liefde? :)

Is hier niemand online geweest gisteravond? Tja, we pakken allemaal de draad weer op en dan word het hier natuurlijk een stuk rustiger.

Groetjes!

4. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Goh is hier inderdaad rustig geweest gisteren zo te zien. Maar ja in het weekend heeft iedereen het ook meestal drukker met andere dingen he.

Nou hier nog geen doorslapertje maar we zaten vanacht al op 5,5 uur tussen de avondvoeding en nachtvoeding. (weer een half uurtje erbij :D ) Daarna zo rond half 8 de ochtendvoeding gedaan en nu ligt ze heerlijkin de box te slapen.
    Heb het idee dat de nachten steeds minder zwaar beginnen te worden. Alhoewel ik wel snachts af en toe jaloers naar mijn mannetje kan kijken hoor die gewoon overal doorheen slaapt :rolleyes:

Candijtje ik heb gelukkig helemaal geen last van lekkende borsten. Heb alleen in de kraamweek ook maar compressen hoeven te gebruiken. En hoef gelukkig dus snachts ook niet met een beha aan te slapen want dat vindt ik echt vreselijk. Tja veel tips zijn er denk ik niet voor, je hebt gewoon veel melk :D
    Ik merk trouwens dat nu ik ongeveer een week regelmatig heb gekolfd (sochtens en savonds) dat de produktie bij mij ook verhoogd is. Heb vele zwaardere borsten. En het kolven gaat nu ook steeds gemakkelijker. Gisterenavond heeft ze een fles afgekolfde melk gehad en dan kolf ik zelf allebei de borsten leeg, 185 cc in ongeveer 15 min. Trots 8)

Marlieke/Viona,
    Isa krijgt het ook altijd voor elkaar hoor handjes boven de dekentjes/hydrofiel en lakentje trapt ze lekker helemaal naar beneden, ben blij dat ze in een slaapzakje ligt ;)

Shanna
    wat de theorie betreft dat ze snacht altijd zelfde tijd komen, nou dat geldt niet voor Isa hoor. Die rekent gewoon vanaf haar laatste voeding ;) Wel komt ze daarna altijd rond 7 uur voor de ochtendvoeding, dus een beetje klopt ie wel ;)

Ster; lukt het allemaal een beetje in je eentje thuis? Nouj a eentje, tweetjes bedoel ik ;) Ik twijffel ook altijd hoor als er overdag al 4 uur tussen zit, wakker maken of niet :( Isa drinkt nl altijd zo slecht als je haar wakker hebt moeten maken. Wat had je nou gedaan gisteren?

Hier is trouwens het sprongetje weer voorbij hoor :D Gisteren had ik na (maar) 2 vermoeidende dagen weer een heerlijk meisje :D Bijna niet gehuild en vooral veel gelachen. Ze heeft gisteren ook voor het eerst met geluid gelachen, had ze daarvoor nl nog niet gedaan. Echt leuk, kon er geen genoeg van krijgen. Alleen wilde ze gisteren nog wel vrij vaak drinken, maar goed hopelijk krijgen we er vandaag weer een beetje ritme in ;)

Het giet hier trouwens als een gek. Komt echt met bakken naar beneden. Bleh, vindt er niks aan hoop dat het straks wel droog wordt want we gaan meestal op zondag aan het einde vd ochtend lekker wandelen met de honden en dan nog bij een paviljoen een heerlijk broodje eten :D Maar met zo'n weer kunnen we niet echt wandelen want Isa moet dan in de draagzak en dan wordt ze zeiknat. Kinderwagen is geen optie want we wandelen in een bos en dat hobelt echt te veel voor haar :(
    En vanmiddag moeten we op verjaardag, dus duimen dan maar dat het droog wordt.....

5. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    @ Shanna: Ik ben met een vrouw getrouwd. Dus hebben wij iemand gezocht die ons wilde helpen. Mijn partner heeft toen onze eerste gedragen, dat is Tess. En toen was ik aan de beurt, dat is Finn.
    En gisteren kwam hij onze nieuwe aanwinst bekijken. Hij vind het altijd wel heel leuk om de kinderen te zien. En is dan ook heel leuk met onze oudste aan het spelen. We zijn nog even naar een speeltuintje gegaan. Daar was hij ook heel leuk met haar bezig. Ja, het is echt zo een lieve man. Hij nodigde ons nu ook uit om naar Sprookjeswonderland in Enkhuizen te komen. Daar woont hij in de buurt. En hij heeft al een paar keer gezegd dat we daar een keer naartoe moeten gaan en nu nodigde hij ons uit. Dus daar gaan we eind augustus als het goed is heen.

