Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    @Lailea: Wij hebben onze donor via internet leren kennen. Hij past zich helemaal aan ons aan. Als wij vragen of hij wil komen, doet hij dat, maar hij zal nooit vragen of hij mag komen. Hij laat het echt van ons afhangen. Toch merk ik wel dat hij het erg leuk vindt om te komen, dus vragen wij hem af en toe..... En voor de kinderen vind ik het ook belangrijk dat ze weten wie hun vader is.......
    x Linda

2. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Linnepin, klinkt als een leuke vader van je kinderen. Is hij ook de vader van Tess? Succes met de zindelijkheidstraining :D Gelukkig wordt het aankomende week mooi weer, kan ze lekker veilig buiten spelen :)

Shanna
    klinkt als een sprongetje van Britt, gewoon aan toegeven heel veel knuffelen en troosten, over een paar dagen is het weer over.

Lailea, mooie foto's hoor en ze ziet er inderdaad al wijs uit, komt ook dnek ik doro die mooie bos met haar. ;)
    Ik heb voor mijn zwangerschap ook een spiraaltje gehad, beviel erg goed, in het begin nog wel wat bloedverlies maar al heel snel niets meer, heerlijk was dat. :D Als ik zeker weet dat er geen kindjes meer komen dan wil ik er ook weer een.

Britt leuk dat je zo'n geslaagde dag hebt gehad. Geniet maar vna je witte broodsweken! en ben wel benieuwd naar de foto!!

Chiesa weet niet of je vraag over het kolven nou voor ster of voor mij was maar ik kolf sochtends de borst waar Isa niet uit gedronken heeft. Ik kolf die dan na de voeding of tegelijkertijd maar niet van te voren. Verder krijgt ze nu savonds een flesje afgekolfde melk van mijn man en ik kolf dan ondertussen beide borsten af. Dit werkt voor mij dus goed. Je kunt in principe na iedere voeding evt je borsten nakolven als is het dan maar een klein beetje wat je kolft je produktie gaat dan toch omhoog zodat je dat al snel zult merken. Succes!

Cimbolu.
    Hier was het om 11.30 uur droog en we zijn dan ook met wat vrienden om 12.15 een uurtje gaan wandelen en hebben daarna nog heerlijk gelunchd. Genieten vindt ik dat altijd!!
    En lekker he als al die uitgangen van je beebje opeens beginnen te stromen hahaha :)

Isa heeft zich vandaag als een engeltje gedragen heerlijk ook vanmiddg op verjaardag ging het goed. Ze alg ind e kidnerwagen op de gang te slapen (was erg druk binnen) Na een uurtje werd ze een beetje wakker en toen heeft mijn man ze op schoot genomen, was toen nl toch minder druk. Daar heeft ze nog een uur heerlijk geslapen. Toen nog even 10 min bij oma (die was er ook) en toen weer lekker naar huis voor een voeding en naar bed. ;) Om 20.45 uur werd ze wel weer wakker en was niet echt te troosten, maar bijmijn manentje op zijn borst gaat het meestal wel goed. Ze ligt nu net weer in haar bedje ben benieuwd of het stil blijft. Normaal is ze nl altijd een erg goede slaper savonds en snachts.

Nou ga nog ff bakkie thee drinken

3. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ff snel voordat we de laatste voeding eens naar binnen gaan werken!

Topdagen gehad! Mirthe heeft gisteren tijdens Rinke's feestje heeeeeerlijk geslapen, dus geen gedoe met wie vast moet houden enzo... Het begon een beetje troef, omdat mijn schoonzus natuurlijk haar zoontje (6mnd) gelijk in de handen van mijn schoonvader duwde om de fles te geven (die man heeft mij niet eens gefeliciteerd, ging gelijk met die jongen zitten...) en tja, ik ga Mirthe zelf de fles, heb haar nog even vastgehouden voor boertje en uitbuiken en toen hop naar bed... Nou ja, jammer dan als ze dat niet begrijpen!

En vandaag verjaardag van de vriend van mijn schoonmoeder. Mirthe in de Minimonkey gedaan, die gelijk lekker ging slapen. Doordat we gister pas om 1 uur de laatste voeding gaven, toen al het bezoek weg was, heeft Mirthe vanmorgen tot 8 uur geslapen, daarna om 12 uur een fles en uiteindelijk lag ze om 19 uur nog tegen mij aan te slapen! We zijn even wezen wandelen enzo....Mirthe maar ronken. Resultaat is dat we haar vandaag maar 4 flessen geven en daar gelijk gebruik van maken om in plaats van 4/150 en 1/180 er 4/180 van maken om te kijken of we het voor elkaar krijgen om definitief over te gaan op 4 voedingen!

