Shanna: Bij mij werkt de theorie niet hoor dat ze elke keer op het zelfde tijdstip wakker wordt. Vanmorgen zomaar weer om 04.00 uur Maar misschien werkt dit bij flesvoeding anders? Enne een hydrofiele luier ademt inderdaad echt wel als je baby daarin terecht komt, geen zorgen hoor! Chiesa: Kolfvraag was voor spijkervrouwtje! Maar ik zit er nu ook mee omdat ik weer 2 borsten aanbied is het veel lastiger om te plannen wanneer ik ga kolven Ik heb voor woensdag een flesje nodig, maar heb geen idee wanneer ik nu het handigste kan gaan afkolven zonder dat Mira tekort krijgt. Eigenlijk zou het midden in de nacht moeten, maar daar ga ik toch echt niet voor opstaan Spijkervrouwtje: Ik herken het volledig, maar denk ook dat 5 voedingen nog aan de krappe kant is. Kan je haar toch niet nog even wakker maken om een uur of elf voor een slok? Ik heb trouwens ook weleens gehad dat ze wel doorsliep van 21.30 naar een uur of 0.600 . Maar dit zal wel toeval geweest zijn! Verder ben ik supertrots dat ik het weekend alleen overleefd heb met Mira! Het ging heel relaxed en goed allemaal. En zooo lief: papa kwam thuis en Mira ging uitgebreid lachen naar hem! Sowieso heeft ze denk ik een sprongetje gemaakt, want ze lacht nu heel vaak en heeft meer interesse voor omgeving. Ook slaapt ze veel beter, maar misschien komt dit ook omdat ik nu weer meer voedig geef
@ Ster; Misschien kun je direct nadat Mira bij je gedronken heeft kolven.....Je zal dan niet meteen en vol flesje hebben, maar als je dit een paar keer doet, zul je er vast wel genoeg uithalen, denk ik. Je hebt nog een hele dag de tijd..... x Linda
Ster inderdaad gewoon na elke voeding even allebei je borsten leeg kolven. Heb je echt wel een flesje bij elkaar hoor voor woensdag (ik denk dat je zo'n 120 cc aan moet houden) Drinkt ze trouwens wel uit een flesje? En als je dit een paar dagen vol houdt gaat je productie omhoog en kun je evt een paar voedingen in voorraad kolven die in je in de diepvries legt. Ik heb nu ook zo'n 6 voedingen in de diepvries maar het moeten er nog meer worden want in sept hebben we 2 dagen personeelsfeest en de dag daarna moet ik weer voor het eerst werken dus moet ik flink wat voedingen meegeven. Ben nu dus aan het hamsteren Oja en Isa heeft mijn voedingsschema zelf al weer netjes laten lopen Vanmorgen om 08.45 gevoed en toen kwam ze uit zichzelf opeens om 11.00 uur weer, dacht eerst nog ff ja he dat is veels te vroeg,maar toen opeens da's wel handig want dan klopt mijn schema weer haha Heb er nou net weer gevoed en dan dus nog een voeding rond 18.30 uur en dan de laatste om 22.30/23.00 uur. Hester, Isa ging ook uit zichzelf opeens steeds wat langer slapen dus Die tijd komt voor Laurens ook echt wel. (moet trouwens nog zien of dat Isa het wel volhoudt ) En ik zou als ik jou was ook gewoon savonds wat meer in zijn fles doen en kijken of hij dan wat langer blijft slapen. dan valt toch op een gegeven moment vanzelf die 6e fles eraf Ik heb er nl over na zitten denken en ben ook van plan om 5 voedingen aan te houden zodra ze netjes van 23.00 uur tot 07.00 uur slaapt. Zolang ze nog eerder dan 07.00 uur komt houd ik het gewoon op 6 voedingen. Ninetje, leuk dat je er weer bent meid!