Vandaag lekker een rustig dagje. Even lekker niks. Het is ook wel weer pokkeweer, zeg.
    Maar in augustus wordt het beter, zeggen ze. Nou, laten we het hopen, want zo vind ik er niet veel aan om verlof te hebben......

XXX Linda

6. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Ik heb weer drukke dagen achter de rug. Weinig tijd gehad om te kunnen reageren....

Woensdagochtend bij het CB geweest. Daar hebben ze ons een andere (verantwoorde) manier van inbakeren geleerd. Dat moest met 2 katoenen doeken die wel iets groter zijn dan de hydrofiel luiers. Maarja, hoe kom ik nu zelf aan 2 van die katoenen doeken. In de winkel kon ik het niet vinden. Ik heb toen maar een laken verlnipt, maar heb geen naaimachine om een zoompje te kunnen maken :( . (en ik ken ook niemand die dat wel heeft) Dus toch maar even verder op de "oude"manier.
    's Middags toch maar niet gaan bowlen. Het was zo mooi weer gelukkig. We zijn lekker gaan wandelen, langs de kinderboerderij, ijsje gehaald etc. Vervolgens in de tuin gezeten en wezen gourmetten. Heerlijk dagje.
    Voor het eerst heeft hubbie Kayleigh een flesje afgekolfde melk gegeven. Geweldig vond hij dat en Kayleigh accepteerde de fles prima.
    Verder gisteren op verjaardagsvisite geweest, vanavond krijgen we zelf weer bezoek en morgen komen mijn ouders met vrienden uit Gran Canaria. Ga zo dus maar als de sodemieter mijn huissie schoonmaken.

Oh ja, ik heb Kayleigh gisteren voor het eerst niet wakker gemaakt voor haar laatste voeding van 23.30/24.00. Ik dacht: ik zie wel wanneer ze uit zichzelf komt, maar ze heeft dus gewoon van 21.15 tot 04.30 doorgeslapen. \:D/ Nu moet ik het nog voor elkaar zien te krijgen om de tijden wat te verschuiven. Al weet ik nog niet hoe, ze blijft toch steeds rond de 04.00 uur komen. (toch Shanna ? ;) )

@ Candijtje, ik heb ook het advies gekregen om te slapen met BH (zonder beugel) met zoogcompressen. Het schijnt dat je borsten daar steviger van blijven.

@ Britt, hopelijk heb je een fijne trouwdag gehad. (hier scheen het zonnetje iig). Ik heb aan je gedacht hoor.

Ik vraag mij ook af hoe het met Ky gaat. Hopelijk gaat het alweer wat beter met Lara.
    Manuela is trouwens ook alweer een tijdje niet meer geweest....

Nu begin ik toch weer te reageren. Oh oh. Nee, ik ga nu echt stoppen. Misschien heb ik later nog ff tijd om te reageren. Nu eerst poetsen. :thumbdown:

7. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Spijkervrouwtje: hier is het ondertussen droog geworden, dus ik hoop dat je nog lekker hebt kunnen wandelen!

Linnepin: fijn dat de kids leuk contact hebben met hun papa. Hoe oud is Tess eigenlijk?

Bibi: je kan ook met de hand er een zoompje in maken... ;)
    leuk dat hubbie nu ook een keer heeft kunnen voeden!

Deniz is op mn schoot in slap gevallen, beetje warm, het is net een kacheltje. Vanmorgen had hij prachtig gepoept, en toen mama de luier aan het wisselen was, kwam er een guts melk terug uit zn mondje. En toen mama hem vervolgens een beetje rechtop hield hiervoor, voelde hij zich zo relaxed dat hij spontaan ging plassen :baby: .
    Hij heeft trouwens van 21 uur tot half 3 doorgeslapen!

8. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Zo, ben er ook weer eens. Idd druk bezig iedereen in het weekend he.

Ster, mag ik vragen wanneer jij ´s ochtends en ´s avonds doe kolven. Ik lees dat je nu al meer productie hebt na een week.

Ik wil dat ook! :D

Siënna slaapt al zo´n tijd door maar dan zet ik mn wekker om te kolven :( Daar heb ik dus geen zin meer in he ;) Ik slaap dus soms ook gerust verder hihi.

Maar als ik ´s ochtends of ´s avonds wil kolven voor de voeding ben ik bang dat ze te weinig krijgt en erna komt er niks meer... :(

Heb je een tip?

Candijtje
    Ik heb alleen in het begin lekkende borsten gehad en nu nooit meer. Mijn produktie is helemaal aangepast op de kleine zegt men.