Maar goed, geen gedoe dus met doorgeven en vasthouden, dankzij het geweldige slapen in die miniaap! Wie oh wie hier was daarmee begonnen? Ik dank je eeuwig!

@ Linnepin: Oh ja, jij was die donordame, ik had je verhaal al ergens gelezen ja! Vriendinnen van ons willen ook over niet al te lange tijd kinderen, willen net als jullie allebei een keertje zwanger zijn. Maar geloof dat zij nog niet helemaal weten hoe ze het willen aanpakken. Een vriendin van mijn zwager (zwager = homo, die vriendin lesbisch) is nu ook zwanger, in haar eentje, knap hè? De vader is een deel van een bevriend homostel. Zwager wilde niet, vond de vriendschap te close!

Wij vermoeden dat die vriendinnen van ons ook graag een bekende zouden willen, dus Rinke en ik hebben het er in voorbereiding al wel over gehad wat we bij een eventuele vraag zouden antwoorden... We zouden het niet doen. Het is onze beste vriendin, getuige geweest bij onze ontmoeting en uiteindelijk ook bij ons huwelijk, veel te close....vinden wij.

Daarom vond ik jouw verhaal een tijdje terug zo interessant. Heb het hen ook verteld, dus wie weet gaan ze jouw verhaal hier nog wel eens terugzoeken, haha... Want, vind dat jullie het geweldig hebben opgelost. Zo'n anonieme donor lijkt me zo raar! Je weet dan nooit wat je krijgt zeg maar... Leuk ook dat jullie allebei een kindje op de wereld hebben gezet!

Nou ja, wilde dit eigenlijk kort zeggen, maar ja, dat kan ik dus blijkbaar echt niet, kort van stof zijn!
    Morgen ga ik weer even goed teruglezen, voor nu: slaap lekker allemaal (Shanna, ik hoop dat Britt gewoon even haar nacht niet had!)

Doei!

4. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0

Hmm ik deed het wel eens na de voeding maar niet standaard omdat er weinig of niets uit kwam. Ga het zeker proberen. Ik geef Siënna bijna nooit een fles afgekolfde melk, alleen al ik een keer weg ga wat weinig gebeurd zonder haar...
    Ik geef alleen zo heel af en toe de fles om te oefenen als ik weer moet gaan werken.

5. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0

6. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    He goeiemorgen mama's

Ik ben helemaal blij Isa heeft vanacht al weer langer geslapen :D (6,5 uur) Om 23.00 uur wakker gemaakt voor de laatste voeding (flesje afgekolfde melk) Moest even alle zeilen bij zetten om haar wakker te krijgen en houden maar de fles met +/- 140 cc ging op. Daarna in bedje gelegd en ze kwam pas om 05.30 uur. Daarna gevoed, verschoond en weer in haar bedje gelegd en daar ligt ze nu nog lekker te slapen.
    We gaan dus de goede kant op nog even en dan slaapt ze hopelijk door tot 07.00 uur ;)

Ik zit nu alleen met het probleem van de voedingen.... :( want sisnds gisteren laat ze weer netjes 4 uur tussen de voedingen zitten maar als ik dat vandaag ook doe komt ze dus vanavond om 21.30 en dat is dus wel een beetje vroeg voor de avondvoeding. Wat zouden jullie doen want dan zou ze ook opeens maar 5 voedingen hebben? Of telkens wat eerder voeden en dan zorgen dat ze er gewoon 6 heeft? Ik vraag me nl af of ze nog niet een beetje licht is om al naar 5 voedingen te gaan? (ong 4 kilo schat ik)

7. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    oh probleem lost zich al op denk ik want ik hoor haar nu, het worden dus 6 voedingen vandaag :)

8. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Spijkervrouwtje..Chanelle regelt het ook altijd zelf..dat ze einde van de dag altijd op vijf voedingen zit. Hoe je het ook wend of keert..het lukt haar altijd.

9. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Goede morgen!

Chanelle heeft weer lekker doorgeslapen..half elf lag ze in bed..werd wakker om half zes..speentje gegeven..werd weer wakker half zeven..toen bij me in bed genomen..daar nog doorgeslapen tot half acht..HEERLIJK!

Om half zes toen ik bij der ging kijken..lag ze helemaal boven in haar bedje..
    Op der rug naar boven geteigerd..hihi..