Hallo allemaal, Daar ben ik weer een keertje. Voor alle mama's met ophoog kruipende baby's, ik heb Sam in een trappelzak liggen en deze aan het einde van het bedje tussen het matras gestopt, zo blijft ze mooi op haar plek liggen, misschien een idee. Verder hoop ik niet dat je te gestrest raakt Ster voor het kolven. Ik heb Sam al een keertje te logeren gebracht en had toen 1 eigen voeding en 3x flesvoeding meegegeven. Mijn mening is dat ik wel BV wil blijven geven, maar dat de druk niet te groot wordt. Af en toe een voeding poedervorm of melkpakje (is kant en klare) moet kunnen. MEt als gevolg dat ik natuurlijk op de momenten dat ze er niet is moet kolven, want het loopt er echt uit. Verder ben ik super trots wat ons meisje slaapt de laatste dagen van 23.00 tot ongeveer 6.00 uur. Echt heerlijk om een beetje bij te kunnen komen!
WHAAAAAAAAAA!!!! ff hoor dames! hihi wat me nou toch overkomt! schrok me de leplazerus! had de kleine uk in de box gelegd op zijn buikje! en ging zelf ff achter de pc zitten.. kom ik na een tijdje terug zie ik dat die kleine op zijn rug ligt.. Dacht er in eerste instantie niet aan en wou hem op pakken en in bed leggen. Toen begon mijn lampje te branden DUs ik vraag aan Jur of hij de kleine had omgedraait... Nee zegt hij was zelf druk bezig! dus die kleine frummel draait al van rug naar buik! en dat met nog geen 2 mnd! had hem toen weer ff op zijn buikje gelegd en ja hoor daar ging die .. ff met moeite hahah maar HIJ DOET HET ! 8) pffff ff super trotse mama hier!
Supertrots ben ik op DEVANO hihi goed hoor jochie! wat groei je hard! Hier ff een vraag over de paccobakerdoek... DIE HEB IK NET GEKOCHT! alleeeen mijn dame is een duimelot, haar vuistje dan... IS HET DAN NIET ZIELIG? ze wil absoluut geen speen ( mama eiglijk ook ni) DUSSS hoe doen jullie dat?
hahah mamasanne! ben ook erggg trots op me mannetje! tja heb geen pacco doek doe met de hydro, en hij heeft speen dus zal nu wel mijnmond houden hahah want aan mij heb je niks
Ik heb precies het zelfde als jou. OOk ik geef 2 borsten omdat ze niet lang aanhoud met 1 borst. Toch ben ik na het geven van de borst gaan kolven en er komt echt weinig dat je er geen zin hebt. Ook ben ik er ´s nachts een paar x uit geweest terwijl Siënna doorslaapt OOk geen zin meer in natuurlijk! Nu had ik gisteren echt een off day... dus wat heb ik gedaan?! Ik heb Siënna om de 2 uur aangelegd en heb me toch een produkte meteen haha. Ik weet dus wat ik moet doen als ik moet hamsteren om een dagje weg te kunnen. Siënna krijgt in princiepe ook 6 voedingen en soms klopt het ook niet met haar schema omdat ze er soms langer tussen laat zitten. Maar ik vind 5 voedingen nog zo weinig? Haar laatste voeding krijgt ze meestal tussen 22.00 en 23.00 uur. Ze komt dan pas weer om 07.00 en heeel soms komt ze iets eerder maar dan geef ik haar een speen en slaapt ze zo weer verder Moet zeggen dat ze vannacht om 05.00 wel kwam omdat ze bij dr laatste voeding maar een paar slokjes had genomen en ik er echt niet wakker kreeg. Vind het dan echt te weinig wat ze naar binnen kreeg om haar met een speentje te foppen.. snappen jullie hem nog hahhaaa. Vriendlief wil achter de computer dusss... Ga er weer vandoor! Groetjes