Doeiii

9. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Hoi Allemaal,
    Even snel....

Ik heb een super dag gehad.
    Had een MG cabrio voor mijn vriend(nu man) geregeld. Hij vond het fantastisch. We hebben super weer gehad en ik lag pas om 9 uur in de ochtend in bed. We gaan nu met de kleine voor een paar daagjes naar mijn ouders in frankrijk.

Bedankt voor alle lieve berichtjes en het duimen/niezen.

Ik zal snel een foto plaatsen.

Groetjes Britt

10. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hoi lieve ladies,

Dank voor de hydrofiel inbaker tips.. ik heb de pacco piccolo maar in de kast geworpen, dat gaat niet voor me werken en.... finn doet het wat beter met slapen en minder huilen! yeah! hij heeft wat doorgeslapen vannacht, 1 x 7 uur (ik weet het 1 uur te lang :( qua voeding) en 1 x 4 uur.. en naja al was het 1malig, ben ik toch best trots!

Ik denk idd dat Finn de jongste is.. ben ook eigenlijk een juli mama geworden, maarja... ik was al die tijd en maanden al bij jullie :)

11. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    je hoort gewoon bij ons hoor dora \:D/

12. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    hoef je niet het wiel uit te vinden, kan Finn mooi profijt hebben van de ervaring van zijn juni-vriendjes en vriendinnetjes!

13. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    Dora wat jammer dat de pacco niet werkt! Ik doe het nog steeds met de hydro doek! Ik zie steeds meer resultaat!
    En je bent gewoon een juni mama! ;)

hier alles ok! ik hebgeen lekkende borsten , nooit gehad eigenlijk... Wel als ik hem voedde , dan lekte mijn andere borst. HEb ik dan wel genoeg bv?

ff soeppie eten

14. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    @Cimbomlu: Tess is bijna 2,5 jaar. Een echte peuter, met alle bijbehorende streken. Vanmorgen ook weer: We zijn een beetje met zindelijkheidstraining bezig. Dus vanmorgen zei ik: Zullen we vandaag eens geen luier aan doen? Dan moet je wel naar de wc gaan he, als je moet plassen. Ja, zei ze. En ze weet het ook best wel.
    Toen ging ze op de bank tv liggen kijken. Dat was eigenlijk al een beetje raar, want daar heeft ze normaal echt de rust niet voor. Maar goed, ik vond het wel lekker, kon even wat dingetjes doen. En toen op een gegeven moment, komt mijn partner naar beneden. En ik zeg ik weet niet wat ik meemaak, ze ligt al wel een uur zo lekker op de bank tv ligt te kijken. En, zeg ik, ze heeft vandaag geen luier aan. En precies op het moment dat ik dat zeg, denk ik, o nee he. En ja, inderdaad, madame had op de bank geplast en durfde er gewoon niet meer af. Haha, ik moest er eigenlijk wel zo om lachen. Gelukkig hebben we een bank waarvan de hoezen gewassen kunnen worden, dus dat hebben we maar meteen gedaan.
    Nu ga ik weer eens even een was ophangen, voordat het gaat regenen....... De was ruikt altijd zo heerlijk als het buiten heeft gehangen....
    Tot later.
    x Linda

15. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hihi linda.. a gossie durfde geneens van de bank! maar dat is alleen maar goed want ze weet dat ze '' stout'' is geweest..

aahhh dikke knuff hihi!

hier verveel ik me.. bah bah .. ga zo filmje kijken maar!

16. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Linnepin: wat er allemaal niet in zo'n koppie omgaat he!
    Mijn moeder deed de zindelijkheidstraining bij voorkeur in de zomer, dan liet ze ons in de tuin spelen zonder luier. Als we dan plasten, dan was tenminste alleen de kleding nat... En het werkte wel, want zo'n natte broek vonden we niks!

nachtvliinder: vanavond is 7 years in Tibet op tv, die ga ik kijken.

ik heb wat "oude" foto's bekeken van Deniz, maar wat zie je al een duidelijk verschil, zeg, eerst zo'n schriel manneke, en nu gewoon een florisante baby (florisant staat leuker dan baby-met-babyvet)

17. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    Ja, ik wilde er ook deze zomer mee beginnen, maar aangezien het allemaal van dat pokkeweer is, dacht ik, we gaan het maar eens proberen.....

18. ff weer een beetje bijgelezen.
    Hier een paar reacties.

Nachtvlinder: gefeliciteerd met jullie verloving

Sandra: hier ook groene poep met Kruidvat extra care maar ik dacht dat gewoon aan fv lag aangezien bv geel was.