En oja gister avond na de laatste voeding zaten we in de woonkamer..hoorde we een flink gesmak..niet normaal zo hard..dus ik kijken..want zo'n geluid maakt ze nooit..zat ze flink op haar handje te sabbelen. Hihi..ik moest echt lachen..ze heeft sinds een paar dagen haar hand ontdekt.
    En o ja vanmorgen begon ze ook haar duim te ontdekken..hoop maar niet dat ze gaat duimen..

10. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @spijkervrouwtje, je beeb heeft als het goed is altijd een vast nachtritme. Met Femke hebben we ook een poosje gehad dat ze overdag aan het klooien was met 3 of 4 uur, en daardoor ook s'avonds niet altijd om 23.00 uur uitkwamen. Maakt niks uit, want of we haar om 21.00 of 23.00 uur de fles gaven ze kwam dan altijd rond de klok van 4.00.
    Nu komt ze tussen 5.30 en 6.30, en heeft ze wat meer regelmaat overdag gelukkig. Vanmorgen was het weer 6.30, heerlijk is dat.
    Ik hoop dat ook zij gauw op 7.00 uur komt, want dan blijf ik dan uit bed, en nu vind ik dat nog te vroeg om zelf uit bed te gaan en slaap ik tot bijna 10 uur. Vind ik eigenlijk een beetje zonde van de dag, want als ik dan klaar ben moet femke de fles alweer en is het zo 11.00 uur en is de ochtend alweer bijna voorbij.

@ viona, femke kruipt ook al zelf naar boven als ze niet is ingebakerd, ze deed dat al toen ze 5 weken was, ik schrok me wild, want ze lag ook nog eens overdwars.
    Lekker is dat he, als ze doorslapen......en dan vooral als ze bij je liggen.
    Gisterochtend had femke eerst een bakerdoek nat geplast, dus die in de wasmachine gedaan, nog geen uur later had ze gepoept, je raadt het al, de hele inbakerdoek vol :) uuhh, toen had ze dus geen inbakerdoek meer, maar wij wilden wel graag nog ff slapen, dus het meisje in een slaapzakje gedaan en lekker bij mij in m'n armen gelegd. We hebben nog lekker samen 2 uur geslapen.

11. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Heerlijk he Viona nog even samen met Chanelle in je eigen bed verder slapen :D

En Isa zat eergisteren ook ineens heel hard te smakken en had toen haar duim in haar mond :) Tja een speentje schijnt beter te zijn maar aan de andere kant als ze duimen hoef je er nooit snachts uit om een speentje te gaan geven wat op de grond is gevallen en ze hebben 'm altijd bij...
    Mij maakt het niks uit hoor of ze nu gaat duimen of een speentje gebruikt. Vindt het wel handig dat ze de speen in ieder geval na de avondvoeding en na de nachtvoeding niet nodig heeft om in slaap te vallen. Ze wil 'm meer overdag om wat lekker te semmelen... :)

Nou ga ff stofzuigen want na die boswandeling van gisteren met de honden lijkt het hier wel de sahara. :oops:

12. Goedemorgen,

Joya heeft het weer netjes gedaan. 23.15 uur laatste voeding en niet veel gedronken en vanmorgen om 6.15 uur kwam ze en nu slaapt ze nog.
    Ik pas de hele dag op het buurmeisje en Gui moesten we gewoon wakker maken die heeft het nu ook door dat hij moet uitslapen als hij wat later mag gaan slapen. Maar hij vond het leuk om door zijn vriendinnetje wakker gemaakt te worden.

Vanmiddag komt felicitas langs ik ben benieuwd wat ze hebben en de rest zal wel verkooppraat zijn.

Spijkervrouwtje: ik zit altijd te tellen om uit te komen op die voedingen want dan maak ik haar wakker ik heb het al geprobeert haar te laten komen maar dan komt ze 's nachts dan maak ik haar liever wakker

Joya zie smakt al vanaf dag 1 op haar hand en duim. Ik dacht eigenlijk dat ze dat allemaal deden ( van Gui ben ik vergeten)
    Maar ze krijgt een speentje want ze kan niet duimen met inbakeren

13. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Hey meiden!

Lang gelee ik weet het, officieel ben ik geen juni mamma maar omdat ik uitgerekend was in die maand, heb ik veel bij jullie meegetypt.

Voor degeen die het gemist hebben (ben lang niet meer geweest)

27 mei ben na een helse inleiding (met 38 weken) na 19 uur bevallen van een kerngezonde meid, Chiara.

Fotos in album...

Ik heb hier niet meegelezen en het is te veel om dat nog allemaal te doen...Vanaf nu kom ik wel regelmatig meekijken en meetypen!