Hee meiden, gaat de Blijdorp meeting nu nog door? Welke datum gaat het worden? Ik stem voor donderdag of vrijdag. Volgens mij wordt het dan wel mooi weer
08-04-07 Judith (29) Mirthe: GGL: 1790 gr, 40 cm HGL: 5330 gr, ong. 56 cm MT:56/62 CB: 08-08 GS: 7-8 VD: 5 x FV GM: -3 kg 14-05-07 Viona (22) Chanelle: GGL: 3085 gr, 47 cm HGL: 5045 gr, 57 cm MT:56 CB: 17-08 GS: overdag 3-4 'snachts 8-10VD: 5x BV GM: +1 kg 28-05-07 Britt (28 ) Sven: GGL: 4120gr, 53 cm HGL: 5750 gr, 57 cm? MT:62CB: 16 aug GS: overdag 2, in de nacht 5/6VD: 6/7x BV GM: +1 kg 01-06-07 Spijkervrouwtje (30 ) Isa: GGL: 2850gr, 49 cm HGL: 3550 gr, 51 cm MT:50/56CB: 02 aug GS: 3/4VD: 6/7 x Volledige borstvoeding GM: +1 kg Hester (27) Laurens: GGL: 3210gr, 50 cm MT:50/56CB: 30 juli HGL: 4880 gr, 54 cm VD: 6 x FV GM: +6 kg 04-06-07 Bibi (28 ) Kayleigh: GGL: 3670 gr, 50 cm HGL: 4515 gr, 57 cm MT: 56CB: 07-08 (1e vaccinatie) GS: 4-5 VD: 6x BV GM: +3 kg Cimbomlu (37) Deniz: GGL: 3630gr, ? cm HGL: 5090 gr, 57 cm MT:62-68CB: 2 aug (1e vacc) GS: 4VD: 6x150 ml FV GM: +1 kg 06-06-07 Laila (32) Joya: GGL: 3780 gr, 50cm hoofdj 35cm HGL:4385gr, 53,5cm, hoofdje 37 cm MT:50/56 CB: 02-08 wv en vaccinatie GS: overdag 3, 's nachts 4 VD: 5x BV+ 1x FV GM: +14 07-06-07 Ster (31) Mira : GGL: 3880 gr HGL: 4730 gr, 54,5 cm MT:56CB: 08-08-07 GS: 3 VD: 6 x BV GM: +0 Anakin (31) Bram: GGL: 3529 gr, 52 cm HGL: 4450 gr, 54 cm MT:50/56CB: 7 aug GS: 4VD: 6/7 x BV GM: +5 kg 08-06-07 Clau (28 ) Jesse: GGL: 3330 gr, 52 cm HGL: 4350 gr, 54 cm MT: 50-56 CB: 15 augustus GS: 4 VD: 6-7 x BV GM: ? 09-06-07 Nachtvliinder(23) Devano Giovanni: GGL: 3650 gr, 50 cm HGL: ong. 4080 gr, 51,5cm MT:50/56CB: 07 aug ( 1e vaccinatie) GS: 4 VD: 6 á 7 x Bv GM: -5 Shanna (28 ) Britt : GGL: 3670 gr, 50 cm HGL: 4700 gr, 54 cm MT:56/62CB: 10-08 GS: 6 VD: 5 x 150 ml FV GM: -3 12-06-07 Chiesa Siënna: GGL: 3820 gr, 51 cm HGL: 4850 gr, 54 cm MT: 56/62 CB: 9 augustus GS: 7 VD: 6 volledige borstvoeding GM: + 1 kg Patje (29)Femke: GGL: 4410gr, 57 cm HGL: 4865 gr, 57 cm MT: 56/62 CB: 06-08-07 GS: 4 VD: 6xFV GM: + 0 kg 13-06-07 Marlieke (31) Marciano: GGL: 2760 gr, 49 cm HGL: 4655 gr, 56,5 cm MT:56CB: 24-08-07 GS: 5 a 6VD: 6 x FV GM: -6 kg 15-06-07 Sandra (24) Nicky : GGL: 3520 gr, 51 cm HGL: op 25-07: 4710 gr, 56 cm MT:56-62CB: 22-08 GS: 5-6 VD: 6 x FV 120cc GM: +7 kg Angelique (27) Sam : GGL: 3420 gr, 50 cm HGL: ong. 3750 gr, ? cm MT:50/56CB: 27-07 GS: 4-5 VD: 7 x BV GM: +20 kg 18-06-07 Manuela (28 ) Louise: GGL: 3060 gr, 49 cm HGL: 3330 gr, ? cm MT:50/56 CB: 20-07 GS: 5-6 VD: 6 x FV GM: +15 kg 20-06-07 Rachel82 (25) Sem GGL: 3390 gr, 50 cm HGL: 5185 gr, 58 cm MT: 56 CB: 21-08 