Dora: je moet inbakeren als ze wakker zijn. Na een paar x gaat het hartstikke snel hier. Pacco is juist veel beter dan hyd doek aangezien niet los kunnen wurmen, Ik zou nog ff oefenen want is zonde als je zo'n mooie doek hebt het niet te gebruiken

Sinds vorige week slaapt Joya in eigen kamertje in groter bedje gaat hartstikke goed. Van de week heeft Joya 6 uur overdag tussen een voeding laten zitten was wel lekker was met Gui naar speelparadijs en die dag geprobeert 5 voedingen van 150 water te geven maar ze dronk ze niet op. En gevolg 's nachts weer gekomen. Dus nu weer overdag om de max. 4 uur en laatste voeding tussen 22 en 24 dan slaapt ze door!

Cimbomlu: niet echt tips want Joya slaapt meestal door. Misschien heel rustig 1 voor 1 de gordeltjes en bij nekje en kontje pakken?
    Vannacht om 3 uur zijn wij thuis gekomen en zij heeft vanaf 22 uur in wagen geslapen en in de auto in de cosi gezet ( inbakerdoek onder open gemaakt dekentje er overheen) en naar huis en thuis wakker moeten maken voor voeding zodat ze lekker zou doorslapen klopt tot 8 uur geslapen en Gui ook tot 9.30 dus lekker

Vorige week bij nacontrole geweest en ik denk erover om mirena spiraaltje te nemen , iemand ervaring. Ik hoop dat bloedingen ook minder worden. Wij willen geen 3e en ik vergeet nog wel eens een pil en meneer durft zich echt niet te laten helpen. En dan ben ik er 5 jaar vanaf!

Candijtje: gewoon doorslapen met lekkende borsten ( nu niet meer ik ben gestopt) bh, compressen en handdoek in bed hielpen niet ik ben toen maar spuugdoekjes 2 x gevouwd in mijn bh gaan doen hielp beter. Maar zolang jij blijft aanleggen blijft de productie zo!

Linnepin: was de vader een bekende van jullie ?
    Leuk hoor dat jullie zo goed met elkaar om kunnen gaan. En hij vind de minimale contact, ok?

Britt: van harte gefeliciteerd, veel plezier op jullie honeymoon

Mijn meissie wordt al groot vind ik haha, lachen super sterk in d'r nekje en beentjes. Gaat vaak staan op buik/ schoot.
    Ze kijkt ook al zo "wijs" Zie foto in mijn album voor de liefhebbers

Tot snel

19. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    De Mirena lijkt mij ook wel wat. Ik heb begrepen dat je er de eerste maanden wel tussentijds bloedverlies van kan hebben, maar dat daarna ook heel vaak de menstratie gewoon uitblijft. En je hoeft nergens aan te denken. Het is even veilig als sterilisatie, dus dat zit ook goed.

Je meis heeft zo'n prachtige bos haren, zeg!

20. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Ja, wat worden ze snel groot (nou, groter dan) he?

Britt had de afgelopen 3 nachten doorgeslapen, maar vannacht was het weer feest!

Om 3.30 begon ze te jengelen. Ze had zich uit de hydrofiele luier gewurmd, dus ik dacht: weer lekker instoppen, speen erin en verder slapen. Nou nee, binnen no time had ze zich weer los gewurmd en wederom jengelen. Nog een poging gewaagd, maar nee....
    .... Toen maar de fles gegeven om 4.15.
    Daarna werd ze weer wakker om 7 uur. Wederom los en jengelig.
    Zelfde ritueel toegepast, wat werkte tot 8.30. Toen het weer begon heb ik haar maar lekker bij ons in bed gelegd. Ze is weer in slaap gevallen tot 10 uur.
    Weet niet wat ze had; zat denk ik niet zo lekker in haar velletje!

Vandaag ook niet. Ze blijft maar jammeren. Wil niet slapen. Alleen op schoot is ze rustig. Temperatuur is 37.6. Ze heeft sinds gisterochtend ook niet meer gepoept, terwijl ze dit normaal 3 x per dag ofzo doet....
    ....Nou ja, we zien het wel weer even aan.

En maar hopen dat ze vannacht weer doorslaapt. Dat ritme beviel me wel, want ben vandag echt kapot. Zo ontzettend moe en heb nergens zin in.
    Ga zo maar even met mijn meissie in bad! Misschien doet dat ons tweeen wel goed. Of toch maar 7 years in Tibet kijken?

Tot later (en sorry dat ik niet op jullie heb gereageerd).

Deel Deze Pagina