Beetje laat maar alsnog allemaal van harte gefeliciteerd!

14. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Britt, nu kan ik je officieel feliciteren. Dus bij deze: Van Harte Gefeliciteerd en dat er maar veel trouwdagen mogen volgen!

@Shanna, Marciano heeft ook van donderdag tot en met zaterdagmiddag niet kunnen poepen. Ook huilerig, lichte verhoging. Totdat ineens de hele boel los kwam. Nou, dat was wat zeg. Gewoon zalvige ontlasting dus megaveel. Hij had het nog in zijn nekje zitten! Dus in bad, schone luier omgedaan, schone kleertjes. Fles erachteraan en meneer was weer een heel tevreden baby-tje. :)

@Lailae, onze knul sabbelde ook al op zijn knuistjes toen ie een paar daagjes oud was.

@Patje
    @Viona Marciano lag op dag 2 al boven in de wieg te kijken. Overdwars zelfs. Knap he? Hij heeft toen een slaapzakje aangekregen. Nu doet ie het niet meer zo vaak. Ook zonder slaapzakje niet.

Moet nog meer reageren maar dan moet ik ff kijken waarop ook alweer.

15. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    Ik weet het weer!

@Linnepin, mijn complimenten aan jullie! Goede opvoeding! Mijn man en ik moeten nog maar zien of het ons allemaal goed gaat lukken.

@Ninetje, Gefeliciteerd met jullie kindje. En welkom bij dit forum. Gezellie!
    Vervelend dat je een zware bevalling had. Maar nu kan je genieten!

Groetjes!

16. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Hihi Chanelle lag vannacht voor het eerst weer niet ingebakerd..want vriend lief vondt het zielig omdat ze gewoon moet kunnen bewegen..nou ik heb gezegt ga het proberen..en de nacht verliep zoals altijd goed.
    En ze sliep vannacht ook in der slaapzak.. :S

17. Hester

Hester Niet meer actief

Oh ik word nu echt een beetje jaloers op jullie (ongeveer) doorslapende baby's! :-s Laurens komt dag en nacht elke 4 uur... Vandaag naar het CB, eens vragen of zij een idee heeft hoe/wanneer het beste is om over te gaan op 5 flessen :-k

@all: wie van jullie doet 5 voedingen? Hoeveel geef je dan per fles en op welke tijden?

18. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Hester, laat je niet van de wijs brengen door alle verhalen van de andere dames hoor. Laurens zal zelf zijn ritme aangeven.
    Tenminste, zo denk ik erover.
    Je kan bijv. wel de laatste fles 's avonds ipv 150 ophogen naar de 180, en kijken of hij dan 's nachts iets langer wegblijft

19. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    @ Judy77: Ja, ik ben inderdaad ook heel erg blij met de manier waarop het bij ons is gegaan. Het is natuurlijk altijd even wikken en wegen, waarvoor je wilt gaan kiezen. Maar toen wij onze donor op het internet tegen kwamen en hem hadden ontmoet, wisten we het wel. Het was wel even eng natuurlijk, omdat je zo iemand niet kent. Maar we hebben om testuitslagen gevraagd van HIV en dergelijke en dat was allemaal goed. En we voelden ook wel dat deze man te vertrouwen is. Het is gewoon een schat van een man. Ik ben erg blij dat hij de vader van onze kinderen is. En ze hebben allebei dezelfde vader. Dat wilden we ook heel erg graag. Dus wat dat betreft hebben we weer alles wat ons hartje begeert.

@Marlieke: Dank je voor je complimentjes. Moet zeggen dat het nu met twee kinderen ineens toch wel erg druk is. En je doet zo goed mogelijk je best met het opvoeden, maar er zijn altijd dingen die je anders doet dan je van te voren had gedacht.....
    Maar, dat zal wel altijd zo blijven.

Hier is alles rustig. Ze liggen nu allebei lekker te slapen..... Dat is altijd zo'n heerlijk moment van de dag......haha. Zo'n vredige sfeer hangt er dan in huis. Nog even van genieten, want over een tijdje zal onze oudste overdag wel niet meer willen slapen, ben ik bang.

x Linda

20. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Hester, cimbomlu heeft gelijk, het komt vanzelf wel.

Om op je vraag te antwoorden: Ik geef 5 voedingen per dag. Om 7.00 uur, 11.00 uur, 15.00 uur, 19.00 uur en de laatste om 23.00 uur.

Er komt een dag dat ook jij zo'n mooi schema krijgt met voeden. Let maar op!

Groetjes!

Deel Deze Pagina