GS: 5/6 VD: 7/6 x FV GM: + 1,5 kg 21-06-07 Candijtje (28 ) Vera Maria Sophia GGL: 4780 gr, 53 cm HGL: 5280 gr, 57 cm MT: 56/62 CB: 22-08 GS: 4 VD: 6 x BV en 60cc FV GM: -1 kg 25-06-07 karin35(36)Danique GGL: 4250 gr, 53 cm HGL: 4340 gr, ? cm MT: 50/56 CB: 26-07 GS: 5-6 VD: 6/7xbv GM:+13 anja1969(38 )Joost GGL: 3500 gr, 50 cm HGL: ? gr, ? cm MT: 50/56 CB: 24-07 GS: 5-6 VD: 5xfv GM:+3 Marion68 (39) Yonna GGL: 3455 gr, 50 cm HGL: 4090 gr, ? cm MT:50/56CB: 26-07 GS: 3-4 VD: 7 / 8 GM: ? Verklaring: GGL: Geboortegewicht en lengte HGL: Huidige gewicht en lengte MT: Maat kleertjes CB: Volgende afspraak CB GS: Gemiddeld aantal doorslaapuren VD: Voedingen per dag GM: Gewicht moeder ============================================================== Hopelijk is dit de juiste lijst. Volgens mij is ie na donderdag niet meer geplaatst. Ben vandaag weer bij CB geweest, dus weer ff de gegevens aangepast. Kayleigh is echt enorm gegroeid.
@ hester, ik geef ook 5 voedingen en ze krijgt in elke fles 140 cc water en 4 scheppen poeder. Wij doen iets meer water omdat ze last heeft van verstopping! @nachtvlinder, ligt de kleine dan op z'n armpjes? Als ik Femke op haar buik leg en ze op haar armpjes steunt dan rolt ze ook zo om naar haar rug. Ik neem aan dat jouw kleine echt plat op de buik ligt? @mamasanne, ik heb wel de inbakerdoeken van pacco, maar is geen duimster dus ik zou niet weten hoe je dat moet doen. (tja, in slaap laten huilen.........totdat ze hysterisch worden en het heel erg zielig is ) Ook geen optie! Ik ga de kleine wakker maken voor haar laatste fles! Weltrusten allemaal!
Kep het gewoon geprobeerd, ze is de hele nacht zowat wakker geweest... Niet omdat ze in dat ding lag denk ik maar overdag heeft ze de HELE dag geslapen dus die zal wel niet moe geweest zijn Mama wel, mama is kapot.. ook nog eens koorts en kruipt er nu samen met mara in ...Hopen dat ze geen verkeerd ritme te pakken krijgt.. Hoe doen jullie dat? kus
Nachtvliinder: proficiat met je kleine acrobaat! Bibi: je dochter groeit goed he! Zullen jullie oppassen voor de gorilla's in Blijdorp... mamasanne: ik hoop dat je vandaag toch een beetje kunt uitrusten, na zo'n nacht patje: ook al zo'n acrobaatje! Deniz drinkt trouwens elke dag wel een fles water extra (zonder melk). Gisteravond had hij om half 7 gegeten (150 ml), maar hij bleef jengelen. Toen maar een fles water gegeven, die ging mooi op. Maar nog had meneer niet genoeg gehad. Dus uiteindelijk heb ik om 8 uur 60 ml melk alsnog erbij gegeven, en toen heeft ie heerlijk tot 3:30 geslapen! Ik denk dat ik ook maar eens 180 in de flessen ga proberen. Op zich gaat het goed met 150, dat krijgt hij 6x per dag. Maar de flessen gaan schoon op, dus ik ga het proberen. Tegenwoordig als hij zich eens verslikt in de melk, dan laat hij zelfs z'n speen niet meer los om te hoesten... Hij denkt "aan me hoela, straks is de fles met lekkere melk meteen van me afgenomen...!"
Cimbolu wat een honger (dorst)lap is die kleine Deniz joh En dat hij zich zo lekkeer laat foppen met water Misschien is inderdaad 180 in de fles voor hem nog niet zo verkeerd. Nachtvlinder, wauw dat is snel dat omrollen, ga ik vanmiddag ook eens stimuleren Mamasanne: hmm dat is vervelend zo'n omgedraaid dag-nacht ritme. Ik zou in ieder geval het kamertje overdag licht houden (gordijnen open) en snachts goed donker (voor zover je dat nog niet al deed) En misschien een aantal dagen overdag wat meer wakker proberen te houden zodat hij in ieder geval snachts slaapt. Ik heb hier met Isa geen moeite mee gehad die deed het eigenlijk uit haarzelf Verder veel beterschap. Weet niet of je BV geeft maar let anders wel op met koorts dat het geen borst onsteking is! En heb je al een helemaal rond speentje geprobeerd, niet zo'n dental met een plat stukje maar eentje die aan 2 kanten rond is (difrax heeft die) Isa wilde in het begin nl ook geen speen (ik had alleen maar die dental speentjes) heb toen zo'n andere gekocht en die wil ze wel. Maar ja als je zelf liever hebt dat hij duimt dan werkt dat natuurlijk niet echt met dat inbakeren. Nou hier hebben we weer een nachtje van 6,5 uur slaap te pakken Gisteren om 22.30 laatste voeding maar die had ze niet helemaal op. Ze kwam toen toch (pas) om 05.00 uur dus dat viel niet eens tegen. Weer even gevoed en toen samen nog geslapen tot 08.00 uur. Heerlijk Ga nu ff paar boodschapjes doen en even langs m'n collega's. Ennuh lekker he het lijkt erop dat het eindelijk zomer wordt! 8) Zijn er trouwens al weer meiden die iets aan hun conditie/figuur proberen te doen Ik ben weer begonnen met paardrijden en gisteren weer voor de eerste keer met mijn honden naar de training geweest. Pas een paar rondjes meegetraind maar vanaf volgende week wil ik toch echt weer aan de gang met ze. Ook wandel ik zo'n 4/5 x per week een uur met ze. Wat mijn conditie betreft ben ik dan ook niet zo bang maar dat buikje zal ik daar niet mee wegkrijgen helaas. Denk dat het toch buikspieroefeningen moeten worden maar als ik ergens een hekel aan heb.... [
Spijkervrouwtje, ik geef elke dag 6 voedingen. Vorige week had ze 1 dag dat ze een voeding heeft overgeslagen, maar de dag erna kwam ze weer om de 3 uur... En aan m'n figuur doe ik nog niet veel. Moet ik wel mee gaan beginnen eigenlijk. Want i.p.v afvallen ben ikk iets aangekomen. Viona, die kleine van jou heeft het gisteren wel lang uitgehouden met slapen zeg! En Nicky had op de eerste dag haar duim al gevonden. Maar nu krijgt ze een speentje, is beter dan duimen! Ninetje, leuk dat je weer wat laat horen! Sally, gaaf zeg dat hij al kan draaien Mamasanne, rust maar lekker uit! En probeer haar overdag maar een beetje wakker te houden. Cimbomlu, dat verslikken/hoesten ken ik. Als ik de fles eruit haal kijkt ze echt zo: wat doe je nou?! Zo heel verontwaardigt. Duimen: De tandarts raadde me aan een speen te geven en niet te laten duimen. Een speen heeft de goede vorm en is makkelijker af te leren. Je duim kan je niet weggooien o.i.d en een speen wel. Ik heb zo nacontrole van de VK. Nicky gaat gezellig mee. Geen idee of dat de bedoeling is, maar vindt ze vast wel leuk! Met Nicky gaat het wel lekker. Alleen drinkt ze haar laatste fles en nachtvoeding vaak niet helemaal op sinds ze hypo-allergene voeding krijgt. Vaak valt ze in slaap... valt deze zwaarder misschien? Mevrouwtje is wakker... ga maar eens aankleden en flesje geven.